Meltwater - 90% oppside
Tenker at dette virker lovende. Er nå det optimale tidspunktet å kjøpe seg inn her mon tro?
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/10/11/7750859/dnb-markets-ser-oppside-pa-90-prosent-i-meltwater
https://finansavisen.no/tema/MWTR
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/10/11/7750859/dnb-markets-ser-oppside-pa-90-prosent-i-meltwater
https://finansavisen.no/tema/MWTR
YNWA250505
08.12.2021 kl 15:36
5225
kl 15:28:49 ble det kjøpt 500.000 aksjer til kurs 27,2225. Har selskapet allerede begynt å kjøpe tilbake? Er det noen som kan fortelle litt mer om hva slik avtalt omsetting er?
YNWA250505
08.12.2021 kl 14:58
5237
Og om 2-3 uker begynner tilbakekjøp av aksjer for opptil en halv milliard kroner. Tror vi det vil presse opp kursen litt eller? Så fortsetter storkundene å strømme til. Har sagt det før og sier det igjen; det er ingen seriøse aktører som ikke vil bli kunde av Meltwater. De er mer eller mindre nødt til å være der da de er best i verden. De har ikke råd til å ikke være med da deres konkurrenter er med og har bedre info en de selv. Herregud dette vil bli stort.
In Time
08.12.2021 kl 14:28
5242
Jeg summerte hvor mye de har fått av gjentagne årlige inntekter hittil i år. Ganske imponerende. USD 39,6mil. I nok med kurs 9, blir det 356,4 mil. 😊 September topper med usd 6,6 mill.
YNWA250505
08.12.2021 kl 10:14
5344
Tipper Meltwater blir den nye folkeaksjen når de kommer seg over på hovedlisten
Fjellheim
08.12.2021 kl 10:00
5352
Dette er en suksess! Resultatet Q3 (som noen var skuffet over) var investert med tanke på ny vekst. Dette kommer med stor kraft fremover og skal langt over 100 kroner.
omac
08.12.2021 kl 09:58
5300
Om de holder dan farten oppe lander de avtaler for 600 mill USD i året, det er bra. Og når du først har kundene inne er det lettere å gjøre mersalg på nye tjenester.
Og dette får bli mellom oss, men jeg tror internet er kommet for å bli.
Og dette får bli mellom oss, men jeg tror internet er kommet for å bli.
Redigert 08.12.2021 kl 09:59
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
08.12.2021 kl 09:56
5282
88 nye er vel rekord på en måned. Helt rått det Meltwater holder på med og vi har akkurat begynt
omac
08.12.2021 kl 07:42
5335
Patron72 skrev https://newsweb.oslobors.no/message/548708
Om de fortsetter i samme fart så blir dette meget bra fremover. Blir økning her
Patron72
01.12.2021 kl 16:00
5925
Tenker dette blir bra fremover. Selskapet skal handle aksjer for ca en halv milliard. To the moooon 😃
Føles ofte dyrt uansett når man kjøper, men skal ha må man kjøpe. Slik er det bare. Kan bli «dyrt» å se at toget går også.
YNWA250505
01.12.2021 kl 12:11
6067
Ja dette er bull. De skal kjøpe for en betydelig sum og som du sier så vil dette utgjøre en solid støtte for kursen. Nærmet seg 30-tallet i stad og er nå ned igjen. Om en ukes tid vil de garantert melde om en hel haug nye premiumkunder. De kaprer alt av kunder og som nevnt før, du kommer ikke unna Meltwater sine tjenester om du vil være oppdatert i markedet. Meltwater er verdensledende og markedet er enormt stort. Vi har bare så vidt begynt å skrape overflaten. Inntektene vil eksplodere i årene som kommer.
Meeeeelt! :)-
Kan bli den nye tech-yndlingen dette framover. De drar vel opp noen større gode nyheter ved overføringen til hovedlisten også, og der blir de nok mer lagt merke til av fond, og tech-fond er populære. Kan bli flere rally i denne.
Kan bli den nye tech-yndlingen dette framover. De drar vel opp noen større gode nyheter ved overføringen til hovedlisten også, og der blir de nok mer lagt merke til av fond, og tech-fond er populære. Kan bli flere rally i denne.
Fjellheim
01.12.2021 kl 09:31
6099
Det blir solid støtte for kursen fremover dette selv om hele aksjemarkedet skulle gå nedover. Dersom markedet holder seg, bør vi nærme oss kr. 40 om kort tid.
YNWA250505
01.12.2021 kl 09:27
5783
Markedet ser muligens det som ledelsen ser. Skal se vi kan få en fin oppgang idag?
YNWA250505
01.12.2021 kl 09:26
5759
YNWA250505
30.11.2021 kl 18:28
5957
ja måtte selge meg helt ut nå ja. Heistad88 er et orakel som vi alle bør lytte til
Rune74
30.11.2021 kl 16:17
6017
Ja.. og med den dyptpløyende analysen, fra selveste Helstad88, så er det vel bare å kaste kortene.
Meltwater og Frøy er Rockalls nyttårsraketter.
Helstad88
30.11.2021 kl 10:37
4347
Markedet ser tydeligvis ikke det som ledelsen ser. Fortsatt overpriset.
YNWA250505
30.11.2021 kl 10:28
4367
Ja dette klarte jeg ikke i min villeste fantasi å se. Kurs ned mot 25-tallet liksom? Måtte bare kjøpe 1k til på 26 blank og nærmer meg fullastet. Begynner å bli et stort papirtap her nå. Men som sagt så skal jeg sitte mange år i Meltwater. Har supertro på selskapet. Kun viruset som drar denne ned nå.
topp20
30.11.2021 kl 10:22
4331
WOW - her er det virkelig ikke mange kjøpere. Denne aksjen faller på meget tynt volum.
Tipper de klør seg i hodet på HQ i Meltwater. Kapitalmarkedsdag som var super bullish, man leverer økende salg, smarte oppkjøp som booster verdien av platformen. Og har en market cap på under 2 ganger salg.
Heldigvis har Lyseggen negativ kontroll og kann stoppe ethvert forsøk på oppkjøp på disse nivåene. Jeg tipper han har 2-3 års perspektiv på investeringen sin, muligens før. Kanskje han selger på ARR = 500 MUSD - det er under 2 år til
Tipper de klør seg i hodet på HQ i Meltwater. Kapitalmarkedsdag som var super bullish, man leverer økende salg, smarte oppkjøp som booster verdien av platformen. Og har en market cap på under 2 ganger salg.
Heldigvis har Lyseggen negativ kontroll og kann stoppe ethvert forsøk på oppkjøp på disse nivåene. Jeg tipper han har 2-3 års perspektiv på investeringen sin, muligens før. Kanskje han selger på ARR = 500 MUSD - det er under 2 år til
YNWA250505
29.11.2021 kl 16:38
4555
Ser ikke ut som om det betyr så mye om Meltwater kommer på hovedlisten. Selv i dag gikk kursen ned. Det må jo jobbes noe vakent for å presse kursen sørover? Henger jo ikke på greip.
De har nå lever inn en søknad om opptak på OB fra Growth. Vanligvis tar det minst 2 måneder fra mann søker til mann blir tatt opp, men dersom selskaper notert på Euronext Growth på et senere tidspunkt ønsker å overføre notering til Oslo Børs eller Euronext Expand vil prosessen kunne være noe enklere sammenlignet med normal opptaksprosess til henholdsvis Oslo Børs/Euronext Expand, avhengig av hva som er blitt gjort av forberedelsesarbeid i forkant av Euronext Growth-noteringen.
Blir spennende å se om de klarer å komme seg over i løpet av desember eller at vi må vente til januar. Uansett så vil det nok være en fordel for selskapet å være notert på hovedlisten.
De har nå lever inn en søknad om opptak på OB fra Growth. Vanligvis tar det minst 2 måneder fra mann søker til mann blir tatt opp, men dersom selskaper notert på Euronext Growth på et senere tidspunkt ønsker å overføre notering til Oslo Børs eller Euronext Expand vil prosessen kunne være noe enklere sammenlignet med normal opptaksprosess til henholdsvis Oslo Børs/Euronext Expand, avhengig av hva som er blitt gjort av forberedelsesarbeid i forkant av Euronext Growth-noteringen.
Blir spennende å se om de klarer å komme seg over i løpet av desember eller at vi må vente til januar. Uansett så vil det nok være en fordel for selskapet å være notert på hovedlisten.
nyigamet
27.11.2021 kl 11:40
4900
Det er vel ekstraordinær generalforsmling til fredag 03.12. Noen som vet agenda? Og til behandling?
YNWA250505
26.11.2021 kl 11:24
5124
2k til på 27 blank er muligens et godt kjøp. Snitter ned og skal sitte lenge med Meltwater
Redigert 26.11.2021 kl 11:25
Bi
25.11.2021 kl 14:56
5357
Hvis jeg har forstått det riktig så har Meltwater kjøpt opp andre selskaper til nærmere 1 milliard kroner i 2021 og har $25m i gjeld. Det synes jeg ikke virker som mye gjeld og det er tydelig at de er i god vekst. Regner med bunnlinjen vil se ganske så annerledes ut når de er ferdig med oppkjøpene.
topp20
25.11.2021 kl 13:02
5439
Jeg burde egentlig holde meg for god for å svare på denne type baissing og feilaktige påstander.
Svak balanse ?
Ser ikke hvordan de skal nå målene sine ?
Adjusted EBITDA er et mål på "going concern" og her er det eneste punktet jeg kunne tenke meg å endre - det faktum at de gir noen millioner hvert år til charities. Dette burde bokføres under PR/Marketing eller noe sånt. Dette er en kostnad de vil fortsette å ha og bør ikke klassifiseres som "one off".
Hovedoenget er likevel at de har en stor kredittlinje de kan trekke på om de ønsker å gjøre flere oppkjøp. Denne type gearing er veldig aksjonærvennnlig. De har minimalt med gjeld og kan gjerne trekke på denne om oppkjøpene er smarte - hvilket de konsekvent har vist at de greier å gjøre.
Svak balanse ?
Ser ikke hvordan de skal nå målene sine ?
Adjusted EBITDA er et mål på "going concern" og her er det eneste punktet jeg kunne tenke meg å endre - det faktum at de gir noen millioner hvert år til charities. Dette burde bokføres under PR/Marketing eller noe sånt. Dette er en kostnad de vil fortsette å ha og bør ikke klassifiseres som "one off".
Hovedoenget er likevel at de har en stor kredittlinje de kan trekke på om de ønsker å gjøre flere oppkjøp. Denne type gearing er veldig aksjonærvennnlig. De har minimalt med gjeld og kan gjerne trekke på denne om oppkjøpene er smarte - hvilket de konsekvent har vist at de greier å gjøre.
YNWA250505
25.11.2021 kl 11:11
5545
Hehehehe utrolig morsomt at du ikke klarer å se det ledelsen ser. Men hva vet jeg, du er sikkert smartere en disse folkene
Helstad88
25.11.2021 kl 10:20
5610
Har gått igjennom siste rapportene og CMD og er ikke særlig imponert. Svak balanse og dårlig lønnsomhet (stor kostnadsbase). Ser ikke hvordan de skal klare målene sine med 20 % vekst og 20 % EBITDA. Som andre nevnt så missbrukes "adjusted" EBITDA for å få tallene til å se bedre ut.
Den må under 20 NOK for at risk reward skal bli interessant. Men det er lov å være uenig, lykke til alle!
Helstad
Den må under 20 NOK for at risk reward skal bli interessant. Men det er lov å være uenig, lykke til alle!
Helstad
Redigert 25.11.2021 kl 10:27
Marketwatch
25.11.2021 kl 09:46
5656
Bokført EK 30/9-21 ifølge q3 rapport synes negativ med 16,7' mill $. Balanseoppstilllingen for Meltwater BV som ligger ved papirene til generalforsamlingen 3/12 viser imidlertid positiv EK på vel 318 mill. $. Har ikke satt meg inn i hva differansen skyldes.
Redigert 25.11.2021 kl 10:05
YNWA250505
24.11.2021 kl 16:33
5726
Hva er egenkapitalen på nå? Og hvor mye mener du den burde være på? Føler meg sikker på at overgangen til hovedindeksen er positiv både på kort og lang sikt. Manglet ett øre på å få flere aksjer på 27.30. Virker bunnløs som du skriver, men jeg fortsetter å snitte ned selv om det begynner å bli ubehagelig da jeg ikke vet hvorfor kursen raser. Siste innsidekjøp var langt over dagens kurs. Må bare smøre seg med tålmodighet
Marketwatch
24.11.2021 kl 15:31
5808
Ser at egenkapitalen i selskapet er nokså svak. Dette, sammen med svak inntjening, kan vel gi frykt for emisjon? Ellers synes utviklingen i omsetning å være ok, noe som støtter opp om markedsverdien, som nok må sies å være nokså høy. Er usikker på om overgangen til hovedindeksen kortsiktig er positiv eller negativ for aksjekursen.
YNWA250505
24.11.2021 kl 13:17
5929
Ja noen innsidekjøp nå og overgang til OBX hadde smakt godt. Kursen er på ATL og selskapet leverer på alt de sier. Ikke noe som tilsier denne massakren av kursen. Men jeg er ikke lei meg er glad jeg har mulighet til å snitte meg ned.
omac
24.11.2021 kl 13:01
5951
Marketwatch skrev Virker jo som aksjen er bunnløs, noen som vet om noe er alvorlig galt?
Ikke vet jeg men tenker meg inn om ikke lenge, må bare se om den bunner enda mer. Tror det kan bli en fin fin rekyl når den flyttes over på OBX
Marketwatch
24.11.2021 kl 12:26
5994
nyigamet skrev Hva tenker folket? Ser ut til å ha 'stillestående' kurs...
Virker jo som aksjen er bunnløs, noen som vet om noe er alvorlig galt?
Redigert 24.11.2021 kl 12:26
YNWA250505
24.11.2021 kl 11:50
6044
Hmmmm da ble det 2k nye aksjer. 28.28 tror jeg er en fin pris. Har ryddet plass til 3k til så detter den under 28 snapper jeg de.
YNWA250505
23.11.2021 kl 21:43
6608
nyigamet skrev Hva tenker folket? Ser ut til å ha 'stillestående' kurs...
Melding kommer snart om notering på hovedbørsen
Akagunners
22.11.2021 kl 14:57
6954
Trenger litt oppmuntring: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/11/22/7777017/spar-dobling-i-meltwater
Kombinert med god organisk vekst, venter vi at dette vil føre til en reprising av aksjen over de neste 6–12 månedene. God vekst og økte marginer gir et godt aksjecase.
Kombinert med god organisk vekst, venter vi at dette vil føre til en reprising av aksjen over de neste 6–12 månedene. God vekst og økte marginer gir et godt aksjecase.
Marketwatch
20.11.2021 kl 21:18
7396
Mange som realiserer tap i denne nå. Kan bli en førjulsrakett dette, når de samme gjerne kjøpe seg inn igjen litt senere. Men: en aksje med forholdsvis stor risiko. (Er forøvrig ikke så fornøyd med at aksjen vil på hovedlisten før nyttår - ref. reglene for formuesskatt).
MASTERCLASS
20.11.2021 kl 21:09
7411
Det jeg skrev var jo veldig forenklet, og "underveis" i et selskaps liv på børsen så er det selvfølgelig mange andre parametere enn topp- og bunnlinjen man må vurdere når/om man skal kjøpe aksjer. Du nevner noen av dem, og det finnes mange flere. Men i siste instans så kommer man jo ikke utenom at når et selskap prises til mange milliarder så må det før eller senere levere et saftig plussresultat på bunnlinjen.
Nå har jo Meltwater bare vært på børsen ett år, så sånn sett er det kanskje tidlig for et vekstselskap å kreve/forvente store overskudd. Men selskapet har jo eksistert i 20 år og har hatt en voldsom vekst. Jeg kjenner ikke historien før børsnoteringen når det gjelder resultater (har de gått med overskudd tidligere år?) eller evt. om de har hentet mye kapital i markedet eller vokst uten å hente penger (som i så fall er imponerende) og om de har kjøpt selskaper underveis? Uansett etter 20 år har de oppnådd en omsetning på 3,5 milliarder kroner i året, og det må i hvert fall være lov å spørre om de ikke snart bør vise at de faktisk ikke bare klarer å vokse på topplinjen, men også tjene penger? Angånde videre vekst så er det ekstremt mye vanskeligere (og dyrere) å opprettholde høy %-vekst jo høyere utgangspunktet er. 10 prosent vekst på topplinjen nå - 350 millioner kroner - kommer garantert ikke dalende ned.
Det tar nok noen år før vi får "fasiten" om Meltwater. For alt jeg vet kan de være en pengemaskin om 5 år. Å bare skrike ut at selskapet er en vekst-rakett og super-billig sammenlignet med "ditt eller datt" blir uansett bare dumt. Fem år er lang tid i "børs-bransjen" og uventede ting skjer hele tiden og mye kan også gå galt.
Til slutt: Én ting som er 100 % sikkert, det er at det er både smartere og billigere å kjøpe aksjer i Meltwater nå enn alle andre dager det siste året. Det store spørsmålet er imidlertid alltid, kommer det enda "smartere dager"?
AMG
20.11.2021 kl 18:21
7518
Du kommer med mange gode momenter. Men skal alle andre faktorer unntatt resultatet på bunnlinjen neglisjeres? Hva med de kvalitative egenskapene til et selskap? Veier ikke disse noe som helst? Selskapets ledelse, markedsdominans, tilpasningsevne, innvovasjon og fremtidsutsikter er i mine øyne vel så viktig å ta i betraktning.
En annen ting er at når man først skal vurdere et selskaps resultatregnskap holder det ikke å kun lese den øverste og den nederste linjen for å så konkludere. Det er forskjell på selskaper med store øknomiske problemer og selskaper som strategisk velger å investere i seg selv. Et selskap som tjener gode penger i dag, tjener nødvendigvis ikke gode penger i fremtiden, og vice versa. Som du sier er børsen et ineffektivt marked, og da gjelder det å utnytte dette til sin egen fordel. Noen velger å investere i verdipapirer med stort oppsidepotensial, andre satser kanskje på solide utbytteaksjer, og enkelte foretrekker kanskje shorthandel. Tidshorisont er jo også noe å ta hensyn til. Det å for eksempel kjøpe Equinor på all time high med en volatil og dopet oljepris frister ikke meg i hvertfall. Selv om aksjen kanskje er priset "riktig" i dag, mener jeg at nedsiden er alt for stor, på kort sikt og spesielt på lang sikt.
Verdivurdering er så mye mer enn tallene du ser på papiret.
En annen ting er at når man først skal vurdere et selskaps resultatregnskap holder det ikke å kun lese den øverste og den nederste linjen for å så konkludere. Det er forskjell på selskaper med store øknomiske problemer og selskaper som strategisk velger å investere i seg selv. Et selskap som tjener gode penger i dag, tjener nødvendigvis ikke gode penger i fremtiden, og vice versa. Som du sier er børsen et ineffektivt marked, og da gjelder det å utnytte dette til sin egen fordel. Noen velger å investere i verdipapirer med stort oppsidepotensial, andre satser kanskje på solide utbytteaksjer, og enkelte foretrekker kanskje shorthandel. Tidshorisont er jo også noe å ta hensyn til. Det å for eksempel kjøpe Equinor på all time high med en volatil og dopet oljepris frister ikke meg i hvertfall. Selv om aksjen kanskje er priset "riktig" i dag, mener jeg at nedsiden er alt for stor, på kort sikt og spesielt på lang sikt.
Verdivurdering er så mye mer enn tallene du ser på papiret.
topp20
20.11.2021 kl 18:09
7495
Jeg er helt enig i at man snart bør tenke på når og hvor stort et overskudd fra MTWR bør være - dog blir dette teoretisk fordi det til enhver tid kan være grunner til å utsette overskudd fordi man investerer i en enda større mulighet.
MEN - la oss si de har 10 % vekst i 2022 pg 15% vekst i 2023. Dette bør være innen rekkevidde og egentlig på den konservative siden. Da har vi 500 MUSD ARR når vi går inn i 2024
La oss også si at de på 24 mnd greier å oppnå den marginforbedringen som de har skissert. (jeg tror nok det kommer til å ta lengre tid enn 24 mnd pga salgs og marketing cost kommer til å holdes på "investeringsnivå" - men skulle de ønske å fokusere på marginer så er 20% målet
Da får vi EBITDA = 100 MUSD. En EV / EBITDA på 10 på vei inn i 2024 for et SaaS vekst selskap er uhørt billig.
Jeg lar meg imponere av ledelsen i selskapet, oppkjøpene de gjør og ikke minst den organiske veksten som vi nå ser å faktisk "aksellerere" - det er ikke bare prat - men reelt at veksten øker i takt.
Hvor ligger risikoen ?
- ikke på execution - for dette har de bevist
- ikke på tech - for der er de frempå og gjør veldig riktige valg
- ikke på konjunkturer -. for dette prodikutet er i ferd med å bli veldig sticky (106 % net retention på Premier Customers)
Risken i min bok ligger på diskonteringsrenten - dvs inflasjonsrisiko. De lange amerikanske rentene er fremdeles veldig gunstige, men hvem vet ?
MEN - la oss si de har 10 % vekst i 2022 pg 15% vekst i 2023. Dette bør være innen rekkevidde og egentlig på den konservative siden. Da har vi 500 MUSD ARR når vi går inn i 2024
La oss også si at de på 24 mnd greier å oppnå den marginforbedringen som de har skissert. (jeg tror nok det kommer til å ta lengre tid enn 24 mnd pga salgs og marketing cost kommer til å holdes på "investeringsnivå" - men skulle de ønske å fokusere på marginer så er 20% målet
Da får vi EBITDA = 100 MUSD. En EV / EBITDA på 10 på vei inn i 2024 for et SaaS vekst selskap er uhørt billig.
Jeg lar meg imponere av ledelsen i selskapet, oppkjøpene de gjør og ikke minst den organiske veksten som vi nå ser å faktisk "aksellerere" - det er ikke bare prat - men reelt at veksten øker i takt.
Hvor ligger risikoen ?
- ikke på execution - for dette har de bevist
- ikke på tech - for der er de frempå og gjør veldig riktige valg
- ikke på konjunkturer -. for dette prodikutet er i ferd med å bli veldig sticky (106 % net retention på Premier Customers)
Risken i min bok ligger på diskonteringsrenten - dvs inflasjonsrisiko. De lange amerikanske rentene er fremdeles veldig gunstige, men hvem vet ?
YNWA250505
20.11.2021 kl 17:48
7506
Det er et VEKSTSELSKAP. Om de ville hadde de hatt overskudd på bunnlinjen i 2021. Men de vil og satser knallhardt på VEKST og det vil de seff få igjen for i årene fremover. Det er helt vilt bra hvor mange nye premiumkunder de har fått og veksten er formidabel og den bare øker og øker. De er best i verden og fortsetter strategiske oppkjøp som gjør de enda bedre. De er også billig i forhold til lignende selskaper. Anbefaler dere alle å KMD fra fredag og bli litt klokere på hva selskapet faktisk driver med. Ekstremt høyt nivå på ledelsen og jeg tror jeg heller vil lytte til de en alle her inne for å si det mildt. Kursen kan seff gå enda lenger ned, men gjør det Meltwater til et dårligere selskap? Etter de siste par dager er jeg godt i minus, men jeg har trua på selskapet og føler meg supertrygg på at de vil gi meg en solid gevinst i løpet av 2-5 år. Har god tid.
MASTERCLASS
20.11.2021 kl 14:17
7648
I et perfekt marked så er riktig prising av et selskap markedsverdien (børskursen) til enhver tid. Men det finnes ikke noe perfekt marked. Det nærmeste man kommer er i selskaper som f.eks. Equinor, Hydro og DnB. Men ser man på kursutviklingen i de selskapene 10, 20 og 30 år bakover i tid, er det jo mye feilprising basert på de faktiske resulatene selskapene har levert i etterkant. For selskaper på Euronext Growth så er nok prisingen/børskursen mest "riktig" på dager med veldig høy omsetning etter resultatfremleggelse eller andre viktige/store nyheter. I periodene mellom er det veldig mye spekulasjon og store kursutslag, som jo er morsomt for oss som også driver med trading.
Når det gjelder hva jeg mener er "riktig" prising av Meltwater så kan jeg ikke si det, for jeg vet ikke, har ikke noen foremning om det, og har ikke forsøkt å regne på det heller. Og i praksis så er det vel bortimot umulig også. Derfor blir det ekstremt mye tro og håp om et slikt selskap. Men et enkelt faktum er jo at det har en børsverdi på 8,5 milliarder kroner og går med underskudd (bunnlinjen) de siste kvartalene. Og ingen er vel uenig i at på et eller annet tidspunkt må de begynne å levere ganske store overskudd for å forsvare prisingen på 8,5 milliarder. Så spørs det jo bare hvor mange år frem man er villig til å se, men også der må det jo være en grense. Et stort overskudd 10 år frem i tid er jo neddiskontert veldig mye mindre verdt enn et tilsvarende overskudd 2-3 år frem.
Det hadde jo vært interessant at de som Hausser Meltwater som verst kan fortelle når (hvilket år) de forventer at selskapet leverer overskudd på bunnlinjen som forsvarer dagens børsverdi, og begrunnelsen? Det kunne jo vært utgangspunkt for en nyttig diskusjon, i stedet for bare å lire av seg tomt vrøvel uten begrunnelser.