Höegh Autoliners - Kursmål kr 60, dagens kurs kr 31,10
Kursmål på aksjen fra forskjellige meglerhus:
Clarksons Platou har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 60 på aksjen.
SEB har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 50 på aksjen
Dnb har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 47.
ABG har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 60 på aksjen
Pareto har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 50 på aksjen
Snittkurs på alle analysene blir ca kr 53,40
"Investor Peter Hermanrud satser på to bilfraktrederier på vei ut av halvlederkrisen: –Markedet er allerede veldig stramt"
https://www.dn.no/marked/hoegh-autoliners/wallenius-wilhelmsen/peter-hermanrud/investor-peter-hermanrud-satser-pa-to-bilfraktrederier-pa-vei-ut-av-halvlederkrisen-markedet-er-allerede-veldig-stramt/2-1-1138296?abtest=a
Clarksons Platou har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 60 på aksjen.
SEB har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 50 på aksjen
Dnb har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 47.
ABG har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 60 på aksjen
Pareto har kjøpsanbefaling og kursmål NOK 50 på aksjen
Snittkurs på alle analysene blir ca kr 53,40
"Investor Peter Hermanrud satser på to bilfraktrederier på vei ut av halvlederkrisen: –Markedet er allerede veldig stramt"
https://www.dn.no/marked/hoegh-autoliners/wallenius-wilhelmsen/peter-hermanrud/investor-peter-hermanrud-satser-pa-to-bilfraktrederier-pa-vei-ut-av-halvlederkrisen-markedet-er-allerede-veldig-stramt/2-1-1138296?abtest=a
Redigert 12.05.2022 kl 13:44
Du må logge inn for å svare
Tålmodighet1
11.05.2022 kl 22:30
5041
Takk for info Frodon. Sterk oppsving på volum i dag, det er gledelig. Det kan gjerne være noen fond som vil inn ja, som nevnt tidligere ble det handlet 140K askjer på en ordre på Fredag! Det tror jeg var et fond, og etter de kom på hovedlisten tror jeg nok flere fond vil kjøpe mer her.
Pen oppgang i dag, og forstår aksjen ser sterk ut teknisk. Et stykke igjen opp til kursmålene, men jeg tror det vil komme jevnt med nyheter her fremover, og videre inn i 2022. Det neste nå er utbyttene og når i 2 halvår disse vil betales. Må si jeg liker estimatene fra DNB du her refererer til! En spennende tid for Hoegh og alle aksjonærene, når vi nå mest sannsynelig vil se økte volumer med last og mindre tilgjengelige båter.
Pen oppgang i dag, og forstår aksjen ser sterk ut teknisk. Et stykke igjen opp til kursmålene, men jeg tror det vil komme jevnt med nyheter her fremover, og videre inn i 2022. Det neste nå er utbyttene og når i 2 halvår disse vil betales. Må si jeg liker estimatene fra DNB du her refererer til! En spennende tid for Hoegh og alle aksjonærene, når vi nå mest sannsynelig vil se økte volumer med last og mindre tilgjengelige båter.
Redigert 11.05.2022 kl 22:32
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.05.2022 kl 17:18
5121
Norsk Bulls baserer sine vurderinger kun på automatisk tekniske analyser. Aksjen sluttet over kr 31,75 idag, noe som er veldig positivt. Omsetningen var bra også, på høyde med omsetningen de andre gangene aksjen har vært handlet rundt kr 31,75. Det beste er om aksjen stiger over 3% imorgen helst på stigende volum. Da har vi et etablert brudd opp og aksjen kan stige mot kr 36-37 området
Tror du indeks fondene på Oslo børs, som må kjøpe seg inn i HAUTO, har begynt å kjøpe? Kanskje det er de vi ser på vei inn nå?
Dnb Markets har en p/b på 0,62 og p/e på 3,6. De har estimert utbytte i 2022 på usd 0,21, usd 0,4 i 2023 og usd 0,4 i 2024. Høres det fornuftig ut?
Tror du indeks fondene på Oslo børs, som må kjøpe seg inn i HAUTO, har begynt å kjøpe? Kanskje det er de vi ser på vei inn nå?
Dnb Markets har en p/b på 0,62 og p/e på 3,6. De har estimert utbytte i 2022 på usd 0,21, usd 0,4 i 2023 og usd 0,4 i 2024. Høres det fornuftig ut?
Tålmodighet1
11.05.2022 kl 14:47
5151
Kjenner ikke til Norsk Bulls, men det har vært planen min hele veien.
Har egentlig troen på det meste av shipping fremover, men oppsiden i Hauto er slik jeg ser det veldig stor! Selskapet er pr i dag underpriset når man regner på stålverdiene og inntektene deres. I tillegg blir det trangere og trangere på tonnasjefronten, og med større volumer i tiden som kommer kan dette vise seg å bli veldig spennende!
Har egentlig troen på det meste av shipping fremover, men oppsiden i Hauto er slik jeg ser det veldig stor! Selskapet er pr i dag underpriset når man regner på stålverdiene og inntektene deres. I tillegg blir det trangere og trangere på tonnasjefronten, og med større volumer i tiden som kommer kan dette vise seg å bli veldig spennende!
Redigert 11.05.2022 kl 17:49
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.05.2022 kl 14:04
5174
Tålmodighet1 skrev Tusen takk for at du deler Frodon!
Norsk Bulls har anbefalingen "stay long"
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=HAUTO.OL
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=HAUTO.OL
Struts
11.05.2022 kl 13:44
5197
Tålmodighet1 skrev AASS for oss Hoegh aksjonærer!
Haha, Norges eldste øl, og HAUTO kanskje Norges beste bilaksje! Og DNB har vel kursmål på 105.- for WAWI, så det går an å hedge litt de to i mellom også.
PS. Og kredit til Frodon tiltredes!
PS. Og kredit til Frodon tiltredes!
Redigert 11.05.2022 kl 13:45
Du må logge inn for å svare
Frodon
11.05.2022 kl 12:38
5163
«Vi tar opp analysedekning på Höegh Autoliners ASA🚗🚢
@HoeghAutoliners er et fullintegrert bilfraktrederi med 39 skip i flåten som årlig frakter ca. 1,5 millioner kjøretøy. Analysekunder kan lese den fulle analyserapporten på $HAUTO-aksjen her: online.paretosec.com/research/repo»
https://twitter.com/paretosec/status/1524284669335908353?s=21&t=0gjT-4NiNtB1D-Ft_K13TQ
@HoeghAutoliners er et fullintegrert bilfraktrederi med 39 skip i flåten som årlig frakter ca. 1,5 millioner kjøretøy. Analysekunder kan lese den fulle analyserapporten på $HAUTO-aksjen her: online.paretosec.com/research/repo»
https://twitter.com/paretosec/status/1524284669335908353?s=21&t=0gjT-4NiNtB1D-Ft_K13TQ
Frodon
11.05.2022 kl 11:02
5192
Slettet brukerskrev Pareto tar i dag opp dekning med kjøpsanbefaling og kursmål 50
Her er et lite utdrag om analysen til Pareto idag
""Bilfraktmarkedet står ved et veiskille. Avtagende økonomisk vekst og redusert kjøpekraft veies opp mot oppdemmet etterspørsel og uttømte varelagre", skriver meglerhuset.
Meglerhuset tror at etterspørselen vil drive fraktratene i PCC-markedet gitt lite flåtevekst i 2022 og 2023.
Videre mener meglerhuset at Höegh Autoliners er godt posisjonert etter sin egenkapitalinnhenting, børsnotering og nylig refinansiering, og at selskapet prises til en uberettiget rabatt gitt raskt økende bokverdier"
""Bilfraktmarkedet står ved et veiskille. Avtagende økonomisk vekst og redusert kjøpekraft veies opp mot oppdemmet etterspørsel og uttømte varelagre", skriver meglerhuset.
Meglerhuset tror at etterspørselen vil drive fraktratene i PCC-markedet gitt lite flåtevekst i 2022 og 2023.
Videre mener meglerhuset at Höegh Autoliners er godt posisjonert etter sin egenkapitalinnhenting, børsnotering og nylig refinansiering, og at selskapet prises til en uberettiget rabatt gitt raskt økende bokverdier"
Frodon
11.05.2022 kl 10:56
5161
Får vi bruddet opp igjennom kr 31,75 idag? Stoppet like over og falt ned igjen. Alle gode ting er 3? Uansett positivt at aksjen gikk rett opp til motstanden igjen, da er sannsynligheten større for et brudd opp på et eller annet tidspunkt ;)
Struts
11.05.2022 kl 10:52
2419
Med slike kursmål og dagens oppgang må det være lov å unne seg en ekstra Aass Pilsner!
Tålmodighet1
11.05.2022 kl 09:21
2454
Slettet brukerskrev Pareto tar i dag opp dekning med kjøpsanbefaling og kursmål 50
Ambulars, interessant! Leste akkurat det samme selv i DN. Da ligger kursmålene på Hoegh fra 47 (DNB) til 60 (Clarksons Platou) Mener SEB har Kursmål 50, nå også sammen med Pareto.
Redigert 11.05.2022 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
Pareto tar i dag opp dekning med kjøpsanbefaling og kursmål 50
Frodon
10.05.2022 kl 22:56
2529
Hvis du følger med på kursen og kjøpene hans, ser du et mønster. Husk at når bjellesauer kjøper, kjøper kanskje 20 andre også pga det ene kjøpet. Også forteller de 20 det videre til 2-3 andre som også kjøper. Ja, selvfølgelig er er det mye usikkerhet i bil frakt og det blir sikkert litt verre før det blir bedre igjen. Men med så lite bestillinger av nye skip og så høye rater, er dette absolutt noe jeg har i porteføljen.
Jeg vet ikke hvilke kurser du følger med på i bilfrakt, men de jeg følger ser veldig bra ut, spesielt med tanke på hvor mye børsene har falt. WAWI ligger fortsatt i den stigende trenden siden oktober 2021 og Hyundai Glovis har økt fra 145 til 203 fra 30.11.2021 til dags dato. Glovis tegnet ny 25 års kontrakt for kort tid siden. Du får kjøpt Glovis aksjene til ca 50% rabatt via Treasure. Du får kjøpt Glovis aksjene til ca 75% rabatt via WWI. Regner med at du har regnet på dette selv?
Jeg vet ikke hvilke kurser du følger med på i bilfrakt, men de jeg følger ser veldig bra ut, spesielt med tanke på hvor mye børsene har falt. WAWI ligger fortsatt i den stigende trenden siden oktober 2021 og Hyundai Glovis har økt fra 145 til 203 fra 30.11.2021 til dags dato. Glovis tegnet ny 25 års kontrakt for kort tid siden. Du får kjøpt Glovis aksjene til ca 50% rabatt via Treasure. Du får kjøpt Glovis aksjene til ca 75% rabatt via WWI. Regner med at du har regnet på dette selv?
Frodon
10.05.2022 kl 22:31
2553
Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Ser du også kommer med mye bra innlegg, keep up the good work ;) Husk at et brudd ned igjennom kr 26,70 er et svakhetstegn, greit å følge med på den siden også ;)
Han er en fin sikring mot nedside i aksjen?
Den skjønte jeg bare ikke, kan du forklare litt?
Mener du at han skal løfte aksjen med å daglig kjøpe 15 k kanskje, selv selskaper som daglig tilbake kjøper aksjer over disk nå stuper på børs, Uthalden har kjøpt aksjer i 2 måneder og enda klarer den ikke få over 30,trolig er posten hans akkurat med hodet over vannet.
det er mye usikkerhet i bil frakt nå, det ser du på aksje kursene ikke bare i Hauto
Den skjønte jeg bare ikke, kan du forklare litt?
Mener du at han skal løfte aksjen med å daglig kjøpe 15 k kanskje, selv selskaper som daglig tilbake kjøper aksjer over disk nå stuper på børs, Uthalden har kjøpt aksjer i 2 måneder og enda klarer den ikke få over 30,trolig er posten hans akkurat med hodet over vannet.
det er mye usikkerhet i bil frakt nå, det ser du på aksje kursene ikke bare i Hauto
Redigert 10.05.2022 kl 21:10
Du må logge inn for å svare
Tålmodighet1
10.05.2022 kl 20:57
2601
Tusen takk for fin info Frodon. Setter virkelig stor pris på at du deler din tekniske innsikt. Blir spennende fremover!
Frodon
10.05.2022 kl 19:28
2615
Tålmodighet1 skrev Uthalden laster videre opp med 15K aksjer!
Han er en fin sikring mot nedsiden i aksjen ;) Aksjen ligger veldig fint teknisk nå, med kjøpssignal i MACD og RSI. RSI ligger på 51, som signaliserer økt stigningstakt i aksjen. Et etablert brudd over kr 31,75 nå, så utløses et sterkt kjøpssignal opp til kr 36,50. Det er noe motstand på kr 34,50 også, fra tidligere topp
Redigert 10.05.2022 kl 19:29
Du må logge inn for å svare
Tålmodighet1
08.05.2022 kl 19:10
2880
Haha nei, men nå vet jeg heller ikke om Hegnar har kjøpt seg inn 😉😅
Tålmodighet1
07.05.2022 kl 20:36
3089
Spør du meg ligger Hoegh godt foran skjema! Jeg husker selv godt hva Hegnar sa til de uttalelsene på FA TV. At dersom de tallene du referer til over stemte, ville han kjøpe seg inn sporestreks, han mente det var altfor godt til å være sant! Nå ligger de foran skjema og vil mest sannsynlig knuse de tallene som her refereres til!
Svava
07.05.2022 kl 11:04
3198
Under forventning?
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/05/05/7860674/hoeegh-autoliners-vurderer-utbytte
"I forbindelse med børsnoteringen forespeilet rederiet investorene et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på over 240 millioner dollar i 2022. Med en EBITDA på 77,6 millioner dollar i første kvartal alene, er rederiet godt på vei til å knuse målet hvis tempoet fortsetter."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/05/05/7860674/hoeegh-autoliners-vurderer-utbytte
"I forbindelse med børsnoteringen forespeilet rederiet investorene et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på over 240 millioner dollar i 2022. Med en EBITDA på 77,6 millioner dollar i første kvartal alene, er rederiet godt på vei til å knuse målet hvis tempoet fortsetter."
Tålmodighet1
06.05.2022 kl 16:41
3441
Du har rett, 2 halvår skal det være! Uansett tidligere enn jeg hadde trodd! God helg
Ja vi kan godt bløffe hausse, det er inget problem, men det blir fort gjennomskuet.
Vel vel
HAUTO: VURDERER UTBYTTE I 2H 2022
5.5.2022 07:53 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Basert på nåværende resultatutsikter for 2022, vurderer Höegh Autoliners å starte utbyttebetalinger i andre halvår 2022.
Vel vel
HAUTO: VURDERER UTBYTTE I 2H 2022
5.5.2022 07:53 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Basert på nåværende resultatutsikter for 2022, vurderer Höegh Autoliners å starte utbyttebetalinger i andre halvår 2022.
Tålmodighet1
06.05.2022 kl 15:35
3467
Likte særdeles godt nyheten om at Hoegh vurderer å betale utbytte allerede ila. Q2. Blir ikke overrasket om det kommer noe mer info her i løpet av de neste ukene.
Registrerer også følgende akkurat nå fra CP
Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Platou Securities høyner kursmålet sitt på Höegh Autoliners til 60 kroner fra tidligere 50 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/05/06/7862772/clarksons-hoyner-i-hoeegh-autoliners?internal_source=sistenytt
Ha en fin helg!
Registrerer også følgende akkurat nå fra CP
Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Platou Securities høyner kursmålet sitt på Höegh Autoliners til 60 kroner fra tidligere 50 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/05/06/7862772/clarksons-hoyner-i-hoeegh-autoliners?internal_source=sistenytt
Ha en fin helg!
Redigert 06.05.2022 kl 18:05
Du må logge inn for å svare
Skjønner like lite av fallet som at Dnb øker kursmålet når resultat var under forventning, kjeltring streker kaller vi slikt:-))
Frodon
06.05.2022 kl 14:36
3510
Skjønte du hvorfor aksjen falt igjen? Utrolig at vi fortsatt ligger på dagens nivå 😜
Tålmodighet1
06.05.2022 kl 13:15
3522
Ser DNB er ute med ny kjøpsanbefaling på Hoegh med overskriften "More to come" videre skriver de følgende;
+++
The Q1 results did not disappoint, in our view. They
strengthened the investment case, as the freight market
is powering on in the car-carrier sector. The trend has
continued into Q2, although fuel costs could put margins
under pressure near-term. We find the highly limited
outlook on fleet growth and apparent demand for auto
inventory replenishment as factors likely to push freight
rates even higher. We reiterate our BUY and have lifted
our target price to NOK47 (44)
END
+++
The Q1 results did not disappoint, in our view. They
strengthened the investment case, as the freight market
is powering on in the car-carrier sector. The trend has
continued into Q2, although fuel costs could put margins
under pressure near-term. We find the highly limited
outlook on fleet growth and apparent demand for auto
inventory replenishment as factors likely to push freight
rates even higher. We reiterate our BUY and have lifted
our target price to NOK47 (44)
END
Svava
05.05.2022 kl 15:39
3665
Resultatet var godt selv om forventningene var ennå høyere etter WAWI sitt resultat for Q1. Det ser lyst ut for bilfrakt fremover.
"Höegh Autoliners had a strong first quarter despite market volatility and supply chain disruptions. While volumes and utilisation were slightly down compared to the previous quarter due to seasonal fluctuations, the Company experienced further net rate increase and improved HH shares, reflecting continuously strong underlying market."
Om du er "long sit", så bør du kunne forvente god avkastning etter hvert..
"Höegh Autoliners had a strong first quarter despite market volatility and supply chain disruptions. While volumes and utilisation were slightly down compared to the previous quarter due to seasonal fluctuations, the Company experienced further net rate increase and improved HH shares, reflecting continuously strong underlying market."
Om du er "long sit", så bør du kunne forvente god avkastning etter hvert..
Hvem vet, det vi vet er at energi frakt vil vare i mangfoldige år, hvordan det går med frakt av biler, traktorer og all annen skit når renter, priser på disse varer osv stiger er ikke helt godt å si.
Aksjene er på papiret billige og en får ikke flåte vekst som i container som er dødsdømt fremover etter som ny tonnasjen når vannet, men usikkert er det definitivt., det indikerer også aksje kursene.
Hva en Struts skulle mene, det er mindre å bry seg om.
Aksjene er på papiret billige og en får ikke flåte vekst som i container som er dødsdømt fremover etter som ny tonnasjen når vannet, men usikkert er det definitivt., det indikerer også aksje kursene.
Hva en Struts skulle mene, det er mindre å bry seg om.
Redigert 05.05.2022 kl 11:53
Du må logge inn for å svare
Struts
05.05.2022 kl 11:36
3743
Kanskje du skal kvitte deg med alt. Men i likhet med Long-i-ikke-noe-og-short i alt så har du kanskje ingen ting i utgangspunktet? Sorry, glem ?-tegnet. Men selvfølgelig ingen som går på børs for å øke verdiene (det være seg for seg selv eller andre), bare billig kapital. Ikke helt sikker på hva som er galt med noe som er billig heller. Uansett ønsker Eders nåde en fortreffelig mai-dag!
Men for all del, nedgang i dag - ikke så ueffent å kjøpe da. Var vel få som ikke tok gevinstsikring i går etter den oppgangen. Og så er det fin tradingmulighet med HAUTO vs WAWI (og implisitt WWI). Det er mange muligheter - også mellom 2020 og GOGL!
Men for all del, nedgang i dag - ikke så ueffent å kjøpe da. Var vel få som ikke tok gevinstsikring i går etter den oppgangen. Og så er det fin tradingmulighet med HAUTO vs WAWI (og implisitt WWI). Det er mange muligheter - også mellom 2020 og GOGL!
desirata
05.05.2022 kl 11:05
3734
Ser ut for den henter seg litt inn, men det var skuffende fra Hauto i tidenes marked for bilfrakt.
De tjente ikke nok og var langt fra forventingene, som riktignok er var høye.
Hva nå, er det bare å kvitte seg med denne? ? Tank og bulk ser jo mere lovende ut.
Som nevnt tidligere på forumet. Høegh er dårlege på drift, men gode å skape havarier. De gikk ikke på børs for å dele pengene med oss, men for å få billig kapital til alle nybygg som de ikke hadde klart uten.
De tjente ikke nok og var langt fra forventingene, som riktignok er var høye.
Hva nå, er det bare å kvitte seg med denne? ? Tank og bulk ser jo mere lovende ut.
Som nevnt tidligere på forumet. Høegh er dårlege på drift, men gode å skape havarier. De gikk ikke på børs for å dele pengene med oss, men for å få billig kapital til alle nybygg som de ikke hadde klart uten.
Stille rundt grøten i dag
Rekyl1
04.05.2022 kl 14:46
3884
Det er et helt sinnsykt pent-up demand der ute. Ja, det er en del reiserelaterte kostnader som har økt betydelig over de senere månedene, men mye av dette veltes også over på kundene. Forhandlingsmakten er nå hos operatørene og tonnasjeleverandørene, ikke hos bilfabrikantene. Og hos bilfabrikantene er det en kamp om å vinne forbrukerns gunst innen nye elbilmodeller. Og da må man holde forsinkelsene nede på et absolutt minimum. Da er betalingsvilligheten for frakt også litt ekstra god.
Struts
04.05.2022 kl 14:33
3956
MPCC var et eventyr for meg. Hva fremtiden bringer i HAUTO er selvfølgelig helt i det blå. Men den ser ganske himmelblå ut akkurat nå - litt av horisonten vil nok bli avdekket i morgen tidlig mtp q1!
Redigert 04.05.2022 kl 14:33
Du må logge inn for å svare
Rekyl1
04.05.2022 kl 14:21
3950
Snart slutt på rabatterte aksjer folkens. Alt under 40 kr er en gavepakke fra de som har for mye penger.
Struts
04.05.2022 kl 10:16
4024
Kanskje noen skjeler til kursanbefalingene til WAWI (som referert i FA i dag, s. 27), hvor SEB, DNB og ABG (sistnevnte med kursmål 104.-) alle sier kjøp. Og så forventer man kanskje noe tilsvarende positivt resultat for HAUTO i morgen. Gjør jeg også. Men liker egentlig at markedet er litt lukket. Det er få aktører, og kontraheringene foretatt i år blir først levert fra 2025 og utover (ok, noen i 2024), så i mellomtiden er det både å tro og håpe at man får godt betalt!
Rekyl1
04.05.2022 kl 09:35
4053
Endelig begynner det å skje noe i denne aksjen. Men fremdeles en del som selger på tilbud. Det var perfekt timing å få notert aksjen på Oslo Børs i forkant av en forventningsvis god kvartalsrapport. Hvis vi markedet blir positivt overrasket imorgen, vil det trigge mye interesse for aksjen og da blir sannsynligvis også volumene noe helt annet. Men for at det ikke skal bli en moro som er over på en uke, må ledelsen fore markedet med litt flere oppdateringer og guiding enn kun hver tredje måned. Dette markedet er like lukket som Nord Korea
Rekyl1
04.05.2022 kl 08:30
4122
Når finanskrisen slo til var ordreboken på 43 %. Den var basert på en jevn høy etterspørselsvekst som ikke kom. Det er usikkerhet rundt etterspørselsveksten etter nye biler og innkjøp av H&H pga. resesjon, stagflasjon etc, men jeg vil si at det er nokså trygg og sterk etterspørselsvekst over de neste 12-18 månedene pga. halvlederproblemene og mange som har bestilt og venter på bil eller rullende utstyr. Og det er sterk eksportvekst fra Kina pga. nye elbilmodeller som etterspørres i Vesten, dette legger beslag på mye tonnasje. Det har ofte vært flåteveksten som har ført til de verste nedturene og det er ikke noe flåtevekst å snakke om i bilskip med det første. Så jeg vil si at en nedtur er lite sannsynlig. For ordens skyld, det blir levert fire nye bilskip i år og 10 neste år. Altså ganske lite vs en flåte på 750 skip..
Redigert 04.05.2022 kl 08:38
Du må logge inn for å svare
Fatboy23
03.05.2022 kl 23:30
4234
Sett litt på Hvordan det gikk med ratene under finanskrisen, og det gikk jo rett ned. Vi ser jo stor økonomisk usikkert også i dag, men på den tiden var flåten mye større også. Nå vil den være lav i flere år fremover så er ikke godt å si hvordan ratene vil oppføre seg hvis vi skal få en krise
fleken
03.05.2022 kl 22:08
4275
Det er godt mulig du har rett i det. jeg såg bare på hjemmesiden deres der står det att utbytte skal ligge på 30-50%, men det er jo ikke sikker de starter med utbytte nå.
Rekyl1
03.05.2022 kl 21:20
4306
Jeg har ingen forventninger til utbytte med det første. De har et fjell av verftsbetalinger som skal gjøres fremover og da tenker jeg at det er bedre å ha finansiere det over drift en å trykke penger i et potensielt pill råttent aksjemarked.
fleken
03.05.2022 kl 20:48
2641
Ja det må jo være lov å håpe. Hvis vi når 100Musd så bør vel markedet ta det positivt å sende de litt opp på 30 tallet. Hvis de da er litt rause med utbytte så tror jeg det blir bra. Tiden vil vise.