Yahooooot! Her er det rigget for vekst
Flott intervju med sjefen sjøl, Eilert Hanoa, av DNB Invest.
Når du hører han snakker om de 45% som er utenfor Norge forstår du virkelig størrelsen og potensialtet Kahoot har.
Glem Covid, denne reisen vil jeg være med på. Spesielt børs i Uniten blir spennende🤩
https://scene.dnb.no/brandcenter/no/scene/component/default/47153?mcc=some-fb-invest2021-dypdykk-hanoa&fbclid=IwAR0MuU6i2joEwT8u0IajLa77fOQrAg8tJjPyBI2H0wBQJtY1Bb8nnEBDejo
Når du hører han snakker om de 45% som er utenfor Norge forstår du virkelig størrelsen og potensialtet Kahoot har.
Glem Covid, denne reisen vil jeg være med på. Spesielt børs i Uniten blir spennende🤩
https://scene.dnb.no/brandcenter/no/scene/component/default/47153?mcc=some-fb-invest2021-dypdykk-hanoa&fbclid=IwAR0MuU6i2joEwT8u0IajLa77fOQrAg8tJjPyBI2H0wBQJtY1Bb8nnEBDejo
MASTERCLASS
30.03.2021 kl 23:47
6408
Jeg har jo ikke unngått å lese om Kahoot i media det siste året, og den ekstreme kursutviklingen. Men det var først etter nyttår jeg ble litt mer nysgjerrig på selskapet.
Da kursen bikket 130 kr og markedsverdien passerte 60 milliarder, var jeg helt sikker på at "galskapen" hadde gått for langt, og opprettet derfor tråden om den aller, aller største Kahoot-idioten som en advarsel til naive småsparere og som en motvekt til særlig alle de latterligere hausse-innleggene til Moonraker07 og kyniske kursmål fra skruppelløse "analytikere", og meglerhus. https://finansavisen.no/forum/thread/124991/view
Det er grunnen, og ingen annen. Har aldri eid en eneste aksje i Kahoot, men ser ikke bort fra at jeg vil kjøpe, men neppe for annet enn å satse på en liten rekyl.
Selv om jeg tviler sterkt på at Kahoot noensinne vil klare å tjene minst 2 milliarder kroner etter skatt (som de minst må klare for å forsvare dagens kurs), så er ikke det det samme som å ikke ha tro på selskapet. Jeg tror de kommer til å gjøre det veldig bra. Skulle de mot formodning innen rundt 10 års tid klarer et årsoverskudd på 1 milliard, som etter min vurdering er veldig, veldig bra og være en stor sukess, men da er "riktig" aksjekurs i dag maks 40-50 kr.
MASTERCLASS
30.03.2021 kl 23:21
6498
Ensidige baisse-innlegg, som alt fra Runerune, er selvfølgelig like latterlige som hausse-innleggene til Moonraker07. Men sistnevnte har jo holdt på med dette tullet i månedsvis, derfor har jeg bare "tatt fatt i" ham.
Kajtek
30.03.2021 kl 21:41
6735
God påske til alle dere. Det blir nok ikke noe nytt nå før etter påsken. God vær og kos dere.
Mora di
30.03.2021 kl 20:53
6827
MASTERCLASS; Det er i grunn fint med dine innlegg, og det er tidvis berikende når du benytter utestemme.
Men hva er din motivasjon til å skrive om Kahoot som du tydeligvis ikke har så mye tro på?
Men hva er din motivasjon til å skrive om Kahoot som du tydeligvis ikke har så mye tro på?
Xsevar
30.03.2021 kl 20:16
6917
Meglerhusene legger ukentlig ut liste over short-posisjoner. Har aldri sett Kahoot på listene.
Capitalista
30.03.2021 kl 20:05
6972
Pussig at du klager over innleggene til moonraker, og ikke et ord om de like uinteressante innleggene til runerune. De to balanserer hverandre.
Capitalista
30.03.2021 kl 19:59
6973
Enkelte synes det er gøy å komme med usaklige påstander om kahoot sin retning. Hvis det påvirker aksjekursen er den ikke mye verdt. Hvordan kan du vite at ingen shorter kahoot? I tilfelle kunne vel en årsak være at ingen som har aksjer vil låne ut sine aksjer?
Xsevar
30.03.2021 kl 19:47
4697
Har aldri sett så mye negativ omtale av Kahoot på forumet. Virker som det er en del personer som har gått sammen for å prøve å manipulere kursen ned for å kunne kjøpe seg inn på en lavere kurs. Dersom dere er så skråsikre på at kursen skal ned så er det merkelig at ingen av dere har shortet Kahoot. Det er ingen som har short-posisjon i Kahoot, med andre ord er de INGEN som tørr å satse penger på at kursen skal ned. Det sier mer en 1000 ord.
Redigert 30.03.2021 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
HA HA HA å gå så inn i helvete på nasen, trodde virkelig Eilert Hanoa at vi gikk på den limpinnen ha ha. Jeg tror han må gå hjem til barnerommet å bygge lego ha hah
Runerune
30.03.2021 kl 15:35
5188
Nej han har ret. Det der er til grin er derimod alle jer der siger den aldrig kommer under 110 eller lignende
3fotsyken
30.03.2021 kl 15:14
5278
Takk for verdifulle tall tatt ut fullstendig ut av lufta.
Null verdt vet du...
Null verdt vet du...
Moonraker007
30.03.2021 kl 14:48
5358
Personangrep på den måten er ikke særlig velkomment her på forumet. Ja, jeg kan også uttrykke at folk ikke forstår potensialet, og snakke om at folk løper etter kursen osv, men jeg holder meg for god til å kalle noen for klovn, drittsekk osv. Det hører ikke hjemme her. Det sier da det meste om deg.
Redigert 30.03.2021 kl 14:49
Du må logge inn for å svare
Helt ærlig, Kahoot er ett eneste langt reklamejippo, nå ett par timer gikk det litt opp igjen etter enda mer proffisjonell reklame., at en masse kjendiser har tjent titalls millioner fordi de var med tidlig betyr egentlig ingenting, og har de gode meglere så har de sikret gevinsten før den faller for mye.
MASTERCLASS
30.03.2021 kl 14:34
5405
Du blir jo bare mer og mer latterlig.
Hvis du ikke bryr deg i det hele tatt om kursutviklingen i en 3-månedersperiode, så er det jo særdeles rart at du skriver opptil flere fullstendig banale hausse-innlegg hver eneste dag og hver eneste gang Kahoot stiger eller faller 2-3 kroner eller mer!
Faktum er at du trodde den skulle rett opp videre når den passerte 130 kroner (gå tilbake og les innleggene dine), mens den faktisk stupte 35 % på det meste fra toppen (137 til 90).
For en klovn!
Hvis du ikke bryr deg i det hele tatt om kursutviklingen i en 3-månedersperiode, så er det jo særdeles rart at du skriver opptil flere fullstendig banale hausse-innlegg hver eneste dag og hver eneste gang Kahoot stiger eller faller 2-3 kroner eller mer!
Faktum er at du trodde den skulle rett opp videre når den passerte 130 kroner (gå tilbake og les innleggene dine), mens den faktisk stupte 35 % på det meste fra toppen (137 til 90).
For en klovn!
Redigert 30.03.2021 kl 14:35
Du må logge inn for å svare
Kajtek
30.03.2021 kl 14:24
5435
Ungdommen er inne i aksjer for å tjene raske penger. Det er nok få som tenker langsiktig. Ellers står Kahoot hver dag på listen over mest omsatte aksjer på Oslo børs. Det mangler ikke på interessen på selskapet.
Moonraker007
30.03.2021 kl 13:52
5531
Mange som blir løpende etter kursen med så mye volatilitet. I og med at ikke alle heter Jakob Ingebrigtsen, så blir en del stående slukøret igjen, og må gå inn igjen på høyere kurs. Fatter ikke at noen selger denne overhodet, men ungdom i slyngelalderen lærer vel etter hvert som de bruker tid i aksjemarkedet. Alle har vært nye en gang, og det er lov å gjøre feil.
Nå stikker den løp og kjøp!!!!!!!!
oboy88
30.03.2021 kl 13:27
5666
Kahoot ventes ikke å tjene penger i år, og skulle det bli litt på bunnlinjen så snakker vi nok i størrelsesorden 10-20 mill og isåfall er P/E 2-3000. Så egentlig helt irrelevant. Man må nok ut til 2024/2025 for å finne fornuftige multipler, og DNB opererer vel med en EPS på snaue 2 kroner i 2024 - altså P/E 50. Hvorvidt det er billig eller dyrt har jeg ingen formening om, men det er ihvertfall hevet over enhver tvil om at sterk vekst i mange år fremover er bakt inn i dagens kurs.
Investor 33
30.03.2021 kl 12:53
5827
Slettet brukerskrev Kjempe bra. Hvor mye penger blir.det av det?
Kan noen si meg P/E tallet til Kahoot.??? Negativ nå, men.....dersom Kahoot går med et lite overskudd i år, hva blir da P/E tallet for selskapet da? Kahoot bør bli priset inn som et vekstselskap, men ser vi nor vekst og oppkjøp av betydning i forhold til dagens prising av selskapet? Innspill ønskes....
Det kan se ut som om markedet forstår den rapporten for nå stiger den.
Moonraker007
30.03.2021 kl 12:46
5848
Hehe, når det er prising innenfor et intervall på 2-3 mnd du henger deg opp i, så forstår jeg din frustrasjon. Dette er et vekstselskap, og kursen vil svinge mye i perioder. Prisingen er alt for lav, det vil vi se etter hvert. Hvis du ikke evner å se lenger fram enn 3 mnd, ja da vet jeg ikke hvem som er naiv. Et godt tips er å lese seg opp om selskapet i påsken.
Kjempe bra. Hvor mye penger blir.det av det?
Runerune
30.03.2021 kl 11:48
6098
Slettet brukerskrev Jeg rakk å kjøpe flere aksjer på 90, helt utrolig!
Om en uge kan de købes til 50 kr.
Jeg rakk å kjøpe flere aksjer på 90, helt utrolig!
Redigert 30.03.2021 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
Flamkitekt
30.03.2021 kl 11:38
6175
Tror folk er ikke dumme selv om noen kommer med negative innlegg her. Det som er viktig er å være realistisk og langsiktig i denne type aksjen. erfaringmessig de som er langsiktige og tålmodige er vinnere. ellers ser jeg vi har en små støtte nivå på rund 90 kr. dvs. gode muligheter til de som har penger til overs.
Uansett blir dette veldig spennende reise fremover!
Uansett blir dette veldig spennende reise fremover!
Redigert 30.03.2021 kl 11:38
Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
30.03.2021 kl 11:29
6238
"Hadde satt pris på at vi i dette forumet kunne være mer positive, entusiastiske og framoverlent - i stedet for å snakke ned selskapet. "
Hvor naiv er du egentlig?
Og det er ingen her som jeg har sett som har snakket ned selskapet, men PRISINGEN av Kahoot derimot, den er det mange som har "snakket ned" - og med rette beviselig siden januartoppen på 137!
eplemost
30.03.2021 kl 11:26
6251
Ikke mye "DiamondHands" i Kahoot i dag :-)
90 kr i dag, 85 i morgen og mellom 70 og 80 uka etter påske tipper jeg.
90 kr i dag, 85 i morgen og mellom 70 og 80 uka etter påske tipper jeg.
Kajtek
30.03.2021 kl 11:09
6428
Slettet brukerskrev Jeg tror kahoot er Latinsk for "overpriced bullshit"
Det vitner om din uvitenhet vedr. Kahoot og ikke nok kjennskap til utviklingen av digitale medier.
Kahoot betyr «Quiz» . Mobilapper er brukt av 50 mill. mennesker i 180 land.
Kahoot betyr «Quiz» . Mobilapper er brukt av 50 mill. mennesker i 180 land.
Moonraker007
30.03.2021 kl 11:07
6456
Selvfølgelig, men like fullt er det en del baissere her på forumet som muligens ikke har forstått dette - for å si det litt diplomatisk. At kursen faller på knallnyhet er jo også et eksempel på at vi har med am.... med ti tommeltotter å gjøre - dvs. de som ikke forstår hva som virkelig ligger i nyhetene og hvilket enormt potensial man har framfor seg. Hadde satt pris på at vi i dette forumet kunne være mer positive, entusiastiske og framoverlent - i stedet for å snakke ned selskapet.
Redigert 30.03.2021 kl 11:08
Du må logge inn for å svare
Flamkitekt
30.03.2021 kl 10:40
6624
Min anbefaling er å bare sitte stille i båten og kjøp så mye man kan når dukker opp slike muligheter. alle vi vet at hvor fantastisk fremtiden til Kahoot kommer til å bli!
3fotsyken
30.03.2021 kl 10:32
6666
Runerune skrev Ja hvad sagde jeg. Kahoot er et kæmpe scam
Akkurat nå er det paniske småaksjonærer som styrer kursen på kort sikt.
Moonraker007
30.03.2021 kl 09:59
6955
Fantastisk! Dette sier litt om hva vi har i vente, vi vil nok se kursstigning så det holder etter dette.
Kajtek
30.03.2021 kl 09:38
7013
Fantastisk selskap, dyktig leder. Det bare synd at jeg har så liten antall aksjer. Kom litt sent inn.
Oslo, Norge (30. mars 2021) - Rådgivning om merkevareledelse, Interbrand,
deler i dag funnene i en rapport som utforsker detaljene bak den sterke merkevaremarkedsverdien
til det globale læringsplattformfirmaet, Kahoot !, som peker på klarhet
i retning, lidenskapelige brukere, og en forpliktelse til kontinuerlig kundesentrert
produktinnovasjon å være blant sentrale differensatorer for Kahoot! merke.
Funn i Interbrands rapport peker på Kahoot! som "en plattform og opplevelse
som brukerne føler seg lidenskapelig opptatt av". merkevareverdi
til mer enn 1,6 milliarder dollar. Rapporten viser Kahoot! S globale merkevarestyrke
som er på nivå med den for veletablerte globale merker som Nintendo,
YouTube og Sony. Interbrand benyttet velprøvde metoder for merkeverdivurdering, som
inkluderer et omfattende sett med ressurser og markedsundersøkelser, for å estimere
merkeverdien for Kahoot !.
“Kahoot! er et selskap med et veldig tydelig oppdrag: å gjøre læring fantastisk, så
det er oppmuntrende å se at klarhet i formålet reflekteres i en sterk merkevareverdi
. Vår suksess er basert på å plassere brukeren i sentrum for alle
produktinnovasjonene våre. Våre brukere spiller den viktigste rollen i Kahoot! S
reise, så vi er veldig glade for å se at de brenner for vårt
merke. ”, Sa Eilert Hanoa, administrerende direktør, Kahoot !.
Blant de viktigste bidragsyterne til Kahoot! S samlede globale merkevarestyrke var
klarheten i selskapets retning, med brukertilfredshet og hengivenhet for
Kahoot! merkevare sitert i rapporten som bemerker hvordan "det er en dypere følelse
av forbindelse som brukerne føler med Kahoot!" utover læringsfordelene, og
at “Kahoot! er et selskap som brukerne sier at de elsker mer enn konkurrenter på tvers av
forskjellige segmenter. ” At lidenskapen for merkevaren fremgår også av
rapportens funn at "fellesskap i kraft har blitt den sterkeste
markedsføringskilden" for Kahoot !.
Kahoot! S forpliktelse til å innovere sine produkter gjennom en kultur med konstant
innovasjon så at det oppnådde en sterk poengsum for smidighet, med undersøkelsesrespondenter i
USA og Storbritannia som beskriver Kahoot! som i noen tilfeller opptil 30% mer innovative
enn konkurrentens gjennomsnitt i hvert segment. Videre peker rapporten på
den relevante utvidelsen av Kahoot! S økosystem med oppkjøpene i 2020 av
visuell språkapp-plattform, Drops, og ansattes engasjementsplattform, Actimo,
som bidrar til selskapets smidighetspoeng ved stadig å øke rekkevidden
til det nye markedet. segmenter og publikum.
Se vedlagte dokument for full pressemelding fra Interbrand.
For ytterligere informasjon kontakt:
Eilert Hanoa, administrerende direktør
Telefon: +47 928 32 905
E-post: eilerth@kahoot.com
Ken Østreng, CFO
Telefon: +47 911 51 686
E-post: keno@kahoot.com
deler i dag funnene i en rapport som utforsker detaljene bak den sterke merkevaremarkedsverdien
til det globale læringsplattformfirmaet, Kahoot !, som peker på klarhet
i retning, lidenskapelige brukere, og en forpliktelse til kontinuerlig kundesentrert
produktinnovasjon å være blant sentrale differensatorer for Kahoot! merke.
Funn i Interbrands rapport peker på Kahoot! som "en plattform og opplevelse
som brukerne føler seg lidenskapelig opptatt av". merkevareverdi
til mer enn 1,6 milliarder dollar. Rapporten viser Kahoot! S globale merkevarestyrke
som er på nivå med den for veletablerte globale merker som Nintendo,
YouTube og Sony. Interbrand benyttet velprøvde metoder for merkeverdivurdering, som
inkluderer et omfattende sett med ressurser og markedsundersøkelser, for å estimere
merkeverdien for Kahoot !.
“Kahoot! er et selskap med et veldig tydelig oppdrag: å gjøre læring fantastisk, så
det er oppmuntrende å se at klarhet i formålet reflekteres i en sterk merkevareverdi
. Vår suksess er basert på å plassere brukeren i sentrum for alle
produktinnovasjonene våre. Våre brukere spiller den viktigste rollen i Kahoot! S
reise, så vi er veldig glade for å se at de brenner for vårt
merke. ”, Sa Eilert Hanoa, administrerende direktør, Kahoot !.
Blant de viktigste bidragsyterne til Kahoot! S samlede globale merkevarestyrke var
klarheten i selskapets retning, med brukertilfredshet og hengivenhet for
Kahoot! merkevare sitert i rapporten som bemerker hvordan "det er en dypere følelse
av forbindelse som brukerne føler med Kahoot!" utover læringsfordelene, og
at “Kahoot! er et selskap som brukerne sier at de elsker mer enn konkurrenter på tvers av
forskjellige segmenter. ” At lidenskapen for merkevaren fremgår også av
rapportens funn at "fellesskap i kraft har blitt den sterkeste
markedsføringskilden" for Kahoot !.
Kahoot! S forpliktelse til å innovere sine produkter gjennom en kultur med konstant
innovasjon så at det oppnådde en sterk poengsum for smidighet, med undersøkelsesrespondenter i
USA og Storbritannia som beskriver Kahoot! som i noen tilfeller opptil 30% mer innovative
enn konkurrentens gjennomsnitt i hvert segment. Videre peker rapporten på
den relevante utvidelsen av Kahoot! S økosystem med oppkjøpene i 2020 av
visuell språkapp-plattform, Drops, og ansattes engasjementsplattform, Actimo,
som bidrar til selskapets smidighetspoeng ved stadig å øke rekkevidden
til det nye markedet. segmenter og publikum.
Se vedlagte dokument for full pressemelding fra Interbrand.
For ytterligere informasjon kontakt:
Eilert Hanoa, administrerende direktør
Telefon: +47 928 32 905
E-post: eilerth@kahoot.com
Ken Østreng, CFO
Telefon: +47 911 51 686
E-post: keno@kahoot.com