KOA - Apriltråd
Nikko har visst skiftet beite, så starter en ny tråd.
MSI har i følge E24 nå økt til 20,72 %.
MSI har i følge E24 nå økt til 20,72 %.
Kodiaq
13.04.2021 kl 15:48
5117
Saddam68 skrev Selg de som kan nå før den stuper ned mot 2.5 !!!
Den har akkurat vært nede å testet støtte. Gikk litt dypere ned enn antatt men hentet seg fort inn. Mulig ned å teste 2,8 blank i morgen tidlig, men er på vei til 3 kroner igjen nå. Hadde vært positivt med sluttkurs over 2,85.
isbjørn
13.04.2021 kl 17:08
5037
Interessant formasjon. Horisontal støtte holder fortsatt stand og vi nærmer oss spissen i trianglet. Her får vi opptur snart.
OTE
13.04.2021 kl 17:12
5091
Blir interessant å se utviklingen i morgen. I dag så vi en stop hunt som forsynte seg av likviditet under de siste fem ukers dobbelbunn, og endte dagen med en engulfing pin bar som fort kan vise seg å være en trippelbunn. Legger vi til at KOA igjen reagerte på støtte, er oversolgt på weekly, og har bullish divergence på både daily og firetimer ser det ikke så dumt ut teknisk. Volumet er riktignok beskjedent, men det endrer seg fort om frykten slipper taket.
IKM-ANSATT
13.04.2021 kl 17:54
5070
Naida nå ska me opp å hopp tommelopp🥳📈🍾 verden går videre å den treige vaksinering går fremover🤧 verden oppner opp igjen🙌
Redigert 13.04.2021 kl 17:54
Du må logge inn for å svare
Grunnloven
13.04.2021 kl 19:46
4986
cover skrev Ut med 30k på 2,868 og inn igjen på 2,832
Hvorfor legges denne informasjon ut? Forventer du at vi andre skal skryte av deg for godt håndtverk? I det store og hele er det dette som hjelper Kursen til og holdes nede.
OTE
13.04.2021 kl 20:27
5002
Saddam68 skrev Selg imorgen tidlig....stuper alltid etter en grønn dag !!!
Det er forståelig at du er grinete fordi du solgte med tap, men skjønner ikke poenget med å baise på denne måten. Hvorfor gidder du å være her om du ikke eier aksjer? Move on.
Redigert 13.04.2021 kl 20:29
Du må logge inn for å svare
Saddam68
13.04.2021 kl 21:29
5030
Kan hende jeg kjøper meg inn igjen i koa.....men ikke med d første tror den skal ned mot 2.5 før den snur....
cover
14.04.2021 kl 11:56
4669
Furuen skrev MSI har økt fra 20,66 % til 20,88 %.
Nice! Ned fra 20,72% til 20,66%, og nå opp til 20,88%
Fibonaccis: 2,75 2,81 2,89 2,98 3,04
Fibonaccis: 2,75 2,81 2,89 2,98 3,04
Lakshmi
14.04.2021 kl 14:44
4467
Kodiaq skrev Helt volum tørke nå.....
Vi skal nok videre ned, Covid blir forlenget med 2-3 måneder, det vil nok slå inn på mye annet enn bare KOA også fremover.
Furuen
14.04.2021 kl 16:09
4437
For den optimistiske:
Vi har hatt brudd opp gjennom det nedadgående trendtaket fra 6. jan. -21.
Vi har hatt tilbaketrekning til trendtaket (det ble så lavt som 2,75 pga. tiden som gikk og den fallende trenden i taket.
Vi har hatt ny reaksjon opp fra trendtaket igjen, i skrivende stund 2,809.
La oss inderlig håpe at 2,75 var den endelige bunnen og at vi setter en høyere bunn i dag.
Vi har hatt brudd opp gjennom det nedadgående trendtaket fra 6. jan. -21.
Vi har hatt tilbaketrekning til trendtaket (det ble så lavt som 2,75 pga. tiden som gikk og den fallende trenden i taket.
Vi har hatt ny reaksjon opp fra trendtaket igjen, i skrivende stund 2,809.
La oss inderlig håpe at 2,75 var den endelige bunnen og at vi setter en høyere bunn i dag.
Grimsmo
14.04.2021 kl 16:30
4394
Jeg finner ikke en logisk grunn til at vi skal ligge på dette nivået. Er kun bunnskraping av noen få aksjer. Føler de litt sånn at short er bestilt til å stå fram til mai. De fundamentale er på plass og Q1 er jo guidet til å bli fantastisk💰
OTE
14.04.2021 kl 17:20
4348
Fantastisk er det vel ingen som forventer at det blir. Men at det faktisk ikke er så ille som mange frykter er vel det man håper på.
Redigert 14.04.2021 kl 17:21
Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
14.04.2021 kl 18:01
4313
Ja kem vet😅 men teknisk ser den bra ut📈 folk e endå skeptisk ikkje vanskelig å sjå, men går den evt te 2,75 eller lavere ja DÅ skyte eg frå hoftå å laste så hakka møkk🤠💶🍾 har uansett 70% frå emisjonen💶
Grimsmo
14.04.2021 kl 18:15
7902
2 av 3mnd av q1 var jo ferdig da koa hadde sin presantasjon. Di guidet den til å bli like god som q4 noe som jeg må si er knallgode tall.
Grimsmo
14.04.2021 kl 19:23
7808
I følge denne fra dagens dato har Msi/Telios øket sin beholdning til 20,95% kjøpt 1,3mill aksjer siste uke. https://shareville-media.s3.amazonaws.com/streams/1618384278-image
Redigert 14.04.2021 kl 19:24
Du må logge inn for å svare
cover
14.04.2021 kl 19:59
7761
Takker! Dette er tall som er ferskere enn E24 sine 20,88% vil jeg tro.
Nikko
14.04.2021 kl 21:16
7809
Jeg har bestemt meg for å gå inn med 50% dersom kursen faller ned til 2,70 i morgen.
Nikko
14.04.2021 kl 21:22
8069
Men da bytter jeg til Nikko's tradingtråd for å unngå de som driver og sjikanerer...
cover
14.04.2021 kl 21:25
8056
Yeeehaaa! Men det gjør den ikke! Jo, den kan bikke 2,70. Fib. 2,75
Møtes etterkvart på tråden din.
Møtes etterkvart på tråden din.
Furuen
15.04.2021 kl 11:10
7635
Så langt går alt etter boka.
Så får vi se om det blir noen inngang på Nikko.
Så får vi se om det blir noen inngang på Nikko.
I dag er tre ganger høyere omsetning i NAS sammenlignet med KOA, og selskapet må også se seg slått av Thin Film Electronics.
M72
15.04.2021 kl 19:02
7230
Vi som kjøper KOA på dette nivået vil nok få godt betalt :) Det sier seg selv at butikken går bra og vil gå bra i fremtiden. Store kunder, mye ordre (både i jobb og fremtidige) samt bedre fortjeneste enn tidligere. De trenger også flere ansatte. 92 utlyste stillinger world wide... også det sier ganske mye, eller? Har foresten stor tro selv også på KOA :) :)
IKM-ANSATT
15.04.2021 kl 19:50
7162
det e jo nobrainer, verden oppner jo klart opp igjen, bilsalge går så ei kula.
ka meir trenge en å veta;P
ka meir trenge en å veta;P
waterretaw
16.04.2021 kl 09:01
6775
European new car sales jump 87% year-on-year in March: ACEA
https://www.reuters.com/article/europe-vehicleregistrations/european-new-car-sales-jump-87-y-y-in-march-acea-idUSL8N2M85FH
https://www.reuters.com/article/europe-vehicleregistrations/european-new-car-sales-jump-87-y-y-in-march-acea-idUSL8N2M85FH
OTE
16.04.2021 kl 09:23
6816
Salget av nye personbiler i EU steg med 87,3 prosent i mars, sammenlignet med samme periode i 2020. Det tilsvarer 1,06 millioner nye biler, mot 0,57 millioner nye biler i mars i fjor. I første kvartal ble det solgt 3,2 prosent flere personbiler enn i samme periode i 2020. Det tilsvarer 2,6 millioner nye biler. Til tross for kraftig nedgang i januar og februar, på henholdsvis -24,0 og -19,3 prosent, bidro det sterke mars-resultatet til å snu den negative trenden.
Italia økte salget 497,2 prosent.
Frankrike hadde en oppgang på 191,7 prosent.
I Spania ble det solgt 128 prosent flere nye personbiler.
Det tyske markedet økte med 35,9 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/04/16/7657431/enorm-oppgang-i-nybilsalget
Italia økte salget 497,2 prosent.
Frankrike hadde en oppgang på 191,7 prosent.
I Spania ble det solgt 128 prosent flere nye personbiler.
Det tyske markedet økte med 35,9 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/04/16/7657431/enorm-oppgang-i-nybilsalget
Redigert 16.04.2021 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
De kjøpe seg opp jevnt og trutt nå - positivt.
Nikko
16.04.2021 kl 12:16
6589
Fin stigning i dag. Problemet for meg er at med så lite volum er det vanskelig å trade her. Får vente til neste regnværsdag til å kjøpe på billigsalg :-)
Furuen skrev MSI har økt til 20,91 %.
Flott og imponerende hvordan de klarer å holde kursen nede mens de plukker. Men kan plutselig gå til 3,50 før vi får blunket. greit å ha det i bakhodet.
Grimsmo
16.04.2021 kl 14:33
6578
Godt resyme fra Carrlo på Shareville.
Carrlo
14:15 kommenterte KONGSBERG AUTOMOTIVE
En aksje kan ikke falle mer enn 100 prosent, men den kan stige uendelig mye.
Ser i mange kommentarer at Koa er solgt fordi man har planer om å kjøpe tilbake 20-40 øre billigere.
Den teoretiske nedsiden på noen tiøringer trumfer altså en historisk likviditet på 2 milliarder til selskapet, guidet inntekter på 12 milliarder og økt driftsmargin på hele 2%.
Likviditeten økte fra 650 millioner i 2019 til 2 milliarder i 2020. I ettertid ser vi at det ikke ble behov for milliarden fra emisjonen.
Dermed burde verdien av Kongsberg Automotive økt med 1 milliard, men psykologien gjør at verdien har sunket mer enn den burde økt.
På telefon sier KOA at de har en policy med å ikke oppdatere nyheter, kontrakter osv.. heller ikke flotte priser de har fått av de største produsentene blir formidlet til oss som aksjonærer.
Jeg mener det burde vært pliktig å opplyse om kontrakt i størrelse 1,3 milliarder som de signerte før jul og oppdatering av hvordan mangelen på halvledere påvirker KOA.
Svaret jeg fikk angående halvledere er at det ble en mangel i markedet fordi mange trodde mangelen var større enn den var og det ble hamstret av store selskap. Alle KOA sine fabrikker er i full drift.
En ny kontrakt på 1,3 milliarder har stor betydning for fremtidig inntjening, har ikke vi som aksjonærer rett på slik informasjon?
Policy er policy, men i tidligere samtaler skinner det igjennom at ny sjef har en annen holdning til kommunikasjon.
Jeg tenker mange av de som akkurat har kjøpt seg inn i KOA vil bli vinneren fremover. De har ikke mistet tålmodigheten og vil få glede av både ny sjef og tall i Q1 som er spådd til beste kvartal noensinne.
Så kommer Q2 som blir sammenlignet med fjorårets værste kvartal.
Under generalforsamling i juni tror jeg det blir foreslått tilbakekjøp av aksjer, men det er kun min magefølelse. Tror også deler av nedskrivninger fra 2020 vil bli tilbakeført (643 millioner var kun nedskriving av Goodwill som ikke har noen betydning for kapital i selskapet).
Nå har jeg så utrolig mange ganger solgt meg ut av selskap som har stått stille slik som KOA.
Det er befriende å bli kvitt slike trege poster som ikke rører seg, men hver gang mister jeg oppturen. Nå har jeg lært✨✨
Carrlo
14:15 kommenterte KONGSBERG AUTOMOTIVE
En aksje kan ikke falle mer enn 100 prosent, men den kan stige uendelig mye.
Ser i mange kommentarer at Koa er solgt fordi man har planer om å kjøpe tilbake 20-40 øre billigere.
Den teoretiske nedsiden på noen tiøringer trumfer altså en historisk likviditet på 2 milliarder til selskapet, guidet inntekter på 12 milliarder og økt driftsmargin på hele 2%.
Likviditeten økte fra 650 millioner i 2019 til 2 milliarder i 2020. I ettertid ser vi at det ikke ble behov for milliarden fra emisjonen.
Dermed burde verdien av Kongsberg Automotive økt med 1 milliard, men psykologien gjør at verdien har sunket mer enn den burde økt.
På telefon sier KOA at de har en policy med å ikke oppdatere nyheter, kontrakter osv.. heller ikke flotte priser de har fått av de største produsentene blir formidlet til oss som aksjonærer.
Jeg mener det burde vært pliktig å opplyse om kontrakt i størrelse 1,3 milliarder som de signerte før jul og oppdatering av hvordan mangelen på halvledere påvirker KOA.
Svaret jeg fikk angående halvledere er at det ble en mangel i markedet fordi mange trodde mangelen var større enn den var og det ble hamstret av store selskap. Alle KOA sine fabrikker er i full drift.
En ny kontrakt på 1,3 milliarder har stor betydning for fremtidig inntjening, har ikke vi som aksjonærer rett på slik informasjon?
Policy er policy, men i tidligere samtaler skinner det igjennom at ny sjef har en annen holdning til kommunikasjon.
Jeg tenker mange av de som akkurat har kjøpt seg inn i KOA vil bli vinneren fremover. De har ikke mistet tålmodigheten og vil få glede av både ny sjef og tall i Q1 som er spådd til beste kvartal noensinne.
Så kommer Q2 som blir sammenlignet med fjorårets værste kvartal.
Under generalforsamling i juni tror jeg det blir foreslått tilbakekjøp av aksjer, men det er kun min magefølelse. Tror også deler av nedskrivninger fra 2020 vil bli tilbakeført (643 millioner var kun nedskriving av Goodwill som ikke har noen betydning for kapital i selskapet).
Nå har jeg så utrolig mange ganger solgt meg ut av selskap som har stått stille slik som KOA.
Det er befriende å bli kvitt slike trege poster som ikke rører seg, men hver gang mister jeg oppturen. Nå har jeg lært✨✨
Redigert 16.04.2021 kl 14:45
Du må logge inn for å svare
Grunnloven
16.04.2021 kl 14:44
6597
Flott oppsummering. Jeg tror du har rett i dine analyser og håper vi ser resultater 12 mai, men det er det med tålmodighet da.
Redigert 16.04.2021 kl 14:45
Du må logge inn for å svare
telefusken
16.04.2021 kl 17:56
6370
"Policy er policy, men i tidligere samtaler skinner det igjennom at ny sjef har en annen holdning til kommunikasjon."
Det som har blitt sagt er vel at man skal ta dette opp med ny sjef? Det er noen nyanser her som er viktige.
Jeg holder fortsatt på at problemet heter Firass Abi-Nassif.
Inntil det motsatte er bevist ser jeg ham som aksjonærfientlig, og ikke skikket til å representere ALLE selskapets aksjonærer slik det kreves av lovverket. Husk på at CEO svarer for styret. Hvis styret vil noe annet enn CEO, blir det styret som vinner. Det skulle vært veldig interessant å vite hvorfor Henning Jensen gikk på dagen.
*
"Svaret jeg fikk angående halvledere er at det ble en mangel i markedet fordi mange trodde mangelen var større enn den var og det ble hamstret av store selskap. "
Akkurat denn påstanden er i dårlig samsvar med hva resten av verden opplever. Det kan være at KOAs eget behov er dekket, men det hjelper ikke kundene. Vi vet at Volvo lastebiler har problemer. De er visst kunde av KOA. Da er det naturlig at noen er interessert i akkurat dette.
Det som har blitt sagt er vel at man skal ta dette opp med ny sjef? Det er noen nyanser her som er viktige.
Jeg holder fortsatt på at problemet heter Firass Abi-Nassif.
Inntil det motsatte er bevist ser jeg ham som aksjonærfientlig, og ikke skikket til å representere ALLE selskapets aksjonærer slik det kreves av lovverket. Husk på at CEO svarer for styret. Hvis styret vil noe annet enn CEO, blir det styret som vinner. Det skulle vært veldig interessant å vite hvorfor Henning Jensen gikk på dagen.
*
"Svaret jeg fikk angående halvledere er at det ble en mangel i markedet fordi mange trodde mangelen var større enn den var og det ble hamstret av store selskap. "
Akkurat denn påstanden er i dårlig samsvar med hva resten av verden opplever. Det kan være at KOAs eget behov er dekket, men det hjelper ikke kundene. Vi vet at Volvo lastebiler har problemer. De er visst kunde av KOA. Da er det naturlig at noen er interessert i akkurat dette.
Redigert 16.04.2021 kl 17:57
Du må logge inn for å svare
Longline
17.04.2021 kl 12:21
5788
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC.
+32 820 +0,01% 221 095 681 20,96%,,Oppdatert i går💫
+32 820 +0,01% 221 095 681 20,96%,,Oppdatert i går💫
telefusken
17.04.2021 kl 16:54
5647
Husk på at Morgan Stanley er en klienkonto som kan ha mange eiere. Telios må være en av dem siden de ikke står på aksjonærlista med eget navn med sine 21,51% og det ikke er noen andre som er store nok til pakke inn så mange aksjer. Det er veldig usannsynlig at de har spredt sine aksjer utover mer enn 20 konti.
Det at MSI kjøper eller selger betyr ikke så veldig mye siden alt som Teleios eier må meldes siden de er primærinnsider via styrelederen.
Det at MSI kjøper eller selger betyr ikke så veldig mye siden alt som Teleios eier må meldes siden de er primærinnsider via styrelederen.