Opp og Ned
For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43
Du må logge inn for å svare
Skjønner hva du mener, men slik er nå en indikator jeg bruker.
Slettet brukerskrev 👍
Greia er at trarderne aldri får med seg de store oppgangene når de kommer. De tror at den skal ned litt igjen som den har gjort før. Alt tar sin slutt . Spesielt når kursen er latterlig lav i forhold til det fundamentale og potensiale:))
Redigert 29.03.2021 kl 19:49
👍
Ærligtalt
29.03.2021 kl 19:42
7467
For noe sjøsprøyt :)
Hvorfor ikke bare innrømme at du selger 25% når du "syns den er litt høy" ? Det gjør jeg noen ganger- og bommer vel like ofte som jeg treffer...
Hvorfor ikke bare innrømme at du selger 25% når du "syns den er litt høy" ? Det gjør jeg noen ganger- og bommer vel like ofte som jeg treffer...
Herregud dere er sprø i hodet:)) se på det fundamentale og potensiale så skjønner selv et barn at kursen er helt på trynet:)). Men lykke til:))en dag er det over og traderne kommer seg aldri inn igjen:)))
Regner hvor mye kursen er fra toppen i ett intervall og overfører dataen til et sammenlignbart papir.
Noe varians er det men algoen sørger for at det stemmer ganske bra.
Noe varians er det men algoen sørger for at det stemmer ganske bra.
Hvorfor?
Om First Solar slutter 81,33usd eller høyere, så er alt under Recsi kurs 19,29 kjøp.
Ærligtalt
29.03.2021 kl 18:13
7997
Tja... 'En ting er å selge 25% og hoppe inn igjen samme dag - noe helt annet er å avvente til dagen derpå (?)
Uansett; Lykke til med traden :)
Uansett; Lykke til med traden :)
Valgte å selge 25% av beholdningen idag høyt opp på 19 tallet. Lav omsetning og lett å manipulere, så har en god magefølelse på at denne igjen skal langt ned på 18 tallet. Blir spennende imorgen og onsdag :)
Du har helt rett. Jeg lovte å oppdatere til helgen, men må ærlig innrømme at det har vært veldig hektisk på jobb i det siste, noe som også er årsaken til at jeg ikke er så synlig på forumet. Beklager.
Jeg har store forventninger til Biden-administrasjonen og hva som vil bli fremlagt. Ikke bare på onsdag, men også for veien videre. Her vil Biden ta ekstremt store tiltak for å snu industrien i USA fra fossilt til fornybart. Jeg antar også at det vil være store subsidier, fordi Biden annerkjenner hvor langt bak Kina USA egentlig ligger. Her vil det bli lagt frem aggresiv politikk for å utjevne forskjellen mellom USA og Kina, hvor USA også vil samarbeide med andre vestlige demokratiske land.
Det at Biden-administrasjonen vil legge frem planen sin vil også sikre store aktører som er på vent akkurat nå. Her trengs det bekreftelse på om at dette er veien å gå og at det ikke er for kun 2-3 år, slik at andre store aktører blir mer sikre og spytter inn penger.
Når det gjelder polysilicon er det en mangelvare og vil fortsette å være en mangelvare de neste årene. Tiden fremover blir utrolig spennende. Skriver sjapt fra mobilen nå, men skal forsøke å skrive en ordentlig politisk analyse langt grundigere enn denne kommentaren når jeg får anledning. En ting er sikkert; Biden mener alvor når det kommer til fornybart. USA må bli selvstendige hvis de ønsker å opprettholde hegemon posisjonen sin i verden. Utrolig spennende.
Jeg har store forventninger til Biden-administrasjonen og hva som vil bli fremlagt. Ikke bare på onsdag, men også for veien videre. Her vil Biden ta ekstremt store tiltak for å snu industrien i USA fra fossilt til fornybart. Jeg antar også at det vil være store subsidier, fordi Biden annerkjenner hvor langt bak Kina USA egentlig ligger. Her vil det bli lagt frem aggresiv politikk for å utjevne forskjellen mellom USA og Kina, hvor USA også vil samarbeide med andre vestlige demokratiske land.
Det at Biden-administrasjonen vil legge frem planen sin vil også sikre store aktører som er på vent akkurat nå. Her trengs det bekreftelse på om at dette er veien å gå og at det ikke er for kun 2-3 år, slik at andre store aktører blir mer sikre og spytter inn penger.
Når det gjelder polysilicon er det en mangelvare og vil fortsette å være en mangelvare de neste årene. Tiden fremover blir utrolig spennende. Skriver sjapt fra mobilen nå, men skal forsøke å skrive en ordentlig politisk analyse langt grundigere enn denne kommentaren når jeg får anledning. En ting er sikkert; Biden mener alvor når det kommer til fornybart. USA må bli selvstendige hvis de ønsker å opprettholde hegemon posisjonen sin i verden. Utrolig spennende.
Fikk griselastet rett før sluttauksjonen!
Bare å krysse fingrene at USA fikser biffen ikveld.
Lykke til!
Bare å krysse fingrene at USA fikser biffen ikveld.
Lykke til!
Ja, det er helt fantastisk at den handles på disse nivåene. Har du noen forventninger til Biden's plan som fremlegges på onsdag Uchi? Du lovte du skulle komme med synspunkter etter pressekonferansen forrige uke.
Hadde vel gått opp slik som i dag, og ned siste del av dagen. Klassisk. Opp og ned fin tittel på tråden 👍
Ærligtalt
29.03.2021 kl 16:06
8834
Denne kommer - hadde vært så digg å våknet til en melding om stor avtale eller endelig dato for gjenåpning av ML
Butte er jo også en joker midt oppe i dette... Når melder selskapet at det har kommet inn et oppjustert bud?
Sier jo ikke at de bør selge, men som kjent... Alt har sin pris...
Lykke til alle sammen!
Butte er jo også en joker midt oppe i dette... Når melder selskapet at det har kommet inn et oppjustert bud?
Sier jo ikke at de bør selge, men som kjent... Alt har sin pris...
Lykke til alle sammen!
Utålmodige aksjonærer som gir slipp på gull til prisen til møkk. Som jeg gleder meg til børsmeldingene begynner å komme og selskapet blir repriset. Mange som prøver å sikre en prosent her og der vil da sitte utenfor båten og bare angre. Bare snakk om tid. Selv om det er hyggelig at vi er så og si tilbake på 20-tallet er det egentlig trist at aksjen fremdeles er så underpriset.
seth
29.03.2021 kl 14:14
9476
Falco kom meg i forkjøpet :)
Redigert 29.03.2021 kl 14:15
Til dere tradere fokuser heller på selskapet :)) hold på aksjene fremover et godt tips med eller uten blyant:)).
Se eller på det fundamentale og potensiale og da selger man ikke denne selv om den går til 21,70 sirbalo:))
Nok et bil produsent på felgen pga halvleder mangel.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/03/29/7649795/nok-en-bilprodusent-rammes-av-halvledermangel
Som Rec skrev i Q4
Selskapet skriver i rapporten at halvlederkrisen har ført til flere langsiktige salgskontrakter for selskapet, da halvlederproduksjonen bruker silikonkomponenter.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/19/7627661/sterkere-resultat-for-rokkes-rec-silicon
Se eller på det fundamentale og potensiale og da selger man ikke denne selv om den går til 21,70 sirbalo:))
Nok et bil produsent på felgen pga halvleder mangel.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/03/29/7649795/nok-en-bilprodusent-rammes-av-halvledermangel
Som Rec skrev i Q4
Selskapet skriver i rapporten at halvlederkrisen har ført til flere langsiktige salgskontrakter for selskapet, da halvlederproduksjonen bruker silikonkomponenter.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/19/7627661/sterkere-resultat-for-rokkes-rec-silicon
Redigert 29.03.2021 kl 14:15
Slettet brukerskrev REC på tilbud!! 19.90 er en god pris. Det er omtrent 50% rabatt.
haha ! Greit påsketilbud hvertfall :-)
https://groovecareer.com/job/research-associate-i-2/
G14 med ny stillings annonse for 2 dager siden igjen, i Moses Lake
https://groovecareer.com/job/research-associate-i-2/
G14 med ny stillings annonse for 2 dager siden igjen, i Moses Lake
REC på tilbud!! 19.90 er en god pris. Det er omtrent 50% rabatt.
mye venting nå
faller den nedover så er det klart kjøp
faller den nedover så er det klart kjøp
omac
29.03.2021 kl 11:21
4857
Det er ikke høyt i dag, 2,2 mill. På en middels travel dag er det omsetningen første 30 min
Mesteparten av volumet er algoritmer, men om du sier at omsatte aksjer idag er høyt så tror jeg på det :)
Null
29.03.2021 kl 11:11
4954
ikke lenge før 20 tallet vises nå.,
Så får vi se om det var siste tur ned på 10 tallet, eller om vi havner der igjen over påske
Null
Så får vi se om det var siste tur ned på 10 tallet, eller om vi havner der igjen over påske
Null
BiskopReborn
29.03.2021 kl 11:07
5013
Er ikke mye motstand på 20,40...Hvis den stiger dit, går den straka vegen til 21,50, der er det litt motstand.
Tradinator skrev Runder 20 i dag👏👏
burde kunne treffe motstands nivå på 20.4 i dag slik det ser ut iflg TA. Alt peker opp så langt, så er spørsmålet om vi klarer bryte nivået eller vi faller tilbake igjen
https://www.tradingview.com/x/krb84f1e/
2 timers har krysset opp, de andre har en del å gå på oppover.
Ligger en 300 k post på 20.00 kr. Regner med det blir fart oppover så fort den begynner spises på :-)
https://www.tradingview.com/x/krb84f1e/
2 timers har krysset opp, de andre har en del å gå på oppover.
Ligger en 300 k post på 20.00 kr. Regner med det blir fart oppover så fort den begynner spises på :-)
Redigert 29.03.2021 kl 10:53
mulig , 10/30års repo gikk opp og vix er opp nå
kan bli algokrig
kan bli algokrig
Ehh høyere volum enn de siste dager og en av de mest omsatte på børsen i dag:))
Tipper en storfisk kommer inn snart , ingen grunn til at den skal handles så lavt og da vil shorten slite:))
Tipper en storfisk kommer inn snart , ingen grunn til at den skal handles så lavt og da vil shorten slite:))
Redigert 29.03.2021 kl 10:09
Litt for lavt volum idag, så får vi se om det tar seg opp.
her er det bare å akkumulere på dipper
kjøp og hold!
kjøp og hold!
questi
29.03.2021 kl 09:45
5766
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/c2cb5d97-d3f1-499c-bcd0-f0f9e550cfe6
Det er noe litt merkverdig med årsrapporten denne gangen. Se side 14... Jeg kan ikke huske at de tidligere årsrapportene til REC har inneholdt en oversikt over CO2-utlipp, vannforbruk, energiforbruk og avfallsmengde?
Det synes som at ledelsen har begynt å mene at miljøprofilen til en bedrift er vel så viktig som finansene...
Det er noe litt merkverdig med årsrapporten denne gangen. Se side 14... Jeg kan ikke huske at de tidligere årsrapportene til REC har inneholdt en oversikt over CO2-utlipp, vannforbruk, energiforbruk og avfallsmengde?
Det synes som at ledelsen har begynt å mene at miljøprofilen til en bedrift er vel så viktig som finansene...
Redigert 29.03.2021 kl 09:46
I såfall utrolig om den ikke bryter rett gjennom den motstanden med alt som skjer nå:)) sitt med aksjene deres fremover og vi kan le av disse kurser :) God påske:))
Redigert 29.03.2021 kl 09:38
Det tror jeg også :) burde kunne teste motstandnivået ved 20.4 i dag.
https://www.tradingview.com/x/tv1QgE0o/
https://www.tradingview.com/x/tv1QgE0o/
Redigert 29.03.2021 kl 09:30
First Solar var megabull fredagkveld 6,14% så vi skal vel opp til opp til 20,4 innen kort tid
Ærligtalt
26.03.2021 kl 14:00
6700
Tja, ingen av oss trodde vel egentlig innerst inne at store fond ville laste opp dyrest mulig? Det er en rekke store aktører som sirkler rundt denne nå... Og alle vil inn billigst mulig
Uansett -Trenden er med oss, og husk at de får mer og mer press på seg for å ta posisjon for hver dag som går
Uansett -Trenden er med oss, og husk at de får mer og mer press på seg for å ta posisjon for hver dag som går
hadde vært fint med en melding her idag feks :)
Kjellefant
26.03.2021 kl 13:55
6654
Blir ikke klok på kursen lenger. ser ikke ut som om noen nyheter biter på kursen lenger. tross inn i ose indexen og nye analyser går kursen tilbake snart der den var før dette. Volumet er uteblitt igjen. Ser ut som det må til klare nyheter før denne tar steget. :(
vanskeli å lese markedet idag
repo trekker oppover og kan bli giftig om vix stiger samtidig
litt mer cash enn igår er greit å ha synes jeg
repo trekker oppover og kan bli giftig om vix stiger samtidig
litt mer cash enn igår er greit å ha synes jeg