Mpcc Bull 2022 Tråd 2
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2022 kl 10:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
På nytt ble forrige tråd fra 1.10.21 overbelastet med 1.458.062 leserklikk og 7.349 innlegg. Den brakte oss fra kr 21,20 til kr 27,75 pluss et utbytte på kr 3,95. Antall aksjonærer i Nordnet har økt fra 11.798 til 13.351
Link tråd 1: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, Link tråd 2: .https://finansavisen.no/forum/thread/140708/view
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Presentation 19.5.2022: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Financial_reports/Presentations/MPCC_Q1_2022_Earnings-Call.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Link tråd 1: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, Link tråd 2: .https://finansavisen.no/forum/thread/140708/view
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Presentation 19.5.2022: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Financial_reports/Presentations/MPCC_Q1_2022_Earnings-Call.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Redigert 24.05.2022 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.06.2022 kl 10:21
8164
Klokt å spre risikoen. Heller ikke jeg sitter all in i MPC. Men jeg vil fortsatt hevde at MPC er mer gjennomsiktelig enn det GOGL var i 2004 og fremover. Var selv med på GOGL reisen fra jeg kjøpte mine første på 3,60 i 2003 til den toppet ut høsten 2007 og kigjen i mai 2008 på kurs rundt kr 44,-. Var selv med ned igjen et stykke men kom meg ut på kurs 28,- i snitt. Etter krakket i bulkmarkedet i 2008 var jeg bestemt på å holde meg borte fra bul de komende årene. Faktum var at bulk ble liggende med brukket rygg langt lengre enn det jeg trodde ville skje.
Men tiulbake til MPC. Jeg hart aldri vært i et rederi der man kan se inntjeningen nær,mest i detalj to-tre år frem i tid. Og det er denne muligheten til å se inn i freemtiden som gjør at risikoen i MPC er svært, svært liten sammenliognet med andre aksjer i markedet.
Men uansett, så er det å spre risikoen klokt når man opererer i aksjemarkedet. Lykke til uansett hvilke strategi du velger!
Men tiulbake til MPC. Jeg hart aldri vært i et rederi der man kan se inntjeningen nær,mest i detalj to-tre år frem i tid. Og det er denne muligheten til å se inn i freemtiden som gjør at risikoen i MPC er svært, svært liten sammenliognet med andre aksjer i markedet.
Men uansett, så er det å spre risikoen klokt når man opererer i aksjemarkedet. Lykke til uansett hvilke strategi du velger!
For den som måtte lure og tvile, Shanghai C.F.I stiger på nytt og for fjerde veka på rad:
https://en.sse.net.cn/indices/scfinew.jsp
https://en.sse.net.cn/indices/scfinew.jsp
PSI- Investor
10.06.2022 kl 10:30
8305
Jeg er absolutt helt enig. MPCC fremstår som en meget god investering, og de aksjene jeg har der er jeg ikke usikker på i det hele tatt. Med dagens dollarkurs og stadig stigende rater øker estimerte utbytter fremdeles, og situasjonen er fremdeles slik at selskapet i teorien kan kjøpe tilbake alle aksjene for penger de vil få for å selge i underkant av halve flåten. Og det er jo meget betryggende.
Mens noen store nå tjener greit på å kjøre kursen, får vi småsparere prøve å holde fokus på fundamentale forhold. Artikkelen kommenterer div som sannsynlig vil holde trykket oppe, samt det viktige flere av oss har sett/diskutert, nemlig at mindre fartøyer vil få økt attraktivitet i markedet ettersom nye intraregionale ruter nå utvikles worldwide for en mer robust supplychain. Mpcc er verdensledende på mindre skip og intraregionale ruter, feedersegmentet har lite ledig kapasitet i mange år fremover, og er ikke overkontrahert vs alder/utfasing. Peak container season og utbytter ligger foran oss, så sett sjøbein - ship o’hoi😎👍
https://www.hellenicshippingnews.com/global-average-monthly-container-prices-increase-for-the-first-time-in-2022/
#«We expect a surge of containers onto the transpacific, leading to higher utilization of vessels on this route. We could see a surge in spot rates especially with the upcoming peak season.”
#«If we look at the west, there is major congestion in Los Angeles and Houston. It has become particularly challenging to find open depots and moving units in Shanghai. Depots in Rotterdam are also quite full, followed by Hamburg (but less flagrant than Rotterdam).”
#«However, the demand side was never really the massive driver of the price increase on the rates. Owing to the supply chain shocks, the containers just took much longer than before and hence there was just not enough supply of containers which coupled with a little bit of an increase in demand and led to this situation that we faced»
#«We do foresee a gradual increase in demand for smaller vessels meant for smaller trade networks. This is because there will be an uptick in more complex networks with more stops and longer turnaround times.»
«That again, not only increases intraregional traffic, but it also increases the importance of these transit hubs. And then lastly, I think it will increase the importance of smaller players in the market.»
https://www.hellenicshippingnews.com/global-average-monthly-container-prices-increase-for-the-first-time-in-2022/
#«We expect a surge of containers onto the transpacific, leading to higher utilization of vessels on this route. We could see a surge in spot rates especially with the upcoming peak season.”
#«If we look at the west, there is major congestion in Los Angeles and Houston. It has become particularly challenging to find open depots and moving units in Shanghai. Depots in Rotterdam are also quite full, followed by Hamburg (but less flagrant than Rotterdam).”
#«However, the demand side was never really the massive driver of the price increase on the rates. Owing to the supply chain shocks, the containers just took much longer than before and hence there was just not enough supply of containers which coupled with a little bit of an increase in demand and led to this situation that we faced»
#«We do foresee a gradual increase in demand for smaller vessels meant for smaller trade networks. This is because there will be an uptick in more complex networks with more stops and longer turnaround times.»
«That again, not only increases intraregional traffic, but it also increases the importance of these transit hubs. And then lastly, I think it will increase the importance of smaller players in the market.»
Redigert 10.06.2022 kl 10:32
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
10.06.2022 kl 10:49
8739
En liten oppsummering av estimerte overskudd pr aksje fra regnearket til Helg11 med dollarkurs 9,58:
2022: 10,73
2023: 12,20
2024: 14,10
2025: 15,06
Totalt overskudd i perioden pr aksje estimeres da til kr 52,09, og med kurs akkurat nå på kr 23,45 så skal altså selskapet tjene inn 2,22 ganger kursen på de neste egentlig 3,5 år siden det første halvåret jo straks er over. Det er rått!
Utbyttet estimeres da til kr 39,06 (inkludert det vi får nå straks), og det er 1,66 ganger kursen (i forhold til kurs 23,45).
Så investeringen må jo være bunnsolid!
2022: 10,73
2023: 12,20
2024: 14,10
2025: 15,06
Totalt overskudd i perioden pr aksje estimeres da til kr 52,09, og med kurs akkurat nå på kr 23,45 så skal altså selskapet tjene inn 2,22 ganger kursen på de neste egentlig 3,5 år siden det første halvåret jo straks er over. Det er rått!
Utbyttet estimeres da til kr 39,06 (inkludert det vi får nå straks), og det er 1,66 ganger kursen (i forhold til kurs 23,45).
Så investeringen må jo være bunnsolid!
Redigert 10.06.2022 kl 12:44
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor skrev Takk, veldig bra Route69!
Selv takk for at du deler dyrekjøpte erfaringer🙂det gir oss mindre erfarne et nyttig perspektiv å ha med seg generelt i aksjemarkedet, og for min del spesielt i Mpcc - som jo er en aksje det er lett å «forelske» seg i👍
Redigert 10.06.2022 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Mestærn
10.06.2022 kl 10:59
9241
Så hvis du kjøper nå og holder i 3,5 år få 39 kr i utbytte per aksje du eier.
Står aksen i 1kr og du selger har du 40kr
Står den fortsatt i 23 så har du 62..
Står aksen i 1kr og du selger har du 40kr
Står den fortsatt i 23 så har du 62..
PSI- Investor
10.06.2022 kl 11:05
9171
Ja det ser jo riktig ut det.
I tillegg til de 39 i utbytte vil jo selskapet sitte med de resterende 13,- kr aksjen.
De kommer sikkert til å bruke pengene klokt.
Kunne de kjøpe aksjer for 23 kr stykket for disse 13 så ville de f eks kunne kjøpe 56% av aksjene!
Og selv om skipene skulle falle til skrap- verdi så er jo også det betydelig mer enn 1,- kr aksjen.
I tillegg til de 39 i utbytte vil jo selskapet sitte med de resterende 13,- kr aksjen.
De kommer sikkert til å bruke pengene klokt.
Kunne de kjøpe aksjer for 23 kr stykket for disse 13 så ville de f eks kunne kjøpe 56% av aksjene!
Og selv om skipene skulle falle til skrap- verdi så er jo også det betydelig mer enn 1,- kr aksjen.
Tusen takk for at du la ut salgstallene, Impianku!
Det var svært nyttig og viktig å vite at det stort sett er to store som selger og kanskje gjør det for å skaffe seg billigere aksjer. Det er typisk i sær for Melonbanken...
Det hadde vært supert om vi fikk en tilsvarende oppdatering hver dag såfremt det skjer betydelige endringer i kursen.
Med dagens kurs er PE for MPC 2022 på kun 2,19. Stort billigere kan man knapt få en aksje. Og budsjetterte tall er som kjent nærmest garanterte siden de er basert på inngåtte kontrakter. PE i Ernst Russ er til sammenligning 1,92 for år 2022. Så de to nærmer seg hverandre.
Det var svært nyttig og viktig å vite at det stort sett er to store som selger og kanskje gjør det for å skaffe seg billigere aksjer. Det er typisk i sær for Melonbanken...
Det hadde vært supert om vi fikk en tilsvarende oppdatering hver dag såfremt det skjer betydelige endringer i kursen.
Med dagens kurs er PE for MPC 2022 på kun 2,19. Stort billigere kan man knapt få en aksje. Og budsjetterte tall er som kjent nærmest garanterte siden de er basert på inngåtte kontrakter. PE i Ernst Russ er til sammenligning 1,92 for år 2022. Så de to nærmer seg hverandre.
Med dei siste innleggene og tallene som fremkommer, tar eg trygt helg - lastet til ripa. God helg, kanskje det blir ein ankerdram! 👍
Før du entrer ripa, kan det være greit å vite at MPC har en støtte på kr. 23,70. Kursen er over den i skrivende stund, og holder den stand ut dagen, er det en klar styrke.
Skip og hoi, VolumOpp!
jodelmann
10.06.2022 kl 13:06
9015
Veldig enig i det du skriver om å spre risiko. Jeg vet at jeg er alt for tungt lastet i MPC i forhold til det å spre risiko (ca 70% av porteføljen i MPC). Har tidligere selv også opplevd "en smell" med hensyn til det å ikke spre risikoen godt nok. Har likevel en voldsom tro på dette selskapet og fremtidsutsiktene. Det er grunnen til denne konsentrasjonen på det ene selskapet. Har også opplevd å ha aksjer i DNB tidlig på 90-tallet da staten bare nullet ut alt. Rene tyveriet fra den norske stat den gang. Det skal ikke være enkelt. God helg til alle medredere.
På an igjen
10.06.2022 kl 13:24
9457
Ser at MPCC er i stigende trend for øyeblikket det er stigende pris på høyt volum, kan det være et tegn på at shorterne er i ferd med å dekke seg inn ? Det er ikke lett å time markedet men jeg er all inn etter mitt siste kjøp i går på 24.52. Vet av erfaring at det ikke er lurt men man får leve med de valgene man tar. Hadde en dyr erfaring med min investering i Seadrill i 2007-2009. Ble nullskatteyter i 2 år etter den lærdommen. I MPCC sitt tilfelle så kan det ikke sammenlignes da Seadrill var nedsyltet i gjeld og mer eksponert for ras i dårlige tider noe MPCC ikke er så her sitter jeg trygt. Er og tungt inne i FLNG som har rast de siste 4 dagene men tar det med et trekk på skuldrene da det er et godt drevet rederi men i en annen bransje. God helg medredere
Merci 2021
10.06.2022 kl 13:35
9411
Enig med du,det ser ut til at Melonenene har slått av treningsapparatene sine for helgen.Tendensen vi har sett i det siste ,kan være justering av kapitalbeslutning,men jeg tror mest på at de rister ut smånervøse investorer og det kan være tungt ,(er selv offer,som de fleste langsiktige) og ser verdien falle med ,5 mill.MEN kyniske aktører har vi alle steder på børsen,samme hva man tror så har VI ingen venner på børs.Vi var i ca 20.-i fjor og kan kanskje komme tilbake dit nå også.Verdiene i selskapet og inntjeningen er vi garantert,ja,det svir nå,men etter fall kommer knall.God helg til alle tålmodige
SuperSeven
10.06.2022 kl 13:41
9374
2022: 10,73 i overskudd skulle bety 8,05 i utbytte... Vi har fått 1,5 for Q1. Det betyr i snitt 2,2 for Q2, Q3 og Q4. Hvor sikre er vi på disse tallene?
PSI- Investor
10.06.2022 kl 13:50
9363
Det har i alle fall stemt veldig godt hittil.
Husk det er en stigende trend, så større og større for hvert kvartal
Husk det er en stigende trend, så større og større for hvert kvartal
karve
10.06.2022 kl 14:01
9291
Hoppet inn i denne aksjen i dag, lest lite. er det slik at de utbetaler utbytte kvartalsvis ?. Leste 1,27 for Q1 et sted, 1,50 er nevnt i denne gruppen, Hva er riktig +. Takker for svar.
jadden
10.06.2022 kl 14:08
9243
USD 0,13 for drift + USD 0,03 for skipssalg = 0,16 *9,6 = NOK 1,536 per aksje
For drift betales kvartalsvis, er økende utover i 2022 og også i 2023
For drift betales kvartalsvis, er økende utover i 2022 og også i 2023
Redigert 10.06.2022 kl 14:09
Du må logge inn for å svare
Merci 2021
10.06.2022 kl 15:13
8933
Algoritmerytterene holder stand ,forklar hvorfor aksjen skal gå fra kr 23.2 til deretter å stige til kr 24.34 på 3-4 timer ,for deretter å gå til kr 23.51.Ikke la dere lure ..HAR DET SKJEDD NOE ,NEI...IKKE SELG ,AKKUMULER
Merci 2021
10.06.2022 kl 15:29
8930
Det heter frykt,og har ingenting med MPCC å gjøre.Mye nervøse skvettehøns for tiden,JA vi har deflasjon,økte renter,bla bla bla.Faste kontrakter påvirkes ikke,sitt rolig i containeren
Trøndersmolten
10.06.2022 kl 15:57
8899
3-6% opp for de minste feederne - Harpex stiger videre og enda er vi vel dryge måneden unna starten på høysesongen 🚀📈
https://www.harperpetersen.com/harpex
https://www.harperpetersen.com/harpex
NetromK
10.06.2022 kl 16:48
8924
Kan sjå ut som Ocean Yield kjøper eit av dei 4 skipa til MPC Capital (Ikkje MPC Containerships) som har kontrakt med ZIM.
https://splash247.com/ocean-yield-buys-methanol-ready-boxship-newbuild/
https://splash247.com/ocean-yield-buys-methanol-ready-boxship-newbuild/
Redigert 10.06.2022 kl 16:52
Du må logge inn for å svare
velkjent
10.06.2022 kl 16:50
8937
Minner om at fredag den 11.juni 2021 stoppet kursen på NOK 19,84. Legges 4 NOK til dagens kurs har den steget med ca. 40% siste året. (noe som selvsagt er altfor lite)
Patron72
10.06.2022 kl 17:25
8812
Jeg kan forklare(tror jeg)
Mener bastant aksjen hadde et oppsving i 2 tiden og gikk over 24 kr.
Så kom inflasjonstallene kl 14.30 som snudde premarket i usa dønn ned. Da snudde også mpc kursen ned.
Mener bastant aksjen hadde et oppsving i 2 tiden og gikk over 24 kr.
Så kom inflasjonstallene kl 14.30 som snudde premarket i usa dønn ned. Da snudde også mpc kursen ned.
DividendYield
10.06.2022 kl 17:43
8729
Ja, da ble det et nytt påfyll 23,42. Hadde ikke trodd jeg skulle kjøpe til den prisen igjen. Kan jo lure på som er i veien med selgeren? Til den prisen regner jeg med direkteavkastningen er 35%+. Det er nesten ikke til å tro. ASK, langsiktige kontrakter, ratene er på vei oppover igjen, og Ernst stiger for andre dag på rad!
På an igjen
10.06.2022 kl 18:47
8519
Jeg tror det utløses av at noen sitter stopp/loss på slike nivåer når det kommer sure meldinger om inflasjon og renteøkninger. Vær glad du får at du fikk gjort nok et godt kjøp. God helg
Svar
10.06.2022 kl 20:20
8271
Hei SuperSeven,
Min tanke er at i FA forums regneark ut 2025 baseres på fremtidig inntekt og utbytte på dagens TCE.
Det kan faktisk stemme, men den kan være høyere, men sannsynligvis lavere.
Jeg har benyttet samme modell men rabattert som følger på TCE:
Q3 22 5%
Q4 22 10 %
2023 50%
2024/25 70%
Jeg benytter EPS basert på adjusted NP og ikke på CF det vil si ca 15-20% lavere EPS enn FA forum..
Da kommer jeg frem til følgende scenario ut 2025 gitt at restverdi i 2025 er 12 kroner (kan være lavere eller høyere).
En fortjeneste på 15 kroner –men benytter man dagens TCE helt ut vil man kunne legge til 10 kr
Venstre kolonne er utbytte basert på mine antagelser – dette vil si 4,71 kroner i utbytte ut 2022 basert på dagens dollar kurs
-23,60 MCAP
3,00 Q4 2021
0,98 Q4 2021
1,53 Q1 2022
1,45 Q2 2022
1,59 Q3 2022
1,67 Q4 2022
1,66 Q1 2023
1,69 Q2 2023
1,67 Q3 2023
1,65 Q4 2023
1,71 Q1 2024
1,73 Q2 2024
1,55 Q3 2024
1,35 Q4 2024
3,35 2025
12 Restverdi
14,98 Gevinst
Hvem vet - hva tror dere - ønsker kommentar.
Derfor er det kjedelig å selge nå, selv om markedet priser aksjen under Secured Netprofit.
Min tanke er at i FA forums regneark ut 2025 baseres på fremtidig inntekt og utbytte på dagens TCE.
Det kan faktisk stemme, men den kan være høyere, men sannsynligvis lavere.
Jeg har benyttet samme modell men rabattert som følger på TCE:
Q3 22 5%
Q4 22 10 %
2023 50%
2024/25 70%
Jeg benytter EPS basert på adjusted NP og ikke på CF det vil si ca 15-20% lavere EPS enn FA forum..
Da kommer jeg frem til følgende scenario ut 2025 gitt at restverdi i 2025 er 12 kroner (kan være lavere eller høyere).
En fortjeneste på 15 kroner –men benytter man dagens TCE helt ut vil man kunne legge til 10 kr
Venstre kolonne er utbytte basert på mine antagelser – dette vil si 4,71 kroner i utbytte ut 2022 basert på dagens dollar kurs
-23,60 MCAP
3,00 Q4 2021
0,98 Q4 2021
1,53 Q1 2022
1,45 Q2 2022
1,59 Q3 2022
1,67 Q4 2022
1,66 Q1 2023
1,69 Q2 2023
1,67 Q3 2023
1,65 Q4 2023
1,71 Q1 2024
1,73 Q2 2024
1,55 Q3 2024
1,35 Q4 2024
3,35 2025
12 Restverdi
14,98 Gevinst
Hvem vet - hva tror dere - ønsker kommentar.
Derfor er det kjedelig å selge nå, selv om markedet priser aksjen under Secured Netprofit.
JonnyMoney
10.06.2022 kl 20:33
8225
Er det noen tekniske genier som kan komme med noen betryggende ord ala. "sist den var på slike RSI-nivåer så gikk den 100% de neste 6 mnd" eller er PSI-nivået nå kun negativt og bevis på negativt momentum?
PSI- Investor
10.06.2022 kl 22:20
7891
He he PSI- nivået er det vel kun jeg som påvirker sikkert, beklager hvis det er negativt!
Struts
11.06.2022 kl 07:27
7349
Interessant! Ja, det er nok ett av MPC Capitals skip (4+2) som ble kontrahert i oktober i fjor. Det var vel opsjonene som gikk til MPCC. Ellers fra Seasures ukerapport i går er flg slutninger rapportert:
=Xin An= Handy 1800 Huanghai Shipbuilding 2022 - ZIM - 3 yrs USD 44000
=Bal Peace= Handy 1618 Evergreen 2002 - Wan Hai Lines - 1 yr USD 59000
=Asiatic Reunion= Feedermax 1049 Dae Sun 2008 - TS Lines - 3 mths USD 50000
=Xin An= Handy 1800 Huanghai Shipbuilding 2022 - ZIM - 3 yrs USD 44000
=Bal Peace= Handy 1618 Evergreen 2002 - Wan Hai Lines - 1 yr USD 59000
=Asiatic Reunion= Feedermax 1049 Dae Sun 2008 - TS Lines - 3 mths USD 50000
carpe
11.06.2022 kl 08:48
7277
Fundamentalt er en ting, teknisk for de som kikker på det en annen. Aksjen brøt ned gjennom støtten på 25.31 i en hode-og-skulderformasjon og utløste et salgssignal på økende volum.
jadden
11.06.2022 kl 09:05
7240
FA skriver i dag om comebackaksjene, og der er MPCC med, en grei oppsummering, men de bomme rpå utbytteprosenten som er 75 % og ikke 25%, det burde de kunne rette opp i artikkelen:
All time high
Hvis du fikk med deg containerforliset på børsen for sent og ble med MPC Container Ships mot kursens bunn, var det likevel fortsatt håp. Men da måtte du godta at kortene ble stokket om, og tørre å satse mer. I juli 2020 gjennomførte MPC en emisjon for å hente sårt tiltrengt kapital.
Eksisterende aksjonærer ble vannet ut da 260 millioner nye aksjer ble trykket opp, til én krone stykket. Det hindret ikke aksjen i å fortsette fallet til avgrunnen på 1,9 kroner i august 2020. Men da startet også oppturen.
– Emisjonen sammenfalt omtrent med at containermarkedet bunnet ut og begynte å stige, og ble villere og villere. I tiden frem til nå har vi sett all time high på egentlig alt i container, sier Lars Østereng, analytiker i Arctic Securities.
Han har kjøpsanbefaling og tror aksjen skal opp i 37 kroner, fra dagens 25.
– MPC har lange kontrakter og visibilitet på inntjeningen. Inneværende år er så og si 100 prosent dekket inn allerede, og med en utbyttepolitikk på 25 prosent av netto profitt ser det veldig bra ut.
All time high
Hvis du fikk med deg containerforliset på børsen for sent og ble med MPC Container Ships mot kursens bunn, var det likevel fortsatt håp. Men da måtte du godta at kortene ble stokket om, og tørre å satse mer. I juli 2020 gjennomførte MPC en emisjon for å hente sårt tiltrengt kapital.
Eksisterende aksjonærer ble vannet ut da 260 millioner nye aksjer ble trykket opp, til én krone stykket. Det hindret ikke aksjen i å fortsette fallet til avgrunnen på 1,9 kroner i august 2020. Men da startet også oppturen.
– Emisjonen sammenfalt omtrent med at containermarkedet bunnet ut og begynte å stige, og ble villere og villere. I tiden frem til nå har vi sett all time high på egentlig alt i container, sier Lars Østereng, analytiker i Arctic Securities.
Han har kjøpsanbefaling og tror aksjen skal opp i 37 kroner, fra dagens 25.
– MPC har lange kontrakter og visibilitet på inntjeningen. Inneværende år er så og si 100 prosent dekket inn allerede, og med en utbyttepolitikk på 25 prosent av netto profitt ser det veldig bra ut.
Knallsterke feederslutninger det der, Struts! 💪😎
Diry72
11.06.2022 kl 11:22
6979
Som noen i denne tråden tidligere sa, så står the bank of New York Mellon for en god del av tradingen og nedgangen. Er det noen som kan se om de har kjøpt seg opp i løpet av uken, og hvilke andre store aktører som har kjøpt seg opp?
carpe skrev Dagens kurs er faktisk 23.60 og ikke 25.
Det var en god dag for oss som kunne kjøpe litt ekstra.
Hva som skjer på først kommende (blå)mandag vet ingen med sikkerhet
Hva som skjer på først kommende (blå)mandag vet ingen med sikkerhet