2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned
Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.
Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.
3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.
3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
Sandsli invest
27.10.2021 kl 20:59
7701
Ser du har gjort et godt valg i dag. Skulle ha gjort det samme.
Det var en god dag for de som kan kjøpe ....
kodenavn
28.10.2021 kl 09:43
7412
DNB:
Update
2020 Bulkers (Shipping, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 145.00
We remain positive on the segment and find 2020 Bulkers attractively priced on both underlying asset values and dividend potential.
Update
2020 Bulkers (Shipping, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 145.00
We remain positive on the segment and find 2020 Bulkers attractively priced on both underlying asset values and dividend potential.
Ebit
28.10.2021 kl 21:03
7067
Må helt tilbake til 19. august i år for å finne en tilsvarende lav aksjekurs på 2020 Bulkers.
Spekulant1
28.10.2021 kl 21:35
7055
Det er noe som heter overkjøpt, men også oversolgt. Er vel ca på det siste nå. Trodde vi skulle unngå slike ekstreme utslag i en aksje med faste kontrakter og solid inntjening. Tørrbulk går i hvert fall pent opp i USA i kveld.
Kalle Kurtasje
29.10.2021 kl 12:31
6757
Siste handelsdag i oktober: Fredag 29. oktober
Ser ut til at caperate-fallet endelig avtar - kun nedgang på 1.604 idag - til USD 36.065.
Oktober måned ender med snittrater for 2020Bulkers på USD 64.669.
Utrolig sterkt, og utbytte for oktober vil være rekordhøyt.
Ser ut til at caperate-fallet endelig avtar - kun nedgang på 1.604 idag - til USD 36.065.
Oktober måned ender med snittrater for 2020Bulkers på USD 64.669.
Utrolig sterkt, og utbytte for oktober vil være rekordhøyt.
Xsevar
29.10.2021 kl 13:35
6683
2020Bulkers får 35% høyere premie enn snittratene på indexen.
I følge mitt regneark så blir det 0,57 dollar utbytte for oktober måned, gitt at selskapet utbetaler hele overskuddet.
Utbytte for november og desember ligger an til 0,39 dollar pr måned gitt at ratene ikke faller mer på de 2 båtene som er på index-rater.
I følge mitt regneark så blir det 0,57 dollar utbytte for oktober måned, gitt at selskapet utbetaler hele overskuddet.
Utbytte for november og desember ligger an til 0,39 dollar pr måned gitt at ratene ikke faller mer på de 2 båtene som er på index-rater.
DividendYield
29.10.2021 kl 14:49
6658
Det kan stemme i forhold til Halvorsen som ser for seg 10 kr i løpet av kvartalet.
Må kunne sies å være en småpen direkteavkastning :)
Må kunne sies å være en småpen direkteavkastning :)
Sonatrach
29.10.2021 kl 20:41
6508
Det er fortsatt et stykke til gulvet ($10K/day) dersom "verdens beste" shippinganalytiker Hannisdahl skulle slumpe til å få rett.......
SeanA
02.11.2021 kl 09:49
5809
"Meglerhusene spår kjempeår for tørrlast"
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/11/01/7763322/ti-meglerhus-estimater-for-torrlast-i-2022
Vår mann figurerer prominent på bildet..
Noen som kan dele substansen her?
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/11/01/7763322/ti-meglerhus-estimater-for-torrlast-i-2022
Vår mann figurerer prominent på bildet..
Noen som kan dele substansen her?
Spekulant1
02.11.2021 kl 11:04
5716
Og om noen dager får vi vite utbytte for oktober. Blir nok solid tenker jeg. Tipper 42-44 cent.
AudiBMWMercy
02.11.2021 kl 12:55
5595
Jeg tipper utbytte på 0,5 - 0,7 usd/aksje. Usikkerhet ligger på at 2020 ønsker å spare litt penger til 1Q22 utbytte siden det er forventet svak kvartal for 1Q.
Dessverre, er det fortsatt sell off på FFA.
https://twitter.com/braemarscreen/status/1455445134271778822?s=20
Så er det ikke utenkelig at aksje kunne falle til 100 -103 nok, særlig når utbytte er annonsert.
Dessverre, er det fortsatt sell off på FFA.
https://twitter.com/braemarscreen/status/1455445134271778822?s=20
Så er det ikke utenkelig at aksje kunne falle til 100 -103 nok, særlig når utbytte er annonsert.
Redigert 02.11.2021 kl 17:15
Du må logge inn for å svare
kodenavn
02.11.2021 kl 13:12
5623
2020 vil betale alt i utbytte, så lenge det er overskudd. Og det vil det være lenge etter at konkurrentene har begynt å seile med tap.
2020 har de nyeste og mest effektive skipene, og får 35 % over den offisielle cape-raten.
Så med cape-rate 10 K går de i balanse.
Så med dagens "lave" rate på 30 K+ 35 % tjener de fett. For oss.
2020 har de nyeste og mest effektive skipene, og får 35 % over den offisielle cape-raten.
Så med cape-rate 10 K går de i balanse.
Så med dagens "lave" rate på 30 K+ 35 % tjener de fett. For oss.
Sonatrach
02.11.2021 kl 13:19
5612
Det er vel solid støtte rundt 101 kr? Eller hva sier dere "teknikkere"? Var det ikke der Koch kom inn?
AudiBMWMercy
02.11.2021 kl 14:44
5716
Jeg henviser til 1Q22 FFA som ligger på ca. 15 K.
2020 har bare fikset rate til 31. des 2021.
https://twitter.com/rferrajina/status/1455522519453155334?s=20
2020 har bare fikset rate til 31. des 2021.
https://twitter.com/rferrajina/status/1455522519453155334?s=20
kodenavn
02.11.2021 kl 14:53
5802
Med cape FFA på 15K får 2020 ca. 20K, tjener penger og betaler utbytte.
For øvrig endres FFA hver dag, så det kan bli helt annerledes.
For øvrig endres FFA hver dag, så det kan bli helt annerledes.
AudiBMWMercy
02.11.2021 kl 15:04
5813
Det stemmer at FFA endrer seg hver dag og foreløpig det har gått ned.
Aksjepris går sammen med FFA og så lenge FFA ikke snur seg, blir det spørsmål om det er verdt å holde 2020 for utbytteskyld men samtidig taper terreng på aksjepris.
Aksjepris går sammen med FFA og så lenge FFA ikke snur seg, blir det spørsmål om det er verdt å holde 2020 for utbytteskyld men samtidig taper terreng på aksjepris.
kodenavn
02.11.2021 kl 15:12
5783
Jepp. FFA har falt. Men ikke dermed sagt at man kan legge på linjalen og forvente at alt går i null.
Det vil snu.
Cape-ratene er nå på nivå med Pana. Det er ikke vanlig.
Det vil snu.
Cape-ratene er nå på nivå med Pana. Det er ikke vanlig.
JonasKr
02.11.2021 kl 15:31
5851
Problemet er at byggeaktivitet i Kina har stoppet helt opp, og det er høyst usikkert om det vil nå gamle høyder, med tanke på at veksten her har vært mer uforsvarlig enn subprime-veksten i USA før finanskrisen.
Jernmalm-lagrene i Kina er proppfulle, mens prisen på Rebar kollapser selv med lavere tilbud. Det er bom stopp i etterspørselen etter stål. Å tro dette skal snu i mars er optimistisk, håp er et bedre ord.
Jernmalm-lagrene i Kina er proppfulle, mens prisen på Rebar kollapser selv med lavere tilbud. Det er bom stopp i etterspørselen etter stål. Å tro dette skal snu i mars er optimistisk, håp er et bedre ord.
AudiBMWMercy
02.11.2021 kl 17:11
5700
Enten det eller det er kjent at 1Q er alltid en svak kvartall for tørrlast.
https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/10/27/chinas-iron-ore-imports-firm-leading-up-to-and-during-previous-beijing-olympics
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1453001964019666950?s=20
Er det noen som vet NAV til 2020?
https://www.breakwaveadvisors.com/insights/2021/10/27/chinas-iron-ore-imports-firm-leading-up-to-and-during-previous-beijing-olympics
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1453001964019666950?s=20
Er det noen som vet NAV til 2020?
kronerulling
02.11.2021 kl 17:12
5791
Helt utrolig hvilke fall vi ser. Dette kan bli langvarig da det i Kina er full stopp. Staten har prøvd å holde i gang aktiviteten på en kunstig måte der, å det sier seg selv at en dag vil dem møte veggen. Ingen kan holde på slik Kina har gjort dem siste månedene uten å få en vanvittig bratt kurve nedover. Det var kjekt så lenge det varte med høye rater.
Spørsmålet er bare, skal vi sitte i tørrbulk eller se oss til nye veier.
Spørsmålet er bare, skal vi sitte i tørrbulk eller se oss til nye veier.
JonasKr
02.11.2021 kl 17:26
5792
Nei dette er etterspørselbetinget. Prisen på stål faller selv på sterkt redusert tilbud, det er det som utløser det. Om CCP hadde tvunget stålverkene til å bremse, med fortsatt høy etterspørsel, så skulle prisen på Rebar gått i taket. Jernmalmlagrene er fulle, importen stopper helt opp. Dette er IKKE sesongbetinget, med mindre man tror eiendomskrisen (Evergrande med mer) er sesongbetinget.
Redigert 02.11.2021 kl 17:27
Du må logge inn for å svare
Spekulant1
02.11.2021 kl 17:42
6117
Frykt når andre er grådige - vær grådig når andre frykter har en rik mann sagt
Redigert 02.11.2021 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
03.11.2021 kl 10:21
5753
Gjesp. Jeg får la traderne kjøpe seg inne og ut av bulkaksjene. Jeg støtter meg på rekordlav ordrebok, fullbookede verft og nye reguleringer. Breakeven er 14k. Det svinger i cape. Jeg sitter til 2024 er planen.
Sonatrach
03.11.2021 kl 14:11
5617
BCI 5TC 27162 -3825
C2 16.389 -0.778
C3 24.925 -1.67
C5 10.555 -0.818
C7 15.320 -1.08
C8_14 31500 -4500
C9_14 49150 -5400
C10_14 23500 -3963
C14 21909 -3124
C16 14325 -2025
C17 19.380 -1.182
C2 16.389 -0.778
C3 24.925 -1.67
C5 10.555 -0.818
C7 15.320 -1.08
C8_14 31500 -4500
C9_14 49150 -5400
C10_14 23500 -3963
C14 21909 -3124
C16 14325 -2025
C17 19.380 -1.182
AudiBMWMercy
03.11.2021 kl 15:11
5706
Fritt fall på aksjepris.
Jeg ser to gapper ved 93 og 87 nok. Med bearish sentiment på tørrlast, særlig Capesize, er det ikke umulig at de to gapper blir lukket før aksjepris snur.
Jeg ser to gapper ved 93 og 87 nok. Med bearish sentiment på tørrlast, særlig Capesize, er det ikke umulig at de to gapper blir lukket før aksjepris snur.
DividendYield
03.11.2021 kl 15:20
5735
CBE er $10.000 med Premium? Mener å ha sett en presentasjon med Halvorsen, der han sa at selv under Covid gikk det ikke en eneste måned uten at rederiet gikk i pluss, selv om utbyttet stoppet opp en kort periode. Det er bare å holde på denne. Direkteavkastningen med dagens kurs er fantastisk, og neste år blir enda bedre.
M79
04.11.2021 kl 08:32
10194
i dag skal vi opp tipper et sted mellom 5-10% ... den ha falt så mye siste tiden, det ser bra ut i dag i tørrbulk markedet
DividendYield
04.11.2021 kl 18:21
10292
Tilbud og etterspørsel. Er nok forbigående og tar seg snart opp igjen. Det vil fortsette å svinge og vi har sesongvariasjoner, men denne er kruttsterk med lav CBE og massive utbytter. Jeg spår flere gode år. Lave rater og kurs er en gyllen anledning til å fylle på.
Ebit
04.11.2021 kl 19:09
10248
Fulle jernmalm lagre i Kina er en gedigen bremsekloss.
Hvilke andre alternativ har 2020 på nyåret?
Hvilke andre alternativ har 2020 på nyåret?
oppturen
04.11.2021 kl 19:27
10286
Det er jo nettopp denne uorden og svingningene som har gitt bulk oppsving. Hadde en fraktet i jevnt tempo ville ikke en hatt presset.
Er jo fantastisk å ha 6-8 mnd i året med 5-7x CBE, kontra å kjøre jevnt hele året på 1,1x CBE. :-)
Er jo fantastisk å ha 6-8 mnd i året med 5-7x CBE, kontra å kjøre jevnt hele året på 1,1x CBE. :-)
Ebit
05.11.2021 kl 10:10
10024
Da var Mirabella FC igang med shortinndekningen.
Ned fra 0,91 til 0,60 %
Ned fra 0,91 til 0,60 %
DividendYield
05.11.2021 kl 12:07
9919
I følge Halvorsen så har fraktvolumene økt 29 av de siste 30 årene, eller noe sånt. Det er antall skip som ødelegger markedene. De finner alltid noe å frakte og Kina vil ta seg opp igjen. Tviler på en sjelden nedgang etter hvert som vi åpner opp globalt
msmekk
05.11.2021 kl 12:13
9903
Mandag får vi vel vite utbyttet i 2020, i forhold til kursen blir den en høy %
Ebit
05.11.2021 kl 18:19
9860
Overraskende stort volum omsatt i sluttauksjonen.
90.202 aksjer på dagens laveste.
Undres om noen insidere lettet seg??
90.202 aksjer på dagens laveste.
Undres om noen insidere lettet seg??
Purdey
05.11.2021 kl 19:29
10067
Hvordan er det egentlig med kontraktene våre? Har vi ikke 50/50 på spot og lange kontrakter? Men hvor lange er de kontraktene. Iflg kursen så er vi ikke veldig beskyttet mot ratefall?
Spekulant1
05.11.2021 kl 23:04
9998
Lettet seg? Var vel heller et mål å få kursen dit tenker jeg, også hugge til. Skape litt stress først.
ks1977
06.11.2021 kl 08:46
9817
Det er en fin oversikt på hjemmesiden deres under "Fleet" (https://2020bulkers.com/our-fleet/):
Kort oppsummert så er 6 av 8 skip er på TC (2 "dårlige", 4 gode), men kun ut året. Fra årsskifte så er det 100% spot.
BULK SANDEFJORD = 53 959 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SANTIAGO = Index linked + premium + scrubber benefit
BULK SEOUL = Index linked + premium + scrubber benefit
BULK SHANGHAI = 54 000 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SHENZHEN = 61 628 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SYDNEY = 60 260 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SAO PAULO = 27 255 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SANTOS = 27 255 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
De 6 skipene på TC gir totalt 284k pr dag, eller - dersom man deler på alle 8 (dvs inkl de som er på spot) - 35,5k. Med "scrubberbonusen" så er vi da på 36,8k.
Har da satt null i inntekt på de to på spot, men legger vi fredagens spot på 27k til grunn, slenger på 35% premium samt 1,3k på scrubber så er de oppe på 37,8k hver. Hvis spottallene flater ut så vil disse to skipene bidra til at de 36,8k ender på drøye 47k.
Fra nyttår er det derimot 100% spot
Kort oppsummert så er 6 av 8 skip er på TC (2 "dårlige", 4 gode), men kun ut året. Fra årsskifte så er det 100% spot.
BULK SANDEFJORD = 53 959 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SANTIAGO = Index linked + premium + scrubber benefit
BULK SEOUL = Index linked + premium + scrubber benefit
BULK SHANGHAI = 54 000 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SHENZHEN = 61 628 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SYDNEY = 60 260 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SAO PAULO = 27 255 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
BULK SANTOS = 27 255 + scrubber benefit (until 31 Dec 2021)
De 6 skipene på TC gir totalt 284k pr dag, eller - dersom man deler på alle 8 (dvs inkl de som er på spot) - 35,5k. Med "scrubberbonusen" så er vi da på 36,8k.
Har da satt null i inntekt på de to på spot, men legger vi fredagens spot på 27k til grunn, slenger på 35% premium samt 1,3k på scrubber så er de oppe på 37,8k hver. Hvis spottallene flater ut så vil disse to skipene bidra til at de 36,8k ender på drøye 47k.
Fra nyttår er det derimot 100% spot
Purdey
06.11.2021 kl 10:09
9732
Tusen takk.
Så hva er sjangsen for at baltic dry tar en crypto og hopper opp til gamle høyder igjen? Vil feks den infrastrukturpakken til Biden være gunstig for bulk?
Eller er sjangsene for at kinabremsen vedvarer og ratene fortsetter dypere og vipps så var ikke 2020 utbyttemaskin lenger når vi kommer til 22?
Så hva er sjangsen for at baltic dry tar en crypto og hopper opp til gamle høyder igjen? Vil feks den infrastrukturpakken til Biden være gunstig for bulk?
Eller er sjangsene for at kinabremsen vedvarer og ratene fortsetter dypere og vipps så var ikke 2020 utbyttemaskin lenger når vi kommer til 22?
Redigert 06.11.2021 kl 10:11
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
06.11.2021 kl 11:30
9649
Flott Halvorsen intervju
"Does 2020Bulkers have 2020 vision? by ArcticPodden" https://anchor.fm/arcticsecurities/episodes/Does-2020Bulkers-have-2020-vision-e19qg70
"Does 2020Bulkers have 2020 vision? by ArcticPodden" https://anchor.fm/arcticsecurities/episodes/Does-2020Bulkers-have-2020-vision-e19qg70
ks1977
06.11.2021 kl 12:36
9647
Tja, spørs hva du mener med gamle høyder, og ikke minst hvilken tidshorisont.
Tenker du bonanzaen i 2008, eller toppen vi så for en måned siden (som var den høyeste vi har sett på 13 år) https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
Dess strammere supply/demand-balansen er, jo mer volatilt må du forvente at ratene er. Så sånn sett er høstens hopp&sprett et godt tegn.
Anbefaler å høre på podden som TheGoldenOne lenket til. Det er også en fersk paneldiskusjon om bulk fra Marine Money på youtube du kan få med deg.
Q1 bør jo være svakt, men akkurat i år så kan den kanskje bli hyggelig - veldig lave lagerholdstall (på kull) både i Kina og India nå når vi går inn i vinteren, og også lave lagerholdstall på jernmalm i Kina. Det er nær opplest og vedtatt at Kina har strammet inn importen fordi at de ønsker å redusere luftforurensningen til vinter-OL, så medio Mars så er det kanskje fritt frem igjen (gitt at de kan holde importen nede frem til da, ref over). Videre så boikotter Kina Australia ifht kullimport, og så lenge det vedvarer så har ratene et ekstra løft, men infrastrukturpakkene (både i Kina og i vesten) vil jo bidra til etterspørsel etter jernmalm (og Vale har guidet 8% økning, så det er bare å krysse fingrene for at det skjer - siden det krever 3 ganger så mye tonnmil å frakte fra Vale til Kina som fra Australia)
Personlig så har jeg dessverre lite å bidra med i spekulasjoner på ratene, men i Q3-presentasjonen fra 2020 Bulkers så fremgår det at FFA for 2022 (korrigert for premium og scrubber) er på 32k. I konferansesamtalen så nevnte Magnus at FFA har en tendens til å være for pessimistisk (ikke bare bommet den stygt for 2021, men det var noe med den iboende naturen til FFA hvor det hedges/selges mot FFA uten at man har det samme momentet på kjøpssiden + at man nå ser avvik hvor lange TCer låses med en premium over FFA). Slår 32k til så tilsier det et "usselt" utbytte på ca 18NOK for 2022 som helhet
Personlig så har jeg stor tro på en lengre tidshorisont; med 20-25 års levetid (under normale omstendigheter) så trenger vi jo å bytte ut 4-5% av skipsflåten pr år for å holde den flat. I tillegg vokser etterspørselen etter kull og jernmalm med 4% (eller var det 6%) pr år historisk sett, så da er vi ca oppe i det ordreboka er pr i dag (men da over flere år, og ikke pr år). Så kommer EEXI fra 01.01.23 som vil medføre at skipsflåtens gjennomsnittlige hastighet går ned (dog uvisst hvor mye), noe som vil i realiteten vil redusere supplysiden av skip (eller tilgjengelige tonnmil pr tid) - og på toppen av det er verftene nær fulle (var det 8-10 slotter, best best case, tilgjengelig ut 2024 Magnus sa?)
Jeg gjør som Magnus jeg: ikke noen guidance for ratene i det korte bildet, men har stor tro på markedet fremover [om det betyr at aksjekursen nå har nådd bunn, eller om den skal vesentlig lengre ned før den snur, har jeg dessverre ingen anelse om]
Tenker du bonanzaen i 2008, eller toppen vi så for en måned siden (som var den høyeste vi har sett på 13 år) https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
Dess strammere supply/demand-balansen er, jo mer volatilt må du forvente at ratene er. Så sånn sett er høstens hopp&sprett et godt tegn.
Anbefaler å høre på podden som TheGoldenOne lenket til. Det er også en fersk paneldiskusjon om bulk fra Marine Money på youtube du kan få med deg.
Q1 bør jo være svakt, men akkurat i år så kan den kanskje bli hyggelig - veldig lave lagerholdstall (på kull) både i Kina og India nå når vi går inn i vinteren, og også lave lagerholdstall på jernmalm i Kina. Det er nær opplest og vedtatt at Kina har strammet inn importen fordi at de ønsker å redusere luftforurensningen til vinter-OL, så medio Mars så er det kanskje fritt frem igjen (gitt at de kan holde importen nede frem til da, ref over). Videre så boikotter Kina Australia ifht kullimport, og så lenge det vedvarer så har ratene et ekstra løft, men infrastrukturpakkene (både i Kina og i vesten) vil jo bidra til etterspørsel etter jernmalm (og Vale har guidet 8% økning, så det er bare å krysse fingrene for at det skjer - siden det krever 3 ganger så mye tonnmil å frakte fra Vale til Kina som fra Australia)
Personlig så har jeg dessverre lite å bidra med i spekulasjoner på ratene, men i Q3-presentasjonen fra 2020 Bulkers så fremgår det at FFA for 2022 (korrigert for premium og scrubber) er på 32k. I konferansesamtalen så nevnte Magnus at FFA har en tendens til å være for pessimistisk (ikke bare bommet den stygt for 2021, men det var noe med den iboende naturen til FFA hvor det hedges/selges mot FFA uten at man har det samme momentet på kjøpssiden + at man nå ser avvik hvor lange TCer låses med en premium over FFA). Slår 32k til så tilsier det et "usselt" utbytte på ca 18NOK for 2022 som helhet
Personlig så har jeg stor tro på en lengre tidshorisont; med 20-25 års levetid (under normale omstendigheter) så trenger vi jo å bytte ut 4-5% av skipsflåten pr år for å holde den flat. I tillegg vokser etterspørselen etter kull og jernmalm med 4% (eller var det 6%) pr år historisk sett, så da er vi ca oppe i det ordreboka er pr i dag (men da over flere år, og ikke pr år). Så kommer EEXI fra 01.01.23 som vil medføre at skipsflåtens gjennomsnittlige hastighet går ned (dog uvisst hvor mye), noe som vil i realiteten vil redusere supplysiden av skip (eller tilgjengelige tonnmil pr tid) - og på toppen av det er verftene nær fulle (var det 8-10 slotter, best best case, tilgjengelig ut 2024 Magnus sa?)
Jeg gjør som Magnus jeg: ikke noen guidance for ratene i det korte bildet, men har stor tro på markedet fremover [om det betyr at aksjekursen nå har nådd bunn, eller om den skal vesentlig lengre ned før den snur, har jeg dessverre ingen anelse om]
Thegoldenone
06.11.2021 kl 14:33
9958
Gode betrakninger. Som Halvorsen sier den desidert viktigste faktoren for et sunt marked er lav tilførsel av skip, og det er det absolutt nå og frem til 2024 skal vi tro mediene. Så da får jeg lukke øynene for det fallet vi nylig ha hatt og håpe og tro at snittet og utbyttet blir bra neste 3 år.
M79
06.11.2021 kl 17:03
9855
Det jeg lurer på når en må være inne for å få med seg utbytte for nov ? Så en stor post gikk gjennom i sluttauksjonen på fredag
Geir Rune L
06.11.2021 kl 17:22
9823
Først skal vi få utbytte for oktober og den går vel ex utbytte rundt den 20 nov. Utbytte for nov kommer i desember
Redigert 06.11.2021 kl 17:27
Du må logge inn for å svare
M79
06.11.2021 kl 22:56
9743
Hva tenker dere videre ang 2020 bulkers vil den hente seg inn igjen el falle videre ? Er bunnen nådd ? nedgang ca 30% siden sep fra over 150kr til nå 101kr