Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021
Utnyttelsesgrad av flytere og aktivering av riggen bør være en driver av kurs.
Også fordi at management har sagt at ingen reaktivering uten noe håndfast ang kontrakt/salg.
Også fordi at management har sagt at ingen reaktivering uten noe håndfast ang kontrakt/salg.
Sima
21.02.2022 kl 23:00
4106
Nå begynner det å haste å ta posisjon. Den ligger ikke bare på vent lenger, den aktiveres. Flere aktuelle for kjøp/leie av riggen er i forhandlinger med DVD. Trolig kommer det en avklaring en av de nærmeste dagene.
flanke
21.02.2022 kl 23:03
4102
Skjønner ikke helt hvem som skal betale for aktiviseringen som har en prislapp på 30m usd. Antar Westcon krever garanti for en slik jobb.
Sima
21.02.2022 kl 23:15
4076
Hvor finner du det beløpet?
$3,663,387 for kjøp av deler og aktiveringskost i følge rapporten.
$3,663,387 for kjøp av deler og aktiveringskost i følge rapporten.
flanke
21.02.2022 kl 23:35
4030
Fra selskapspresentasjon ved børsnotering:
Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training
- Rig provides a large inventory of spare parts totalling USD 28m to be consumed as part of the reactivation, reducing the overall cost
§ Reactivation scope and budget is well prepared and managed, and agreed scope include:
- NOV package1
- ABB package1
- Well control equipment (full re-certification required)
- Hull and structure / class renewal
§ If contract opportunity only assumes one BOP, the reactivation cost will be reduced by ~USD 6 to 8m,
subject to negotiation with client
Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training
- Rig provides a large inventory of spare parts totalling USD 28m to be consumed as part of the reactivation, reducing the overall cost
§ Reactivation scope and budget is well prepared and managed, and agreed scope include:
- NOV package1
- ABB package1
- Well control equipment (full re-certification required)
- Hull and structure / class renewal
§ If contract opportunity only assumes one BOP, the reactivation cost will be reduced by ~USD 6 to 8m,
subject to negotiation with client
Sima
22.02.2022 kl 00:07
3992
Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training.
Ikke enkelt å tolke dette, men det kan jo tyde på at de er i sluttspurten for en avtale.
Ikke enkelt å tolke dette, men det kan jo tyde på at de er i sluttspurten for en avtale.
slapps
22.02.2022 kl 08:58
3810
Jeg synes det var enkelt og tolke, dette er gitt at de ikke vet hvor stor bemanning oljeselskapet vil ha ombord, hvilken type brønner det er snakk om og ekstakt lokasjon.
Vil oljeselskapet ha medto BOP`er må begge klasses feks.
Men det jeg kan si er at de må være nære en kontrakts inngåelse.
Vil oljeselskapet ha medto BOP`er må begge klasses feks.
Men det jeg kan si er at de må være nære en kontrakts inngåelse.
flanke
22.02.2022 kl 11:14
3803
Ligger i hvertfall utenfor kaien i Ølen nå. Spennende å se hvor mye de får utført for resten av kontantbeholdningen.
FwO
22.02.2022 kl 11:29
3764
Noen som er godt inne i bransjen og kan gi ett kostnadsoverslag på det absolutt nødvendige som det er behov for å få utført i Ølen? Regner med man kun ønsker å på skuta seilingsdyktig og godkjent for dette?
Sima
22.02.2022 kl 14:14
7509
Det virker jo litt rart at de flytter båten til Ølen om det ikke er noe ganske konkret på gang.
Plan for reaktivering, nødvendig klassing, reservedeler, leverandører, alt ser jo ut til å være på stell.
Tar de virkelig sjansen på å starte dette løpet uten at de er rimelig sikre på kontrakt/avtale?
Plan for reaktivering, nødvendig klassing, reservedeler, leverandører, alt ser jo ut til å være på stell.
Tar de virkelig sjansen på å starte dette løpet uten at de er rimelig sikre på kontrakt/avtale?
FwO
22.02.2022 kl 14:16
7520
Aldri i verden, spennende å se hvor lang tid det tar før katta er ute av sekken.Vil tro det er vanskeligere å holde på informasjon rundt arbeidet i Ølen ved Westcon, kontra en avsidesliggende kai på Tysnes.
Cutter
22.02.2022 kl 14:45
7454
Ser at Uthalden øker daglig. Men er ikke han innsider? Kan de da handle som de gjør hvis de sitter på info om snarlig salg/kontrakt??
Sensitivelover
22.02.2022 kl 15:05
7393
Han er ikke det. Greve, Maier, Westeren og Hvammen er insiderne
Idava
22.02.2022 kl 16:46
7241
alocacoc
22.02.2022 kl 17:05
7215
Kan det være at kjøper er klar, men at betingelsene rundt aktivering gjenstår, og da må båten til Westcon først? Jeg kan ikke forestille meg at de tar båten til verftet uten noe helt konkret på bordet.
Redigert 22.02.2022 kl 17:07
Du må logge inn for å svare
flanke
22.02.2022 kl 17:14
7228
Det har vært en plan lenge om å aktivisere båten. Det er beskrevet i tidligere rapporter.
Denne setningen derimot er forvirrende:
« Han viser til at det er for tidlig å si noe om hva Westcon Yards skal utføre på skipet, og hvor lenge boreskipet eventuelt blir liggende. »
Denne setningen derimot er forvirrende:
« Han viser til at det er for tidlig å si noe om hva Westcon Yards skal utføre på skipet, og hvor lenge boreskipet eventuelt blir liggende. »
FwO
22.02.2022 kl 18:06
7151
Meeeget spesielt å sende ett boreskip til verft uten å vite hvilke arbeid som skal utføres. Det kan bli fryktelig dyrt, og så dum er ikke denne gjengen. Her vet de mer enn man vil si.
riggguten
22.02.2022 kl 19:37
7004
Kan heller ikke se for meg at Westcon ville tatt inn ett boreskip som tar plass på kaien uten at noen vet hva eller når noe skal gjøres?
FwO
22.02.2022 kl 19:46
6985
Dersom en ikke har annet arbeid er de vel bare glad for å få inn noe å fakturere timer på.. men er jo ingen med sine fulle fem som går til verft uten en plan på hva som skal utføres, noe av det dummeste jeg har hørt. Men tydelig at Greve og co heller vil spille dum enn å røpe seg på noe.
flanke
22.02.2022 kl 20:04
6985
Tilsynelatende har de fulle ordrebøker også:
I februar og april neste år drar de to riggene ved Wectcon Yards i Ølensvåg til havs etter lengre tids opphold ved verftet.
Administrerende direktør Øystein Matre tar det som et godt tegn.
-Vi merker at markedet tar seg opp. Tallet på forespørsler øker og ratene blir bedre, konstaterer Matre, som kan glede seg over god nybyggingsaktivitet.
- Nå har vi oppdrag fram til høsten 2023, sier Westcon-direktøren.
https://nforeningen.no/nyheter/rigger-forlater-olensvag
I februar og april neste år drar de to riggene ved Wectcon Yards i Ølensvåg til havs etter lengre tids opphold ved verftet.
Administrerende direktør Øystein Matre tar det som et godt tegn.
-Vi merker at markedet tar seg opp. Tallet på forespørsler øker og ratene blir bedre, konstaterer Matre, som kan glede seg over god nybyggingsaktivitet.
- Nå har vi oppdrag fram til høsten 2023, sier Westcon-direktøren.
https://nforeningen.no/nyheter/rigger-forlater-olensvag
Redigert 22.02.2022 kl 20:05
Du må logge inn for å svare
Stephen
24.02.2022 kl 13:43
6210
Hiver meg på og lanserer tanken om at det skal bores en brønn i Ølen; faktisk helt inntill kaien.
Mvh. Stephen
Mvh. Stephen
King kong 666
24.02.2022 kl 18:40
6055
For og sette skipet i klasse til og seile som en båt så kommer du langt med 30 mill.
flanke
27.02.2022 kl 12:09
5442
Fra Westcon på fb. Like kryptisk som ledelsen i DVD. Velkommen til Ølensvåg, Deep Value Driller 👋
Skipet er et 7. generasjons drillskip og var bygget i 2014.
Hun er 229 meter lang og 39 meter bred, og har overnatting til 210 mennesker.
Vi skal ta godt vare på henne🚢
https://www.westcon.no/selskap/yards/hjem
Skipet er et 7. generasjons drillskip og var bygget i 2014.
Hun er 229 meter lang og 39 meter bred, og har overnatting til 210 mennesker.
Vi skal ta godt vare på henne🚢
https://www.westcon.no/selskap/yards/hjem
alocacoc
27.02.2022 kl 19:32
5262
Blir spennende å se om nyheten om Westcon, forventninger om avtale, og høy oljepris er nok til å holde aksjen over 10 kroner i uken som kommer, eller om vestlige sanksjoner mot Russland vil dra med seg børsene og DVD kraftig ned. Ukrainas president tror ikke på fred etter samtalene i kveld, Russland truer med atomvåpen og SWIFT utestengelse støttes av de fleste land nå. Dette kan bli en berg- og dalbane av en uke.
Jeg velger å tro at hvis det er noe som holder seg, så er det DVD.
Men det er ingen som vet helt sikkert.
Men det er ingen som vet helt sikkert.
slapps
28.02.2022 kl 18:06
4890
Verftet går nå i disse dager opp jobbene i lag med DVD, så snart bore kontrakten er signert begynner arbeidet, SOW ser røflig ut til og ta 60 dager og utføre.
FwO
28.02.2022 kl 19:21
4832
Hva kan du si er hovedpunktene i SOW? Kan ikke være mange dagene/ukene unna om man har valgt å gå til verft for klargjøring før kontrakten er signert.
slapps
01.03.2022 kl 06:50
4622
Borepakken, skrog, tanker og maritime systemer (heli-deck, kraner, brann utstyr) ja en fulll SPS
Pettersons
01.03.2022 kl 07:21
4608
Adm dir i westcon har nå kjøpt 100 000 aksjer…greit kjøpssignal det :)
Pettersons
01.03.2022 kl 08:01
4636
Ligger på tekinvestor, daglig oppdateringer… får ikke sendt printscreen
Oi, den er fin
d12m
01.03.2022 kl 09:37
4763
slapps
01.03.2022 kl 09:54
4733
Det stemmer..
# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. JEKTEVIKA HOLDING AS +100 000 +100% 100 000 0,1159%
# Aksjonær Endring i % Aksjer Eierandel Utvikling
1. JEKTEVIKA HOLDING AS +100 000 +100% 100 000 0,1159%
p5432 skrevInnlegget er slettet
Info om kontrakt/salg kommer når du minst aner det.
p5432
01.03.2022 kl 09:59
4754
Hvordan kan dert være lov? Han vet jo sikkert mye mer om DVD og eventuell tidslinje? Utrolig rart at han kan kjøpe, og tror ikke han hade turt det hvis det lå noe konkret på bordet
FwO
01.03.2022 kl 10:38
4699
Han har vel vært ombord og sett tilstanden på utstyret og skuta. Regner med han har sett noen rigger opp igjennom, så har nok en formening om hva som er kvalitet og ikke. Tydeligvis må en tur ombord ha gjort godt inntrykk. Men stiller også spørsmålstegn ved habiliteten her..
flanke
01.03.2022 kl 11:43
4610
DVD er åpne om at de er i dialog med interessenter og at skipet er hos Westcon for aktivisering. De har også sagt at aktivisering ikke vil skje uten kontrakt. Her tror jeg det vil være vanskelig å ta han på noe om det skulle komme kontrakt de neste to ukene
King kong 666
01.03.2022 kl 11:52
4606
Tror alle som har sett ombord på dette skipet siden det kom til Norge er rimelig sikker på at dette er en kjempe mulighet.
Vergil
01.03.2022 kl 12:04
4726
I tillegg kjenner han nok markedet, og ser at bedre tider er i gang…