Jinhui har gitt best avkastning.
Syv av ti aksjer som har steget mest på Oslo Børs hittil i år driver med shipping. Jinhui har gitt best avkastning.
Og det morsomme er at den fremdeles er kraftig underpriset...... :)
Og det morsomme er at den fremdeles er kraftig underpriset...... :)
-
«
- 1
- 2 »
Jin blir et råskinn ut året.
Kjøperne må betale mr for hver uke.
Kjøperne må betale mr for hver uke.
bubby
19.09.2021 kl 23:54
6059
I år har Hong Kong-baserte Jinhui Shipping gitt aksjonærene en avkastning på 434,6 prosent. Rederiet er mest kjent for brødrene Ng Siu Fai og Ng Kam Wah Thomas som tar ut enorme lønninger.
Natt1369
20.09.2021 kl 00:14
6015
Er du inne igjen, eller drømmer du fremdeles om at den skal synke til 10-12 kr? 🤡
Mange ville ut på morran.
Kjøp i dag selg i morra.
Kjøp i dag selg i morra.
hofa
20.09.2021 kl 09:14
5743
Ceo for selskaber der fungerer tager alle ud gode lønninger. Så skal man ikke købe aktier, hvis man ikke accepterer det.
Krakker ned idag,mange kaster kortene traderne skal ut.
Mørk dag,men q3 er ferdig med et res på flere kr pr aksje husk.
Gjeldfritt og med ekstra hyggelige rater.
Tipper det snur opp på små volum når det snur og traderne må løpe etter.
Får vi utbytte på 1 kr eller rundt?
Mørk dag,men q3 er ferdig med et res på flere kr pr aksje husk.
Gjeldfritt og med ekstra hyggelige rater.
Tipper det snur opp på små volum når det snur og traderne må løpe etter.
Får vi utbytte på 1 kr eller rundt?
Thegoldenone
20.09.2021 kl 10:52
5528
Evergrande bekymring, og alt som kan minne om Kina er rett ut. Får se om denne Evergrande er så alvorlig som folk skal ha det til. Jeg tror ikke det.
Da ble det nye aksjer på meg,all in for og si det sånn.
Det har du rett i,ned 20% snart.
Panikken er ekstrem.
Her er det bare og slå av alt som lyser og holde pusten.
Panikken er ekstrem.
Her er det bare og slå av alt som lyser og holde pusten.
thypoon
20.09.2021 kl 12:20
5273
Fin mulighet. Ratene stiger videre BDI +1%
Og Jin koster inn dollars
Og Jin koster inn dollars
Jinhui er jo registrert bermuda samme som gogl.
Skjønner ikke hvorfor jin faller mere.
Noen om vet hvor mye ratene har sprukket ned?
Skjønner ikke hvorfor jin faller mere.
Noen om vet hvor mye ratene har sprukket ned?
Thegoldenone
20.09.2021 kl 12:39
5159
Full panikk nå som verden tror Kina ikke trenger råmaterialer lenger fordi noen tror det blir finanskrise der nå. Ratene stiger fortsatt. Dette er nok en kjøpsmulighet. Tipper det er litt konspirasjon blant de store aktørene som ønsker seg en god inngangspris i bulkaksjer.
Jo men jin faller som om de har kommet med PW.
Når det gjelder res q3 ligger det vel en PE etter ratene som har vært over 30 000 usd hele kvartalet,noe som betyr minst 20 000 usd i fortjeneste pr skip.
Gjeldfritt og greier,med utbytte.
Panikk over hva?
Når det gjelder res q3 ligger det vel en PE etter ratene som har vært over 30 000 usd hele kvartalet,noe som betyr minst 20 000 usd i fortjeneste pr skip.
Gjeldfritt og greier,med utbytte.
Panikk over hva?
Det store spm er hvor langt ned den skal!
Bedre å spare penger mens man sover, enn å betale overpris! Tror vi skal ned til 11-12
Redigert 20.09.2021 kl 13:44
Du må logge inn for å svare
Da snakker vi break even rater.
jaja kanskje går den i dass.
Hadde de hatt gjeld på 2 mrd og break even rater ville vel prisingen kunne forsvare 11-12
Jin burde reprises selv på 15 000 usd rater.
Verdier,inntjening,og et q3 som blir det beste på 10år.
Tyngdekraften vil snu og aksjen skal mye opp.
jaja kanskje går den i dass.
Hadde de hatt gjeld på 2 mrd og break even rater ville vel prisingen kunne forsvare 11-12
Jin burde reprises selv på 15 000 usd rater.
Verdier,inntjening,og et q3 som blir det beste på 10år.
Tyngdekraften vil snu og aksjen skal mye opp.
oppturen
20.09.2021 kl 14:40
4658
For meg fremstår Belco som enda bedre enn Jin ettersom de mottar/har mottatt 6 nybygg nå i 2H 2021. De må jo gli rett inn på topp TC ? Med break Even på 10.500 og rater på oppunder 38.000 er jo dette rene eventyret. Jeg tror også prisene på nybygg vil stige, det er ventet stor etterspørrsel etter oljetankere også iløpet av vinteren og neste år. Nybygg både i tørrlast og tank har mindre ordrebok enn utgående tonnasje.
Jeg tror ratene kan komme til å holde seg høye i lang tid ( 2 år ?)
Jeg tror ratene kan komme til å holde seg høye i lang tid ( 2 år ?)
Let it be
20.09.2021 kl 14:49
4603
Jin faller, ratene stiger.
Fraktratene som Jin slutter nå, vil for det meste vise seg i kvartal 4-21. Kvartal 3-21 er i boks.
Hvis Jin seiler på rundt rater ut 2021 vil kvartal 3 og 4, med tillegg av ett pr. 30/-6-21 gjeldfritt selskap
ha rundt 100 MUSD i betalingsmidler 31/12-21. Og ellers ingen gjeld.
Børsverdi med dagens kurs er ca. 195 MUSD.
Skulle 2022 og 2023 gi i fraktrate ca. 50 % av dagens rater vil det seile inn ca. 100 MUSD
Med andre ord seile inn hele dagens kurs på 2 år og 3 måneder, hvorav 50 % mer eller mindre i boks.
Ikke mange firmaer som kan skilte med slike muligheter. Og skulle kursen falle til rundt 10 kroner innen utgangen av året(som noen mener)
vil børsverdien være nær lik betalingsmidler den 31/1-21. Med andre ord vil skipene, fordring, eiendom være verdi lik skrot ved et slikt tilfelle.
Skulle det bli virkelighet, da er nok det meste av børsverdiene på verdens børser radert bort.
Det ville er at ed 100 MUSD i betalingsmidler ved utgangen av dette året, kan Jin seile alle skipene uten en dollar i inntekt i ca. 450 dager, og alikavel være gjeldfritt.
Sånn går nok dagane ikke
Time wil show
Fraktratene som Jin slutter nå, vil for det meste vise seg i kvartal 4-21. Kvartal 3-21 er i boks.
Hvis Jin seiler på rundt rater ut 2021 vil kvartal 3 og 4, med tillegg av ett pr. 30/-6-21 gjeldfritt selskap
ha rundt 100 MUSD i betalingsmidler 31/12-21. Og ellers ingen gjeld.
Børsverdi med dagens kurs er ca. 195 MUSD.
Skulle 2022 og 2023 gi i fraktrate ca. 50 % av dagens rater vil det seile inn ca. 100 MUSD
Med andre ord seile inn hele dagens kurs på 2 år og 3 måneder, hvorav 50 % mer eller mindre i boks.
Ikke mange firmaer som kan skilte med slike muligheter. Og skulle kursen falle til rundt 10 kroner innen utgangen av året(som noen mener)
vil børsverdien være nær lik betalingsmidler den 31/1-21. Med andre ord vil skipene, fordring, eiendom være verdi lik skrot ved et slikt tilfelle.
Skulle det bli virkelighet, da er nok det meste av børsverdiene på verdens børser radert bort.
Det ville er at ed 100 MUSD i betalingsmidler ved utgangen av dette året, kan Jin seile alle skipene uten en dollar i inntekt i ca. 450 dager, og alikavel være gjeldfritt.
Sånn går nok dagane ikke
Time wil show
noprofit
20.09.2021 kl 15:06
4525
Nei dette er bare latterlig, men her er det mange som får en billig inngang......
bulkinvest
20.09.2021 kl 15:56
4404
Hvis du mener Belco er et bedre kjøp så vil jeg si at det er bare å sette seg inn i selskapene, så forandrer du mening!
oppturen
20.09.2021 kl 16:10
4363
Hvor er liket i skapet :-) Bedre å bli korrigert i en tråd enn i markedet :-)
Liket i skapet må være Europa som må importere KULL for og dempe strømkrisen.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kullkraft
https://no.wikipedia.org/wiki/Kullkraft
Redigert 20.09.2021 kl 16:36
Du må logge inn for å svare
oppturen
20.09.2021 kl 16:45
4247
Når Europa mangler energi til industri blir vel importen enda større og frakt markedet enda strammere :-)
Så kommer kineserne og kjøper opp det gjeldstyngede eiendomselskapet for at uroen skal snu og alt er som før.
Imens er det bulksektoren og shipping som får verst medfart-
Om en ser på oljeprisen er den utrolig sterk opp i det hele noe som burde være en like stor snøball da Kina er største hovedimportøren og det er pga produksjon og energie i landet.
Hvorfor faller ikke olja?
Det skurrer bare og en nedsmelting i Kina går jo rett på olja først men her er det bulk som er mest risikofylt noe underlig vel?
Men det som faller tyngst nå stiger desto mere når eiendomselskapet blir reddet.
Mange nye aksjonærer kommer i jin om mange selger ned.
Imens er det bulksektoren og shipping som får verst medfart-
Om en ser på oljeprisen er den utrolig sterk opp i det hele noe som burde være en like stor snøball da Kina er største hovedimportøren og det er pga produksjon og energie i landet.
Hvorfor faller ikke olja?
Det skurrer bare og en nedsmelting i Kina går jo rett på olja først men her er det bulk som er mest risikofylt noe underlig vel?
Men det som faller tyngst nå stiger desto mere når eiendomselskapet blir reddet.
Mange nye aksjonærer kommer i jin om mange selger ned.
Aksjeamatøren
20.09.2021 kl 22:05
3763
Jeg stusset også på dette, men med min uvitenhet har jeg en mulig forklaring. Oljeprisen styres ofte av Opec, Kina importerer mesteparten av olja fra Iran som ikke er en del av Opec. Mulig jeg tar helt feil, men var det som slo meg siden ratene og oljeprisen er sterk, mens aksjene stuper. Ser også fram til et råvare og oljefally ikke bare shipping i årene som kommer.
Bulken2
20.09.2021 kl 22:33
3691
I USA er børsene ned 1,7 %, tok seg kraftig opp på slutten, ser ikke at dette er noe stort fall. Tror på krafig oppgang på bulk i morgen.
Ratene opp idag men er det noe med forward priser som har kolapset?
Hele nedgangen virker som en PW i etterspørsel.
Usa løftet seg sterkt mot slutt,mens bulk aksjene holdt stand får en si.
Om det var en overreaksjon får vi sikkert vite om 3-5 dager.
Hele nedgangen virker som en PW i etterspørsel.
Usa løftet seg sterkt mot slutt,mens bulk aksjene holdt stand får en si.
Om det var en overreaksjon får vi sikkert vite om 3-5 dager.
Jørgen
20.09.2021 kl 23:22
3529
Ratene idag iflg Breamar var.
Supramax
Sept 36.750
Oct 36750
Q4 35.334
2022 22.625
Slik har prisene vært lenge, høyest spot og lavere forward priser, dvs markedet er i backwardation.
Ofte har dette med tilgjenglig supply å gjøre eller likviditet i vedkommende finansaktivum. Nomralt er dette litt bearish, men husk at disse ratene for neste år er gode rater for jinhui. For 2021 ligger netto dekningsbidrag pr dag rundt 25-27.000 usd dagen gitt break even cost 8000 usd dagen. Neste år ligger dekningsbidraget på 13-14.000 usd dagen dersom man velger å inngå slike fremtidsavtaler. Belship har gjort dette, trolig pga Covenanast i låneavtalene. jinhui trenger ikke ta slike hensyn. Jeg kommer til åregne litt på hva dette innebærer for Jinhui i inntjening 2021-22 og frem - tipper vi snakker om en akkumulert NAV rundt 40-50 kroner pr aksje som kan regnes hjem nå, basert på dagens SPOT rater og FORWARD rater samt antatt salsgverdi av skipene i 22-23. Mao P/B langt under tidligere tall 0,5 og en P/E under 1. LØP og KJØP folkens - Det er SALG eller REA på aksjer i Jinhui nå !
Supramax
Sept 36.750
Oct 36750
Q4 35.334
2022 22.625
Slik har prisene vært lenge, høyest spot og lavere forward priser, dvs markedet er i backwardation.
Ofte har dette med tilgjenglig supply å gjøre eller likviditet i vedkommende finansaktivum. Nomralt er dette litt bearish, men husk at disse ratene for neste år er gode rater for jinhui. For 2021 ligger netto dekningsbidrag pr dag rundt 25-27.000 usd dagen gitt break even cost 8000 usd dagen. Neste år ligger dekningsbidraget på 13-14.000 usd dagen dersom man velger å inngå slike fremtidsavtaler. Belship har gjort dette, trolig pga Covenanast i låneavtalene. jinhui trenger ikke ta slike hensyn. Jeg kommer til åregne litt på hva dette innebærer for Jinhui i inntjening 2021-22 og frem - tipper vi snakker om en akkumulert NAV rundt 40-50 kroner pr aksje som kan regnes hjem nå, basert på dagens SPOT rater og FORWARD rater samt antatt salsgverdi av skipene i 22-23. Mao P/B langt under tidligere tall 0,5 og en P/E under 1. LØP og KJØP folkens - Det er SALG eller REA på aksjer i Jinhui nå !
Jørgen
21.09.2021 kl 07:36
3279
Hvis forward prisene var høyere enn spot ville markedet vært i Contango, som er ennå mer bullish. Slik er det f.eks til dels nå i obligasjoner og rentemarkedet. Flytende rente er lavere enn fast renten. Når markedet er i backwardation er det ikke riktig å si det er negativt. Jeg vil si historien siste 12 mndr viser jo en bullish undertone ettersom ratene er steget stadig ( forwardkurven har skiftet parallelt opp underveis). Lenger ut i utviklingen kan markedet tenkes å gå fra backwardation til Contango, muligens - ikke sikkert. Hvorfor skulle rederne være villige til å slutte båtene på rater langt lavere enn spot ? Svaret er åpenbart i mine øyne, bedre å ri de høye spotratene i øyeblikket som ligger omkring 30-35 % over fremtidskontraktene. Uansett gode nivåer i lang tid fremover. Analytikerne mener å se veldig liten flåtevekst (nybygg) før kanskje 2025 og senere. Spennende tider. Opp idag ?
Stemningen snur og det får mot oppgang på Oslo børs i dag. Av førhandelen hos handelsplattformen IG er Oslo Børs opp 0,89 prosent like før kl. 07.00 tirsdag. Kjøpsmulighet her nå!
oppturen
21.09.2021 kl 08:22
3153
Belship har forward avtaler på kun 25% av flåten og det med TC på over 22.500 i snitt.
Så de har sikret litt, men er absolutt med på rate festen.
Om ratene holder seg på dette nivået gjennom hele 2022 vil Belship få overskudd på nermere 8 nok pr aksje.
Så de har sikret litt, men er absolutt med på rate festen.
Om ratene holder seg på dette nivået gjennom hele 2022 vil Belship få overskudd på nermere 8 nok pr aksje.
Redigert 21.09.2021 kl 08:33
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »