PGS - GLEMT POTENSIALE
Børsverdi 1254 mill. Bibloteket og 8 3d fartøyer må jo ha hatt en brukbar verdiutvikling i det siste. Gjelden i forhold til eierdelene blir mindre for hver dag.Her bør det komme positive overraskelse.
kapteinkjeks
04.04.2022 kl 11:49
4617
Selv leser jeg det som om støttet på holdt. Lastet ihvertfall opp nye 245K. Er du sikker på at ikke støtten er på 2.82?
Redigert 04.04.2022 kl 11:51
Du må logge inn for å svare
Det er i grunn riktig det gjennom bunn 2,8180 31 mars. Uansett får vi bare se an dagen og close. Blir neppe fattig av å laste opp her så jeg kjøper her ned mot 2,55 om mulig.
Ender vel fort i 0 denne hvis det ikke refinansieres.
Blir vel det vanlige pakka, der dagens sitter igjen med 1% og en aksje som faller 95%
Blir vel det vanlige pakka, der dagens sitter igjen med 1% og en aksje som faller 95%
Maxx
04.04.2022 kl 12:04
4495
Hvor mange ganger ( mange helger) skal E24 og Hegnar Online skrive om PGS og gjelden og at aksjen kan gå ned og at den nå shortes og at den anbefales ned?
De har jo skrevet om det samme og med samme argumentet og kommentarene sikkert 5-6 ganger nå de siste 5-6 ukene
De har jo skrevet om det samme og med samme argumentet og kommentarene sikkert 5-6 ganger nå de siste 5-6 ukene
nafa
04.04.2022 kl 12:12
4437
Og særlig mye hyppigere etterhvert som de kjører kursen ned.
Tar den seg en tur opp hares det lite.
Her gjelder det å ikke gå tom for ressurser.
Tar den seg en tur opp hares det lite.
Her gjelder det å ikke gå tom for ressurser.
WETrader
04.04.2022 kl 12:13
4443
I oktober 2021 fikk PGS en avtale med kreditorene uten noen emisjon...da var oljeprisen ca 70-80...hvorfor skulle ikke PGS få til en slik avtale i 2022 når oljeprisen er over 100?...kan noen forklare?...
https://www.dn.no/bors/pgs/seismikk/kriserammede-pgs-med-langt-steg-mot-redningen/2-1-898083
https://www.dn.no/bors/pgs/seismikk/kriserammede-pgs-med-langt-steg-mot-redningen/2-1-898083
Georg Dokkon
04.04.2022 kl 12:14
4444
De fortsetter med drittpakkene sine så lenge de ikke får noen motstand, det som er synd er at ingen snakker om potensialet som er i emning når det gjelder gass/olje som allerede er en knapp ressurs, og ikke minst ledelsen som aldri kommer med noen motkommentarer for å opplyse markedet, lurer på om de har gått fullstendig under jorden?
Hehe...
Ja da kan vi alle glede oss over å få igjen på skatten.
Men så er det faktisk noen "greier" som nå skjer i markedet som er en "Game changer" for PGS. Om vi i tillegg skal trekke inn noen form for politikk er det direkte uforsvarlig å sette PGS ut av spill i det geopolitiske og energikritiske bilde vi nå står midt oppe i. Med dagens kapasitet inne seismikk vil hele det fremtidige energi bilde kollapse om PGS kollapser. Her burde Garantiinstituttet for skip og borerigger gå inn å garantere for gjelden. (Og kanskje det er nettopp det som skjer)
Ja da kan vi alle glede oss over å få igjen på skatten.
Men så er det faktisk noen "greier" som nå skjer i markedet som er en "Game changer" for PGS. Om vi i tillegg skal trekke inn noen form for politikk er det direkte uforsvarlig å sette PGS ut av spill i det geopolitiske og energikritiske bilde vi nå står midt oppe i. Med dagens kapasitet inne seismikk vil hele det fremtidige energi bilde kollapse om PGS kollapser. Her burde Garantiinstituttet for skip og borerigger gå inn å garantere for gjelden. (Og kanskje det er nettopp det som skjer)
Gullhaugen
04.04.2022 kl 12:39
4591
Kunne ikke motstå og tok et fint lodd i dag da jeg så denne artikkelen som omhandler PGS : https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-to-contract-4d-seismic-for-tartaruga-verde-field/2-1-1163570
Det er faktisk ut som PGS kan banke inn avtaler for 3- 4 milliarder nå og da kan de kanske klare en akjonærvennlig finansieringsløsning.
Denne blir nok børsnotert denne uken : https://www.upstreamonline.com/exclusive/pgs-surfaces-with-275-million-bid-for-campos-basin-seismic-survey/2-1-1162860
Om det blir utfallet så detoneres det en atombombe i kursen.
Skal man inn under 3 så må det kjøpes nå.
Det er spessielt 2 shortpossisjoner som leve rmeget farlig nå og kan gi rakett bensin oppover.
- D. E. Shaw & Co., L.p
- Marshall Wace Llp
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=PGS&land=nor
Det er faktisk ut som PGS kan banke inn avtaler for 3- 4 milliarder nå og da kan de kanske klare en akjonærvennlig finansieringsløsning.
Denne blir nok børsnotert denne uken : https://www.upstreamonline.com/exclusive/pgs-surfaces-with-275-million-bid-for-campos-basin-seismic-survey/2-1-1162860
Om det blir utfallet så detoneres det en atombombe i kursen.
Skal man inn under 3 så må det kjøpes nå.
Det er spessielt 2 shortpossisjoner som leve rmeget farlig nå og kan gi rakett bensin oppover.
- D. E. Shaw & Co., L.p
- Marshall Wace Llp
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=PGS&land=nor
Redigert 04.04.2022 kl 12:47
Gullhaugen
04.04.2022 kl 13:11
4425
Max Paying skrev Så nå er du ferdig så snakke ned PGS kursen? :D
Jeg har tatt et risikabelt lodd som kan vise seg å være gull verdt eller gråstein. Svaret tror jeg vi får ganske snart nå. Går den inn så er det 10 - 15 på et blunk.
Ut i fra det jeg kan finne rundt om kring så ligger faktisk PGS ann til kontrakter for 3- 4 milliarder før sommeren.
Ut i fra det jeg kan finne rundt om kring så ligger faktisk PGS ann til kontrakter for 3- 4 milliarder før sommeren.
Og kanskje det dobbelte gjennom året. Det er flere "Giga" kontrakter som skal tildeles i Brasil og India samt en hel haug andre noe mindre WW.
Max Paying
04.04.2022 kl 13:16
4482
Hehe, vi som holder håper du har rett. Du skriver at Upstream omhandler PGS. Jeg har ikke abonnement der, nevnes PGS spesifikt? Ser ut som de skal ut med en tender bare?
Max Paying
04.04.2022 kl 13:48
4299
Står jo "nyheter" i media i dag. Short benytter vel anledningen til å shorte litt videre for å prøve å skape moment. Nyhetene som omhandler at PGS er den mest shortede aksjen nå glemmer vel at over halvparten av satt short er satt av Sculptor Capital, som når som helst kan konvertere short til aksjer til 3 kroner stykket.
Highflow
04.04.2022 kl 16:03
3792
Alltid kjedelig med kurs nedover, har vært med fra den stupte sist og opp til 4 og vært med ned igjen nå, men nå prøver jeg og se fremover et par år og ikke dager/uker 👍
Humlesnurr
04.04.2022 kl 16:11
3784
Tipper det kommer melding om signert kontrakt med Petrobras snart
Georg Dokkon
04.04.2022 kl 16:23
3724
Vet ikke hvem som tilbyr shortsalg i denne, men hos Nordnet kan man ikke shorte den.
kroif
04.04.2022 kl 16:30
3676
Hadde smakt godt med den forbanna Petrobas kontraktene nå.
Drit skummelt å sitte på utsiden, hvis man har vært med lenge, oppsiden er slik jeg ser det, mye større enn nedsiden.
Når har blodet flytt i gaten en stund, så.. på tide nå med litt pay off.
Drit skummelt å sitte på utsiden, hvis man har vært med lenge, oppsiden er slik jeg ser det, mye større enn nedsiden.
Når har blodet flytt i gaten en stund, så.. på tide nå med litt pay off.
M79
04.04.2022 kl 16:51
3654
Koffor ned nesten 14% i dag, noen vet hvorfor ?? Ser ingen melding eller noe
Ja det er langt ned til 1-5 ører, så du må spare på kruttet. Kanskje kjøpe for hver 50 øring ned. Dagens aksjer vil bli øresaksjer, så spleises denne etter restrukturering, og nye milliarder av aksjer.
Jeg har short avtale hos Nordnett. Da jeg dobbeltsjekka denne påstanden spurte svensken meg på aktive trader avdelingen "hvor mange vil du låne" ?
Masse aksjer å låne.
Masse aksjer å låne.
Ingen, som nevnt var det for å sjekke sannhetsgehalten i denne påstanden over. PGS rører jeg hverken mtp short eller long.
Ikke glem oppkjøp til 23kr / aksje. Tror det er grunnen til at Petrobras kontrakten ikke har kommet ut.
kapteinkjeks
04.04.2022 kl 17:58
6075
Grei ut for tankane dine Blutus. Hvem tror du kjøper og hvorfor til kr 23?
Jeg tror det er TGS, sist emisjon var rundt 17kr. Skal de få kjøpet igjennom må det være minst 23kr.
Maxx
04.04.2022 kl 19:04
5949
Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må bety gode tider og fremtidsutsikter også for PSG
Ser at folk er " sure " på ledelsen fordi dem ikke svarer på e-post og har noe å melde. Sikkert noe å ta tak i !!
Men PGS var jo har blitt.... engang en av Norges, Europas og verdens største og mest anerkjente seismikk og geo selskap. Altså må de ha gjort noe riktig og ha både kunnskap og kunde kontakter
Tidligere Nato-topp vil ha energiboikott: Ber Norge stille med olje, gass, havvind og karbonfangst | Finansavisen
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/04/04/7846594/tidligere-nato-topp-vil-ha-energiboikott-ber-norge-stille-med-olje-gass-havvind-og-karbonfangst
Er det ikke også noe manko på selskap, båter og utstyr i bransjen. En bransje der flere store og små aktører har gått konkurs.
Ledelsen i PGS skal være rimelig håpløse nå om se ikke i det minste får seg en god del medium kontrakter og sånn sett godt belegg på flåten i 2022-2023 og 2024
Ser at folk er " sure " på ledelsen fordi dem ikke svarer på e-post og har noe å melde. Sikkert noe å ta tak i !!
Men PGS var jo har blitt.... engang en av Norges, Europas og verdens største og mest anerkjente seismikk og geo selskap. Altså må de ha gjort noe riktig og ha både kunnskap og kunde kontakter
Tidligere Nato-topp vil ha energiboikott: Ber Norge stille med olje, gass, havvind og karbonfangst | Finansavisen
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/04/04/7846594/tidligere-nato-topp-vil-ha-energiboikott-ber-norge-stille-med-olje-gass-havvind-og-karbonfangst
Er det ikke også noe manko på selskap, båter og utstyr i bransjen. En bransje der flere store og små aktører har gått konkurs.
Ledelsen i PGS skal være rimelig håpløse nå om se ikke i det minste får seg en god del medium kontrakter og sånn sett godt belegg på flåten i 2022-2023 og 2024
X-43 scramjet
04.04.2022 kl 19:33
5880
Det kan være flere store seismikk kontrakter som ligger å lurer nå fremover. Skal vel forhandles om en bedre låneavtale så de ligger bra an før september? Seismikk blir en vinner, vi kan laste opp mer aksjer, mens vi venter på bedre tider
Shikibetsu
04.04.2022 kl 20:09
5748
Har hørt dette ryktet her nå endel ganger. Om det er som du sier oppkjøp i emning, så er det ganske stor sannsynlighet for at det er TGS som er på ballen. Er det lov å spørre på en skala fra 1 til 10 hvor sikker du er på dine kilder?
Hvis det foregår forhandlinger i kulissene så er de jo interessert i å stagge kursen til PGS i prosessen, et forsøk på å «kjøre ned forventningene» til aksjonærene. Om det du sier stemmer så gir det mening at short kan være innleid for å kjøre ned kursen, det er fullstendig irrasjonelt aggressivt ifra alle kanter imot PGS for tiden..til tross for at de har grep om tidenes kontrakt samt at de har kommunisert at det er mindre sannsynlig å havne bakpå med gjeldsforfallet i høst. Det er tydelig at HSBC har lånt ut store mengder aksjer til short, voldsomme nedsalg og tilbakekjøp innenfor relativt korte tidsperioder..og de største har økt , se på MH Capital og GS f.eks, ikke noe som tyder på at de er redde for gjeldsforfall. Mitt bet er heller at de faktisk vet noe, de store som har økt mye jevnt og trutt siden nyttår. I så måte gir ditt utsagn mening også. Uforskammet kynisk og korrupt disse husene som gjentar i det kjedsommelige samme regla siden nyttår, og bevisst ignorerer hva selskapet faktisk kommuniserer ut av positivitet for å svare opp. Enveiskjørt pill råttenskap..
Hvis det foregår forhandlinger i kulissene så er de jo interessert i å stagge kursen til PGS i prosessen, et forsøk på å «kjøre ned forventningene» til aksjonærene. Om det du sier stemmer så gir det mening at short kan være innleid for å kjøre ned kursen, det er fullstendig irrasjonelt aggressivt ifra alle kanter imot PGS for tiden..til tross for at de har grep om tidenes kontrakt samt at de har kommunisert at det er mindre sannsynlig å havne bakpå med gjeldsforfallet i høst. Det er tydelig at HSBC har lånt ut store mengder aksjer til short, voldsomme nedsalg og tilbakekjøp innenfor relativt korte tidsperioder..og de største har økt , se på MH Capital og GS f.eks, ikke noe som tyder på at de er redde for gjeldsforfall. Mitt bet er heller at de faktisk vet noe, de store som har økt mye jevnt og trutt siden nyttår. I så måte gir ditt utsagn mening også. Uforskammet kynisk og korrupt disse husene som gjentar i det kjedsommelige samme regla siden nyttår, og bevisst ignorerer hva selskapet faktisk kommuniserer ut av positivitet for å svare opp. Enveiskjørt pill råttenskap..
Kontur
04.04.2022 kl 20:38
5601
Legger inn i aftenbønnen at shorterne skal brenne fingrene sine allerede i morgen.
Jeg tror ledelsen jobber med en større kontraktspakke. Vært stille lenge.
Jeg tror ledelsen jobber med en større kontraktspakke. Vært stille lenge.
Startup for petrobras er like rundt hjørnet, den må komme denne mnd..
Alt avhenger om hvor dypt ned i lommeboken de er villige til å gå. Synnes det er helt utrolig at aksjen er på dette nivået med tanke på hvordan markedet har endret seg i PGS´s favør. Vi vet at de har landet Petrobras kontrakten og at markedet blir å støvsuge seismic båter fremover. Jeg vil si 50% sannsynlig for konsoildering, tror PGS klarer seg uten noe problemer fremover med tanke på kontrakter som kommer.
portion
04.04.2022 kl 21:04
5441
Slettet brukerskrev Startup for petrobras er like rundt hjørnet, den må komme denne mnd..
Hvorfor må den komme denne månden? Når jobbe i Brasil kan påbegynnes i Q2 eller Q3
The campaign will only start in 2022, possibly from the second or third quarter. The mapping execution will extend until 2023.
https://brazilenergyinsight.com/2021/11/22/petrobras-to-contract-4d-seismic-survey-for-the-campos-basin/
The campaign will only start in 2022, possibly from the second or third quarter. The mapping execution will extend until 2023.
https://brazilenergyinsight.com/2021/11/22/petrobras-to-contract-4d-seismic-survey-for-the-campos-basin/
Redigert 04.04.2022 kl 21:20
Maxx
04.04.2022 kl 21:17
5384
Håper du har rett, men vi vet vel ikke at PGS garantert har fått/landet den sagnomsuste Petrobras kontrakten.... Den er ikke børsmeldt og sånn sett bekreftet (???)
Myra2
04.04.2022 kl 21:25
5358
Slettet brukerskrev Startup for petrobras er like rundt hjørnet, den må komme denne mnd..
👌👍
altin
04.04.2022 kl 21:57
5196
Er ikke mange kontraktene PGS melder.
Denne er heller ikke meldt:
https://lundin-energy-norway.com/2022/03/28/ny-seismikkundersokelse-i-barentshavet/
Denne er heller ikke meldt:
https://lundin-energy-norway.com/2022/03/28/ny-seismikkundersokelse-i-barentshavet/
Gullhaugen
05.04.2022 kl 00:05
4943
Det kommer et ras av avtaler snart. 3-4 milliarder. Det kommer til å snu hele bilde.
SAMISKBONDE
05.04.2022 kl 03:12
4785