Silangassproduksjon og -avsetning
Under en annen tråd sist uke, skrev MCAP123
“JBG takk for tidligere innlegg i dag og tidligere. Hvis du har lyst hadde vi satt pris på svar om silangass fra ML går at selge separat? Du har notert under rubrikk spennende på batteriproduksjon ved ML. Har du lyst å utvikle mer rundt det? Flere tanker kring Butte etter dagens tall?”
Da det ikke er lett å svare enkelt og som heller ikke angår Q3-resultatet, oppretter jeg en ny tråd.
Det nye er jo nettopp avsetning til batteriindustrien som produserer Li-ion-batterier. For det første er det ikke 100 % opplagt for alle at Li-ion er batteritypen som vil sitte i EL-biler i framtiden. Det utvikles batterier som har langt rimeligere lavere råvarekostnader, men med andre egenskaper på andre måter. Og for det andre, dersom det skulle blir Li-ion som vinner fram, er det ikke 100 % sikkert at silangass og mikrokuler av poly som blir mainstream. Leser men om batteri-FoU, er det flere alternativer. Men la oss være optimister og se på muligheter & utfordringer.
Hva angår RECs kapasitet for uttak av silangasser, er denne på 4200 tonn/år i Butte. Dette inkluderer klorholdige silangasser. Årsleveranser ligger rundt 3-3500 tonn/år hvor det vesentlige går til displayindustrien, noe mindre til semi-industrien og vesentlig mindre til PV.
Silane IV i Moses Lake var designet for uttak av opptil 3000 tonn monosilan, men da dette vel aldri har vært utnyttet, er det mindre sannsynlig at det ble fullført pga overskridelsene den gang. Så spørs det bare om fullførelsen av Silane IV ble slik at uttaksmuligheten aldri kan fullføres.
Videre har vi også Silane I i ML med en silankapasitet på ca 3000 tonn/år som var tiltenkt FBR-B. På grunn av dyrere og mindre fleksibel drifting av denne eldre silanfabrikken, er kanskje denne en mer aktuell leverandør av silangass til en nyetablert batterikunde i ML. Silananlegget må i det minste suppleres med en akkumulatortank og tilhørende anlegg for silanlasting kanskje. Tror neppe at en eventuell batteriprodusent tar sjansen å koble seg rett på RECs eget røropplegg som opprinnelig går mellom silanreaktor og FBR-A.
Alternativt kan jo Silane II forsyne en eventuell batterifabrikk i Butte, men da må man altså bygge om anleggene i ML for salg og distribusjon av gass til eksport med sine gasscontainere. Avstanden til vestkysten gjør vel transporten derfra billigere antar jeg.
Silane II i Butte har en produksjonskapsitet på ca 7200 tonn/år. Av dette går i underkant av 4000 til salg i containere, mens ca 3000 går til polyproduksjon i Siemens-reaktorer og videre til solar- og/eller semi-poly. Men nå er jo polysilisium blitt såpass billig, at det kan etter hvert lønnes seg å kjøpe inn poly for semi-produksjon, og heller la gassen gå til annen bruk. Husk samtidig at dersom REC skal opprettholde sin gassmarkedsandel på 60-70 % i et marked (ekskl batteriavsetning) på totalt 9000 årstonn om 4-5 år, krever dette hele 6300 tonn/år fra REC Silicon. De kan jo ikke levere alt dette fra Butte samtidig med en semi-produksjon på 2000 årstonn. Noe rart at ingen adresserte dette under Q3-presentasjonen sist uke.
Det er ytterst få leverandører av mengder med silangass på verdensbasis. På bakgrunn av det, kan man kanskje håpe på at en interessert kunde er interessert i å betale et forskudd. Både for å reservere seg for en viss menge gass, men også for at REC skal ha råd til å bygge om.
Angående Q3-resultatet for Semi i Butte, vil jeg understreke at CZ, som utgjorde majoriteten det kvartalet, gir en mye dårligere pris enn FZ. Butte har Semi-kapasitet på ca 2000 tonn/år. Av dette blir det nå produsert ca 340 tonn/kvartal bare, så potensialet er betydelig større. Dessuten er alle CZ-ovnene bygget om til å kunne produsere FZ, hvilket lover høyere omsetning. FZ er et nisjeprodukt med få etablerte konkurrenter.
Uten å vite nivået på utbyggingskostnadene og på mengder gassavsetning til en batteriprodusent, kunne jeg tenke meg at:
Silane I i ML reserveres en eventuell gasskunde lokalisert i Moses Lake.
Silane II i Butte rendyrkes for kun Semi-produksjon (FZ), i tillegg til leveranser til en mulig lokal gasskunde (alternativt fortsatt gasscontainersalg).
Silane III i ML kobles kun opp til FBR-A reaktorene som i dag (og eventuell FBR-B).
Silane IV fleksibelt både leverer til FBR og til lasting av gasscontainere for eksport.
“JBG takk for tidligere innlegg i dag og tidligere. Hvis du har lyst hadde vi satt pris på svar om silangass fra ML går at selge separat? Du har notert under rubrikk spennende på batteriproduksjon ved ML. Har du lyst å utvikle mer rundt det? Flere tanker kring Butte etter dagens tall?”
Da det ikke er lett å svare enkelt og som heller ikke angår Q3-resultatet, oppretter jeg en ny tråd.
Det nye er jo nettopp avsetning til batteriindustrien som produserer Li-ion-batterier. For det første er det ikke 100 % opplagt for alle at Li-ion er batteritypen som vil sitte i EL-biler i framtiden. Det utvikles batterier som har langt rimeligere lavere råvarekostnader, men med andre egenskaper på andre måter. Og for det andre, dersom det skulle blir Li-ion som vinner fram, er det ikke 100 % sikkert at silangass og mikrokuler av poly som blir mainstream. Leser men om batteri-FoU, er det flere alternativer. Men la oss være optimister og se på muligheter & utfordringer.
Hva angår RECs kapasitet for uttak av silangasser, er denne på 4200 tonn/år i Butte. Dette inkluderer klorholdige silangasser. Årsleveranser ligger rundt 3-3500 tonn/år hvor det vesentlige går til displayindustrien, noe mindre til semi-industrien og vesentlig mindre til PV.
Silane IV i Moses Lake var designet for uttak av opptil 3000 tonn monosilan, men da dette vel aldri har vært utnyttet, er det mindre sannsynlig at det ble fullført pga overskridelsene den gang. Så spørs det bare om fullførelsen av Silane IV ble slik at uttaksmuligheten aldri kan fullføres.
Videre har vi også Silane I i ML med en silankapasitet på ca 3000 tonn/år som var tiltenkt FBR-B. På grunn av dyrere og mindre fleksibel drifting av denne eldre silanfabrikken, er kanskje denne en mer aktuell leverandør av silangass til en nyetablert batterikunde i ML. Silananlegget må i det minste suppleres med en akkumulatortank og tilhørende anlegg for silanlasting kanskje. Tror neppe at en eventuell batteriprodusent tar sjansen å koble seg rett på RECs eget røropplegg som opprinnelig går mellom silanreaktor og FBR-A.
Alternativt kan jo Silane II forsyne en eventuell batterifabrikk i Butte, men da må man altså bygge om anleggene i ML for salg og distribusjon av gass til eksport med sine gasscontainere. Avstanden til vestkysten gjør vel transporten derfra billigere antar jeg.
Silane II i Butte har en produksjonskapsitet på ca 7200 tonn/år. Av dette går i underkant av 4000 til salg i containere, mens ca 3000 går til polyproduksjon i Siemens-reaktorer og videre til solar- og/eller semi-poly. Men nå er jo polysilisium blitt såpass billig, at det kan etter hvert lønnes seg å kjøpe inn poly for semi-produksjon, og heller la gassen gå til annen bruk. Husk samtidig at dersom REC skal opprettholde sin gassmarkedsandel på 60-70 % i et marked (ekskl batteriavsetning) på totalt 9000 årstonn om 4-5 år, krever dette hele 6300 tonn/år fra REC Silicon. De kan jo ikke levere alt dette fra Butte samtidig med en semi-produksjon på 2000 årstonn. Noe rart at ingen adresserte dette under Q3-presentasjonen sist uke.
Det er ytterst få leverandører av mengder med silangass på verdensbasis. På bakgrunn av det, kan man kanskje håpe på at en interessert kunde er interessert i å betale et forskudd. Både for å reservere seg for en viss menge gass, men også for at REC skal ha råd til å bygge om.
Angående Q3-resultatet for Semi i Butte, vil jeg understreke at CZ, som utgjorde majoriteten det kvartalet, gir en mye dårligere pris enn FZ. Butte har Semi-kapasitet på ca 2000 tonn/år. Av dette blir det nå produsert ca 340 tonn/kvartal bare, så potensialet er betydelig større. Dessuten er alle CZ-ovnene bygget om til å kunne produsere FZ, hvilket lover høyere omsetning. FZ er et nisjeprodukt med få etablerte konkurrenter.
Uten å vite nivået på utbyggingskostnadene og på mengder gassavsetning til en batteriprodusent, kunne jeg tenke meg at:
Silane I i ML reserveres en eventuell gasskunde lokalisert i Moses Lake.
Silane II i Butte rendyrkes for kun Semi-produksjon (FZ), i tillegg til leveranser til en mulig lokal gasskunde (alternativt fortsatt gasscontainersalg).
Silane III i ML kobles kun opp til FBR-A reaktorene som i dag (og eventuell FBR-B).
Silane IV fleksibelt både leverer til FBR og til lasting av gasscontainere for eksport.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2020 kl 20:35
6358
Må si jeg har vært heldig og fått med meg oppgangen i REC med et ok antall aksjer og vektet meg ytterligere opp i dag. Heldig fordi jeg er ny i REC men har hatt det i øyekroken en stund. Er hele tiden på jakt etter selskap hvor jeg føler risk/reward er så gunstig at jeg skal våge å satse virkelig tungt. Har hatt ett godt børsår så langt og har vært og er inne i flere selskap som har gjort 100% i år og mer, men venter på den store anledning hvor jeg skal virkelig gå "all inn". Jeg synes REC kan nærme seg å bli en slik kandidat, men innser at jeg foreløpig ikke forstår risikofaktorene godt nok foreløpig, men synes det virker som det er mye som ser riktig ut her for at REC skal bli en flott investering også fra dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2020 kl 20:47
6217
Det er spesielt med REC at de har all sin aktivitet i USA (litt i Kina?) men er børsnotert i Oslo. Med Biden som valgvinner i USA så er det vel ganske konvensjonell visdom at det vil føre til en sterk vridning mot fornybar energi og at dette kommer samtidig som ny batteri teknologi når markedet. Høres ut som et eventyr for REC eiere det. Ett spørsmål som renner meg i hu er: Det må da være flere store selskap i USA som kan sitte med oppkjøpstanker av REC og at slike tanker vil bare modnes mer og mer frem i tiden fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2020 kl 21:01
6060
Når jeg først har kommet på denne oppkjøpstanken så slår det meg at det er nå det skjer for REC, d.v.s det er nå brikkene faller på plass. Det kan fort føre til at oppkjøpstanken modnes raskt hos potensielle beilere. Spørsmålet blir det samme: Skal man våge å virkelig slå på stortromma? Er det en helt ekstraordinær mulighet som nå har dukket opp?
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2020 kl 21:13
5935
Bare bedriver litt høytenkning. REC er nå priset til ca 3 mrd og vil tjene ca 100musd ved oppstart har de fortalt. Det gir en P/E rundt 3. En prising med P/E=30 ser jeg ikke som dyrt og det vil gi en verdi på 10 ganger dagens pris. Vi bør neppe selge billigere enn det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
strider1
15.10.2020 kl 21:49
5664
Jeg har vært i REC aksjen i flere år nå. Har aldri vært så trygg som nå på at dette går bra. Aksjen stiger 6% på blodrød børs etter Emisjon. Og Shortsiden prøver febrilsk å lukke sin short. Da skjønner du at det skal mer opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Du virker som en reflektert herremann... Deler dine synspunkter og betraktninger. Det meste har falt på plass de siste dagene. BR jobber med å dekke shorten, den er nok enda mer dekket inn i morgen. Jeg har aldri vektet meg så hardt i en enkel aksje før, framtiden vil gi fasit, men hypotesen min er himmelretning nord, kraftig nord!
Daim1
Daim1
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Ekornesen
15.10.2020 kl 21:57
5594
100 millioner er basert på overskudd kun fra ML på 75% drift.
I tillegg leverer Butte Edita bidrag på mellom 30-50 millioner dollar per nå. Med oppgraderingene de nå skal gjøre på Butte vil dette også øke.
Et beskjedent estimat vil være ebita på 150 millioner dollar i 2023, sannsynligvis vil ML går for full maskin og Butte levere bedre - så ebita 200-225 millioner dollar er meget mulig.
Ser nettavisen skriver REC kan gå 5 gangeren på overskrift, men har ikke tilgang.
At US gouvernment har patentrettigheter med Group 14 er svært interessant... Group 14 har solide eiere i ryggen.
I tillegg leverer Butte Edita bidrag på mellom 30-50 millioner dollar per nå. Med oppgraderingene de nå skal gjøre på Butte vil dette også øke.
Et beskjedent estimat vil være ebita på 150 millioner dollar i 2023, sannsynligvis vil ML går for full maskin og Butte levere bedre - så ebita 200-225 millioner dollar er meget mulig.
Ser nettavisen skriver REC kan gå 5 gangeren på overskrift, men har ikke tilgang.
At US gouvernment har patentrettigheter med Group 14 er svært interessant... Group 14 har solide eiere i ryggen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Har du link til Nettavisen? Klare ikke å finne den. Har tilgang til alle aviser
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
strider1
15.10.2020 kl 22:13
5464
https://pluss.nettavisen.no/sjekk-bors-hoppet-analytikere-tror-aksjen-kan-doble-seg-igjen-enormt-potensial/s/5-95-123014
Kom gjerne med en liten oppsumering. Har ikke + selv
Kom gjerne med en liten oppsumering. Har ikke + selv
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
OnkelSkrue73
15.10.2020 kl 22:25
5363
Du har rett i at VP ikke har produsert et eneste panel enda og det er i så måte en risk-faktor. Det er samtidig full enighet blant alle verdens energi-byråer at for å nå FN's klima-mål MÅ det produsere 3 ganger mer SOL/Vind energy fra dagens produksjons nivå. La oss si at VP ikke får til produksjonen, hvordan ser du da på muligheten for at REC får solgt produksjonen sin til andre sol-energi kunder og hvorfor skulle de evt. ikke få det til?
Hva angår batteri-produksjon så er det noe jeg har mindre kunnskaper om men ser politisk likheter her også med SOL. Fossile biler SKAL ut. Om bare 4 år er det helt slutt på å selge fossile biler i Norge. Jeg tror at personbil-markedet blir erstattet med EV og tyngre transport (lastebiler/busser/båter og tyngre kjøretøy) med Hydrogen. Det er veldig mange flere bil-produsenter enn TESLA og noen av dem kommer nok snart til å seriøst utfordre rekkevidden til Tesla. Hvordan tror du det blir når USA endelig får opp gluggene og begynner å tenke miljø? De er verdens sinker og kjører rundt i ekstremt store og dyre bensin-slukere. Hvordan tror du det går med behovet for batteri-teknologi når 250 million amerikanere skal ha el-bil av alle mulige merker? Tror du de ønsker å kjøpe Kinesiske eller Koreanske batterier hvis de kan kjøpe "US MADE" teknologi og i så fall hvorfor ikke?
For ordens skyld så har jeg nå 35% av porteføljen plassert i REC og har 2 års horisont (så godt inn i oppstart) med et mål på 30 kroner innen Q1-2022. Vil derfor sette pris på saklige og gode argumenter som kan knuse denne målsetningen.
Hva angår batteri-produksjon så er det noe jeg har mindre kunnskaper om men ser politisk likheter her også med SOL. Fossile biler SKAL ut. Om bare 4 år er det helt slutt på å selge fossile biler i Norge. Jeg tror at personbil-markedet blir erstattet med EV og tyngre transport (lastebiler/busser/båter og tyngre kjøretøy) med Hydrogen. Det er veldig mange flere bil-produsenter enn TESLA og noen av dem kommer nok snart til å seriøst utfordre rekkevidden til Tesla. Hvordan tror du det blir når USA endelig får opp gluggene og begynner å tenke miljø? De er verdens sinker og kjører rundt i ekstremt store og dyre bensin-slukere. Hvordan tror du det går med behovet for batteri-teknologi når 250 million amerikanere skal ha el-bil av alle mulige merker? Tror du de ønsker å kjøpe Kinesiske eller Koreanske batterier hvis de kan kjøpe "US MADE" teknologi og i så fall hvorfor ikke?
For ordens skyld så har jeg nå 35% av porteføljen plassert i REC og har 2 års horisont (så godt inn i oppstart) med et mål på 30 kroner innen Q1-2022. Vil derfor sette pris på saklige og gode argumenter som kan knuse denne målsetningen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Kort oppsummert sier Bertheussren:
-Potensialet er enormt stort. Det er åpenbart at fabrikkene er verdt mye.
-Dersom de med de nye planene klarer å komme i balanse vil aksjekursen stige ytterligere avhengig av lønnsomheten.
- Men det er ikke et problem å se for seg et at Rec Silcon kan gå til 20 kroner eller forbi, avhengig hvor mye de kan tjene.. her er dog usikkerheten høy.
Kort fortalt
-Potensialet er enormt stort. Det er åpenbart at fabrikkene er verdt mye.
-Dersom de med de nye planene klarer å komme i balanse vil aksjekursen stige ytterligere avhengig av lønnsomheten.
- Men det er ikke et problem å se for seg et at Rec Silcon kan gå til 20 kroner eller forbi, avhengig hvor mye de kan tjene.. her er dog usikkerheten høy.
Kort fortalt
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
15.10.2020 kl 22:40
5239
Femdoblingen viser til Arctics uttalelse om 50 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Det er faktisk bare litt over ett år til 2022. Så en "evighet" er å ta hardt i. Med planlegging, oppstart og optimalisering så går det fort ett år. Og det er ikke lenge til, i industriverden! Det er faktisk slik med all industri - det må prosjekteres, bygges, igangsettes og optimaliseres før produksjon og salg. Helt vanlig prosedyre, og helt normalt at det tar år og dager. Selskaper mister ikke verdi av den grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Man må lage gode batterier, ja, men "bedre enn alle andre"? For det er ikke plass til flere aktører i batterimarkedet? man bør vel ikke bli sjokkert om man tar en tur i butikken og ser både Energizer, Duracell, Panasonic og Varta? Er det bare det som måler absolutt best av dem som selger? De andre støver ned i hyllene?
Tesla jobber med en teknologi med billig metallurgisk silisium med en elastisk coating. Fint nok. Lykkes de, blir de definitivt en viktig aktør. Men de alene kan ikke forsyne hele verdensmarkedet med batterier. Panasonic virket dessuten ganske paffe når de måtte forsvare Teslas lovnader om rekordlave batteripriser. Det kan hende Tesla overselger seg. Igjen.
Deres kommende batterier blir en forbedring fra nåværende teknologier, på en rimeligere måte. Men det vil klart bli et marked for enda bedre kapasitet i batteriene enn Tesla lover.
Seriøst, mann. Teslas Battery Day er fett nok i seg selv, men det legger ikke noe lokk på resten av batteribransjen.
Dette vet du like godt som jeg.
Tesla jobber med en teknologi med billig metallurgisk silisium med en elastisk coating. Fint nok. Lykkes de, blir de definitivt en viktig aktør. Men de alene kan ikke forsyne hele verdensmarkedet med batterier. Panasonic virket dessuten ganske paffe når de måtte forsvare Teslas lovnader om rekordlave batteripriser. Det kan hende Tesla overselger seg. Igjen.
Deres kommende batterier blir en forbedring fra nåværende teknologier, på en rimeligere måte. Men det vil klart bli et marked for enda bedre kapasitet i batteriene enn Tesla lover.
Seriøst, mann. Teslas Battery Day er fett nok i seg selv, men det legger ikke noe lokk på resten av batteribransjen.
Dette vet du like godt som jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Godt skrevet 👏👏
I tillegg må vi huske at batteri er mye mer enn bare elbil og jeg siterer Group 14 : ‘Electrification of Everything’.
Det er et megasvært marked for store batterier i:
- UPS-anlegg i bygg, data og industri . Nødstrøm/backup
- Lagring av solenergi fra solceller
- Lagring av energi generelt i offshore og maritim sektor
- Elektronikk
- Elbiler
- Sparkesykler
- Elsykler
- Elektriske ferger
- El. Moped og motorsykler
Dette er bare få av svært mange eksempler. Elektrifisering kommer for fult i hele verden. De snakker til og med om elektriske fly og tog.. Det er et stort nok marked for både Tesla, Rec og flere. Batterier er fremtiden, uten tvil!
I tillegg må vi huske at batteri er mye mer enn bare elbil og jeg siterer Group 14 : ‘Electrification of Everything’.
Det er et megasvært marked for store batterier i:
- UPS-anlegg i bygg, data og industri . Nødstrøm/backup
- Lagring av solenergi fra solceller
- Lagring av energi generelt i offshore og maritim sektor
- Elektronikk
- Elbiler
- Sparkesykler
- Elsykler
- Elektriske ferger
- El. Moped og motorsykler
Dette er bare få av svært mange eksempler. Elektrifisering kommer for fult i hele verden. De snakker til og med om elektriske fly og tog.. Det er et stort nok marked for både Tesla, Rec og flere. Batterier er fremtiden, uten tvil!
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Hmm. Blir mange store hull da🤔
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2020/10/12/7573019/gront-skifte-en-ferd-mot-sorte-hull
https://finansavisen.no/nyheter/debattinnlegg/2020/10/12/7573019/gront-skifte-en-ferd-mot-sorte-hull
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Dette er viktige poenger. Jeg mistenker at man har brukt tall og forskning fra noen år tilbake, og at oppdaterte tall ser mye bedre ut. Men det er helt klart at batteriproduksjon må bli mer miljøvennlig. En av tingene som må skje er å komme seg ut av Kinas klamme, forurensende hånd. De driter i miljø, men vet at "grønt" er det penger i. De har innsjøer av flytende avfall, og de bryr seg ikke.
Å frigjøre seg fra kobolt er et annet steg på veien. Det har allerede BYD gjort (ironisk nok kinesisk), deres batterier har null kobolt. En hyggelig bieffekt er at batteriet aldri blir varmere enn 50-60 grader selv når det sprekker. Man unngår dermed eksplosjonsfare ved bilkollisjon, og du trenger ikke uroe deg om du har en "hot" laptop i flybagasjen. Ingen brann vil oppstå.
Batterier kommer forhåpentligvis til å bli stadig mer miljøvennlig, og dessuten stadig mer resirkulert på forsvarlig måte.
Men verden kommer alltid til å trenge batterier. Og det er på tide at de blir mer effektive.
Å frigjøre seg fra kobolt er et annet steg på veien. Det har allerede BYD gjort (ironisk nok kinesisk), deres batterier har null kobolt. En hyggelig bieffekt er at batteriet aldri blir varmere enn 50-60 grader selv når det sprekker. Man unngår dermed eksplosjonsfare ved bilkollisjon, og du trenger ikke uroe deg om du har en "hot" laptop i flybagasjen. Ingen brann vil oppstå.
Batterier kommer forhåpentligvis til å bli stadig mer miljøvennlig, og dessuten stadig mer resirkulert på forsvarlig måte.
Men verden kommer alltid til å trenge batterier. Og det er på tide at de blir mer effektive.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Ja, det er vel ikke tatt med i betraktningen at en god del av batteriene kan resirkuleres, og det kommer til å bli viktigere i fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
nucleus
16.10.2020 kl 09:42
3920
Norsk Hydro er jo nå opptatt av batteri resirkulering. Har jo et nytt satsingsområde der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
16.10.2020 kl 10:23
3758
Metallurgisk silisium må nok innom en energi krevende prosess med å pulveriseres i en kulemølle før det kan brukes i en batteri anode.
Tallene presentert av REC tyder på at batterier med anoder med amorft silisium laget ved hjelp av Silangass har bedre ytelse.
Tallene presentert av REC tyder på at batterier med anoder med amorft silisium laget ved hjelp av Silangass har bedre ytelse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:17
Du må logge inn for å svare
All of our silicon gases are packaged in industry standard containers. REC Silicon is proud to have the largest fleet of silane ISO modules.
https://www.recsilicon.com/products/silicon-gases/silane-packages
https://www.recsilicon.com/products/silicon-gases/silane-packages