AOW ENDELIG KOM NY HAVVINDAVTALE :
Aker-selskap har signert avtale for å realisere flytende havvindprosjekter
Aker Offshore Wind har inngått en utviklingsavtale med Hexicon.
Aker Offshore Wind har inngått en utviklingsavtale med Hexicon.
tod-l
14.08.2021 kl 00:00
1391
Regner med at grønne aksjer er inn , Ser at politikerne nå begynner å bli stresset av av klimaet. regner med at valget kommer til å handle mye om klimatiltak og klimatilpasning
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/XqoEjg/rotevatn-setter-ned-nytt-klimautvalg-viser-hvor-mye-det-haster-med-aa-omstille-oss
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/XqoEjg/rotevatn-setter-ned-nytt-klimautvalg-viser-hvor-mye-det-haster-med-aa-omstille-oss
10PS
13.08.2021 kl 13:24
1622
Det er nærmer seg utdeling av lisensene og nye avtaler vil dukke opp som paddehatter(som sist Japan).
KalleIvars
20.07.2021 kl 07:28
2092
Slettet brukerskrev Hm. Ser vi 3 tallet snart. Stygg utvikling.
Ikke i dag. Tirsdag og fredager er historisk de beste dagene for Aow. Kan begynne å lure på hvem som står får for d store nedsalget? Kan d være Nordea og Pareto med sine treffende ferske kursmål; https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/06/02/7683126/nordea-markets-bidro-til-a-lofte-aksje
Det var vel Nordea og Pareto som var bokbyggerne da Staten solgte sine mange millioner aksjer i aow og acc. Hvem ender opp med å ta disse aksjene til slutt. Markedet er tydeligvis ikke i stand til å ta store salg i mot, selv over tid.
Det var vel Nordea og Pareto som var bokbyggerne da Staten solgte sine mange millioner aksjer i aow og acc. Hvem ender opp med å ta disse aksjene til slutt. Markedet er tydeligvis ikke i stand til å ta store salg i mot, selv over tid.
Redigert 20.07.2021 kl 07:54
Du må logge inn for å svare
R1234
20.07.2021 kl 07:13
2123
Slettet brukerskrev Hm. Ser vi 3 tallet snart. Stygg utvikling.
Se Soff rekylen som var før helga, den gikk 20% på at nedsalget var over.
Når AOW annonserer at de skal levere x antall del kontrakter av de 12 de har levert i scottlsnd, kommer man seg ikke inn.
Når AOW annonserer at de skal levere x antall del kontrakter av de 12 de har levert i scottlsnd, kommer man seg ikke inn.
Hm. Ser vi 3 tallet snart. Stygg utvikling.
Stoploss. Så vente 10 dager. Kommer alltid nye aksjer på salg.
KalleIvars
19.07.2021 kl 22:30
2397
Trist ja, men AOW har hatt nedgang under hele oppturen i 2021 ATH nå eller ikke. Bare å snitte ned om man har trua. Hvis ikke finnes d andre aksjer å kjøpe 😊
Markedsalget de siste dagene har gjort investorer nervøse helt klart. Jeg har sett og hørt mange eksperter som antyder at toppen er her. Mine prognoser og mål forblir uendret. Den kortsiktige tilbaketrekningen vil bli fulgt av en bratt rally til betydelig ny høyder. S&P 5000, DJIA 40.000 og Nasdaq 18.000. Aow har ikke hatt glede av tidligere oppgang i markedet, så kanskje litt markedsnedgang og økt covid frykt vil gjøre aow godt?
Markedsalget de siste dagene har gjort investorer nervøse helt klart. Jeg har sett og hørt mange eksperter som antyder at toppen er her. Mine prognoser og mål forblir uendret. Den kortsiktige tilbaketrekningen vil bli fulgt av en bratt rally til betydelig ny høyder. S&P 5000, DJIA 40.000 og Nasdaq 18.000. Aow har ikke hatt glede av tidligere oppgang i markedet, så kanskje litt markedsnedgang og økt covid frykt vil gjøre aow godt?
Redigert 19.07.2021 kl 23:14
10PS
19.07.2021 kl 22:11
2447
1907 21 Grunnen til nedgangen i dag og ikke minst i morgen er global korreksjon i forbindelse med ATH og nå fallende oljepris -7% i tillegg Fed møte 27 og 28/7 nærmer seg. ALT faller og for meg er det som ventet, men trist. Har lært meg for lenge siden at aksjer ikke vokser helt til himmels.
10PS
08.07.2021 kl 11:21
3063
Denne kom i dag er og nevnt på en annen tråd. Nå blir det mer fokus i media på AOW og dermed løfter kursen seg :
Aker Offshore Wind med samarbeid om flytende havvind i Skottland
Det Aker dominerte selskapet Aker Offshore Wind har inngått et samarbeid med Ocean Winds for et produksjonsanlegg for flytende havvind i Skottland.
Det fremgår av en børsmelding fra selskapet torsdag morgen.
Selskapene har allerede etablerte partnerskap i både California i USA og Sør-Korea, og selskapene vil nå inngå partnerskap for å by på ScotWind-auksjonen, en auksjon som vil tilgjengeliggjøre nye områder for utvikling av havvind i skotske farvann. De to selskapene vil ifølge meldingen levere en søknad innen 16. juli til Crown Estate Scotland.
– Aker Offshore Wind er et ideelt supplement til Ocean Winds, med synergier som gjør dette partnerskapet sterkere enn summen av delene. (...) Sammen har vi størrelsen, opplevelsen og påliteligheten til å introdusere flytende offshore vindteknologi til Skottland i kommersiell skala, sier administrerende direktør Dan Finch i Ocean Winds UK.
Aker Offshore Wind med samarbeid om flytende havvind i Skottland
Det Aker dominerte selskapet Aker Offshore Wind har inngått et samarbeid med Ocean Winds for et produksjonsanlegg for flytende havvind i Skottland.
Det fremgår av en børsmelding fra selskapet torsdag morgen.
Selskapene har allerede etablerte partnerskap i både California i USA og Sør-Korea, og selskapene vil nå inngå partnerskap for å by på ScotWind-auksjonen, en auksjon som vil tilgjengeliggjøre nye områder for utvikling av havvind i skotske farvann. De to selskapene vil ifølge meldingen levere en søknad innen 16. juli til Crown Estate Scotland.
– Aker Offshore Wind er et ideelt supplement til Ocean Winds, med synergier som gjør dette partnerskapet sterkere enn summen av delene. (...) Sammen har vi størrelsen, opplevelsen og påliteligheten til å introdusere flytende offshore vindteknologi til Skottland i kommersiell skala, sier administrerende direktør Dan Finch i Ocean Winds UK.
Tradinator
14.06.2021 kl 09:41
3544
Havvind er mye nærmere nå og det kommer stadig nærmere de store avtalene og tildelingene. De som tenker at denne er noe de skal kjøpe lenger frem bør plassere pengene godt frem til det, denne kan fort gå 50% på en dag om det smeller inn noe med krutt.
Skalleknarp
14.06.2021 kl 09:27
3620
Samarbeidsavtalen er flott den men dette er også et kraftig signal til markedet og meget positivt for AOW å ha i kurven på den videre ferden. BP kan jo selv bli kunde her i fornybar bølgen. Tvi - tvi.
Tradinator
14.06.2021 kl 09:19
3679
BP bli med på laget og øker poweren i selskapet betraktelig. Likte dagens melding meget godt. En følge av lederskiftet??
Redigert 14.06.2021 kl 09:20
Sollidcap
26.05.2021 kl 17:13
4344
Her slenger vi oss i veggen for 29 øre😂
Vi blir nok liggende å vippe mellom 5,5 og 7,5 en stund til.
Vi blir nok liggende å vippe mellom 5,5 og 7,5 en stund til.
Hartepool
26.05.2021 kl 16:59
4403
Det kommer store offshore windkontrakter på løpende bånd.
Noen som tror Røkke med Akerresursene står bak i køen ?
Nå er konsolideringen etter statens salg over, aksjen vil komme som en kule.
Noen som tror Røkke med Akerresursene står bak i køen ?
Nå er konsolideringen etter statens salg over, aksjen vil komme som en kule.
10PS
26.05.2021 kl 16:15
4503
Ser ut som om vi er på vei rett opp der vi hører hjemme, men det er laaangt til toppen.
10PS
26.05.2021 kl 15:41
4566
Sunn Skepsis skrev «Billige aksjer» var det da de kostet 1,47,- per stykk.
Du mener 0,00
10PS
26.05.2021 kl 13:36
4702
Gullhaugen skrev NÅR SKAL IDIOTENE SLUTTE MED DUMPINGEN PÅ 5.6?????
Vær glad du også får flere billige aksjer så lenge det varer.
Regner med vi får info om kontrakt når tiden er inne og da spretter aksjen skikkelig opp fra bunn.
Småaksjonærene har solgt seg ut fordi tålmodigheten har tatt slutt og det forstår jeg inderlig godt,
men skal du tjene noe her må en være innfor når kontraktmeldingen kommer.
Billig inngang ble det i hvertFALL.
Regner med vi får info om kontrakt når tiden er inne og da spretter aksjen skikkelig opp fra bunn.
Småaksjonærene har solgt seg ut fordi tålmodigheten har tatt slutt og det forstår jeg inderlig godt,
men skal du tjene noe her må en være innfor når kontraktmeldingen kommer.
Billig inngang ble det i hvertFALL.
KalleIvars
19.05.2021 kl 23:37
5353
Det ser ut som om olje testet på nytt sitt høydepunkt i går og går nå mot det lave 50 tallet. Jeg tror investorens frykt (ikke inflasjon) om inflasjonen kan ha nådd sin topp. Jeg fortsetter å forvente obligasjonsrally med 10 års renta på avkastning til 1,20% .Bullish for aksjer, spesielt tech og for aow med store inntekter i framtiden.
Redigert 19.05.2021 kl 23:38
Mr Strange
19.05.2021 kl 11:56
3436
Dette er veldig nær som å se på at Bitcoin var 1 $ og tenke at, nei dette gidder jeg ikke...og komme på 40k$ og se alt en gikk glipp av..forskjellen her er at nå vet egentlig alle at dette er eneste utvei....og kompetansen til AOW kan ikke sammenlignes med noen andre selskaper i Verden..det må en huske...de har produsert det meste av det som flyter rundt og tjener black money
Mr Strange
19.05.2021 kl 11:52
3445
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/Ky0Qqo/ieas-plan-for-aa-naa-klimamaalene-kanskje-den-stoerste-utfordringen-for-menneskeheten-noensinne
når 50k milliarder $ skal inn i flytende havvind, det er da det blir spennende..toget går fort meget fort om noen kontrakter tikker inn..og stortingsmeldingen er i juni..så blir sinnsykt spennende...at noen påstår at noen har 100 vis av % igjen, viser mangel på forståelse..dette er i prinnsippet aksjeutbytte fra aker..så ja, kanskje de har doblet det utbyttet..men jeg er sikker på at aksje eierne i Aker og kan sine matematiske kunnskaper og kikker på Ørsted og Vestas i DK.. så ser en jo at dette kommer til å bli uhyggeligt bra
når 50k milliarder $ skal inn i flytende havvind, det er da det blir spennende..toget går fort meget fort om noen kontrakter tikker inn..og stortingsmeldingen er i juni..så blir sinnsykt spennende...at noen påstår at noen har 100 vis av % igjen, viser mangel på forståelse..dette er i prinnsippet aksjeutbytte fra aker..så ja, kanskje de har doblet det utbyttet..men jeg er sikker på at aksje eierne i Aker og kan sine matematiske kunnskaper og kikker på Ørsted og Vestas i DK.. så ser en jo at dette kommer til å bli uhyggeligt bra
KalleIvars
19.05.2021 kl 08:46
3638
Det er litt banal analyse Sunn Skepsis å basere framtidig prisutvikling ene og alene på antagelsen om at en aksje kun skal kunne gå opp når d ikke er flere aksjonærer med fortjeneste i aksjen. De fleste som har kjøpt aow og som fremdeles sitter i den sitter for mange år framover. Kjøper litt mer hver uke nå jeg og takker for lavere kurs om mulig.
Er det noen som har fortjeneste i AOW nå så er det shorten :-)
Er det noen som har fortjeneste i AOW nå så er det shorten :-)
Redigert 19.05.2021 kl 08:58
Ja men nå må faktisk aow komme med noe. Er jo helt stille i fjøset. Blir ikke inntekt uten møller.
Poppet min i januar jeg, har litt igjen i påsan, men begynner å bli lite igjen. Billig popcorn om dagen.
Sunn Skepsis
19.05.2021 kl 08:09
3785
Tullprat. Denne kommer til å fortsette sakte, men sikkert nedover. Mange har fortsatt hundrevis av prosent med gevinst her.
Mr Strange
19.05.2021 kl 07:08
3931
Her er det bare å finne frem popcornet og sprette sjampissen. Her er det bare ett tidsspørsmål før den eksplodere. Absolutt alle vil komme til å satse på vind til havs.. 80% er på dypt vann og da sier det seg selv at dette blir enormt stort
10PS
18.05.2021 kl 20:59
4348
Vil bygge vindkraft – til havs
Også Miljøpartiet De Grønne (MDG) omfavner IEAs utspill om at det kanskje ikke trengs flere nye olje- og gassfelt etter 2021. Samtidig er partiet restriktivt til å bygge ut mer vindkraft, noe IEA også etterlyser. I alle fall på land.
Også Miljøpartiet De Grønne (MDG) omfavner IEAs utspill om at det kanskje ikke trengs flere nye olje- og gassfelt etter 2021. Samtidig er partiet restriktivt til å bygge ut mer vindkraft, noe IEA også etterlyser. I alle fall på land.
R1234
18.05.2021 kl 19:35
4492
Såg ikke scenario ned mot 5,00 som sannsynlig.. er long med snitt rett under 7,00. Usikker på bunnen nå.
KalleIvars
18.05.2021 kl 14:01
4832
Ser det har dannet seg et long wick candle på sist handelsdag (positivt signal om videre oppgang fra her). Tyder absolutt videre på at det er kjøpere som står klar til å ta i mot aksjer i tilfelle salgstrykket tiltar på 5 tallet. En god nyhet nå så vil denne sprette opp mye tror jeg, da det er flere gode nyheter relatert til AOW nå enn i 2020 da kursen var på disse lave nivåer sist.
10PS
18.05.2021 kl 12:49
4961
Nå er det taust på trådene og aksjen er presset langt ned. Derfor er det nå man skal være obs på et solid hopp. Følg med fra nå.
Personlig vil jeg helst ha den litt lenger ned før oppgang men tror ikke det skjer.
Personlig vil jeg helst ha den litt lenger ned før oppgang men tror ikke det skjer.
Sollidcap
18.05.2021 kl 11:31
5078
Aker er godt stilt med at BP kun er halvveis. Ca 1mrd fat igjen.
Det vil flyttes enorme summer fremover.
Det vil flyttes enorme summer fremover.
10PS
18.05.2021 kl 08:44
5327
Tirsdag legger Det internasjonale energibyrået (IEA) frem den store planen for nullutslipp i energisektoren som ble varslet tidligere i år.
Dette målet krever en omstilling av energibransjen som man aldri før har sett, ifølge IEA. Blant annet trengs det ingen nye olje- og gassfelt eller kullgruver etter 2021, ifølge planen. Det vil i så fall få konsekvenser også for Norge.
Byrået har tidligere fått kritikk for å ha undervurdert utviklingen innen rene energiløsninger som sol- og vindkraft, og for å ha vært mer opptatt av energisikkerhet enn av klimamålene.
Den ferske planen «Net Zero by 2050: a Roadmap for the Global Energy Sector» fungerer som et svar på dette, og et viktig innlegg i debatten før den viktige klimakonferansen COP26 i Glasgow i november.
Planen viser hvordan enorme investeringer i rene løsninger som solkraft og vindkraft kan erstatte fossil energi og samtidig skape millioner av jobber, øke veksten og nå klimamålene.
Dette målet krever en omstilling av energibransjen som man aldri før har sett, ifølge IEA. Blant annet trengs det ingen nye olje- og gassfelt eller kullgruver etter 2021, ifølge planen. Det vil i så fall få konsekvenser også for Norge.
Byrået har tidligere fått kritikk for å ha undervurdert utviklingen innen rene energiløsninger som sol- og vindkraft, og for å ha vært mer opptatt av energisikkerhet enn av klimamålene.
Den ferske planen «Net Zero by 2050: a Roadmap for the Global Energy Sector» fungerer som et svar på dette, og et viktig innlegg i debatten før den viktige klimakonferansen COP26 i Glasgow i november.
Planen viser hvordan enorme investeringer i rene løsninger som solkraft og vindkraft kan erstatte fossil energi og samtidig skape millioner av jobber, øke veksten og nå klimamålene.
KalleIvars
11.05.2021 kl 21:11
5805
Miljøhensyn er vist ikke så viktig for folk allikevel. Miljøalibiet holder kun vann så lenge trenden er positiv. Selv regjeringen har solgt sine miljøvennlige aksjer til fordel for stadig lavere enova subsidiekostnader, som kan dekkes inn med gevinst fra salget av AOW. Well done?
Stem på Arbeiderpartiet 🌹
https://www.dn.no/bors/oslo-bors/fantasyfond/peter-hermanrud/vekstaksjene-fikk-juling-pa-borsen-mange-har-nok-brent-seg/2-1-1008919
Stem på Arbeiderpartiet 🌹
https://www.dn.no/bors/oslo-bors/fantasyfond/peter-hermanrud/vekstaksjene-fikk-juling-pa-borsen-mange-har-nok-brent-seg/2-1-1008919
Redigert 11.05.2021 kl 21:23
Sollidcap
11.05.2021 kl 18:24
5981
Slettet brukerskrev Oppkjøpet av Main er publisert. Vil ikke dette genere litt til aow å?
Sånn jeg forsto det så vil de beholde mye av det de bygger ut. Mulig mainstream vil bli kjøper.
Slettet brukerskrev Oppkjøpet av Main er publisert. Vil ikke dette genere litt til aow å?
Om noen år muligens. Tålmodighet.
Oppkjøpet av Main er publisert. Vil ikke dette genere litt til aow å?
Redigert 11.05.2021 kl 16:50