SHELF Drilling _ NYTT Kursmål = 40 kroner

citius
SHLF 26.07.2021 kl 15:55 431721

SHELF er verdsatt til vel 600 millioner kroner

Med sine 30 rigger vet alle at det er helt feil kurs

EN rigg er mye mer verdt enn børskursen

Det er i ferd med å bli et godt marked for boring igjen

NB: Legger inn NYTT kursmål på 40 kroner innen 2023, som ikke er veldig lenge til :-)


KJØP !

40 kroner


Redigert 27.05.2022 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
danmark1
25.10.2021 kl 10:18 6493

De, der har købt sig ind gennem længere tid, har ingen grund til bekymring på lang sigt, men på den korte bane, er det tvivlsomt, om stigningen fortsætter. Derfor venter jeg med at gå ind igen. 2022 bliver formodentlig et godt år for olieservice.
Siphlonurus
25.10.2021 kl 10:13 6500

Du trenger ikke si det flere ganger nå Danmark, vi har forstått budskapet.
Håper du har kommet deg ut med hele beholdningen og at kursen stiger videre. Det er det gode muligheter for. Oljeprisen er igjen over 86$ og Shelf er fortsatt på en tredjedel av hva den var før Covid. Den gang lå oljeprisen på 50-tallet mens Shelf lå som kjent på rundt 20. Tror det er like smart å akkumulere eller kjøpe seg inn nå som kursen ikke unaturlig har tatt seg en liten pust i bakken etter en fin stigning i det siste. Som flere har nevnt så er det knapt teknisk motstand før rundt 20.
danmark1
25.10.2021 kl 10:03 6544

Olieselskaberne holder igen på pengene, med en rekord høj oliepris. Samtidig er aktien gået 50% på en god måned, så det er ikke nu, man skal købe. Som jeg har nævnt før, står jeg på sidelinien lige nu.
Slettet bruker
25.10.2021 kl 06:49 6781

Fy flate nå begynner oljen å bli rimelig godt betalt. De som ikke har funnet seg aksjer innen oljeservice kan bli for sene. Inntjeningen til shlf er formidabel på dette nivået. Herregud jeg gleder meg til Q3 og guiding og Q4 Vil bli helt utrolig. Her kan du betale for en rigg med dagens selskapsverdi og få 28,5 - 29 rigger gratis ? Ratenivået til selskapet øker noe så alldeles fantastisk. Brent er på 86.32 akkurat nå. Jeg vil gå så langt som å si at Q4 vil vise tidenes beste resultat for selskapet. Inntjeningen pr dags dato er avsindig høy. Tør du trade denne når den begynner å gå skikkelig. Det vi har hatt siste uker tror jeg bare er en forsmak. Nå begynner til og med skeptiske og konservative meg å tro på 20 kroner innen sommeren 2022 om dette fortsetter.

Ratene følger oljeprisen det er bare å lese rapportene, om oljen faller 10 dollar i nær fremtid vil fremdeles inntektene til selskapet være høy. Det er daglige rater som er viktig her. Ratenivået har økt for hver rapport og det samme vil skje fremover, da kontraktene er ordnet slik.
Redigert 25.10.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
24.10.2021 kl 23:22 6943

Edit: Slettet pga innholdet ikkje omhandlet Shelf.

mvh
Redigert 25.10.2021 kl 05:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 20:53 7131

Han er ikke alene og "klubben" deres er folk jeg avskyr på det verste. Men så lenge en skjønner det så kan en kanskje la vær å handle etter deres mønster. Var egentlig bare oppgitt når han begynte å hausse her,(skjønte jo at snart skulle det hagle av møkk om aksjen) skjønner at de gutta driter i alt av moral. Da er det lurt å ikke løpe etter slike gutter å kjøpe frontline eller noe annet som de prekar om. Bestem deg for en aksje på inntjeningsgrunnlaget å gå inn når du er overbevist.
Slike folk og meglere lurer mange til å handle/trade aksjer som lever på luft og emisjoner. Mye på børs burde vært ulovlig men et kapitalistisk samfunn er desverre "opptatt" av at alt skal være mulig selv om det er destruktivt for store konsern og faktisk land i de verste tilfellene. Derfor er jeg lite på børs og i få aksjer, når jeg endelig er overbevist og har sjekket grundig. Anbefaler folk til å handle i få selskaper og kun der det er vekstmuligheter, ikke for å trade på en bølge, men folk får ta den risiko de ønsker. Jeg anbefaler å være mer fornøyd med 40 000 enn 200 000 om det er bingo du kan unngå å spille.


Sima har HELT RETT!


Redigert 24.10.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 20:45 7149

Bullco skrev spott on👍
Gutta, kan jeg spørre på Shelf forum her?
Jeg tenker å gå inn i purapipe, ikke på børs enda,
Noen som har aksjer der?
Vet dere noe om selskap?
Slettet bruker
24.10.2021 kl 20:10 7059

Det er ingenting galt i det du gjør,men du er bare litt i forkant av mange amatører.Du tar gevinst,og tjener penger på børsen og det er jo derfor alle er inne i aksjer.
Vi velger forskjellige måter å gjøre det på.
Jeg hverken sier eller forteller alle handlene her på forum for det blir for dumt. jeg liker selv å trade aksjer og det blir noen millioner kroner i året så det er viktig å være rask på avtrekkeren når ting endrer seg,
Les Gjennom det Long sier,for han har rett i det meste han tenker.Han har bare mye mere erfaring på aksjemarkedet,og det er ikke bare rigg han kan.
Redigert 24.10.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 20:01 6994

Hva er det du babler om.
Har en stor bunke aksjer i Shelf, jeg har solgt noe på 6 og på 7, går den til 8 selger jeg mer osv osv.
Akkurat samme greie har jeg gjort i Borr og vil fortsette med det ved ytterligere oppgang.
En dag så stuper disse aksjene igjen, det er sikrere en banken, om det skjer til uka eller om en måned vet jeg like lite om som alle andre.
Det å hausse en aksje som har gått nesten 100% på en måned får dere selv stå for,
Rigg er bull som rakkern, men Rom ble ikke bygget på 4 uker.

Jeg disser ikke rigg aksjer, men ser kanskje for meg større potensiale nå kortsiktig i aksjer som har stått stille når aksjer som Borr og Shelf har gått.
En teori i ´disse´ rigg aksjer som ikke har beveget seg i rallyet, er at pengeflommen har vært ut av disse til fordel f.eks Borr og Shelf, altså en typisk løk løpe etter teori.
Når gevinstene blir store nok i Shelf og Borr vil menigmann trekke penger ut og gå tilbake til aksjer som ikke har gått, typiske bett som Nol, Dvd

Dessuten fokuserer dere alt for mye på oljeprisen, greit at god oljepris er bra for Shelf ved reforhandling, men, høy oljepris isolert sett er ikke ensbetydende med godt rigg marked.
Hva skjer i November da Opec trolig åpner opp prod? Da vil mest sannsynlig oljen falle noe tilbake på kort sikt, vil dere da selge dere rigg aksjer?
En større produksjon er en langt større driver for rigg markedet en olje pris som stiger hver dag.
Den daglige haussingen på økte olje priser er ikke rett, hvis en ikke sitter i rene oljeselskapet som Akbp,Equinor og Dno
Redigert 24.10.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 19:54 6962

Det samme han gjør i Shelf Gjør han også i Borr,og nå er det gevinst sikring i begge selskapene for han er fornøyd.
Neste jobb er nå Frontline hvor han lukter en oppgang opp mot 120 kroner på litt sikt.
Når markedet peker den riktig veien så er det bare å lene seg tilbake til aksjen begynner å nå målet,for så å hause like før man skal ut.
I Frontline er det derimot en motstander som heter richoisio som vil ha aksjen enda lavere.Det er gøy å se hva og hvordan de tenker.
De bruker mye tid her på forumet og er dyktige. Bruk hue og tro på Dere selv og ikke bli avledet av de såkalte ekspertene her på forumet.
Jeg har gjennomskuet de for lenge siden. Disse gutta har vært med lenge. i nas og seadrill er det andre som driver på,men det virker som noen luringer.Det er jo hold i det Long skriver,og han og vi har hatt rett i at oljeprisen skulle stige. Shelf drilling er som long sier en kandinat for 20 kroner,så da skjønner Dere at han ikke er Long med allt. Ta egne valg ,for som Long sier når han er fornøyd ,så kan Dere forsette å hause her,så kan han tjene penger på andre aksjer imellomtiden. Det er plass til tradere også men som Sima sier vit hvorfor de ytrer sine meninger her.Vi har alle våre agendaer.Jeg jar meg aldri lure av noen. de er gjennomskuet ,som jeg sier for lenge siden.Uansett så kan ingen her på forumet påvirke noen kurs.

Redigert 24.10.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Sima
24.10.2021 kl 19:21 6990

Innlegget er slettet
For nye aksjonærer som lurer på om Longs er trader eller ikke les innlegget under. Når han hauser på det meste skal han ut og selvfølgelig motsatt når han skal inn. Ikke noe nytt at tradere holder på slik, longs sitter inne med mye kunnskap i flere sektorer og er verdt å høre på, men vær bare klar over hensikten. Han trader svingninger i kursene og er sannsynligvis ganske flink til dette.🙂

Longsitinbulk
09.10.2021 kl 22:16
4044
Verdsatte 1 rigg til 751 millioner kroner for 3 år siden, i dag prises hele Shelf Drilling under 700 mill, med 31 rigger

Kan det muligens finnes ´litt´ oppside her tror dere? Nå som 5 års ned spiralen har snudd til opp spiral?

Tror ikke Ola og Kari klarer finne potensiale i denne nei:-))
Nordmann er nok mest interessert i å kjøpe grønne verdiløse luft aksjer som stuper, der alle meglere ser stor oppside,

Vil nok likevel anbefale de få som gidder og som ønsker å tjene penger på børs sette seg litt inn i Shelf caset, likeledes lese litt historikk om hvordan girede stål case gjerne utvikler seg når sykluser snur, verdiene kommer tilbake på steroider.

Ikke glem at dette er et selskap som ´IKKE´ har trykket aksjer under nedturen,
de har styrt i gjennom tidenes nedtur i rigg uten å massakrere aksjonærene og det er en bragd i seg selv og betyr selvfølgelig at caset er like inntakt i dag som det de var for 3 år tilbake.
Kortsiktig potensiale 20 kroner.
Knegg knegg
Redigert 09.10.2021 kl 22:47
Redigert 24.10.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2021 kl 17:40 7068

Mine gode Shelfere, vi trenger oppgang og positive ting til uka.
Det er jo ingen jævla tvil på at d strammer seg til.
Jguiden
24.10.2021 kl 17:00 7142

Spennende tider i vente for oss shelf aksjonærer som klarer å sitte rolig I båten. Sitt på aksjene deres! :)
Slettet bruker
24.10.2021 kl 16:42 7170

Har du spurt om tillatelse til å gjette på at kursen vil øke fremover ? Anbefaler deg å gjøre det ellers blir det muligens raserianfall lengre opp her.Når en vet at selskapet får høyere rater når oljeprisen stiger så er det ikke vanskelig å gjette på fremtiden.

les innlegget til Cold 22.10.2021 kl 03:28 og pysaok21.10.2021 kl 15:15, sier seg egentlig selv hvordan inntekter til selskapet nå blir i nærmeste fremtid. Oljeprisen har steget fortere enn jeg håpet og dette ser ut til å holde seg.
thypoon
24.10.2021 kl 16:04 7205

Olja mot 90usd, står vi foran en gigantisk reprising av Shelf. Kursen er latterlig lav, ratene vil eksplodere fremover🚀🚀🚀
danmark1
24.10.2021 kl 10:14 7406

Det er bekymrende, at olieselskaberne ikke vil investere. Det kommer de selvfølgelig til på et tidpunkt, men hvor længe kan de trække det?. 2022 bliver et spændende år i olieservice, for her må der trods alt ske noget.
Hartepool
24.10.2021 kl 09:54 3914

Ening med long i alt her.
Rigg går inn i en ny god syklus,Shelf er finansielt betydelig sterkere enn Borr.
Shelf kommer fra 60 og ble handlet rundt 20 før pandemien,da var oljeprisen på 50-tallet .
Nå nærmer den seg 90 usd/ fat…hvorfor i allverden skal ikke Shelf returnere til 20;- ?
Tilsist….Noble + DVD ?
Vergil
24.10.2021 kl 09:18 3950

Høres lurt ut… får prøve å sitte en stund i denne, selv om det skulle ta litt av. Mulig dette blir en real kule. Vil nok svinge en del om man ser på Top 20.
Slettet bruker
24.10.2021 kl 09:09 3951

Ikke i dag, salg/ mer i området 200
Det er likevel 3-3,5 x på kjøp, på 9 måneder, en utrolig deal, uten refleksjon på aksje kurs så langt.

Nå tror ikke jeg skipet blir solgt i denne enden av syklusen, tror de går for en kontrakt nå, for å avvente høyere verdier senere.
Mulig operatør inn på eier siden nå med opsjon på kjøp etter endt kontrakt?
Da kan muligens selskapet unngå å hente cash i markedet, heve dividender frem mot salg på en høyere verdi ,
EPS ca 10 på rat 250kUSD, det gir store mynt i kassa.

Man skal være ekstrem stor pessimist om en ikke finner verdier og stor oppside i Dvd, god med lupa for å finne risk og nedside også.
Det er en no brainer men tålmodighet er en dyd for mange, det er derfor det lagger.

Redigert 24.10.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
Vergil
24.10.2021 kl 08:58 3962

Innlegget er slettet
Hva tenker du om DVD, Long? Mulig 5X med tanke på hva de store tidligere bydde på skipet?
Mikkol
23.10.2021 kl 22:54 4014

Der var han! Tatt deg ferie eller hoppet du av?
Slettet bruker
23.10.2021 kl 21:27 4077

Touche 86 igjen ? Har ikke sett på oljen før nå og oppdager til min forbauselse at WTI oljen står på 84.15. Den har da ikke ligget så høyt i år ? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg.Om du mener siden forrige syklys så forstår jeg mer. Den har ikke engang vært høyere infradag de siste måneder ut fra det jeg kan se. Ble en fin positiv overraskelse å sjekke oljeprisen i kveld. (okei ser nå at du har sjekket Brent oljen selvsagt, skal kjøpe meg sterkere briller, ser ut til å trenge det :) Uansett utrolig bra dette).

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/10/23/7758876/amerikanske-banker-hoy-oljepris-er-her-for-a-bli?internal_source=sistenytt

Jepsi pepsi den liker jeg!
Redigert 23.10.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2021 kl 21:41 4378

La oss komme opp å touche 86 $ igjen. Har klokketroa på at SA gir Shelf flere langtidskontrakter på de beste rater. Ser frem til nye synkende oljelagertall også. Begynner å spisse seg til nå.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 21:00 4357

Denne tar bare pause før nye 10 %. Oljeprisen vil holde seg over 80 dollar fatet og da tjener selskapet godt med penger.

Oljen er sterk i aften.
Redigert 22.10.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Mikkol
22.10.2021 kl 20:34 4356

"Sist oljelagrene i USA var like lave som de er nå var brent-oljen på 100 dollar fatet".
Kan fort komme et nytt hopp i oljeprisen. Da får vi en meget høy snitt pris på brent-kontrakten i Q4! 10.november får vi svaret på Q3, samtidig som vi får guiding på fremtidsutsiktene. Noe jeg tror ser lyst ut!
God hælj:)

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/10/22/7758150/oljeprisene-faller-fredag
danmark1
22.10.2021 kl 10:50 4631

Jeg ser udfordringer på den korte bane på grund af den meget lille interesse fra olieselskaberne. Det gælder al olieservice. Der til kommer udfordringer med komponenter og Corona. Vi har set det mange gange, at der ikke skal ret meget til, før "skuden vender". Jeg har stadig aktier i SHLF og olieservice, men ikke så mange som før og er forsigtig på den korte bane.
Slettet bruker
22.10.2021 kl 10:25 4681

Han har jo solgt seg ut, Mikkol, og prøver nå på å snakke ned Shelf slik at han kan kjøpe seg inn igjen på lavere nivåer ;-)
Redigert 22.10.2021 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Mikkol
22.10.2021 kl 09:56 4664

Hva har skjedd med vår ellers så positive venn fra sør? Hva med litt oppfrisking av minnet til en artikkel som du SÅ mange ganger har henvist til selv?
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Du er jo mer frem og tilbake i dine meninger enn selv den mest ambivalente 3 åring....
Redigert 22.10.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
citius
22.10.2021 kl 09:23 4609


Litt avtagende momentum nå...........
Illrød RSI fører som regel til litt roligere stigning

Ingenting i veien med det langsiktige caset som sier at 2022 blir et meget bra år !!
5198
22.10.2021 kl 09:19 4600

Har startet å dykke dypt ned i hvordan dette selskapet driftes, prises på børs og hvordan fremtiden mest sannsynlig blir. Må si ting ser lyst ut men er ikke veldig mange investorer som henger seg på her. Men et selskap som ikke får den rette prisingen på børs kan selvfølgelig bruke overskudd på utbytte eller kjøpe aksjer. Holder fremdeles en knapp på at det kommer en dipp ned mot 5,5 kr for å bekrefte bruddet. Men potensialet her de neste årene ser ut til å være fantastisk.
Drew
22.10.2021 kl 09:05 4619

Kan jeg spørre om hvordan du kan se det? Hilsen uvitende🙂
thypoon
22.10.2021 kl 09:04 4581

Går mot rally i shelf!!
cold
22.10.2021 kl 03:28 4807

10 fakta om Shelf Drilling:
1) Selskapet er en kostnadsleder i sin bransje. (De kom seg gjennom en tung periode uten restruktureringer).
2) De har et kostnads-differensiert tilbud på riggene sine. (Forskjellige pris-segmenter).
3) 9 av de 30 jackups er såkalte premium-rigger. (Høyere dagrater på disse).
4) Trolig verdens største Jackup -selskap. (Som ikke er rent statseid).
5) Alltid høyt fokus på vedlikehold. (De kvitter seg med rigger som ikke lenger tilfredsstiller de høye kravene).
6) De har en ledelse i verdenstoppen.
7) De tilhører den "indre sirkel" hos Aramco mfl. i Midtøsten
8) 28 rigger er enten på kontrakt pr. i dag, eller skal på kontrakt i Q1-22
9) Toppledelsen sitter selv tungt investert og tilhører på topp 20 investorer.
10) Selskapet har mye arbeidskapital. (Dvs. mye penger på bok gir trygghet, men kan også kan åpne opp for gode muligheter).

Jeg tror at de som har tålmodighet kommer til å få en fenomenal avkastning. Jeg har lenge tenkt at Shelf blir en av de store nyttårsrakettene på Oslo børs 2022. Da satser jeg på 4 timer søvn denne natten. ;))
Redigert 22.10.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Mikkol
22.10.2021 kl 00:30 4856

Da er det litt lettere å skjønne seg på denne voldsomme nedjusteringen. Mye mindre dramatisk enn hva det kunne se ut som der. Takk for opplysende svar RussianOil!
Vi nærmer oss Q3 rapporten nå. Har du noen tanker om hva vi kan forvente der?
Reprisingen er i gang. Tror vi får et morsomt år vi som allerede er inne, eller for de som kommer inn rundt disse nivåene;)
Redigert 22.10.2021 kl 00:32 Du må logge inn for å svare