BCS - Inngår salgsavtale med Nanoshel UK - første kommersiell av

elnomi
BCS 22.10.2021 kl 12:43 175977

BCS melder om den første kommersielle avtalen. I går ble det meldt at teknologien er godkjent av det japanske selskapet og i dag kommer den første salgsavtalen. Her er det bare å spenne fast setebeltet videre fremover denne høsten

Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK
(Bergen, 21 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) has entered into a sales agreement with Nanoshel UK Limited (Nanoshel), representing the first major commercial agreement for the company. The agreement is expected to have an annual value of NOK 5 million.

“We are excited to have our first large-scale sales agreement with a partner like Nanoshel, with prices within our guided range. They are a significant supplier of materials for the research and development industry, and we are confident that their costumers would prefer our green carbon-nano fiber over existing highly polluting manufacturing of Carbon nano materials ” says CEO Jan B. Sagmo.

Bergen Carbon Solutions has entered into a sales agreement with Nanoshel, where the annual value is expected in the range of NOK 5 million. Nanoshel delivers over 1.000 different products to the research and development industry.

“This agreement gives Nanoshel an opportunity to take an active part in the green material revolution that we are experiencing today. We are looking forward to delivering green carbon nanofibers to our customers,” says Vivek Gupta, Managing Director of Nanoshel.
https://newsweb.oslobors.no/message/544898
Slettet bruker
04.11.2021 kl 09:23 5338

Han ser sikkert på listen som er T+2 på hjemmesiden deres...
Slettet bruker
04.11.2021 kl 09:23 5320

Å selge nå er altså så uaktuelt, jeg klarer fint en dipp både opp og ned, men etter de siste meldingene blir jeg sittende en god stund! Spent på alle avtalene som komme
nopetter
04.11.2021 kl 09:21 5310

150k og da har du oppdaterte dags lister ? når det ble omsatt langt under 100k aksjer i går eller blander du sammen med det som foregår i saga
Redigert 04.11.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Molbre
04.11.2021 kl 08:58 5393

Utålmodige småsparerer da, kjenner på det selv og når kursen står stille noen dager eller en liten nedgang, men får meg bare ikke til å selge mine 5000 aksjer 😉
Slettet bruker
04.11.2021 kl 08:56 5403

ser at Nordnet har solgt ca 150.000 aksjer siste døgn. der har dere robboten deres.
Redigert 04.11.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
urix
04.11.2021 kl 01:22 5660

Håper du selvfølgelig har rett, så du mener jeg kan bare lene meg tilbake å vente på at mine 20000 aksjer i BCS blir til millioner ??

I såfall så gjør jeg selvfølgelig det!!

Torsdag: Blir BCS en vinner i Haag i dag??? (Get in the ring)

Ha en god Torsdag!!
Redigert 04.11.2021 kl 01:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2021 kl 23:49 5670

Konklusjonen til studien:

"In this study, we successfully synthesized CNFs and then prepared silicon nanoparticle Si/CNF/ rGO composite electrodes through simple physical mixing and thermal reduction. Through the characterization of the samples, it was confirmed that rGO was uniformly encapsulated on the surface of the silicon nanoparticles, and that the carbon nanofibers were wound around the Si/rGO to form a three-dimensional structure of the Si/CNF/rGO composite. When the Si/CNF/rGO composite film was used as an anode material for LIBs, it exhibited an excellent electrochemical performance, high cycle stability, and high reversible specific capacity. When the current density was 0.1 A/g, the following observations were made: even after 100 cycles, the initial specific capacity was 1894.54 mAh/g, specific capacity maintained at 964.68 mAh/g, and coulombic efficiency 98.7%. The three-dimensional structure of the Si/CNF/rGO composite, on the one hand, maintains the stability of the electrode; on the other hand, it provides a fast and effective channel for electron and ion transport. The graphene coated on the surface of the silicon nanoparticles not only improved the conductivity of the electrode, but also prevented direct contact between the electrolyte and silicon nanoparticles, thereby forming a stable SEI film. Additionally, the graphene coating can effectively adapt to the volume expansion and contraction of the silicon nanoparticles and prevent the silicon nanoparticles from being broken during charge and discharge cycles."
Slettet bruker
03.11.2021 kl 23:09 5730

"Silicon nanoparticle (Si)/carbon nanofiber (CNF)/reduced graphene oxide (rGO) composite films were prepared by simple physical filtration and an environmentally-friendly thermal reduction treatment. The films were used as high-performance anode materials for self-supporting, binder-free LIBs."

Tar med dette utdraget så ser dere at det ikke er snakk om ren graphene men reduced graphene oxide...

https://nanografi.com/blog/what-is-the-difference-between-graphene-oxide-and-reduced-graphene-oxide/

"Graphene and graphene derivatives have become important materials because of their unique properties. Especially, graphene oxide and reduced graphene oxide are considered to be valuable, low-cost, easily attainable derivatives of graphene. rGO attracts attention due to its similar properties to pristine graphene."

nopetter
03.11.2021 kl 22:02 5852

Du har rett i at graphene ikke er CNF eller CNT men det er fortsatt carbon fiber. Og siden det finnes carbon i nærsagt hvasomhelst men CNF er ennå dyrere å framstille med pyrolyse og kvaliteten av denne bestemmes også av utgangspunktet i hva den framstilles fra med priser oppad til 30 000 usd/kg

Det er her problemet er for bruk i f.eks batterier er prisen på disse nano fibrene som blir skyhøye. Det er her BCS sin teknologi kommer inn fordi de lager dette billigere enn graphene fibrer laget laget etter konvensjonelle metoder
Potelus
03.11.2021 kl 21:32 5938

Batterier som benytter seg av grafen er ikke noe nytt, langt derifra. Og grafen kan utvinnes og produseres på et utall måter - "potheads" har i mange år pushet artikler om at batterier med hamp er mer effektive enn Li-Ion-batterier, og det er forsåvidt korrekt, da grafenbaserte batterier ER mer effektive enn Li-Ion. Det som har vært, og fortsatt er, en bremsekloss er produksjonskostnaden av grafen.

Grafen kan teknisk sett lages av hva som helst - hamp, bananskall, innholdet i brukte bleier, you name it. Men kostnaden har alltid vært svært høy.

Nå produserer ikke BCS grafen, men de produserer CNF, som kan brukes til å lage grafen. Og de produserer det billig. Det er her det reelle potensialet for fremtidig kurs ligger. Ikke i CO2-fangst eller grønne insentiver, men rett og slett det å kunne produsere et svært ettertraktet produkt langt billigere og mindre energiintensivt enn konkurrentene.
nopetter
03.11.2021 kl 20:59 5962

Wondering if Tesla is making a graphene battery? The short answer is "not yet." But there’s more to the story than that. det er her the smoking gun ligger gjømt alle skjønner at de holder på med ny teknologi men ingen er sikker hva de egentlig holder på med. alle artikler sier at det er prisen på ca 100 usd/gram som er problemet med framstillingen av disse fibrene og at tesla har forsket på dette sikkert sammen med flere andre, jeg har ennå til gode å lese at noen beskriver BCS sin teknologi som kan framstille dette til kostander langt under 1 usd/gram. selvfølgelig blir utsalgsprisen adskillig høyere enn dette
Redigert 03.11.2021 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2021 kl 20:39 6027

Den der bør leses i sammenheng med den artikkelen jeg postet tidligere angående å bruke rGO-Si-CNF i anoden.
nopetter
03.11.2021 kl 18:53 6197

Dette gir en pekepinn på hva som venter i elbil batteri sektoren.

Ifølge et Bloomberg-oppslag i forrige uke skulle leiebilselskapet Hertz ha bestilt 100.000 Tesla Model 3. En anslått kontraktssum på 4,2 milliarder dollar gjør dette til den største bestillingen av elbiler noensinne.

Sammen med Panasonic så leverer og Catl elbil batterier til Tesla.
CATL, China's top car battery maker with a market value of almost $200 billion,

Denne artikkelen fra i sommer forteller at Catl og Panasonic sammen med LG har et nært samarbeid om batteri teknologien



CATL, which competes with Japan's Panasonic Corp (6752.T) and South Korea's LG Chem, has over 5,000 researchers, its chairman, Zeng Yuqun, told the briefing.

It is also developing other technologies that integrate battery cells directly onto an electric vehicle's frame to extend its driving range.
https://www.reuters.com/technology/chinas-top-ev-battery-maker-catl-touts-new-sodium-ion-batteries-2021-07-29/

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/11/02/7764645/elon-musk-mener-hertz-ordren-har-null-effekt-for-tesla
Redigert 03.11.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Rule
03.11.2021 kl 18:29 3404

Jeg kan ikke se en god strategi anden en køb og behold her. Lad mig forklare:
(1) melding kan komme anytime ( det er sikkert og vi har fået overraskelser allerede )
(2) kursen kan gå 50% - X00% på melding
(3) udtager man 20% af sin post til salg og senere genkøb på 10% fald får man 22% aktier retur eller 102% i en opdateret post
(4) kommer en melding i mellemtiden mister man en opgang til 110% i ens samlede post
M79
03.11.2021 kl 18:15 3435

Har sagt tidligere plukker gjerne den opp igjen på under 40kr… ja solgt noe men sitter fortsatt me 15.000 aksje😅 tiden vil vise hvor kursen går🤞
Slettet bruker
03.11.2021 kl 17:40 3508

Og i ventetiden vil det alltids være noen utålmodige hender som slipper taket og vil med god sikkerhet angre seg grønn i ettertid.
nopetter
03.11.2021 kl 16:24 3664

det er nok en grunn til det labre volumet om dagen. nå er det vente tid
Slettet bruker
03.11.2021 kl 16:06 3719

Du kan legge så mye eller så lite vekt på det som du bare vil. Hvis vi snakker Kubota, Mitsubishi og Panasonic så er det også snakk om mengder med CNF som dere ikke klarer å tenke på. Jeg vet sånn omtrent hvor mye som skal til i de batteriene og derfor har jeg vært stille i det siste. Holder de tallene for meg selv. Dere får sette dere inn i det men jeg vet hva det er snakk om når Sagmo sier sinnsykt potensiale. Og jeg skjønner hvorfor de nå snakker om fabrikker. De tingene henger sammen. Og ja, når alt dette blir kjent så vil kursen gå opp. MYE opp. Men siden ingenting er bekreftet så holder jeg tallene for meg selv...
urix
03.11.2021 kl 15:16 3828

I lige måde!! Uansett vi er positive, men vi må vente på meldinger, så er det jo lov å spekulere og håpe!!

Ha en god dag!!
nopetter
03.11.2021 kl 15:13 3851

og det klarte du å surre til absolutt ingenting. du verden
urix
03.11.2021 kl 15:10 3867

Det er jo akkuret det jeg mener, kun gjetninger på forumet, ingenting har kommet fra BCS eller Sagmo. Kun ønsketenking på forumet, og det vil ikke jeg som investor legge stor vekt på!!

Skjønner du ???
nopetter
03.11.2021 kl 15:06 3878

du blander sammen hummer og kanari, dette er IKKE det samme som om de har en LOI med Kubota, Panasonic eller Mirstubishi. grunnen er ganske enkel sagmo eller BCS har ALDRI nevnt med hvem de har disse LOI avtalene med, det samme gjelder den avtalen de har med et selskap i Kina. per tid er det ingen som vet noe som helst

Skjønner du?
Redigert 03.11.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
urix
03.11.2021 kl 14:55 3927



Fra Utkant:

Vi vet vel med ganske stor sikkerhet at Kubota er en av de store kundene, men de er omtalt som japansk company. Siste LOI var med stort japansk company.

Kubota omsatte for 16,27 mrd dollar i 2020 med et overskudd på ca 1,6 mrd dollar.

Så det er ikke smågutter det er snakk om. Siste LOI selskap må da være i en klasse over Kubota. Det er veldig lett å tenke Panasonic her...

Fra Utkant: Tror den andre LOI var med Mitsubishi

Fra deg:"eller mitsubishi, eller begge to"



Redigert 03.11.2021 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
nopetter
03.11.2021 kl 14:53 3929

du skriver bare tull, hvor har jeg skrevet at de har en LOI med dem!!!
Londonmannen
03.11.2021 kl 14:51 3938

Kvalifisert gjetning vil jeg si. Når det gjelder Kubota så nevnte ikke BCS selskapet Kubota direkte, men de hadde tydeligvis klippet ut en beskrivelse som Kubota hadde brukt om seg selv i en presentasjon. Tilfeldig? Neppe.

Når det gjelder Panasonic er det kanskje noe mer usikkert. Men Panasonic er en major japansk batteriprodusent og ut fra BCS CEO snakker vi om et sinnsykt potensiale. Så at vi her snakkar om en ny japansk «storfisk» er jeg ikke i tvil om. Og det vil ikke overraske om det viser seg å være Panasonic.

Den som lever får se.
Redigert 03.11.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
urix
03.11.2021 kl 14:45 3959

Du skriver som om det er en LOI med Mitsubishi, poenget er at jeg visste at dere eller du ikke visste, og så er du så frekk at du skriver: ja hva trudde du at vi visste det, da hadde kursen vært over kr 100.
Dere blir faktisk tatt med buksa nede!
nopetter
03.11.2021 kl 14:29 3992

ja hva trudde du at vi visste det, da hadde kursen vært over kr 100
Slettet bruker
03.11.2021 kl 14:23 4020

Ja, litt pirkete kanskje. Men det er nok ikke lenge til vi får svar. Testene er ferdige og de er i direkte forhandlinger nå så kommer nok noe ganske så snart...
urix
03.11.2021 kl 14:22 4026

Kun gjetning på forumet!!
urix
03.11.2021 kl 14:18 4034

"Vi vet vel med ganske stor sikkerhet at Kubota er en av de store kundene, " det vet vi faktisk ikke med stor sikkerhet, det er kun gjetninger, ingenting er verifisert av BCS og det er det jeg forholder meg til.
Kubota kan ikke være kunde om det ikke foreligger en avtale med BCS. Det mer konsise er: En potensiell kunde! Pirkete, muligens!
Slettet bruker
03.11.2021 kl 14:17 4035

Tror den andre LOI var med mitsubishi...

Forøvrig fant jeg noe nytt man kan bruke CNF/CNT til: https://statnano.com/news/69931/Carbon-Nanotube-Air-Filter-Neutralizes-Betacoronavirus
Slettet bruker
03.11.2021 kl 14:10 4070

Vi vet vel med ganske stor sikkerhet at Kubota er en av de store kundene, men de er omtalt som japansk company. Siste LOI var med stort japansk company.

Kubota omsatte for 16,27 mrd dollar i 2020 med et overskudd på ca 1,6 mrd dollar.

Så det er ikke smågutter det er snakk om. Siste LOI selskap må da være i en klasse over Kubota. Det er veldig lett å tenke Panasonic her...
Slettet bruker
03.11.2021 kl 14:03 4104

De har selv uttalt det.
urix
03.11.2021 kl 13:53 4139

Det interessante er . Hvem er de største og mest interessante , det er frågan?

Resten av innlegget ditt er jeg selvfølgelig enig i!!
Redigert 03.11.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.11.2021 kl 13:50 4149

Det er vel ganske logisk at dersom du har flere hundre potensielle kunder som skraper på døren din, så vil du gjøre et utvalg. Da er det logisk at du først henvender deg til de største og mest interessante.
urix
03.11.2021 kl 13:48 4116

Hvor mange aksjer har du Hjelpalaus?

Jeg har 20000 stk. og håper du har rett!!
Hjelpalaus
03.11.2021 kl 13:42 4144

Jeg også. Men nå skal den byttes ut i Porsche ettersom jeg kommer til å bli mangemillionær på BCS-aksjene mine..