Pandemi vinneren XXL!

Placeyourbet
XXL 24.03.2021 kl 19:02 71565

Noen bransjer har hatt en eventyrlig vekst under pandemien. Norsk retail er en av disse og 2020 ble et svært godt år for XXL. Starten på 2021 har også vært fantastisk. Restriksjonene ser ut til å fortsette godt inn i 2021 - det er en gavepakke for XXL. Det har ført med seg at Nordmenn nå planlegger nok en sommer med hjemmeferie. For XXL er dette lottogevinst 2 år på rad og omsetningen vil bli svært solid i 2 og 3. kvartal i år også.

Nå i noen uker i 1. kvartal har XXL som all annen retail (unntatt dagligvare og apotek) måttet stenge mange av sine butikker i Norge. Konsekvensen av det er at veksten på XXL.no har skutt til himmels og XXL ser stor kundevekst med nye kunder. For en omnichannel aktør som XXL er det en gavepakke at nordmenn nå i pandemien virkelig får øynene opp for at XXL er nordens største og beste aktør for sportsartikler på nett. 2 milliarder i nettomsetning i 2020 er i rute til å bli +3 milliarder i 2021!

Det XXL også vil oppleve, (og dette forstår ikke analytiker konfirmanten i DNB som valgte å senke kursmålet fra 24 til 20 kroner i dag med bakgrunn i at norsk retail er stengt noen uker i 1. kvartal) er at kundene som nå skulle hatt ny sykkel til barna, nye joggesko til far, uteleker til minsten, telt til sommerens ferie, tredemølle til mor med mer, som ikke handler på nett og som opplever at XXL butikken sin er stengt, er at disse kundene FORTSATT, tro det eller ei ANALYTIKERSPIRE, skal ha disse varene når butikkene åpner opp igjen! Dette kommer som en KETSHUP effekt. Tro meg, XXL har jobbet denne effekten inn i sine prognoser for salget i april og fremover.

XXL har medvind fra alle kanter, de får et fantastisk 2021, de har 1 milliard i likvider og ingen gjeld. Det er og en stor mulighet for at de vil levere på utbytte for 2020 som de åpnet opp for at kunne skje under 4. kvartal 2020 presentasjonen.

Med en verdsettelse i dag på 4,7 milliarder kroner og aksjekurs på 19,06 er XXL penger på gata. Penger blir som kjent ikke liggende på gata lenge så her gjelder det å kjenne sin besøkelsestid... Hvis du heller stoler på innsidere så er det verdt å se til styrelederen i XXL som kjøpte 500.000 aksjer på 22,35 høsten 2020.

Lykke til!
Redigert 24.03.2021 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Placeyourbet
28.06.2021 kl 17:30 7953

Selskapet melder om det ekstraordinære utbyttet når det er klart for det. Refinansieringen (gjeldsopptak) av selskapet må først på plass. Det skulle det jobbes med i våres så det er jo grunn til å tro at det kommer info ila kort tid. Det som videre er sikkert er at balansen til XXL fortsetter å styrke seg i 2. og 3 kvartal og at størrelsen på det ekstraordinære utbyttet minimum blir 6 kroner pr aksje.
NHH78
28.06.2021 kl 09:48 8161

Fin åpning på XXL i dag på bra volum!

Bayberry som ikke tør å sitte short lenger..? Ellers har jo aksjen hatt for vane å gå ca 2 uker før tall, så her begynner vel folk å posisjonere seg.
Jeg er fortsatt overbevist om at selskapet kommer til å melde et ekstraordinært utbytte ifm kvartalstall 15.juli, dette vil få aksjen frem i rampelyset igjen!
Merkur
28.06.2021 kl 09:45 8169

Ikke noen overraskelser her, kanskje, men verdt å notere at detaljhandelen stiger markant i mai, langt mer enn konsensus:

«Omsetningsvolumet til detaljhandelsbedriftene steg 5,8 prosent fra april til mai, viser sesongjusterte tall fra SSB.
På forhånd var det ifølge TDN Direkt ventet en oppgang på 0,9 prosent.

Over året er detaljhandelen opp 5,6 prosent.

Det var særlig klesbutikkene som bidro til veksten.
«Møbelbutikker, butikkhandel med bredt vareutvalg ellers, samt butikkhandel med sportsutstyr og fritidsbåter opplevde også vekst denne måneden. En faktor bak den betydelige veksten i mai er gjenåpning av butikker og kjøpesentre», heter det.»

https://finansavisen.no/nyheter/makro/2021/06/28/7696264/detaljhandelen-steg-i-mai
Merkur
25.06.2021 kl 11:49 8740

Kursmål holder jeg som regel for meg selv. Blir fort bare et tall folk slenger rundt seg på disse forumene. Men jeg kan vel si såpass at det etter mine vurderinger er et godt stykke igjen til det findamentale potensialet er tatt ut.
JanOrge
25.06.2021 kl 10:38 8821

Men nok om mitt grums. Hvor skal xxl kursmessig? Til europrisland, dvs 3,5x bok? I så fall 55+?
JanOrge
25.06.2021 kl 10:30 8730

Mulig jeg er for enkel i tankegangen, ja. Husker ikke om vi har diskutert før. Hva var kursen på da vi hadde denne diskusjonen tidligere?

Det kan hende at de momentene du nevner gjør sitt. Nettomargin på 7-8 % hadde vært bra det. Foreløpig er det et stykke dit, og ingen tydelige tegn på at det vil skje.
Merkur
25.06.2021 kl 10:10 8645

Og jeg kan jo legge til, at selv om vi ikke skal stole blindt på dem, har jo også analytikerne tenkt i disse baner i det siste. Nå ligger median kursmål på 25. Og det var altså etter Q1-presentasjonen. Det er ikke lenge siden Rasch-Olsen kalte XXL for børsens mest undervurderte selskap, og sa: "RASCH OLSEN: Jeg har ringt alle meglerhusene. Svaret er entydige. Ingen norske meglerhus liker XXL. Men så ser jeg på analytikernes estimater. De tror at Kid skal få en nettomargin på 6 til 8 prosent, mens XXL bare skal få en nettomargin under 2,5 prosent. Nordens største sportsretailer med 2,5 prosent nettomargin? Det rimer ikke. Analytikerne hater XXL og digger Kid, det er noen forventninger der ute som er helt på trynet."
Redigert 25.06.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Merkur
25.06.2021 kl 10:06 8601

Foresvever meg at vi har hatt nesten akkurat denne diskusjonen før, JanOrge, og den gang som nå synes jeg du gjør det litt enkelt for deg selv. Deler av 2020 var vært svært godt, noe omsetningen også reflekterer. Men om vi spoler ett år tilbake i tid, var altså XXL på randen av konkurs. De satt med enorme lagre, et elendig omdømme, og butikken gikk dårlig. Selv om deler av 2020 har vært rekordartet, er det nokså misvisende å tenke om året som helhet som et lykketreff. Det har vært kostnadskrevende omlegginger av distribusjon og salgsledd, i og med at en del butikker faktisk var steng pga pandemien.

Jeg synes også at du fremdeles du hopper bukk over summen av investeringene (og aksjekjøpene) som - lik det eller ei - har snudd et undergangsdømt foretak til å bli en bedrift som ligger ekstremt godt posisjonert i et voksende marked. Investeringene i f.eks lager og automatisering (Autostore) hadde vel en ren investeringskost på ~ 160 mill. I tillegg har de altså redusert lån med over en milliard kroner. Legger du på gjenkjøp av aksjer på rundt ~100 mill), er det jo tydelig at XXL har brukt et år med høy omsetning til å rigge selskapet, både logistisk og for sine ansatte, for solid drift og vekst framover.

De tjente ikke penger i Q1, hvor altså flere av flaggskipene var nedstengt pga pandemien. I det kvartalet økte de imidlertid omsetningen, og etablerte seg som et absolutt foretrukket sted for netthandel. Det koster med gratis frakt og å ta markedsandeler når landet må låsa døra. Som jeg tidligere har vist her, har XXL fått en nær sagt ruvende tilstedeværelse på nett i denne perioden. Når man som aksjonær skal forsøke å spå framtidig kontantstrøm, er det naturligvis dette de ser til. Naturligvis er det greit å ha en annen tilnærming, men jeg tror vel de som kjøper eller beholder aksjer i XXL nå, altså har troen på at de endringene som kom i 2020, og som har fortsatt i år, vil komme aksjonærene til gode.
JanOrge
25.06.2021 kl 09:20 8499

De fikk solgt alt rasket som tidligere ledelse hadde valgt å sette på lager. Elendig styring tidligere. Og det var bra, helt enig i det! Men det var ikke annet enn nødvendig. Jeg vil ikke kalle det et kjemper, men respekterer selvsagt andre meninger. Dersom de skal ha et nytt kjempeår, så kan de ikke begynne dette året med å tape penger. Tallene for q2 ble vel vise solid pluss for at 2021 skal bli et kjempeår.
Redigert 25.06.2021 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Gunnar88
25.06.2021 kl 09:08 8511

Men har du sett hvilken enorm snuoperasjon XXL gjennomgikk? Gjelden gikk ned med ca, 1 mrd kroner og selskapet ble "snudd på hodet". De har videre investert i et nytt sentrallager i Østerrike, som vil spare de for en del penger på sikt med mer.

XXL hadde et kjempeår. Det vil de trolig ha i år også.
JanOrge
25.06.2021 kl 08:53 8482

Det var en overdrivelse at de ikke tjente penger. Men drøyt hundre mill i overskudd på en omsetning på over 10 mrd i et rekordår er ikke et styrketegn.
luftskip
25.06.2021 kl 08:52 8344

Det lokkes med massivt utbytte som ville tilsvart over 30% yield på denne prisen, men jeg skjønner altså ikke når dette skal kunngjøres. Var med fra 18 til 22 men solgte da innkallingen til årsmøte kom ut, helt uten noen henvisninger til utbytte, ingen fullmakt eller noenting.

Nå venter vi snart en helt alminnelig Q-presentasjon. Jeg har sett at de har bekreftet utbyttemålet og refinansieringen, men vi er vel langt unna utbytte enda, og jeg tror ikke de vil arrangere et ekstraordinært årsmøte kun med hensikt om å vedta utbytte?
NHH78
24.06.2021 kl 23:09 8484

Seriøst?

Du må utdype at ikke XXL har tjent penger i 2020!
Og igjen vil jeg oppfordre folk og å se webcast for Q1 2021 som ligger inne på xxlasa.com

Etter min mening så syntes jeg man begynner å se at XXL begynner å se ut som sitt gamle jeg igjen, bare kraftig effektivisert og med en bunnsolid balanse. Den økende netthandelen har de fått sin del av kaken av og de er sugen på å vokse videre. Ambisjoner om å ta markedsandel og skal åpne flere butikker. Kostnadseffektivisering og god cash flow!

Med dagens prising kommer denne aksjen til å bli handlet av institusjonelle aktører og fond fremover, spesielt når utbytte biten blir konkretisert sannsynligvis på kommende kvartalspresentasjon 15.juli. Man skal ikke glemme at det allerede sitter noen ganske oppegående eiere blant de største aksjonærene. De og vi andre småsparere kommer til å få betalt for å være med her fremover - det er jeg overbevist om!
JanOrge
24.06.2021 kl 16:10 8599

Det siste året er det vært den beste perioden for retailsalg av sportsutstyr på mange mange år. I det ene året så har ikke xxl tjent penger. Folk har hamstret utstyr de luxe. Nå åpner verden igjen. Folk reiser heller til utlandet enn å kjøpe telt og elsykler. Blir ikke bedre det neste året en det forrige. Men for all del. Det er lov å mene noe annet. Bare litt komisk å bli ledd av av en som mente 22,5 var billig. Ebidta redder ikke sjappa hvis bunnlinja fortsetter i rødt.
Brixer
24.06.2021 kl 15:36 8624

Han sier rett ut at Q1 var det kvartalet med mest negativ innvirkning fra Covid, med over halvparten av butikkene stengt i lengre perioder.
Å bruke det kvartalet som ett argument for at XXL ikke tjener penger er i beste fall uvitenhet om hva som skjedde under pandemien.

NHH78
24.06.2021 kl 15:11 8616

Ser man blindt på den ene linjen i resultatoppstillingen så finner du minus 39 mill, der har du 100% rett "JanOrge". : )

Men vil anbefale deg og evt andre som er interessert i helheten, også hva som ligger bak tallene også enkeltposter - som bunnlinjen til XXL i Q1 til å ta en titt på webpresentasjonen til XXL i linken under. Evt gå direkte til xxlasa.com Så finner du ut at tallene er langt lystigere og at bunnlinjen skyldes i hovedsak "clearance campaign" i fjor.. EBITDA i XXL viser en meget pen utvikling og gir nok et mer riktig bilde ift å vurdere lønnsomheten i XXL.

https://events.webcast.no/xxl-asa/quarterly-reports/FWV4DG4TvZoLH3CAUwt4
JanOrge
24.06.2021 kl 14:40 8666

Du kan mest. Du klarer til og med å lese ut av Q1 at det går bra. 👍 Her er hva du skrev for 2 mnd siden :

"Tror vi har forlatt 20 blank for denne gang.
Gode kursmål av flere meglerhus , åpne butikker igjen, en tilsynelatende vellykket omstrukturering, solide innsidehandler, short som muligens skal dekkes inn.. det virker lysere enn på lenge synes jeg.
Forstår ikke helt hvem som skal selge denne ned igjen til 20 nå.
Ikke så mange måneder siden vi snuste på 28 tallet."

Du bør ikke le av meg hvertfall.....
JanOrge
24.06.2021 kl 11:24 8732

Mye bra med xxl. Men de tjener dessverre ikke penger. Q1 endte med minus 40mnok. Vareflyten er strupet. De har dessverre ikke mottatt nok sykler. Dersom q2 også ender i minus så tror jeg vi skal ned mot 12 kr, dessverre. Hjelper ikke med høy omsetning når bunnlinje lyser rødt.
Moray
24.06.2021 kl 11:10 8748

Tre uker til fremlegging av halvårsrapport. Historisk sett har XXL økt og økt mot fremlegging av tall, tipper økningen begynner snart. Alt det fundamentale er på plass.
Water
24.06.2021 kl 09:59 8734

Investtech 24.juni:
XXL (XXL) var ned 3.20% til en sluttnotering på 17.27 kroner. Aksjen har ikke sluttet på en lavere kurs siden juni 2020. Aksjen har med dette falt 17 av de siste 24 dagene og den siste måneden har aksjen falt hele 20.41%. Teknisk ser det heller ikke så bra ut. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt, har brutt ned gjennom støtten ved cirka 19.00 kroner og en videre nedgang indikeres.
NHH78
23.06.2021 kl 17:50 8959

Takk for link, den hadde jeg ikke fått med meg!

Ellers.. er det noen som vet hvor ofte short-registeret oppdateres? Er det 5-6 mill aksjer Baybarry Capital ligger short i XXL? Kan fort bli en trigger det også når de frykter at nedsiden er tatt ut.. da blir det i hvert fall trangt i døren!

Kan bli en «mini Byggma» dette.. Litt glemt aksje som gikk som en kule når markedet forstod at de hadde kapasitet til å betale store utbytter basert på løpende inntjening.
abbos
23.06.2021 kl 16:24 4008

Deltataper 😩
Epiphany
23.06.2021 kl 14:51 3974

Inngang med 100k 😍
NHH78
23.06.2021 kl 14:04 4034

Ja, nesten komisk prising av aksjen nå slik det fundamentale bakteppet er! Men det kommer nok en kraftig rekyl opp de neste ukene når tallenes tale er klar. Jeg tror dessverre at mange småsparere kommer til å angre på å selge seg ut på kursene vi er på nå, og at utbytte som jeg tror annonseres ifm Q2 tallene blir en vekker/trigger for markedet! De kunne jo ha betalt utbytter tidligere! Som Wibe sa på Q1 presentasjonen så har ikke de noen planer om å bli bank, men cash flow skal tilbake til aksjonærene. Der en denne Covid 19-sikringen/trekkfasiliteten med bankene som har hindret de å betale utbytter etter avtale med banken.

Men de understreket jo flere ganger i Q1 presentasjonen at XXL-gruppen skulle refinansieres innen våren var omme, og at de vil ha en helt annen finansiell fleksibilitet etter det! Så når de smarte pengene etter hvert ser at man kan få en god direkteavkastning her i form av utbytter så er det mange som skulle ønske de hadde kjøpt aksjen på dagens nivåer i ettertid!
Redigert 23.06.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Merkur
23.06.2021 kl 12:10 4062

XXL har per nå en markedsverdi på nesten komiske 4,4 milliarder kroner.

De hadde en omsetning på 10,4 milliarder i 2020.
Økte omsetning i Q1 2021, på tross av stengte butikker.
De har en sterk kontantstrøm og er gjeldsfrie.
De har gjort betydelige investeringer i logistikk og netthandel.
Sterk økning i nettsalg; dominerer netthandel.
De har økt markedsandeler.
De har hatt sterk EBITA-vekst.
De har annonsert at de vil tilbake til utbyttepolitikk.
Innsidekjøp i millionklassen fra styreleder.
Gjennomsnittlig kursmål ligger på 25.
Osv. Osv.

Det fundamentale er med andre ord mer enn på plass. Det som imidlertid har skjedd, og som det også er lett å avlese i aktiviteten på dette forumet og andre, er at XXL har mistet momentum blant småsparere og «hobby»-aksjonærer som oss. Der hvor gode nyheter (som rekordøkning i omsetning i visse varegrupper, investeringer i ny teknologi, endret kjøpsatferd i markedet generelt) sprer seg om ild i tørt gress for selskaper som er i vinden, får gode nyheter ikke spesiell oppmerksomhet fra XXL-aksjonærene for tiden.

Er mange som har fått fin gevinst ved å være aksjonær i XXL, og det er mange av oss som stadig sitter på god avkastning, men det har også vært en del som har brent seg på de voldsomme svingningene. Og i det siste virker det som om lufta har gått litt ut av ballongen. Det handler om psykologi og trend, og kan jo selvsagt ikke påvirke det fundamentale i det lange løp. Men gitt at så mye av kursbevegelsene (og volumene) preges av at folk må finne salgs- og kjøpssignalene sine i forum, fra nyhetskilder og rykter, så preger dette naturligvis kursutviklingen i XXL-aksjen. Det kan man jo ha mange meninger om, men det viktige er vel å huske på at så lenge det fundamentale er på plass, er det en slags tyngdelov som sier at smarte penger vil søke mot avkastning. Derfor tror jeg for eksempel signalene om at ledelsen ønsker seg tilbake til en stabil utbyttepolitikk er godt nytt.

Gleder meg uansett til både Q2 og reisen videre. Jeg tror fremdeles vi bare står i starten av en helt formidabel snuoperasjon for dette selskapet.

Redigert 23.06.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
NHH78
23.06.2021 kl 11:12 4011

Kursen ble kjørt godt ned når den beveget seg over 18 i dag.. Ble solgt en del aksjer på kort tid der!

Tror det fort kan bli trangt i døren her om kursen skulle holde seg på disse nivåene når tallene legges frem 15.juli! Bunnsolid balanse og god cash flow i tillegg til at de har fått kontroll på varelageret. Ikke glem innsidekjøpet av styrelederen i slutten av april på litt over 19 nok etter fremleggelsen av Q1 rapporten. Innsiderne har vel ikke lov å handle nå rett før fremleggelse av tall, men tipper det kommer mer innsidekjøp om ikke kursen er vesentlig høyere etter tall!

XXL-gruppen skal refinansieres også med den solide balansen og kommer nok til å annonsere at de kjører et ekstraordinært utbytte! Og med løpende god cash flow så betjener de fint litt gjeld og andre investeringer/forpliktelser fremover.

Fin oppside i denne aksjen nå! Tipper vi fort står i 20-21 etter tallene i midten av juli. Liker komboen de kjører med effektiv og god økende netthandel sammen med muligheter for besøke butikkene!

Og tilslutt, så har jeg troen på denne damen her også: https://e24.no/naeringsliv/i/zgMJqb/hun-blir-ny-sjef-for-xxl-i-norge
Mye bra folk på plass i XXL nå som kan løfte selskapet videre!
MaxMekker
23.06.2021 kl 10:08 4063

Pump and dump i XXL i dag.??
Redigert 23.06.2021 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Holdup
18.06.2021 kl 14:46 4493

Tenker det er noen som trenger nytt sportsutstyr nå som breddeidretten gjenåpner.
norx
18.06.2021 kl 14:41 4448

17.94 og nå surner resten. Får SEB rett ?

Merkur
17.06.2021 kl 14:20 4691

Slike saker hjelper jo også på humøret: https://no.ehandel.com/ny-teknologi-i-alle-xxl-butikker-skal-scanne-kundenes-fotter

"XXL har testet 65 000 par føtter etter at "Fitstation" ble lansert tidligere i vår. Dette er en fotskanner, som skal sørge for at kundene finner frem til riktig sko når de handler hos sportskjeden.

Selskapet merker stor interesse fra nordmenn, som nå ønsker å finne riktig fottøy til nok en hjemmesommer."
Merkur
17.06.2021 kl 14:10 4677

Denne saken synes jeg var interessant. XXL opplever en stor vekst (40 prosent) i salget av tennis- og golfutstyr. Nå er nok ikke dette noen stor varekategori i seg selv, men om du sammenligner med de andre kjedene som er intervjuet, er det klare inntrykket at XXL har et såpass bredt og godt sortiment at de klarer å fange opp trender og behov som oppstår i markedet. Det har jo vært skrevet om til det kjedsommelige, men at nordmenns frilufts-, ferie- og treningsvaner har endret seg markant siden virusutbruddet er helt sikkert. Dette følger jo den generelle utviklingen, hvor forbruksmønsteret gled mer mot varer og ting, fra tjenester og opplevelser. En måte å se dette på, er at atferdsendringen er midlertidig og forbigående, at vi så fort sjansen byr seg, vil reise til Mallorca og gå på konserter for alle pengene. Jeg tror imidlertid det er god dekning for å si at en del av den akutte atferdsendringen fører med seg nye, langvarige trender. Har du først begynt med stisykling, friluftsliv, jakt, idrett, trening, osv., er dette endringer som også endrer deg som forbruker. Det er ikke nødvendigvis noe du gjør i påvente av at samfunnet åpner opp, og så legger bak deg så fort du kan reise igjen. Har du begynt med stisykling, tar du nå sykkelen med deg på tur. Har du begynt å spille tennis, slutter du ikke så fort du kan ligge på et hotellrom i Sør-Europa og kikke på mobilen.

XXL har vært en av driverne i dette skiftet. De har fanget opp de nye interessene og aktivitetene, og har gjennom god innkjøpspolitikk, stort sett klart å være der for å levere de varene folk etterspør. Jeg synes det lover ekstremt godt, også for fortsettelsen. Gjennom pandemien har de gjort en solid jobb, både med økonomien, logistikken, kulturen i butikkene. De har bygget opp en effektiv og rikholdig netthandelsløsning, og gjort investeringer her som de kan høste godt av i tiden som kommer. Enda viktigere har de etablert seg som "the go to place" for en enorm bredde av varekategorier, alt fra telttur til tennis, fra vannsport til alpint. Og de er ikke gode bare på å tilby disse varene til menn i førtiårskrise som trenger seg en ny hobby, men de har bygget opp en vanvittig sterk vareportefølje også for barn og ungdom. Med tre aktive unger er det ikke sjelden jeg må på XXL for å finne en ny våtdrakt eller badeshorts eller fotballsko eller en Liverpool-drakt i billigkroken.

Må innrømme at mye av grunnen til at jeg sitter så trygt i denne aksjen, er at jeg får den "riktige" følelsen hver gang jeg besøker et varehus, enten det er i de fysiske butikkene eller på nett. Jeg har troa på merkevaren, rett og slett. Og saker som denne i Nettavisen, til tross for at det ikke akkurat er prisdrivende informasjon, gjør meg enda tryggere på at den oppfatningen jeg har, stemmer overens med driften av selskapet.

Ref: https://www.nettavisen.no/okonomi/ekstrem-golf-og-tennis-effekt-hos-xxl/s/12-95-3424142555
Redigert 17.06.2021 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
Brixer
17.06.2021 kl 11:02 4780

XXL føles ikke så tung i dag.
Det kan virke som de som har presset kursen i nesten 3 uker nå har tatt en pause i det minste.
Med daily RSI på 30 tror jeg vi kan få en grei bounce.
Redigert 17.06.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Brixer
15.06.2021 kl 16:57 5099

Se på shortene som er satt av Bayberry Capital.
De har stort sett vært under vann siden desember i fjor, og har ett snitt veldig nære 19.
Det er mulig dem fremdeles tror den skal lavere, men kursene etter de gikk short har stort sett vært mye høyere, så kanskje de tar til vettet denne gangen før de går i minus igjen.
andre-pe
15.06.2021 kl 11:15 5159

Hva er det som driver denne sakte men sikkert nedover? Frykten for en større emisjon uten reparasjons-emisjon basert på MoM fra siste generalforsamling?

Det er jo andre fundamentale positive forutsetninger som burde drive denne aksjen oppover slik som ny ledelse og markedssituasjonen.
Brixer
10.06.2021 kl 09:34 5510

Tok noen skrapelodd i XXL igjen. https://imgur.com/a/w68Cl08
Begynner å bli rimelig oversolgt. Den har nok mulighet for å dippe helt ned til 19 blank rent teknisk, men ett sted må man gå inn.
Det er vanskelig å få noe volum i denne hvis den først har snudd opp så tok noen her, og hamstrer hvis ned når 19
MaxMekker
07.06.2021 kl 10:44 5689

Kan veldig mye tyde på at du her har rett Autolock.
XXL har vel gått stille og rolig nedover den siste tiden og virker som at 20 kr er en bunn her kanskje. Veldig lite volum her nede og den skal vel flytte seg oppover mot 25 kr ( som flere har som kursmål for aksjen) når vi nærmer oss Q2 vil jeg tro.