KOA - LONG-TRÅD, for de tålmodige
Dette er en liten motpol til Nikkos Tradertråd, der øretraderne florerer og hjelper robotene.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Redigert 13.10.2022 kl 13:35
Du må logge inn for å svare
d4rkman
29.10.2021 kl 12:21
6630
koa solgte ikke lønnsomme forretningsenheter, det er veldig smart siden Kina kontrollerer de fleste sjeldne jordmetaller, og ressursmangel kan vare litt lenger
InnerTier
29.10.2021 kl 12:28
6689
Ut året 2,50 +/- ti prosent.
------------------
KOA: SER OMSETNING PÅ EUR 800M I 2021
Oslo (TDN Direkt): Kongsberg Automotive ser nå en omsetning på 800 millioner euro i 2021, mot tidligere guidede 1.100 millioner, etter at selskapet har annonsert virksomhetssalg.
Det fremgår av Kongsberg Automotives kvartalspresentasjon fredag.
Selskapet forventer fortsatt et justert driftsresultat for på omtrent 50 millioner dollar for 2021.
Videre skriver de at den nåværende ordreboken vil gjøre Kongsberg i stand til å levere veldig gode produksjons- og omsetningstall. Det andre giret i Shift Gear-programmet vil fokusere på områder hvor Kongsberg Automotive har potensial til å vokse betydelig. Mer informasjon om dette vil bli presentert på selskapets kapitalmarkedsdag 9. desember.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
------------------
KOA: SER OMSETNING PÅ EUR 800M I 2021
Oslo (TDN Direkt): Kongsberg Automotive ser nå en omsetning på 800 millioner euro i 2021, mot tidligere guidede 1.100 millioner, etter at selskapet har annonsert virksomhetssalg.
Det fremgår av Kongsberg Automotives kvartalspresentasjon fredag.
Selskapet forventer fortsatt et justert driftsresultat for på omtrent 50 millioner dollar for 2021.
Videre skriver de at den nåværende ordreboken vil gjøre Kongsberg i stand til å levere veldig gode produksjons- og omsetningstall. Det andre giret i Shift Gear-programmet vil fokusere på områder hvor Kongsberg Automotive har potensial til å vokse betydelig. Mer informasjon om dette vil bli presentert på selskapets kapitalmarkedsdag 9. desember.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
Redigert 29.10.2021 kl 12:32
Molo
29.10.2021 kl 14:08
6724
Kongsberg Automotive-salg illustrerer hvor billig aksjen er
Når Kongsberg Automotive selger ut en drøy tredjedel av virksomheten, gjør det aksjen mer robust.
Publisert:
Oppdatert for mindre enn 50 minutter siden
Dette er en kommentar
Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.
Mot alle odds opplevde de vekst etter pandemien: Særlig én ting har vært viktig for å lykkes
På mange måter er Kongsberg Automotives salg av to virksomheter nesten for godt til å være sant. Selskapet kvitter seg med delene av virksomheten med svakest lønnsomhet og får godt betalt for det. Slik sett er det ikke rart at aksjen stiger kraftig på Oslo Børs.
Etter en imponerende utvikling etter at coronakrisen sendte Kongsberg Automotive inn i en dyp finansiell krise i fjor, har bildelprodusenten i år blitt rammet av forsyningskrisen spesielt knyttet til mangelen på halvledere. Likevel har selskapet klart å unngå store underskudd.
Les også
Kongsberg Automotive rammes av global råvareskvis, selger milliardvirksomhet
Torsdag annonserte selskapet at det selger seg ut av interiørvirksomheten og den mindre LDC-virksomheten. Salgene skjer basert på en samlet selskapsverdi på 212,7 millioner euro, eller rundt 66 prosent av virksomhetenes omsetning. Verdsetter man hele Kongsberg Automotive med samme forholdstall, får man en total selskapsverdi på 726 millioner euro og en egenkapitalverdi på 440 millioner euro når netto rentebærende gjeld på 287 millioner euro er fratrukket.
Slik sett verdsetter transaksjonene egenkapitalen i Kongsberg Automotive til vel 4,25 milliarder norske kroner. Selv etter en kursoppgang på hele 14 prosent fredag formiddag er ikke børsverdien på mer enn 2,8 milliarder kroner.
Nå skal man selvsagt være forsiktig med slike regnestykker. Og de gjenværende virksomhetene er ikke uten utfordringer. Men så langt har altså Kongsberg Automotive klart å navigere ganske stødig i et vanskelig farvann. Selskapet har faktisk klart å fremvise et netto overskudd etter skatt på 14,1 millioner euro i årets tre første kvartaler. Og selskapets finansielle robusthet blir nå vesentlig styrket ved hjelp av salgene.
Det går an å mene at aksjemarkedet gjennom prisingen av aksjen ikke har verdsatt den egentlig ganske imponerende utviklingen etter coronakrisen i fjor. Den moderate prisingen av aksjen kan selvsagt ha sammenheng med at aksjemarkedet husker hvor raskt coronakrisen utløste en dyp finansiell krise i fjor vår. Med salgene er risikoen for en tilsvarende utvikling vesentlig redusert. Når salgene er gjennomført i første kvartal, vil selskapet potensielt kunne omtrent halvere sin rentebærende gjeld.
Før halvlederkrisen og andre forsyningsforstyrrelser slo inn tidligere i år, klatret Kongsberg Automotive-aksjen helt opp til 4,25 kroner på det aller høyeste i januar. Etter salgene som ble annonsert torsdag, virker ikke en utvikling hvor aksjen kan komme tilbake til nivåene i januar urealistisk.
Når Kongsberg Automotive selger ut en drøy tredjedel av virksomheten, gjør det aksjen mer robust.
Publisert:
Oppdatert for mindre enn 50 minutter siden
Dette er en kommentar
Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.
Mot alle odds opplevde de vekst etter pandemien: Særlig én ting har vært viktig for å lykkes
På mange måter er Kongsberg Automotives salg av to virksomheter nesten for godt til å være sant. Selskapet kvitter seg med delene av virksomheten med svakest lønnsomhet og får godt betalt for det. Slik sett er det ikke rart at aksjen stiger kraftig på Oslo Børs.
Etter en imponerende utvikling etter at coronakrisen sendte Kongsberg Automotive inn i en dyp finansiell krise i fjor, har bildelprodusenten i år blitt rammet av forsyningskrisen spesielt knyttet til mangelen på halvledere. Likevel har selskapet klart å unngå store underskudd.
Les også
Kongsberg Automotive rammes av global råvareskvis, selger milliardvirksomhet
Torsdag annonserte selskapet at det selger seg ut av interiørvirksomheten og den mindre LDC-virksomheten. Salgene skjer basert på en samlet selskapsverdi på 212,7 millioner euro, eller rundt 66 prosent av virksomhetenes omsetning. Verdsetter man hele Kongsberg Automotive med samme forholdstall, får man en total selskapsverdi på 726 millioner euro og en egenkapitalverdi på 440 millioner euro når netto rentebærende gjeld på 287 millioner euro er fratrukket.
Slik sett verdsetter transaksjonene egenkapitalen i Kongsberg Automotive til vel 4,25 milliarder norske kroner. Selv etter en kursoppgang på hele 14 prosent fredag formiddag er ikke børsverdien på mer enn 2,8 milliarder kroner.
Nå skal man selvsagt være forsiktig med slike regnestykker. Og de gjenværende virksomhetene er ikke uten utfordringer. Men så langt har altså Kongsberg Automotive klart å navigere ganske stødig i et vanskelig farvann. Selskapet har faktisk klart å fremvise et netto overskudd etter skatt på 14,1 millioner euro i årets tre første kvartaler. Og selskapets finansielle robusthet blir nå vesentlig styrket ved hjelp av salgene.
Det går an å mene at aksjemarkedet gjennom prisingen av aksjen ikke har verdsatt den egentlig ganske imponerende utviklingen etter coronakrisen i fjor. Den moderate prisingen av aksjen kan selvsagt ha sammenheng med at aksjemarkedet husker hvor raskt coronakrisen utløste en dyp finansiell krise i fjor vår. Med salgene er risikoen for en tilsvarende utvikling vesentlig redusert. Når salgene er gjennomført i første kvartal, vil selskapet potensielt kunne omtrent halvere sin rentebærende gjeld.
Før halvlederkrisen og andre forsyningsforstyrrelser slo inn tidligere i år, klatret Kongsberg Automotive-aksjen helt opp til 4,25 kroner på det aller høyeste i januar. Etter salgene som ble annonsert torsdag, virker ikke en utvikling hvor aksjen kan komme tilbake til nivåene i januar urealistisk.
Hansern
29.10.2021 kl 14:27
6613
Ser noen plasser at en børsoppdatering som står på Nordnet sine sider diskuteres, jeg ønsker å rette opp i dette jeg tror er en feil. Først av alt dukker ikke denne børsoppdateringen opp på Euronext sine sider: https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0003033102-XOSL
Så jeg vet ikke hvorfor denne dukker opp hos Nordnet, men her er hvertfall oppdateringen:
Basert på at Q3 tallene viser til omsetning på 866 mEUR YTD, er denne oppdateringen totalt misvisende. Fra oppdateringen ser det jo ut som at KOA enda engang nedjusterer guidingen for hele året. Men dette er jo helt feil. Hittil i år, etter Q3, har de en omsetning på 866 mEUR. Det ser jo fremdeles ut som at de vil nå målene de har satt for året i sin helhet.
Så jeg vet ikke hvorfor denne dukker opp hos Nordnet, men her er hvertfall oppdateringen:
Basert på at Q3 tallene viser til omsetning på 866 mEUR YTD, er denne oppdateringen totalt misvisende. Fra oppdateringen ser det jo ut som at KOA enda engang nedjusterer guidingen for hele året. Men dette er jo helt feil. Hittil i år, etter Q3, har de en omsetning på 866 mEUR. Det ser jo fremdeles ut som at de vil nå målene de har satt for året i sin helhet.
Furuen
29.10.2021 kl 15:23
6332
Innsidekjøp:
Mandatory Notification of Trade for Primary Insiders
Frank Heffter, Chief Financial Officer and primary insider of Kongsberg Automotive ASA has 29 October 2021 bought 345,000 shares in the company at an average purchase price of NOK 2,6388. Following this transaction, Frank Heffter owns 345,000 shares in Kongsberg Automotive ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to the Market Abuse Regulation article 19 and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Mandatory Notification of Trade for Primary Insiders
Frank Heffter, Chief Financial Officer and primary insider of Kongsberg Automotive ASA has 29 October 2021 bought 345,000 shares in the company at an average purchase price of NOK 2,6388. Following this transaction, Frank Heffter owns 345,000 shares in Kongsberg Automotive ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to the Market Abuse Regulation article 19 and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Furuen
29.10.2021 kl 15:45
6222
Myra2 skrev Kurs mål 3 kr til uken her da ?
Til uken?
Nei, vi har alt vært over.
Nei, vi har alt vært over.
Furuen
29.10.2021 kl 15:55
6192
I dag topper vi vinnerlista på oslo Børs suverent.
Nr 2 på mest omsatt.
Nr 2 på mest omsatt.
Grimsmo
29.10.2021 kl 16:41
6060
Ja dette har vi jaggu ventet på😎👍 gla jeg fikk blimed fullasta opp. Tror veien til 4kr er kort.
De må vel guide ned nå som salg av virksomhet opphører q4.
De to virksomheter som selges var i minus 5 mill eur enit til nå og de selger til over bokført verdier skriver de i q3 rapporten trallalala.
De to virksomheter som selges var i minus 5 mill eur enit til nå og de selger til over bokført verdier skriver de i q3 rapporten trallalala.
Neckmann
29.10.2021 kl 17:52
5861
Selv med dagens oppgang er kontantbeholdningen etter salg høyere enn selskapsverdi.
E24 kommentar var ekstremt bullish på salget og verdier de innehar.
De sier 7,8 mrd.salgsverdi på selskapsverdien som er bokført lavt og det er vel uten cash kun bokførte verdier i et evt nytt salg av resten.
Dette var godt betalt av den dårligste divisjonen og langt over brt oms.
Kan vel bli ei kule nå som haren er sluppet ut.
De sier 7,8 mrd.salgsverdi på selskapsverdien som er bokført lavt og det er vel uten cash kun bokførte verdier i et evt nytt salg av resten.
Dette var godt betalt av den dårligste divisjonen og langt over brt oms.
Kan vel bli ei kule nå som haren er sluppet ut.
optimist68
29.10.2021 kl 18:15
6216
Fortsatt er vi ned 15 % iår. Denne skal krype videre opp til 4. Børsen er bare litt seig og høflig fortida
Får 2,1 Milliarder for tapsenheten til KOA. Det lukter gode dager fremover. Bakeren er nok fornøyd
Får 2,1 Milliarder for tapsenheten til KOA. Det lukter gode dager fremover. Bakeren er nok fornøyd
Redigert 29.10.2021 kl 18:18
Neckmann
29.10.2021 kl 19:16
10171
Bull00 skrev Det stemmer ikke.
Forklar regnestykket ditt som sier at det ikke stemmer.
optimist68
29.10.2021 kl 20:00
10039
De sier man skal investere i bilaksjer om man ønsker å investere i en bransje som spås å få den beste oppgangen fremover. Da inngår naturlig nok KOA. Man finner ikke mange selskaper på Oslo Børs som bortimot ikke verdsetter til noe som har ett så stort potensial. Muligens kan salget bli avlyst og det ikke blir noe av
Bull00
30.10.2021 kl 01:06
9706
Neckmann skrev Forklar regnestykket ditt som sier at det ikke stemmer.
Med dagens kurs er de verdsatt til 3.16 milliarder. De har rundt 800 mill i kontantbeholdning også får de drøye 2 milliarder tilført Q1 2022.
Neckmann
30.10.2021 kl 07:35
9531
De får 2.4 milliarder for salget. Mitt regnestykket baserer seg på en kontantbeholdning på 3.2 milliarder. Det betyr at resten av KOA er gratis iht dagens kurs
X-43 scramjet
30.10.2021 kl 10:16
9339
Lurer på om dette blir vinter raketten. Kan se for meg at denne går opp til 8 kroner. Spesielt når olje dollaren holder seg høy og gjenåpning av mer fabrikker etter lockdown. 2022 kan bli et bra år for KOA.
fastinvest
30.10.2021 kl 10:17
9705
Tidligere tekniske analyser viser at kursen kunne gått til 10kr. Det er veldig liten motstand aksjen kommer til å møte så her gjelder det å holde seg fast om kursen først tar av.
Det viktige man må huske på nå om man ønsker være long er følgende:
1. Selskapet har masse cash og kan bli gjeldsfri om de ønsker det
2. Selskapet har soglt sine tapssluker
3. Selskapet har med tapsslukene "klart" å oppnå ett positivt resultat for 2021 på ca 500 mill og det under vanskelig forhold. (i følge guidingen)
4. Selskapet kan bli en utbyttemaskin om verden går tilbake til normalen i løpet av 2022
Jeg tror aksjen skal opp til 4-5 kr ganske så raskt og så videre opp mot 10kr om det viser seg at de klarer levere store overskudd. Klarer de det er KOA ett av de mest underprisede selskapene på ose per dags dato.
Personlig har jeg inngang på 1.27kr om jeg husker rett så min gevinst er høy men ettersom jeg er long tror jeg på kurser opp mot 10kr innen 1-2 år så jeg sitter
Det viktige man må huske på nå om man ønsker være long er følgende:
1. Selskapet har masse cash og kan bli gjeldsfri om de ønsker det
2. Selskapet har soglt sine tapssluker
3. Selskapet har med tapsslukene "klart" å oppnå ett positivt resultat for 2021 på ca 500 mill og det under vanskelig forhold. (i følge guidingen)
4. Selskapet kan bli en utbyttemaskin om verden går tilbake til normalen i løpet av 2022
Jeg tror aksjen skal opp til 4-5 kr ganske så raskt og så videre opp mot 10kr om det viser seg at de klarer levere store overskudd. Klarer de det er KOA ett av de mest underprisede selskapene på ose per dags dato.
Personlig har jeg inngang på 1.27kr om jeg husker rett så min gevinst er høy men ettersom jeg er long tror jeg på kurser opp mot 10kr innen 1-2 år så jeg sitter
M.Y.Peng
30.10.2021 kl 10:50
9634
Enig i det du skriver og det vil ikke forundre meg meget om den både går høyere og raskere enn du antyder. Tror den vil nærmest «sprette» opp til 8-10 kroner og derfra øke når det viser seg at inntjeningen blir svært god. Lykke til.
fastinvest
30.10.2021 kl 11:47
9544
Ja det ligger mange mektige ord i meldingen. De selger altså to avdelinger som går i minus og som påvirker regnskapet svært negativt for nesten hele børsverdien.
De sitter så igjen med 8 milliarder i omsettning hvor de har gode marginaler. De gjør jo 500 mill i gevinst under ett piss år med to avdelinger som trekker ned over 300 mill.
Betaler de ned gjeld, investerer smart så tror jeg på utbytte rundt 500-600m i 2022 og en børsverdi på rundt 10 milliard som tilsvarer kurs 10 og utbytte på rundt 5%.
De sitter så igjen med 8 milliarder i omsettning hvor de har gode marginaler. De gjør jo 500 mill i gevinst under ett piss år med to avdelinger som trekker ned over 300 mill.
Betaler de ned gjeld, investerer smart så tror jeg på utbytte rundt 500-600m i 2022 og en børsverdi på rundt 10 milliard som tilsvarer kurs 10 og utbytte på rundt 5%.
Redigert 30.10.2021 kl 11:48
X-43 scramjet
30.10.2021 kl 12:22
9481
De glemte å ta med denne som favoritt i aksje sladder podcasten. Vel, skal komme meg raskt inn her, denne potensielle eventyrlige oppgangen kommer fort. 4 kroner kommer fort begynnelsen av november. Siem Offshore er også en mulig rakett fremover.
bækørreden
30.10.2021 kl 14:43
9344
Fuldstændig enig. Og jeg synes det er idioti at Trade I KOA. Den skal bare holdes :)
Bull00
30.10.2021 kl 16:36
9203
Det får 175 mill ICS og 37.7 mill for DLC. Totalt 212.7 mill euro. Det tilsvarer 2.07 milliarder nok. Sammen med 800 mill kontakt så er det under børsverdien til selskapet.
Grimsmo
30.10.2021 kl 18:27
9107
En Mcap på 6miliarder bør være nogen lunde riktig prising av koa mener jeg. De tilsvarer vel en kurs mellom 5,5 og 6kr
Neckmann
30.10.2021 kl 19:12
9085
Så må du justere for skatt fra underliggende drift som er negativ. Det har ikke du gjort! Den er positiv og vil gi ett konsernbidrag. Da er selskapet mindre verdt enn kontantbeholdningen. Fremførbart underskudd er cash når det ligger i konsern!!!
Garmis
30.10.2021 kl 22:27
8812
Neckmann. Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med informasjonen din?
Redigert 30.10.2021 kl 22:29
Koa er en oppkjøpskandidat med all cash de har/får og lave bokført verdier.
Koa er for en oppkjøpsinvestor 1 kr for 2 bokført.
Det er sikkert bilprodusenter som også ønsker og sikre seg på dette segment med et direkte oppkjøp,det kan skaffe fordeler i et levrandør problematisk leveranse.
De prioriterer seg først i køen av edle metaller.
Trolig kan den fly opp på videre spekulasjoner nå med kassa full i tilegg.
Koa er for en oppkjøpsinvestor 1 kr for 2 bokført.
Det er sikkert bilprodusenter som også ønsker og sikre seg på dette segment med et direkte oppkjøp,det kan skaffe fordeler i et levrandør problematisk leveranse.
De prioriterer seg først i køen av edle metaller.
Trolig kan den fly opp på videre spekulasjoner nå med kassa full i tilegg.
Neckmann
31.10.2021 kl 08:47
8421
At selskapet er priset lavere en cash beholdning. Bør ringe en bjelle om at resten av virksomheten da prises til null.
Neckmann
31.10.2021 kl 08:53
8432
Priser man resten av virksomheten til marked, sammenlignet med andre selskaper, bør aksjen reprises til opp mot seks kroner. Tror vi kommer til å se en markant økning allerede imorgen. Og opp mot 5 NOK mot slutten av uken
Bare minner på at balansen ikke bare er penger i kassen. Du må og se Høyre side som viser hvordan eiendelene er finansiert.
Pingvi
31.10.2021 kl 12:03
8372
Helt riktig - det er av mer interesse å snakke EV, ikke MCAP. Fortsatt er KOA kraftig underpriset. Slår ikke opp tallene nå, men pr nå er netto rentebærende under 300 millioner euro. Mao - etter salgene kan man sitte med et selskap som er tilnærmet gjeldfritt dersom dette er et mål i seg selv . Da vil vi få et resultat før skatt tilnærmet likt EBIT - mao kan man sitte med et tilnærmet gjeldfritt selskap som omsetter 8 milliarder kroner, tjener 600-700 millioner kroner med potensiale for økende inntjening når verden kommer tilbake på spor igjen - og dette selskapet skal prises til 3,15 milliarder?
Noen snakker om 10 milliarder i mcap - hvordan ser da tallene ut på f.eks resultat 600 millioner? PE på 16,7 - med dagens rentenivå - er dette helt utenkelig? Er det utenkelig at vi ser en guiding på resultat vesentlig over 600 millioner for 2023? Er det derfor utenkelig at man ser 10 kr i løpet av 2022?
Mener å huske at de snakket selv om at de ønsket å begynne med utbytte når egenkapitalen passerte 30% pluss at de hadde kontantstrømmer som tillot dette.
Vi er langt forbi der allerede i 2022 med de nedsalgene som ble gjort nå. Jeg tror det kommer utbytte i 2022. Hvor stort dette utbyttet blir skal jeg ikke spekulere i, men tallene over hvor man snakker om 50 øre pr aksje mener jeg selv ikke høres ut som dagdrømmer.
Noen snakker om 10 milliarder i mcap - hvordan ser da tallene ut på f.eks resultat 600 millioner? PE på 16,7 - med dagens rentenivå - er dette helt utenkelig? Er det utenkelig at vi ser en guiding på resultat vesentlig over 600 millioner for 2023? Er det derfor utenkelig at man ser 10 kr i løpet av 2022?
Mener å huske at de snakket selv om at de ønsket å begynne med utbytte når egenkapitalen passerte 30% pluss at de hadde kontantstrømmer som tillot dette.
Vi er langt forbi der allerede i 2022 med de nedsalgene som ble gjort nå. Jeg tror det kommer utbytte i 2022. Hvor stort dette utbyttet blir skal jeg ikke spekulere i, men tallene over hvor man snakker om 50 øre pr aksje mener jeg selv ikke høres ut som dagdrømmer.
Redigert 31.10.2021 kl 12:04
X-43 scramjet
31.10.2021 kl 12:34
8297
Nå kan vi alle gi oss selv en julegave: Mer KOA aksjer i porteføljen og håpe den går mot 10 kroner i løpet av 2022. Stiger denne mandag, så blir det en solid omsetning av KOA i løpet av dagen.
Neckmann
31.10.2021 kl 14:21
8106
Ja. Priser du inn Balansen begynner vi å snakket P/B den er jo så latterlig lav. Selskapet skal reprises!!!
Pingvi
31.10.2021 kl 15:18
7981
Jeg satt selv rundt 2,60 og var litt fornøyd med meg selv fordi jeg hadde unngått å gå i den fellen som jeg har gjort mange ganger før - forsøke å trade inn noen øre for å se en rakett som forsvant. På den annen side - jeg torde heller ikke kjøpe mer.
Når Frank Heffter, finansdirektør i KOA, mener at det er lurt å ta sin første inngang i KOA med 345.000 aksjer til 2,63, så skjønner jo jeg at jeg gjorde feil som ikke brukte ett par tusenlapper på det nivået også...... Jeg tror Frank kjenner selskapet "litt" bedre enn meg. Han sitter fra før med 0 aksjer og velger å dra nesten 1 million av egne penger opp av lommen. Uten å kjenne Frank Heffter sin privatøkonomi, så er ikke dette noe som kan klassifiseres som et lite støttekjøp.
Jeg kommer til å være på kjøperen i morgen - uavhengig om den faller elle stiger fra åpning.
Når Frank Heffter, finansdirektør i KOA, mener at det er lurt å ta sin første inngang i KOA med 345.000 aksjer til 2,63, så skjønner jo jeg at jeg gjorde feil som ikke brukte ett par tusenlapper på det nivået også...... Jeg tror Frank kjenner selskapet "litt" bedre enn meg. Han sitter fra før med 0 aksjer og velger å dra nesten 1 million av egne penger opp av lommen. Uten å kjenne Frank Heffter sin privatøkonomi, så er ikke dette noe som kan klassifiseres som et lite støttekjøp.
Jeg kommer til å være på kjøperen i morgen - uavhengig om den faller elle stiger fra åpning.
Redigert 31.10.2021 kl 15:19
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/10/31/7763794/skoda-gjenopptar-driften
Gode nyheter tikker inn.
Gode nyheter tikker inn.
Momentet og omsetningen fortsetter så sprenger den barometrene.
En del fond og investorer som ser den saftig rabatten.
Kan bli skikkelig reprising av dette,bare vanskelig og henge med når interessen er stor og det tikker rett oppover,mange kan bli sittende igjen på perrongen om det skjer.
Skal nok opp mot 4-4,2 allerede på kort sikt om momentet fortsetter.
Hvem tør og ikke være med etter dette kanonsalget og innsidekjøp.
En del fond og investorer som ser den saftig rabatten.
Kan bli skikkelig reprising av dette,bare vanskelig og henge med når interessen er stor og det tikker rett oppover,mange kan bli sittende igjen på perrongen om det skjer.
Skal nok opp mot 4-4,2 allerede på kort sikt om momentet fortsetter.
Hvem tør og ikke være med etter dette kanonsalget og innsidekjøp.
Furuen
01.11.2021 kl 09:10
6938
Nok et bevis på at den tålmodige belønnes når en har satt seg inn i selskapet.
Fantastisk trøkk nå. Passerte 40 mill på 9 minutter. RT 3,234
Fantastisk trøkk nå. Passerte 40 mill på 9 minutter. RT 3,234
unikum
01.11.2021 kl 12:54
6567
Blir det virkelig at vi skal ned igjen til 2,65 ? Begynner å bli noe usikker på en slik grønn dag
Ryzen_invest
01.11.2021 kl 13:00
6528
Er det penny traderne som kjører oss ned? De pleier å være flinke til det..:)
Kommer til å sprette opp igjen og mange blir stående igjen på perrongen ! Skjønner dere ikke hvor bull den meldingen var….nå er den ekstremt lavt priset !
unikum
01.11.2021 kl 13:05
6831
Er nok en del gevinst sikring på gang. Blir litt skeptisk med den omsetningen også. Tydeligvis en del som har tjent på oppturen...