AGAS - et av de mest spennende selskapene på OSE
AGAS er etter mitt syn et av de mest spennende selskapene på OSE i disse dager, ved siden av ELK. Her er noen tanker jeg har om hva som skjer i AGAS for tiden.
Majoritetsaksjonæren (24,93%) i AGAS - John Fredriksen (JF) via Hemen, er en godt voksen (blir 77 år 10.5.2021) norsk shipping-magnat som er i ferd med å planlegge AGAS’ fremtid etter at han trapper ned/ trekker seg ut/ faller bort. AGAS er en liten del i hans betydelige imperium, som for øvrig består av bl.a. Ship Finance, MOWI, Frontline, Golden Ocean, Norwegian Property, Flex LNG, Axactor, Archer mfl. JF har tidligere sagt at han IKKE vil overlate imperiet til døtrene sine, og i et intervju i august 2019 uttalte han at han ikke vil at de skal måtte leve med jobbhverdagen han har hatt. JF ser seg altså om etter en exit. (https://www.dn.no/marked/john-fredriksen/kathrine-fredriksen/cecilie-fredriksen/stort-tradewinds-intervju-john-fredriksen-vil-ikke-overlate-imperiet-til-dotrene-skal-ikke-matte-leve-med-den-jobbhverdagen-jeg-har-hatt/2-1-663224).
Jeg tror JF har begynt å se seg om etter en exit i AGAS, og antakelig kan en betydelig eierpost i et fusjonert AGAS/Dorian være noe JF ønsker å etterlate til sine døtre. Jeg tror ikke JF ønsker å la BW LPG få overta AGAS, og i hvert fall ikke på dagens kursnivå. Derimot tror jeg JF har mer sans for en integrasjon med Dorian. Dette vil også forhindre at BW LPG tar over Dorian. Et integrert AGAS-Dorian vil bli en markedsledende aktør som på alle målepunkter er større enn BW LPG. Følgende sitat fra JF fra ovenstående intervju tror jeg sier mye:
«Fredriksen har ikke bestemt seg ennå for hvordan overtagelsen skal gjennomføres. En mulig løsning er konsolidering av selskapene til større selskaper, noe som kan gi andre aktører kontrollen over selskapene. Først og fremst er det viktig for ham å finne de riktige personene til å ta over.»
JF har også startet investeringsselskapet Aeternum under Seatankers Group-paraplyen, som i et slikt scenario vil få en betydelig eierandel i et fusjonert Dorian Avance Gas Ltd. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/03/7562801/fredriksen-starter-nytt-investeringsselskap).
Verdien av Hemens andel i AGAS på dagens kursnivå er MNOK 632, men jeg ser for meg at han vil ha minst milliarden for 25 % av AGAS.
BW Group gjorde et betydelig kjøp i AGAS, og kontrollerer nok fortsatt i realiteten minst 9,14 %, tilsvarende 5,9 millioner aksjer. (https://newsweb.oslobors.no/message/521458). Aksjene ble kjøpt på et høyere nivå enn dagens, og BW Group kunne fortelle om en kurs omtrent NOK 40 pr aksje ved fremleggelsen av BW LPG 4Q 2020-tallene. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/01/7634725/kraftig-borsnedtur-for-bw-lpg). Den senere reduksjonen med 952.683 aksjer ned til dagens 4.947.317 aksjer er nok kun utlån til shortere, i særdeleshet Worldquant LLC. BW Group er en langsiktig industriell LPG-aktør, som tidligere har vist stor appetitt på oppkjøp i LPG-bransjen (og andre bransjer). Sohmen Pao-kontrollerte BW Group (med Anders Onarheim som CEO i BW LPG) fremsatte via media en utilslørt fusjonsinvitt ved årsskiftet, som JF via AGAS avslo. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/01/06/7604184/fredriksen-avslar-sohmen-paos-fusjonsinvitt). BW Group er nok interessert i å øke sin eierandel. Strategisk er nok kostprisen til BW Group såpass gunstig at det uansett blir en hyggelig finansiell investering.
BW Group har også vist ganske aggressive kjøp av andre aktører, blant annet kjøpte de 39 % for MUSD 197 av Navigator Holding i midten av desember 2020, omtrent samtidig som de økte ytterligere også i AGAS.
Majoritetsaksjonæren (24,93%) i AGAS - John Fredriksen (JF) via Hemen, er en godt voksen (blir 77 år 10.5.2021) norsk shipping-magnat som er i ferd med å planlegge AGAS’ fremtid etter at han trapper ned/ trekker seg ut/ faller bort. AGAS er en liten del i hans betydelige imperium, som for øvrig består av bl.a. Ship Finance, MOWI, Frontline, Golden Ocean, Norwegian Property, Flex LNG, Axactor, Archer mfl. JF har tidligere sagt at han IKKE vil overlate imperiet til døtrene sine, og i et intervju i august 2019 uttalte han at han ikke vil at de skal måtte leve med jobbhverdagen han har hatt. JF ser seg altså om etter en exit. (https://www.dn.no/marked/john-fredriksen/kathrine-fredriksen/cecilie-fredriksen/stort-tradewinds-intervju-john-fredriksen-vil-ikke-overlate-imperiet-til-dotrene-skal-ikke-matte-leve-med-den-jobbhverdagen-jeg-har-hatt/2-1-663224).
Jeg tror JF har begynt å se seg om etter en exit i AGAS, og antakelig kan en betydelig eierpost i et fusjonert AGAS/Dorian være noe JF ønsker å etterlate til sine døtre. Jeg tror ikke JF ønsker å la BW LPG få overta AGAS, og i hvert fall ikke på dagens kursnivå. Derimot tror jeg JF har mer sans for en integrasjon med Dorian. Dette vil også forhindre at BW LPG tar over Dorian. Et integrert AGAS-Dorian vil bli en markedsledende aktør som på alle målepunkter er større enn BW LPG. Følgende sitat fra JF fra ovenstående intervju tror jeg sier mye:
«Fredriksen har ikke bestemt seg ennå for hvordan overtagelsen skal gjennomføres. En mulig løsning er konsolidering av selskapene til større selskaper, noe som kan gi andre aktører kontrollen over selskapene. Først og fremst er det viktig for ham å finne de riktige personene til å ta over.»
JF har også startet investeringsselskapet Aeternum under Seatankers Group-paraplyen, som i et slikt scenario vil få en betydelig eierandel i et fusjonert Dorian Avance Gas Ltd. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/03/7562801/fredriksen-starter-nytt-investeringsselskap).
Verdien av Hemens andel i AGAS på dagens kursnivå er MNOK 632, men jeg ser for meg at han vil ha minst milliarden for 25 % av AGAS.
BW Group gjorde et betydelig kjøp i AGAS, og kontrollerer nok fortsatt i realiteten minst 9,14 %, tilsvarende 5,9 millioner aksjer. (https://newsweb.oslobors.no/message/521458). Aksjene ble kjøpt på et høyere nivå enn dagens, og BW Group kunne fortelle om en kurs omtrent NOK 40 pr aksje ved fremleggelsen av BW LPG 4Q 2020-tallene. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/01/7634725/kraftig-borsnedtur-for-bw-lpg). Den senere reduksjonen med 952.683 aksjer ned til dagens 4.947.317 aksjer er nok kun utlån til shortere, i særdeleshet Worldquant LLC. BW Group er en langsiktig industriell LPG-aktør, som tidligere har vist stor appetitt på oppkjøp i LPG-bransjen (og andre bransjer). Sohmen Pao-kontrollerte BW Group (med Anders Onarheim som CEO i BW LPG) fremsatte via media en utilslørt fusjonsinvitt ved årsskiftet, som JF via AGAS avslo. (https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/01/06/7604184/fredriksen-avslar-sohmen-paos-fusjonsinvitt). BW Group er nok interessert i å øke sin eierandel. Strategisk er nok kostprisen til BW Group såpass gunstig at det uansett blir en hyggelig finansiell investering.
BW Group har også vist ganske aggressive kjøp av andre aktører, blant annet kjøpte de 39 % for MUSD 197 av Navigator Holding i midten av desember 2020, omtrent samtidig som de økte ytterligere også i AGAS.
Redigert 19.05.2021 kl 13:19
Du må logge inn for å svare
JanOrge
07.04.2021 kl 15:04
5430
Selskapet mangler såvidt jeg kan beregne i underkant av 400000 aksjer for å kunne innfri samtlige opsjonsforpliktelser. Regner med de kjøper inn disse snart. De burde forøvrig hamstret egne aksjer a la Dorian for lenge siden.
Sonatrach
07.04.2021 kl 14:24
5458
Nye sjefen har blitt tildelt oppsjoner som flg: 200,000 aksjer @ 41.50 kr - 200,000 aksjer @ 51.50 kr - 350,000 aksjer @ 61.50 kr. Satser på at han vil jobber hardt for å overstige disse nivåene. Ellers blir det smalhans for hans del.
LPGfan
07.04.2021 kl 11:42
5707
Litt uforståelig at noen har tro på en så stor nedgang i denne at en shortposisjon er aktuelt. Håper vi får litt bevegelse og eller rykter om posisjonering blant de største eierne.
Borret
07.04.2021 kl 10:37
5835
Ja, det ser ut til at det shortes om dagen. Kjenner igjen handelsmønsteret fra tidligere perioder. Gir oss andre gode tradingmuligheter, ikke så galt dette!
Just me
07.04.2021 kl 09:11
5997
Shorten økt igjen, noe som forklarer fallet i aksjen mens ratene stiger.
Citadel har en short på 0,50%, pluss at WORLDQUANT har økt litt i siste uke til 1,15%
Begge har satt shorten på 47,5kr
Citadel har en short på 0,50%, pluss at WORLDQUANT har økt litt i siste uke til 1,15%
Begge har satt shorten på 47,5kr
Garderobemannen
07.04.2021 kl 08:56
2946
Aksjelisten slik den var rett før Petredec meldte at de hadde passert 10 %, er i dag publisert på Avancegas sin hjemmeside (https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders).
Ellers ser vi at BW LPG har solgt seg litt ned, med 50.000 aksjer. Det trenger imidlertid ikke å være et salg, men kan være utlån til WorldQuant som økte shorten sin den 30.3.2021. (https://tekinvestor.no/t/avance-gas-holding-avance/9087/509).
Ellers ser vi at BW LPG har solgt seg litt ned, med 50.000 aksjer. Det trenger imidlertid ikke å være et salg, men kan være utlån til WorldQuant som økte shorten sin den 30.3.2021. (https://tekinvestor.no/t/avance-gas-holding-avance/9087/509).
asbjørnsen
06.04.2021 kl 19:35
3337
Dersom arabarane skrur opp krana så går prisen ned og cowboyane skrur igjen si, så det er ein fin balansegang.
Når det er sagt så er det fin framtid for LPG og stadig fleire bruksområder: https://www.siemens-energy.com/global/en/news/magazine/2020/powering-rural-locations.html
Når det er sagt så er det fin framtid for LPG og stadig fleire bruksområder: https://www.siemens-energy.com/global/en/news/magazine/2020/powering-rural-locations.html
Sonatrach
06.04.2021 kl 18:48
3442
Fra Arctic:
LPG – US production up 13% y-o-y; VLGC rates back above USD 30k/d
Last week, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 26 March. Weekly production came in at 2.369mbd, which is up by 3% from the previous week and 13% y-o-y.
Given the easy comps (COVID-driven), we should continue to see significant y-o-y gains in production in the coming weeks. Inventories were down by ~2m barrels to ~39.2m barrels, and stocks are ~18% below the 5yr average.
Going forward, US production is expected to continue to increase, which should spill over to exported volumes. Furthermore, once Opec decides to increase oil output, more LPG volumes should start to flow from the Arabian Gulf as well.
LPG – US production up 13% y-o-y; VLGC rates back above USD 30k/d
Last week, EIA published weekly propane and propylene production, demand and imports figures for the week ending 26 March. Weekly production came in at 2.369mbd, which is up by 3% from the previous week and 13% y-o-y.
Given the easy comps (COVID-driven), we should continue to see significant y-o-y gains in production in the coming weeks. Inventories were down by ~2m barrels to ~39.2m barrels, and stocks are ~18% below the 5yr average.
Going forward, US production is expected to continue to increase, which should spill over to exported volumes. Furthermore, once Opec decides to increase oil output, more LPG volumes should start to flow from the Arabian Gulf as well.
Sonatrach
06.04.2021 kl 18:08
3531
Kjøttmopeden skrev Som forventet.Vi er bare i startgropen
Poten i dag: VLGC, 44,000 mt (AG-Japan) Usd/PMT: $49.92 Spot TCE $26,935/day 10 days trend: $31,326/day
Redigert 06.04.2021 kl 18:09
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
06.04.2021 kl 11:36
3805
kodenavn skrev LPG: VLGC rates continue strong rebound USD/day 33,412
Som forventet.Vi er bare i startgropen
kodenavn
06.04.2021 kl 09:22
4050
we still expect rates to edge higher as focus shifts to end April and early May dates
Sonatrach
02.04.2021 kl 03:14
5218
kodenavn skrev Sohmen eier vel 44 % ? 62,607,126 44.11 % BW Group
Beklager feilinformasjon. Jeg er sikker på at jeg så 66% et sted og skal se om jeg finner kilden igjen. Det kan ha vært en gammel presentation. Uansett, dagens topp 20-liste sier 44%, så da er nok det det riktige.
Just me
01.04.2021 kl 19:38
5507
Ifg Jokke;
Baltic #LPG #shipping index +3% to $51/t (TCE $32k/d)
#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG
Baltic #LPG #shipping index +3% to $51/t (TCE $32k/d)
#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG
Ja Sona, dette så jeg du antydet på Høgh trådene i høst, jeg skal være ærlig og hadde overhode ingen tro på det, men jaggu fikk du rett.
Det en så i Hlng var grisete greier, rett å slett et tyveri, stakkars aksjonærer.
Det en så i Hlng var grisete greier, rett å slett et tyveri, stakkars aksjonærer.
cold
31.03.2021 kl 18:39
6189
Åpenbar grunn det der sett i lys av ranet som ble begått av den uetiske og kyniske Høgh-familien.
Sonatrach
31.03.2021 kl 17:47
6235
Sohmen Pao eier 66% av BW LPG og kan "ta en Hoegh" og de-liste selskapet når han måtte finne det for godt (han har gjort det tidligere). Mer enn god nok grunn til å holde seg unna BW LPG
Redigert 31.03.2021 kl 17:54
Du må logge inn for å svare
cold
31.03.2021 kl 17:37
6247
Nå er det kun 11.10 kr i forskjell mellom Avance og BW lpg. Så da kan man spørre seg; hvilke av de to er billigst?
Normalt har vel denne prisdifferansen ligget i området 20 - 22 kr. Hva er argumentet for å kjøpe Avance fremfor BWlpg akkurat nå?
Normalt har vel denne prisdifferansen ligget i området 20 - 22 kr. Hva er argumentet for å kjøpe Avance fremfor BWlpg akkurat nå?
JanOrge
31.03.2021 kl 17:22
6237
Denne prisen indikerer at Nav skal opp 10% til 66NOK. Forutsatt at selskapet gjorde en god deal på sine 4 NB, så snakker vi fort en femmer til, dvs 71 NOK. 50 % opp dit...
kodenavn
31.03.2021 kl 16:23
6287
13 år gammel VLGC solgt. But brokers put a price tag of $48m on the deal.
Kanskje Avance selger noen av sine 2008-skip etter hvert også. De har jo 4 nybygg på vei.
Kanskje Avance selger noen av sine 2008-skip etter hvert også. De har jo 4 nybygg på vei.
Sonatrach
31.03.2021 kl 15:48
6192
VLGC 2nd hand prisene til himmels!
Iino makes huge $26m profit on VLGC sale as rates jump 55% in a week!
Japanese owner reported to have sold gas carrier to Ravi Mehrotra's Foresight as market rebounds further
Japanese owner Iino Kaiun is banking a significant profit from the disposal of a 13-year-old VLGC against a background of strongly recovering rates.
The company said it had agreed to sell the 80,186-cbm Lotus Gas (built 2008), with the handover taking place between mid-May and mid-June.
The gain on the deal will be ¥2.9bn ($26.2m), the shipowner added.
Iino said it was not revealing a price or book value due to confidentiality obligations with its counterparty, which it added was an overseas company.
But brokers put a price tag of $48m on the deal. UK shipbroker Clarksons identified the buyer as Ravi Mehrotra's Foresight Group, which is listed as owning two aframax tankers.
The company has not commented on the deal.
Valuation platform VesselsValue assesses the ship as worth $46.2m.
Newbuildings on the way!
The sale leaves Iino with 19 smaller LPG carriers, as well as tankers, although two VLGCs are on order in South Korea and Japan for delivery this year and in 2023.
Iino said the vessel was sold to "effectively utilise management resources and improve asset efficiency."
Clarksons Platou Securities put VLGC spot rates at $29,800 per day on Wednesday, up 55.5% in a week, following a recovery from a low of around $7,000 earlier this year.
The Baltic Exchange is assessing freight rates at $46.50 per tonne, up 69% from a low of $27.50 per tonne on 5 March.
No Suez Canal effect!
"The Suez Canal has little impact on this market given the reliance of US exports through the Panama Canal and via the Cape," Clarksons Platou said, referring to the delays caused by the grounding of an Evergreen Marine-operated containership in the waterway.
Rising freight levels have been much more demand driven, with higher activity from the US Gulf to Asia, the investment bank added.
"That said, there are also delays at Far East discharge ports which are supporting the market, and brokers have also reported there is a fair number of vessels heading to dry-dock," Clarksons Platou added.
VLGC spot rates had increased 25% last week, according to Cleaves Securities!
"Discharge delays in Far Eastern ports and emerging end-March and April cargoes ex-USG has significantly reduced the tonnage list in the west," said head of research Joakim Hannisdahl.
Iino makes huge $26m profit on VLGC sale as rates jump 55% in a week!
Japanese owner reported to have sold gas carrier to Ravi Mehrotra's Foresight as market rebounds further
Japanese owner Iino Kaiun is banking a significant profit from the disposal of a 13-year-old VLGC against a background of strongly recovering rates.
The company said it had agreed to sell the 80,186-cbm Lotus Gas (built 2008), with the handover taking place between mid-May and mid-June.
The gain on the deal will be ¥2.9bn ($26.2m), the shipowner added.
Iino said it was not revealing a price or book value due to confidentiality obligations with its counterparty, which it added was an overseas company.
But brokers put a price tag of $48m on the deal. UK shipbroker Clarksons identified the buyer as Ravi Mehrotra's Foresight Group, which is listed as owning two aframax tankers.
The company has not commented on the deal.
Valuation platform VesselsValue assesses the ship as worth $46.2m.
Newbuildings on the way!
The sale leaves Iino with 19 smaller LPG carriers, as well as tankers, although two VLGCs are on order in South Korea and Japan for delivery this year and in 2023.
Iino said the vessel was sold to "effectively utilise management resources and improve asset efficiency."
Clarksons Platou Securities put VLGC spot rates at $29,800 per day on Wednesday, up 55.5% in a week, following a recovery from a low of around $7,000 earlier this year.
The Baltic Exchange is assessing freight rates at $46.50 per tonne, up 69% from a low of $27.50 per tonne on 5 March.
No Suez Canal effect!
"The Suez Canal has little impact on this market given the reliance of US exports through the Panama Canal and via the Cape," Clarksons Platou said, referring to the delays caused by the grounding of an Evergreen Marine-operated containership in the waterway.
Rising freight levels have been much more demand driven, with higher activity from the US Gulf to Asia, the investment bank added.
"That said, there are also delays at Far East discharge ports which are supporting the market, and brokers have also reported there is a fair number of vessels heading to dry-dock," Clarksons Platou added.
VLGC spot rates had increased 25% last week, according to Cleaves Securities!
"Discharge delays in Far Eastern ports and emerging end-March and April cargoes ex-USG has significantly reduced the tonnage list in the west," said head of research Joakim Hannisdahl.
Redigert 31.03.2021 kl 15:50
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
31.03.2021 kl 14:54
6188
LPG markedet er sterkt og styrken tiltar iflg en markedsaktør. Vi kan glede oss til åpning etter påske. God påske folkens!
Just me
31.03.2021 kl 13:12
6371
Jeg holder over påske og ser det litt an. Ratene er på vei oppover, mulig oppkjøp på gang.
JTC
31.03.2021 kl 12:46
6396
Drowsy skrev Selge før påske eller holde?
Blir hold for meg:) Er nok litt påskeutsalg i dag. Helt greit!
Avanceman
31.03.2021 kl 10:05
6695
Ikke veldig overraskende, men allikevel, fra en investors ståsted, svært hyggelig utvikling. Det som blir interessant å følge med på nå er hva selskapet har som målsetting med sin investering og ikke minst, hvordan vil de andre store, særlig Hemen (Fredriksen) forholde seg? Interessante tider! God påske! :)
Garderobemannen
31.03.2021 kl 10:02
6700
Da har Petredec flagget 10,0 % i AGAS - som forventet. (https://newsweb.oslobors.no/message/529460)
De er nå i særklasse blitt nest største aksjonær i selskapet, og er en naturlig samarbeidspartner ved enhver fusjon. Vi får se om det stanser nå, eller fortsetter å kjøpe mer...
Det er tidligere diskutert på tråden om Petredec kan komme til å kjøre i tospann med BW LPG.
Jeg tror vi fort kan utvide "spekulasjonen" til - hva om Petredec i stedet står i ledtog med Hemen...
I så fall har JF klart å få kontroll over ytterligere deler av selskapet, UTEN å utløse budplikt. Så motivasjonen for et slikt samarbeid kan utvilsomt ha vært der for JF.
De er nå i særklasse blitt nest største aksjonær i selskapet, og er en naturlig samarbeidspartner ved enhver fusjon. Vi får se om det stanser nå, eller fortsetter å kjøpe mer...
Det er tidligere diskutert på tråden om Petredec kan komme til å kjøre i tospann med BW LPG.
Jeg tror vi fort kan utvide "spekulasjonen" til - hva om Petredec i stedet står i ledtog med Hemen...
I så fall har JF klart å få kontroll over ytterligere deler av selskapet, UTEN å utløse budplikt. Så motivasjonen for et slikt samarbeid kan utvilsomt ha vært der for JF.
Redigert 31.03.2021 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Garderobemannen
31.03.2021 kl 08:49
6870
Dagens oppdatering i aksjonæroversikten viser at Hemen, Dorian og BW LPG er uendret, mens BNP Paribas (Petredec) økte med 181 594 aksjer sist fredag. De hadde da 9,23 % av aksjene i AGAS.
Kjøttmopeden
31.03.2021 kl 06:42
7074
Jeg ser BNP Paribas har nesten 10%.Har det endrer seg den siste tiden?
Frontman
31.03.2021 kl 00:35
7185
Absolutt. Går sikkert videre opp etter at jeg har solgt. Sånn er det alltid
JTC
31.03.2021 kl 00:32
7155
Frontman skrev og BWLPG tar jeg ut på høy 60
Men jeg har solgt meg ørlite ned i de siste, men virker veldig bra nå:) futures har jo vært bra lenge, spot på vei opp og ikke minst alt opplegget rundt avance.. What's not to like? 😀
Frontman
31.03.2021 kl 00:20
7140
Frontman skrev Absolutt, men selger nok når vi passerer 50
og BWLPG tar jeg ut på høy 60
JTC
31.03.2021 kl 00:10
7147
Frontman skrev Dipp?
Greit, var nedom 47,2 tallet og kjøpte noen aksjer der. Tror snittet ble rett rundt 47,3. Nå slutta vi vel like over der for dagen. Uansett har jeg nå like mange aksjer som da jeg våknet, men en del mer penger. Har du?
Redigert 31.03.2021 kl 00:12
Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.03.2021 kl 23:22
3122
MARKET NEWS
LPG: Propane forward prices supportive of 2021 TCE as segment continues to look attractive
Freight rates remain weak compared to the March average of 46k/day last year, but they are in fact 17% above the March average for the last five years
The propane forward prices point to a continued strong freight rate development heading into the summer.
LPG: Propane forward prices supportive of 2021 TCE as segment continues to look attractive
Freight rates remain weak compared to the March average of 46k/day last year, but they are in fact 17% above the March average for the last five years
The propane forward prices point to a continued strong freight rate development heading into the summer.