RECSI uke 17
Vi avsluttet uke 16 med børsen i rødt (-1,66%) og REC ned -2,13%. Uke 16 var likevel «grønn» totalt sett, og REC la på seg en krone fra usle 14,60 ved ukestart... Vi endte på 15,62. Etter stengetid kom det melding fra Hanwha som bekreftet deres planer for gjenåpning av Moses Lake 2023. (Dette er det flere tråder på). Nå er vi 1 uke unna EGM (2. mai) hvor nytt styre skal velges.
Oppfordrer igjen til en hyggelig tone og ønsker alle lykke til!
Oppfordrer igjen til en hyggelig tone og ønsker alle lykke til!
Redigert 25.04.2022 kl 07:29
Du må logge inn for å svare
Null
26.04.2022 kl 09:06
4960
Tenke jeg skulle skrive et lite innlegg om med sprøsmål om vi nådde 17 i dag, men det kom forsent
tok noen minutter før vi var der så nå blir spørmål om vi skal lukke gapp mellom 16,6 og16,42 fra i går....
Mitt tips er at vi lukker over 17 til kvelden om usa ikke styrter i Futen eller på åpning i ettermiddag.
NULL
tok noen minutter før vi var der så nå blir spørmål om vi skal lukke gapp mellom 16,6 og16,42 fra i går....
Mitt tips er at vi lukker over 17 til kvelden om usa ikke styrter i Futen eller på åpning i ettermiddag.
NULL
Til og med SB1 sier nå til dere at kursen burde vært høyere. Vi ligger faktisk under 20 kr enda.
Redigert 26.04.2022 kl 09:06
halvpris
26.04.2022 kl 09:00
5048
Skrives FRA og ikke I 2023. Det vil si 1-1 2023
"RECSI: HANWHA HAR AMBISJON OM GJENÅPNING AV MOSES LAKE FRA 2023
25.4.2022 06:06 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Hanwha Corporation og Hanwha Solutions Corporation ønsker å støtte innsatsen for å gjenåpne Moses Lake-fabrikken, og har en ambisjon om å bistå REC i en gjenåpning fra 2023."
"RECSI: HANWHA HAR AMBISJON OM GJENÅPNING AV MOSES LAKE FRA 2023
25.4.2022 06:06 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Hanwha Corporation og Hanwha Solutions Corporation ønsker å støtte innsatsen for å gjenåpne Moses Lake-fabrikken, og har en ambisjon om å bistå REC i en gjenåpning fra 2023."
Onmyway
26.04.2022 kl 08:56
5084
Erfaringen er vel at man ikke kan være sikker på noe. Men det som ligger inne før børsen åpner trenger ikke bety noe.
W Heisenberg
26.04.2022 kl 08:51
5107
Skalleknarp skrev Førhandel pt. NOK 16:00...?
Tror neppe den starter der. Tror nok vi går endel prosent opp idag og.
"the changes could be paired with hundreds of billions of dollars in new and expanded tax credits for wind and solar power, nuclear plants, biofuels and advanced energy manufacturing sought by Democrats and the White House and included in earlier iterations of the Build Back Better spending bill, the person said. " https://www.bnnbloomberg.ca/manchin-explores-possibility-of-energy-climate-package-with-gop-1.1756852
Stabukk
26.04.2022 kl 08:45
5178
Sikker på at vi skal opp i dag? På Nordnet låg det 322.000 aksjar til salgs på 16 kr. På kjøp låg det berre ca 49000…
Men det forandrar seg kanskje like før børsen opnar?
Men det forandrar seg kanskje like før børsen opnar?
Takk og farvel Omac😊
omac
26.04.2022 kl 08:07
5545
der var det takk og farvel til deg Sollier, jeg diskuterer kun med voksne personer. Plonk i spamfilteret
Ja egentlig kjempe kult når man blir rakket ned på av et nick som åpenbart bløffer og mener andre er en menighet som hausser i vei fordi man snakker om egen investering.
Men skal prøve og gi meg nå da han er ferdig med aksjer her som han sier😊
Men skal prøve og gi meg nå da han er ferdig med aksjer her som han sier😊
Kan man ikke prøve å holde en litt mer sakelig tone her ovenfor hverandre og diskutere aksjen fremfor personligheter? Om man spiller litt safe og er long eller spiller med litt høyere risiko og trader spiller da ingen rolle da alle ønsker høyest avkastning på investeringene sine. Jeg har funnet en middelvei og drar trader jevnlig, men etter fredagens melding tar jeg det litt mer piano. Har jeg hatt flaks? Mulig, men er det lov? Ja definitivt. Har jeg tjent på det? Ja. Risikoen jeg tar er kalkulert. Skulle jeg være ute og aksjen stikker? Ja da er det 100% min feil, ingen andres.
Kan vi roe ned personhetsen to hakk?
Du snakker som om det er en kult inne i bildet her.
Alle står både frie til å gjøre hva de vil, og ansvarlige for sine egne valg.
Ikke mindre, ikke mer.
Kan vi slutte å henge oss opp i dette nå?
Du snakker som om det er en kult inne i bildet her.
Alle står både frie til å gjøre hva de vil, og ansvarlige for sine egne valg.
Ikke mindre, ikke mer.
Kan vi slutte å henge oss opp i dette nå?
De forsvant i går lederen Kommersk solgte seg helt ut på 16.10. Eller noe sånn. Enda han har reklamert til alle at long posten skulle han aldri røre.
Han nevnte dette det hver gang jeg sa at Traderne vil aldri få med seg de virkelig store oppgangene fremover.
Han nevnte dette det hver gang jeg sa at Traderne vil aldri få med seg de virkelig store oppgangene fremover.
Takk for posting..
Likte godt denne - The acquisition "is only the prelude".. Gleder meg veldig til resten kjenner jeg
Likte godt denne - The acquisition "is only the prelude".. Gleder meg veldig til resten kjenner jeg
Redigert 26.04.2022 kl 07:53
La oss håpe på en rød dag i dag, så vi kan få ristet ut råtne epler, altså kortsiktige daytradere. .... Anbefaler imidlertid alle langsiktige til å sitte stille - da min spådom er at denne aksjen (som et minimum) vil tredoble seg innen årsskiftet.
Tanjiro
25.04.2022 kl 22:10
6843
Blir spennende å se hvor høyt den kan gå på en grønn børsdag. Uheldig med at første børsdag denne uken skulle ende opp med at makro dro ned mye av oppgangen vi ellers burde hatt, men kan trøste meg med at det er litt over 8 måneder til 2023;)
manman01
25.04.2022 kl 21:37
7178
Slettet brukerskrev Imorgen fortsetter oppgangen , tipper vi går over 17
Jep, SPY, NASDAQ og SP500 alle i grønt🥂
Dommedag må vente atter en dag.
Dommedag må vente atter en dag.
Imorgen fortsetter oppgangen , tipper vi går over 17
Det du påpeker der er viktig og noe som er sterkt underkommunisert. Sett i sammenheng med batteridelen av caset og makrobevegelser så er det en underdrivelse å påstå at RECSI har en spennende framtid.
I know! Damer, altså... Blir bare krangel🤣
McCartney
25.04.2022 kl 19:29
7685
Det var et voldsomt volum i sluttauksjonen!
USA raser jo heller ikke ned slik flere trodde....... Nasse er opp. 🙂
USA raser jo heller ikke ned slik flere trodde....... Nasse er opp. 🙂
Stabukk
25.04.2022 kl 19:16
7723
Takk for utfyllande svar, Uchi. Etter siste tids kursutvikling og «løypemeldinga» frå Hanwha er eg omtrent like optimistisk som deg. Trur det vil hjelpa om SB1Markets aukar sitt kursmål eit par hakk. Det er og ei skam at ikkje DnB Markets har analyse av denne aksjen, som stadig ligg høgt oppe på OB si omsetningsliste. Nokon mef gode kontaktar bør pressa på der!
Hegnar og Røkke er ikke "best friends", da begge sloss om gunsten hos C.Midelfart da hun var singel på 1990 tallet. " Hard ball "
Snodig å se hvordan FA har snudd kappen når Røkke er ute av REC🤣
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2022/04/25/7855194/markant-fall-pa-bors-syv-aksjer-falt-tosifret
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2022/04/25/7855194/markant-fall-pa-bors-syv-aksjer-falt-tosifret
Null
25.04.2022 kl 16:28
4272
Det gikk vel omtrent 2,5 mill i sluttauksjonen.... fikk de billig synes jeg lukket på 16,465
Sa2ri
25.04.2022 kl 16:26
4267
Det gjorde vi - landet på HOD og 16,465 med ca.13 mill aksjer omsatt. En bra dag med tanke på at børsen ellers er blodrød.
Bullfight
25.04.2022 kl 16:23
4286
Slettet brukerskrev Meget godt fornøyd med dagen. Takker de som finner realistisk info/
Her er det shortinndekning i sluttaulsjonen
Meget godt fornøyd med dagen. Takker de som finner realistisk info/
Tanjiro
25.04.2022 kl 15:28
4783
Hadde dette vært en grønn dag hadde vi gått minst 10%. Får håpe på rekyl i morgen. Nå nærmer der seg mai og spennende tider i vente. Når noe enda mer håndfast kommer så blir det riktig gøy.
Null
25.04.2022 kl 15:22
4784
Lukker vi på Hod i dag?
Kanskje, men det som er sikkert er i allefall at stigningen kommer på volun og tilbakefallet før i dag ned på 15,8 var ved meget begrenset volum i forhold
Akkurat nåpå 16,275
Om ikke USA tilter helt frem til kl 1620 så vil jeg tro på ny høyeste uke på god omsetting
NULL
Kanskje, men det som er sikkert er i allefall at stigningen kommer på volun og tilbakefallet før i dag ned på 15,8 var ved meget begrenset volum i forhold
Akkurat nåpå 16,275
Om ikke USA tilter helt frem til kl 1620 så vil jeg tro på ny høyeste uke på god omsetting
NULL
Redigert 25.04.2022 kl 15:35
Sant!
Vi går inn i ekstremt spennende dager nå til Hanwa er på plass i styrerommet. Potensialet for vekst er nesten vanskelig å ta innover seg..
Vil berømme alle gode bidragsytere her inne som forutså det scenarioet som lå ser ut til å utspille seg. Good days!
Vi går inn i ekstremt spennende dager nå til Hanwa er på plass i styrerommet. Potensialet for vekst er nesten vanskelig å ta innover seg..
Vil berømme alle gode bidragsytere her inne som forutså det scenarioet som lå ser ut til å utspille seg. Good days!
omac
25.04.2022 kl 15:20
4730
Kursmålet deres er jo lav da usikkerhet rundt ML vektlegges relativt kraftig. Blue sky scenarioet er skyhøyt, langt over 80
De har langt høyere kursmål ved silangass utnyttelse. 40/50/60 med ulike grader av utnyttelse eller pris. Og dette bør vektlegges fra nå av.
Pareto30 eller Arctic 26 sitt kursmål er mye mer riktig på det vi vet i dag, mye mer seriøst.
Redigert 25.04.2022 kl 15:17
solfylt
25.04.2022 kl 15:15
4778
Ja, det er et ekko av det som vi alle allerede vet, men det er forsiden på Finansavisen akkurat nå. Teknisk sett en «nyhet» altså. Vi er opptatt av kurs i større eller mindre grad, kortsiktig eller langsiktig. Syntes det virker som om kursen reagerer på denne «nyheten» og det er selvsagt interessant og relevant å lese hva som skrives om REC.
Dagens 6 høyeste omsetning. Har vært ganske høy omsetning siste 2 ukene som viser økende interesse blant fremtidige aksjonærer
Sjekk Sa2ri sin tråd står der. Markedet henger langt etter 😂
Bevares, dette er da ingen nyhet - men bare et ekko av noe som har vært kjent svært lenge - ja faktisk lenge før jul. ... MEN, kodus til deg Uchi, som videreformidler det glade budskap fra den kunnskapsrike "analytikeren". ... Jeg flirer så jeg nesten ramler av stolen. :-)
Redigert 25.04.2022 kl 15:09
Nsxnsx
25.04.2022 kl 15:08
4764
Kanskje på tide å korrigere det latterlig lave kursmålet også da....etter den artikkelen fra SB1markets ??? 17,- virker jo helt tullete etter dette...
solfylt
25.04.2022 kl 15:03
4801
Ønsket om å betrygge aksjonærene går vel mer på at Hanwha bekrefter tydelige planer for gjenåpning og videre utvikling? Fremming kommenterer dette med mulig videre oppkjøp som usannsynlig (nå) «– Vi har fått med oss at flere har diskutert dette. Vi tror ikke de er interessert i å kjøpe resterende aksjer på dette tidspunktet. Dagens eierpost er nok for å sikre tilgang på RECs polysilisium i tillegg til å kunne ta en aktiv del av utviklingen mot en gjenåpning av Moses Lake.»
Eller som Hanwha sier selv at de står for:
Collaborating with Partner Companies
Our philosophy of “Going Further Together” extends to our partner companies as well.
Through our collaborations, we seek to ensure mutual growth rather than foster competition.
We also endeavor to help our local communities by fostering job creation and education opportunities.
https://www.hanwha.com/en/sustainability/partners-communities.html
Collaborating with Partner Companies
Our philosophy of “Going Further Together” extends to our partner companies as well.
Through our collaborations, we seek to ensure mutual growth rather than foster competition.
We also endeavor to help our local communities by fostering job creation and education opportunities.
https://www.hanwha.com/en/sustainability/partners-communities.html
omac
25.04.2022 kl 14:49
4961
Vil legge til at de ikke tror på oppkjøp av flere grunner men mest pga meldingen som ble sendt ut for å betrygge aksjonærene
Eneste aksjen på obx i grønt. Hadde nok sett 15-20% på en normal dag. Jaja. Det kommer.
solfylt
25.04.2022 kl 14:43
4932
Strengt talt bare oppsummering av det vi alle snakker om her ja, som ble bekreftet igjen av Hanwha før helgen 👍 Skader vel ikke å få det inn med teskje ☀️
solfylt
25.04.2022 kl 14:41
4973
« – Tror du Hanwha rigger seg for et kjøp av resterende aksjer i Rec?
– Vi har fått med oss at flere har diskutert dette. Vi tror ikke de er interessert i å kjøpe resterende aksjer på dette tidspunktet. Dagens eierpost er nok for å sikre tilgang på RECs polysilisium i tillegg til å kunne ta en aktiv del av utviklingen mot en gjenåpning av Moses Lake.»
– Vi har fått med oss at flere har diskutert dette. Vi tror ikke de er interessert i å kjøpe resterende aksjer på dette tidspunktet. Dagens eierpost er nok for å sikre tilgang på RECs polysilisium i tillegg til å kunne ta en aktiv del av utviklingen mot en gjenåpning av Moses Lake.»