nopetter
02.08.2021 kl 10:01
8241
Jeg tror det er kjøpere nå som har pushet kursen opp i bakkant. Siden den tar seg opp nesten umiddelbart etter å ha vært en kort tur på 2,915 på fredag. Så får man se hva som skjer etterhvert
zxcvbnm
03.08.2021 kl 11:06
8046
Skjer utrolig lite her på investerings siden. Håpløst å sitte med over 800 millioner ubrukt i banken.
Satser på minimum 0.50 kr i utbytte pr aksje. Pluss at de burde kjøpt 5% av spetalen sine aksjer for 2.7 kr pr aksje.
Satser på minimum 0.50 kr i utbytte pr aksje. Pluss at de burde kjøpt 5% av spetalen sine aksjer for 2.7 kr pr aksje.
Redigert 03.08.2021 kl 11:07
Du må logge inn for å svare
nopetter
03.08.2021 kl 11:14
8021
Det er fordi Spetalen manipulerer denne aksjen med roboter med det jeg er sikker på er ved hjelp av intradag shorting . Nå moses den for sikkert 20,ende gang under 2,90
nopetter
03.08.2021 kl 12:25
7919
Ja du tror vel ikke han gjør det for å tape penger. Samme uvesenet er satt igang i BCS
Onmyway
03.08.2021 kl 13:18
7861
Nei, men forklar meg hvorfor han tjener penger på at kursen holdes nede. Kjøper han mer? Skal andre inn som han venter på, hva er greia?
Onmyway
03.08.2021 kl 13:20
7860
Hvis det er han selv som tjener pengene på intradag shorting kunne den jo like godt vært tradet litt høyere oppe?
Onmyway
03.08.2021 kl 16:08
7741
Men forklar meg heller, i steder for å sperre opp øynene. «Bare gjett» som du kom med som forklaring i en annen post holder ikke for meg. Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet. Jeg har holdt ut med alle dine utsagn om dumpe-robotene - kan ikke du bære over med meg og forklare? Selv om det er under din verdighet?
nopetter
03.08.2021 kl 16:15
7733
Jeg har forklart å forklart i 8 måneder om du ikke har fulgt med så blir det din sak. Så lenge har denne roboten holdt på.
Onmyway
03.08.2021 kl 16:18
7726
Jeg har fulgt med - men har tilgode å forstå hvorfor. Så innmari god har du kanskje ikke vært til å få frem hva som ligger bak. Men at det handler om dumping og roboter - det har selv jeg fått med meg. Hva om du spanderer to setninger på å forklare hensikten bak? Klarer du ikke det så gir jeg opp forsøket på å forstå deg.
nopetter
03.08.2021 kl 20:03
8250
Jøss og det på en søndag
Financial calendar for Saga Pure ASA
FINANCIAL YEAR 2021
29.08.2021 - Half-yearly Report
Financial calendar for Saga Pure ASA
FINANCIAL YEAR 2021
29.08.2021 - Half-yearly Report
Ikke lett å få,saga over 3,15 når Nav er rundt 2:5
nopetter
04.08.2021 kl 10:38
7972
Pryme inngår en strategisk samarbeidsavtale om produksjon av pyrolyser olje med et større petrokjemisk selskap
https://newsweb.oslobors.no/message/538926
https://newsweb.oslobors.no/message/538926
Redigert 04.08.2021 kl 11:42
nopetter
05.08.2021 kl 08:14
7791
Nå har de forskjøvet investeringsbeslutningen om oppstart av blå ammoniakk produksjonen I Hammerfest med minst 9 mnd fra begynnelsen av 2022 til slutten av 2022. Selv om denne avtalen er svært positiv
https://newsweb.oslobors.no/message/538971
https://newsweb.oslobors.no/message/538971
Redigert 05.08.2021 kl 08:30
musthebos
05.08.2021 kl 08:30
7753
Ble vel meldt i mai også at investeringsbeslutningen skulle tas i slutten av 2022?
https://newsweb.oslobors.no/message/533576
https://newsweb.oslobors.no/message/533576
nopetter
05.08.2021 kl 08:33
7746
Noen grunn har dem ikke lagt fram. Dvs at det ikke er sikkert ennå at de bygger ammoniakk anlegget utenfor Hammerfest. Det er clouet I dette opplegget
nopetter
06.08.2021 kl 15:13
7579
Der gikk dem tomme og da var det bare å mose seg ut og starte prosedyren på nytt for n,te gang
speedster
11.08.2021 kl 20:11
7201
Ny rekord på Oslo børs og saga opp 0,01% https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/08/11/7717768/ny-rekord-pa-oslo-bors Det går jo rett vei dette.
Onmyway
11.08.2021 kl 22:07
7090
Børsen gikk ikke opp så mye mer den heller, kan du trøste deg med 😏
« Onsdag gikk hovedindeksen på Oslo Børs opp 0,02 prosent før den sluttet på 1.154,53 poeng, hvilket er den høyeste sluttnoteringen noensinne.»
« Onsdag gikk hovedindeksen på Oslo Børs opp 0,02 prosent før den sluttet på 1.154,53 poeng, hvilket er den høyeste sluttnoteringen noensinne.»
Investering i Saga kan sammenlignes med en fondsinvestering. Selskapet kar ingen egne produkter. Kun basert på oppkjøp av aksjer i andre selskaper. Fortrinnsvis innen Esg. Nå er det lenge siden de har engasjert seg i nye oppkjøp. Kan vi forvente noe i nær fremtid?
Tror ikke det, ny etableringer av grønne prosjekter vil bli færre å færre.
Det er slutt på tullet vi så i våres der grønne tøyse aksjer steg 50-100% på no time og ´ hjørne sten´ investorer som Spettet kunne cashe inn gedigne gevinster over natta, bløffen er gjennomskuet.
Det siger nok også sakte inn for aksjonærer i Saga at verdiene i dette selskapet ikke forsvarer en aksjekurs på 3 kroner.
Spettet var lur, gjorde seg søkkrik på på det grønne hysteriet, ikke bare ved å delta i ny emisjonene selv, men også ved å opprette Saga.p.
Det er slutt på tullet vi så i våres der grønne tøyse aksjer steg 50-100% på no time og ´ hjørne sten´ investorer som Spettet kunne cashe inn gedigne gevinster over natta, bløffen er gjennomskuet.
Det siger nok også sakte inn for aksjonærer i Saga at verdiene i dette selskapet ikke forsvarer en aksjekurs på 3 kroner.
Spettet var lur, gjorde seg søkkrik på på det grønne hysteriet, ikke bare ved å delta i ny emisjonene selv, men også ved å opprette Saga.p.
Redigert 12.08.2021 kl 17:38
speedster
12.08.2021 kl 18:16
6737
Neeei, der forsvant hele gårsdagens oppgang.
Fortsetter det i den trenden blir det lenge til 3,50,-
Fortsetter det i den trenden blir det lenge til 3,50,-
Svaret på trådstarten er (kanskje) 1) Clearstream Banking, 2) større inntekter/bedre resultater/høyere verdi på investeringer og 3) at fakta rundt at dette er et investeringsselskap («fond uten forvaltningshonorar») og ikke noe som Spetalen har fullstendig kontroll over, at det siver inn… og 4) spreke nyheter… Tja… Noe sånt…
Bare noen tanker. Ha ei fin helg!
Bare noen tanker. Ha ei fin helg!
nopetter
16.08.2021 kl 17:58
6269
kopierer innlegget hit fordi den andre tråden er blitt uhånterlig
Helt korrekt Gork
I tillegg blir det et biprodukt av dette nemlig O2 som også er salgbart. Siden alle må betale for slippe ut co2 til staten så sa Simonsen en gang at de vil også kunne trekke inn inntekter av dette også. Det blir alt for smått med det vi driver med her på berget uansett. Hvis de haler inn en avtale med japanerne så blir selskapet kjøpt opp. Mitsubishi har allerede kjøpt opp to slike selskaper som driver og framstiller disse produktene via pyrolyse
Helt korrekt Gork
I tillegg blir det et biprodukt av dette nemlig O2 som også er salgbart. Siden alle må betale for slippe ut co2 til staten så sa Simonsen en gang at de vil også kunne trekke inn inntekter av dette også. Det blir alt for smått med det vi driver med her på berget uansett. Hvis de haler inn en avtale med japanerne så blir selskapet kjøpt opp. Mitsubishi har allerede kjøpt opp to slike selskaper som driver og framstiller disse produktene via pyrolyse
nopetter
19.08.2021 kl 11:30
5958
noen pælmet ut ca 600k aksjer til et av årets laveste kurs nivåer. dette liknet ikke spettet roboten
nopetter
20.08.2021 kl 16:22
5773
Jeg tror spettet har fått tak i når datoen for utbytte ergo moste han ned kursen. Ser it til at den kan bli 0,20-0,3
Gork
22.08.2021 kl 23:01
5565
Da har vi 7 dager før H2 resultatet blir presentert. Q2 ser ut til, som jeg har skrevet tidligere 150-165 mill, dvs H2 300 mill+. Selskapet er fortsatt ikke i skatteposisjon, så det er sluttresultatet.
Mest spennende er hva blir utbyttet for 2020 og hva skjer i BCS. Sp har tilstrekkelig med finansielle muskler, når og hvor blir disse brukt?
Mest spennende er hva blir utbyttet for 2020 og hva skjer i BCS. Sp har tilstrekkelig med finansielle muskler, når og hvor blir disse brukt?
nopetter
24.08.2021 kl 09:24
5284
Nå er kursen rast med ca 10% og kursen blur dumpet umiddelbart når den kommer over 2,80. Da må man lure på om et videre nedsalg er underveis ned mot 2,50 alt etter hva utbytte kommer på. Dvs at det var mye mer lukrativt å dumpe seg ut rundt kr 3 enn å vente på utbyttet
Gork
26.08.2021 kl 16:28
4891
Vel, noen hadde lyst på flere aksjer plutselig opp 4% på noen timer. Posisjonering for Q2 eller har ryktebørsen gitt noen signaler.
nopetter
26.08.2021 kl 19:15
4752
Det er iallfall alt forsent å kjøpe nå til å få noen utbytte. tror det bare er den roboten spettet kontrollerer som justerte kontoene sine før utbyttet utbetales. vanligvis har den kjøpt seg opp til litt over kr 3 før dumpingen igjen starter dit er det ca 6% igjen. slik har det foregått hele sommeren og våren. det har ikke akkurat vært noe lukrativt å sitte som long aksjonær i denne aksjen med denne stadige pumpingen og dumpingen av kursen.
Gork
26.08.2021 kl 21:31
4629
Hvor lenge tror du BS kan sitte å se på dette kursbildet. Alle nyansatte sitter også med en pen porsjon med opsjoner. Dette må flytte på seg, hvordan de gjør det blir interessant. Nei, dette er ingen trading aksje, i alle fall ikke med dagens vurderinger. Blir BCS the wall breaker? Vi får se.
nopetter
26.08.2021 kl 22:38
4544
Det som kunne blitt en trigger var børsnoteringen av Heimdall Power. Men der har visstnok alt stoppet opp. Sammen med ICT.
BCS her blir det ikke skikkelig opptur før det kommer noe fra Japan eller Port of Antwerpen eventuelt fra Kina. Og da mener jeg en redobling av aksje kursen til BCS
BCS her blir det ikke skikkelig opptur før det kommer noe fra Japan eller Port of Antwerpen eventuelt fra Kina. Og da mener jeg en redobling av aksje kursen til BCS
Gork
27.08.2021 kl 21:10
4352
Sagmo, sier vel her at himmelen er knall blå og skyer finnes ikke. Da må han også levere...BCS tipper jeg kommer Q3/Q4. Leveranser starter i Q1 2022.
https://newsweb.oslobors.no/message/540599
Tatt fra ovennevnte link:
“We aim to enter into several firm contracts going forward and to further expand our pipeline following our continuous dialogue with potential customers, academic and industrial entities. Bergen Carbon Solutions is on track for the industrial scale roll-out and reiterates the strong outlook,” Sagmo concludes.
https://newsweb.oslobors.no/message/540599
Tatt fra ovennevnte link:
“We aim to enter into several firm contracts going forward and to further expand our pipeline following our continuous dialogue with potential customers, academic and industrial entities. Bergen Carbon Solutions is on track for the industrial scale roll-out and reiterates the strong outlook,” Sagmo concludes.
Redigert 28.08.2021 kl 14:15
nopetter
27.08.2021 kl 22:34
4274
Ja det er sikkert noen få moduler som er planlagt igangsatt hos BIR 1q 2022. Det er de to LOI avtalene i Japan som blir banebrytende. Husk at de allerede har fått innpass i plug and play i Osaka via smart cities programmet. Dit kommer bare de som har svært store ambisjoner, så noen må ha tipset dem om et nært samarbeid med f.eks Mitsubishi Corporation eventuelt kan den andre være Kubota . Mitsubishi har allerede et nært samarbeid med Hydrogen pro
Redigert 27.08.2021 kl 23:03
nopetter
30.08.2021 kl 16:01
3946
Gork les denne klippet den ut, flere som har oppfattet det samme som oss at de har drevet med "regnskapsprinsipper" for 2q
Zolly
I dag kl 11:25
268
Fra XI:
SAGA PURE: «Kraftig resultatfall i utfordrende kvartal» skriver FA, «Vanskelig kvartal for fornybarsatsingen Saga Pure» skriver DN og «Svakere fra Spetalen-dominerte Saga Pure etter «utfordrende» andre kvartal» skriver E24. Og dermed kan man konstatere at ingen har brukt tid til å se på regnskap, balanse og noter. For redaktøren – som obs obs er aksjonær - kan da opplyse om at Saga Pure ‘egentlig’ leverte et voldsomt godt kvartal. Hvorfor det enorme spranget i oppfatning? Jo, Saga Pure eier 10,5 millioner aksjer i Bergen Carbon Solutions (BCS) til en gjennomsnittlig kostpris på NOK 6,3 per aksje. Bare i andre kvartal økte aksjekursen i BCS med ca NOK 30 per aksje. Mao: Saga Pures verdier økte med ca 300 MNOK fra BCS i Q2 alene og i stedet for et lite overskudd kunne de vist frem 300 MNOK i pluss i regnskapet. Hvorfor ser man ikke dette i resultatregnskapet som gjør at media kommer med sine beskrivelser? Jo, Saga fører aksjeposten (og en del andre) som anleggsmidler – og i BCS tilfelle også som tilknyttet selskap – noe som gjør at de bruker kostprisen og ikke markedsverdien i sitt regnskap. Dermed vil man ikke se verdiøkning i resultatregnskapet eller balanse før aksjene faktisk selges. Slik er et fenomenalt godt kvartal blitt omgjort til «vanskelig kvartal» i media. Pga regnskapsprinsipper.
Zolly
I dag kl 11:25
268
Fra XI:
SAGA PURE: «Kraftig resultatfall i utfordrende kvartal» skriver FA, «Vanskelig kvartal for fornybarsatsingen Saga Pure» skriver DN og «Svakere fra Spetalen-dominerte Saga Pure etter «utfordrende» andre kvartal» skriver E24. Og dermed kan man konstatere at ingen har brukt tid til å se på regnskap, balanse og noter. For redaktøren – som obs obs er aksjonær - kan da opplyse om at Saga Pure ‘egentlig’ leverte et voldsomt godt kvartal. Hvorfor det enorme spranget i oppfatning? Jo, Saga Pure eier 10,5 millioner aksjer i Bergen Carbon Solutions (BCS) til en gjennomsnittlig kostpris på NOK 6,3 per aksje. Bare i andre kvartal økte aksjekursen i BCS med ca NOK 30 per aksje. Mao: Saga Pures verdier økte med ca 300 MNOK fra BCS i Q2 alene og i stedet for et lite overskudd kunne de vist frem 300 MNOK i pluss i regnskapet. Hvorfor ser man ikke dette i resultatregnskapet som gjør at media kommer med sine beskrivelser? Jo, Saga fører aksjeposten (og en del andre) som anleggsmidler – og i BCS tilfelle også som tilknyttet selskap – noe som gjør at de bruker kostprisen og ikke markedsverdien i sitt regnskap. Dermed vil man ikke se verdiøkning i resultatregnskapet eller balanse før aksjene faktisk selges. Slik er et fenomenalt godt kvartal blitt omgjort til «vanskelig kvartal» i media. Pga regnskapsprinsipper.
dotcom
30.08.2021 kl 20:00
3766
Jeg abonnerer ikke på Finansavisen og får ikke lest denne. Men overskriften er interessant.
-"Skjult gevinst på 400 millioner.
Saga Pure har på under et år tjent nesten 400 millioner kroner på Bergen Carbon Solutions. Det sørger for at aksjonæren får et lite utbytte."
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/08/30/7728304/skjult-gevinst-pa-400-millioner
-"Skjult gevinst på 400 millioner.
Saga Pure har på under et år tjent nesten 400 millioner kroner på Bergen Carbon Solutions. Det sørger for at aksjonæren får et lite utbytte."
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/08/30/7728304/skjult-gevinst-pa-400-millioner
Muggost
30.08.2021 kl 20:19
2478
Tenker kanskje jeg synes det er greit å gjøre det på denne måten jeg… ellers ville regnskapet blitt supervolatilt kvartal for kvartal. Og 400mill i skjult gevinst? Man kan vel ikke kalle det gevinst før aksjene faktisk er solgt, kan man?
Karbonfangsten blir stor business, og så kommer metanfangst også, tenker jeg. Bare i startgropa, og fra Norge besitter vi teknologi av det ypperste i verden. Og, når grønne assets nå har hatt en korrigering ned såpass dypt, så er de vel klare for noen byks opp også. Det underliggende er der for godbiter som ikke er luftslott, og det grønne skiftet må bare øke i styrke. Det må det.
Gork
30.08.2021 kl 20:36
2437
Har allerede lest den. Det er et fleregget sverd, på den ene siden kommer ikke gevinsten frem ved kursøkning. På den andre siden sender de et klart signal til markedet hvordan de ser på BCS posten sin. For oss betyr det at selskapet vil skyve på skatteplikten frem til posten blir realisert. Personlig tror jeg de fleste klarer å legge til den "skjulte" verdien, når de skal vurdere selskapet. Avventer og ser hva 3 dagers regelen sier ang. kursutviklingen. Ifølge Q1 rapporten, så er det ikke flere selskaper som er notert, som vurderes som anleggsmiddel. De unoterte, ref Heimdall/ICT får vi avvente til de blir notert, hvordan de blir vurdert.
BCS vurdert som omløpsmiddel ville gitt et H1 på 300 mill+, hvorav ca 160 mill ville vært skattepliktig.
BCS vurdert som omløpsmiddel ville gitt et H1 på 300 mill+, hvorav ca 160 mill ville vært skattepliktig.
nopetter
30.08.2021 kl 21:09
2364
hvor henter de da et tap på 45 mill kr dette må de ha avskrevet som tap uten å ha realisert tapet i f,eks, horisont der aksjen har falt med over 50%
nopetter
30.08.2021 kl 21:23
2326
denne skatte plikten kunne de vel unngått hvis de heller hadde betalt dette (160 mill) ut som utbytte til aksjonærene. nei dette lukter muggent og jeg tror spettet står bak dette regnskaps fiksfakseriet og det ser man fra dagens kurs utvikling der aksjen kjøres dumpes føsrt til 2,775 så kjøpes den opp til 3,015 så så å mose den til 2,85
Vi ikke si at utbyttet er sååå lite heller. Hva skal man sammenligne med da..? Kursen er jo under 3, og det utbetales med 0,1 kr per aksje. Hos Orkla f.eks. så har det gjerne vært 2,6-2,75 på kursnivå 80-90... Ja, la oss si 2,6 på kurs 85 da hos Orkla, så er utbyttet hos Saga Pure på kurs 2,9 nærmere en halv prosent høyere enn hos Orkla. Utbytteprosenten ift. kursnivå blir da hhv. 3,06 og 3,45. Kan ikke huske å ha sett det i noen nyhet at Orkla-aksjonærene "får et lite utbytte".
Onmyway
30.08.2021 kl 22:40
2174
Muggent fiksfakseri - kunne heller betalt ut de 160 millionene i utbytte, dette begynner å høres helt vilt ut i mine ører. Det er stor forskjell på det utbyttet de har utbetalt og det du foreslår. Jeg tror mange ville synes det var merkelig om et selskap som Saga, som før jul hadde den ene emisjonen etter den andre for å hente inn kapital, skulle pøse dette ut nå i utbytter…
Gork
30.08.2021 kl 23:10
2111
Matematikken er dessverre slik at først skatt, deretter utbytte.
Skjulte reserver som denne, når reserven er kjent, er ikke så negativt.
Blir interessant å se om/hvordan de dekker opp Q3 kostnadene, det er 1 måned igjen. Horisont/Pryme spruter ikke akkurat av oppgang i disse dager. Så sannsynlig et minus resultat kostnad/cash.
Om jeg oppfattet riktig, hadde de gått igjennom ca 100 selskaper i H1, uten å finne noe interessant. Det borger, i så tilfelle at selskapets filter funksjon for oss aksjonærer mht å finne de riktige investeringene, er på plass.
Skjulte reserver som denne, når reserven er kjent, er ikke så negativt.
Blir interessant å se om/hvordan de dekker opp Q3 kostnadene, det er 1 måned igjen. Horisont/Pryme spruter ikke akkurat av oppgang i disse dager. Så sannsynlig et minus resultat kostnad/cash.
Om jeg oppfattet riktig, hadde de gått igjennom ca 100 selskaper i H1, uten å finne noe interessant. Det borger, i så tilfelle at selskapets filter funksjon for oss aksjonærer mht å finne de riktige investeringene, er på plass.
nopetter
30.08.2021 kl 23:41
2058
Hvis alt går etter planen så er Pryme i drift om 4-5 mnd. Det er værre med Horisont de lager bare an mass med LOI avtaler og alt er ennå uavklart om de kommer igang og hvis de får finansieringen på plass så blir det ikke oppstart før etter 2025. Det er en meningsløs investering
Hva med å litt opp og fram..? Kan hende de sitter på en enhjørning allerede, og flere av godbitene kan fort bli mye mer verdt, som Heimdall Power. Kan man spare strøm, kan man også legge ned flere kullkraftverk raskere. Mye som Saga Pure kan se etter, også inne resirkuleringsfeltet. Det er godt å se at de tar seg tid og flid i utvelgelse, og at de kun tar i det de virkelig vil gå inn for, heller enn å tråkke feil.
Den grønne bølgen kan komme brått tilbake, og det vil få Saga Pure til å bykse kraftig opp. Har det korrigert ned, så kan det bli retning opp i lendet også. Om noen av assetene til Saga Pure skal få egne notering på børs, så vil det også mest sannsynlig dra opp totalverdien for aksjonærene, tror jeg, ikke minst gjennom økt synliggjøring av de enkelte. Ved notering har det dessuten vært en tendens til ville kursoppganger for nykomlinger.
Den grønne bølgen kan komme brått tilbake, og det vil få Saga Pure til å bykse kraftig opp. Har det korrigert ned, så kan det bli retning opp i lendet også. Om noen av assetene til Saga Pure skal få egne notering på børs, så vil det også mest sannsynlig dra opp totalverdien for aksjonærene, tror jeg, ikke minst gjennom økt synliggjøring av de enkelte. Ved notering har det dessuten vært en tendens til ville kursoppganger for nykomlinger.
Redigert 31.08.2021 kl 01:12
-
«
- 1
- 2 »