ABG - noe på gang?

julemarsipan
ABG 23.06.2021 kl 20:13 4875

Uvanlig pen oppgang i dag med 7,89% i pluss. Og vi er omtrent på all time high siste 5 år - tross utbytte.
Dette er og blir en kongeaksje - og utbyttegraden er nå på 8,67% pr år ut fra kurs.
Noen som vet hva som trigget dagens minirally?
Håkon000
23.06.2021 kl 23:20 4746

Investtech hadde en oppdatering på ABG i dag, hvor de sier at det ikke finnes motstand opp, så det er bare å kjøpe.
Slettet bruker
24.06.2021 kl 03:15 4660

https://www.abgsc.com/transaction-credentials

Her er det bare å se hva som har skjedd hittil i 2021...
china
25.06.2021 kl 10:01 4394

Hva er fremtidsutsiktene her og hvilket kursmål er realistisk?
Slettet bruker
25.06.2021 kl 11:52 4317

For året 2020 betalte de 1kr i utbytte. 0.17 for H1 og 0.83 for H2 2020.

Q1 i 2021 hadde EPS 0.39kr, det ble betalt ut noe mer enn 100% payout-ratio, så må trekke fra det. Så 0.25 EPS fra Q1.
Q2 ser ut til å bli bedre enn Q1, så om den blir 0.4kr så ligger vi ann til 0.65kr i utbytte + hva som skjer i Q3 og Q4.

Hvis ABG klarer 0.2kr i EPS i Q3 og Q4 ender min kalkulering på 1.05kr i EPS. Jeg regner med det blir mer enn 0.2kr i både Q3 og Q4, men kun for å være konservativ så sier vi det. Så ender vi på utbytte på 1.05kr i mai neste år.

Og med dagens kurs er det en yield på 10.7% og ikke 8.67%

Men aner ikke hva som fikk den til å gå nesten 8% på en dag.
Redigert 25.06.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
china
25.06.2021 kl 13:10 4270

Mener analytikerne da denne burde stått i 15-18 kr . Har gått under radaren mente de!
Slettet bruker
25.06.2021 kl 14:26 4220

Inntjening og utbytte fortjener en kurs på 10-12kr mener jeg, men er ingen analytiker.
kakemann
28.06.2021 kl 08:26 3834

https://newsweb.oslobors.no/message/536968

Crayon Group Holding ASA: Contemplating potential acquisition and bond issue
ABG Sundal Collier and Danske Bank are mandated to arrange a series of fixed income investor calls commencing on 28 June 2021. A 4-year senior unsecured bond issue of NOK 1,800 million may follow, subject to inter alia market conditions.
kakemann
01.07.2021 kl 16:33 3458

Enda et oppdrag, greit måte å starte Q3 på.

https://newsweb.oslobors.no/message/537394

MPCC - Contemplated secondary placing

1 July 2021. ABG Sundal Collier ASA, Clarksons Platou Securities AS and Fearnley Securities AS (jointly the "Managers") have been retained by Star Spike Limited ( “Star”) and Pilgrim Global ICAV (“Pilgrim”) (jointly the “Vendors”) as joint-lead managers and joint bookrunners to explore the sale of 20 - 25 million existing shares in MPC Container Ships ASA (“MPCC” or the “Company”), representing approx. 5 - 6% of the share capital in the Company (the "Placing"). The Placing is to be conducted as an accelerated bookbuilding process.
kakemann
01.07.2021 kl 16:34 3458

Jaggu...

https://newsweb.oslobors.no/message/537390

Crayon Group Holding ASA: Completion of bond issue
Oslo, 1 July 2021 at 15:15 CET: Reference is made to the stock exchange notice dated 28 June 2021 by Crayon Group Holding ASA (Crayon), a global leading IT advisory firm in software and digital transformation services, regarding a contemplated potential acquisition and bond issue and stock exchange notice dated 1 July 2021 regarding an update on the M&A process.

Crayon has today successfully completed the issuance of a NOK 1,800 million 4-year senior unsecured floating rate bond issue with a coupon of 3 months Nibor + 375bps. The bond issue received strong demand from high quality institutional investors. Settlement is expected to be 15 July 2021.

An application will be made for the new bonds to be listed on Oslo Børs and the net proceeds from the bond issue will be applied towards i) part financing of the potential acquisition and ii) for general corporate purposes.

ABG Sundal Collier ASA and Danske Bank, Norwegian Branch acted as Joint Managers and Bookrunners in connection with the placement of the bond issue.
kakemann
01.07.2021 kl 16:35 3454

Beklager spam... men...

https://newsweb.oslobors.no/message/537389

Bulk Industrier AS: Successful completion of bond tap issue
Bulk Industrier AS (the “Company”) has today successfully completed a bond tap issue of NOK 400 million in the Company’s outstanding senior secured bond issue with ISIN NO0010886922. The tap issue was placed at a price of 103.0% of par value.

ABG Sundal Collier ASA, Arctic Securities AS and Nordea Bank Abp, filial i Norge acted as managers for the tap issue.
Huusmand1
02.07.2021 kl 16:12 3239

På bakgrunn av alle meldingene gjennom Q2 har jeg store forventninger til Q2-tallene som slippes neste fredag og forventer inntekter i underkant av Q1-21. Jeg har lagt inn MNOK 600 millioner i mine kalkyler. Legger man videre til grunn et labert Q3 på MNOK 340 som er snitt siste 4 år (pga ferieavvikling og lavere transaksjonsvolum), samt et moderat fjerdekvartal på 431 (snitt siste 5 år) vil det bety rundt MNOK 2100 i inntekter i 2021. La oss si at lønn øker med 4 % fra i fjor og bonus til ansatte er en funksjon av inntektene på 55% havner vi på et resultat på 1,08 per aksje. Etter mitt syn er ABG attraktivt helt opp til 14 kroner (40% oppside), gitt disse relativt konservative estimatene. Synspunkter?
topp20
02.07.2021 kl 20:04 3149

I og for seg enig i resonnementet Huusmand, men da er det gitt at markedet holder seg så hett som det nå er.

Men risikoen for en korreksjon er nå såpass høy at jeg solgte alt i dag på 10 kroner. Har hatt en vanvittig fin reise siden april i fjor.

Nå er risk / reward for høy for min smak og tar gevinsten og leter heller etter nye doblingskandidater.
kazynor
02.07.2021 kl 22:47 3066

Jeg deler vel igrunnen din oppfattning. Har vært med side 5kr-nivået og meget fornøyd med utviklingen og utbytte, men høydeskrekken begynner å bli merket.
Om ikke annet så nærmer det seg en gevinstsikring hos meg snart,litt avhengig av Q2-rapporten
Slettet bruker
02.07.2021 kl 23:14 3037

Hehe.. høydeskrekk fra femmer'n til tier'n..
Da er du ikke vant til store høyder... som f.eks AZT fra 7-8 til over 90..
Spørsmålet er vel egentlig om dette vil roe seg??
Jeg tenker at mange av nynoteringene trenger å hente kapital etterhvert,og da benytter de forhåpentligvis samme tilrettelegger som i IPOen..Dersom markedet i Sverige og Danmark er i "startfasen" for ABG, så er det potensielle markedsandeler å sikre seg der fremover..

Uansett så blir det spennende med Q2, og om de sier noe om fremtidsutsiktene.
Redigert 02.07.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
topp20
03.07.2021 kl 11:51 2915

R_Offe har rett i at oppsiden i et fortsatt sterkt marked + markedsandeler bør kunne gi ABG en del mer å gå på i et 12 - 18 mnd perspektiv. Jeg tror det er ganske sannsynlig faktisk.

Men jeg tror markedet vil korrigere ned nå og da vil ABG være først i køen til å merke det på inntjeningen. Akkurat nå er det full musikk og alle løper til børs. Når Alex Rosén og forskjellige blogger c kjendiser blir aksjeeksperter så er vi veldig nære toppen. De billigste pengene er det snart slutt på og da skal multiplene ned. Makro er ikke min sterke side, men jeg tror det er uunngåelig med en korreksjon og utflating om ikke lenge. Jeg selger ikke bare ABG om dagen, men også det meste annet der jeg mener vi nærmer oss fair prising.

Jeg er langsiktig (5-8 år) i Kitron, Meltwater og Axactor for her er det klart vekstpotensial med lave multipler. Sykliske ting som Rana og ABG selger jeg når de ikke er råbillig lenger
Huusmand1
03.07.2021 kl 23:47 2761

Jeg er enig i at superavkastningen ikke vil kunne fremskrives ukritisk fremover, men det er elementer som taler for at ABG vil kunne etablere inntekter på et høyere nivå enn nivåene fra før Corona. Kraftig økning i børsnoterte aksjer det siste året (42 ny hittil i år bare i Norge) og generelt økt interesse for aksjer har gjort markedet for ABGs tjenester merkbart større. Selv om emisjonsbølgen innenfor egenkapital en dag vil ta slutt, vil IPO-festen vi nå er vitne til kun være første steget i en lukrativ tretrinnsrakett. Flere børsnoterte selskaper skaper økt behov for gjeldsemisjon, refinansiering og blokk-brokering-tjenester i nedgangstider. Flere av selskapene som ABG har bistått i børsnoteringer vil kunne trenge lånefinansiering og utgjør andre trinn i denne raketten. Den potensielle kundelisten har rett og slett økt. Det tredje trinnet vil være M&A og Advisory som knapt har opplevd noen økning gjennom den siste tiden. En corporate banking kar jeg prata med for noen år siden var tydelig på at de gjerne så at markedet enten var i full fyr eller i fritt fall. Sidelengs markedsutvikling var det som genererte minst oppdrag.

Selv om boomen av nye selskaper på børs vil avta ser jeg at oppdragsmengden vil kunne fortsette. ABG har også en relativt skalerbar businessmodell med fraværende CAPEX. Det er riktig at kursen har doblet seg på et år, men til tross for dette ligger ABG likevel an til å levere en yield på 10% for 2021 på nåværende kurs. Ikke mange selskaper som fremdeles prises med PE under 10.
kakemann
08.07.2021 kl 12:24 2319

ABG er tilrettelegger i Axxis også.
https://newsweb.oslobors.no/message/537714

Last day of subscription period in the Subsequent Offering
NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL.

Lysaker, 8 July 2021

Reference is made to the stock exchange announcements by Axxis Geo Solutions ASA (the "Company") on 16 June 2021 and 23 June 2021 regarding the approval and publication of a prospectus (the "Prospectus") and commencement of the subscription period in the repair offering of up to 200,000,000 new shares of the Company (the "Subsequent Offering"). Reference is further made to the stock exchange announcement by the Company on 7 July 2021 regarding approval and publication of a supplemental prospectus (the "Supplemental Prospectus").

The subscription period for the Subsequent Offering will expire today, 8 July 2021 at 16:30 (CEST). Correctly completed subscription forms must be received by ABG Sundal Collier ASA or SpareBank 1 Markets AS, or online subscriptions must be registered, before the end of the subscription period. Subscription rights that are not used to subscribe for offer shares in the Subsequent Offering before the expiry of the subscription period will have no value and will lapse without compensation to the holder.

For further information, please see the Prospectus and the Supplemental Prospectus available on the following websites: www.axxisgeo.com, www.sb1markets.no and www.abgsc.no.

ABG Sundal Collier ASA and SpareBank 1 Markets AS are acting as managers and joint bookrunners in the Subsequent Offering (the "Managers").
kazynor
08.07.2021 kl 18:06 2221

Blir spennde å se hva som blir presentert i morgen