Suezmax
Aner ikke om nogen følger denne noget tvivlsomme aktie, men lige nu er der faktisk temmelig positiv medvind på raterne - se her
Suezmax Rates
Last week: 23,7
This week: 30.8 !!!
YTD: 14.4 !!!
Kilde: https://www.nat.bm/
Suezmax Rates
Last week: 23,7
This week: 30.8 !!!
YTD: 14.4 !!!
Kilde: https://www.nat.bm/
Redigert 21.01.2021 kl 06:01
Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
28.04.2020 kl 00:39
2458
kommunikasjon er viktig. Jeg synes ikke selskapene er særlig flink på det. Det er ingen problem å tallfeste litt allerede nå. Ingen skade å skape verdier for aksjonærene....alle aksjonærene. Nå er det jo sikkert fredriksen som låner ut flest aksjer mot en fee...så han har sikkert interesse av at det er interesserte lånere.
fattigstakkar
27.04.2020 kl 23:58
2525
NAT presenterte årsrapport i dag også: https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2020/04/Annual-Report-2019-Form-20-F.pdf
2019 var nok et år med negativt resultat: -10mill
Frontline hadde et overskudd på 140mill.
I Q4, som var et fantastisk kvartal for tankmarkedet hadde NAT et overskudd på $0.09 per aksje. FRO hadde et overskudd på $0.4
Noen virker til å tro NAT er den perfekte aksjen med tanke på utbytte, men heller ikke her kan de matche de fleste andre tankselskap.
Cleaves operer med en dividend yield på 7% for NAT i 2020. Etter dagens kursoppgang er den under 6%.-FRO anslås til 21% og snittet for tankaksjene er 16%.
2019 var nok et år med negativt resultat: -10mill
Frontline hadde et overskudd på 140mill.
I Q4, som var et fantastisk kvartal for tankmarkedet hadde NAT et overskudd på $0.09 per aksje. FRO hadde et overskudd på $0.4
Noen virker til å tro NAT er den perfekte aksjen med tanke på utbytte, men heller ikke her kan de matche de fleste andre tankselskap.
Cleaves operer med en dividend yield på 7% for NAT i 2020. Etter dagens kursoppgang er den under 6%.-FRO anslås til 21% og snittet for tankaksjene er 16%.
fattigstakkar
27.04.2020 kl 23:31
2556
økte shorten her i dag. siste handel over 7. kjøpte samtidig tilbake FRO på dippen. NAT var et greit kjøp på 4 kr. på 7-8 kr er det en boble. Skulle den mot formodning forsvare denne prisingen framover må tankmarkedet gå noe sinnsykt, og da er det grunnlag for dobling og tredobling av tankaksjene på OSE. Cleaves som kom med ny analyse i dag har kursmål 2.6. Cleaves er veldig negative til tankmarkedet på mellomlangsikt, og jeg tror de er for pessimistiske. Men de har laget et optimistiske scenario som bl.a. legger til grunn: "VLCC spot rates ramain in super-profit territory until 2Q 2022 ($74k/d average)."
De har også oppgitt target for de ulike selskapene med dette optimistiske scenarioet, og da får NAT et kursmål på 6.3. Da skjønner man hvor ellevilt markedet må bli for at NAT skal forsvare denne kursen over litt tid.
Til sammenligning er kursmålet for ADS og Okeanis under disse forutsetningene tre ganger dagens kurs, mens Frontline er nesten det doble av dagens.
Er redd det er en del som lar seg lure til å kjøpe katta i sekken her. Mulig det er Hanssons private økonomi som får ham til å hausse denne til himmels.
https://finansavisen.no/forum/thread/45896/view
De har også oppgitt target for de ulike selskapene med dette optimistiske scenarioet, og da får NAT et kursmål på 6.3. Da skjønner man hvor ellevilt markedet må bli for at NAT skal forsvare denne kursen over litt tid.
Til sammenligning er kursmålet for ADS og Okeanis under disse forutsetningene tre ganger dagens kurs, mens Frontline er nesten det doble av dagens.
Er redd det er en del som lar seg lure til å kjøpe katta i sekken her. Mulig det er Hanssons private økonomi som får ham til å hausse denne til himmels.
https://finansavisen.no/forum/thread/45896/view
Computum
27.04.2020 kl 18:05
2641
Må bare syte litt igjen. Her har jeg sittet med NAT i ett halvt år, og så selger jeg en uke for tidlig! Opp 70% siden jeg solgte. Hvordan er det mulig?
Hvordan gikk det med shorten, fattigstakkar?
Hvordan gikk det med shorten, fattigstakkar?
Treidar
27.04.2020 kl 17:57
2653
Begynner å bli litt mer skvis over det nå ja, jøsseball. Så vidt jeg kan se er det ATH volum. Men jeg tror dette fremdeles har mye å gå på. Hvis man ser tilbake til 2004-2007 under veldig gode tider for NAT så betalte de rundt 5% utbytte i kvartalet. For å betale $1 i kvartalet nå må firmaet ha minst $147 230 634 i overskudd. Delt på 23 Suezmaxer er det $6.4M per skute, eller litt over $71000 per dag. Breakeven er $11000. Og ratene har vært godt over $80000. Og $1 er 5% av $20, mens nå er vi "nede" på skarve $7... Vi når nok ikke dette best caset, men $10 virker lett!
oppdatering, jeg kikket på litt gamle tall så breakeven er kanskje høyere.
oppdatering, jeg kikket på litt gamle tall så breakeven er kanskje høyere.
Redigert 27.04.2020 kl 18:28
Du må logge inn for å svare
Flipper
27.04.2020 kl 17:33
2677
Big Money KNEW at dette ville skje, hvorfor ellers CNBC og Cramer, i sin vante
gang pumpe NAT på showet sitt.
PPS kommer til å gå høyere, det er datamaskiner som handler, og nå er En 3del av
utestående aksjer omsatt på TO TIMER.
Sist jeg var i short sqezze ble Hele utestående askjer, omsatt 3 GANGER, på To dager.
Vi er på god vei til å se det samme her.....
Opp 23 % nå - $ 7,235
gang pumpe NAT på showet sitt.
PPS kommer til å gå høyere, det er datamaskiner som handler, og nå er En 3del av
utestående aksjer omsatt på TO TIMER.
Sist jeg var i short sqezze ble Hele utestående askjer, omsatt 3 GANGER, på To dager.
Vi er på god vei til å se det samme her.....
Opp 23 % nå - $ 7,235
Redigert 27.04.2020 kl 17:33
Du må logge inn for å svare
Treidar
27.04.2020 kl 16:02
2732
Tror ikke dette er noen skvis. Det er jo "bare" 13% opp fra fredag. Tipper mange short som sitter rolig ennå, men som kanskje vil sitte mindre rolig utover i uken.
fattigstakkar
27.04.2020 kl 15:53
2756
Er det noen som har ny analyse fra Arctic?
Redigert 27.04.2020 kl 15:55
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
27.04.2020 kl 14:09
2810
Enig, men på sikt klarer ikke det å holde boblen full med luft. Enten må de andre tankaksjene komme etter i større grad, eller NAT vil smelle som en ballong når toppen for tankaksjer nås.
Treidar
27.04.2020 kl 13:52
2837
En viktig grunn til NATs outperformance er vel den største og mest skamløse hausseren av en CEO!
6.69 +0.84 (14.36%)
Pre-Market: 7:51AM EDT
6.69 +0.84 (14.36%)
Pre-Market: 7:51AM EDT
fattigstakkar
26.04.2020 kl 16:54
2960
Jeg har prøvd å finne en grunn til at NAT skal fortsette å outperforme resten av tankmarkedet, men har ikke klart å finne det. De har en aksjonærvennlig profil og har sagt de vil doble utbyttet fra q4 til q1, men det gjør også mange andre selskap. Euronav har nylig sagt de vil betale ut 80% av overskuddet i utbytte, og det selskapet har steget under 10% siste måned, mens NAT har steget nesten 70%.
Kan heller ikke se at NAT er i en posisjon som gjør at de drar større nytte av et vanvittig sterkt spotmarked enn Euronav. Basert på Hannisdahl beregninger vil Euronav ha en større prosentvis økning i inntektene ved skyhøye spotrater enn det NAT vil ha.
Kan heller ikke se at NAT er i en posisjon som gjør at de drar større nytte av et vanvittig sterkt spotmarked enn Euronav. Basert på Hannisdahl beregninger vil Euronav ha en større prosentvis økning i inntektene ved skyhøye spotrater enn det NAT vil ha.
fattigstakkar
25.04.2020 kl 13:20
3087
Så Hansson direkte i går. Han hausset så kraftig at til og med Cramer ble litt brydd, så det ut som :) Håper han har rett når det gjelder tankmarkedet videre framover. Da blir det mange tankaksjer som får det gøy. Skulle derimot Hannisdahl ha rett, vil nok NAT være den tankaksjen med aller størst nedside. Velger derfor å bli sittende med shorten her, som er 20% i forhold til longposisjonene i ADS, FRO, Hunt, OET og Euronav.
fattigstakkar
24.04.2020 kl 22:28
3242
Ser at median targets for NAT er 4,5, 27% under dagens kurs. Til sammenligning ligger FRO og Eurnoav godt under median targets. Lurer på hva denne går på. Siden jeg føler for å ha en hedge mot de fem tankaksjene jeg sitter long har jeg økt shorten her i dag. Hvis det først blir en blåmandag i tank må denne ha en ganske heftig nedside. Men med et godt tankmarked kan den sikkert fortsette opp. Hannisdahl kuttet kursmålet til 2,8 fra 4,1, så selv etter det gamle kursmålet ligger den langt over. Blir spennende å høre Hansson på CNBC i kveld.
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=nat
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=FRO
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=EURN
Fram til for en drøy uke siden fulgte NAT og FRO hverandre som skygger, mens den siste uka har nat steget over 40% mer enn FRO. Vanvittig.
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=fro&x=46&y=14&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=nat&comp=nat&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=nat
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=FRO
https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=EURN
Fram til for en drøy uke siden fulgte NAT og FRO hverandre som skygger, mens den siste uka har nat steget over 40% mer enn FRO. Vanvittig.
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=fro&x=46&y=14&time=19&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=8%2F13%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=nat&comp=nat&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=2&lf3=4&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Redigert 24.04.2020 kl 22:32
Du må logge inn for å svare
EXTrader
24.04.2020 kl 14:17
3289
Hadde vært kjekt med et brudd opp over 6,- De tjener jo penger som gras NÅ.
Nordic American Tankers Ltd har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Aksjen har støtte ved cirka 3.45 dollar og motstand ved cirka 5.13 dollar. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak kjøp
Nordic American Tankers Ltd har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Aksjen har støtte ved cirka 3.45 dollar og motstand ved cirka 5.13 dollar. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Svak kjøp
Redigert 24.04.2020 kl 14:30
Du må logge inn for å svare
Computum
24.04.2020 kl 13:58
3310
Hamilton, Bermuda, April 24, 2020
Dear Shareholders and Investors,
This is to inform you that the NAT Founder, Chairman and CEO is expected to appear on CNBC this afternoon (US Eastern time at about 6:00 pm).
NAT has more than 60,000 shareholders in the US and we receive many inquiries for information about NAT. The CNBC appearance was initiated by Jim Cramer ("Mad Money").
The strong tanker market is continuing and we expect that we shall be seeing sound conditions going forward.
Our focus on dividend is always a priority.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Dear Shareholders and Investors,
This is to inform you that the NAT Founder, Chairman and CEO is expected to appear on CNBC this afternoon (US Eastern time at about 6:00 pm).
NAT has more than 60,000 shareholders in the US and we receive many inquiries for information about NAT. The CNBC appearance was initiated by Jim Cramer ("Mad Money").
The strong tanker market is continuing and we expect that we shall be seeing sound conditions going forward.
Our focus on dividend is always a priority.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Computum
23.04.2020 kl 16:39
3365
Synd at ikke flere har lagt merke til NAT. Den er nå opp 128% på en måned. Og jeg gremmes, som solgte for tidlig.
Computum
22.04.2020 kl 10:00
3441
Helt fantastisk å selge seg ut bare 2 dager før aksjen er opp 20% og kanskje fortsetter videre opp, etter å ha sittet i mange måneder. Vel, oljemarkedet er ikke lett å tolke for vanlige folk, så her er det lett å gjøre feil.
fattigstakkar
20.04.2020 kl 23:10
3537
Det kan du si. Jeg skal ikke klage, men akkurat i NAT solgte jeg meg ut for tidlig jeg også. Hadde en short i FRO som hedge helt fram til i dag siden den hadde steget mer enn de andre tankaksjene, men rett før OSE stengte dekket jeg inn den siden de andre tankaksjene langt på vei hadde hentet inn gapet, og gikk litt long FRO. Da måtte jeg redusere litt andre steder for ikke å sitte altfor tungt, og da falt valget på NAT. Svært godt fornøyd med dagen likevel.
Computum
20.04.2020 kl 22:57
3626
fattigstakkar skrev takk skal du ha. betyr det at du kun har suesmax og ingen VLCC?
Du var heldig med den, fattigstakkar. Opp over 20% siden du kjøpte? Selv feiget jeg ut idag før den gikk til "himmels". Har vært med til 5 og ned igjen til 2,5. Nå tenkte jeg at jeg slutter mens leken er god og før det går i kjelleren igjen. Men det var selvfølgelig noen timer for tidlig til å få med seg alle 19% som dagen endte med. Tingenes iboende faenskap?
fattigstakkar
17.04.2020 kl 15:26
3705
takk skal du ha. betyr det at du kun har suesmax og ingen VLCC?
Computum
17.04.2020 kl 15:17
3715
Cowboy var også Fredriksen i sin tid. Man må kanskje være det for å satse på tankskip? Det er jo et stort element av gambling i denne sektoren. Men jeg synes det er positivt at rederiet oppdaterer sine aksjonærer så ofte. Og jeg får alltid svar på spørsmål jeg måtte ha.
Her ser du flåten de disponerer:
https://www.nat.bm/fleet/
Her ser du flåten de disponerer:
https://www.nat.bm/fleet/
Redigert 17.04.2020 kl 15:23
Du må logge inn for å svare
Computum
17.04.2020 kl 15:13
3722
Rederiet fastholder at de fikk denne tildelingen, men de akter ikke å korrigere Finansavisen. Den omtalte finansieringen gjorde rederiet istand til redusere sin gjeld fra tosifret rente til betingelser som ingen europeiske skipsfinansinstitusjoner kunne matche og som rederiet kan leve godt med.
Her er utmerkelsen:
https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2020/04/NAT-Lucite-Editors-Choice-scaled.jpg
Her er utmerkelsen:
https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2020/04/NAT-Lucite-Editors-Choice-scaled.jpg
Redigert 17.04.2020 kl 15:25
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
17.04.2020 kl 11:13
3754
Virker litt cowboy denne Herbjørn Hansson, men han er ihvertfall flink til å holde aksjonærene varme. Har snust litt på denne og kjøpte en liten post i går. Er det noen som vet hvor mange skip av ulike klasser NAT har? Stemmer det at de har mange skip som snart skal skrapes? Det må jo i såfall være en gylden mulighet å melke markedet for lagreing før de skal hogges opp.
Computum
16.04.2020 kl 10:52
3843
Dear Shareholders,
Nordic American Tankers Ltd finalized its recapitalization program over a year ago, by concluding a $306 million Senior Secured Credit Agreement on February 12, 2019 with Beal Bank of Dallas, Texas, the only mortgage lender to NAT.
The Marine Money Magazine is hosting the single most important annual ship financing event, Marine Money Week in New York. The Magazine has now awarded the NAT financing transaction “the Editors Choice”, Deal of The Year for 2019.
We at NAT do things differently and we are indeed encouraged by such an Award.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd finalized its recapitalization program over a year ago, by concluding a $306 million Senior Secured Credit Agreement on February 12, 2019 with Beal Bank of Dallas, Texas, the only mortgage lender to NAT.
The Marine Money Magazine is hosting the single most important annual ship financing event, Marine Money Week in New York. The Magazine has now awarded the NAT financing transaction “the Editors Choice”, Deal of The Year for 2019.
We at NAT do things differently and we are indeed encouraged by such an Award.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Computum
14.04.2020 kl 13:54
3916
Dear Shareholders,
We regularly comment on geopolitical events with relevance to the tanker market and for our 23 suezmaxes that can load one million barrels each. In particular, we commented upon the Covid-19 pandemic in press releases of January 31 and March 2, 2020.
At a time when companies are cutting back their dividend distribution, it is important for us to emphasize that dividend is a priority for NAT. We declared a dividend for 1Q 2020 of 14 cents per share payable in June this year. This is a doubling from 7 cents per share in 4Q 2019 and almost five times as high as the dividend in the first quarter of 2019 when it was 3 cents.
The tanker market is continuing from strength to strength. This bodes well for our dividends going forward. Historically, tanker rates above USD 30,000 per day are good for NAT.
OPEC and other oil exporting countries yesterday agreed cuts in oil production in the magnitude of about 10m barrels per day or about 10% of world production. We do not expect this to impact negatively the situation for NAT.
Going forward, we foresee low oil prices. This is good for our business. China, Korea and other Asian economies are recovering from the virus. Combined with stimulus packages and a low oil price, we expect that the world economy will recover. In the meantime, we are enjoying the strong position of NAT, which we expect to continue.
Please feel free to contact us on any matter about our business.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
We regularly comment on geopolitical events with relevance to the tanker market and for our 23 suezmaxes that can load one million barrels each. In particular, we commented upon the Covid-19 pandemic in press releases of January 31 and March 2, 2020.
At a time when companies are cutting back their dividend distribution, it is important for us to emphasize that dividend is a priority for NAT. We declared a dividend for 1Q 2020 of 14 cents per share payable in June this year. This is a doubling from 7 cents per share in 4Q 2019 and almost five times as high as the dividend in the first quarter of 2019 when it was 3 cents.
The tanker market is continuing from strength to strength. This bodes well for our dividends going forward. Historically, tanker rates above USD 30,000 per day are good for NAT.
OPEC and other oil exporting countries yesterday agreed cuts in oil production in the magnitude of about 10m barrels per day or about 10% of world production. We do not expect this to impact negatively the situation for NAT.
Going forward, we foresee low oil prices. This is good for our business. China, Korea and other Asian economies are recovering from the virus. Combined with stimulus packages and a low oil price, we expect that the world economy will recover. In the meantime, we are enjoying the strong position of NAT, which we expect to continue.
Please feel free to contact us on any matter about our business.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
Computum
03.04.2020 kl 12:10
4056
Så da ligger det vel an til et stup i kursen her også. Ikke lett å forstå tank for en enkel sjel.
Computum
03.04.2020 kl 10:12
4088
De oppgitte kontraktene gir en netto inntjening på 30.219.000 USD. (311.291.962 Nkr)
Til sammenligning var netto inntjening i 4 kvartal (2019) 12.700.000 USD
Til sammenligning var netto inntjening i 4 kvartal (2019) 12.700.000 USD
Computum
02.04.2020 kl 14:55
4153
Hamilton, Bermuda, April 2, 2020
Dear Shareholders,
In our messages during March we informed you that the dividend for the first quarter of 2020 would be double the dividend of the last quarter of 2019, rising from 7 cent to 14 cent. Dividend is a priority. The start of 2Q is much stronger than 1Q 2020.
The second quarter of 2020 is continuing in a solid way. Some fixtures in March indicate the freight level:
14 days - USD 80,000 per day
30 days - USD 50,000 per day
68 days - USD 48,000 per day
25 days - USD 57,000 per day
40 days - USD 43,000 per day
28 days - USD 64,000 per day
40 days - USD 26,000 per day
60 days - USD 89,000 per day
60 days - USD 90,000 per day
60 days - USD 75,000 per day
55 days - USD 90,000 per day
18 days - USD 110,000 per day
Please note that NAT has operating costs of USD 8,000/day. We have concluded contracts of longer duration than above.
We expect to see a strong market going forward.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
Dear Shareholders,
In our messages during March we informed you that the dividend for the first quarter of 2020 would be double the dividend of the last quarter of 2019, rising from 7 cent to 14 cent. Dividend is a priority. The start of 2Q is much stronger than 1Q 2020.
The second quarter of 2020 is continuing in a solid way. Some fixtures in March indicate the freight level:
14 days - USD 80,000 per day
30 days - USD 50,000 per day
68 days - USD 48,000 per day
25 days - USD 57,000 per day
40 days - USD 43,000 per day
28 days - USD 64,000 per day
40 days - USD 26,000 per day
60 days - USD 89,000 per day
60 days - USD 90,000 per day
60 days - USD 75,000 per day
55 days - USD 90,000 per day
18 days - USD 110,000 per day
Please note that NAT has operating costs of USD 8,000/day. We have concluded contracts of longer duration than above.
We expect to see a strong market going forward.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
Computum
30.03.2020 kl 21:01
4370
Har aldri sett maken! Ny innsidehandel idag:
Hamilton, Bermuda, March 30, 2020
Dear Shareholders,
The NAT CFO Bjørn Giæver has today bought 60,000 shares in NAT at $4.725 per share.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
Hamilton, Bermuda, March 30, 2020
Dear Shareholders,
The NAT CFO Bjørn Giæver has today bought 60,000 shares in NAT at $4.725 per share.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd.
Computum
30.03.2020 kl 10:04
4416
Pareto spår tankfest i andre kvartal
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/30/7512917/pareto-spar-tankfest-i-andre-kvartal
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/30/7512917/pareto-spar-tankfest-i-andre-kvartal
Computum
29.03.2020 kl 15:41
4483
Og opp nesten 15% fredag. Hvorfor er det så lite interesse for denne?
Computum
27.03.2020 kl 10:11
4532
Innsidekjøp som perler på en snor:
Hamilton, Bermuda, March 25, 2020
Dear shareholders,
Mr Erik Tomstad, EVP & Head of Chartering in NAT has today bought 84,760 shares in NAT at $3,37. Mr Tomstad is responsible for employing our tankers in the market.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd. www.nat.bm
Hamilton, Bermuda, March 25, 2020
Dear shareholders,
Mr Erik Tomstad, EVP & Head of Chartering in NAT has today bought 84,760 shares in NAT at $3,37. Mr Tomstad is responsible for employing our tankers in the market.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd. www.nat.bm
Computum
26.03.2020 kl 14:12
4575
Nytt innsiderkjøp:
"Hamilton, Bermuda, March 26, 2020
Dear Shareholders,
Insider Alexander Kihle bought yesterday 72,000 shares in NAT at $3,54. Alexander Kihle is our Finance Manager, responsible for important financial matters in our group.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO"
"Hamilton, Bermuda, March 26, 2020
Dear Shareholders,
Insider Alexander Kihle bought yesterday 72,000 shares in NAT at $3,54. Alexander Kihle is our Finance Manager, responsible for important financial matters in our group.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO"
Computum
25.03.2020 kl 17:50
3997
Ser ut som at jeg bare sitter og snakker med meg selv her. NAT fortsetter opp idag. +9% i øyeblikket.
Computum
25.03.2020 kl 09:27
4028
"Hamilton, Bermuda, March 24, 2020
Dear shareholders,
Mr Alexander Hansson has today bought 350,000 shares in NAT at $2.92.
Alexander Hansson is a Director of the board of NAT. He is son of Herbjørn Hansson, NAT Chairman & CEO.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd."
Dear shareholders,
Mr Alexander Hansson has today bought 350,000 shares in NAT at $2.92.
Alexander Hansson is a Director of the board of NAT. He is son of Herbjørn Hansson, NAT Chairman & CEO.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Nordic American Tankers Ltd."
Computum
24.03.2020 kl 14:18
4123
Det begynner jo å monne. Om kvartaleutbyttene blir tilsvarende året ut vil det for mitt vedkommende bety nesten 20% av verdien på mine aksjer pr. idag. At mine aksjer til gjengjeld har fallt 30% får man vel skylde Corona for? Men kursen kan jo godt få seg et løft framover om markedene roer seg, selvom kanskje det igjen fører til lavere rater? Ett par måneder med dagens ratenivå har ihvertfall dekket inn hele årets driftsutgifter, så da er resten netto.
Computum
24.03.2020 kl 14:02
4134
Hamilton, Bermuda, March 24, 2020
Dear shareholders,
On March 17, 2020 we indicated that the dividend for the fourth quarter 2019 could be expected to double in 1Q 2020. The timecharter for our fleet in 1Q 2020 will be about $45,000/day per ship. NAT has 23 suezmaxes. Operating costs are $8,000/day per ship.
The Board of NAT has decided that the actual dividend will be 14 cent per share for 1Q 2020 versus 7 cent for 4Q 2019. The dividend for 1Q 2019 was 3 cent per share.
The first quarter 2020 report will be announced May 18, 2020. The record date for the dividend will be Tuesday May 26, 2020 and the payment date will be Friday June 5, 2020.
NAT has an objective to prioritize dividend.
The market for our ships remains very strong.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
Dear shareholders,
On March 17, 2020 we indicated that the dividend for the fourth quarter 2019 could be expected to double in 1Q 2020. The timecharter for our fleet in 1Q 2020 will be about $45,000/day per ship. NAT has 23 suezmaxes. Operating costs are $8,000/day per ship.
The Board of NAT has decided that the actual dividend will be 14 cent per share for 1Q 2020 versus 7 cent for 4Q 2019. The dividend for 1Q 2019 was 3 cent per share.
The first quarter 2020 report will be announced May 18, 2020. The record date for the dividend will be Tuesday May 26, 2020 and the payment date will be Friday June 5, 2020.
NAT has an objective to prioritize dividend.
The market for our ships remains very strong.
Best regards,
Herbjørn Hansson
Chairman & CEO
knudseninc
24.03.2020 kl 11:01
4185
Så har Hansson bekreftet at utbyttet dobles:
https://seekingalpha.com/pr/17816909-nordic-american-tankers-ltd-nyse-nat-doubling-of-dividend-in-first-quarter-2020
https://seekingalpha.com/pr/17816909-nordic-american-tankers-ltd-nyse-nat-doubling-of-dividend-in-first-quarter-2020
Skrika1
19.03.2020 kl 17:10
4264
Computum skrev Men det hjalp så lite. Fortsetter ned idag.
Coronna ødelegger min aksje nerver. Solgt nettopp og fikk $ 2,705 mot kjøp på 2,58. Hadde tenkt å få min $ 5 for aksjen men lot den gå med en liten gevinst.
Men jeg hadde real time kurs på Yahoo finnace så da var det greit å handle på NYSE.
Men jeg hadde real time kurs på Yahoo finnace så da var det greit å handle på NYSE.
Redigert 19.03.2020 kl 17:17
Du må logge inn for å svare