Mpcc Bull 2022 Tråd 2

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2022 kl 10:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kbkristi
MPCC 11.04.2022 kl 12:31 721958

På nytt ble forrige tråd fra 1.10.21 overbelastet med 1.458.062 leserklikk og 7.349 innlegg. Den brakte oss fra kr 21,20 til kr 27,75 pluss et utbytte på kr 3,95. Antall aksjonærer i Nordnet har økt fra 11.798 til 13.351
Link tråd 1: https://finansavisen.no/forum/thread/120245/view, Link tråd 2: .https://finansavisen.no/forum/thread/140708/view
Helg11`s regneark: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
NetromK`regneark:. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cB_QoA8qM2piK6ZDoPqkuZ1phPwNEy4ubnGDd8x8khU/edit#gid=0
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Presentation 19.5.2022: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Financial_reports/Presentations/MPCC_Q1_2022_Earnings-Call.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: Market screener: https://m.marketscreener.com/quote/stock/MPC-CONTAINER-SHIPS-ASA-40531046/charts/
Redigert 24.05.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 09:36 8762

Det er vedtatt streik i UK’s største containerhavn fra august. Arbeiderne får i praksis reallønnsnedgang med foreliggende tilbud på 5%, da inflasjonstall er høyere.
Lønnsforhandlinger pågår i USA, Tyskland har hatt flere streikeaksjoner, vil tro flere havner står for tur rundtom i verden iht samme problemstilling. En av mange utfordringer for en allerede presset supplychain fremover;

https://splash247.com/felixstowe-faces-stike-action/
Slettet bruker
29.07.2022 kl 09:52 8702

Kepler C. oppgraderte i går Mærsk fra 26.900 til 28.200, aksjen står i ca. 19.330 - så meglerhuset ser større oppside enn før i containerkjempen. Nordea 23.000 kr.
Redigert 29.07.2022 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 10:56 8513

Freightwaves’ heading på Hapag-Lloyd’s rekordresultat og guiding er lett å like;

https://www.freightwaves.com/news/container-shipping-boom-continues-hapag-lloyd-hikes-outlook-again

Kursen vår ser ut til å være stødig på vei nordover, på relativt lav omsetning. I mitt enkle hode et tegn på at store og små medredere holder på sine aksjer i påvente av tilsvarende hos Mpcc. Under tre uker til det som sannsynlig blir en ATH Q2-rapport i selskapet, og påfølgende sterk guiding fra Baack. Da får vi samtidig annonsert et nytt, raust utbytte til våre kontoer. «Lottogevinst i slowmotion» er fortsatt en god betegnelse. Så holder vi samtidig skarp utkikk i masten, og søker å nyansere bildet iht feedersegmentet og Mpcc spesielt. Ship o’hoi💪🚢

Redigert 29.07.2022 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 12:06 8468

"Lottogevinst i slowmotion" 😂😂
På an igjen
29.07.2022 kl 12:29 8448

MPCC kommer til å stige frem til den 18 august om den når 27 eller 31 gjenstår å se men at den skal opp er det ingen tvil om. En aksje hvor du får 25% avkastning på er det ikke mange av på OBX.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 12:48 8587

Ja, jeg storkoser meg med den beskrivelsen og håper aksjen går til himmels 💰 Jeg er all in og som du også skriver finner heller ikke noen alternative aksjer med en slik direkteavkastning pr i dag.
Slettet bruker
29.07.2022 kl 16:11 8145

Harpex uforandret siste uken. Det sterke ratene innen container består.

https://www.harperpetersen.com/harpex
Redigert 29.07.2022 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
29.07.2022 kl 16:29 8117

Ja, det er godt. Vi får vel si oss fornøyd med dagen. Omsetningen har også tatt seg litt opp.
Mandag er det slutt på fellesferien, så kanskje det er flere bak skjermen.
På an igjen
29.07.2022 kl 16:47 8098

Om MPCC skal opp er det ingen tvil om.den er opp 2.50% i dag.
Merci 2021
29.07.2022 kl 17:09 8061

Har vi en "liten cup with handle" eller en skikkelig "omvendt hode-skulderformasjon" på gang ? begge deler positive signaler
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:22 8061

Fikk opp omsetningen med nye 1.7 mill i dag ;-)
Slettet bruker
29.07.2022 kl 17:35 8123

Da er glidende gjennomsnitt på 20 og 50 dager brutt, og vi er på vei opp mot brudd av 100 dagers glidende gjennomsnitt rundt kr. 25. Det kan ta et par uker, men vi er på rett vei. Når vi samtidig vet at PE for 2022 pr. idag ligger på 2,19, er det mye å gå på. Skrekkelig mye! Og det går mot nytt utbytte i september. Som ventelig blir vedtatt på styremøte rett etter halvårsrapporten sammen med 2. kvartalstallene den 18. august.

For å få satt kursutviklingen i rett dimensjon, minner jeg om at vi for bare noen få uker siden diskuterte her inne om cirka kr. 18,40 eller kr. 18,29 var bunnen. Da var bunnen allerede nådd. Da var kursen og PE unormalt lav. Nå er kursen cirka fem kroner høyere allerede. Og er fortsatt unormal lav. Fordi det utbetales utbytte hvert kvartal, et utbytte som overstiger alt det vi ser i andre selskaper. Dessuten er PE-en i MPC svært, svært lav fortsatt. Og forventes å bli lavere (forutsatt samme kurs) i årene fremover.

Tar vi med tilbakebetalingen av kapital i totalen, blir MPC årets utbytteaksje. Det hjelper på når mange analytikere synes å "glemme" (med vilje?) MPC i sin oppramsing av godbitene på børsen.

Vel, det spiller ikke noen stor rolle for meg, jeg er mer enn tilfreds med regnearkene her inne på tråden, at utbyttene kommer og at kursen er høy. Da kan andre gjøre hva de vil. De kan manipulere kursen, de kan snakke ned kursen og de kan herje med selskapet, om de vil. Vi står støtt ved masten sammen med Baack!
Redigert 29.07.2022 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2022 kl 19:34 7881

Mærsk med ny oppgradering. Denne gangen øker Carnegie kursmålet i containerkjempen fra 29.500 til 32.500, med anbefaling kjøp. Kursen i dag endte på 19.400. Så en ser stor oppside i segmentet. Vil poengtere at eg ikkje har en aksje i Mærsk for syns skyld.. God helg sailors. ⚓️
Redigert 29.07.2022 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Helg11
29.07.2022 kl 23:56 7552

Ukens Seasure:
=Argus= Post P 6492 IHI 2004 – Ocean Network Express – 3 yrs USD 59000
=Aries= Post P 6492 IHI 2004 – Ocean Network Express – 3 yrs USD 59000
=GSL Susan= Pmax 4363 Hyundai Mipo 2008 – CMA CGM – 5 yrs USD 39000
=CMA CGM Jamaica= Pmax 4298 Hyundai HI 2006 – CMA CGM – 5 yrs USD 39000
=CMA CGM Sambhar= Pmax 4045 CSBC Kaohsiung 2006 – CMA CGM – 5 yrs USD 39000
=CMA CGM America= Pmax 4045 CSBC Kaohsiung 2006 – CMA CGM – 5 yrs USD 39000
=Songa Cheetah= Feedermax 1118 Jinling Jiangsu 2008 – Swire Shipping – 3 yrs USD 27000
=BF Carp= Feedermax 990 Zhejiang Ouhua 2009 – Sinokor – 6 mths USD 37000

Argus: Jeg regner med du kikket litt ekstra nøye på det første skipet der? He he.
@alle: GSL Susan og de tre CMA CGM skipene tilhører $GSL, Global Ship Lease. Dette er 17 år gamle skip som går av kontrakten sin i starten av 2023. Og får kontrakter i 5 år... På høye nivåer! Pentad m.fl. har spurt om hva som kan trigge kursen til MPCC, og min mening er at dette er en slik nyhet som kan få skeptikere til å forandre mening om markedet for containerskip (inkl MPCC). GSL rapporterer sitt kvartal på torsdag 4. August og jeg regner med at disse slutningene er noe som vil presenteres da. For lesere her som ønsker seg en mulig trade, så ville jeg sett på GSL på mandag. (Ikke investeringsråd etc, gjør deg opp din egen mening).
I tillegg rapporterer Danaos på mandag, så flere muligheter for at andre eksterne rederier også kan påvirke MPCC/Ernst neste uke.
God Helg!
NetromK
30.07.2022 kl 09:14 7141

GSL er min største posisjon og har vore det nokre månader, dog utan stort hell endå. MPCC deretter.
10 skip får nye kontrakter i Q2/Q3 2022 og backlog er enorm, i tillegg kjøper dei tilbake aksjar og betalar utbytte.
Mogleg eg lagar eit djupare innlegg om selskapet i eigen tråd om eg finn tid, kanskje søndag.

Ratene er litt ned frå toppane, men langt langt over break-even og latterleg høge sett opp mot kva containerselskapa vert prisa til for tida.
PSI- Investor
30.07.2022 kl 11:22 6934

Takk! Fem år fra 2023 ja, så veldig dårlig kan man jo da ikke tro at det skal bli fremover!
Enig i at slikt som dette kan være en av triggerne vi trenger!

Sitter på brygga i Grimstad. Fint i Lofoten men bitte litt deiligere badevann her…

Veldig positivt med det voldsomme kursmålet på Mærsk også forresten!
Det like etter diverse skriverier om elendige fremtidsutsikter bør være en tankevekker!
Redigert 30.07.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
velkjent
30.07.2022 kl 11:57 6956

Har lurt på om den låge prisinga av container-selskapa skuldast at mykje av aksjeomsetnaden er knytt til fond og dei reglane, som gjeld for kor mykje fonda kan investera i ymse sektorar. Under slike tilhøve kan god avkastning få mindre å seia om fondet "stangar i taket" for andelen i einskilde sektorar. Eg veit ikkje om det finns fond, som spesialiserer seg på shipping, men kanskje nokon veit. OSE burde jo vera staden for slikt.
Slettet bruker
30.07.2022 kl 12:30 7012

Takk, Helg11, men mine skip er hverken til utleie eller til salgs!! I motsetning til mitt søsterskip, Argus!

Gleder meg over trendskiftet som nå gjenspeiles i ratene.
Slettet bruker
30.07.2022 kl 12:51 6983

Det hadde vært supert om du skapte en GSL tråd. Jeg har ingen posisjon, men har fulgt den lenge.

@Helg, takk for svar. Jeg ser det mer som sikring mot nedside risiko og en forsikring for fremtidige og gode utbytter. Min første reaksjonen er, "Er det noe 'Wow' faktor her". Vet ikke om markedet har gått blind til det som faktisk er fine rater og drømme-kontrakter. Det var desidert 'wow' på stigende rater da selskapet var på grensen til konkurs. Og enda en wow da de første lange kontrakter ble meldt.

Men! Feeder er i en fantastisk posisjon fremover. Markedet er bare litt paranoid-schizofrenisk for tiden.

Globalt, så har det vært gode børsdager tilslutten av uken. Fellesferien nærmer seg slutt. Hvis det stemmer at inflasjonen nylig nådde en topp, så vil markedsentiment være mer risk-on og 'buy'. Flere aksjer har lidet gjennom sommeren pga risk-off og ferie.
Så jeg har tenkt at mpcc vil nå stige til kr 26-28 bare på disse faktorer. Selvsagt, ren tipping. I tillegg, nærstående rapportering.

Hvis markedet ikke våkner til rater og kontrakter:
Månedlig utbytter i fremtiden hadde kanskje skapt litt momentum? Ren ønsketenkning og sikkert mer kompatibel med selskaper som opererer mest på spot-priser. Ikke vet jeg..Det vet vel dere andre.

Månedlig utbytter har jeg hatt fra olje selskaper jeg var investert i for flere år siden i USA. Med den psykologisk effekten at det kjentes ikke lett ut å selge seg ut av posisjonen. Det var en fin gode å sitte i de aksjene. Jeg kan tenke meg at aksjonærer i 2020Bulkers kjente det også litt sånn. Kanskje.

Jaja. Bare noen tanker fra meg, smart eller ei. Jeg synes at brainstorming er alltid gøy.

Markedet vil gjerne ha god visibilitet
Men, markedet er også blitt vant med uvanlig høy turbulens og risiko gjennom pandemien, rent psykologisk (vi er ikke ferdig med den pandemien, per definisjon). hehe.....kan hende traumabehandling hadde vært tingen 😅

Shock and awe, Baby......😉

Men, som sagt, det feiler ikke selskapet noe.
Det er markedet som ikke skjønner 'den nye normalen' i feeder fremover. Tydeligvis.




PSI- Investor
31.07.2022 kl 00:24 6374

Jeg tenker at de nye miljøkravene somngjør at skipene må redusere hastigheten neste år den gir ikke noe effekt nå. Den må nok begynne å gjelde og kanskje til og med ha vart en stund før man begynner å se at den gir knapphet på skip. Og dette skal jo settes i verk før det kommer særlig mange flere nye skip på vannet. Så da får vi nok sikkert nok et rateløft utover i 2023.

Miljøvennlig transport er ikke så lett å få til. Men i dag… var ute på sånt SUP- brett. På hjemturen, medstrøms, ble det LDD- brett. Lay Down Drifting. Bare i løpet av en liten høneblund ble jeg fraktet flere hundre meter i riktig retning, og mindre energi går det nok knapt an å bruke.
Så bare kravene blir tilstrekkelig strenge så kunne man kanskje begynne å satse på at skip får finne seg i å seile dit strømmen fører dem. Ev med hjelp av seil komme seg videre. Det ville i det minste gitt behov for sinnsykt mange skip
Redigert 31.07.2022 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 10:13 6043

Det høye prisene på containerskip består. 1.708 TEU - 14 y/o - A Roku solgt for 30 mill USD. MPCC har 60+ skip og ca. halvparten er gjeldfrie. Så kan en selv rekne litt på verdi..

https://splash247.com/startling-amount-of-boxships-changing-hands-confounds-the-doomsayers/
Redigert 31.07.2022 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 10:31 5992

Mpcc Årets utbytte aksje? den må du utdype og dokumentere før jeg spiser den rå.
Har du sett på Belships på 18,5 kroner opp mot Mpcc på dagens pris og vurdert dividendene ?
Redigert 31.07.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 10:50 5938

Du kan jo tilføye hva Belships gir i utbytte så vi kan få et sammenligningsgrunnlag. Det er vel estimert 3 kroner for de 2 siste utbyttene i år (sept og des) og 8 kroner og 50 øre for 2023.

Estimat for MPCC altså.
Redigert 31.07.2022 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
NetromK
31.07.2022 kl 11:11 5869

Belships har vel betalt:
31.5.2022 16.5.2022 1,25 NOK
31.5.2022 16.5.2022 1 NOK
10.3.2022 23.2.2022 0,9 NOK
SUM 3,15/18,46 =0,17

MPCC
29.6.2022 23.6.2022 0,294 NOK
29.6.2022 23.6.2022 1,273 NOK
30.3.2022 24.3.2022 0,949 NOK
10.2.2022 7.2.2022 3 NOK
SUM 5,516/23,41 =0,24

Eg er overbevist om at MPCC vil komme med endå 2 solide utbetaling før året er slutt.
Mogleg gjer også Belships det, men dei må vere veldig solide for å slå MPCC.

Og meir interessant, capesize rater har vore i fritt fall i det siste, så om ikkje kullbehov veg opp for kollaps i stålfrakt
spørst det kor lenge inntjeninga holder seg.
I conatiner har spotrater falt ja, men knapt i det heile summane for leige av skip (NewContex/Harpex).
Og dessuten har MPCC ein stor andel skip allereie inn på lange solide kontrakter og med det veldig god
oppdekning i år, 2023 og ganske bra 2024. Dei som går inn i 2025-27 er færre av, men og solide.
Så, om ikkje ein no faktisk ser reforhandling av kontrakter som er lite sannsynleg gitt framleis enorm (og stigande?) congestion
rundtforbi i verda så velger eg MPCC.
Men, eg fylgjer med på Belships, og har vore inne der sjølv med bra avkastning på kort tid, og endrar etterspurnad seg igjen
inn mot normal peak-season så kanskje eg hoppar på igjen.

edit:
Så skal rett vere rett, ser ein på kursutvikling har den i år og over 1 år vore sterkare i Belships, men utvikling her i frå er litt usikker.
Så kven som "vinn" på avkastning og utbytte er ikkje sikkert.
Redigert 31.07.2022 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 11:15 5870

Fin oppsummering 👍
Slettet bruker
31.07.2022 kl 11:25 5904

Det var et motsvar til påstanden om at Mpcc er det beste dividende selskapet, jeg tror ikke det stemmer.
Hva som allerede er betalt ut har liten interesse for en investor som skal kjøpe aksjer PDD, det er hva fortsettelsen vil gi som er interessant.
For dry du har omtrentlig 0 tilvekst av skip, for Mpcc er boken ekstrem..

Belco, deler ut 50%, et ekstraordinært vil trolig komme i q3-22

https://www.youtube.com/watch?v=j9c7iPg6Lzo

Belco
90 prosent av skipsdager for andre kvartal er booket til 24.758 dollar per dag netto, 75 prosent av tredje kvartal er booket på 23.486 dollar per dag, mens 69 prosent er booket på 23.617 dollar per dag. I første, andre og tredje kvartal av 2023 er bookingen på henholdsvis 52, 40 og 29 prosent, skriver Infront TDN Direkt.
Redigert 31.07.2022 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 11:29 5940

Belships har Ultramax og Supramax og opererer ikke kun på spot.
NetromK
31.07.2022 kl 11:38 5930

Ja, der bomma eg litt, legg med halvflat på capesize.

Men, Baltic Dry er vel ganske langt ned for alle storleikar uansett, både year-to-date og samanlikna med for eit år sidan.
OG, sjølv om BELCO evt. har 70% dekning på lengre kontrakter neste 4 kvartal som det står i Belships-tråden vil eg for det fyrste
tru at MPCC har betre dekning lengre fram i tid, og skulle skipa gått på nye kontrakter no får MPCC forholdsmessig sterkare rater mot prising.

Men, eg skal vere litt forsiktig med å gå for djupt inn i bulk så ikkje eg rotar meg vekk. Så må kanskje andre som skrapar i overflata på container
vurdere litt det same kva angår den delen av shipping.
Slettet bruker
31.07.2022 kl 11:58 5900

MPCC blir årets utbytte aksje på Oslo Børs. Og det samme vil skje i 2023. Anbefaler alle å sjekke «Helg11» sitt regneark over, der skipene, ratene, slutningene for årene som kommer og masse annen relevant informasjon ligger i regnearket - så kan en sjølv gjøre sine egne tanker (75% av EPS er planlagt utbetalt som utbytte per kvartal, pluss evt. skipssalg). Det siste 14 dagene har flere container rederier meldt om tidenes resultater og flere har fått nye oppgraderte høyere kursmål.
Redigert 31.07.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 12:10 5941

Nei, jeg hadde vært litt forsiktig med å spå drybulk markedet om jeg var deg og spesielt for Belco selskapet, da du hverken aner hva slags skip de opererer, hva skipene til Belco er utstyrt med, hva typ gjeldsgrad de har og hvilken cash posisjon de sitter på.
Så lenge en ikke engang gidder gå inn i materien en uttaler seg om, er det kanskje best å ikke uttale seg overhode.

Å dra Belco her handler ikke om Container vs Bulk/ mindre bulk, selv om jeg personlig ikke er i tvil om hvor mine lengre penger hadde blitt plassert.
Det handler om , er Mpcc det beste dividende selskapet, det tror ikke jeg det er.


Redigert 31.07.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
NetromK
31.07.2022 kl 12:32 5907

Forsåvidt fair, i alle fall til ei viss grad.

Men sidan du legg det fram slik. Veit du alt/verkeleg mykje om MPCC og container segmentet dei opererar i, gjeldsgrad, kontrakter, utsikter, CBE, innsidehandel, congestion, flåtealder, infrastruktur på land for containerhandtering, intraregionale ruter, behov for feedere når fleire store skip, miljøkrav si kommande innverkning på tilbodssida, skrapverdiar?

For du er jo ikkje veldig forsiktig med å dømme container nord og ned omtrent, i alle fall dei fleste veker. For så å handle litt andre veker.
Du kan openbart spå dette markedet, meir eller mindre forsiktig, utan å komme meg mykje argument eller tal å vise til?

Uansett tilsvar til dette så vil eg ikkje forsette denne diskusjonen. Me får berre vere (einige om å vere) ueinige.
Og kanskje begge bør halde seg til den delen av shipping dei har satt seg litt meir inn i. God helg.
Bearwizard
31.07.2022 kl 12:36 5905

Du stiller veldig strenge krav til andre når det gjelder å uttale seg om selskapet de ikke kjenner detaljert. Kanskje på tide å stille seg foran speilet…? Dine uttalelser om MPCC og dine disposisjoner i selskapet for kort tid siden vitner jo ikke akkurat om all verdens innsikt.
Slettet bruker
31.07.2022 kl 12:42 6045

En trenger ikke komme med så mye argumentasjon, ordre boken sier alt og forteller langt mer en mile lange HO tråder med masse positivt snakk.

For å snu på flisa, er du redd for drybulk markedet da bør du være livredd Container, personlig trenger jeg ikke annet en ordrebok for å vite om jeg ønsker investere i shipping eller ei.
Ja la oss være enige om å være uenige, Mpcc er en flott dividende aksje men jeg tror de blir banket ned i støvlene av Belco over tid okke som.
Ha en fortsatt god helg.
På an igjen
31.07.2022 kl 15:14 6340

Der tror jeg du tar feil igjen jeg har ikke fasiten frem til 2025.

Drybulk er et maked man bør holde seg unna det neste året spør du meg.
Slettet bruker
31.07.2022 kl 16:13 6278

Det var jo "rette ræva som feis", ja😂spot on tilsvar, NetromK & Bearwizard👍
NetromK
31.07.2022 kl 19:59 5907

Har oppretta ein tråd no om GSL. Så kan ein ta ein del av de spesifikke som dukkar opp/er aktuelt der.
Mykje av det same aktuelle om bransjen vert diskutert her.
Slettet bruker
31.07.2022 kl 20:22 5832

Nei, men det har vel du siden du stiller et så konkret spørsmål?

Jeg så dine kommentaret først I kveld. Men vil si at min påstand om at MPC vil bli årets utbytteaksje i 2022 har jeg skrevet om lenge. Den er basert på regnearket til Helg11 og de utbetalingene som allerede er gjort i år. Da har jeg også inkludert kapitalutbetalingene her selvom media ikke gjør det. Det er totalt uinteressant for neg hva man kaller utbetalingene bare de kommer på kontoen som forespeilet.

Jeg ser at du skriver .»Jeg tror ikke»… Uten at du sammenligner tallene for Belships og MPC, men spør meg pm det samme. Minimumsutbyttene for MPC er jo klare for lengst, mens man tor resten av selskapene på børsen lever mer eller mindre i uvisse om utbyttet. Her ligger den store forskjellen.
Redigert 31.07.2022 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 20:56 5727

Sett pengene dine i bulk du og skriv om dine vanvittige gode analyser om andre selskap enn MPCC andre steder ....i egen tråd HVER SÅ SNILL ( for det meste lite informativt for MEG fra DEG så langt i hvert fall) !! Bulk, så seismikk og nå bulk igjen...på MPCC tråd.
Fortell hva som vil gi oss så fantastisk avkastning på kapitalen vår.....I EGEN SJEFSTRÅD som du kan skrible det hodet måtte finne for godt.
IGJEN...du har utbasunert ØRTEN ganger hva dine synspunkt, spådommer og hva DU generelt mener og tror....til det kjedsommelige her inne. Gir meg fint lite....støy må vite.

Her diskuteres CONTAINER og vi som prøver å finne gode grunner til å investere i CONTAINER, om du enda ikke har fått det med deg enda...hmmm kan jo så smått lure på hvordan det står til.
Så hjelper alle med lidenskap for CONTAINER å speide etter skjær i sjøen om kartet er dårlig og lite oppdatert eller kart og terreng ikke stemmer.
Skulle hver og en-mannsen innpå MPCC-tråden og sammenligne alle aksjene på børsen og hva de tror eller er sikker på om det ene eller andre mot ditt og datt i MPCC....vet ikke om jeg hadde vært en ivrig følger mer.
Vi er ikke tjukke i hodet vi andre her på tråden ...må også vite!!
Du hadde ikke fått mye av min tid på privaten med så lite nytt og informativt å melde hver gang du dukker opp....skal igjen vite!!

Legger vel denne død nå Longs, så får den som lever over nyåret oppsummere.
Håper du holder deg borte til det, selv om jeg tviler sterkt.

Anal-ytiker-standen spår og synser daglig UTEN baktanke selvfølgelig..!! i bl.a FA, HELT gratis og uten konsekvenser på hvordan fasit blir..
Nå skal det jo være sagt som det ble sagt her litt tidligere. Ut fra en gitt kurs vil selvsagt en person få riktig om en person spår kurs ned og en annen opp.
50% sjanse det, bedre vinnersjanse enn lotto det...som har en god del flere kombinasjoner.

Elefanten i rommet HUSKER GODT hva DU har skrevet tidligere Longs.

...forresten akkurat tilbake fra multetur utenfor Alta etter en vill kamp mellom torpedo-moskito og hestespray. Vant den kampen gitt.
Hatt med myggnett fra Europris (tidl. investering) gjorde susen.

God børsmandag !
Redigert 31.07.2022 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2022 kl 21:12 5714

Må le litt....forsiden av FA mandag...haha
...og innhold.
Redigert 31.07.2022 kl 21:13 Du må logge inn for å svare