StÄlbull analytiker hÞyner kursmÄlet
Arctic Securities ser 260 prosent oppside for selskapet meglerhuset tok pÄ bÞrs i februar.
Arctic Securities hĂžyner kursmĂ„let pĂ„ Otovo fra 41 til 45 kroner og opprettholder sin kjĂžpsanbefaling, gĂ„r det ifĂžlge TDN Direkt frem av en analyse publisert mandag kveldâŠ
Meglerhuset baserer oppjusteringen pĂ„ Otovos nye batterilansering i Italia, inntredenen i det tyske markedet, samt verdivurdering av konkurrenter i nylige transaksjonerâŠ.
SpÄr monstervekst
Arctic ser etter oppjusteringen en oppside i Otovo pĂ„ nesten 260 prosent fra dagens nivĂ„erâŠ..
Arctic Securities hĂžyner kursmĂ„let pĂ„ Otovo fra 41 til 45 kroner og opprettholder sin kjĂžpsanbefaling, gĂ„r det ifĂžlge TDN Direkt frem av en analyse publisert mandag kveldâŠ
Meglerhuset baserer oppjusteringen pĂ„ Otovos nye batterilansering i Italia, inntredenen i det tyske markedet, samt verdivurdering av konkurrenter i nylige transaksjonerâŠ.
SpÄr monstervekst
Arctic ser etter oppjusteringen en oppside i Otovo pĂ„ nesten 260 prosent fra dagens nivĂ„erâŠ..
Redigert 12.01.2022 kl 14:18
Du mÄ logge inn for Ä svare
-
«
- 1
- 2 »
BĂžrs22
12.01.2022 kl 21:54
2054
Ser ut som adm dir har trua! KjĂžper mer imorgen âïž
Thorsheim forteller at ogsÄ de har opplevd stor pÄgang i det siste.
â Det startet trĂ„tt i 2021 med korona og lave strĂžmpriser. Men etter hvert som prisene har Ăžkt har etterspĂžrselen vĂŠrt stor. Fra september er antall forespĂžrsler tredoblet, sier han og legger til at konkrete tall fĂžrst kommer nĂ„r den siste kvartalsrapporten publiseres senere i januar.
Thorsheim forteller at ogsÄ de har opplevd stor pÄgang i det siste.
â Det startet trĂ„tt i 2021 med korona og lave strĂžmpriser. Men etter hvert som prisene har Ăžkt har etterspĂžrselen vĂŠrt stor. Fra september er antall forespĂžrsler tredoblet, sier han og legger til at konkrete tall fĂžrst kommer nĂ„r den siste kvartalsrapporten publiseres senere i januar.
Tror nok det spisses til fram mot rapportering. Blir ikke overrasket om vi ser en ny ATH. Selskapet har vÊrt oversolgt som det holder, underpriset, og det er svÊrt sannsynelig at Otovo overgÄr forventningene med god margin den 20 januar.
Redigert 12.01.2022 kl 15:34
Nettavisen har nÄ en artikkel om hva husstander sparer pÄ Ä investere i solceller under ulike prisforutsettninger pÄ strÞm. Det kommer ogsÄ fram at omtrent samtlige leverandÞrer har meget stor etterspÞrsel pÄ levering av anlegg. SÄ her blir det spennende Ä fÞlge Otovo pÄ rapportering om 1,5 uke. Legger ved link.
https://www.nettavisen.no/stadig-flere-gjor-dette-for-a-fa-ned-stromprisen-kan-spare-flere-tusen-kroner-i-maneden/s/5-95-369848?source=native-android
https://www.nettavisen.no/stadig-flere-gjor-dette-for-a-fa-ned-stromprisen-kan-spare-flere-tusen-kroner-i-maneden/s/5-95-369848?source=native-android
Redigert 11.01.2022 kl 00:34
BĂžrs22
10.01.2022 kl 13:48
2951
Sitat fra Finansavisen:
Og sist, men ikke minst, argumenterer Holberg Global for at aksjen er «grÄdig billig».
«Otovo verdsettes til under 10x forventet bruttofortjeneste i 2023. Verdsettelsen vurderes som attraktiv, sammenlignet med prisingen av digitale og skalerbare plattformselskaper i USA, som har en tilsvarende markedsledende posisjon innen langsiktige vekstmarkeder», heter det.
Blir bra Ä vÊre med pÄ den reisen her! StrÞmprisene kommer ikke til Ä bli lavere de neste Ärene. Tror mange vil investere i solceller i fremtiden!
Og sist, men ikke minst, argumenterer Holberg Global for at aksjen er «grÄdig billig».
«Otovo verdsettes til under 10x forventet bruttofortjeneste i 2023. Verdsettelsen vurderes som attraktiv, sammenlignet med prisingen av digitale og skalerbare plattformselskaper i USA, som har en tilsvarende markedsledende posisjon innen langsiktige vekstmarkeder», heter det.
Blir bra Ä vÊre med pÄ den reisen her! StrÞmprisene kommer ikke til Ä bli lavere de neste Ärene. Tror mange vil investere i solceller i fremtiden!
Tradinator
10.01.2022 kl 10:46
3061
Blir gĂžy med tall igjen, bare Ă„ sette seg tilbake i stolen, ordrene renner inn.
Gulltider
10.01.2022 kl 08:53
3145
I dag starter den store oppturen.
Alle skal ta plass i god tid fĂžr den 20. Januar đ°đ°
Alle skal ta plass i god tid fĂžr den 20. Januar đ°đ°
Nedsiden begynner nÄ Ä bli begrenset, og det er pÄ hÞy tid Ä vÄkne opp, og kjenne sin besÞkelsestid i Otovo.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/01/07/7799687/holberg-mener-otovo-aksjen-er-gradig-billig
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/01/07/7799687/holberg-mener-otovo-aksjen-er-gradig-billig
Redigert 07.01.2022 kl 16:10
rockpus
06.01.2022 kl 16:01
3674
Jeg bygger personlig ingen forventninger. Poenget var om store deler av markedet gjÞr det. Dette som fÞlge av at mange har fokusert pÄ effekten av Tyskland og at kursen har steget kraftig i de senere uker. Hensikten var da Ä finne ut om inngang for nye aksjonÊrer er fornuftig fÞr eller etter Q4.
PĂ„ lengre sikt er dette uansett et lovende selskap!
PĂ„ lengre sikt er dette uansett et lovende selskap!
Redigert 06.01.2022 kl 16:55
Jeg gjentar: god dag mann Þkseskaft. Om du bygger dine forventninger pÄ at Otovo skal erobre Tyskland etter en mÄned i det tyske markedet, da tror jeg du er fullstendig pÄ bÊrtur. Det er derimot svÊrt sannsynlig at de vil overraske pent i de markedene de allerede er godt etablert. For Ä bruke Leonard Cohen sine ord: First we take Manhattan, then we take Berlin⊠:) Ser forÞvrig at Otovo gÄr forholdsvis flatt pÄ en dag hvor bÞrsen ellers faller bredt. Nye langsiktige aksjonÊrer har trolig en pen inngang pÄ disse nivÄer. Tradere pÄ Hegnar Forum med minutt for minutt perspektiv blir derimot aldri formÞyde.
Redigert 06.01.2022 kl 15:56
rockpus
05.01.2022 kl 15:10
3967
SÄ store poster pÄ fallende kurs, blir vanligvis ikke vurdert som positivt.
Hva er forresten "God dag mann Ăžkseskaft" i forbindelse med min vurdering av mulig salgsvolum i Tyskland for Q4?
Hva er forresten "God dag mann Ăžkseskaft" i forbindelse med min vurdering av mulig salgsvolum i Tyskland for Q4?
God dag mann Þkseskaft. Ser at i tillegg til disse 200 000, nettopp gikk en post pÄ 50 000 . Her er det ikke smÄgutter som leker i sandkassen. Ikke bekymret for videre utvikling i selskapet - oppgang kommer.
Redigert 05.01.2022 kl 15:18
rockpus
05.01.2022 kl 14:28
4023
Samtidig kan det vel hevdes at den som solgte den store posten hadde tilsvarende lite tro..?
SpÞrsmÄlet er jo om markedet har for urealistiske forhÄpninger til salgstall fra Tyskland for Q4? De har antagelig brukt en del penger for Ä forberede inngang i det markedet, samtidig som salget ikke startet fÞr begynnelsen av desember. Da var det jo ikke mye igjen av Q4.
SpÞrsmÄlet er jo om markedet har for urealistiske forhÄpninger til salgstall fra Tyskland for Q4? De har antagelig brukt en del penger for Ä forberede inngang i det markedet, samtidig som salget ikke startet fÞr begynnelsen av desember. Da var det jo ikke mye igjen av Q4.
al-tei
05.01.2022 kl 14:24
4037
En solid post pĂ„ 200 000 gikk der gitt, noen som har trua og vil inn fĂžr 20.januarđđđ
Tradinator
05.01.2022 kl 13:12
4103
Denne kan sammenlignes med Zaptec mtp vekst fremover. Zaptec er litt tidligere ute og ser nÄ knalltall i Tysklnad bla. Otovo er akkurat kommet inn dÞre i Tyskland og vil fÄ en reise i de store markedene Tyskland og Italia fremover. StÄr over 50 kroner i 2023, Hold pÄ lodda.
Tradinator
05.01.2022 kl 12:35
4157
Som bull aksjonĂŠr med planer om Ăžkning i portefĂžljen er det en mulighet bare. Tror jaggu jeg trekker noen lodd til i dag
Thunder-03
04.01.2022 kl 10:52
4563
Er redd mange mener prisingen allerede er for hĂžy, og at det er alt for langt frem i tid fĂžr noe overskudd kan genereres
Tradinator
04.01.2022 kl 10:45
4614
Glem mÞnster. Den lar seg ikke stoppe, med det markedet de er i nÄ og i Ärene fremover. Under 50 kroner er det et godt kjÞp.
Dikteren
03.01.2022 kl 20:56
4898
Ă
r med oppgang passer meg bra!
NÄ sitter jeg med en alt for liten, men gratis post med GAV 11,03. Gratis fordi jeg solgte halvparten nÄr den hadde passert 100 %.
Jeg tror det samme som Tradinator, at Otovo har en lysende fremtid!
Innsatsen er for liten til at jeg blir rik, men det kan likevel bli en hyggelig reise đ
NÄ sitter jeg med en alt for liten, men gratis post med GAV 11,03. Gratis fordi jeg solgte halvparten nÄr den hadde passert 100 %.
Jeg tror det samme som Tradinator, at Otovo har en lysende fremtid!
Innsatsen er for liten til at jeg blir rik, men det kan likevel bli en hyggelig reise đ
Redigert 03.01.2022 kl 21:00
Tradinator
03.01.2022 kl 17:50
5044
Folk venter pÄ tall fra Q4, noen mÄ ha det med teskje. Det blir mange Är med oppgang her.
boupa
03.01.2022 kl 16:17
5150
Trivsel med minikrakk pÄ tidenes grÞnneste dag pÄ bÞrsen. HÄper virkelig det ikke innleder en negativ trend.
Tradinator
03.01.2022 kl 08:50
5313
KjĂžpte nylig og regnet 8 Ă„r nedbetaling med strĂžmspris godt under dagens. No brainer, strĂžm blir ikke billigere i Ă„rene som kommer og da vi det bare bli enda mer lĂžnnsomt.
gw60
02.01.2022 kl 17:28
5496
Jeg tror nok et anlegg i Norge nedskrives pÄ under 10 Är hvis prisene holder seg og mest sannsynlig stiger de neste 10-20 Är. Mulig ogsÄ Enova skrur opp tilskuddet igjen etter at de har fÄtt tildelt enda mere penger som de tydeligvis ikke klarer Ä bruke opp. Da vil et anlegg vÊre en veldig god investering.
Ifra Sparebank 1 Markeds sÄ er nedbetalingstiden sÞr i Europa 5 Är og da er ikke eventuelle subsidier/stÞtte ifra EU med i utregningen, tror dere mÄ bruke strÞmpriser sÞr for Norge i utregningene
En kan regne hvor mye man vil pÄ dette. Ta gjerne utgangspunkt i priser nede pÄ kontinentet hvor det store markedet er. De har ikke uten grunn lange tradisjoner for denne typen installasjoner. Faktum er at vi nÄ er i starten av et grÞnt skifte. Verden har ikke vÊrt forberedt pÄ overgangen. Parisavtalen skal innfris, og vi stÄr midt i en dyp energikrise som fÞlge av dette. Ingen tvil om at solceller kommer til Ä bli en megatrend framover.
Redigert 01.01.2022 kl 23:29
kronerulling
01.01.2022 kl 15:51
5869
Dersom man tar utgangspunkt i regnestykket ditt, sÄ ser vi at dette er 20 Är investering fÞr man kan begynne Ä tjene penger. Hvordan tror du verden ser ut pÄ 20 Är?, det er det ingen som vet, men jeg tror det skjer myyye pÄ de 20 Ärene dersom enn installerer solcellene i dag.
Er elektriker selv og har sittet Ä regnet pÄ dette, men det viser seg at avkastningen er for lav. Bedre Ä sette penger i fond da. Alternativt mÄ utstyrskostnaden vesentlig ned for innkjÞp av solceller.
Er elektriker selv og har sittet Ä regnet pÄ dette, men det viser seg at avkastningen er for lav. Bedre Ä sette penger i fond da. Alternativt mÄ utstyrskostnaden vesentlig ned for innkjÞp av solceller.
gw60
01.01.2022 kl 15:34
5868
Hei, ser man pÄ et anlegg som produserer ca 5000kw/h pr Är koster det ca 100.000,-. Regner vi avskriving pÄ 20 Är er produksjonen 100.000 Kw/h. Dvs 1,- krone pr Kw/h. I tillegg mÄ man regne med Ä skifte konverter en gang pÄ den tiden, ca 15.000,-.
SÄ er det Ä gjette pÄ hva gjennomsnitt strÞmpris vil vÊre de neste 20 Är, sÄ har man svaret. Minusinvestering tror jeg IKKE det vil vÊre, selv om solcellene vil bli noe svekket pÄ den tiden.
SÄ er det Ä gjette pÄ hva gjennomsnitt strÞmpris vil vÊre de neste 20 Är, sÄ har man svaret. Minusinvestering tror jeg IKKE det vil vÊre, selv om solcellene vil bli noe svekket pÄ den tiden.
Jeg ser at i Tyskland er 43 prosent av energien fornybar. MÄlet er at minst 80 prosent skal komme fra fornybar energi innen 2030. AltsÄ en dobling de neste 8 Ärene. NÄr resten av Europa fÞlger etter forstÄr en noe av potensialet til Otovo. EtterspÞrselen kommer til Ä eksplodere de neste Ärene. Imellomtiden stiger energiprisene over hele Europa. En perfekt storm for Otovo.
Redigert 01.01.2022 kl 16:31
kronerulling
01.01.2022 kl 14:36
5935
Problemet oppstÄr nÄr enn ser levetiden pÄ solcellene. Kostnad vs avkastning, nÄr enn mÄ ta hÞyde for utskiftning av komponenter ol.
Gulltider
30.12.2021 kl 13:48
6258
Det ble sagt at salget i hĂžst var 3 doblet, sĂ„ da kan vi bare ta frem champisen den 20. januar đ„đ„đ„
Otovo fÄr i dag oppmerksomhet fra Tv2 og eiendomsmeglerene. De viser den massive interessen for denne type produkter ved kjÞp og salg av boliger. Her er det bare Ä fÞlge med videre. Det neste Äret kan bli moro.
https://www.tv2.no/nyheter/14458517/
https://www.tv2.no/nyheter/14458517/
Redigert 30.12.2021 kl 14:34
For Ä si det slik: pÄ midten av 90 tallet var ikke mobiler allemannseie. Det var dyrt, og hadde en hÞy etableringskostnad. De store mobiloperatÞrene i Norge gikk pÄ denne tiden ut med kronestilbud pÄ mobiltelefoner for at "vanlige" folk skulle fÄ rÄd til mobiler. Etterhvert gikk alle rundt med en mobiltelefon i handen.
Dette er en del av forretningsideen til Otovo. NÄ skal solcellemarkedet revolusjoneres. Det skal ut til de store masser som ellers ikke har kunne tatt seg rÄd til dette.
Inntektene ligger fram i tid, men salgsvolumet Þker, strÞmprisene like sÄ. Produksjonskostnadene av paneler stuper, og paybacktiden pÄ anleggene det samme.
Inntektene vil derfor trolig komme langt raskere en det vi opprinnelig hadde forventet oss. Det er hva jeg tenker.
Dette er en del av forretningsideen til Otovo. NÄ skal solcellemarkedet revolusjoneres. Det skal ut til de store masser som ellers ikke har kunne tatt seg rÄd til dette.
Inntektene ligger fram i tid, men salgsvolumet Þker, strÞmprisene like sÄ. Produksjonskostnadene av paneler stuper, og paybacktiden pÄ anleggene det samme.
Inntektene vil derfor trolig komme langt raskere en det vi opprinnelig hadde forventet oss. Det er hva jeg tenker.
Redigert 30.12.2021 kl 12:04
Bullfight
30.12.2021 kl 10:58
6441
Dette blir en av de bedre nyttÄrsrakettene, tror det er lurt Ä plassere noen kroner her.
Nysalg og volum pÄ installasjoner var allerede meget hÞyt i Äret som har gÄtt, ogsÄ i sommerhalvÄret. Langt over det som var forventet. Det lenge fÞr vi fikk de rekordprisene vi nÄ har pÄ strÞm, bÄde her pÄ berget og i Europa. I tilegg stÞvsuges markedet for olje, gass og kull som er viktige energikilder for svÊrt mange land.
Det er naturlig Ä anta at Otovo gjennom sin forretningsmodell - leasingavtaler gjÞr at "vanlige" folk fÄr anledning til Ä investere i solcelleenergi uten at det trenger Ä koste skjorta i etablering, og pÄ den mÄten selv ta ansvar for sin egen strÞmregning.
Faktum er at verden ikke er forberedt pÄ det grÞnne skiftet, heller ikke energimarkedet, og dette er bare starten.
Det er ingen grunn til Ä tro at etterspÞrselen etter Otovo's produkter kommer til Ä avta framover. Tvert i mot. Forbrukere over hele Europa kommer til Ä ta grep for Ä unngÄ det vi har sett sÄ langt i vinter.
Dette er bare starten. Markedet er enormt. Det kommer til Ä bli stÞrre en det vi har sett for oss sÄ langt.
Det er naturlig Ä anta at Otovo gjennom sin forretningsmodell - leasingavtaler gjÞr at "vanlige" folk fÄr anledning til Ä investere i solcelleenergi uten at det trenger Ä koste skjorta i etablering, og pÄ den mÄten selv ta ansvar for sin egen strÞmregning.
Faktum er at verden ikke er forberedt pÄ det grÞnne skiftet, heller ikke energimarkedet, og dette er bare starten.
Det er ingen grunn til Ä tro at etterspÞrselen etter Otovo's produkter kommer til Ä avta framover. Tvert i mot. Forbrukere over hele Europa kommer til Ä ta grep for Ä unngÄ det vi har sett sÄ langt i vinter.
Dette er bare starten. Markedet er enormt. Det kommer til Ä bli stÞrre en det vi har sett for oss sÄ langt.
Redigert 30.12.2021 kl 00:17
Bullfight
29.12.2021 kl 19:25
6886
Skader ikke selskapet dette.
https://e24.no/olje-og-energi/i/Poewb5/fare-for-energikrise-ogsaa-neste-vinter-vi-er-i-en-utsatt-posisjon
https://e24.no/olje-og-energi/i/Poewb5/fare-for-energikrise-ogsaa-neste-vinter-vi-er-i-en-utsatt-posisjon
Kingen
29.12.2021 kl 11:30
7079
Otovo har nÄ knust gjennom kr. 26 pÄ stort volum. Sikker ikke negativt med toppsjefen pÄ TV2 nyhetene i gÄr heller.
Som sagt sperren salgsviljen pÄ 26 mÄ passeres fÞr Otovo kan gÄ videre opp , det er bare spÞrsmÄl om tid fÞr den paseres og da er det ingen tekniske hindringer
Tror ogsÄ det er skattemessige justerigner som foregÄr nu og att Vi bryter over 26 fÞr Äret er over, kanskje allerede i morgen
Tror ogsÄ det er skattemessige justerigner som foregÄr nu og att Vi bryter over 26 fÞr Äret er over, kanskje allerede i morgen
Redigert 28.12.2021 kl 22:07
SÄ ikke reportasjen, men som jeg har sagt tidligere: det er bare Ä lene seg tilbake Ä vente pÄ Q4 rapporteringen 20 januar. Dagens kurs har ikke priset inn det store volumet pÄ nyinnstallasjoner, som trolig langt overgÄr det som tidligere er guidet fra selskapet.
Redigert 28.12.2021 kl 21:59
al-tei
28.12.2021 kl 21:36
7231
3-doblet salget av solceller i hĂžst opplyste han i en reportasje pĂ„ tv2 nyhetene i kveld, q4 tallene 20januar blir nok veldig brađđ
Single Malt
28.12.2021 kl 09:17
7407
NÄ er det "bare" 100% til siste kursmÄl fra Arctic. Skulle gjerne sett noen flere ferske analyser, handler tross alt om strÞm i Europa
En god kjÞpsmulighet pr dato. Kommer garantert til Ä lÞfte seg pent fram mot Q4 - 20 januar. I mellomtiden fÄr en ta hÞyde for hyggelige nyheter rundt selskapet. For mange et ukjent og undervurdert selskap med et svÊrt stort potensiale framover.
Redigert 27.12.2021 kl 12:58
Kingen
25.12.2021 kl 11:21
7968
YNWA250505 skrev Blir fradraget pÄ evt tap 35.2% da?
Fradraget blir tilsvarende som gevinst pÄ 35,2% fra 01.01.22.
-
«
- 1
- 2 »