Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112826

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.12.2021 kl 08:47 3146

Her har du klippet ut en hel artikkel uten engang å linke til hvem som har skrevet dette tullet. Det er klart imot forumreglene.

Jeg får gjøre det for deg jeg da.

http://www.ninacappelen.com/blogg
oivindl
22.12.2021 kl 06:31 3204

Jeg misforstår ikke det du skriver, men muligens du formulerer deg klønete og mener noe annet enn det du skriver.
Men siden du ikke ser det, kan jeg gjenta.
Det er gjennomgående for deg at du kommer med påstander uten dokumentasjon.
Lancet kan være utmerket som dokumentasjon, men artikkelen du viser til, omhandler ikke spørsmålet du stiller eller påstandene du kommer med.
Marketwatch
21.12.2021 kl 23:53 3318

He, he, den var morsoom. Håper de som har reist tiltalen må betale advokat honorarene av egen lomme. Takk for meg!
Slettet bruker
21.12.2021 kl 23:47 3333

Før du drar bør du lese dette som kan bli århundrets største sak..


I en 46-siders tiltalebeslutning datert 6. desember som er sendt til Den internasjonale straffedomstolen i Haag, står Anthony Fauci, Peter Daszak, Bill og Melinda Gates, og en rekke andre personer tiltalt. Tiltalen omfatter forbrytelser begått av britiske myndighetspersoner og internasjonale verdensledere for en rekke brudd på Nürnbergkoden, forbrytelser mot menneskeheten, og krigsforbrytelser definert av Roma-vedtektene artikkel 6, 7, 8, 15, 21 og 53.

Foruten de fire ovennevnte personer, er administrerende direktører for ledende vaksineselskaper, statsminister Boris Johnson, og helseledere i Storbritannia blant de tiltalte. Den komplette listen er:

Albert Bourla, administrerende direktør i Pfizer
Stephane Bancel, administrerende direktør i AstraZeneca
Pascal Soriot, administrerende direktør i Moderna
Alex Gorsky, administrerende direktør i Johnson and Johnson
Tedros Adhanhom Ghebreyesus, generaldirektør i WHO
Boris Johnson, Storbritannias statsminister
Christopher Whitty, sjefsmedisinsk rådgiver i Storbritannia
Matthew Hancock, tidligere Storbritannias utenriksminister for helse og sosial omsorg
Sajid Javid, nåværende Storbritannias utenriksminister for helse og sosial omsorg
June Raine, administrerende direktør i Storbritannia for medisiner og helseprodukter
Dr. Ravid Shah, president for Rockefeller Foundation
Klaus Schwab, president for World Economic Forum

Dr. Ravid Shah, som tidligere har jobbet for Gates Foundation, ble utnevnt til "Young Global Leader" av World Economic Forum i 2007. Han er nå leder for Rockefeller Foundation, en gruppe som finansierer ID2020 sammen med Gates Foundation.

Et annet navn på listen er Klaus Schwab som har doktorgrad i både økonomi og ingeniørfag, og er grunnleggeren av World Economic Forum - en klubb for den rikeste delen av verdens bedriftsledere og politiske elite. Mange anser Schwab som hjernen bak den nåværende bevegelsen mot kryptovaluta, universell identifikasjon, og en ny fascistisk verdensregjering som skal drives på en totalitær måte i fellesskap med Kina.

Les også Når narrativet kollapser

Det er advokat Hannah Rose og syv andre personer som har utarbeidet tiltalen på vegne av den britiske befolkningen.

Den internasjonale straffedomstolen i Haag er kjent for sin lange historie med å hjelpe ofre med å søke oppreisning for krigsforbrytelser, og definere etiske retningslinjer for oppførsel under krig. Etter de nazistiske grusomhetene som ble begått under andre verdenskrig, ble krigsforbryterrettssakene holdt i Nürnberg, Tyskland. Etter disse prosessene ble det utviklet et sett med etiske forskningsprinsipper som til slutt førte til utviklingen av Nürnbergkoden. Prinsippene betyr i all hovedsak at ingen, uansett hvor velstående og mektig vedkommende er, er hevet over loven.

Advokat Rose mener at mange av de ti prinsippene i Nürnbergkoden systematisk er brutt av Storbritannia og en rekke andre land under Covid19-pandemien.
Marketwatch
21.12.2021 kl 23:39 3345

Kan selvsagt være at uvaksinerte heroinmisbrukere utgjør et antall innleggelser som er statistisk signifikant. Jorden kan også ha blitt flat, uten at man har fått det med seg! Da sier jeg takk for meg på denne tråden, gidder rett og slett ikke å bruke tid på dette tullet.
Redigert 21.12.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2021 kl 23:22 3365

Hva med en vaksinert som røyker 40 Prince om dagen, Hva med Uvaksinerte heroinmisbrukere, Det finnes både vaksinerte og uvaksinerte som har en helsestatus som ikke kan defineres utifra om de er vaksinerte eller ikke vaksinerte.
Det er tusenvis av ting som spiller inn, for alt vi vet så kan kokosmelk (om du er kreativ nok med statistikk) ha samme effekt som vaksinen mot Covid19. :-)
Redigert 21.12.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
21.12.2021 kl 23:07 3376

Det er cirka fifty/fifty mellom vaksinerte/uvaksinerte på norske sykehus per nå, på intensivavdelingene skal det være omtrent bare uvaksinerte. Hva sier det deg om vaksinen virker eller ikke?
Du kan få ha luksusen med å ikke vaksinere deg, men da går jeg ut ifra at du er mann nok til også å si nei til behandling om du blir alvorlig syk av kovid. Eller synes du det er greit, dersom sykehusene fylles opp av uvaksinerte (snakker da selvsagt om de som KAN vaksinere seg), at de skal ha rett til å fortrenge behandling av andre sykdommer, som f.eks personer som lider av kreft og som må vente på behandling?
voff
21.12.2021 kl 22:47 3413

Faktisk et veldig bra poeng Herr Fluefisker. De strever jo med kapasiteten. Forøvrig er det vel 37 timers arbeidsuke. Overkommelig .
Slettet bruker
21.12.2021 kl 22:37 3433

Av de som er innlagt med Vaksineskader utgjør de uvaksinerte 0%, det må også tas med i regnestykket ;-)
Frodon
21.12.2021 kl 22:09 3466

Få følger anbefalingene, men påbud følger de fleste. Allerede i mai 2020 stoppet mer enn 50% av den Norske befolkningen å følge anbefalingene. Også har dette variert opp og ned underveis etter hvilket tema myndighetene har fokusert på
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 21:56 3490

Vil ikke befolkningen det? Jeg ser jo dette hele tiden. Ikke alle er like flinke, men flertallet etterfølger anbefalingene.
Frodon
21.12.2021 kl 21:53 3497

Mangel på fagfolk? Hvis den øverste eksperten dør, er neste på listen den neste eksperten 🥳
Frodon
21.12.2021 kl 21:31 3528

Det billigste er å holde litt avstand og bruke munnbind 😉 Men det vil ikke befolkningen 😬
Slettet bruker
21.12.2021 kl 21:27 3538

Ja, la oss være enig om å ære uenig da. Frem til vi ikke er det👍
Balder67
21.12.2021 kl 21:23 3544

Er det ikke bedre å hindre at folk blir så syke at de trenger sykehus ? Da sparer vi både penger og lidelse for befolkningen ?
Og dessuten: de skarve 400 pasientene du nevner vil bli veldig mange flere uten tiltak og/eller vaksine. Det er klart at den siste virusvarianten spres veldig fort, i verste fall kanskje en dobling hver andre dag om ikke det blir gjort tiltak.
Det er rimelig å anta at sykehusinnleggelser vil følge samme trend. Da er det ikke mange dager med ukontrollert smitte før det er veldig mange som trenger behandling på sykehus.
Og dessuten: det er ikke bare antall senger som er begrensende, det er også bemanning/utstyr. Det er veldig ressurskrevende å behandle pasienter på intensiven.
Frodon
21.12.2021 kl 21:21 3562

Det dør ganske mange i Norge med corona hver uke. Hvor mange av de innlagte dør og hvor mange av de blir friske? 😜

Det er krise i helsevesenet, men ikke pga corona 🙈
Balder67
21.12.2021 kl 21:13 2878

Når du sier at " Det hevdes at de blir mindre alvorlig syke, men det finnes ikke dokumentasjon på dette."
Hvordan kan da denne rapporten tolkes ?

https://www.fhi.no/nyheter/2021/ukerapport-covid-19-for-uke-49-er-publisert/
Slettet bruker
21.12.2021 kl 21:12 2885

Det er nå 337 innlagte, en nedgang fra 373 i går. Og det er krise i helsevesenet? Lurer virkelig på hva som kommer til å skje når de vaksinerte blir lagt inn med perikarditt, myokarditt og andre flotte bivirkninger av vaksinen. Da kan vi begynne å snakke om krise.
Redigert 21.12.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 20:57 2920

Det eneste jeg har sett, er at du misforstår. Gjør du det med vilje?
oivindl
21.12.2021 kl 20:22 2968

"Jeg har sluttet å bruke tid på å dokumentere fakta til de på denne tråden, de svarer ikke på det eller later som det ikke eksisterer."

Jeg har nettopp påpekt at linken din til Lancet ikke sier noe om problemstillingen din.
oivindl
21.12.2021 kl 20:17 2988

Vel, skikongen.
Her fikk du i hvert fall presentert en problemstilling på en fornuftig måte.
Riktignok et annet, men likevel viktig tema.
skikongen
21.12.2021 kl 20:15 2995

👍 Godt å høre at det finnes andre informerte mennesker der ute som ikke sluker rått alt myndighetene kommer med.
Frodon
21.12.2021 kl 20:12 2995

Det var fortsettelse på «Her misforsto du»

Og da misforsto du igjen 😬
Frodon
21.12.2021 kl 20:10 3010

Bare å beklage på vegne av befolkningen, pøblene har sluppet fri.

Det er helt riktig, men de ønsker at vaksinen skal bli tatt uansett 🥳 Jeg tror ikke coronapasset kommer, Nakestad og FHI ser ikke nytten av det. I tillegg bryter det Norsk lov og menneskerettighetene 🙈

Jeg har sluttet å bruke tid på å dokumentere fakta til de på denne tråden, de svarer ikke på det eller later som det ikke eksisterer.
oivindl
21.12.2021 kl 20:04 3011

Ingen link fra meg der.
Knusle
21.12.2021 kl 19:57 3023

Jeg er UVAKSINERT.
Det er ganske syke saker som foregår i landets befolkning, og da spesielt blant de som tilhører media og pratemakerne ellers. De som stikker de formynderske fjesene sine frem og sprer ut galle over de som VELGER noe annet enn de selv.
Jeg vet mye om corona, om vaksiner og generelt om helse. Jeg vet også en del om manipulasjon.
Folk får velge hva de vil. Jeg aksepterer at folk vil ha disse skuddene, som vil bli mange. De smitter like mye, de blir syke både av corona og av vaksineskader. Det hevdes at de blir mindre alvorlig syke, men det finnes ikke dokumentasjon på dette. det er en fortelling til de som skal ha vaksinene, det er halmstrået til de som pusher på med dette gigantiske eksperimentet.
Nå kommer snart koronapass, og ytterligere alvorlige angrep på menneskene i dette landet. Jeg er spent på når folk får nok.
Corona er TALL, og det bør være endel rasjonelle tallknusere på et forum som dette. Da kan man lett finne mange feil i FHI sine fortellinger om corona.
Takk. Lykke til alle dere som plages av injeksjonen.
Frodon
21.12.2021 kl 19:52 3038

Det er helt riktig. Har prøvd å vise dem fakta her, men interessen er dessverre ikke der. Keep up the good work 💪
Frodon
21.12.2021 kl 19:51 3020

La han holde på, virker som det gleder han 😉

Jeg har tilgang til mye tall materiale, synd jeg ikke kan legge det ut her 😜
skikongen
21.12.2021 kl 19:49 3023

Problemet er ikke covid, vaksinerte eller uvaksinerte.
Dette er problemet:
"Norges samlede sykehuskapasitet er på 10.800 senger.
I 1964 hadde vi 24.000 senger."

De skarve 400 covid-pasientene utgjør dermed bare noen få prosent av sykehuskapasiteten. I stedet for å skylde på dette viruset burde vi heller rette skytset mot de som er ansvarlige for den elendige kapasiteten/beredskapen vi har.
Redigert 21.12.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
kaunis
21.12.2021 kl 19:48 3030

Det er alltid tungt å lese/se sannheten i sine øyner og er sannheten så slående at en ikke får til å bruke hjerne på en sosial måte, er styggord og simpel tale det som kommer først. Får håpe du forstår nivået ditt her når du får tenkt deg om.
voff
21.12.2021 kl 19:48 3027

Ser at oivindl holder det gående. Det er visst særdeles viktig for han å ha rett. Det var en uke tallene viste det han skriver. Hvordan er statistikken pr NÅ. ?Personlig finner jeg det sannsynlig at Frodon har rett. Vi søker vel sannheten? Eller letes det kun etter noe som bekrefter det man tror.?
oivindl
21.12.2021 kl 19:42 3041

Her linker du til en artikkel i Lancet som ikke sier noe om spørsmålet du stiller.
oivindl
21.12.2021 kl 19:35 3049

"Det er jo her en av misforståelsene i samfunnet er. De som blir lagt inn på sykehus med corona, er som oftest de som ville bli lagt inn med og uten vaksine."
Hvor har du det fra?
Stemmer dårlig med statistikken.

"Uvaksinerte utgjør over halvparten av de sykeste pasientene, viser tall fra Helse Sør-Øst."
"8 prosent av befolkningen er ikke vaksinert mot covid-19. Likevel utgjør denne gruppen over halvparten av de sykeste koronapasientene."
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/de-sykeste-koronapasientene-er-ikke-vaksinert-1.15771711
Balder67
21.12.2021 kl 18:20 3126

Den er i det minste ikke mRNA-vaksine som enkelte er skeptisk til. Kanskje dette kan få flere til å ta imot vaksinen?
https://finansavisen.no/forum/thread/143900/view/4067057