Opp og Ned
For de kortsiktige med godt humør 🍻
Redigert 31.07.2021 kl 07:43
Du må logge inn for å svare
Stonks_
30.06.2021 kl 14:13
4485
det er vell en del intradag shortere som selger som prøver å presse prisene ned. De kjøper som oftest inn på slutten av handledagen, first come first served
Aksjen har allerede gått ned 1kr i løpet av dagen. Tror ikke vi faller mer og bør bunne her for å komme opp igjen.
Rød børsdag hvor RECsi blir straffet. Nå må bare selgerne puste litt og la kjøperne presse litt. Mener vi fremdeles har bullish TA hvor trenden er opp samt at ingen må glemme alt som foregår på makro nivå. Akkumulering fortsetter.
Rød børsdag hvor RECsi blir straffet. Nå må bare selgerne puste litt og la kjøperne presse litt. Mener vi fremdeles har bullish TA hvor trenden er opp samt at ingen må glemme alt som foregår på makro nivå. Akkumulering fortsetter.
Redigert 30.06.2021 kl 14:14
Holymoses25
30.06.2021 kl 14:20
4428
Enig Uchihabrah,
Trur faktisk at vi skal teste 18 også. Men at den spretter opp den siste timen, det veit vi allerede om :)
Trur faktisk at vi skal teste 18 også. Men at den spretter opp den siste timen, det veit vi allerede om :)
Får du rett på den der, så er du dyktig. Ser helsvart ut. Jevnt sig nedover fra morgen av. Hver gang litt opp så bang ned igjen. Ser mørkt ut om det går dårlig på amerikanske børser i dag.
solfylt
30.06.2021 kl 14:34
4497
Artig å se at du har begynt å få draget på TA også. Du er tross alt det «fundamentales» budbringer, slik vi «kjenner» deg. 👍👍
solfylt
30.06.2021 kl 14:43
4452
Litt overraskende at vi går ned såpass i dag. Har forståelse for at en del muligens ville gevinstsikre på rundt 20, men at noen gidder å selge på 18xx??. Jaja, så hadde ikke toget gått fra spor 19 likevel 😜
seth
30.06.2021 kl 14:44
4482
Det stanget en del ganger ved 20,40 sist gang også... og når det først løsnet gikk den ganske fort opp til 24. Vi får håpe det skjer denne gangen også, og deretter videre forbi 24 :)
polion
30.06.2021 kl 14:47
4923
Er det ikke typisk. Når kursen er på kr. 20,40 og euforien er på sitt alle beste, så detter plutselig REC med kr. 1,60. Dette må vi snart få en slutt på, og selgerne er definitivt ikke helt uten ansvar hva gjelder nevnte.
Arotished
30.06.2021 kl 14:54
4918
Til dere som sier at dere ikke tørr å trade i REC, hvilken melding er det dere egentlig venter på at skal komme, f.eks etter stengetid en fredags ettermiddag? At det plutselig blir kjent at det er bedrifter som bestiller tusenvis av tonn med poly og Sila gass ifra REC slik at de må starte opp ML med en eneste gang?
Arotished
30.06.2021 kl 14:55
4913
Dette mønsteret ser vi gang etter gang etter gang at vi egentlig ikke bør bli overasket lengre. Det er bare slik REC aksjen er, uansett hvor bra det fundamentale er.
Anywhere
30.06.2021 kl 14:59
4862
Dersom dette mønsteret er ved og vel for noen større aktører, så er det flott å være en liten aktør som gang på gang kan kaste seg på REC-aksjen.
Nå er det vel slik at REC er i forhandlinger med flere , også gjeldene finansielle garantier. Disse kan i teorien komme når som helst... Selskapet egne ord fra siste q rapport.
Ordlyden er endret for hver q rapport der siste er i forhandlinger om finansielle garantier for levering av silan.
Dette vil igjen gi bekreftelse på ML starter opp for de som enda er i tvil.
G14, kan også i teorien melde når som helst at de har finansiering på plass til bygget i Moses Lake, og at de følger en formell finansiell garanti i etterkant med REC
De håpet få denne på plass ila q3. Altså kan dette skje når som helst.
Ordlyden er endret for hver q rapport der siste er i forhandlinger om finansielle garantier for levering av silan.
Dette vil igjen gi bekreftelse på ML starter opp for de som enda er i tvil.
G14, kan også i teorien melde når som helst at de har finansiering på plass til bygget i Moses Lake, og at de følger en formell finansiell garanti i etterkant med REC
De håpet få denne på plass ila q3. Altså kan dette skje når som helst.
Redigert 30.06.2021 kl 15:01
Intravenøsiu
30.06.2021 kl 15:00
4901
OneD material kan f.eks smelle til med en melding om oppstart i Moses Lake.
Det er meldt 46 grader i Portland i Washington state, jeg tror ikke politikerne i fornybar staten blir noe mindre positivt innstilt til en ESG innertier
som REC av dette.
Det er meldt 46 grader i Portland i Washington state, jeg tror ikke politikerne i fornybar staten blir noe mindre positivt innstilt til en ESG innertier
som REC av dette.
OneD er veldig interesant følge med på , da det er linket til samme adresse som REC i ML. Er nok mye vi ikke vet enda, og derfor Røkke og co ikke kan si så mye på dette tidspunkt, noe de selv har sagt.
solfylt
30.06.2021 kl 15:02
4907
Enhver melding som er konkret og positiv for RECs fremtid vil ha et vanvittig utslag på kursen. Vi venter på intensjonsavtaler, avtaler, dato for åpning av Moses Lake, investeringer, emisjoner osv. At polysilprisene har tatt helt av og at det er triggere og gode nyheter i hytt og gevær spiller ingen rolle… Når det kommer konkrete meldinger fra REC, er vi der vi burde være. Det er det vi (jeg) venter på :)
Intravenøsiu
30.06.2021 kl 15:13
4794
Ja.
Forøvrig fant en link om ONED spesielt egnet for “Spanjolen”
https://www.hibridosyelectricos.com/articulo/tecnologia/nanocables-silicio-aumentar-autonomia-velocidad-carga-baterias/20210614173205046001.html
Spansken min begrenser seg til refrenget på “Macarena”, videoen er fin.
Forøvrig fant en link om ONED spesielt egnet for “Spanjolen”
https://www.hibridosyelectricos.com/articulo/tecnologia/nanocables-silicio-aumentar-autonomia-velocidad-carga-baterias/20210614173205046001.html
Spansken min begrenser seg til refrenget på “Macarena”, videoen er fin.
manman01
30.06.2021 kl 15:32
4628
Rec Silicon - Trigger liste
https://finansavisen.no/forum/thread/134921/view/3459071
Case: REC Silicon, børsvinner i 2020 og 2021.
https://finansavisen.no/forum/thread/123877/view
https://finansavisen.no/forum/thread/134921/view/3459071
Case: REC Silicon, børsvinner i 2020 og 2021.
https://finansavisen.no/forum/thread/123877/view
Redigert 30.06.2021 kl 15:34
manman01
30.06.2021 kl 15:41
4531
Min bingoplade lyder på:
Break Ground på G14 anode fabrik i Moses Lake i løbet af Q2-Q3
Yulin conflict resolved
Kontrakt(er)
Moses Lake fabrik opstart
Yderligere restriktioner på Xinjiang/Kinesisk polysilicon fra USA
Restriktioner på Xinjiang/Kinesisk polysilicon fra EU
Solar Energy Manufacturing for America Act bliver vedtaget
Endless frontier act bliver vedtaget
Keep China out of Solar energy act of 2021 bliver vedtaget
Onkel Bidens American Jobs Plan bliver vedtaget
EU Taksonomi 2022
Stigning i polysilicon priser
Break Ground på G14 anode fabrik i Moses Lake i løbet af Q2-Q3
Yulin conflict resolved
Kontrakt(er)
Moses Lake fabrik opstart
Yderligere restriktioner på Xinjiang/Kinesisk polysilicon fra USA
Restriktioner på Xinjiang/Kinesisk polysilicon fra EU
Solar Energy Manufacturing for America Act bliver vedtaget
Endless frontier act bliver vedtaget
Keep China out of Solar energy act of 2021 bliver vedtaget
Onkel Bidens American Jobs Plan bliver vedtaget
EU Taksonomi 2022
Stigning i polysilicon priser
Fholm
30.06.2021 kl 15:41
4633
Holymoses25 skrev Reprise fra igår. Bare å laste opp kl 15:30
Sekke helt sånn ut gitt, går den 2kr range idag mon tro?
Galskap. Solgte alt nå. Må være trofast mot strategien 😂 men aldri for sent å komme inn, kommer det noe heftig her, så mister en såklart første runde med oppgang, men muligheter for å få med seg resten av medgangen.
Nsxnsx
30.06.2021 kl 15:49
4607
Mange påståtte eksperter her inne, men gang på gang så bommer de fleste grovt.
Heldigvis har man sin egen magefølelse, og den treffer som regel bedre enn allslags TA. (i det korte bildet i hvert fall )
Heldigvis har man sin egen magefølelse, og den treffer som regel bedre enn allslags TA. (i det korte bildet i hvert fall )
Traderne kan ikke noe om det fundamentale og vil aldri få være med på de store oppgangene som kommer før eller siden. Det fundamentale og potensiale kan man ikke fornekte selv ikke daytradere som det er mange av her inne.
Ble for mye for min del. Spådom om 10 prosent opp ene dagen, bunn på 19.5 neste. Er jo innafor med slike spådommer, men virka litt for tilfeldig. Kan lære mye av å se på mønstre ja, bygge erfaring. Magefølelsen sa rødt i dag, og når den går så jevnt nedover, hvorfor skal den plutselig snu oppover? Har enda en halvtime på seg da.
Synes det hauses litt for mye i blinde her, ting er tydligvis ikke så bra som hausera skal ha det til, faller stygt i dag og det hadde den ikke gjort hvis 10% av det hausera sa var sant.
Opp og ned hit og dit. Helt galet
t3sm
30.06.2021 kl 15:56
4555
Folk får bare selge i panikk om de vil. Panikksalg er nå uansett hverken min strategi - eller veldig lurt i lengden.
Fordi kursen får en korreksjon etter flere positive dager, på en rød verdensbørs, så er plutselig alt som skjer med det grønne skiftet, med USA i toppen i disse dager, ikke verdt noe?
Panikk er ikke bra folkens. Hva gjør dere om denne åpner opp +6% i morgen? Kjøper da, og selger når/hvis det kommer en dag med nedgang på 8%?
Fordi kursen får en korreksjon etter flere positive dager, på en rød verdensbørs, så er plutselig alt som skjer med det grønne skiftet, med USA i toppen i disse dager, ikke verdt noe?
Panikk er ikke bra folkens. Hva gjør dere om denne åpner opp +6% i morgen? Kjøper da, og selger når/hvis det kommer en dag med nedgang på 8%?
Nettopp. Nå skal det sies at jeg ikke trader, og sitter helt stille. Men, om man står utenfor når det kommer åpning om ML, så går du kanskje glipp av 50-100%. De mest iherdige her inne mener jo at kursen bør stå i 100-200 innen relativt kort tid, med andre ord så har man eliminert ganske mye risiko i påvente av melding, samtidig som det er masse å gå på. Og jeg mistenker at det er mange som tenker slik ifht REC.
For min del så håper jeg vi ligger rundt 17-20 kr i lang tid, så jeg kan kjøpe enda mer :)
For min del så håper jeg vi ligger rundt 17-20 kr i lang tid, så jeg kan kjøpe enda mer :)
Da gleder jeg meg til din forklaring på hva som hausses ned i blinde her? Regner med du har en god forklaring så får jeg høre hvor stor kunnskap du har. Har selv sittet med sånne nick som deg som påstår ditt og datt fra 3kr og opp . Felles for disse nickene er at kunnskapen er på lik null:)) Men skal gi deg en sjanse kom med en god forklaring så får vi ae på kunnskaps nivået ditt:))
Shares4fun
30.06.2021 kl 16:00
4828
No worries 😊 Aksjen steget på høyt volum siste uken, og selv om den faller i dag med ca 8 mill aksjer omsatt - så er det ikke stor andel av dagens omsetning som har funnet sted i intervallet 18,75-19,30.
Kom dere ut i solen, fyr opp grillen og åpne en kald øl - tålmodighet er fortsatt en dyd 💪
Kom dere ut i solen, fyr opp grillen og åpne en kald øl - tålmodighet er fortsatt en dyd 💪
Fholm skrev Der kom det en ny tømming på 350k aksjer på 19
Jeg såg detsamma på 20 kr det var helt otroligt. Jeg tror det er nåt lurt med handeln idag
Fholm skrev Der kom det en ny tømming på 350k aksjer på 19
Hehe sånne som deg skaper Rec tråder som et klovne forum:)))
Fholm
30.06.2021 kl 16:03
5184
Har vært 3 sånne som jeg har sett, 2 på 19,5 og en på 19. totalt ca 1.000.000 aksjer, forunder meg ikke om det skjedde på 20,4 og 20 som du sier
RECsi er moment styrt. I dag ble moment snudd til negativt og det har holdt seg der. Omsetningen derimot har bare vært småposter, samt noen store som utnytter muligheten og fyller på for 10-20M uten å måtte presse kursen opp.
Dette er nok glemt allerede i morgen. Bare å sitte stille og rolig i båten. NEL; RECSI og Scratec er de som faller mest - som også er selskapene som har vokst mest denne uken. Helt naturlig. Bare å puste også er vi tilbake innen kort tid.
Dette er nok glemt allerede i morgen. Bare å sitte stille og rolig i båten. NEL; RECSI og Scratec er de som faller mest - som også er selskapene som har vokst mest denne uken. Helt naturlig. Bare å puste også er vi tilbake innen kort tid.
Snart dags laveste nok en gang. Men som recer må vi tåle 10-15% tapp på en dag. JUM tapte også. Inga problem
Jeg vet det:)) men ser traderne florerer her inne nå fordi de har solgt og prøver å skape redsel for at andre skal selge også:)) er skikkelig lavt nivå her inne på innleggene:))
Fholm
30.06.2021 kl 16:04
7943
Slettet brukerskrev Hehe sånne som deg skaper Rec tråder som et klovne forum:)))
Åh? Fordi jeg ser noe og stiller spørsmål? Du kunne jo heller kommet med fasit hvis du sitter på det, istedet for en nedlatende post
Ja några jobbade med att köpa bort 300 000 aksjer på 20,00. Når det var ferdig kom strax en dump på 500 000 aksjer det var skummelt
Sorry gidder ikke bruke min dyrebare tid på lavmål innlegg fra stakkars tradere som selger og er desperate på hvor de skal time neste inngang:)) blokkerer deg:)))
Fasit her er det bare løgnerne som har, men vi kom tilbake til utbruddet på 18,80, som er interessant. Klart for vei opp, men vi får se.
Nå er det mange som tar sommerferie, og Granholm var litt skuffende. Får følge med USA og Asia inatt.
Husk : Aksjer tar heisen ned og trappa opp.
Muligens kjøpe litt på fredag
Husk : Aksjer tar heisen ned og trappa opp.
Muligens kjøpe litt på fredag
Mathias
30.06.2021 kl 17:44
7342
Hvordan var Granholm skuffende?
Det live-møtet hun hadde om klimajobber i New York var vel, slik jeg forstår det, ikke direkte relatert til møtet om verdikjeden innen solenergi som gikk for lukkede dører i går. - eller har jeg misforstått? 😬
Det live-møtet hun hadde om klimajobber i New York var vel, slik jeg forstår det, ikke direkte relatert til møtet om verdikjeden innen solenergi som gikk for lukkede dører i går. - eller har jeg misforstått? 😬
Vel, heisen opp og heisen ned fra feb til mai. Klar ABCDE korreksjon. Etter 15. mai helt noe annet i mitt hode. Ellers er heisen og trappa en fin myte med noe sannhet. Viktigst, alt er kommer sammen i REC; historien, pengene, politikken og menneskene. Må bli bra før eller senere.
Redigert 30.06.2021 kl 18:27
Smaug
30.06.2021 kl 18:17
7185
Teknisk analyse har jeg 0 peiling på så setter derfor stor pris på Sirbalos daglige oppdateringer🙏 selv om algoritmene lever sitt eget liv gir det en god pekepinn på veien videre. Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om kursen svinger opp og ned i det korte bildet.
Det politiske bilde i USA er derimot ikke til å tolke feil. Jeg er mektig imponert over handlekraften og tempoet til Biden administrasjonens satsning på fornybar energi og ikke minst ønske om sikre kontroll over hele verdikjeden. Det vil gi trygghet i leveranser og ikke minst skape godt betalte fagforeningsjobber som USA sårt trenger. Secretary Granholm sprudler av entusiasme over hva vi har i vente de neste ukene, og det er dette som gjør meg så sikker på at REC vil ha en lys framtid de neste årene. De vil være en viktig brikke for USA til å få full kontroll på hele verdikjeden innen solceller og batteriproduksjon.
De som har tatt seg bryet med å lesa alle de fantastiske linkene som Manman legger ut, burde ikke være i tvil om at REC er en fantastisk mulighet for stor avkastning fremover.
Tålmodighet er en dyd og dette gjelder også REC. Det som er sikkert er at tiden jobber for oss og ikke mot oss i REC sitt tilfelle.
Som flere her inne har jeg brukt se siste ukene til å akkumulere jent og trutt etter hvert som de politiske brikkene faller på plass i USA. Er nå nesten all in i REC og dermed inne på topp 100. Dette er kun fordi det politiske lanskapet er med oss og vi har en fantastisk, om ikke den beste, industribyggeren bak rattet.
Ønsker alle en flott sommer🌞
Det politiske bilde i USA er derimot ikke til å tolke feil. Jeg er mektig imponert over handlekraften og tempoet til Biden administrasjonens satsning på fornybar energi og ikke minst ønske om sikre kontroll over hele verdikjeden. Det vil gi trygghet i leveranser og ikke minst skape godt betalte fagforeningsjobber som USA sårt trenger. Secretary Granholm sprudler av entusiasme over hva vi har i vente de neste ukene, og det er dette som gjør meg så sikker på at REC vil ha en lys framtid de neste årene. De vil være en viktig brikke for USA til å få full kontroll på hele verdikjeden innen solceller og batteriproduksjon.
De som har tatt seg bryet med å lesa alle de fantastiske linkene som Manman legger ut, burde ikke være i tvil om at REC er en fantastisk mulighet for stor avkastning fremover.
Tålmodighet er en dyd og dette gjelder også REC. Det som er sikkert er at tiden jobber for oss og ikke mot oss i REC sitt tilfelle.
Som flere her inne har jeg brukt se siste ukene til å akkumulere jent og trutt etter hvert som de politiske brikkene faller på plass i USA. Er nå nesten all in i REC og dermed inne på topp 100. Dette er kun fordi det politiske lanskapet er med oss og vi har en fantastisk, om ikke den beste, industribyggeren bak rattet.
Ønsker alle en flott sommer🌞
Kjøleskapet er fullt av tradere med 6-10k som kapital. Vi andre kjenner på gikta at showet starter om litt. best case så får jeg solgt kjerringa for en grei sum og plassert i enda mer 14-20kr stk aksjer.. 2022 vil disse kurser være latterlig. Men faktum er at det er såpass filprising, at mange tålmodige vil kunne få godt betalt for sine mnd med avventing. Gode deals kommer Røkkes vei, dermed vår veg. Godt det finnes personer med egne ryggrader her inne, for det drukner av kortidshorisonter helt uten innsikt i fundamentale greier og fremtidsutsikter. Vi alle vil bli tatt på sengen av det nye styret, og den xfaktoren vil gi oss til kaldt i glasset...