GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021 (2)
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Redigert 30.09.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
nman
01.01.2022 kl 07:43
7015
En riktig fin avslutning på bulkåret 2021 ja!! Godt nytt år alle sammen🎉✨
Geir Rune L
31.12.2021 kl 22:50
7240
Flott avslutning på året i statene med kurs nærmere 82.
Godt nytt år!
Godt nytt år!
Schenk
31.12.2021 kl 21:28
7331
Good to have you back , Kjepet! Watch out for virus in your cab, we want you in good shape in the next year! 😀
fattigstakkar
31.12.2021 kl 18:38
7440
Godt nyttår til hele bulkegjengen. Bulk avslutter året i fint driv i USA. GOGL godt over 80 nå, og SBLK opp nesten 5%. En del rare bevegelser på årets siste dag. DSX går motsatt av resten av bulkaksjene og faller til 3.81, få dager etter at selskapet kjøpte tilbake egne aksjer for 4.25 per aksje. Ikke lett å skjønne logikken i det. Flytter tradingposten fra SBLK til DSX og tok noen ekstra GOGL før festen begynner. Godt nytt bulkår!
Hardingen
30.12.2021 kl 21:08
8034
Gogl topp 3
2021 is completed for OSEBX index. 23.4% total return, 49 stocks up, 32 down. Top 4 are all shipping; 9 of top 10 are cyclicals. Value outperformed growth. Equinor alone was 34% of the total index pts gain for the yr (+ NHY and you have 47% of the pts gain).
https://twitter.com/PaulHarper2/status/1476581148918796291/photo/1
Redigert 30.12.2021 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
hogan
30.12.2021 kl 17:52
8276
Realistoptimist skrev Hvem sin flåte prater du om?
Snakker om den totale flåten, hvis det blir konstant høye rater 60-70000 us, blir det ikke skraping, da oppgraderer jo alle sine ship, klarere nu
andh
30.12.2021 kl 14:01
8598
Jeg håper og tror på en soft landing i byggebransjen i Kina. Dette kombinert med stålkontroll på supply-siden gjør at jeg flesker til med en predikasjon på $34.500/d for caperatene i 2022!
KJEPET
30.12.2021 kl 12:44
8883
Ikke lett å spå, spesielt om fremtiden :-)
Husker denne fra september 2020 fra meglerhuset Pareto (snittrater for 2021 endte ca. $33.400/d).
"I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det."
Pareto har vel hevet anslaget for 2022 til $20.000/d nå. Skal vi gjette på hva snittratene for capesize blir i 2022?
https://www.preciousshipping.com/en/2021/12/09/09-12-2021-dry-bulk-can-this-spectacular-year-be-repeated-in-2022-by-nidaa-bakhsh-lloyds-list/
EDIT 13.41: C5 $9.35 nå og BHP er ute etter mer :-)
Nå bærer det oppover ja!
Freight futures am update
Capesize up ~13%
Panamax up ~4%
Husker denne fra september 2020 fra meglerhuset Pareto (snittrater for 2021 endte ca. $33.400/d).
"I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det."
Pareto har vel hevet anslaget for 2022 til $20.000/d nå. Skal vi gjette på hva snittratene for capesize blir i 2022?
https://www.preciousshipping.com/en/2021/12/09/09-12-2021-dry-bulk-can-this-spectacular-year-be-repeated-in-2022-by-nidaa-bakhsh-lloyds-list/
EDIT 13.41: C5 $9.35 nå og BHP er ute etter mer :-)
Nå bærer det oppover ja!
Freight futures am update
Capesize up ~13%
Panamax up ~4%
Redigert 30.12.2021 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
hogan
30.12.2021 kl 09:33
8821
Cape, 16 ship mer enn 25 år, Panamax 15% av flåten over 20 år, så hvis ratene blir veldig høye kan de ta utgiften hvis de blir lavere noe jeg ikke tror i det hele tatt blir det skraping, så vinn vinn
KJEPET
30.12.2021 kl 09:29
8827
Hører om $9.15 på C5 done nå for midten av januar. Tror karantene blant shippingpersonell allerede påvirker ratene.
bjooern
30.12.2021 kl 09:19
8692
bjooern skrev Ser vi 80 i løpet av dagen.
Bommet med et par dager:)
Traderèn
30.12.2021 kl 08:41
8773
Takk for godt innlegg KJEPET.
Bare legger til litt rundt regelverket EEXI og CII.
EEXI er et krav til alle skip over 5000 Gross Ton og starter 01.01.2023, skipene må være i "compliance" ved første Annual survey, Class Intermediate eller Renewal survey.
DVS at skip som har «annual due date» i oktober 2023 kan trade ut nesten hele 2023 uten å gjøre tiltak med maskineri eller redusere fart. (pga vindu +/- 3 mnd på annual survey)
Så hva er EEXI: Det går på det tekniske på skipet mens CII går på det kommersielle.
Siden hvert skip får sin egen beregning så kan vi ikke si at alle skip må redusere farten for å komme innenfor regelverket, her er hvert skip som må kvalifisere. Den letteste måten er å redusere farten på skipet, men også andre tiltak kan bli satt inn (tekniske modifikasjoner på motorene (Hovedmotor og generatorer)
I storbulk, som Capesize, Panamax og Suezmax skip så antar de fleste en reduksjon av farten som tilsvarer at mellom 3 og 6% av kapasiteten blir tatt ut pga lavere fart.
DNB sine analytikere har redusert levetiden på skipene fra 25 år til 20 år. Kun får skip på vannet i dag er bygget mht miljøkravene som nå er kommet, og rederen kommer til å skrape dem, istedenfor å ta dem igjennom en dyr 20 års klassing som innebærer en betydelig oppgradering
Her kan dere lese dere opp
https://www.dnv.com/maritime/insights/topics/eexi/index.html
GODT NYTT ÅR
Bare legger til litt rundt regelverket EEXI og CII.
EEXI er et krav til alle skip over 5000 Gross Ton og starter 01.01.2023, skipene må være i "compliance" ved første Annual survey, Class Intermediate eller Renewal survey.
DVS at skip som har «annual due date» i oktober 2023 kan trade ut nesten hele 2023 uten å gjøre tiltak med maskineri eller redusere fart. (pga vindu +/- 3 mnd på annual survey)
Så hva er EEXI: Det går på det tekniske på skipet mens CII går på det kommersielle.
Siden hvert skip får sin egen beregning så kan vi ikke si at alle skip må redusere farten for å komme innenfor regelverket, her er hvert skip som må kvalifisere. Den letteste måten er å redusere farten på skipet, men også andre tiltak kan bli satt inn (tekniske modifikasjoner på motorene (Hovedmotor og generatorer)
I storbulk, som Capesize, Panamax og Suezmax skip så antar de fleste en reduksjon av farten som tilsvarer at mellom 3 og 6% av kapasiteten blir tatt ut pga lavere fart.
DNB sine analytikere har redusert levetiden på skipene fra 25 år til 20 år. Kun får skip på vannet i dag er bygget mht miljøkravene som nå er kommet, og rederen kommer til å skrape dem, istedenfor å ta dem igjennom en dyr 20 års klassing som innebærer en betydelig oppgradering
Her kan dere lese dere opp
https://www.dnv.com/maritime/insights/topics/eexi/index.html
GODT NYTT ÅR
andh
30.12.2021 kl 00:10
9032
Takk KJEPET for nok et saklig, opplysende og vennlig innlegg. Alltid noen tradere som utøser edder og galle over oss langsiktige. Jeg tror som deg på det fundamentale. GOGL er i en positiv unntakstilstand og vil være det lenge. Med dette vil jeg ønske deg og dere mange andre positive bidragsytere et godt nytt år !
DrM
29.12.2021 kl 23:26
8921
Golden Ocean Group er for tiden basert i Hamilton, Bermuda. GOGLs evne til å generere kontantstrøm er imponerende. Den sterke balansen støtter dens aksjonærvennlige aktiviteter. GOGL drar også nytte av sterk etterspørsel etter tørrbulk.
Golden Ocean har for tiden en Zacks Rank #2 (kjøp). Drevet av det bullish-scenarioet har GOGL hatt et drømmeløp på børsene det siste året, med en økning på over 93 %. Aksjen har også sett Zacks Consensus Estimate for inntjening i inneværende kvartal flytte 23% nordover de siste 90 dagene.
https://finance.yahoo.com/news/zacks-industry-outlook-highlights-danaos-104110854.html
Golden Ocean har for tiden en Zacks Rank #2 (kjøp). Drevet av det bullish-scenarioet har GOGL hatt et drømmeløp på børsene det siste året, med en økning på over 93 %. Aksjen har også sett Zacks Consensus Estimate for inntjening i inneværende kvartal flytte 23% nordover de siste 90 dagene.
https://finance.yahoo.com/news/zacks-industry-outlook-highlights-danaos-104110854.html
Kalle Kurtasje
29.12.2021 kl 23:08
8972
Leser alt Kjepet skriver med stor interesse.
Godt han er tilbake på forumet.
Godt Nytt År til Kjepet, og andre trofaste GOGLere!
Godt han er tilbake på forumet.
Godt Nytt År til Kjepet, og andre trofaste GOGLere!
Ryddegutt
29.12.2021 kl 22:56
9026
Grønn og fin på andre siden i kveld . After trade på 9.10😊 tett rundt 80 nok. Hadde vært hyggelig om 2021 avsluttet med et 8 tall først .
Ryddegutt
29.12.2021 kl 21:38
8762
Hyggelig at du fortsatt sitter i båten med oss andre. Setter pris på dine konstruktive innlegg og flott at du deler ditt syn med oss andre.
invisible
29.12.2021 kl 21:31
8718
Tusen takk ja, hyggelig å se at du er tilbake igjen.
Godt nytt år til alle GOGL-ere!
Godt nytt år til alle GOGL-ere!
Realistoptimist
29.12.2021 kl 21:24
8735
Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive og dele info og gode betraktninger! Godt nytt år til alle Gogl-eiere!
KJEPET
29.12.2021 kl 20:41
8831
Ikke mye aktivitet her inne dessverre. Blir mest om kursen skal opp eller ned i det korte bildet. Selvsagt viktig for tradere, men av mindre betydning for den langsiktige og fundamentale. Så etter en periode med ganske dårlig motivasjon for å skrive her inne, så skal jeg gi det et ærlig forsøk en gang til. Ser at "sure oppstøt" fra enkelte aldri blir fulgt opp med videre diskusjon og informasjon, slik vi så av mhinvest. Den personen bidrar bidrar stort sett med kvalme og ingenting konstruktivt.
Personlig betyr slike håpløse uttalelser ingenting, men det går utover motivasjonen til å skrive. Jeg følger selvsagt bulk markedet like tett som alltid og er tungt investert i gogl.
Når det er sagt så kan vi se litt på hva som har skjedd med vår kjære Golden Ocean i 2021. I starten av året fikk vi et oppsving som vi sjelden ser i Q1. Slik er China på godt og vondt. COVID førte også til mye kø ved havnene i China og vi fikk et eventyrlig oppsving utover høsten som endte med spot på over $87k dagen. De siste par månedene har ratene falt kraftig tilbake (som forventet) og stabilisert seg.
Kursmessig så har aksjen i år gått fra 40.- til 80.-. En dobling, som i seg selv er fantastisk. I tillegg får vi ca. 23 NOK utbytte for året. Altså en utbyttegrad på 58% for de som kjøpte aksjen for et år siden. Det er bare å takke Ulrik for en eventyrlig god avkastning for årets aksjonærer.
Så over til det som betyr noe for den langsiktige investor, nemlig det fundamentale.
"Alle" frykter nå China og Evergrande. Man vet aldri hvordan China agerer i det korte bildet. Mange har dømt China nord og ned i både 30 og 40 år, uten å få rett. Skjer det denne gangen? Neppe, men det er viktig å registrere en betydelig nedgang siste året i stålforbruket i China. Ned 20% YOY. Det er ganske mye. Selv om resten av verden er opp over 6% så blir totalen en solid nedgang. Jeg tror at vi kan gå en sideveis utvikling i China i Q1, men at vi i Q2 vil få et betydelig oppsving i China. Malmlagrene i China pr. i dag er høye, men stållagrene er lave. Et startskuddet for stålproduksjon går den dagen OL er overer det liten tvil om. Xi går for sin tredje periode i oktober 2022. Før den tid skal det nok hives mer kull på den kinesiske motoren, når Xi klappes inn til høsten.
Skrapingen i år har vært svært begrenset, ikke så rart med de høye ratene. (snitt cape rundt $33.500 for 2021). Kun 13 capen har blitt sendt til de evig jaktmarker mot totalt 54 i hele 2020. Skrapprisen er skyhøy og en en fin sikring mot rater under break-even nivåer.
Så til ordreboken. Den er fortsatt meget lav, og jeg kan ikke se at vi får utfordringer på supplysiden før tidligst i slutten av 2024 slik det er nå. Container fyller opp mye av slottene på verftene de neste to årene.
Så hva ser vi kan gå galt det neste året eller to?
- China er nøkkelen, og siden ca. 70% av capesize lastene er iron ore, blir China nøkkelen fremover. Om eiendomsmarkedet i China kollapser så vil det bety trøbbel for capesize.
- En ny damkatastrofe i Brazil vil også være med på å redusere ton-mile og gå utover ratene.
- En ny stor bølge med COVID (litt COVID kan faktisk være godt nytt for ratene).
Hva med oppsiden?
- China kommer tilbake etter en betydelig nedgang i stålproduksjonen siste året.
- Vale holder produksjonen oppe og sørger for økt ton-mile. Ser de også i disse dager i oppkjøpssamtaler som vil føre til mer produsjon.
- COVID blir mildere og mildere, og verden fortsetter å hente seg inn slik vi har sett i 2021.
- At BBB blir vedtatt i en eller annen form i USA som vil gi økte etterspørsel etter stål.
- Mye dårlig vær som sammen med COVID gir store kødannelser, spesielt i China.
- EEXI vil føre til litt hamstring i H2 og dermed gi høyere skraping.
Det var noen av betraktningene for 2021. Det finnes også mye annet man kan se på, men dette er hovedpunktene. Vi får hjelpe hverandre til mer informasjon slik at vi får best mulig grunnlag til å foreta være investeringer på.
God nytt år!
Personlig betyr slike håpløse uttalelser ingenting, men det går utover motivasjonen til å skrive. Jeg følger selvsagt bulk markedet like tett som alltid og er tungt investert i gogl.
Når det er sagt så kan vi se litt på hva som har skjedd med vår kjære Golden Ocean i 2021. I starten av året fikk vi et oppsving som vi sjelden ser i Q1. Slik er China på godt og vondt. COVID førte også til mye kø ved havnene i China og vi fikk et eventyrlig oppsving utover høsten som endte med spot på over $87k dagen. De siste par månedene har ratene falt kraftig tilbake (som forventet) og stabilisert seg.
Kursmessig så har aksjen i år gått fra 40.- til 80.-. En dobling, som i seg selv er fantastisk. I tillegg får vi ca. 23 NOK utbytte for året. Altså en utbyttegrad på 58% for de som kjøpte aksjen for et år siden. Det er bare å takke Ulrik for en eventyrlig god avkastning for årets aksjonærer.
Så over til det som betyr noe for den langsiktige investor, nemlig det fundamentale.
"Alle" frykter nå China og Evergrande. Man vet aldri hvordan China agerer i det korte bildet. Mange har dømt China nord og ned i både 30 og 40 år, uten å få rett. Skjer det denne gangen? Neppe, men det er viktig å registrere en betydelig nedgang siste året i stålforbruket i China. Ned 20% YOY. Det er ganske mye. Selv om resten av verden er opp over 6% så blir totalen en solid nedgang. Jeg tror at vi kan gå en sideveis utvikling i China i Q1, men at vi i Q2 vil få et betydelig oppsving i China. Malmlagrene i China pr. i dag er høye, men stållagrene er lave. Et startskuddet for stålproduksjon går den dagen OL er overer det liten tvil om. Xi går for sin tredje periode i oktober 2022. Før den tid skal det nok hives mer kull på den kinesiske motoren, når Xi klappes inn til høsten.
Skrapingen i år har vært svært begrenset, ikke så rart med de høye ratene. (snitt cape rundt $33.500 for 2021). Kun 13 capen har blitt sendt til de evig jaktmarker mot totalt 54 i hele 2020. Skrapprisen er skyhøy og en en fin sikring mot rater under break-even nivåer.
Så til ordreboken. Den er fortsatt meget lav, og jeg kan ikke se at vi får utfordringer på supplysiden før tidligst i slutten av 2024 slik det er nå. Container fyller opp mye av slottene på verftene de neste to årene.
Så hva ser vi kan gå galt det neste året eller to?
- China er nøkkelen, og siden ca. 70% av capesize lastene er iron ore, blir China nøkkelen fremover. Om eiendomsmarkedet i China kollapser så vil det bety trøbbel for capesize.
- En ny damkatastrofe i Brazil vil også være med på å redusere ton-mile og gå utover ratene.
- En ny stor bølge med COVID (litt COVID kan faktisk være godt nytt for ratene).
Hva med oppsiden?
- China kommer tilbake etter en betydelig nedgang i stålproduksjonen siste året.
- Vale holder produksjonen oppe og sørger for økt ton-mile. Ser de også i disse dager i oppkjøpssamtaler som vil føre til mer produsjon.
- COVID blir mildere og mildere, og verden fortsetter å hente seg inn slik vi har sett i 2021.
- At BBB blir vedtatt i en eller annen form i USA som vil gi økte etterspørsel etter stål.
- Mye dårlig vær som sammen med COVID gir store kødannelser, spesielt i China.
- EEXI vil føre til litt hamstring i H2 og dermed gi høyere skraping.
Det var noen av betraktningene for 2021. Det finnes også mye annet man kan se på, men dette er hovedpunktene. Vi får hjelpe hverandre til mer informasjon slik at vi får best mulig grunnlag til å foreta være investeringer på.
God nytt år!
nman
29.12.2021 kl 14:51
9247
Kina fyrer opp nytt kullkraftverk, og flere skal det bli de neste årene:
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/29/7795666/fyrer-opp-gigantisk-kullkraftverk
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/12/29/7795666/fyrer-opp-gigantisk-kullkraftverk
Realistoptimist
29.12.2021 kl 12:57
9394
Da er det bare å fylle på med aksjer, for å få mest mulig skjermingsfradrag ;-) Eller venter alle å kjøpe på den forventede dippen rundt CNY, da shortere også skal ha masse aksjer? Dippen som aldri kom i fjor...
hogan
28.12.2021 kl 23:18
10021
Ordrebok for cape under 2% i 2022, bra for Gogl som har mange cape, shorten til Marshall går vel bra, blir en bra dipp i markedet jan/feb,
nman
28.12.2021 kl 06:49
10861
Ordreboka:
On the other end of the spectrum, the order-to-fleet ratio is a mere 5.7% for product tankers, 6.9% for bulkers and 7.9% for crude tankers as 2021 comes to a close. These are historically low levels of new ship orders, implying continued strength for bulkers in the years ahead and offering promise of future relief to beleaguered tanker owners.
https://www.hellenicshippingnews.com/by-the-numbers-shippings-unparalleled-year-in-10-charts/
On the other end of the spectrum, the order-to-fleet ratio is a mere 5.7% for product tankers, 6.9% for bulkers and 7.9% for crude tankers as 2021 comes to a close. These are historically low levels of new ship orders, implying continued strength for bulkers in the years ahead and offering promise of future relief to beleaguered tanker owners.
https://www.hellenicshippingnews.com/by-the-numbers-shippings-unparalleled-year-in-10-charts/
Geir Rune L
27.12.2021 kl 18:04
11349
Omsettes på 78,4 i statene nå.
Marshall fortsetter å øke short med nye 200k og er oppe i 3,4 mill.
Marshall fortsetter å øke short med nye 200k og er oppe i 3,4 mill.
bjooern
24.12.2021 kl 22:23
12247
Ryddegutt skrev Kjepet er tilbake ... da ble det jul i år også
Ja den beste julegaven 🥰🥰
Pilteri
24.12.2021 kl 22:23
6766
Ryddegutt skrev Kjepet er tilbake ... da ble det jul i år også
Synes lissom det har vært noe som har manglet her sånn😁
Realistoptimist
24.12.2021 kl 09:08
7151
Takk lige så KJEPET! Og satser på at både du og GOGL er tilbake til nye høyder utover i 2022 :-)
KJEPET
24.12.2021 kl 08:47
7182
Ønsker alle som følger Gogl-trådene, det er visst en del, en god jul og et riktig godt nytt (børs)år :-)
nman
24.12.2021 kl 07:01
7281
Fearnleys 23 desember:
Capesize
After the Cape rates took a massive hit last week, a floor was eventually reached this week at index average around low USD 20,000 level. In the pacific, the c5 freight was seen in the range of low to high 9s and a TC value presently at USD18000 level. Capes and Newcastlemaxes waiting to discharge in China have dropped by 50 vessels the last four weeks.
Brazilian fixing activity has been limited and freight was dropping by USD 2 to present value of USD 22 pmt.
The Atlantic has been balanced for a relatively long period of time, but rates came off in line with general values and on the back of a couple of spot fixtures. the value of a TA round lost some 10k to present mid 20,000s.
On the period side, there is a demand for tonnage both index linked and at fixed rates but a general lack of ships. In line with our view, owners are expecting a positive development as we get into January.
Panamax
Something of a holiday feel to the market mostly, however in places there appeared minor signs of life. The North Atlantic remained under pressure despite some fresh cargo, generally bids were getting hit along with some failing of tonnage, whilst further South talk of slightly better bids for end January/beg February arrival saw some renewed optimism, but most were erring on the side of caution for now. Asia saw some improved activity with a supported Indonesian market has led to some marginally better bids, whilst there appeared pockets of resistance on some of the longer round voyages on deferred dates but still the early tonnage count appeared to overshadow further out.
Capesize
After the Cape rates took a massive hit last week, a floor was eventually reached this week at index average around low USD 20,000 level. In the pacific, the c5 freight was seen in the range of low to high 9s and a TC value presently at USD18000 level. Capes and Newcastlemaxes waiting to discharge in China have dropped by 50 vessels the last four weeks.
Brazilian fixing activity has been limited and freight was dropping by USD 2 to present value of USD 22 pmt.
The Atlantic has been balanced for a relatively long period of time, but rates came off in line with general values and on the back of a couple of spot fixtures. the value of a TA round lost some 10k to present mid 20,000s.
On the period side, there is a demand for tonnage both index linked and at fixed rates but a general lack of ships. In line with our view, owners are expecting a positive development as we get into January.
Panamax
Something of a holiday feel to the market mostly, however in places there appeared minor signs of life. The North Atlantic remained under pressure despite some fresh cargo, generally bids were getting hit along with some failing of tonnage, whilst further South talk of slightly better bids for end January/beg February arrival saw some renewed optimism, but most were erring on the side of caution for now. Asia saw some improved activity with a supported Indonesian market has led to some marginally better bids, whilst there appeared pockets of resistance on some of the longer round voyages on deferred dates but still the early tonnage count appeared to overshadow further out.
Pølsebua
24.12.2021 kl 00:43
7338
Enig med du, Geir Rune. Å spå om fremtiden med ta tror jeg like mye på som astrologi. Eller religion for den saks skyld. Støtter deg i gogl- synet og har i tillegg samme syn på Frontline. Den kommer plutselig, uten at jeg vet når. Gogl gir et fantastisk utbytte kommende år, antagelig kombinert med kursoppgang. Blir ikke bedre enn det.
Geir Rune L
23.12.2021 kl 23:45
7340
boupa skrev Du har absolutt et poeng, det likner veldig.
Noen heller til TA som instrument for sine disponeringer og gjør set sikkert veldig godt på børs. Jeg for min del forstår mindre av at dette skal ha noen innvirkning på fremtidig kursutvikling. Mulig man kan treffe godt med dette verktøy men kan ikke se at dette tar hensyn til rateutvikling og elementer som antall skip som er under bygging. Enhver kan jo finne diverse hode skulder formasjoner i historisk kurs.
Sikkert noen som fant en hode skulder i maersk og hapag loyd og som gikk glipp av en eventyrlig reise. Enhver får gjøre som de vil, men jeg sitter i alle fall ut 2023 med den langsiktige beholdningen om det ikke kommer ny info underveis som endrer denne horisonten. Jeg er rimelig trygg på at dette gir en svært god avkastning.
Sikkert noen som fant en hode skulder i maersk og hapag loyd og som gikk glipp av en eventyrlig reise. Enhver får gjøre som de vil, men jeg sitter i alle fall ut 2023 med den langsiktige beholdningen om det ikke kommer ny info underveis som endrer denne horisonten. Jeg er rimelig trygg på at dette gir en svært god avkastning.
Geir Rune L
23.12.2021 kl 18:46
7554
Omsettes for om lag 77 i statene nå. Skal sikkert korrigere ned igjen, men enn så lenge er det hyggelig å være gogl aksjonær om dagen.
God jul!
God jul!
nkrystad
23.12.2021 kl 17:20
7648
Om man spoler tilbake til overgangen okt/nov; ser det nå ut som at grafen tegner et bilde av en skummel hode skulder-formasjon - eller er jeg helt på jule-jordet?
nman
23.12.2021 kl 14:00
7705
Ønsker alle God Jul med dette avsnittet fra Q3 rapporten:
• approximately $41,900 per day contracted for 83% of the available days for Capesize vessels
and $27,300 per day contracted for 87% of the available days for Panamax vessels for the
fourth quarter of 2021; and
▪ approximately $33,200 per day contracted for 30% of the available days for Capesize vessels
and $24,150 per day contracted for 36% of the available days for Panamax vessels for the first
quarter of 2022.
• approximately $41,900 per day contracted for 83% of the available days for Capesize vessels
and $27,300 per day contracted for 87% of the available days for Panamax vessels for the
fourth quarter of 2021; and
▪ approximately $33,200 per day contracted for 30% of the available days for Capesize vessels
and $24,150 per day contracted for 36% of the available days for Panamax vessels for the first
quarter of 2022.
Geir Rune L
22.12.2021 kl 22:56
8198
Blir ikke klok på det. Har tidligere spekulert i om man kan sitte short på ose og samtidig sitte som eier på Nasdaq. Poenget er å trade på kursforskjell mellom de to børsene.
Nå var den aksjonæroversikten fra september, samtidig viser shortlisten fra ose at Marshall satte shorten i oktober
Nå var den aksjonæroversikten fra september, samtidig viser shortlisten fra ose at Marshall satte shorten i oktober