AXACTOR - KJØP med kursmål 17 kroner
Nordea analytiker har tatt de lange brillene på og sier KJØP Axactor
Kursmålet er 17 kroner
Nordea Markets: – Denne aksjen kan doble seg
Nordea Markets venter kraftig kursoppgang i Axactor fremover.
Nordea Markets har gått ut med en kjøpsanbefaling på Axactor hvor analytikerne Ulrik Zürcher og Rikard Strand har regnet seg frem til et kursmål på 17 kroner, skyhøyt over nivået aksjen omsettes for på Oslo Børs
Fra Finansavisen litt tidligere i år:
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/25/7633034/nordea-markets-axactor-aksjen-kan-doble-seg
Takwe
10.06.2021 kl 11:44
7578
Slettet brukerskrev Har tenketanken noen tanker om hvorfor Endre Rangnes fikk sparken?
Hvorfor skal man tenke på det? Lytt til siste presentasjon fra selskapet så forstår du kanskje det. Stikkord: - Strategi er til for å følges (ref. REO )- kvalitet på porteføljer mm.
Har tenketanken noen tanker om hvorfor Endre Rangnes fikk sparken?
tenketanken
10.06.2021 kl 08:54
6036
Alle de konspiratoriske tankene rundt Axa, får enhver dyrke så mye de
ønsker for meg. Jeg holder meg til det fundamentale og hva ledelsen
kommuniserer ut i markedet. Vi står på terskelen til en ny supersyklus
i gjenhentingen etter Covid. Dette vil tiltrekke interessen, og skrive opp
verdien gjennom høyere Mcap. De som ikke tror på det, selg og bruk
energien på noe annet. Så enkelt er det.!
ønsker for meg. Jeg holder meg til det fundamentale og hva ledelsen
kommuniserer ut i markedet. Vi står på terskelen til en ny supersyklus
i gjenhentingen etter Covid. Dette vil tiltrekke interessen, og skrive opp
verdien gjennom høyere Mcap. De som ikke tror på det, selg og bruk
energien på noe annet. Så enkelt er det.!
Gulltider
10.06.2021 kl 01:37
6257
ACR skal som vanlig korrigere ned på 9 tallet, før den utpå høsten tar neste stepp opp 👍
spurswild
10.06.2021 kl 00:10
6306
Det får jo være din vurdering... Selv er vel den aksjen jeg ser størst oppside i, sammen med gogl i min portefølje. Liker å si det, siden jeg sjelden tidligere har hatt fem aksjer. Dette er den eneste jeg kommer til å legge i skuffen de neste 3-5 årene. Selvsagt vil jeg følge opp og se om det går den veien jeg ønsker/tror... Hvis ledelsen gjør jobben sin, blir denne aksjen fantastisk. I mitt syn.
upsidedown
09.06.2021 kl 23:46
6339
Hvis styrelederen fikk reisepass fordi han ikke handlet aksjer i eget selskap er det også en indikator på at Storeulv er fornøyd med sitt bytte. Men ACR blir ikke aksjen jeg legger i skuffen for å glemme. Tror det er viktig å følge JF med argusøyne.
Har forresten kjøpt tilbake de jeg solgte mellom 11,30 og 11,40 og satt av litt ekstra om den skal ned og hente tilfart igjen.
Har forresten kjøpt tilbake de jeg solgte mellom 11,30 og 11,40 og satt av litt ekstra om den skal ned og hente tilfart igjen.
china
09.06.2021 kl 23:34
6343
Analysebyrået Investtech registrerer alle innsidehandler på Oslo Børs, og rangerer blant annet aksjene etter styrken på kjøpssignalene.
12 aksjer gir akkurat nå full score, 100 poeng, på innsiderangeringen.
Airthings
Atlantic Sapphire
Axactor
Fjordkraft Holding
Huddlestock Fintech
Kid
Nordic Aqua Partners
Pexip Holding
Play Magnus
Proximar Seafood
Salmon Evolution
Sikri Holding
At det er penger i innsidehandler er det ingen tvil om. Det er førsteklassepensum på Oslo Børs, følg pengene.
12 aksjer gir akkurat nå full score, 100 poeng, på innsiderangeringen.
Airthings
Atlantic Sapphire
Axactor
Fjordkraft Holding
Huddlestock Fintech
Kid
Nordic Aqua Partners
Pexip Holding
Play Magnus
Proximar Seafood
Salmon Evolution
Sikri Holding
At det er penger i innsidehandler er det ingen tvil om. Det er førsteklassepensum på Oslo Børs, følg pengene.
Takwe
09.06.2021 kl 22:50
6413
Jeg tror du spekulerer litt mye Braastad, det har du også gjort tidligere. Ingen suksess. Kursen har gått over 25%, siden da + mange innsidekjøp (de forstår sikkert ingen ting, siden de er tett på selskapet)?
«braastad-xo
05.11.2020 kl 20:44
1881
Mulig det bare er spekulasjoner, men aksjekursen i Axa startet den nedadgående trenden omtrent samtidig som Fredriksen gjorde sitt inntog i selskapet. Tilfeldig....?
Når det nevnes på forumet at flere av topp-20 aksjonærene sitter med ganske høy gjennomsnittskurs, så vil jeg tro at for disse aksjonærene er investeringen i Axa bare en av mange andre investeringer i en bred portefølje. Enkelte ganger vil også topp-20 aksjonærene måtte ta tap på sine investeringer. Og hvis aksjekursen i Axa "holdes nede" lenge nok, er det ingen grunn til ikke å ta et tap og gå videre. Og HVIS Fredriksen skulle komme med et bud i området 10-15 kroner tror jeg bestemt at han vil få aksept blant de fleste av topp-20 aksjonærene, til slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14»
«braastad-xo
05.11.2020 kl 20:44
1881
Mulig det bare er spekulasjoner, men aksjekursen i Axa startet den nedadgående trenden omtrent samtidig som Fredriksen gjorde sitt inntog i selskapet. Tilfeldig....?
Når det nevnes på forumet at flere av topp-20 aksjonærene sitter med ganske høy gjennomsnittskurs, så vil jeg tro at for disse aksjonærene er investeringen i Axa bare en av mange andre investeringer i en bred portefølje. Enkelte ganger vil også topp-20 aksjonærene måtte ta tap på sine investeringer. Og hvis aksjekursen i Axa "holdes nede" lenge nok, er det ingen grunn til ikke å ta et tap og gå videre. Og HVIS Fredriksen skulle komme med et bud i området 10-15 kroner tror jeg bestemt at han vil få aksept blant de fleste av topp-20 aksjonærene, til slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14»
Redigert 09.06.2021 kl 22:55
Du må logge inn for å svare
spurswild
09.06.2021 kl 21:13
6561
Det er jo bare tull... Hvis scenario 2 var mest sannsynlig hadde det ikke vært en emisjon mot andre aksjonærer. Da hadde han jo bare tatt full betaling i Axactor aksjer for den andelen som han eide.....Lov å tenke :)
Takwe
09.06.2021 kl 20:42
6607
citius skrev Åååååååååå den steg 25% på 10 dager, var helt super
Krisestemning når noen tar gevinst/skjelver i buksen, halleluja når den går opp. Ned på musevolum! Den kommer snart som en kule.
citius
09.06.2021 kl 19:50
6603
china skrev Forferdelig kjedelig aksje!
Åååååååååå
den steg 25% på 10 dager, var helt super
upsidedown
09.06.2021 kl 18:12
6737
Ser at Geveran har lånt ut til short allerede. Siste oppdatering 44,10. Mulig det er noe som henger igjen fra shorten som ble satt rundt emisjonen. Time will tell..
Redigert 09.06.2021 kl 18:15
upsidedown
09.06.2021 kl 17:44
6735
Det er en sterk forenkling av de faktiske forholdene. Geveran passerte budplikten ved emisjonen. I tillegg fikk han kjøpt fra aksjonærer som kastet kortene på kurs 8 og sitter med 44,53 prosent. Ny budplikt er på 50 prosent.
Redigert 09.06.2021 kl 18:17
braastad-xo
09.06.2021 kl 17:30
6565
Det er kun 2 scenarioer i Axactor fremover:
1. Fredriksen holder sin aksjeposisjon omtrent lik den er i dag, og han ønsker å skape et utbytteselskap fremover.
2. Fredriksen fortsetter å kjøpe seg opp i Axactor, og da skal han ha selskapet billigst mulig. Han kan bruke flere år på dette. Kursfesten som mange har spådd i Axactor blir spolert av Fredriksen sine kumpaner i bankene som holder kursen i sjakk. Da blir det Aktiv Kapital i reprise, eller samme triste historie som i Npro.
Scenario 2 er mest sannsynlig.
1. Fredriksen holder sin aksjeposisjon omtrent lik den er i dag, og han ønsker å skape et utbytteselskap fremover.
2. Fredriksen fortsetter å kjøpe seg opp i Axactor, og da skal han ha selskapet billigst mulig. Han kan bruke flere år på dette. Kursfesten som mange har spådd i Axactor blir spolert av Fredriksen sine kumpaner i bankene som holder kursen i sjakk. Da blir det Aktiv Kapital i reprise, eller samme triste historie som i Npro.
Scenario 2 er mest sannsynlig.
De kom med et skambud fordi de måtte da de passerte 33.33%
De har kjøpt stadig ytterligere opp, og eier nå 42%..
at de kommer med et reelt bud snart er ikke utenkelig..
men så lenge kursen er lav vil de evt kjøpe mer over børs da de får billigere aksjer her en ved et bud på resterende
De har kjøpt stadig ytterligere opp, og eier nå 42%..
at de kommer med et reelt bud snart er ikke utenkelig..
men så lenge kursen er lav vil de evt kjøpe mer over børs da de får billigere aksjer her en ved et bud på resterende
Arky
09.06.2021 kl 16:14
6596
china skrev Forferdelig kjedelig aksje!
Aksjen korrigerer ned etter kraftig oppgang i det siste. Det er ikke noe galt i det...
En kan evt bruke mulighet til å kjøpe om man tror på aksjen framover
caset er fortsatt inntakt på den tekniske biten, og en korreksjon ned til 10.30-10,40 lå i kortene...
En kan evt bruke mulighet til å kjøpe om man tror på aksjen framover
caset er fortsatt inntakt på den tekniske biten, og en korreksjon ned til 10.30-10,40 lå i kortene...
upsidedown
09.06.2021 kl 15:42
6459
Hvem skulle legge inn et bud? Aksjonærene har nylig sagt nei til budet fra Geveran. Har denne «lille» detaljen passert deg…
Funderer
09.06.2021 kl 11:33
6609
Folk er lei av smittevern tiltak . Ingen som gidder sitte inne å kjøpe aksjer nå som det har åpnet opp . Blir nok desverre ingen fart her før etter sommerferien .
Geveran har herjet i denne aksjen før, kursen ble presset ned og daværende ceo Endre Rangnes gjorde et innsidekjøp, fikk han sparken dagen etter.. suspekt? Neida 😂
Ja det lempes ut til det blir tynt med kjøpere, ikke lek dum da funderer
Funderer
09.06.2021 kl 11:10
3803
Skal kursen holdes nede så må det jo lempes ut aksjer slik at det ikke stiger når folk handler . Men her er det jo nesten ingen handler . Nesten ingen kjøpere . Ingen som trenger lempe ut aksjer da
At denne aksjen er gull å ha de neste to årene kan jeg nesten garantere, bare så synd å se at det korte bilde er preget av kurspleie
Det har vært mange kjøpere den siste tiden, at aksjen reagerer ned når den er på vei inn i et bullmarked er for meg meget suspekt
Her må en ha tålmodighet for å få betalt
Sakte men sikkert presses kursen ned, se på grafen.. geveran rævpuler aksjen
Hvem har muskler og aksjer nok til å holde kursen i sjakk?
Geveran ;)
Geveran ;)
Skal en kuppe selskapet så er den beste tiden nå og ikke om 6mnd
For meg ser det ut som noen prøver å holde kursen i sjakk, kan det være et bud på trappene tru?
citius
09.06.2021 kl 09:28
3732
Bransjenytt
INTRUM: NORDIC CAPITAL SOLGT 10M AKSJER, KURS 272
Oslo (TDN Direkt): Nordic Capitals nedsalg i Intrum endte med et salg på 10 millioner aksjer til kurs 272 kroner pr aksje.
Det fremgår av pressemelding.
Nedsalget skjedde gjennom en akselerert bokbyggingsprosess, etter at det ble meldt tirsdag ettermiddag at Nordic Capital vil selge 8,2 prosent av aksjene i selskapet.
- Nordic Capital ser fortsatt et stort potensiale i Intrum og er fortsatt den største eieren. I løpet av den syvårige eierperioden har det som nå er Intrum vokst sterkt og blitt ledende i Europa innen kreditthåndtering. Samtidig er Nordic Capital ikke en evig eier i porteføljeselskapene og reduserer nå beholdningen for å realisere verdi for investorer i Nordic Capitals fond. Dette er en naturlig del av eiermodellen, sier Andreas Näsvik, partner i Nordic Capital.
Nordic Capital hadde før salget en eierandel på 47,4 prosent. Etter salget utgjør beholdningen 39,2 prosent. Nordic Capital har videre inngått en avtale hvor selskapet forplikter seg til å ikke selge ytterligere aksjer neste 90 dager.
Tirsdagens sluttkurs i Intrum-aksjen var 291,50 svenske kroner.
På tide å ta et stort lodd i AXA for å løfte utviklingen !!! :-)))
citius
09.06.2021 kl 09:10
3734
I DN i dag er AXA omtalt, med referanse til Investtech, som
"penger på gaten"
side 23
"penger på gaten"
side 23
Redigert 09.06.2021 kl 09:12
Axa historie er litt drøy.. axa var nesten i mål som et mindre og svært lønnsomt inkassoselskap.. aksjonærene var veldig fornøyd,
Så kom geveran inn.. axa må bli større, mye større... det tar tid.
Nå er tiden inne igjen, ledelsen har også sagt at nå er tall på bunnlinjen som teller.
Tror ikke en får axa til spotpris særlig lenge
10-11 kr nå og den burde lett kunne bli 30kr igjen nå som oppbyggingen er ferdig.. time will show
Så kom geveran inn.. axa må bli større, mye større... det tar tid.
Nå er tiden inne igjen, ledelsen har også sagt at nå er tall på bunnlinjen som teller.
Tror ikke en får axa til spotpris særlig lenge
10-11 kr nå og den burde lett kunne bli 30kr igjen nå som oppbyggingen er ferdig.. time will show
Husk det er kanskje utbytt, og ikke stigene kurs.