Hexagon Composites - verdens billigste industrivirksomhet!
Verdens billigste industrivirksomhet er dessuten grønn, vokser så det rekker og kommer trolig til å vokse enda sterkere enn hittil estimert, som en direkte følge av EU-nasjonene og andre nasjoners desperate behov for å frigjøre seg fra avhengigheten av import av russisk fossil energi nå etter Putins groteske overfall på Ukraina.
Har valgt å droppe spørsmålstegnet i trådtittel, for så sikker er jeg faktisk på at når vi snakker om Hexagon Composites' utmerkede, fremtidsrettede stand alone business, ja da snakker vi høyst sannsynlig om verdens billigste industrivirksomhet på børs.
Ja, jeg nekter rett og slett å tro at man får en 2021-omsetning på ca. 3.3 milliarder NOK med EBITDA-margin ca. 12% og sterke vekstutsikter for en market cap på drøyt 0.5 milliarder NOK noe annet sted på jorden enn på Oslo Børs! Vi snakker her om en risk/reward man knapt kan forvente å finne i drømmeland?
Dette er ikke synsing. Kun utregninger gjort ved å benytte faktiske aksjekurser i Hexagon Composites og Hexagon Purus (hvor Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene).
Sluttkurs Hexagon Composites 16.03.2022:
32.26 NOK ->
Market cap 6.504 milliarder NOK (201 619 712 aksjer)
Sluttkurs Hexagon Purus 16.03.2022:
31.355 NOK ->
Verdi Hexagon Composites' eierpost i Hexagon Purus (189 300 496 aksjer)
5.936 milliarder NOK
VI subtraherer verdien av eierposten i Hexagon Purus fra market cap, og da er vi der, fremme ved
MARKET CAP HEXAGON COMPOSITES' STAND ALONE BUSINESS:
O.568 milliarder NOK -> 2.82 NOK pr. aksje
Hva får man så på Oslo Børs i dag for en drøy halvmilliard eller sagt med andre ord, knapt 3 kroner aksjen?
Jo, dette:
Omsetning 2021:
3.277 milliarder NOK
EBITDA 2021:
381 millioner NOK
Guiding 2022:
Omsetning 3.7 - 3.9 milliarder NOK
EBITDA 400 - 450 millioner NOK
(450 millioner NOK svært realistisk estimat iflg. CFO. Reservasjon (400) pga eventuelt uløste problemer i makroøkonomien (flaskehalser forsyningslinjer, råvarepriser))
Guiding 2025:
Omsetning 6 milliarder NOK
https://hexagongroup.com/news/hexagon-composites-asa-results-for-q4-2021
https://hexagongroup.com/
NB! ET TIPS TIL SLUTT
Det er faktisk ganske enkelt å følge omtrentlig med på HVOR MYE AV VERDIEN I 1 HEXAGON COMPOSITES AKSJE HEXAGON COMPOSITES' STAND ALONE BUSINESS BIDRAR MED fra dag til dag på Oslo Børs ettersom 1 HEXAGON COMPOSITES AKSJE EIER 0.94 HEXAGON PURUS AKSJE. Dermed er det bare å subtrahere aksjekursen på Purus fra kursen på Composites og plusse på et par kroner så er man der ganske så spot on...
Har valgt å droppe spørsmålstegnet i trådtittel, for så sikker er jeg faktisk på at når vi snakker om Hexagon Composites' utmerkede, fremtidsrettede stand alone business, ja da snakker vi høyst sannsynlig om verdens billigste industrivirksomhet på børs.
Ja, jeg nekter rett og slett å tro at man får en 2021-omsetning på ca. 3.3 milliarder NOK med EBITDA-margin ca. 12% og sterke vekstutsikter for en market cap på drøyt 0.5 milliarder NOK noe annet sted på jorden enn på Oslo Børs! Vi snakker her om en risk/reward man knapt kan forvente å finne i drømmeland?
Dette er ikke synsing. Kun utregninger gjort ved å benytte faktiske aksjekurser i Hexagon Composites og Hexagon Purus (hvor Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene).
Sluttkurs Hexagon Composites 16.03.2022:
32.26 NOK ->
Market cap 6.504 milliarder NOK (201 619 712 aksjer)
Sluttkurs Hexagon Purus 16.03.2022:
31.355 NOK ->
Verdi Hexagon Composites' eierpost i Hexagon Purus (189 300 496 aksjer)
5.936 milliarder NOK
VI subtraherer verdien av eierposten i Hexagon Purus fra market cap, og da er vi der, fremme ved
MARKET CAP HEXAGON COMPOSITES' STAND ALONE BUSINESS:
O.568 milliarder NOK -> 2.82 NOK pr. aksje
Hva får man så på Oslo Børs i dag for en drøy halvmilliard eller sagt med andre ord, knapt 3 kroner aksjen?
Jo, dette:
Omsetning 2021:
3.277 milliarder NOK
EBITDA 2021:
381 millioner NOK
Guiding 2022:
Omsetning 3.7 - 3.9 milliarder NOK
EBITDA 400 - 450 millioner NOK
(450 millioner NOK svært realistisk estimat iflg. CFO. Reservasjon (400) pga eventuelt uløste problemer i makroøkonomien (flaskehalser forsyningslinjer, råvarepriser))
Guiding 2025:
Omsetning 6 milliarder NOK
https://hexagongroup.com/news/hexagon-composites-asa-results-for-q4-2021
https://hexagongroup.com/
NB! ET TIPS TIL SLUTT
Det er faktisk ganske enkelt å følge omtrentlig med på HVOR MYE AV VERDIEN I 1 HEXAGON COMPOSITES AKSJE HEXAGON COMPOSITES' STAND ALONE BUSINESS BIDRAR MED fra dag til dag på Oslo Børs ettersom 1 HEXAGON COMPOSITES AKSJE EIER 0.94 HEXAGON PURUS AKSJE. Dermed er det bare å subtrahere aksjekursen på Purus fra kursen på Composites og plusse på et par kroner så er man der ganske så spot on...
Redigert 04.05.2022 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
HEX er nå latterlig billig som hovedeier av HPUR. Virker som markedet ikke kan regne. derfor kjøper jeg nå HEX med begge hender
Rect Angel
09.08.2022 kl 21:36
4111
Mener å huske at Composites har utvidet produksjonskapasitet under bygging i USA, som skal stå ferdig allerede i høst. Dessuten mener jeg som deg, å huske at CEO Engeset under Q1 2022 i mai uttalte at man på det tidspunkt vurderte ytterligere utviding av produksjonskapasiteten. Hvis jeg husker rett, sa Engeset dette under Q & A, etter å ha fortalt at ordreboken for 2022 allerede var full. Full ordrebok for hele 2022 allerede i mai i år altså.
fjellmannen
09.08.2022 kl 20:38
4168
Ikke tvil om at RNG har for lite fokus her på berget. Får vi annonsering av bygging av mere kapasitet for å møte etterspørselen enn tidligere annonsert, under Q2 presentasjon på torsdag? Mener de nevnte at det ble vurdert å bygge mere under Q1 presentasjon.
Rect Angel
09.08.2022 kl 20:22
4194
Sponset artikkel ført i pennen av Greg Roche, VP of Sustainability, Clean Energy., men vel verdt å lese. Ja, dette er faktisk herlig lesing for en Hexagon Composites aksjonær. Ikke minst fordi de fleste av selskapene som ramses opp i sluttavsnittet under overskriften "Leaders Are Taking Action Today", som jeg gjengir under, kan gjenfinnes her, på listen over Hexagon Agilitys' globale kunder:
https://hexagonagility.com/
Greg Roche | VP of Sustainability, Clean Energy
August 15, 2022 12:00 PM, EDT
RNG Is Decarbonizing Trucking Today
...
Leaders Are Taking Action Today
Climate pollution and air pollution are problems that exist today, not far in the future. While it is noteworthy for companies to make aspirational goals to achieve net zero carbon emissions in the future, RNG trucks offer the ability to achieve net zero immediately. RNG truck technology has been proven and perfected over the past 14 years. RNG engines are mass produced by Cummins, and RNG trucks are mass produced by Freightliner, Peterbilt, Kenworth, Volvo, and Mack. RNG fueling infrastructure is available throughout North America and is rapidly expanding. Clean Energy alone has over 560 fueling locations at customer sites and at retail locations.
Companies like Amazon, UPS, Waste Management, SAIA, Estes, and TTSI are deploying thousands of RNG trucks today. What do these sustainability-leading companies know? RNG is the lowest carbon fuel available and offers an affordable alternative to diesel today that is proven and scalable.
https://www.ttnews.com/articles/rng-decarbonizing-trucking-today
PS) Denne artikkelen er datert 15.august 2022. Så her får dere den 6 dager 'før tida'. Ikke verst ;)
https://hexagonagility.com/
Greg Roche | VP of Sustainability, Clean Energy
August 15, 2022 12:00 PM, EDT
RNG Is Decarbonizing Trucking Today
...
Leaders Are Taking Action Today
Climate pollution and air pollution are problems that exist today, not far in the future. While it is noteworthy for companies to make aspirational goals to achieve net zero carbon emissions in the future, RNG trucks offer the ability to achieve net zero immediately. RNG truck technology has been proven and perfected over the past 14 years. RNG engines are mass produced by Cummins, and RNG trucks are mass produced by Freightliner, Peterbilt, Kenworth, Volvo, and Mack. RNG fueling infrastructure is available throughout North America and is rapidly expanding. Clean Energy alone has over 560 fueling locations at customer sites and at retail locations.
Companies like Amazon, UPS, Waste Management, SAIA, Estes, and TTSI are deploying thousands of RNG trucks today. What do these sustainability-leading companies know? RNG is the lowest carbon fuel available and offers an affordable alternative to diesel today that is proven and scalable.
https://www.ttnews.com/articles/rng-decarbonizing-trucking-today
PS) Denne artikkelen er datert 15.august 2022. Så her får dere den 6 dager 'før tida'. Ikke verst ;)
Redigert 09.08.2022 kl 21:43
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
09.08.2022 kl 14:57
4312
Ingenting her som skremmer meg ihvertfall. Tvert imot. Som det fremgår av innlegg på denne tråden, fremstår Hexagon Composites aksjen som ekstremt underpriset, i mine øyne.
Når det nå dessuten har blåst opp medvind for selskapets virksomhet og virksomheten til datterselskapet Hexagon Purus hvor man eier 73.29% av aksjene, i form av full politisk storm i EU og USA, ser fremtiden veldig, veldig lys ut. Så her har jeg primært et veldig, veldig langsiktig perspektiv på investeringen.
Når det nå dessuten har blåst opp medvind for selskapets virksomhet og virksomheten til datterselskapet Hexagon Purus hvor man eier 73.29% av aksjene, i form av full politisk storm i EU og USA, ser fremtiden veldig, veldig lys ut. Så her har jeg primært et veldig, veldig langsiktig perspektiv på investeringen.
Redigert 09.08.2022 kl 15:06
Du må logge inn for å svare
Dølle
09.08.2022 kl 14:36
4341
Ser teppebankeren banker kursen ned igjen....hva er det nå som skremmer ??????
Rect Angel
09.08.2022 kl 14:30
4352
Det fortsetter å strømme på med positive nyheter om dagen når det gjelder myndigheters satsing på biometan/fornybar naturgass som energikilde, i form av økonomiske støtteordninger og skattefordeler. Nå slippes den storfine nyheten om EU-støtte på €4.5 milliarder (ca. 45 milliarder NOK) de neste 3 - 4 årene til satsing på biometan/fornybar naturgass i Italia.
EC approves EUR 4.5bn of aid for biomethane in Italy
August 9 (Renewables Now) - The European Commission (EC) on Monday said it has granted approval under EU State aid rules to an Italian scheme with an overall budget of EUR 4.5 billion (USD 4.6bn) to encourage sustainable biomethane production.
...
The scheme will run until June 30, 2026 and the first call for projects will be launched this year. It will help Italy reduce its greenhouse gas emissions and is also in line with the goals of the REPowerEU Plan to reduce dependence on Russian fossil fuels
https://renewablesnow.com/news/ec-approves-eur-45bn-of-aid-for-biomethane-in-italy-794330/
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_4803
EC approves EUR 4.5bn of aid for biomethane in Italy
August 9 (Renewables Now) - The European Commission (EC) on Monday said it has granted approval under EU State aid rules to an Italian scheme with an overall budget of EUR 4.5 billion (USD 4.6bn) to encourage sustainable biomethane production.
...
The scheme will run until June 30, 2026 and the first call for projects will be launched this year. It will help Italy reduce its greenhouse gas emissions and is also in line with the goals of the REPowerEU Plan to reduce dependence on Russian fossil fuels
https://renewablesnow.com/news/ec-approves-eur-45bn-of-aid-for-biomethane-in-italy-794330/
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_4803
Redigert 09.08.2022 kl 14:33
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
08.08.2022 kl 13:48
4556
Hexagon Composites er globalt markedsledende innen transport, lagring/tanking av gass og ikke minst gassbaserte drivstoffsystemer. Så dette er intet mindre enn gedigne nyheter for selskapet.
NEWPORT BEACH, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Aug 8, 2022--
The U.S. Senate yesterday passed legislation that will extend the Alternative Fuel Tax Credit for three years, beginning retroactively January 1, 2022. Andrew J. Littlefair, CEO and president of Clean Energy Fuels Corp. (NASDAQ: CLNE ), the country’s largest provider of renewable natural gas (RNG), issued a statement in support of the bill:
“We are pleased that the Inflation Reduction Act of 2022 that was passed in the U.S. Senate yesterday included provisions that encourages the use of renewable natural gas (RNG), which is currently the cleanest transportation fuel available and powers tens of thousands of heavy-duty vehicles every day.”
The Act includes:
The renewal of the Alternative Fuels Tax Credit (AFTC) for three years beginning retroactively January 1, 2022. The AFTC provides a $0.50 per gallon fuel credit/payment for the use of RNG as a transportation fuel.
An investment tax credit of up to 30% for qualified biogas projects, including RNG digesters at dairies and other agricultural facilities. This could positively impact Clean Energy's and other's current and future investments in these projects and should accelerate RNG production investment leading to a greater supply of this ultra-clean fuel for the transportation market.
The Clean Fuels Production Credit creates a technology-neutral production tax credit available for the production of low-emissions transportation fuel. Such fuel would need to be approximately 40% cleaner than diesel to qualify for the tax credit, which most RNG derived from dairies and landfills should.
An extension of the Alternative Fuel Vehicle Refueling Property Credit which includes an increase of the 30% tax credit from $30,000 to $100,000 for alternative vehicle refueling property.
https://www.bakersfield.com/ap/news/clean-energy-lauds-passage-of-alternative-fuel-tax-credit/article_8ab54dbf-33b2-5210-8bf4-44549a8eea7e.html
NEWPORT BEACH, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Aug 8, 2022--
The U.S. Senate yesterday passed legislation that will extend the Alternative Fuel Tax Credit for three years, beginning retroactively January 1, 2022. Andrew J. Littlefair, CEO and president of Clean Energy Fuels Corp. (NASDAQ: CLNE ), the country’s largest provider of renewable natural gas (RNG), issued a statement in support of the bill:
“We are pleased that the Inflation Reduction Act of 2022 that was passed in the U.S. Senate yesterday included provisions that encourages the use of renewable natural gas (RNG), which is currently the cleanest transportation fuel available and powers tens of thousands of heavy-duty vehicles every day.”
The Act includes:
The renewal of the Alternative Fuels Tax Credit (AFTC) for three years beginning retroactively January 1, 2022. The AFTC provides a $0.50 per gallon fuel credit/payment for the use of RNG as a transportation fuel.
An investment tax credit of up to 30% for qualified biogas projects, including RNG digesters at dairies and other agricultural facilities. This could positively impact Clean Energy's and other's current and future investments in these projects and should accelerate RNG production investment leading to a greater supply of this ultra-clean fuel for the transportation market.
The Clean Fuels Production Credit creates a technology-neutral production tax credit available for the production of low-emissions transportation fuel. Such fuel would need to be approximately 40% cleaner than diesel to qualify for the tax credit, which most RNG derived from dairies and landfills should.
An extension of the Alternative Fuel Vehicle Refueling Property Credit which includes an increase of the 30% tax credit from $30,000 to $100,000 for alternative vehicle refueling property.
https://www.bakersfield.com/ap/news/clean-energy-lauds-passage-of-alternative-fuel-tax-credit/article_8ab54dbf-33b2-5210-8bf4-44549a8eea7e.html
Rect Angel
28.07.2022 kl 12:36
5465
Press fra barnebarna, ønske om et respektabelt ettermæle?...hva vet jeg. Betrakter uansett Joe Manchins helomvending som ensbetydende med at Hexagon Group nå står på terskelen til å sikre seg jackpoten i Nord-Amerika.
Både Composites (fornybar naturgass/renewable natural gas/biometan) og Purus (hydrogen og batterielektrisk) er nemlig langt på vei i bygging av utvidet produksjonskapasitet på kontinentet. Ja, Composites skal vel ha nytt produksjonsanlegg klart allerede i høst hvis jeg ikke husker feil.
Ser heller ikke bort fra at både Composites og Purus vil sikte mot ytterligere utvidelser av produksjonskapasitet hvis Kongressen nå gjør de forventede vedtak.
Men henbikk på klodens fremtid er det jo også selvsagt overmåte viktig at det politiske USA slutter seg til EU med den følge at de sterkeste vestlige krefter går konstruktivt sammen, i takt.
Både Composites (fornybar naturgass/renewable natural gas/biometan) og Purus (hydrogen og batterielektrisk) er nemlig langt på vei i bygging av utvidet produksjonskapasitet på kontinentet. Ja, Composites skal vel ha nytt produksjonsanlegg klart allerede i høst hvis jeg ikke husker feil.
Ser heller ikke bort fra at både Composites og Purus vil sikte mot ytterligere utvidelser av produksjonskapasitet hvis Kongressen nå gjør de forventede vedtak.
Men henbikk på klodens fremtid er det jo også selvsagt overmåte viktig at det politiske USA slutter seg til EU med den følge at de sterkeste vestlige krefter går konstruktivt sammen, i takt.
Redigert 28.07.2022 kl 12:43
Du må logge inn for å svare
Kursmål (median) 44,00 (kilde DN)
Alle analytikere som følger HEX har kjøpsanbefaling på selskapet (kilde DN)
Alle analytikere som følger HEX har kjøpsanbefaling på selskapet (kilde DN)
Rect Angel
25.07.2022 kl 14:14
6019
Ferietid. Så no comment, men følger jo med på det som skjer og her er linker til en del interessante artikler med relevans for Composites, Purus eller begge.
https://www.rechargenews.com/energy-transition/vote-of-confidence-in-h2-trucks-uk-to-plough-multiple-millions-into-96m-hydrogen-fuel-cell-gigafactory/2-1-1263120
https://www.forbes.com/sites/ianpalmer/2022/07/21/big-oil-was-right-about-natural-gas-being-a-bridge-to-renewables/
https://www.cnbc.com/2022/07/21/toyota-plans-to-develop-light-duty-hydrogen-fuel-cell-trucks.html
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-21/video-how-cheap-hydrogen-could-become-the-next-clean-fuel
https://www.fool.com/investing/2022/07/23/kinder-morgan-is-diving-deeper-into-renewable-ener/
https://www.rechargenews.com/energy-transition/vote-of-confidence-in-h2-trucks-uk-to-plough-multiple-millions-into-96m-hydrogen-fuel-cell-gigafactory/2-1-1263120
https://www.forbes.com/sites/ianpalmer/2022/07/21/big-oil-was-right-about-natural-gas-being-a-bridge-to-renewables/
https://www.cnbc.com/2022/07/21/toyota-plans-to-develop-light-duty-hydrogen-fuel-cell-trucks.html
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-21/video-how-cheap-hydrogen-could-become-the-next-clean-fuel
https://www.fool.com/investing/2022/07/23/kinder-morgan-is-diving-deeper-into-renewable-ener/
Redigert 25.07.2022 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
20.07.2022 kl 14:33
6473
BlackRock blar opp og legger 7 milliarder NOK på bordet for produsent av renewable natural gas/biomethane. Fortsatt noen som er i tvil om fremtids- og vekstutsiktene for denne energikilden? Fremstår mer og mer som en no-brainer dette.
Og Hexagon Composites er jo seff helt nydelig posisjonert til å høste av veksten som globalt markedsledende innen lagring/tanking og transport av gassen.
WSJ NEWS EXCLUSIVE/FINANCE
BlackRock Is Buying Renewable Natural Gas Producer for $700 Million
Massachusetts-based Vanguard Renewables works with dairy farmers and food companies to convert food waste and cow manure into an energy source
By Amrith Ramkumar
July 20, 2022 6:00 am ET
https://www.wsj.com/articles/blackrock-is-buying-renewable-natural-gas-producer-for-700-million-11658311201
Og Hexagon Composites er jo seff helt nydelig posisjonert til å høste av veksten som globalt markedsledende innen lagring/tanking og transport av gassen.
WSJ NEWS EXCLUSIVE/FINANCE
BlackRock Is Buying Renewable Natural Gas Producer for $700 Million
Massachusetts-based Vanguard Renewables works with dairy farmers and food companies to convert food waste and cow manure into an energy source
By Amrith Ramkumar
July 20, 2022 6:00 am ET
https://www.wsj.com/articles/blackrock-is-buying-renewable-natural-gas-producer-for-700-million-11658311201
Redigert 20.07.2022 kl 14:36
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
12.07.2022 kl 18:47
7074
Potensial for 10-dobling av tysk biometanproduksjon frem mot 2030.
Biomethane could replace a fifth of Germany's gas imports from Russia
July 12 (Renewables Now) - Germany has the potential to feed 100 TWh of biomethane into the gas network per year by the end of this decade which is equal to about one-fifth of the country's consumption of Russian natural gas in 2021, the association of energy and water industries BDEW said on Monday.
The association has presented a set of measures that should be introduced in order to accelerate the expansion of biomethane and tap the existing potential as biomethane production in Germany totalled only 10 TWh in 2021.
https://renewablesnow.com/news/biomethane-could-replace-a-fifth-of-germanys-gas-imports-from-russia-791329/
Biomethane could replace a fifth of Germany's gas imports from Russia
July 12 (Renewables Now) - Germany has the potential to feed 100 TWh of biomethane into the gas network per year by the end of this decade which is equal to about one-fifth of the country's consumption of Russian natural gas in 2021, the association of energy and water industries BDEW said on Monday.
The association has presented a set of measures that should be introduced in order to accelerate the expansion of biomethane and tap the existing potential as biomethane production in Germany totalled only 10 TWh in 2021.
https://renewablesnow.com/news/biomethane-could-replace-a-fifth-of-germanys-gas-imports-from-russia-791329/
Rect Angel
12.07.2022 kl 15:33
7142
Fersk nyhet om ytterligere forsterket satsing på alternative energikilder som biometan/renewable natural gas og hydrogen som energibærer i de mange EU-landene, er seff ensbetydende med 'rett i koppen' for Hexagon Group som er global markedsleder innen lagring/tanking og transport av gass.
Press release11 July 2022 Brussels
State aid: Commission consults Member States on proposal to amend Temporary Crisis Framework
The European Commission has sent to Member States for consultation a draft proposal to adjust the State aid Temporary Crisis Framework, initially adopted on 23 March 2022 to support the economy in the context of Russia's invasion of Ukraine.
Executive Vice-President Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: “Russia's unjustified military aggression against Ukraine continues. So does its impact on Ukrainians and also on our EU economy. This is why we are proposing to adjust the Temporary Crisis Framework so that it reflects and supports the important and urgent REPowerEU Plan objectives of accelerating the diversification of energy supplies to become independent from fossil fuels even more quickly.
...
Among others, the Commission is consulting Member States on possible amendments relating to:
...
# The need for additional measures, facilitating the investments in renewable energy, including renewable hydrogen, biogas and biomethane, storage and renewable heat, including through heat pumps, in line with the REPowerEU Plan. This amendment would enable Member States to set up schemes with simplified tender procedures that can be quickly implemented, while including sufficient safeguards to protect the level playing field. In particular, Member States would be able to devise schemes for a specific technology, requiring support in view of the particular national energy mix; and
# The need for additional measures to further accelerate the diversification of energy supplies, reducing the dependency on imported fossil fuels by supporting energy efficiency measures and measures to decarbonise industrial processes. This amendment would enable Member States to either (i) set up new tender based schemes, or (ii) directly support projects, without tenders, with certain limits on the share of public support per investment. Specific top-up bonuses would be foreseen for small and medium sized enterprises as well as for particularly energy efficient solutions.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_4469
Press release11 July 2022 Brussels
State aid: Commission consults Member States on proposal to amend Temporary Crisis Framework
The European Commission has sent to Member States for consultation a draft proposal to adjust the State aid Temporary Crisis Framework, initially adopted on 23 March 2022 to support the economy in the context of Russia's invasion of Ukraine.
Executive Vice-President Margrethe Vestager, in charge of competition policy, said: “Russia's unjustified military aggression against Ukraine continues. So does its impact on Ukrainians and also on our EU economy. This is why we are proposing to adjust the Temporary Crisis Framework so that it reflects and supports the important and urgent REPowerEU Plan objectives of accelerating the diversification of energy supplies to become independent from fossil fuels even more quickly.
...
Among others, the Commission is consulting Member States on possible amendments relating to:
...
# The need for additional measures, facilitating the investments in renewable energy, including renewable hydrogen, biogas and biomethane, storage and renewable heat, including through heat pumps, in line with the REPowerEU Plan. This amendment would enable Member States to set up schemes with simplified tender procedures that can be quickly implemented, while including sufficient safeguards to protect the level playing field. In particular, Member States would be able to devise schemes for a specific technology, requiring support in view of the particular national energy mix; and
# The need for additional measures to further accelerate the diversification of energy supplies, reducing the dependency on imported fossil fuels by supporting energy efficiency measures and measures to decarbonise industrial processes. This amendment would enable Member States to either (i) set up new tender based schemes, or (ii) directly support projects, without tenders, with certain limits on the share of public support per investment. Specific top-up bonuses would be foreseen for small and medium sized enterprises as well as for particularly energy efficient solutions.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_4469
Redigert 12.07.2022 kl 15:42
Du må logge inn for å svare
Jeg gjør et unntak ( pleier å skrive på Muggost sin tråd, og ikke lengre på noen av de 100 kirketråder/ reklametråder du har startet).
Jeg har definert storfisk: Store ( lønnsomme) kontrakter på serieproduksjon. Hittil har de ikke landet en eneste kontrakt, i en tid hvor markedet har eksplodert. De har forespeilet oss 2 slike milliard kontrakter. Den ene ble det ikke noe av. Den andre har vi ikke hørt noe mere om.Dette er realiteter, akkurat som ledelsen sin elendige track record. Du må gjerne fortsette med skrive om det store markedet som ligger foran de, men regnskapstallene og det de formidler kontra hva de oppnår sier sitt. Forespeilinger om store kontrakter har blitt misbrukt til å forsvare en elendig timet emisjon.
Folk få sjekke ut TA trådene Muggost startet, og som jeg vedlikeholder. Treffsikkerheten der har vært ekstrem høy gjennom to år. Grunnen er nok en helhetlig tilnærming, samt et kritisk syn ( jeg spiser ikke alt det tøvet som serveres fra bransjen, og ledelsen; Dette må siles VELDIG.
F.eks. så har jeg stadig presisert realitetene rund disse serieproduksjonsavtaler, mens menigheten har omskrevet de som kontrakter.
Du skriver som om kursen alltid er feil, utfra dine snevre matematiske beregninger, og har nå gjort det i evigheter. Jeg vurderer kursen utfra ikke statiske eller matematiske regnestykker, selvom de har noe ( men ytterst begrenset) verdi
Jeg har definert storfisk: Store ( lønnsomme) kontrakter på serieproduksjon. Hittil har de ikke landet en eneste kontrakt, i en tid hvor markedet har eksplodert. De har forespeilet oss 2 slike milliard kontrakter. Den ene ble det ikke noe av. Den andre har vi ikke hørt noe mere om.Dette er realiteter, akkurat som ledelsen sin elendige track record. Du må gjerne fortsette med skrive om det store markedet som ligger foran de, men regnskapstallene og det de formidler kontra hva de oppnår sier sitt. Forespeilinger om store kontrakter har blitt misbrukt til å forsvare en elendig timet emisjon.
Folk få sjekke ut TA trådene Muggost startet, og som jeg vedlikeholder. Treffsikkerheten der har vært ekstrem høy gjennom to år. Grunnen er nok en helhetlig tilnærming, samt et kritisk syn ( jeg spiser ikke alt det tøvet som serveres fra bransjen, og ledelsen; Dette må siles VELDIG.
F.eks. så har jeg stadig presisert realitetene rund disse serieproduksjonsavtaler, mens menigheten har omskrevet de som kontrakter.
Du skriver som om kursen alltid er feil, utfra dine snevre matematiske beregninger, og har nå gjort det i evigheter. Jeg vurderer kursen utfra ikke statiske eller matematiske regnestykker, selvom de har noe ( men ytterst begrenset) verdi
Redigert 02.07.2022 kl 21:02
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
02.07.2022 kl 17:01
7943
Gjengir her innledningen og avslutningen av en (sponset, men seriøs og nøktern) artikkel + overskriftene på de 3 mellomliggende avsnittene.
RNG is decarbonizing trucking today
Friday, July 1, 2022
Trucking companies, and the shippers that hire trucking companies, are making bold commitments to cut their carbon footprint—such as becoming net zero by 2030. After the commitments are made, the hard work begins. Hard work because achieving net zero or better requires more than operational improvements. New business practices and cost-effective alternative technologies are needed to move beyond even the cleanest diesel platform. Renewable natural gas (RNG) has emerged as the leading pathway for low carbon, clean air trucking. There are three compelling reasons why RNG is helping sustainable companies decarbonize their transportation today.
...
RNG Is the Lowest Carbon Transportation Fuel Available
...
RNG Trucks Improve the Air We Breathe
...
RNG Trucks Save Money
...
Leaders Are Taking Action Today
Climate pollution and air pollution are problems that exist today, not far in the future. While it is noteworthy for companies to make aspirational goals to achieve net zero carbon emissions in the future, RNG trucks offer the ability to achieve net zero immediately. RNG truck technology has been proven and perfected over the past 14 years. RNG engines are mass produced by Cummins. RNG trucks are mass produced by Freightliner, Peterbilt, Kenworth, Volvo, and Mack. RNG fueling infrastructure is available throughout North America and is rapidly expanding. Clean Energy alone has over 560 fueling locations at customer sites and at retail locations.
Companies like Amazon, UPS, Waste Management, SAIA, Estes, and TTSI are deploying thousands of RNG trucks today. What do these sustainability-leading companies know? RNG is the lowest carbon fuel available and offers an affordable alternative to diesel today that is proven and scalable.
Learn more about switching your fleet to clean, sustainable RNG here.
The FREIGHTWAVES TOP 500 For-Hire Carriers list includes UPS (No. 2).
https://www.freightwaves.com/news/rng-is-decarbonizing-trucking-today
"Leaders Are Taking Action Today" er altså tittelen på avslutningsavsnittet i artikkelen. Merker man seg navnene på selskapene som listes opp der, finner man igjen de fleste av disse i denne oversikten over Hexagon Agilitys globale kunder:
https://hexagonagility.com/
Vi er i en tidlig fase av en revolusjon innen transportsektoren, men at en skribent her på forumet til stadighet setter på trykk påstander om at Hexagon Group kun får småfisk på kroken, faller selvsagt på sin urimelighet, konfrontert med denne opplistingen av Hexagon Agilitys globale kunder, for alle som kan lese, kan jo se med egne øyne konstatere at denne kundelisten er proppet med storfisk.
RNG is decarbonizing trucking today
Friday, July 1, 2022
Trucking companies, and the shippers that hire trucking companies, are making bold commitments to cut their carbon footprint—such as becoming net zero by 2030. After the commitments are made, the hard work begins. Hard work because achieving net zero or better requires more than operational improvements. New business practices and cost-effective alternative technologies are needed to move beyond even the cleanest diesel platform. Renewable natural gas (RNG) has emerged as the leading pathway for low carbon, clean air trucking. There are three compelling reasons why RNG is helping sustainable companies decarbonize their transportation today.
...
RNG Is the Lowest Carbon Transportation Fuel Available
...
RNG Trucks Improve the Air We Breathe
...
RNG Trucks Save Money
...
Leaders Are Taking Action Today
Climate pollution and air pollution are problems that exist today, not far in the future. While it is noteworthy for companies to make aspirational goals to achieve net zero carbon emissions in the future, RNG trucks offer the ability to achieve net zero immediately. RNG truck technology has been proven and perfected over the past 14 years. RNG engines are mass produced by Cummins. RNG trucks are mass produced by Freightliner, Peterbilt, Kenworth, Volvo, and Mack. RNG fueling infrastructure is available throughout North America and is rapidly expanding. Clean Energy alone has over 560 fueling locations at customer sites and at retail locations.
Companies like Amazon, UPS, Waste Management, SAIA, Estes, and TTSI are deploying thousands of RNG trucks today. What do these sustainability-leading companies know? RNG is the lowest carbon fuel available and offers an affordable alternative to diesel today that is proven and scalable.
Learn more about switching your fleet to clean, sustainable RNG here.
The FREIGHTWAVES TOP 500 For-Hire Carriers list includes UPS (No. 2).
https://www.freightwaves.com/news/rng-is-decarbonizing-trucking-today
"Leaders Are Taking Action Today" er altså tittelen på avslutningsavsnittet i artikkelen. Merker man seg navnene på selskapene som listes opp der, finner man igjen de fleste av disse i denne oversikten over Hexagon Agilitys globale kunder:
https://hexagonagility.com/
Vi er i en tidlig fase av en revolusjon innen transportsektoren, men at en skribent her på forumet til stadighet setter på trykk påstander om at Hexagon Group kun får småfisk på kroken, faller selvsagt på sin urimelighet, konfrontert med denne opplistingen av Hexagon Agilitys globale kunder, for alle som kan lese, kan jo se med egne øyne konstatere at denne kundelisten er proppet med storfisk.
Redigert 02.07.2022 kl 18:05
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
29.06.2022 kl 14:12
8220
Kurspleien i Hexagon Composites på Oslo Børs er en farse. Enkelt og greit. Sånn er det bare. Så velger jeg å sitte godt i ro, kanskje plukke litt nå og da og se hvor lenge dette dette tullet vedvarer, for selskapsdriften i Composites er det ingenting i veien med. Tvert imot. Så denne selskapsdriften skal selvfølgelig ikke prises til 0, men real-time er det altså i praksis nullprising av selskapsdriften i Composites vi er vitner til nå som Composites kursen er lavere enn kursen til Purus. Vits.
Redigert 29.06.2022 kl 17:38
Du må logge inn for å svare
kelle
28.06.2022 kl 12:29
8389
Svært liten interesse for HEX for tiden. Det bærer så vidt oppover , men det går tregt. EU kommer stadig vekk med nye korrigeringer for å få mer fart på fornybar energi. Det er også en god stund siden HEX presenterte inngåtte kontrakter, så får vi håpe det dukker opp noe som kan gi kursen et lite løft.
Purus kursen holder også følge. Dersom denne er noen lunde korrekt. Bør HEX få den justeringen den fortjener i løpet av sommeren.
Purus kursen holder også følge. Dersom denne er noen lunde korrekt. Bør HEX få den justeringen den fortjener i løpet av sommeren.
Rect Angel
24.06.2022 kl 19:44
8620
Morsomt sammentreff i dag fredag 24.06, for se bare her. Composites og Purus endte børsuken på prikk lik aksjekurs!
Sluttkurs Hexagon Composites: 27.96 NOK
Sluttkurs Hexagon Purus: 27.96 NOK
Så vet vi jo at 1 Hexagon Composites aksje eier 0.94 Hexagon Purus aksje = 26.28 NOK
Dermed står vi igjen med en teoretisk aksjekurs på 1.68 NOK som igjen gir en market cap på 339 millioner NOK (201 619 712 aksjer) når det gjelder verdsettelsen av Hexagon Composites' stand alone business. Det er billig det! For sjekk bare ut i trådstart hva man får 1 krone 68 øre aksjen på Oslo Børs i dag. God helg.
Sluttkurs Hexagon Composites: 27.96 NOK
Sluttkurs Hexagon Purus: 27.96 NOK
Så vet vi jo at 1 Hexagon Composites aksje eier 0.94 Hexagon Purus aksje = 26.28 NOK
Dermed står vi igjen med en teoretisk aksjekurs på 1.68 NOK som igjen gir en market cap på 339 millioner NOK (201 619 712 aksjer) når det gjelder verdsettelsen av Hexagon Composites' stand alone business. Det er billig det! For sjekk bare ut i trådstart hva man får 1 krone 68 øre aksjen på Oslo Børs i dag. God helg.
Redigert 24.06.2022 kl 19:55
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
24.06.2022 kl 11:07
8710
Hexagon Digital Wave’s proprietary Modal Acoustic Emission technology approved for use in Canada
June 24, 2022 02:00 ET | Source: Hexagon Composites ASA
June 24, 2022 - Hexagon Digital Wave, a business of Hexagon Composites, has received an equivalency certificate from Transport Canada (TC) authorizing the use of its Modal Acoustic Emission (MAE) technology in continued service life requalification of cylinders used in firefighting applications. This equivalency certificate represents entry into Canada, a new market for Hexagon Digital Wave.
...
About Hexagon Digital Wave
Hexagon Digital Wave, a business of Hexagon Composites ASA, is a manufacturer of Ultrasonic Examination (UE) cylinder testing equipment, Modal Acoustic Emission (MAE) testing equipment and a provider of associated inspection services. With applications worldwide, Hexagon Digital Wave serves government entities, academic institutes, and private clients in the compressed gas and pressure vessel industries.
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/06/24/2468547/0/en/Hexagon-Digital-Wave-s-proprietary-Modal-Acoustic-Emission-technology-approved-for-use-in-Canada.html
June 24, 2022 02:00 ET | Source: Hexagon Composites ASA
June 24, 2022 - Hexagon Digital Wave, a business of Hexagon Composites, has received an equivalency certificate from Transport Canada (TC) authorizing the use of its Modal Acoustic Emission (MAE) technology in continued service life requalification of cylinders used in firefighting applications. This equivalency certificate represents entry into Canada, a new market for Hexagon Digital Wave.
...
About Hexagon Digital Wave
Hexagon Digital Wave, a business of Hexagon Composites ASA, is a manufacturer of Ultrasonic Examination (UE) cylinder testing equipment, Modal Acoustic Emission (MAE) testing equipment and a provider of associated inspection services. With applications worldwide, Hexagon Digital Wave serves government entities, academic institutes, and private clients in the compressed gas and pressure vessel industries.
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/06/24/2468547/0/en/Hexagon-Digital-Wave-s-proprietary-Modal-Acoustic-Emission-technology-approved-for-use-in-Canada.html
Redigert 24.06.2022 kl 11:08
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
14.06.2022 kl 11:19
8935
Da er Composites-kursen lavere enn Purus-kursen real-time!
Den farseaktige prisingen av Composites på Oslo Børs har pågått i over et år, blir bare mer og mer ellevill og ser nå ut til bare å fortsette med enda sterkere styrke. Tipper man ikke finner maken til dette selv om man leter over hele kloden 😉
Men det kommer en dag... 👍 😊
Så er det bare å beklage at kursoppgangen når den kommer som en konsekvens av Composites' meget suksessrike og sterkt voksende selskapsvirksomhet, høyst sannsynlig delvis kommer i regi de samme aktørene som inntil videre holder kursen nede med jernhånd, men sånn er vel dette gamet... Holde seg unna eller bli med på leken og få smake steken... 🥵
Sagt på en annen måte, blir konklusjonen at der finnes flere former for langsiktighet. Variablene heter tålmodighet og størrelse på lommebok 😉
Den farseaktige prisingen av Composites på Oslo Børs har pågått i over et år, blir bare mer og mer ellevill og ser nå ut til bare å fortsette med enda sterkere styrke. Tipper man ikke finner maken til dette selv om man leter over hele kloden 😉
Men det kommer en dag... 👍 😊
Så er det bare å beklage at kursoppgangen når den kommer som en konsekvens av Composites' meget suksessrike og sterkt voksende selskapsvirksomhet, høyst sannsynlig delvis kommer i regi de samme aktørene som inntil videre holder kursen nede med jernhånd, men sånn er vel dette gamet... Holde seg unna eller bli med på leken og få smake steken... 🥵
Sagt på en annen måte, blir konklusjonen at der finnes flere former for langsiktighet. Variablene heter tålmodighet og størrelse på lommebok 😉
Redigert 14.06.2022 kl 13:59
Du må logge inn for å svare
kelle
13.06.2022 kl 19:09
9087
16:25:28 HEXAGON PURUS ASA
Stochastic indikerer at instrumentet er oversolgt, og har økt interesse.
Stochastic rundt nivå 20, og økende volum.
Stochastic indikerer at instrumentet er oversolgt, og har økt interesse.
Stochastic rundt nivå 20, og økende volum.
Big uglies
13.06.2022 kl 09:59
9192
https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/x863MQ/slyngstad-om-fornybaromraadet-blir-den-stoerste-investeringsboelgen-paa-lenge
Slyngstad om fornybarområdet: – Blir den største investeringsbølgen på lenge
Aker Asset Management-sjefen tror institusjonelle investorer i fremtiden vil ha opptil ti prosent av investeringene sine i fornybarområdet.
Slyngstad om fornybarområdet: – Blir den største investeringsbølgen på lenge
Aker Asset Management-sjefen tror institusjonelle investorer i fremtiden vil ha opptil ti prosent av investeringene sine i fornybarområdet.
kelle
12.06.2022 kl 09:30
9386
Kjøp
Lørdag
Gründerintervjuet
Profil
Reportasje
Ukens selskap
Bokanmeldelser
+ mer
Tre av årets bærekraftige børsnoteringer: – Vi trenger 20.000 fyllestasjoner
De tror på hydrogen, karbonlagring og gjenvinning av plast. I 2022 har blant annet disse selskapene gått på børs.
Rect Angel
09.06.2022 kl 12:34
9584
"Aksjene er klare for et enormt marked. Her er det bare å avvente."
Ja, det er ingen overdrivelse. Markedet kommer til å vokse eksponentielt fremover, for såvel Composites som Purus. Ingen tvil overhodet om det. Nok et kraftfullt statement om dette ble bragt til torgs så seint som i går, for se bare her:
KLIMA OG MILJØBILINDUSTRIEN
8. juni 2022 kl. 22:00 Forbud mot bensin- og dieselbiler i EU fra 2035
EU-parlamentet vedtok onsdag å forby salg av nye bensin- og dieselbiler i EU etter 2035, til protester fra konservative partier.
EU-kommisjonen fremmet i fjor et forslag om å forby salg av nye bensin- og dieseldrevne biler som et ledd i sin ambisiøse plan om å kutte utslippene av skadelige klimagasser med 90 prosent innen 2035.
Onsdag ble forslaget vedtatt med 339 mot 249 stemmer, mens 24 representanter avsto fra å stemme. (NTB)
https://www.nrk.no/nyheter/forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-i-eu-fra-2035-1.15995539
Prøvde meg på litt mer Purus i forgårs, men la kjøpsordren ørlite for lavt på 32-tallet. Men er jo Composites som fremstår som et kupp nå hvis man legger fornuft til grunn. Verdien av eierposten i Purus utgjør nå hele aksjekursen/market cap til Composites!
FY2021 Omsetning: 3.277 milliarder NOK EBITDA: 381 millioner NOK, guidet omsetningsvekt YOY > 15% EBITDA > 10% og omsetningsmål FY2025 på 6 milliarder NOK fås således HELT GRATIS på Oslo Børs i dag!
Ja, det er ingen overdrivelse. Markedet kommer til å vokse eksponentielt fremover, for såvel Composites som Purus. Ingen tvil overhodet om det. Nok et kraftfullt statement om dette ble bragt til torgs så seint som i går, for se bare her:
KLIMA OG MILJØBILINDUSTRIEN
8. juni 2022 kl. 22:00 Forbud mot bensin- og dieselbiler i EU fra 2035
EU-parlamentet vedtok onsdag å forby salg av nye bensin- og dieselbiler i EU etter 2035, til protester fra konservative partier.
EU-kommisjonen fremmet i fjor et forslag om å forby salg av nye bensin- og dieseldrevne biler som et ledd i sin ambisiøse plan om å kutte utslippene av skadelige klimagasser med 90 prosent innen 2035.
Onsdag ble forslaget vedtatt med 339 mot 249 stemmer, mens 24 representanter avsto fra å stemme. (NTB)
https://www.nrk.no/nyheter/forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-i-eu-fra-2035-1.15995539
Prøvde meg på litt mer Purus i forgårs, men la kjøpsordren ørlite for lavt på 32-tallet. Men er jo Composites som fremstår som et kupp nå hvis man legger fornuft til grunn. Verdien av eierposten i Purus utgjør nå hele aksjekursen/market cap til Composites!
FY2021 Omsetning: 3.277 milliarder NOK EBITDA: 381 millioner NOK, guidet omsetningsvekt YOY > 15% EBITDA > 10% og omsetningsmål FY2025 på 6 milliarder NOK fås således HELT GRATIS på Oslo Børs i dag!
Redigert 09.06.2022 kl 13:09
Du må logge inn for å svare
kelle
08.06.2022 kl 18:55
9765
Sitter helt rolig. Handlet litt ekstra på lavt 33. Det blir ikke interesse for aksjen før den bryter gjennom 37-41 området.
Bør vel også snart være tid for nye spennende kontrakter.
Meldingen fra PURUS i dag vil nok gi et løft utover sommeren. Aksjene er klare for et enormt marked. Her er det bare å avvente.
Bør vel også snart være tid for nye spennende kontrakter.
Meldingen fra PURUS i dag vil nok gi et løft utover sommeren. Aksjene er klare for et enormt marked. Her er det bare å avvente.
Rect Angel
08.06.2022 kl 12:22
4743
Lysten på en god forsommerlatter?
Real-time kurser:
Hexagon Composites: 33.88 NOK
Hexagon Purus: 34.20 NOK
Stort nærmere NULLPRISING AV HEXAGON COMPOSITES' STERKT VOKSENDE STAND ALONE BUSINESS (FY2021 Revenue: 3.277 milliarder NOK Ebitda: 381 millioner NOK) kommer man ikke 😄
Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene i Hexagon Purus. Noe som er ensbetydende med at 1 Hexagon Composites aksje eier 0.94 Hexagon Purus.
Hvor lenge denne farsen varer, vites seff ikke. Sitter long.
Ellers sendte Hexagon Purus ut denne meldingen i dag:
https://newsweb.oslobors.no/message/564307
Real-time kurser:
Hexagon Composites: 33.88 NOK
Hexagon Purus: 34.20 NOK
Stort nærmere NULLPRISING AV HEXAGON COMPOSITES' STERKT VOKSENDE STAND ALONE BUSINESS (FY2021 Revenue: 3.277 milliarder NOK Ebitda: 381 millioner NOK) kommer man ikke 😄
Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene i Hexagon Purus. Noe som er ensbetydende med at 1 Hexagon Composites aksje eier 0.94 Hexagon Purus.
Hvor lenge denne farsen varer, vites seff ikke. Sitter long.
Ellers sendte Hexagon Purus ut denne meldingen i dag:
https://newsweb.oslobors.no/message/564307
Redigert 08.06.2022 kl 12:23
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
26.05.2022 kl 13:29
5232
Bare litt uskyldig langhelgmoro.
Hva sier dere nå, dere som hardnakket hevder at verdien av HEXs eierpost i HPUR (73.29%) må rabatteres kraftig vis a vis faktisk aksjekurs HPUR når man vurderer aksjekursen til HEX om at HEX i går fikk 'godskrevet' et kursfall på -12.19% på grunn av en nyhet fra HPUR som sendte HPUR selv i -10.79%? 😄
En nyhet fra HPUR (kansellert avtale) som CEO der Morten Holum forøvrig sier at i praksis ikke endrer noe når det gjelder HPURs fremtidsutsikter da denne kansellerte avtalen vil bli erstattet av andre.
–Et program som dette tar mye kapasitet. Nå frigjøres denne kapasiteten, som vi da kan bruke på andre kunder og andre programmer. Slik sett blir det en reallokering for vår del, og det endrer ikke planene for hverken 2022 eller 2023. Det lager et hull i 2025, men det er nok av muligheter og nok av tid til å kompensere for det innen 2025. Dette endrer derfor ikke utsiktene våre og det endrer ikke målsetningene våre.
(Kilde: TDN Finans 25.05.2022)
Hva sier dere nå, dere som hardnakket hevder at verdien av HEXs eierpost i HPUR (73.29%) må rabatteres kraftig vis a vis faktisk aksjekurs HPUR når man vurderer aksjekursen til HEX om at HEX i går fikk 'godskrevet' et kursfall på -12.19% på grunn av en nyhet fra HPUR som sendte HPUR selv i -10.79%? 😄
En nyhet fra HPUR (kansellert avtale) som CEO der Morten Holum forøvrig sier at i praksis ikke endrer noe når det gjelder HPURs fremtidsutsikter da denne kansellerte avtalen vil bli erstattet av andre.
–Et program som dette tar mye kapasitet. Nå frigjøres denne kapasiteten, som vi da kan bruke på andre kunder og andre programmer. Slik sett blir det en reallokering for vår del, og det endrer ikke planene for hverken 2022 eller 2023. Det lager et hull i 2025, men det er nok av muligheter og nok av tid til å kompensere for det innen 2025. Dette endrer derfor ikke utsiktene våre og det endrer ikke målsetningene våre.
(Kilde: TDN Finans 25.05.2022)
Redigert 26.05.2022 kl 13:45
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
11.05.2022 kl 00:05
5771
Melding nå i kveld.
Teknologien for lagring/tanking av LNG og flytende RNG/biometan som Hexagon Group sikret seg gjennom oppkjøpet av 40% av Cryoshelter’s (+ opsjon til å kjøpe resten), virker allerede klar for kommersialisering.
Veldig gunstig det, ikke minst fordi EU jobber på spreng for å frigjøre seg fra avhengighet av import ac russisk fossil energi, og storstilt import av LNG er et sv virkemidlene.
Blir veldig interessant å få en markedsoppdatering når Hexagon Composites presenterer sitt Q1 2022 torsdag (12.mai).
Hexagon Expands its Portfolio of Clean Fuel Solutions
Unveiling Cryoshelter’s new cryogenic tank technology for liquid storage of renewable natural gas and hydrogen.
May 10, 2022 16:15 ET | Source: Hexagon Composites
Long Beach, Calif., May 10, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hexagon Composites, a world leading designer and manufacturer of clean fuel solutions for commercial vehicles, signed an agreement on April 22, 2022, to acquire a 40% stake in Cryoshelter GmbH, an Austria based company specialized in the development of cryogenic tank technology for liquid natural (renewable) gas (LNG) and liquid hydrogen (LH2).
Today, the Hexagon Group provides compressed natural gas (CNG), including renewable natural gas (RNG), compressed hydrogen and battery-electric systems as part of its portfolio of clean fuel solutions. Liquid storage of natural (renewable) gas and hydrogen will add a new dimension to its existing offering, complementing its portfolio and unlocking new opportunities for Hexagon Agility and Hexagon Purus, respectively.
Commercializing and Industrializing Cryoshelter Tanks
"Cryoshelter has a potentially disruptive technology with competitive edge compared to existing technology alternatives in the market. Our goal is to aid the commercialization and industrialization of this technology,” says Jon Erik Engeset, CEO of Hexagon Composites. “The addition of Cryoshelter’s technology extends our product portfolio to include leading liquid gas solutions. This will further strengthen our efforts to drive decarbonization in the heavy-duty transport sector, support Europe and other key geographies in securing energy independence and reinforce our position as a global leader in clean energy solutions.”
“Our people possess extensive education, knowledge and experience in the engineering and design of cryogenic tanks. We are excited to team up with Hexagon as they bring industrial expertise, a global presence and customer potential to escalate the scale up of our operations,” says Dr. Matthias Rebernik, CEO and Founder of Cryoshelter. “Hexagon’s investment into our company is proof of confidence in our technology.”
Best in Class Cryogenic Storage Technology on Display at Hexagon Booth #1237 at the 2022 ACT Expo in Long Beach, CA
Renewable natural gas, in liquid or gaseous form, is the only readily available, cost competitive fuel with immediate potential to reduce heavy-duty trucking emissions. As fleet owners seek alternative fuels to meet ever ambitious sustainability targets, RNG can play a key role in their efforts to decarbonize the commercial transportation sector.
In liquid form, natural (renewable) gas has a high energy density. Cryoshelter’s technology leverages this energy density by providing best in class utilization of vehicle frame rail space. This results in a driving range that is comparable to diesel and a total cost of ownership that is significantly lower for the fleet owner.
Together, Hexagon and Cryoshelter will industrialize Cryoshelter’s existing LNG technology and production capability, and use the LNG technology platform to further develop liquid hydrogen (LH2) solutions for heavy duty transport.
Further Develop and Scale Up
Hexagon Composites ASA will make an initial investment to acquire 40% of Cryoshelter’s liquid natural (renewable) gas (LNG) business, with options to buy remaining interests over the next 3 to 10 years. Together with Cryoshelter, Hexagon will further develop the technology and scale up the business over the coming years.
Hexagon Purus ASA (owned 73.3% by Hexagon Composites) will make an initial investment to acquire 40% of Cryoshelter’s liquid hydrogen (LH2) business, with options to buy remaining interests over the next 5 to 10 years. Together with Cryoshelter, Hexagon Purus will further develop the technology and business over the coming years. (Reference Hexagon Purus announcement, April 21, 2022).
The separation of Cryoshelter’s liquid natural (renewable) gas and liquid hydrogen businesses recognizes the different phases of market and product development. There is an established market for liquid natural gas mobility solutions and Cryoshelter’s technology is already at a pre-commercial stage, while the market and products for liquid hydrogen storage are in the early stage of development with longer timeframe to commercialization.
Closing of the Transaction is expected to take place by the third quarter of 2022, subject to fulfilment of certain closing conditions and customary regulatory approvals.
Decarbonization will Require Compressed and Cryogenic Solutions
LNG has emerged as the leading natural gas alternative in Europe due to a significant infrastructure network, favorable cost position and preferred truck configuration. Over the last year, the number of new LNG truck registrations and filling stations have increased significantly, and higher growth is expected over the next decade as fleet operators are opting for readily available, cost competitive fuels with immediate emission saving potential such as RNG (biomethane).
Supported by European legislation, it is expected that renewable natural gas, alongside battery-electric and fuel cell-electric technologies will play a key role in the efforts to decarbonize the commercial transportation sector in Europe.
Interviews:
Eric Bippus, SVP Global Sales and Marketing at Hexagon Agility, Todd Sloan, EVP Systems at Hexagon Purus and Matthias Rebernik, CEO Cryoshelter will be available on site at the exhibition. To schedule a meeting:
For more information, or to arrange one-to-one interviews please contact Jelena Rowe (Hexagon Agility) or Ina Jünemann (Hexagon Purus).
Jelena Rowe, Marketing & Communications, Hexagon Agility
Telephone: +1 310-872-0535 | jelena.rowe@hexagonagility.com
Ina Jünemann, Marketing & Communications, Hexagon Purus
Telephone: +49 561 58549-265 | ina.juenemann@hexagonpurus.com
About Cryoshelter GmbH
Cryoshelter is an advanced liquid natural gas tank technology company founded in 2008 in Austria. The company has developed and secured patented technology for heavy duty trucks and buses using cryogenic storage solutions for liquid natural gas and liquid hydrogen gas based on same technology platform. Cryoshelter’s commercialized liquid natural gas tanks allow for maximum utilization of space to give industry leading performance. The company is headquartered in Graz, Austria. Learn more at www.cryoshelter.com
About Hexagon Composites ASA
Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Hexagon’s solutions enable storage, transportation, and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/05/10/2440266/0/en/Hexagon-Expands-its-Portfolio-of-Clean-Fuel-Solutions.html
Teknologien for lagring/tanking av LNG og flytende RNG/biometan som Hexagon Group sikret seg gjennom oppkjøpet av 40% av Cryoshelter’s (+ opsjon til å kjøpe resten), virker allerede klar for kommersialisering.
Veldig gunstig det, ikke minst fordi EU jobber på spreng for å frigjøre seg fra avhengighet av import ac russisk fossil energi, og storstilt import av LNG er et sv virkemidlene.
Blir veldig interessant å få en markedsoppdatering når Hexagon Composites presenterer sitt Q1 2022 torsdag (12.mai).
Hexagon Expands its Portfolio of Clean Fuel Solutions
Unveiling Cryoshelter’s new cryogenic tank technology for liquid storage of renewable natural gas and hydrogen.
May 10, 2022 16:15 ET | Source: Hexagon Composites
Long Beach, Calif., May 10, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hexagon Composites, a world leading designer and manufacturer of clean fuel solutions for commercial vehicles, signed an agreement on April 22, 2022, to acquire a 40% stake in Cryoshelter GmbH, an Austria based company specialized in the development of cryogenic tank technology for liquid natural (renewable) gas (LNG) and liquid hydrogen (LH2).
Today, the Hexagon Group provides compressed natural gas (CNG), including renewable natural gas (RNG), compressed hydrogen and battery-electric systems as part of its portfolio of clean fuel solutions. Liquid storage of natural (renewable) gas and hydrogen will add a new dimension to its existing offering, complementing its portfolio and unlocking new opportunities for Hexagon Agility and Hexagon Purus, respectively.
Commercializing and Industrializing Cryoshelter Tanks
"Cryoshelter has a potentially disruptive technology with competitive edge compared to existing technology alternatives in the market. Our goal is to aid the commercialization and industrialization of this technology,” says Jon Erik Engeset, CEO of Hexagon Composites. “The addition of Cryoshelter’s technology extends our product portfolio to include leading liquid gas solutions. This will further strengthen our efforts to drive decarbonization in the heavy-duty transport sector, support Europe and other key geographies in securing energy independence and reinforce our position as a global leader in clean energy solutions.”
“Our people possess extensive education, knowledge and experience in the engineering and design of cryogenic tanks. We are excited to team up with Hexagon as they bring industrial expertise, a global presence and customer potential to escalate the scale up of our operations,” says Dr. Matthias Rebernik, CEO and Founder of Cryoshelter. “Hexagon’s investment into our company is proof of confidence in our technology.”
Best in Class Cryogenic Storage Technology on Display at Hexagon Booth #1237 at the 2022 ACT Expo in Long Beach, CA
Renewable natural gas, in liquid or gaseous form, is the only readily available, cost competitive fuel with immediate potential to reduce heavy-duty trucking emissions. As fleet owners seek alternative fuels to meet ever ambitious sustainability targets, RNG can play a key role in their efforts to decarbonize the commercial transportation sector.
In liquid form, natural (renewable) gas has a high energy density. Cryoshelter’s technology leverages this energy density by providing best in class utilization of vehicle frame rail space. This results in a driving range that is comparable to diesel and a total cost of ownership that is significantly lower for the fleet owner.
Together, Hexagon and Cryoshelter will industrialize Cryoshelter’s existing LNG technology and production capability, and use the LNG technology platform to further develop liquid hydrogen (LH2) solutions for heavy duty transport.
Further Develop and Scale Up
Hexagon Composites ASA will make an initial investment to acquire 40% of Cryoshelter’s liquid natural (renewable) gas (LNG) business, with options to buy remaining interests over the next 3 to 10 years. Together with Cryoshelter, Hexagon will further develop the technology and scale up the business over the coming years.
Hexagon Purus ASA (owned 73.3% by Hexagon Composites) will make an initial investment to acquire 40% of Cryoshelter’s liquid hydrogen (LH2) business, with options to buy remaining interests over the next 5 to 10 years. Together with Cryoshelter, Hexagon Purus will further develop the technology and business over the coming years. (Reference Hexagon Purus announcement, April 21, 2022).
The separation of Cryoshelter’s liquid natural (renewable) gas and liquid hydrogen businesses recognizes the different phases of market and product development. There is an established market for liquid natural gas mobility solutions and Cryoshelter’s technology is already at a pre-commercial stage, while the market and products for liquid hydrogen storage are in the early stage of development with longer timeframe to commercialization.
Closing of the Transaction is expected to take place by the third quarter of 2022, subject to fulfilment of certain closing conditions and customary regulatory approvals.
Decarbonization will Require Compressed and Cryogenic Solutions
LNG has emerged as the leading natural gas alternative in Europe due to a significant infrastructure network, favorable cost position and preferred truck configuration. Over the last year, the number of new LNG truck registrations and filling stations have increased significantly, and higher growth is expected over the next decade as fleet operators are opting for readily available, cost competitive fuels with immediate emission saving potential such as RNG (biomethane).
Supported by European legislation, it is expected that renewable natural gas, alongside battery-electric and fuel cell-electric technologies will play a key role in the efforts to decarbonize the commercial transportation sector in Europe.
Interviews:
Eric Bippus, SVP Global Sales and Marketing at Hexagon Agility, Todd Sloan, EVP Systems at Hexagon Purus and Matthias Rebernik, CEO Cryoshelter will be available on site at the exhibition. To schedule a meeting:
For more information, or to arrange one-to-one interviews please contact Jelena Rowe (Hexagon Agility) or Ina Jünemann (Hexagon Purus).
Jelena Rowe, Marketing & Communications, Hexagon Agility
Telephone: +1 310-872-0535 | jelena.rowe@hexagonagility.com
Ina Jünemann, Marketing & Communications, Hexagon Purus
Telephone: +49 561 58549-265 | ina.juenemann@hexagonpurus.com
About Cryoshelter GmbH
Cryoshelter is an advanced liquid natural gas tank technology company founded in 2008 in Austria. The company has developed and secured patented technology for heavy duty trucks and buses using cryogenic storage solutions for liquid natural gas and liquid hydrogen gas based on same technology platform. Cryoshelter’s commercialized liquid natural gas tanks allow for maximum utilization of space to give industry leading performance. The company is headquartered in Graz, Austria. Learn more at www.cryoshelter.com
About Hexagon Composites ASA
Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Hexagon’s solutions enable storage, transportation, and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.
https://www.globenewswire.com/news-release/2022/05/10/2440266/0/en/Hexagon-Expands-its-Portfolio-of-Clean-Fuel-Solutions.html
Redigert 11.05.2022 kl 00:17
Du må logge inn for å svare
The Observer
09.05.2022 kl 12:54
6006
09.05.2022
Hexagon Purus Maritime, a wholly owned subsidiary of Hexagon Purus, has received its inaugural order for cylinders to be used in onboard storage of hydrogen in maritime vessels. Hexagon Purus’ type 4 hydrogen cylinders will be used in onboard swappable storage containers for maritime vessels operating in the inland waterways in Europe. The value of the order is approximately EUR 1.1 million (approx. NOK 11 million).
Driving Energy Transformation
“Our Type 4 high-pressure cylinders are at the core of what we do and with their corrosion resistance and long lifetime, the cylinders enable lower operational cost and total cost of ownership, which makes them ideal for maritime applications”, says Robert Haugen, Managing Director of Hexagon Purus Maritime. “This order represents an important commercial milestone for Hexagon Purus Maritime and lends further credence to our maritime strategy”.
Hexagon Purus Maritime, a wholly owned subsidiary of Hexagon Purus, has received its inaugural order for cylinders to be used in onboard storage of hydrogen in maritime vessels. Hexagon Purus’ type 4 hydrogen cylinders will be used in onboard swappable storage containers for maritime vessels operating in the inland waterways in Europe. The value of the order is approximately EUR 1.1 million (approx. NOK 11 million).
Driving Energy Transformation
“Our Type 4 high-pressure cylinders are at the core of what we do and with their corrosion resistance and long lifetime, the cylinders enable lower operational cost and total cost of ownership, which makes them ideal for maritime applications”, says Robert Haugen, Managing Director of Hexagon Purus Maritime. “This order represents an important commercial milestone for Hexagon Purus Maritime and lends further credence to our maritime strategy”.
Rect Angel
06.05.2022 kl 22:28
6329
Slettet brukerskrev Nu kjør vi jeklare !
He, he, gjerne det, men vil se det før jeg tror det. Blir uansett sittende i Hexagon-selskapene. Lenge. Til tross for at man her som aksjonær må gjennom en mer krevende 'skjærsild' enn jeg noensinne har vært borti på børs når man tar i betraktning hva disse to selskapene faktisk leverer og fremtidsutsiktene de har, er feelingen ekstremt god.
For ordens skyld hvis noen måtte lure på hva skjærsild er ;)
https://no.wikipedia.org/wiki/Skj%C3%A6rsilden
For ordens skyld hvis noen måtte lure på hva skjærsild er ;)
https://no.wikipedia.org/wiki/Skj%C3%A6rsilden
Redigert 07.05.2022 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
06.05.2022 kl 21:33
6391
Verdens billigste industrivirksomhet stupte 7%++ og ble enda billigere på Oslo Børs i dag. Inntok med det 4.plass på taperlisten, på dagen datterselskapet Hexagon Purus (Hexagon Composites eier 73.29% av aksjene i Hexagon Purus) børsmeldte en meget spennende avtale om hydrogenbussprosjekt i Hong Kong. Bør egentlig være unødvendig å si, men dette er en avtale med potensial!
https://newsweb.oslobors.no/message/561337
Så litt rart at man blir møtt med en kald skulder og til de grader får tommelen ned på børsen, men slikt har man som aksjonær blitt vant til det siste drøye året når Hexagon Group selskapene børsmelder avtaler. Og børsmeldte avtaler har det vært utrolig mange av det siste drøye året, og 'regelen' er altså at kursen ikke reagerer positivt når slike meldes.
Nok om det. I min verden er Hexagon Group selskapene virksomheter med gedigent potensial i etthvert tidsperspektiv.
En av mange grunner til dette er de eksplosive vekstutsiktene når det gjelder opptak av RNG/renwable natural gas/biometan som energikilde ettersom Hexagon Composites' Hexagon Agility er globalt markedsledende innen lagring/tanking og transport av gass samt ikke minst gassbaserte drivstoffsystemer. I dag har Hexagon Agility publisert denne meget lesverdige artikkelen om RNG, en energikilde som ikke står på dagsorden og vel nærmest er som helt ukjent å regne i Norge. I for eksempel California derimot, kjører vel omtrent alt som er av gassdrevet tungtransport på vei nå på RNG.
Gjengir kun første avsnitt her.
RNG’s Direct Cost, Emission Benefits Continue to Improve
May 6, 2022
The future of clean transportation continues to evolve, with several clean fuels and technologies providing fleets with many choices when trying to reduce carbon emissions and create a more sustainable future for their clients, employees, and the communities they serve.
While some of these technologies continue to develop, others are available now and enable a jump-start on emissions reductions through utilizing the only fuel that has been quantified as carbon negative — renewable natural gas.
https://www.act-news.com/news/rngs-direct-cost-emission-benefits-continue-to-improve/
https://newsweb.oslobors.no/message/561337
Så litt rart at man blir møtt med en kald skulder og til de grader får tommelen ned på børsen, men slikt har man som aksjonær blitt vant til det siste drøye året når Hexagon Group selskapene børsmelder avtaler. Og børsmeldte avtaler har det vært utrolig mange av det siste drøye året, og 'regelen' er altså at kursen ikke reagerer positivt når slike meldes.
Nok om det. I min verden er Hexagon Group selskapene virksomheter med gedigent potensial i etthvert tidsperspektiv.
En av mange grunner til dette er de eksplosive vekstutsiktene når det gjelder opptak av RNG/renwable natural gas/biometan som energikilde ettersom Hexagon Composites' Hexagon Agility er globalt markedsledende innen lagring/tanking og transport av gass samt ikke minst gassbaserte drivstoffsystemer. I dag har Hexagon Agility publisert denne meget lesverdige artikkelen om RNG, en energikilde som ikke står på dagsorden og vel nærmest er som helt ukjent å regne i Norge. I for eksempel California derimot, kjører vel omtrent alt som er av gassdrevet tungtransport på vei nå på RNG.
Gjengir kun første avsnitt her.
RNG’s Direct Cost, Emission Benefits Continue to Improve
May 6, 2022
The future of clean transportation continues to evolve, with several clean fuels and technologies providing fleets with many choices when trying to reduce carbon emissions and create a more sustainable future for their clients, employees, and the communities they serve.
While some of these technologies continue to develop, others are available now and enable a jump-start on emissions reductions through utilizing the only fuel that has been quantified as carbon negative — renewable natural gas.
https://www.act-news.com/news/rngs-direct-cost-emission-benefits-continue-to-improve/
Redigert 06.05.2022 kl 21:40
Du må logge inn for å svare
Dead cat bounc
04.05.2022 kl 21:17
6593
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i Hexagon Composites og aksjen ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 34.50 kroner. Aksjen anses teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 93)
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 93)
Rect Angel
04.05.2022 kl 12:22
6708
1 + 1 = 2
Det er bare å klikke på linken så kan man med egne øyne se Hexagon Agilitys imponerende partner-/kundeportefølje:
https://hexagonagility.com/
Så kan man i neste omgang lese disse ferske nyhetene om veksten i opptak av RNG/renewable natural gas/biometan som drivstoff i USA, og merk særlig at her er det, ved siden av de store kuttene av klimagassutslipp, med dagens priser også betydelige økonomiske besparelser å hente for transportaktørene når man erstatter diesel med RNG:
Interest in RNG motor fuel continues to grow
By Coalition for Renewable Natural Gas | May 03, 2022
Natural Gas Vehicles for America (NGVAmerica) and Coalition for Renewable Natural Gas (RNG Coalition) today announced that 64 percent of all on-road fuel used in natural gas vehicles in calendar year 2021 was renewable natural gas (RNG).
Captured above ground from organic material in agricultural, wastewater, landfill, or food waste, RNG can produce carbon-negative results when fueling on-road vehicles like short- and long-haul trucks, transit buses, and refuse and recycling collection vehicles. California Air Resources Board data confirms that the annual average carbon intensity (CI) value of California’s bio-CNG vehicle fuel portfolio in its Low Carbon Fuel Standard (LCFS) program was carbon negative and below zero at -44.41 gCO2e/MJ for calendar year 2021.
RNG use as a transportation fuel grew 13 percent over 2020 volumes, up 234 percent
from 2017 levels. NGVAmerica and RNG Coalition report that in 2021 a total of 610 million gallons (GGE) of natural gas were used as motor fuel. Of that, 390 million gallons (GGE) were from renewable sources.
“Transitioning to renewable natural gas-fueled vehicles is the most affordable and immediate climate positive change a fleet can make today,” said Dan Gage, president of NGVAmerica. “With current savings of up to $2.60/gallon or more over diesel, fleets can slash annual fueling costs while virtually eliminating NOx and particulate matter emissions and decarbonizing their freighting operations.”
“Renewable Natural Gas supply is growing,” said Johannes Escudero, founder and CEO of Coalition for Renewable Natural Gas. “With 250 RNG facilities transforming waste into fuel, and another 237 facilities on the way, we are increasingly able to affordably offer consumers the opportunity to decarbonize with RNG - the cleanest of any fuel available today.”
RNG use as a motor fuel in 2021 displaced 3.8 million metric tons of carbon dioxide equivalent (CO2e). Put into perspective, RNG motor fuel use last year:[4]
•Lowered greenhouse gas emissions, equivalent to removing the GHG from over 9.4 billion miles driven by the average passenger car;
•Eliminated CO2 emissions, equivalent to removing CO2 emissions from more than 427 million gallons of gasoline consumed; and
•Sequestered carbon, equal to growing close to 63 million tree seedlings for ten years, or 4.5 million acres of U.S. forests for one year.
Details of today’s report – including graphics – can be accessed at: NGVAmerica’s website HERE and RNG Coalition’s website HERE.
https://biomassmagazine.com/articles/18945/interest-in-rng-motor-fuel-continues-to-grow
1 + 1 = 2
Det er bare å klikke på linken så kan man med egne øyne se Hexagon Agilitys imponerende partner-/kundeportefølje:
https://hexagonagility.com/
Så kan man i neste omgang lese disse ferske nyhetene om veksten i opptak av RNG/renewable natural gas/biometan som drivstoff i USA, og merk særlig at her er det, ved siden av de store kuttene av klimagassutslipp, med dagens priser også betydelige økonomiske besparelser å hente for transportaktørene når man erstatter diesel med RNG:
Interest in RNG motor fuel continues to grow
By Coalition for Renewable Natural Gas | May 03, 2022
Natural Gas Vehicles for America (NGVAmerica) and Coalition for Renewable Natural Gas (RNG Coalition) today announced that 64 percent of all on-road fuel used in natural gas vehicles in calendar year 2021 was renewable natural gas (RNG).
Captured above ground from organic material in agricultural, wastewater, landfill, or food waste, RNG can produce carbon-negative results when fueling on-road vehicles like short- and long-haul trucks, transit buses, and refuse and recycling collection vehicles. California Air Resources Board data confirms that the annual average carbon intensity (CI) value of California’s bio-CNG vehicle fuel portfolio in its Low Carbon Fuel Standard (LCFS) program was carbon negative and below zero at -44.41 gCO2e/MJ for calendar year 2021.
RNG use as a transportation fuel grew 13 percent over 2020 volumes, up 234 percent
from 2017 levels. NGVAmerica and RNG Coalition report that in 2021 a total of 610 million gallons (GGE) of natural gas were used as motor fuel. Of that, 390 million gallons (GGE) were from renewable sources.
“Transitioning to renewable natural gas-fueled vehicles is the most affordable and immediate climate positive change a fleet can make today,” said Dan Gage, president of NGVAmerica. “With current savings of up to $2.60/gallon or more over diesel, fleets can slash annual fueling costs while virtually eliminating NOx and particulate matter emissions and decarbonizing their freighting operations.”
“Renewable Natural Gas supply is growing,” said Johannes Escudero, founder and CEO of Coalition for Renewable Natural Gas. “With 250 RNG facilities transforming waste into fuel, and another 237 facilities on the way, we are increasingly able to affordably offer consumers the opportunity to decarbonize with RNG - the cleanest of any fuel available today.”
RNG use as a motor fuel in 2021 displaced 3.8 million metric tons of carbon dioxide equivalent (CO2e). Put into perspective, RNG motor fuel use last year:[4]
•Lowered greenhouse gas emissions, equivalent to removing the GHG from over 9.4 billion miles driven by the average passenger car;
•Eliminated CO2 emissions, equivalent to removing CO2 emissions from more than 427 million gallons of gasoline consumed; and
•Sequestered carbon, equal to growing close to 63 million tree seedlings for ten years, or 4.5 million acres of U.S. forests for one year.
Details of today’s report – including graphics – can be accessed at: NGVAmerica’s website HERE and RNG Coalition’s website HERE.
https://biomassmagazine.com/articles/18945/interest-in-rng-motor-fuel-continues-to-grow
1 + 1 = 2
Redigert 04.05.2022 kl 12:31
Du må logge inn for å svare
Kjære gitarmannen, helt fint om du ikke har noe innsiktsfullt å dele på forumet, men spar gjerne oss andre for slike sutrekommentarer! Monitor leverer hele tiden velskrevne og interessante betraktninger, i tillegg til sine bidrag på TA. Han er et funn for et forum som stadig forsøples av dårlig formulerte, intetsigende kommentarer. Og om ikke monitor sine innlegg passer med ditt verdensbilde, så betyr ikke det at han tar feil og at du har rett til å ta mann istedetfor ball.
Hilsen fra en som er lei av at de som har lite å melde, ofte har en tendes til å gå etter person og ikke sak, og må også legge til at jeg har både stor glede og nytte av monitor sine innlegg. Så er det sagt :-)
Hilsen fra en som er lei av at de som har lite å melde, ofte har en tendes til å gå etter person og ikke sak, og må også legge til at jeg har både stor glede og nytte av monitor sine innlegg. Så er det sagt :-)
Rect Angel
03.05.2022 kl 19:26
6341
Liten artikkel med info rundt Hexagon Groups oppkjøp av 40% eierandel i østerrikske Cryoshelter GmbH, som Hexagon Group hevder besitter markedsledende teknologi for tanking/lagring av flytende LNG og flytende hydrogen.
Hexagon Groups oppkjøp ble gjennomført ved at Hexagon Composites kjøper 40% av Cryoshelter GmbHs flytende LNG-virksomhet og Hexagon Purus 40% av den flytende hydrogen-virksomheten. Avtalen inneholder også en opsjon som gir Hexagon Group mulighet til å kjøpe de resterende 60% av Cryoshelter GmbH i løpet av 3 - 10 år.
03 May 2022 Business Law
Hexagon joins Cryoshelter: The consultants
Energy. Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon companies: The new alliance partners are interested in liquefied natural gas and liquefied hydrogen technology and have SCWP Schindhelm at their side.
Specifically, Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon Composites ASA into the liquefied natural gas business and Hexagon Purus ASA into the liquid hydrogen business, according to the law firm. The deals with the Norway-based Hexagon Group were each in the form of a minority stake with an option to acquire all of the shares within a period of time after closing.
The transaction
Hexagon Composites ASA and its subsidiary Hexagon Purus ASA aim to commercialize and industrialize Cryoshelter's technological expertise to develop cryogenic tank technologies for LNG and liquid hydrogen through additional funding. Liquefied natural gas is seen as a possible interim solution for more energy independence in Europe and as a more sustainable energy source.
The enterprise
Cryoshelter GmbH is a company founded in Austria in 2008 that deals with liquid gas tank technologies. The company developed a now patented technology for heavy-duty trucks and buses. The industry-leading and groundbreaking technology enables maximum use of space. Hexagon will now further develop the technology together with Cryoshelter.
the teams
The Binder Grösswang team was led by partner Florian Khol and attorney Christoph Schober (both lead, corporate / M&A) and was supported by partner Clemens Willvonseder (tax law), attorney Regina Kröll (regulatory), attorney Sabine Apfl-Trompeter and attorney Manuel Müllner (both employment law) and associate Valentina Hekele (corporate).
Hexagon was advised by SCWP Schindhelm, led by partners Immanuel Gerstner and Lukas Leitner
https://extrajournal.net/2022/05/03/hexagon-steigt-bei-cryoshelter-ein-die-berater/
Børsmeldingen om oppkjøpet:
https://newsweb.oslobors.no/message/559586
Hexagon Groups oppkjøp ble gjennomført ved at Hexagon Composites kjøper 40% av Cryoshelter GmbHs flytende LNG-virksomhet og Hexagon Purus 40% av den flytende hydrogen-virksomheten. Avtalen inneholder også en opsjon som gir Hexagon Group mulighet til å kjøpe de resterende 60% av Cryoshelter GmbH i løpet av 3 - 10 år.
03 May 2022 Business Law
Hexagon joins Cryoshelter: The consultants
Energy. Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon companies: The new alliance partners are interested in liquefied natural gas and liquefied hydrogen technology and have SCWP Schindhelm at their side.
Specifically, Binder Grösswang advised Cryoshelter GmbH on the entry of Hexagon Composites ASA into the liquefied natural gas business and Hexagon Purus ASA into the liquid hydrogen business, according to the law firm. The deals with the Norway-based Hexagon Group were each in the form of a minority stake with an option to acquire all of the shares within a period of time after closing.
The transaction
Hexagon Composites ASA and its subsidiary Hexagon Purus ASA aim to commercialize and industrialize Cryoshelter's technological expertise to develop cryogenic tank technologies for LNG and liquid hydrogen through additional funding. Liquefied natural gas is seen as a possible interim solution for more energy independence in Europe and as a more sustainable energy source.
The enterprise
Cryoshelter GmbH is a company founded in Austria in 2008 that deals with liquid gas tank technologies. The company developed a now patented technology for heavy-duty trucks and buses. The industry-leading and groundbreaking technology enables maximum use of space. Hexagon will now further develop the technology together with Cryoshelter.
the teams
The Binder Grösswang team was led by partner Florian Khol and attorney Christoph Schober (both lead, corporate / M&A) and was supported by partner Clemens Willvonseder (tax law), attorney Regina Kröll (regulatory), attorney Sabine Apfl-Trompeter and attorney Manuel Müllner (both employment law) and associate Valentina Hekele (corporate).
Hexagon was advised by SCWP Schindhelm, led by partners Immanuel Gerstner and Lukas Leitner
https://extrajournal.net/2022/05/03/hexagon-steigt-bei-cryoshelter-ein-die-berater/
Børsmeldingen om oppkjøpet:
https://newsweb.oslobors.no/message/559586
Redigert 03.05.2022 kl 19:35
Du må logge inn for å svare
Så må du lese/ forstå det som HEX+ sitt største potensialet: ALLE kan med flaks få storfisk på kroken, når dammen er stor, og bare blir større. Så klarer alle også med litt flaks å lande storfisk… Det jeg er ute er rett ledelse til rett tid med rette innstillingen. Å bruke brekkstanga til å få kjøpt billige HPUR aksjer ( siste emisjon, som var en UFORNUFTIG emisjon, som utvannet oss, og beriket de med nær tilknytning), viste seg ( i motsetning til hva jeg foreslo) helt bak mål. Det er etterhvert så mange feilsteg ( sett med småaksjonærenes øyne), at han må kastet ved neste korsvei. Få inn min favorittsjåfør, eller fusjoner med en stor aktør…der ligger det et betydelig potensialet. Flaks kan de selvsagt fortsatt ha.
Redigert 29.04.2022 kl 12:55
Du må logge inn for å svare
Flotte saker…Trenger ikke dine « kommentarer», som går ofte på person og ikke sak… tips: gå inn i regnskapet til HEX, fra han overtok: Gi Engeset ett år eller to før hans ledelse gir utslag på regnskapet, og totaliser fortjeneste per aksje frem til nå, samt kursutviklingen til idag. Sammenlign det gjerne med peers.. se også på hva han og busslasset med lederne har stukket av med i samme periode… Det eneste som kan redde ham er at det blir underskrifter på de to gigantkontrakter, og at avtalene er profesjonelle ( ikke slik som tidligere, hvor en stor tysk bilaktør annulerte, og selskapet ikke hadde noen form for sikring). Jeg har nå mest fokus på Q1 og disse underskrifter ( samt innholdet). Det er det nok flere som har.
Jeg er drittlei glansbildene og aksjonærer som blir bedt om å fylle kassene, og lommene til busslasset. Det er fra NÅ og utover de må begynne å levere varene. 1,50 i tap ifjor var i tråd med mine egne anslag, men nå må han vise at de har kontroll på kostnadsside, og så må de slutte med å spekulere i valuta. HEX+ er en topptung bedrift og trenger en totalrenovering. Som sagt tidligere: jeg liker bilen, men ikke sjåføren, og alle grusveier den kjører på i 50 km. i timen. Bedre med tyske og danske autobaner, og litt større fart takk. Min favoritt sjåfør: Hilde Merete Aasheim. Hun vet nøyaktig hva som skal til for at selskapet skal tjene penger, og kan vokse både organisk og på andre måter. Kursen på HEX+ vil eksplodere med en leder i hennes klasse. Imens homper vi videre med en kurs på samme nivå som i april 2019. NEL har steget 130% i samme tidsrom for å ta ett eksempel.
Jeg er drittlei glansbildene og aksjonærer som blir bedt om å fylle kassene, og lommene til busslasset. Det er fra NÅ og utover de må begynne å levere varene. 1,50 i tap ifjor var i tråd med mine egne anslag, men nå må han vise at de har kontroll på kostnadsside, og så må de slutte med å spekulere i valuta. HEX+ er en topptung bedrift og trenger en totalrenovering. Som sagt tidligere: jeg liker bilen, men ikke sjåføren, og alle grusveier den kjører på i 50 km. i timen. Bedre med tyske og danske autobaner, og litt større fart takk. Min favoritt sjåfør: Hilde Merete Aasheim. Hun vet nøyaktig hva som skal til for at selskapet skal tjene penger, og kan vokse både organisk og på andre måter. Kursen på HEX+ vil eksplodere med en leder i hennes klasse. Imens homper vi videre med en kurs på samme nivå som i april 2019. NEL har steget 130% i samme tidsrom for å ta ett eksempel.
Redigert 29.04.2022 kl 00:54
Du må logge inn for å svare
Gitarhelt1
28.04.2022 kl 23:59
6612
Jeg orker ikke engang kommentere Monitor1 sine innlegg. Hex selskapene leverer som bare det og jeg har full tillit til ledelsen
Rect Angel
28.04.2022 kl 20:51
6707
Har annet å gjøre nå så kort bare for å presisere. Engeset sa helt løselig at han 'ikke utelukket at Composites en gang i fremtiden kunne komme til å selge seg ned til under 50% eierandel i Purus'. Etter min mening blir det helt absurd 'å gå etter Engeset' på grunn av den uttalelsen. Han sa jo samtidig rett ut at det ikke var aksjonærvennlig å gjøre det nå, som riktig er.
Styrer og ledelser i Hexagon Group gjør IMO en super jobb og har nå posisjonert Hexagon Group selskapene i aldeles nydelige strategiske posisjoner med henblikk på å forsyne seg grovt og grådig av monsterveksten innen megatrender.
Engeset ble forøvrig gjenvalgt som styreleder i Purus frem til 2024 på gårsdagens ordinære generalforsamling i Purus.
Styrer og ledelser i Hexagon Group gjør IMO en super jobb og har nå posisjonert Hexagon Group selskapene i aldeles nydelige strategiske posisjoner med henblikk på å forsyne seg grovt og grådig av monsterveksten innen megatrender.
Engeset ble forøvrig gjenvalgt som styreleder i Purus frem til 2024 på gårsdagens ordinære generalforsamling i Purus.
Redigert 28.04.2022 kl 23:00
Du må logge inn for å svare
At Engeset antydet å selge seg ned under 50% i HPUR, har vel mest å gjøre med at han gjør det om han føler sin egen stilling truet. Det ville være en strategisk blunder, og noe som bare illustrerer ytterligere at han ikke er rett man på rett plass til rett tid. Da er det faktisk bedre at han tar en Røkke og la HPUR inngå i HEX igjen. Få inn en leder over ham, eller fusjoner med en profesjonell aktør!
Redigert 28.04.2022 kl 20:31
Du må logge inn for å svare
mercedesglk skrev Ove, forstår du hva du selv skriver? Rectangel har helt rett.
Haha😂. Nå er vi der igjen. Selv meglerhus klør seg i huet om slike fenomener, som er normalen: Mange selskaper som har fisjonert ut selskaper, hvor de beholder aksjemajoriteten, og hvor disse selvsagt har en verdi for moderselskapet, men som ikke kan verdsettes med kun matematikk. Så kan man mene at HEX kan kjøpes gratis, eller at HEX+ neppe er verdt 16 milliarder….
Markedet mener det siste, og verdsetter HEX til 7 milliarder. Er man i tvil: Markedet har alltid rett. Det som vil endre verdisettelser er nye momenter: Alt fra selskapsspesifikke til makrorelaterte og politiske/ geopolitiske forhold;
To underskrifter på HPUR avtaler, som selskapet har signalisert til markedet, og som har blitt brukt for å få til en emisjon, ville føre til en betydelig økning i kursen i HPUR, og en endog mindre økning i kursen på HEX. Uteblir disse ( en kriminell handling i mine øyne), så faller HPUR mer enn HEX. Om sosiopaten imorgen får et fatalt hjerteinfarkt, så stiger aksjer. Slipper han en atombombe over Berlin, så faller aksjer.
Så må enhver vurdere hva som er sannsynlige scenarioer; For to dager siden solgte jeg aksjer fordi jeg fryktet at Nasdaq ville bryte støttenivået, og dermed utløse en ny sell off ( da ville jeg ha en krigskasse). Idag stiger indeksen for annen dag på rad og var frykten grunnløs…
For to dager siden kasserte jeg mine egne nye kursmål for HEX+, men fortsetter børser oppover, må det igjen blåses støv fra disse.
Slik er jo markedet: Dynamisk og ikke statisk. Selv mener jeg at å vurdere verdiene i HEX+ aldri har vært vanskeligere. Men selv om de er det er jeg betydelig eksponert i HEX. Mest fordi jeg mener den er undervurdert i forhold til de store strukturelle endringer som fremskyndes i Europa, som inkluderer ikke minst gass, men også fordi prosessen i HPUR takket være ventepenger i batteripakker går raskere, noe som gagner HEX.
Hvor raskere dattera blir selvstendig og flytter inn i egen leilighet, og har økonomien på stell, hvor bedre er det for mor ( og far)😂
Markedet mener det siste, og verdsetter HEX til 7 milliarder. Er man i tvil: Markedet har alltid rett. Det som vil endre verdisettelser er nye momenter: Alt fra selskapsspesifikke til makrorelaterte og politiske/ geopolitiske forhold;
To underskrifter på HPUR avtaler, som selskapet har signalisert til markedet, og som har blitt brukt for å få til en emisjon, ville føre til en betydelig økning i kursen i HPUR, og en endog mindre økning i kursen på HEX. Uteblir disse ( en kriminell handling i mine øyne), så faller HPUR mer enn HEX. Om sosiopaten imorgen får et fatalt hjerteinfarkt, så stiger aksjer. Slipper han en atombombe over Berlin, så faller aksjer.
Så må enhver vurdere hva som er sannsynlige scenarioer; For to dager siden solgte jeg aksjer fordi jeg fryktet at Nasdaq ville bryte støttenivået, og dermed utløse en ny sell off ( da ville jeg ha en krigskasse). Idag stiger indeksen for annen dag på rad og var frykten grunnløs…
For to dager siden kasserte jeg mine egne nye kursmål for HEX+, men fortsetter børser oppover, må det igjen blåses støv fra disse.
Slik er jo markedet: Dynamisk og ikke statisk. Selv mener jeg at å vurdere verdiene i HEX+ aldri har vært vanskeligere. Men selv om de er det er jeg betydelig eksponert i HEX. Mest fordi jeg mener den er undervurdert i forhold til de store strukturelle endringer som fremskyndes i Europa, som inkluderer ikke minst gass, men også fordi prosessen i HPUR takket være ventepenger i batteripakker går raskere, noe som gagner HEX.
Hvor raskere dattera blir selvstendig og flytter inn i egen leilighet, og har økonomien på stell, hvor bedre er det for mor ( og far)😂
Redigert 28.04.2022 kl 20:21
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
28.04.2022 kl 20:01
6724
Telegrafisten (for antar det er der du har hentet nicket fra), som jeg har svart deg før, lik eller mislik utregningene jeg presenterer, kun basert på aksjekurser og eierandeler, som du korrekt påpeker.
Akkurat nå gleder jeg meg veldig over den børsmeldte ordreinngangen til Hexagon Composites bare det siste drøye døgnet, verdt ~ 700 millioner NOK, fra kun to kunder i Composites' meget imponerende kundeportefølje (se innlegg på denne tråden i går og i dag for info og detaljer om disse kontraktene), men takk også for tipset om alternativ pengeplassering. Du trenger imidlertid ikke tvile et sekund på at jeg blir sittende i begge Hexagon Group aksjene. Lenge. Har vel knapt hatt en bedre feeling i aksjemarkedet noensinne når det gjelder fremtidsutsikter, enn her.
Så vil jeg på generell basis råde deg til å bare ignorere det du synes er så dumt at det irriterer deg. Overse det bare og la det ikke gå innpå deg.
Merk deg heller det kelle nettopp postet her på tråden. Under Q4 2021 presentasjonene i februar sa nemlig Engeset (CEO i Composites og styreleder i Purus) at man i Hexagon Composites ikke var fremmed for å redusere eierandelen sin i Hexagon Purus til under 50% av aksjene (i dag er den på 73.29%), men at man på nåværende tidspunkt så det som mest aksjonærvennlig å bli sittende på hele eierposten. Så får man tolke den uttalelsen som man vil og vente i spenning på til hvilken kurs styre og ledelse i Composites eventuelt velger å avhende noen av sine Purus-aksjer og hvilke verdier et slikt eventuelt salg vil bringe inn i Composites-kassen, en gang i fremtiden.
Akkurat nå gleder jeg meg veldig over den børsmeldte ordreinngangen til Hexagon Composites bare det siste drøye døgnet, verdt ~ 700 millioner NOK, fra kun to kunder i Composites' meget imponerende kundeportefølje (se innlegg på denne tråden i går og i dag for info og detaljer om disse kontraktene), men takk også for tipset om alternativ pengeplassering. Du trenger imidlertid ikke tvile et sekund på at jeg blir sittende i begge Hexagon Group aksjene. Lenge. Har vel knapt hatt en bedre feeling i aksjemarkedet noensinne når det gjelder fremtidsutsikter, enn her.
Så vil jeg på generell basis råde deg til å bare ignorere det du synes er så dumt at det irriterer deg. Overse det bare og la det ikke gå innpå deg.
Merk deg heller det kelle nettopp postet her på tråden. Under Q4 2021 presentasjonene i februar sa nemlig Engeset (CEO i Composites og styreleder i Purus) at man i Hexagon Composites ikke var fremmed for å redusere eierandelen sin i Hexagon Purus til under 50% av aksjene (i dag er den på 73.29%), men at man på nåværende tidspunkt så det som mest aksjonærvennlig å bli sittende på hele eierposten. Så får man tolke den uttalelsen som man vil og vente i spenning på til hvilken kurs styre og ledelse i Composites eventuelt velger å avhende noen av sine Purus-aksjer og hvilke verdier et slikt eventuelt salg vil bringe inn i Composites-kassen, en gang i fremtiden.
Redigert 28.04.2022 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
kelle
28.04.2022 kl 18:57
6646
mercedesglk skrev Ove, forstår du hva du selv skriver? Rectangel har helt rett.
HEX har uttalt at de engang i fremtiden kan komme til å selge sin andel I Hpur.
Dersom de skulle bestemme seg for å gjøre dette nå.
Hva ville det gitt av klingende mynt i HEX kassa. ?
Hva ville kursen på HEX blitt etter salget ?
Hører gjerne hva Dere mener.
Dersom de skulle bestemme seg for å gjøre dette nå.
Hva ville det gitt av klingende mynt i HEX kassa. ?
Hva ville kursen på HEX blitt etter salget ?
Hører gjerne hva Dere mener.