Yahooooot! Her er det rigget for vekst

TheKurgan
KAHOOT 28.03.2021 kl 10:55 471205

Flott intervju med sjefen sjøl, Eilert Hanoa, av DNB Invest.
Når du hører han snakker om de 45% som er utenfor Norge forstår du virkelig størrelsen og potensialtet Kahoot har.
Glem Covid, denne reisen vil jeg være med på. Spesielt børs i Uniten blir spennende🤩

https://scene.dnb.no/brandcenter/no/scene/component/default/47153?mcc=some-fb-invest2021-dypdykk-hanoa&fbclid=IwAR0MuU6i2joEwT8u0IajLa77fOQrAg8tJjPyBI2H0wBQJtY1Bb8nnEBDejo
MASTERCLASS
09.04.2021 kl 12:35 6271


Han mente selvfølgelig uttrykket "dead cat bounce", og at du ikke "tok den" med det samme sier jo mest om din totalt manglende aksjekunnskap.

https://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp

What Is a Dead Cat Bounce?

A dead cat bounce is a temporary, short-lived recovery of asset prices from a prolonged decline or a bear market that is followed by the continuation of the downtrend. Frequently, downtrends are interrupted by brief periods of recovery—or small rallies—during which prices temporarily rise.
Moonraker007
09.04.2021 kl 13:02 6218

Skjønner det, men hva har dead cat bounce med kursen pt å gjøre? Ingenting, tror han blander begreper her .
MASTERCLASS
09.04.2021 kl 13:59 6093


Det har jo ALT med dagens kurs å gjøre! Hva ellers?

"Dead cat bounce" kan jo gjøre seg gjeldende i ulike tidsperioder, både vært korte (1 uke) eller noe lenger (opp til en måned)

Bare denne uken (på 3-4 handledager) har jo Kahoot rast over 16-17 % fra topp (103,90) til laveste (86,80), og siste 3 uker (med nesten 1 uke påskestengt) har den stupt nesten 25 % fra høyeste 115 kr til dagens laveste 86,80.

Begge periodene nevnt over er jo nettopp tilfeller mange vil anse som helt typiske "dead cat bounce-"muligheter.

25 % fall i løpet av 11-12 handledager på børsen er jo i utgangspunktet ekstremt, og det er jo faktisk nesten normalen at det kommer en liten rekyl etter et slikt fall. Men det er "normalen". I høyrisikoaksjer som Kahoot er det litt andre regler som gjelder, men jeg ser det som like sannsynlig at det kan komme en rekyl mot 100 kr igjen som at den faller videre mot 80 kroner. Tror den generelle børsutviklingen blir avgjørende på helt kort sikt (1-4 uker) om det går den ene eller andre veien. Men så kan det jo alltid komme positive eller negative selskapsspesifikke nyheter som snur opp ned på alt. Det er jo alt dette som gjør aksjehandel morsomt og spennende og til tider frustrerende.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 15:19 5947

Når personer som eier aksjer i dette selskapet Kahot ikke kan Børsen ja da er som å plukke penger på gaten. De har ikke peiling dette er skoleungdom som må lære seg det elementer, så de må brenne seg på fingrene så det er greit å bruke Kahot.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 15:54 5869

Endelig så stuper den på nytt, var litt redd jeg ikke fikk rett i dag!!!!!
Slettet bruker
09.04.2021 kl 16:33 5778

En ting er sikkert som fjell at det er en stor eier i Kahot på veg ut av selskapet, når man ser det store volumet. Ser det på listen på mandag. Det er spikeren i kisten for denne ledelsen. De har mista grepet. Håper det ikke er Softbank dom selger seg ned/ut. Kan se ut som om det siste kjøpe av selskap ikke falt i god jord fra en storaksjon. Ha en god helg
Odd123
09.04.2021 kl 17:08 5683

Alternativ teknisk analyse:
Fra april/mai 2020 til dag er det en jevn stigning hvor aksjekursen har steget ca.300%.

Hvis man antar at faktorer som påvirker kursen framoverer vil være noenlunde uendret ift. denne perioden, inkl. oppkjøp/innvanning, så har kursen kommet ned på omtrent riktig nivå. Fra ca. nå og videre skal dermed kursen ha ca. samme utvikling som fra april/mai til 10.desember.

Sagt på en annen måte: i et større bilde er variasjonene på grafen fra 10.desember til dd. er bare ekstem støy.

To forutsetninger i hvert fall:
- At kotrona ikke har påvirket kursen i særlig grad
- At investorer mener det er OK at det er forskjell på inntjeningstidspunkt for såkalte vekst- og verdiaksjer
Begge deler strides det jo om.

Grafen, eller chartet som det vel heter i investoruniverset, har altså bare fått seg en kul fra 10.desember - dd. hvis denne tanken har noe for seg.
Det gir en slags mening siden veksten fra 10.desember var ekstrem, og vel stort sett bygget på Softbank, eller hva?

Kommentarer?
Trade88
09.04.2021 kl 19:04 5478

Softbank er årsaken til den store oppgangen vi fikk i fjord på slutten. Meglerhus og analytikere ble forelsket i kahoot da softbank gikk inn, og kursmål kom flygende i alle retninger. Da kursen var på vei opp fikk softbank mulighet til på kjøpe enda mer aksjer, selv om avtalen sa at de måtte vente 6 måneder. Dette var som bensin på bålet, og kursen tok enda mer av. Kursmålene som kom fra meglerhusene ble nådd rett etter de kom og nye ble satt, men så var det bom stopp. Den perioden der var ekstrem, alt for ekstrem. Alle skulle ha kahoot og det ble den store folkeaksjen, noe som man merket godt på de forskjellige forumene. Det vi ser nå kommer vell egentlig ikke som noe sjokk, det hadde vell vært mer sjokk om aksjen bare tok et pust i bakken og fortsatte mot 200??
MASTERCLASS
09.04.2021 kl 19:49 5372


Jo, selvfølgelig viktig å se kursutviklingen over et lengre tidsrom enn noen uker. Kurshoppet på 100% fra 10. desember til toppen 20. januar var jo fullstendig madness, ja rett og slett total idioti. Ikke en eneste nyhet som skulle tilsi noen slik oppgang. Rein saueflokk-hysteri. Det var nettopp derfor jeg opprettet tråden "Kjøpte den aller største indioten Kahoot i dag?" den 20. januar. https://finansavisen.no/forum/thread/124991/view

Jeg er rimelig sikker på at det er særdeles lenge til han (helt sikkert en "han") som kjøpte til 137 kroner finner en enda større idiot enn ham selv som vil betale over 137 kroner som han selv kjøpte for!

Hva som er "riktig" eller fornuftig kurs på Kahoot i dag er selvfølgelig umulig å si. Det eneste som er sikkert er at i prisingen nå på 39,6 MILLIARDER kroner ligger det innbakt særdeles mange positive børsmeldinger og kvartalsresultater. Hvis jeg skal være veldig snill, så er det tidligste tidspunktet Kahoot kan nærme seg et overskudd som kan forsvare dagens børsverdi inntreffe rundt 2026-2027. Men da skal jaggu også ALT klaffe de neste 24-28 kvartalene.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 20:02 5461

Endelig en som ser galskapen.
Odd123
09.04.2021 kl 20:03 5577

Framtidig lønnsomhet og når lønnsomheten inntreffet er jo også avhengig av hvilke selskaper de velger å kjøpe opp.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 20:30 5544

Jeg har også lenge vært negativ, men ikke for å skade noen. Det er så dumt å ikke bruke stoploss, da taper en 5 til 12 % ifra topp, og slipper ytterligere10, 20 0g 30% til og en lengre periode etterpå hvor ingenting skjer, har prøvd å bruke det selv og ikke alltid vært vellykket det heller, en kan bli kastet ut av gode aksjer på den måten også. Å selge er kunsten som kan se lett ut, men som alltid er så vanskelig, da er det ok at en død maskin tar avgjørelsen
MASTERCLASS
09.04.2021 kl 20:40 5523

Oljetønne skrev Innlegget er slettet

Hvorfor er du der? Bare for å spørre om hvorfor andre er der ser det ut til!
Slettet bruker
09.04.2021 kl 20:43 5610

Man kan si hva man vil om perioden fra 10. desember til toppen 20. januar, men man skal ha vært rimelig idiot hvis man ikke var med å red bølgen da SAMTLIGE aviser og analytikere skrev HVER ENESTE DAG at den skulle opp, opp og opp. Selv gjorde jeg 350.000,- på få dager i den perioden før jeg tok med meg gevinsten og puttet den i PLT.
Slettet bruker
09.04.2021 kl 21:00 5558

Bra for deg at du hadde klaff da, men ikke alle hadde det, det er altfor mange kalde hjerner som kom seg ut i tide fordi de sitter med erfaring og kunnskap, unner ingen småaksjonær å ha betalt for de gevinstene
Moonraker007
09.04.2021 kl 21:43 5459

Oljetønne skrev Innlegget er slettet
Er det "Hva var det jeg sa"-Masterclass alias Etterpåklokskapens orakel og hans kumpan du tenker på? Nei, si det - noen særlig interesse i Kahoot kan neppe være årsaken - kun baissing over en lav sko. Den som let sist ler best.
Oljetønne
09.04.2021 kl 21:54 5559

Jeg er for hverken hausing eller baissing. At Kahoot skal til 10kr eller 500kr i løpet v året har jeg ingen tro på. Men nytting informasjon og medie oppslag er greit å finne her så en slipper å bruke all tid på det. Kahoot er en av mine to wildcards.
God Helg!
Redigert 09.04.2021 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 23:13 5412

Jeg kastet kortene i Kahoot og ser ingen grunn til å angre på det.
Runerune
10.04.2021 kl 07:28 5337

Mandag bliver endnu en rød dag. Kahoot er Maks 40 kr værd
Slettet bruker
10.04.2021 kl 09:36 5185

https://finansavisen.no/lordag/2021/04/09/7653774/vinneraksjene-som-leker-med-psyken-din

"Å selge en vinneraksje for tidlig er en av de vanligste feilene vi gjør som investorer."
Kajtek
10.04.2021 kl 09:58 5211

Så ikke at du har allerede sendt lenken. Ja, ja, det er ikke farlig å gjenta gode ting flere ganger.
TheKurgan
10.04.2021 kl 10:49 5143

Dagens verdi er bare et snapshot og et ganske uvesentlig tall for et slikt selskap i full vekst med sine investeringer og oppkjøp. Har du ikke trua er det jo bare å skrive dine tanker og bekymringer et annet sted. Start en blogg for eksempel👹
Leaf
10.04.2021 kl 10:53 5133

For guds skyld skriv ned dine tanker og bekymringer her, men det er lite tanker og bekymringer å spore i Runerunes oppdateringer her til oss desverre.. :)
Xsevar
10.04.2021 kl 11:56 5062

Softbank kjøpte 18. januar 11 millioner aksjer i kahoot til 110 kr pr aksje, til markedsverdi 1,2 milliarder kr. Samtidig kjøper Eilert Hanoa 1 million aksjer til 110 kr stk. Det er ingen tvil om at Softbank ønsker å kjøpe en enda større eierandel i kahoot, men er avhengig av at noen av de store eierne ønsker å selge utenfor markedet. De største aksjonærene avtaler kjøp og salg utenfor markedet for å ikke drive kursen for mye opp/ned. Videre har de fleste store meglerhus kursmål på 130 – 160 kr gitt at Kahoot leverer resultatmessig på linje med meglerhusenes estimater, noe de gjør. Det er ikke noe som tilsier at Softbank ved neste handel ikke er villig til å betale 110 kr pr aksje eller mer. Det skal ikke mer til enn at softbank legger inn et bud på 30% av selskapet til 125 kr pr aksje så er aksjekursen tilbake på det nivået. Jeg bruker forumet for å finne nyttig informasjon, vi som er aksjonærer er ikke interessert å lese om IKKE aksjonærers mening om aksjekursen i Kahoot. Det eneste som kunne vært av interesse var om dere kom med en konkret nyhet som ville føre til kursfall for å advare. Å lese om at RuneRune sutrer over å ha tapt 30.000 kr i Kahoot og derfor spyr ut drit hver eneste dag blir for dumt.
TheKurgan
10.04.2021 kl 15:53 4855

Det er lett å tape penger i alle aksjer, det er bare å panikkselge når den faller til lavere kurs enn du kjøpte på. Husk at ingenting er tapt om du ikke selger med tap. Går ikke businessen konkurs vil den mest sannsynlig komme opp igjen, det tar bare lenger tid enn du håpet å trodde.
vigdis88
10.04.2021 kl 17:50 4745

De må komme seg inn på Nasdaq. Oslo Børs passer ikke for en slik aksje.
Kajtek
10.04.2021 kl 19:05 4716

Flere ganger 3fotsyken men det er noen som vil bare ikke ta det til seg. Kahoot er kjempe bra, Hanoa virker som flink leder. Jeg er ikke noen spesialist på det men jeg har god følelse. Jeg tror de kommer langt. Det bare smøre seg med tålmodighet. Men hvis det var noen etter raske penger..da forstår jeg skuffelsen. Jeg tror de kommer veldig fort tilbake.
Gasman
10.04.2021 kl 19:14 4760

Jo pengene er selvsagt tapt, men er du heldig kan du vinne dem tilbake. Aksjen er verdt det du kan selge den for, hverken mer eller mindre. Dette med «papirtap» er et selvbedrag, i alle fall for småsparere. For de store har det en viss relevans fordi de ikke kan regne med å komme ut uten å senke kursen betydelig. Med din logikk er det jo masser av selskap på Oslo børs som kan/ vil gå tusenvis av prosent fordi aksjonærene har blitt vannet ut gjentatte ganger. Det som kjennetegner gode tradere er ikke at de aldri tar et tap, men at de er bevisst når de bør gjøre det. Det verste man kan gjøre er ikke å «panikkselge», men å tviholde på et tapsprosjekt og evt øke tapet på vei nedover. Det man bør spørre seg er: Ville jeg kjøpt nå hvis jeg ikke var inne? Hvis ikke, er det kanskje best å ta tapet og heller sates på noe annet. Det sagt, tror jeg Kahoot! vil vende oppover igjen til uka, kanskje allerede på mandag. Dersom ikke det kommer negative meldinger som at viktige investorer har solgt, kan jeg ikke se at det er grunnlag for videre fall. Den er nå relativt oversolgt uten at jeg kan se annet enn noe “sell on news” etter trading update og litt økning i 10-åringen (som ser ut til å flate ut igjen). Jeg tror fallet de siste dagene er en overreaksjon og at Kahoot! som vekstcase er intakt.
Redigert 10.04.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 19:43 4754

Det jeg lurer på er hvorfor Haudemann sitter passiv og taper penger, må bare innrømme det, jeg begriper det ikke hvis er sant-
Gasman
10.04.2021 kl 19:44 4896

Fordi han har tro på selskapet?
Slettet bruker
10.04.2021 kl 19:49 4996

Det er ingen rasjonell forklaring, da hadde han solgt seg ut og kjøpt seg inn igjen senere
Gasman
10.04.2021 kl 19:54 5038

Han har 52 mill. aksjer! Man driver ikke swing trade med en tiendedel av selskapet! Den dagen han selger, er det for å gå ut, ikke for å ta en «kjapp trade»😂
Gasman
10.04.2021 kl 19:56 5076

Alt for mange her tror alle tenker som småsparere. Softbank og Haud sitter ikke med Norskbulls.com og småtrader!
Moonraker007
10.04.2021 kl 20:10 5050

Flott innlegg, og helt enig i det du sier. Masterclass, Runerune og andre som ikke wr aksjonærer bedriver kun baissing - det greier vi oss uten.