BCS - Inngår salgsavtale med Nanoshel UK - første kommersiell av

elnomi
BCS 22.10.2021 kl 12:43 171981

BCS melder om den første kommersielle avtalen. I går ble det meldt at teknologien er godkjent av det japanske selskapet og i dag kommer den første salgsavtalen. Her er det bare å spenne fast setebeltet videre fremover denne høsten

Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK
(Bergen, 21 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) has entered into a sales agreement with Nanoshel UK Limited (Nanoshel), representing the first major commercial agreement for the company. The agreement is expected to have an annual value of NOK 5 million.

“We are excited to have our first large-scale sales agreement with a partner like Nanoshel, with prices within our guided range. They are a significant supplier of materials for the research and development industry, and we are confident that their costumers would prefer our green carbon-nano fiber over existing highly polluting manufacturing of Carbon nano materials ” says CEO Jan B. Sagmo.

Bergen Carbon Solutions has entered into a sales agreement with Nanoshel, where the annual value is expected in the range of NOK 5 million. Nanoshel delivers over 1.000 different products to the research and development industry.

“This agreement gives Nanoshel an opportunity to take an active part in the green material revolution that we are experiencing today. We are looking forward to delivering green carbon nanofibers to our customers,” says Vivek Gupta, Managing Director of Nanoshel.
https://newsweb.oslobors.no/message/544898
Slettet bruker
10.11.2021 kl 15:43 4556

Helt riktig, det er Norne som er "den store" vinneren her, enn så lenge.
Rule
10.11.2021 kl 17:18 4375

Umiddelbart vil jeg tænke at 800NOK er optimistisk, men vi har set andre ESG'er hvor kursen bestemt er blevet revet op på vækst og indtjening forventninger der ligger langt langt ud i fremtiden. NEL,Tesla og ACC er gode eksempler. Kursen kører fint op siden 5/11 og jeg tror det toget bare kommer til at fortsætte frem til nyheder der vil accelerere. Ca. 20 NOK pr måned, hvilket giver 90 NOK slut 2021. Men vi ved der kommer opdateret guidance og formentlig flere kontrakter, så >100 NOK i 2021 er ikke umuligt.
Rule
10.11.2021 kl 17:20 4372

Så mit gæt er at 400 NOK er mere realistisk udgang 2022.
Slettet bruker
10.11.2021 kl 20:24 4096

Hehe, mest sannsynlig; den implementerer nok før den tid, da jeg selv definerer høsten som rimelig ferdig nå. Er selv ikke en tilhenger av vinteren, men denne vinteren blir meg en sann glede.
HP17
10.11.2021 kl 21:01 4007

frigjør Røkke kapital for å kjøpe seg opp i nye fremtidsrettede selskaper som BCS? BCS må jo være et selskap som passer perfekt inn i den nye grønne fornybare satsingen til Røkke?

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/10/7770372/vil-selge-18-millioner-aker-bp-aksjer

Aker og britiske BP skal ifølge en børsmelding selge 18 millioner aksjer – verdt om lag 6,2 milliarder kroner
Naturlig for å frigjøre kapital som kan reinvesteres, sier Aker.
Londonmannen
10.11.2021 kl 21:59 3880

HP17 skrev Innlegget er slettet
Tanken har slått meg også. ACC må da passe som hånd i hanske med BCS. Vi vet at dersom BCS får napp i levering av CNF til japansk batteriproduksjon, så vil det kreve langt flere fabrikker enn den som nå planlegges i Mosjøen. Her kan Aker med sine økonomiske muskler bidra til å bygge opp en helt ny industri i Norge. Snakk om å bygge pengemaskiner! Noe Røkke har nese for. Men jeg håper Aker blir medspiller og ikke sluker oss med hud og hår.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 00:30 3604

Aker vil ikke ha råd til å kjøpe opp Bcs
Elkem Rana har vel ett utslipp på 300k tonn CO2 årlig,bør holde en stund det.
Redigert 11.11.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
synste
11.11.2021 kl 06:10 3482

Signalene som er gitt i aker systemet tilsier at mor selskapet Aker ikke skal fore mer penger inn til Aker horizon og underselskapenen. Så at noen av de pengene går til selskapene flere ledd under tviler jeg litt på.
nopetter
11.11.2021 kl 07:41 3357

simonsen ser ikke bort fra å gå tyngere inni BCS

Vi er ikke fremmede for å gå tyngre inn i karbonfangst og -lagring. Med CO2-prisen som er nå, så er det et mye mer interessant for oss enn for bare noen år siden, sier Simonsen, uten å røpe om det er av interesse å gå tyngre inn i Bergen Carbon Solutions, eller om andre selskaper med lignende teknologiske løsninger er på radaren.


MacT
11.11.2021 kl 07:52 3326

Tror han angrer på at han sa nei til å gå inn i co2 capsol 😬
nopetter
11.11.2021 kl 08:00 3297

grunnen er nok at langskip prosjektet eller northern light har gått på en skikkelig kostnadssmell
CAVERN
11.11.2021 kl 10:08 2989

Har ikke tilgang. Men jeg vet at Norne oppgraderte kursmål til 80 samme dag som artikkelen ble lagt ut på finansavisen. Da var kursen på BCS 53.5. 50 % + blir ca. 80.
HP17
11.11.2021 kl 10:15 2955

Snuser Røkke på en investering i BCS?
Har ihverfall frigjort kapital og BCS må passe perfekt i den grønne porteføljen.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:30 2920

Kan bekrefte at det er BCS det er snakk om her!
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:31 2911

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Neimen, er det skremmern Peftaus som er her igjen 😂 Gi opp med en gang. Fremtiden er mye større enn dine ord.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:31 2940

Legger du ut screenshot på Facebook? :-)
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:38 2941

Done!
MacT
11.11.2021 kl 10:50 2887

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Solgt allerede peft og bipolaren kikka inn?
Du ble jo plutselig veldig optimistisk for 1-2 uker siden. Du er altfor lett å lese😉
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:54 2885

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Dine ord blir skumlest, og jeg har meget hardt for å ta ditt skremselspropaganda-forsøk seriøst her nå. Du prøver, men du har langt igjen å gå av å se hva fremtiden vil bringe. Lykke til til neste gang! :-)
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:54 2895

Slettet bruker skrev Done!
Takk for det! :-) 👍
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:04 2859

Tror nok (å dette er bare mine antagelser) at Peftaus forsøker seg på litt trading, å det skal han få lov til. Har selv forsøkt å trade BCS, tilbake i April i år, ga meg med dette i Juni, å det er et avsluttet kapittel for meg av naturlige årsaker.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:14 2825

Det er en selvfølgelighet at han prøver på, eller så hadde han vel heller ikke brukt tid på denne tråden. Må være lov å si at man kan skille tydelig mellom mer begavede og mindre begavede personer på dette forumet.
Det tror jeg du gjorde lurt i :-)
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:16 2824

Enig med deg!
rockpus
11.11.2021 kl 11:18 2847

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg skal gi deg noe som du egentlig ikke fortjener: Et seriøst svar.

Jeg fikk også en liten følelse av at Sagmo helte litt kaldt vann i årene på de som forventer en snarlig kontrakt med det Japanske selskapet, som nylig var ferdig med sine tester av sin kompositt iblandet CNF fra BCS. Fikk en følelse av at partene var langt fra hverandre mht pris. Det gledelige er dog at slik kresenhet kan BCS bevilge seg selv, takket være sin unike posisjon i markedet.
For det som var mye mer interessant var Sagmo sine signaler rundt LOI-en med det Japanske selskapet innen batteriproduksjon! Her virket det som om store ting var på gang og jeg fikk en klar oppfatning av at en kontrakt var sannsynlig. I tillegg kommer da selvsagt også alle de andre LOI-er og forbindelser som er på gang.

Sagmo ga også et godt innblikk i hvordan markedet for CNF kun var i startgropen, og at fremtidens volumer kunne mangedobles. En av hovedgrunnene til det er jo BCS sin teknologi som gjør denne produksjonen så grønn som det er mulig, samtidig som produksjonskostnaden kommer svært mye lenger ned enn det dagens konkurrenter klarer. CNF gir jo ekstreme fordeler i enormt mange sammenhenger. Disse fordelene kan nå bli mye mer aktuelle for realisering takket være metoden og prisen som BCS tilbyr. Da blir jo dine anslag for dagens totalmarked helt irrelevante!
Londonmannen
11.11.2021 kl 11:29 2809

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Min godeste Peftaus

Dette skrev du så sent som 28 okt 21:

«Peftaus
28.10.2021 kl 19:56
2939
GemeFattern skrev
For de av dere som har planer om å selge i morgen, (ikke at jeg på noen måte kan skjønne hvorfor) væ..
Hvorfor bør de ikke selge. De som vill selge kan bare selge.
Det finnes alltid noen som kjøper De som tålmodig og langsiktig tjener mest. Det er mange som sier at de skal ikke selge i flere år.For dem spiller ingen rolle hva kursen blir i morgen eller i år.. De kan påfylle med kursfall.
Kursen skal uansett mye opp hvis de lykkes.»

Den dagen måtte jeg roe din entusiasme ned. Etter å hafulgt deg en stund kan man jo begynne å lure på om du er bi-polar, rent psykisk, eller om du kun lider av en vrangforestilling om at du har makt nok i dine innlegg til å påvirke kursutviklingen i den retning som passer deg, avhengig om du er på kjøperen eller selgeren.

Du kan ta det helt med ro. BCS har en unik teknologi og er på full fart inn i et marked som vil øke som ringer i vannet. De produserer sin CNF langt billigere enn konkurrentene og vil etterhvert håve inn penger. Om de vil lykkes? Ja, det kan du være rimelig sikker på.

Du bekymrer deg for manglende patenter. Ok, det må du få lov til men ikke glem at selv ikke Coca Cola har patentert drikken sin. Du må skjønne at når du tar patent så må du oppgi hele hemmeligheten din. Deri ligger det en stor risiko. Kinesere, amerikanere og russere har industrispioner over alt.
Molbre
11.11.2021 kl 13:56 2553

Da får vi se hvor langt dumpeboten skal kjøre kursen ned i dag! ned 6,5% fra toppen i dag tidlig!
Triggly
11.11.2021 kl 14:09 2542

BCS har allerede avslått samarbeid med store selskaper der ett av samarbeidskravene var at teknologien ble kjent. Hvis BCS begynner å sende moduler ut i den vide verden tar det ikke lang tid før en av dem er demontert og undersøkt, og da kommer det fort etterligninger! Dette vet Sagmo, og da er det naturlig at de er kresne når det gjelder avtaler.
Sagmo har også vært veldig klar på at de allerede har god tilgang på CO2, og vi må huske på at det er CNF som er produktet BCS selger, ikke kutt i CO2-utslipp. At BCS er "grønt" blir bare en bonus på nåværende tidspunkt. Derfor tviler jeg på at LOIen med PoA blir noe av da Antwerpen sikkert er mer interessert i å kutte utslippene sine enn de er i selve carbon fiberet. At modulene skal stå i Antwepen tviler jeg på at BCS godkjenner.

Av de LOIene som er kjent vet vi at 2 japanske selskaper ønsker å bruke CNF i sin egen produksjon. Første er selskapet som har fått tilsendt og godkjent prøver av CNF, og andre er batteriselskapet. Jeg tror BCS vil fokusere på disse to
Slettet bruker
11.11.2021 kl 14:21 2510

For så vidt enig i PoA. Med mindre de betaler for en fabrikk fremfor moduler og at BCS ansetter de som skal jobbe der. Med å holde teknologien i Norge så vil man jo få fortrinn på mange fronter. Mye bedre at denne teknologien blir innenfor landets grenser og at de heller holder seg til produksjon og salg av CNF. Det er nok av CO2 å ta av og ingen problemer med å få tak i dette. Og som JBS sier så er det jo ringvirkningene som er positivt i forhold til miljøet. Lettere biler, sterkere materialer uten å ha behov for ekstra vekt, bedre batterier, osv, osv... Alle disse tingene vil hjelpe til i forhold til å minske CO2. Ikke bare det at det er selve råvaren i fabrikken. Pluss at det vil skape flere arbeidsplasser innenlands både innad i bedriften men også rundt.
Londonmannen
11.11.2021 kl 14:29 2501

Registrerer at en del gjør et nummer av mulig kopiering av teknologien. Den faren tror jeg ledelsen er seg meget bevisst. Men kopiering er slett ikke så enkelt som man tror. Hvor mange har evnet å kopiere Voca Cola? Det mangler ikke på etterligninger, men noen eksakt kopi finnes ikke.

Jeg er enig med dem som tror produksjonen vil forbli på norsk jord. Ingen grunn til å eksportere annet enn produktet CNF. Det vil være mer enn nok CO2 i Norge, og dersom man trenger mer kan det fraktes på skip.

Fordelen med produksjon i Norge er kraftprisen. Samt at det er lettere å ta vare på og videreutvikle teknologien.

Og ja, jeg tror nok de to japanske bedriftene er heteste kandidater nå. En kinesisk kunne vil ihvertfall måtte klare seg med produktet.
nopetter
11.11.2021 kl 14:44 2457

du er inne på noe svært vesentlig der, derfor blir det svært problematisk å montere disse fabrikk modulene i utlandet uten at disse blir kopiert. så jeg tror at de 3 LOI avtalene vil vøre kun på leveranse av fibrene. ikke at disse skal monteres i japan eller kina iallfall ikke uten daglig tilsyn fra BCS. grunnen til at nord norge blir foretrukket også av røkke er rett og slett kraftprisene og skatte fordelene

utover dette får man se om kursen blir dumpet under kr 50 av roboten når kjøperne uteblir på disse nivåene og uten triggere
Redigert 11.11.2021 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
HP17
11.11.2021 kl 15:56 2299

og uten triggere?
Har du ikke fått med deg at melding om at en/flere sv LOI er kovertert til en avtale kan komme hver dag som helst og hva med Yara? Og hva med nye kundeavtaler? Og listen er lengre. Her er det triggere i fleng, både på kort og lang sikt.
nopetter
11.11.2021 kl 16:03 2272

jada jeg vet det, men siden disse KUN tjener penger på å dumpe kursen her og i saga så vil de presse kursen lavere og lavere inntil noe annet skjer. det er dette de er rigget til eller programmerte til
HP17
11.11.2021 kl 16:38 2194

Se det - spennende!

Analytiker tror Kjell Inges Røkkes Aker har solgt unna i olje og shipping for å få penger til grønne satsinger.

https://e24.no/boers-og-finans/i/KzbaGy/aker-fyller-kassen-har-solgt-shipping-og-oljeaksjer-for-naer-aatte-milliarder
Triggly
11.11.2021 kl 16:43 2198

Om vi skal bruke Coca cola som eksempel så ville jeg sammenlignet CNF med selve brusen, og modulene som oppskriften til CNF/brusen.
Om Coca cola skulle dele modulene/oppskriften ut til kundene sine så ville det fort bli mange perfekte kopier ute på markedet. Dette ville vært ille nok for et stort multinasjonalt selskap som Coca cola, og sikkert betydd kroken på døra hvis de var et lite norsk selskap til 2 milliarder.