Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021
Hartepool
22.10.2021 kl 09:29
5553
Den spanske banken Caceis Bank tar store jafs av aksje i hele høst.
Posisjonering fra noen som skal har riggen før de byr på alt ?
Posisjonering fra noen som skal har riggen før de byr på alt ?
Redigert 22.10.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Nugatti
22.10.2021 kl 09:57
5572
Bare å holde på aksjene. Her blir det snart russiske prosenter.
Prazdnik!
Prazdnik!
Har det ikke travelt.
Den som venter på noe godt osv osv
Den som venter på noe godt osv osv
gogl mannen
26.10.2021 kl 10:04
5210
Det strammer seg til med høyere rater:)
Transocean secures several new contracts and extensions
Photo of Adis Ajdin Adis AjdinOctober 26, 20210 5 1 minute read
Transocean
Offshore drilling contractor Transocean has reported several new awards and contract extensions, adding to the company’s backlog of approximately $7.1bn.
In the US Gulf, Transocean confirmed that supermajor Chevron has contracted the 2016-built drillship Deepwater Conqueror for a three-well campaign, while Australia’s BHP exercised a one-well option on the 2014-built drillship Deepwater Invictus. The Chevron contract is to be executed from January next year until October at $335,000 per day. BHP is keeping the rig until May 2022 at an increased day rate of $295,000.
Transocean has also secured a one-well contract for the 2014-built drillship Deepwater Asgard in the US Gulf. The yet undisclosed client will be paying $295,000 per day for the rig between January and April 2022. The drillship is on contract with Beacon Offshore until the end of October 2021.
Meanwhile, BHP exercised a one-well option in Trinidad for the 2009-built semisub Development Driller III, paying $220,000 per day, while South Korea’s Posco took a one-well option on the 2000-built semi Deepwater Nautilus, keeping the rig until December this year at a day rate of 135,000.
Transocean owns or has partial ownership in, and operates a fleet of, 37 mobile offshore drilling units, with two more under construction.
Transocean secures several new contracts and extensions
Photo of Adis Ajdin Adis AjdinOctober 26, 20210 5 1 minute read
Transocean
Offshore drilling contractor Transocean has reported several new awards and contract extensions, adding to the company’s backlog of approximately $7.1bn.
In the US Gulf, Transocean confirmed that supermajor Chevron has contracted the 2016-built drillship Deepwater Conqueror for a three-well campaign, while Australia’s BHP exercised a one-well option on the 2014-built drillship Deepwater Invictus. The Chevron contract is to be executed from January next year until October at $335,000 per day. BHP is keeping the rig until May 2022 at an increased day rate of $295,000.
Transocean has also secured a one-well contract for the 2014-built drillship Deepwater Asgard in the US Gulf. The yet undisclosed client will be paying $295,000 per day for the rig between January and April 2022. The drillship is on contract with Beacon Offshore until the end of October 2021.
Meanwhile, BHP exercised a one-well option in Trinidad for the 2009-built semisub Development Driller III, paying $220,000 per day, while South Korea’s Posco took a one-well option on the 2000-built semi Deepwater Nautilus, keeping the rig until December this year at a day rate of 135,000.
Transocean owns or has partial ownership in, and operates a fleet of, 37 mobile offshore drilling units, with two more under construction.
Enda en potensiell kjøper?
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/10/26/7760449/domstolen-godkjenner-seadrills-redningsplan
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/10/26/7760449/domstolen-godkjenner-seadrills-redningsplan
Vergil
27.10.2021 kl 09:15
4944
Enda et skip reaktiveres og går på toårig kontrakt:
https://gcaptain.com/valaris-reactivating-a-second-drillship/
https://gcaptain.com/valaris-reactivating-a-second-drillship/
Ja, som vi alle vet, dette er en no brainer.
Robot maskinen får holde på, vi vet alle at denne ikke kan holdes nede over tid.
Bare ha tolmodighet
Robot maskinen får holde på, vi vet alle at denne ikke kan holdes nede over tid.
Bare ha tolmodighet
OilKing
01.11.2021 kl 14:17
4346
Noen med noe ny informasjon/teorier? Tok nye lodd her i dag.
Redigert 01.11.2021 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
Jævla stille.
Min tanke er at de har is i magen og venter på den beste kontrakten i et tightere marked.
Evt rett på asset play 250 mill $ ++++
Min tanke er at de har is i magen og venter på den beste kontrakten i et tightere marked.
Evt rett på asset play 250 mill $ ++++
Her er det ikke vits i å skrive noe mer før det skjer ting.
Ha kun fokus på røverkjøpet som selskapet har gjordt, tenk på at jo lenger tid jo strammere blir markede, blås i aksje roboten som tross alt bare får tak i lommerusk.
Aksjen stiger på volum og faller på tulle og tøys volum.
Ta det coolt, denne kommer sikkert som banken.
Ha kun fokus på røverkjøpet som selskapet har gjordt, tenk på at jo lenger tid jo strammere blir markede, blås i aksje roboten som tross alt bare får tak i lommerusk.
Aksjen stiger på volum og faller på tulle og tøys volum.
Ta det coolt, denne kommer sikkert som banken.
OilKing
01.11.2021 kl 20:31
4245
Kunne jo tenkes at noen her kjenner Svend Anton 😎
Redigert 01.11.2021 kl 20:32
Du må logge inn for å svare
forzavinger
02.11.2021 kl 13:37
4101
Er det noe på gang,en aksjepost på 350000 aksjer skiftet eier....håper på noe positivt...
OilKing
02.11.2021 kl 13:52
4078
Noen med en fersk aksjonæroversikt eller vet hvor jeg kan finne en slik?
For guds skyld, ikke la dere finte ut av aksje roboten som trader den nedover på mikro volum.
Blås i aksje kursen, så snakkes vi når kontrakten kommer, kontrakten som MÅ komme slik markedet er nå
Blås i aksje kursen, så snakkes vi når kontrakten kommer, kontrakten som MÅ komme slik markedet er nå
OilKing
02.11.2021 kl 15:16
4089
Jada, longsitin. Men kjekt å følge litt med underveis. Samt diskutere ulike scenario osv.
gogl mannen
02.11.2021 kl 20:51
3964
Q3 raporten til Transocean bekrefter hva vi allerede viste. Ratene stiger og kontraktene blir lengre for ultra deep skipene. Jo lengre vi venter på kontrakt, jo bedre blir det:)
Thigpen concluded, “We grow increasingly encouraged as we observe continuously improving market fundamentals and the resulting strength exhibited in oil prices. With tightening utilization for high-specification ultra-deepwater and harsh environment assets, and longer tender durations across multiple markets, dayrates are steadily increasing, which bodes well for the offshore drilling industry, and Transocean.”
Thigpen concluded, “We grow increasingly encouraged as we observe continuously improving market fundamentals and the resulting strength exhibited in oil prices. With tightening utilization for high-specification ultra-deepwater and harsh environment assets, and longer tender durations across multiple markets, dayrates are steadily increasing, which bodes well for the offshore drilling industry, and Transocean.”
Spanske fondet? Uthalden, Sdsd? Vi får vel svaret torsdag eller fredag
Er vel kun et hus som har dekning i Dvd og der ble kursmålet satt til 13 kroner,
det kursmålet ble satt i våres, jeg vil påstå at mye er forandret til det bedre i rigg segmentet siden den gang.
Må bare anta at neste kursmål som skytes vil være høyere, helt merkelig at det ikke er større interesse her.
Ja, Dvd må da være en liten godbit for Valaris å sluke,
eller for Transocean for den sags skyld, Transocean Contract backlog was $7.1 billion as of the October 2021
Er vel kun et hus som har dekning i Dvd og der ble kursmålet satt til 13 kroner,
det kursmålet ble satt i våres, jeg vil påstå at mye er forandret til det bedre i rigg segmentet siden den gang.
Må bare anta at neste kursmål som skytes vil være høyere, helt merkelig at det ikke er større interesse her.
Ja, Dvd må da være en liten godbit for Valaris å sluke,
eller for Transocean for den sags skyld, Transocean Contract backlog was $7.1 billion as of the October 2021
Redigert 02.11.2021 kl 21:35
Du må logge inn for å svare
alocacoc
03.11.2021 kl 20:13
3885
Her kommer enten meldinger om kontrakt eller salg. Er vi heldige kan melding komme denne uken, i desember, eller neste år, who knows.
Kommer det melding om kontrakt er det mest sannsynlig i Vest Afrika i enten Nigeria, Ghana eller Angola. Disse landene har hatt og har fortsatt utfordringer pga. Covid 19. Utsiktene er blitt lysere og det forventes at alle de tre landene trenger mer enn 21 rigger i drift i 2022. Jeg tipper det ikke blir emisjon, men at reaktiveringskostnaden inkluderes i dagraten, som sannsynligvis blir mellom 200.000 - 280.000 dollar per dag.
Det andre alternativet er salg til noen av de større riggselskapene. I 2021 har flere av selskapene kommet ut av Chapter 11 med sunnere balanser, flere rigger har blitt reaktivert, kommer på kontrakt, og markedet totalt sett strammer seg til for hver måned. Etter hvert vil markedet gi selskapene en risikoappetitt og kontantstrøm som gjør det attraktivt å foreta oppkjøp av konkurrenter/rigger.
Uansett hva som skjer kan denne aksjen når som helst gå opp til 20-30 kroner intradag.
Kommer det melding om kontrakt er det mest sannsynlig i Vest Afrika i enten Nigeria, Ghana eller Angola. Disse landene har hatt og har fortsatt utfordringer pga. Covid 19. Utsiktene er blitt lysere og det forventes at alle de tre landene trenger mer enn 21 rigger i drift i 2022. Jeg tipper det ikke blir emisjon, men at reaktiveringskostnaden inkluderes i dagraten, som sannsynligvis blir mellom 200.000 - 280.000 dollar per dag.
Det andre alternativet er salg til noen av de større riggselskapene. I 2021 har flere av selskapene kommet ut av Chapter 11 med sunnere balanser, flere rigger har blitt reaktivert, kommer på kontrakt, og markedet totalt sett strammer seg til for hver måned. Etter hvert vil markedet gi selskapene en risikoappetitt og kontantstrøm som gjør det attraktivt å foreta oppkjøp av konkurrenter/rigger.
Uansett hva som skjer kan denne aksjen når som helst gå opp til 20-30 kroner intradag.
Redigert 03.11.2021 kl 20:15
Du må logge inn for å svare
Hvor lenge kan denne øre tradingen pågå her egentlig, den ene etter den andre rigg aksje spretter rett opp.
Men tidende rimligste bore skip ligger helt urørlig med 10% oppgang siden kjøp tidlig i våres, innsidere kjøper i bøtter å spann enda gidder ikke markedet å bry seg.
Ganske snålt:-))
Men tidende rimligste bore skip ligger helt urørlig med 10% oppgang siden kjøp tidlig i våres, innsidere kjøper i bøtter å spann enda gidder ikke markedet å bry seg.
Ganske snålt:-))
OilKing
05.11.2021 kl 14:21
3606
Ikke sikkert det blir så voldsom til kursfest om det skulle bli salg av båten eller en slik bareboat-kontrakt?
kjylling
05.11.2021 kl 15:23
3584
Kunne selv gjerne tenkt meg å handle litt DVD, men er omsetningen vanligvis så tynn som idag? Litt skummelt med tanke på å gå stuck i lang tid hvis ting drøyer veldig.
Ja, syns du denne er skummel på dagens aksje kurs, ja, da er ikke rigg aksjer noe for deg
kjylling
05.11.2021 kl 15:46
3538
Sa ingenting om kursen, som selvsagrt er svært lav hvis markedet drar seg til slik det ser ut som det skal. Men hvis en skal dømme etter hvor fort du kom på offensiven så er dagens volum det som er normalen. Trangt i døra uansett hvilken vei det går, og lite interesse generelt da.
zool
05.11.2021 kl 16:10
5704
Det blir omsatt noen hundre tusen aksjer hver dag som du ikke nødvendigvis ser i alle oversikter. Slike større poster kjøpes opp av noen av de største investorene, så de ser ut til å "ha trua". Husker ikke i farten om det var i går eller forgårs, men det gikk en post på 150000 og en post på 350000 aksjer.
Fra Dn.no i dag:
TID PRIS VOLUM
14:27:57 9,1 200 000
Fra Dn.no i dag:
TID PRIS VOLUM
14:27:57 9,1 200 000
Redigert 05.11.2021 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
Dette her skjønner du ikke så mye av, tror ikke denne aksjen er noe for deg
kjylling
05.11.2021 kl 16:25
5793
Du er deg selv lik Longs, ikke alle som er så flinke og smarte som deg. Skulle nesten tro du hadde viktigere ting å gjøre enn å herse rundt på HO hele dagen. Lykke til.
Takk for det, hvis du er redd for lav likviditet, da bør du ikke kjøpe Dvd, det var det jeg mente.
Beklager hvis du tolket det litt skarpt.
Nå er jo du vant med lav likviditet allerede via Nol, på papiret er nok Dvd langt mindre ´farlig´ en det Nol er slik jeg vurderer det hele.
Aksjonær listen er stort sett spekket med proffe investorer som sitter pal uten å selge, men de kjøper gjerne stadig fler
God aksjonær base Ikke ensbetydende med A walk in the park, men når det gjelder Dvd tror jeg det blir slik.
Se hva sammenlignbare boreskip prises for og gjeldsgrad, kanskje ser du da at det ikke er så skummelt.
Men skipet bør få kontrakt, eller bli solgt, tror man på at det mest moderne boreskip ender som skrap, da kjøper man selvfølgelig ikke
Bruk helgen på å lese deg litt opp på caset
Ha en god helg
Beklager hvis du tolket det litt skarpt.
Nå er jo du vant med lav likviditet allerede via Nol, på papiret er nok Dvd langt mindre ´farlig´ en det Nol er slik jeg vurderer det hele.
Aksjonær listen er stort sett spekket med proffe investorer som sitter pal uten å selge, men de kjøper gjerne stadig fler
God aksjonær base Ikke ensbetydende med A walk in the park, men når det gjelder Dvd tror jeg det blir slik.
Se hva sammenlignbare boreskip prises for og gjeldsgrad, kanskje ser du da at det ikke er så skummelt.
Men skipet bør få kontrakt, eller bli solgt, tror man på at det mest moderne boreskip ender som skrap, da kjøper man selvfølgelig ikke
Bruk helgen på å lese deg litt opp på caset
Ha en god helg
Redigert 05.11.2021 kl 22:01
Du må logge inn for å svare
Risky
08.11.2021 kl 19:50
5255
– Offshoremarkedet strammer seg til i flere regioner. Utnyttelsen av den globale flyterflåten nærmer seg 80–85 prosent, og historisk sett har dette vært et punkt hvor man begynner å få en markert oppgang i ratene, sa konsernsjef Jeremy Thigpen i Transocean, da han presenterte riggselskapets kvartalsresultater for en uke siden.
Fire av de store internasjonale riggselskapene la frem sine resultater for tredje kvartal i forrige uke.
Både Transocean, Valaris, Maersk Drilling og Noble ser relativt lyst på markedet for flytende borerigger – dypvannsmarkedet.
– Riggmarkedet har fortsatt å vise en jevn bedring gjennom 2021, særlig i ultradypvannsmarkedet, sa Noble-sjef Robert W. Eifler på sin presentasjon.
– Markedsforholdene for offshore boring er vesentlig forbedret i 2021, godt hjulpet av en sterk gjeninnhenting i etterspørselen etter olje og gass og positive råvarepriser, var budskapet til Valaris-sjef Anton Dibowitz.
Ifølge Transocean-sjef Thigpen har antallet kontraktstildelinger steget i fire kvartaler på rad, og begynner å overgå nivået fra før pandemien.
– Vi er svært tilfreds med det vi observerer i markedet. Gjeninnhentingen i denne sektoren er godt i gang, sa Thigpen.
Tror ikke på 300.000
Dypvannsmarkedet har strammet seg til både i Mexicogulfen og Brasil, og det begynner også å røre seg i positiv retning i Vest-Afrika. Særlig har avanserte (high spec.) boreskip vært etterspurt den seneste tiden. Transocean-sjefen venter at dagratene vil nå 300.000 dollar i nær fremtid.
Det tror ikke analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
– I dypvannsmarkedet begynner det å etablere seg et gulv på 250.000 dollar pr. dag, men at ratene i Mexicogulfen skal nå 300.000 dollar er litt optimistisk, slik vi ser det. Vi tror heller på rater mellom 260.000 og 280.000 dollar for syvende generasjons boreskip med oppstart neste år, sier han.
TROR RIGGSELSKAPENE ER FOR OPTIMISTISKE: Analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
Noble har rapportert om en slutning på 290.000 dollar, men det var en kortere kontrakt.
– Det man ser i dypvannsmarkedet er at rederne begynner å sende ledig kapasitet inn i markedet ved rater på 250.000 dollar. Dette tilbudet må tas unna før ratene stiger videre, sier Huseby Karlsen.
Ifølge analytikeren vil særlig Transocean ha behov for høyere rater. Selskapet er ikke restrukturert og har mye gjeld i balansen.
– Transocean trenger rater over 300.000 dollar pr. dag på hele flåten for at det skal gå rundt og selskapet skal klare å betjene gjelden, sier DNB Markets-analytikeren, som har Noble og Valaris som sine «top-picks».
Venter konsolidering
Når det gjelder markedet for oppjekkbare rigger (jack-ups), er ikke de fire selskapene like samstemte. De som selv eier slike rigger er mer positive enn de andre.
Huseby Karlsen er heller ikke voldsomt optimistisk til dette markedet.
– I jack-up-markedet gjøres det lengre slutninger på 70.000 dollar pr. dag. Det er ikke spesielt høyt, sier han.
Det er også knyttet spenning til en eventuell konsolidering i markedet, noe mange venter vil fortsette etter at Noble kjøpte opp Pacific Drilling tidligere i år. Der kom det lite fra selskapene i kvartalsrapportene, med unntak av Transocean.
– Vi mener det er nødvendig med ytterligere konsolidering. Vi tror også at dette vil bidra til buddisiplin, noe som kan drive ratene videre, sa Thigpen i Transocean.
Fire av de store internasjonale riggselskapene la frem sine resultater for tredje kvartal i forrige uke.
Både Transocean, Valaris, Maersk Drilling og Noble ser relativt lyst på markedet for flytende borerigger – dypvannsmarkedet.
– Riggmarkedet har fortsatt å vise en jevn bedring gjennom 2021, særlig i ultradypvannsmarkedet, sa Noble-sjef Robert W. Eifler på sin presentasjon.
– Markedsforholdene for offshore boring er vesentlig forbedret i 2021, godt hjulpet av en sterk gjeninnhenting i etterspørselen etter olje og gass og positive råvarepriser, var budskapet til Valaris-sjef Anton Dibowitz.
Ifølge Transocean-sjef Thigpen har antallet kontraktstildelinger steget i fire kvartaler på rad, og begynner å overgå nivået fra før pandemien.
– Vi er svært tilfreds med det vi observerer i markedet. Gjeninnhentingen i denne sektoren er godt i gang, sa Thigpen.
Tror ikke på 300.000
Dypvannsmarkedet har strammet seg til både i Mexicogulfen og Brasil, og det begynner også å røre seg i positiv retning i Vest-Afrika. Særlig har avanserte (high spec.) boreskip vært etterspurt den seneste tiden. Transocean-sjefen venter at dagratene vil nå 300.000 dollar i nær fremtid.
Det tror ikke analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
– I dypvannsmarkedet begynner det å etablere seg et gulv på 250.000 dollar pr. dag, men at ratene i Mexicogulfen skal nå 300.000 dollar er litt optimistisk, slik vi ser det. Vi tror heller på rater mellom 260.000 og 280.000 dollar for syvende generasjons boreskip med oppstart neste år, sier han.
TROR RIGGSELSKAPENE ER FOR OPTIMISTISKE: Analytiker Martin Huseby Karlsen i DNB Markets.
Noble har rapportert om en slutning på 290.000 dollar, men det var en kortere kontrakt.
– Det man ser i dypvannsmarkedet er at rederne begynner å sende ledig kapasitet inn i markedet ved rater på 250.000 dollar. Dette tilbudet må tas unna før ratene stiger videre, sier Huseby Karlsen.
Ifølge analytikeren vil særlig Transocean ha behov for høyere rater. Selskapet er ikke restrukturert og har mye gjeld i balansen.
– Transocean trenger rater over 300.000 dollar pr. dag på hele flåten for at det skal gå rundt og selskapet skal klare å betjene gjelden, sier DNB Markets-analytikeren, som har Noble og Valaris som sine «top-picks».
Venter konsolidering
Når det gjelder markedet for oppjekkbare rigger (jack-ups), er ikke de fire selskapene like samstemte. De som selv eier slike rigger er mer positive enn de andre.
Huseby Karlsen er heller ikke voldsomt optimistisk til dette markedet.
– I jack-up-markedet gjøres det lengre slutninger på 70.000 dollar pr. dag. Det er ikke spesielt høyt, sier han.
Det er også knyttet spenning til en eventuell konsolidering i markedet, noe mange venter vil fortsette etter at Noble kjøpte opp Pacific Drilling tidligere i år. Der kom det lite fra selskapene i kvartalsrapportene, med unntak av Transocean.
– Vi mener det er nødvendig med ytterligere konsolidering. Vi tror også at dette vil bidra til buddisiplin, noe som kan drive ratene videre, sa Thigpen i Transocean.
alocacoc
09.11.2021 kl 22:46
5056
Det statlige tyrkiske oljeselskapet TPAO er i sluttfasen av å kjøpe det 7. generasjon boreskipet West Cobalt av DSME verftet i Sør-Korea. Første oppdrag er i Svartehavet. Noen kjenner nok til navnet da boreskipet ble kansellert av Northern Drilling i oktober 2019. NODL betalte 350 mill. dollar for skipet. Prisen TPAO har betalt er foreløpig ukjent.
TPAO har vært på utkikk etter 7. generasjons boreskip i over 1 år. De var i sluttfasen av å kjøpe Bolette Dolphin for 95 mill. dollar av Dolphin Drilling, tidligere Fred. Olsen Energy. Avtalen ble ikke noe av, og DVD kjøpte skipet i stedet for 65 mill. dollar. Verdien av Bolette i november 2018 var 340 mill. dollar.
TPAO har 4 boreskip i porteføljen inkl. West Cobalt. Tre av dem er 6. generasjon, og det siste er 7. generasjon. Tyrkia satser tungt på olje og gass i årene fremover. De forventer å ikke leie inn utenlandske selskaper, men heller tildele lisensene til TPAO. Tyrkia gjorde et nytt gassfunn i vår, og det forventes at de trenger flere boreskip i årene fremover. De kjenner godt til Bolette Dolphin, og det er også et 7. generasjon boreskip. Kan de komme til å prøve seg å kjøpe boreskipet igjen?
TPAO har vært på utkikk etter 7. generasjons boreskip i over 1 år. De var i sluttfasen av å kjøpe Bolette Dolphin for 95 mill. dollar av Dolphin Drilling, tidligere Fred. Olsen Energy. Avtalen ble ikke noe av, og DVD kjøpte skipet i stedet for 65 mill. dollar. Verdien av Bolette i november 2018 var 340 mill. dollar.
TPAO har 4 boreskip i porteføljen inkl. West Cobalt. Tre av dem er 6. generasjon, og det siste er 7. generasjon. Tyrkia satser tungt på olje og gass i årene fremover. De forventer å ikke leie inn utenlandske selskaper, men heller tildele lisensene til TPAO. Tyrkia gjorde et nytt gassfunn i vår, og det forventes at de trenger flere boreskip i årene fremover. De kjenner godt til Bolette Dolphin, og det er også et 7. generasjon boreskip. Kan de komme til å prøve seg å kjøpe boreskipet igjen?
Redigert 09.11.2021 kl 23:03
Du må logge inn for å svare
R19
10.11.2021 kl 12:12
4976
Nei, noble aksjen priser vel riggene til 180 mill og de har kontrakter.
Redigert 10.11.2021 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
R19
11.11.2021 kl 08:31
4802
https://www.esgian.com/articles/transaction-analysis-maersk-and-noble-merger/2101
Esgian verdsetter Maersk sine 4 drillship til 683 eller ca 170 mill per skip. Dette er skip fra 2014-2015 som er på kontrakt og har SPS. Bolette har vært i opplag i flere år og trenger investering på 30 mill eller og det er også rabatt vs en rigg i opplag og en rigg i drift. Derfor er ikke riggen verdt mer enn 140 mill maksimum.
Esgian verdsetter Maersk sine 4 drillship til 683 eller ca 170 mill per skip. Dette er skip fra 2014-2015 som er på kontrakt og har SPS. Bolette har vært i opplag i flere år og trenger investering på 30 mill eller og det er også rabatt vs en rigg i opplag og en rigg i drift. Derfor er ikke riggen verdt mer enn 140 mill maksimum.
Redigert 11.11.2021 kl 08:42
Du må logge inn for å svare
Beregninger i en fusjon kan på ingen måte sammenlignes med et salg.
Det R19 i sammenhengen glemmer å nevne er gjeldsgraden på skipene, den er vel også lik R19? :-))
Et område rundt 200 k for et slikt skip er nok uansett ikke langt unna sannheten i dag, uansett en viss differanse fra 65 til 180
Det blir langt mer spennede å se prisen på West Cobalt.
Kjøp DVD før den dobbler seg på børs sier bare jeg.
Det R19 i sammenhengen glemmer å nevne er gjeldsgraden på skipene, den er vel også lik R19? :-))
Et område rundt 200 k for et slikt skip er nok uansett ikke langt unna sannheten i dag, uansett en viss differanse fra 65 til 180
Det blir langt mer spennede å se prisen på West Cobalt.
Kjøp DVD før den dobbler seg på børs sier bare jeg.
R19
11.11.2021 kl 09:49
4941
Det er riggverdi. Altså drillskipene er verdsatt til 170 millioner.
Noble og Maersk har uansett minimalt med gjeld. De har 600 millioner USD i nettogjeld.
Noble og Maersk har uansett minimalt med gjeld. De har 600 millioner USD i nettogjeld.
Redigert 11.11.2021 kl 09:50
Du må logge inn for å svare
altinex..
11.11.2021 kl 11:10
4938
Denne har vel verken oppdrag eller mannskap og er et 6 generasjonsskip?
Redigert 11.11.2021 kl 11:13
Du må logge inn for å svare
Noen som vet hvor skipet ligger i havn?