Belco - Børsen desiderte beste tørrbulk-aksje
I morgen legger Belship/Belco fram sitt 1.kvartal resultat, inkludert andel av sitt eierskap i Lighthouse, tipper jeg driftsresultatet blir ca. 450 mill..
D.v.s. Kr. 1,80 pr. aksje, som er lik 8,5 % avkastning pr. aksje. Ingen andre tørrbulk-aksjer vil eventuelt kunne slå dette.
Hvis Golden Ocean skulle greie tilsvarende resultat i forhold til aksjekurs, så må de ha Kr. 11,- pr. aksje, og det vil de være milevis unna.
Skjønner ennå ikke at så få har oppdaget Belship.
D.v.s. Kr. 1,80 pr. aksje, som er lik 8,5 % avkastning pr. aksje. Ingen andre tørrbulk-aksjer vil eventuelt kunne slå dette.
Hvis Golden Ocean skulle greie tilsvarende resultat i forhold til aksjekurs, så må de ha Kr. 11,- pr. aksje, og det vil de være milevis unna.
Skjønner ennå ikke at så få har oppdaget Belship.
Tror vi er opp mot 30,- relativt raskt.
gandhi-21
25.05.2022 kl 13:34
9171
frem med kalkulatoren:
Belships has entered into an agreement for the acquisition of a modern 64 000 dwt Ultramax bulk carrier built at a Japanese shipyard in 2020. The vessel is financed through a time charter lease agreement for a fixed period of about 5 years with options to extend for a further 3 years. Belships will pay a total of USD 6.0m prior to delivery of the vessel. Cash breakeven for the vessel upon delivery will be about USD 11 600 per day. The agreement comes with an option to purchase the vessel at the end of the charter significantly below current market levels. There is no obligation to purchase the vessel. The vessel comes with time charter contract employment for about 10-12 months at a gross rate of USD 30 000 per day.
Belships has entered into an agreement for the acquisition of a modern 64 000 dwt Ultramax bulk carrier built at a Japanese shipyard in 2020. The vessel is financed through a time charter lease agreement for a fixed period of about 5 years with options to extend for a further 3 years. Belships will pay a total of USD 6.0m prior to delivery of the vessel. Cash breakeven for the vessel upon delivery will be about USD 11 600 per day. The agreement comes with an option to purchase the vessel at the end of the charter significantly below current market levels. There is no obligation to purchase the vessel. The vessel comes with time charter contract employment for about 10-12 months at a gross rate of USD 30 000 per day.
gandhi-21
25.05.2022 kl 14:09
9116
og selger et eldre skip med gevinst på 10 mill $, lukter ekstrautbytte etter Q3 ?
Let it be
25.05.2022 kl 16:11
9155
Salg kontantproveny US$ 28 minus 6 MUS$ kontanbetaling nyleaset skip, netto MUS$ 22.
De hadde 160 MUS$ i kontanter + Q2- 60 MUS$ + Q3-60 MUS$(antar samme resultat som i Q1)
Ser en bort i fra utbyttebetalinger vil de ved utgangen ha rundt 280 MUS$ som er ca 18 kroner pr. aksje
Snakk om selskap. Her kan mye skje
De hadde 160 MUS$ i kontanter + Q2- 60 MUS$ + Q3-60 MUS$(antar samme resultat som i Q1)
Ser en bort i fra utbyttebetalinger vil de ved utgangen ha rundt 280 MUS$ som er ca 18 kroner pr. aksje
Snakk om selskap. Her kan mye skje
moneymachine
26.05.2022 kl 22:39
9070
Mandag kommer nok et deilig utbytte. Blir en fin dag i morgen. De mest utålmodige har fått solgt seg ut tirsdag og onsdag.
PerIvar
27.05.2022 kl 13:56
8880
Baltic capesize-indeksen ned 18,96% i dag. Belships ned 1% ila en uke. Har vi nådd toppen og er på vei ned igjen?
gandhi-21
27.05.2022 kl 14:19
8917
Belship tjener ikke penger på capesize, av den grunn at de ikke har noen.
Vi opplever et veldig nervøst cape-marked med rater som svinger mye. Ratene i segmentet ultramax/supramax virker langt på vei stødige samtidig som de ligger langt over de kontrakter Belship seiler under pt. Vi er nok bare i begynnelsen av en flott reise med BELCO.
Vi opplever et veldig nervøst cape-marked med rater som svinger mye. Ratene i segmentet ultramax/supramax virker langt på vei stødige samtidig som de ligger langt over de kontrakter Belship seiler under pt. Vi er nok bare i begynnelsen av en flott reise med BELCO.
Let it be
27.05.2022 kl 14:26
9015
Fraktindeksene har jo for de store skipene har steget mye i de siste månedene. Når Kina stengte ned pga Korona- så fortsatte ratene for de store bulkskipene å stige.
Men nå faller de. Det er fordi det er en treghet i når de faller og når de stiger igjen mht den strenge nedstengningen i Kina. Spesialistene anslår at de vil være
høyere ved årsslutt, og det ser ut til å kunne stemme.
For Belco sine skip har det vært jevnt stigende til det de er nå. Og Belco har så mange på lengre kontrakter, og så en solid kontantbeholdning(mere enn selve GOGL)
Belco står seg fint, om det skulle komme en dipp. Er det ikke da de profesjonelle sier at det er en kjøpsmulighet.
Men nå faller de. Det er fordi det er en treghet i når de faller og når de stiger igjen mht den strenge nedstengningen i Kina. Spesialistene anslår at de vil være
høyere ved årsslutt, og det ser ut til å kunne stemme.
For Belco sine skip har det vært jevnt stigende til det de er nå. Og Belco har så mange på lengre kontrakter, og så en solid kontantbeholdning(mere enn selve GOGL)
Belco står seg fint, om det skulle komme en dipp. Er det ikke da de profesjonelle sier at det er en kjøpsmulighet.
PerIvar
27.05.2022 kl 17:18
9010
Okei. Det kommer opp under nyheter på belships på nordnet så jeg trodde det påvirket kursen. Takk for svar!
moneymachine
27.05.2022 kl 20:13
8926
Snur nok snart opp igjen. Har hatt samme tendens siste 3 børsdager. Sunn utskiftning av aksjonærer på disse nivåene, da mange nok har enorme gevinster. Jeg har godt over dobling, men slipper ikke denne utbyttemaskinen.
moneymachine
30.05.2022 kl 16:21
8265
Noen som har tilgang til oppdaterte topp-20? Hvem har solgt ned, og hvem har akkumulert?
Liste pr 30 mai viser veldig lite endring hos topp 20.
Liste har 2 dagers etterslep. Så dette er handler fra torsdag.
Om noen har solgt mye i dag kommer dette onsdag.
Liste har 2 dagers etterslep. Så dette er handler fra torsdag.
Om noen har solgt mye i dag kommer dette onsdag.
kazynor
31.05.2022 kl 14:05
7927
Utbyttet 2020 skrev Har noen her fått utbytte på konto?
Kom just nu
OleJonny
31.05.2022 kl 22:15
7719
Kan fossholm’s fratredelse som finanssjef være noe av grunnen til nedsalget og synkende aksjekurs i det siste? Solgte først unna en god slant for å sikre en fresk pensjon uten å påvirke kurs, for dermed å melde sin avgang?Ser ikke på dette som noe negativt at VP Gram trer inn i stillingen (var jo bare et lite trappetrinn opp fra der han var), naturlig valg. Belship har vært en fin aksje å eie siden nyttår, har ingen planer om å forlate denne skuten🫡
Buzzi
06.06.2022 kl 12:19
7091
Fra nå og utover vil Belship begynne klatringen mot Kr.32,- pr. aksje. På nåværende nivå (Kr.24,-), handles aksjen til en
P/E på under 3. Belship kommer i år til å tjene ca. Kr.9,- til Kr.10,- pr. aksje. Samtidig så har de startet opp med en meget aksjonærvennlig utbytte-politikk.
Børsens aller beste shippingselskap etter min mening. Framtida til Belship ser også veldig lovende ut.
P/E på under 3. Belship kommer i år til å tjene ca. Kr.9,- til Kr.10,- pr. aksje. Samtidig så har de startet opp med en meget aksjonærvennlig utbytte-politikk.
Børsens aller beste shippingselskap etter min mening. Framtida til Belship ser også veldig lovende ut.
Mr Jinx
08.06.2022 kl 17:33
6752
Killingen
08.06.2022 kl 18:15
6781
Takk for svar, vil nok ikke stige noe spesielt før vi nermer oss q2 da.
Tror q2 blir bra også
Tror q2 blir bra også
velkjent
08.06.2022 kl 19:28
6798
Killingen skrev Mye fall i bulk i dag, noen som vet grunnen?
Alt for mange amatører med gearing.
Tactic
08.06.2022 kl 22:55
6748
Det var en dipp i Baltic Dry på denne tiden i fjor også. Så steg ratene kraftig.
Veldig fornøyd med å øke beholdningen i Belco i dag.
Veldig fornøyd med å øke beholdningen i Belco i dag.
Tactic
13.06.2022 kl 15:51
10669
Bortsett fra at vi er mange som mener at det fundamentale underbygger at Belco skal opp - noen som vet hvorfor aksjen går veldig godt i dag (som er en blodrød dag ellers)?
smøgen07
13.06.2022 kl 17:37
10591
ikke godt å si, noen må vite noe, eller så er det bare noen som skulle inn, og at salgslysten var fraværende begrenset på kurser under 22..
Startruck
13.06.2022 kl 20:43
10464
Stigende dollarkurs, tydelig utbyttepolicy og kontrakter som dekker både 22 og 23 fører vel til at Belships oppleves som en «tryggere havn» hvis man velger å flytte penger fra A til B.
Med få nybygg i markedet generelt og at selskapet har en moderne flåte som ivaretar fremtidige krav så har man i tillegg en sikring. Merk også at skipene deres ikke er (såvidt jeg vet) påvirket direkte av Ukraina.
Dette kan være årsaker. Om det er andre årsaker vites ikke, og mulig den er ned to kroner i morgen igjen.
Med få nybygg i markedet generelt og at selskapet har en moderne flåte som ivaretar fremtidige krav så har man i tillegg en sikring. Merk også at skipene deres ikke er (såvidt jeg vet) påvirket direkte av Ukraina.
Dette kan være årsaker. Om det er andre årsaker vites ikke, og mulig den er ned to kroner i morgen igjen.
Killingen
15.06.2022 kl 13:37
10111
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/15/7882738/sikret-nye-avtaler-for-fire-av-skipene
Sikkrer seg mer og mer jobb 👍
Sikkrer seg mer og mer jobb 👍
Gull i pungen
15.06.2022 kl 19:50
9948
Skarsgård mener Belships er for billig.. 😉
– Tørrlastmarkedet generelt har jo vært bra i lang tid. Supra og ultramax har gjort det aller best og vært mest stabilt. I tillegg har vi skapt mye vekst med utvidelse av flåten og Lighthouse Navigation som leverer sterke resultater, sier adm. direktør Lars Christian Skarsgård i Belships.
– På toppen av dette kom utbytter som de siste fire kvartalene har beløpet seg til 4,10 kroner pr. aksje. Jeg er jo ikke objektiv, men jeg mener fortsatt at aksjen vår er for lavt priset i forhold til dette, fortsetter han.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/15/7882957/torrlastaksjer-til-himmels
– Tørrlastmarkedet generelt har jo vært bra i lang tid. Supra og ultramax har gjort det aller best og vært mest stabilt. I tillegg har vi skapt mye vekst med utvidelse av flåten og Lighthouse Navigation som leverer sterke resultater, sier adm. direktør Lars Christian Skarsgård i Belships.
– På toppen av dette kom utbytter som de siste fire kvartalene har beløpet seg til 4,10 kroner pr. aksje. Jeg er jo ikke objektiv, men jeg mener fortsatt at aksjen vår er for lavt priset i forhold til dette, fortsetter han.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/15/7882957/torrlastaksjer-til-himmels
moneymachine
15.06.2022 kl 22:29
9906
Fantastisk aksje. Har inngang på 13 kr, og fått 2 utbytter på tilsammen kr 3,15
Killingen
16.06.2022 kl 15:50
9796
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/16/7883602/frode-teigen-kjoper-flere-aksjer-i-belships
Er visst flere som fyller på ja 😀
Er visst flere som fyller på ja 😀
Gull i pungen
20.06.2022 kl 14:15
9190
Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 0,70 prosent til 2.596 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Baltic Dry +0,70%
Capesize +1,46%
Panamax +0,36%
Supramax +0,10%
Baltic Dry +0,70%
Capesize +1,46%
Panamax +0,36%
Supramax +0,10%
Tactic
23.06.2022 kl 10:40
8729
Ja, da vet vi hvorfor BELSHIPS har falt kraftig den siste tiden: Sonata har solgt ut 6,7 mill aksjer og sitter igjen med 1 mill aksjer. https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/22/7886717/sverre-jorgen-tidemand-lemper-ut-i-belships
Det er vel ikke positivt at store eiere selger seg ut, men det kan være mange årsaker som ligger bak. Minner derfor også om innsidekjøpene tidligere i juni ved AS Torinitamar, som er nært knyttet til Belships-sjef Lars Christian Skarsgård og ved Kontrari AS, nærstående til styremedlem og storaksjonær Frode Teigen.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/16/7883723/bade-toppsjef-og-storste-aksjonaer-kjoper-aksjer-i-belships
Det er vel ikke positivt at store eiere selger seg ut, men det kan være mange årsaker som ligger bak. Minner derfor også om innsidekjøpene tidligere i juni ved AS Torinitamar, som er nært knyttet til Belships-sjef Lars Christian Skarsgård og ved Kontrari AS, nærstående til styremedlem og storaksjonær Frode Teigen.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/16/7883723/bade-toppsjef-og-storste-aksjonaer-kjoper-aksjer-i-belships
Killingen
23.06.2022 kl 13:28
8752
Sonata solgte en stor post en tid tilbake også, men etter de hadde solgt seg ferdig begynte belco og klatre igjen.
Har troa jeg 👍
Har troa jeg 👍
Gull i pungen
24.06.2022 kl 12:22
8551
Bytter ut taperaksje med vinneraksje;
https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2022/06/24/7888281/innsideportefoljen-trosset-rod-borsuke
https://finansavisen.no/nyheter/portefoljer/2022/06/24/7888281/innsideportefoljen-trosset-rod-borsuke
Redigert 24.06.2022 kl 12:23
Du må logge inn for å svare
Han holdt ikke ord Tidemann, jaggu fikk han skuffet ut enda mer aksjer, på toppen.
Selv om han sist sa han ikke skulle selge mer
Selv om han sist sa han ikke skulle selge mer
Andreas
28.06.2022 kl 21:37
8412
Belships ASA: Acquisition of two modern vessels
Belships has entered into agreements for the acquisition of two modern Ultramax bulk carriers built at Japanese shipyards in 2015 and 2017. Belships will pay a total of USD 15.5m as downpayment upon delivery of the vessels. The vessels are currently financed through time charter lease agreements with purchase options significantly below current market levels. Belships has the intention of declaring purchase options for both vessels during the next few months and re-finance the vessels under available bank financing which is expected to cover the amounts for the purchase options. The agreements are conditional upon certain steps to be completed by the parties involved. Delivery of the vessels is expected within July 2022.
“These agreements are immediately accretive for Belships’ shareholders and displays our ability to source transactions with short lead time and efficient use of capital. We expect the acquisitions will contribute to our earnings capacity and ability to pay dividends, which is the main objective” said Belships CEO, Lars Christian Skarsgård.
Belships ASA is a fully integrated owner and operator of geared bulk carriers. The owned fleet consists of 31 Supra/Ultramax bulk carriers with an average age below four years and daily cash breakeven for 2022 of about USD 10 000 per vessel. Lighthouse Navigation, a subsidiary of Belships, is a dry bulk operator with offices in Oslo, Bangkok, Singapore and Melbourne. Based on current market expectations, we expect to generate significant free cash flow and aim to pay quarterly dividends as announced with our dividend policy.
Belships has entered into agreements for the acquisition of two modern Ultramax bulk carriers built at Japanese shipyards in 2015 and 2017. Belships will pay a total of USD 15.5m as downpayment upon delivery of the vessels. The vessels are currently financed through time charter lease agreements with purchase options significantly below current market levels. Belships has the intention of declaring purchase options for both vessels during the next few months and re-finance the vessels under available bank financing which is expected to cover the amounts for the purchase options. The agreements are conditional upon certain steps to be completed by the parties involved. Delivery of the vessels is expected within July 2022.
“These agreements are immediately accretive for Belships’ shareholders and displays our ability to source transactions with short lead time and efficient use of capital. We expect the acquisitions will contribute to our earnings capacity and ability to pay dividends, which is the main objective” said Belships CEO, Lars Christian Skarsgård.
Belships ASA is a fully integrated owner and operator of geared bulk carriers. The owned fleet consists of 31 Supra/Ultramax bulk carriers with an average age below four years and daily cash breakeven for 2022 of about USD 10 000 per vessel. Lighthouse Navigation, a subsidiary of Belships, is a dry bulk operator with offices in Oslo, Bangkok, Singapore and Melbourne. Based on current market expectations, we expect to generate significant free cash flow and aim to pay quarterly dividends as announced with our dividend policy.
Redigert 28.06.2022 kl 21:37
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
29.06.2022 kl 08:09
8270
Oslo (Infront TDN Direkt): Belships har inngått avtaler for kjøp av to moderne ultramaxskip bygget ved japanske skipsverft i 2015 og 2017.
Det fremgår av en melding tirsdag kveld.
Selskapet vil betale totalt 15,5 millioner dollar ved levering av skipene, som i dag er finansiert gjennom time charter-leasingavtaler med kjøpsopsjoner. Belships har til hensikt å erklære kjøpsopsjoner, som ifølge meldingen er betydelige lavere enn dagens markedsnivå, for begge skipene i løpet av de neste månedene og refinansiere skipene under tilgjengelig bankfinansiering som forventes å dekke beløpene for kjøpsopsjonene. Avtalene er betinget av visse trinn som skal fullføres av de involverte partene. Levering av fartøyene forventes i juli 2022, opplyses det.
-Disse avtalene er umiddelbart innvannende for Belships' aksjonærer og viser vår evne til å sikre transaksjoner med kort ledetid og effektivt bruk av kapital. Vi forventer at kjøpene vil bidra til vår inntjeningskapasitet og evne til å betale utbytte, som er hovedmålet, sier Belships administrerende direktør Lars Christian Skarsgård i en kommentar.
Basert på dagens markedsforventninger, forventer Belships å generere betydelig fri kontantstrøm og har som mål å betale kvartalsvise utbytte, som annonsert med selskapets utbyttepolicy, legges det til.
Det fremgår av en melding tirsdag kveld.
Selskapet vil betale totalt 15,5 millioner dollar ved levering av skipene, som i dag er finansiert gjennom time charter-leasingavtaler med kjøpsopsjoner. Belships har til hensikt å erklære kjøpsopsjoner, som ifølge meldingen er betydelige lavere enn dagens markedsnivå, for begge skipene i løpet av de neste månedene og refinansiere skipene under tilgjengelig bankfinansiering som forventes å dekke beløpene for kjøpsopsjonene. Avtalene er betinget av visse trinn som skal fullføres av de involverte partene. Levering av fartøyene forventes i juli 2022, opplyses det.
-Disse avtalene er umiddelbart innvannende for Belships' aksjonærer og viser vår evne til å sikre transaksjoner med kort ledetid og effektivt bruk av kapital. Vi forventer at kjøpene vil bidra til vår inntjeningskapasitet og evne til å betale utbytte, som er hovedmålet, sier Belships administrerende direktør Lars Christian Skarsgård i en kommentar.
Basert på dagens markedsforventninger, forventer Belships å generere betydelig fri kontantstrøm og har som mål å betale kvartalsvise utbytte, som annonsert med selskapets utbyttepolicy, legges det til.
Redigert 29.06.2022 kl 08:18
Du må logge inn for å svare
Buzzi
01.07.2022 kl 11:08
7891
Nå er Belship så billig at man kan si at her er det penger på gata. Belship kommer til å tjene Kr.8,- til Kr.9,- i 2022, som er lik en P/E på ca. 2,3. Når man samtidig veit at Belship har bundet opp 70% av flåten på meget gode rater flere kvartaler framover, så er jo en investering her tilnærmet bankers. Jeg har kjøpt meg opp betydelig de siste dagene.
Killingen
01.07.2022 kl 18:27
7778
Det skulle jeg også ha gjort hadde jeg hatt mer penger 😀
Kjøpte for siste utbytte til en kurs på 20 så får vente på neste utbytte før en kan handle mer
Kjøpte for siste utbytte til en kurs på 20 så får vente på neste utbytte før en kan handle mer
Scarface69
03.07.2022 kl 20:57
7546
Men forrige gang solgte han på kurs 13,- før den nesten doblet seg etter det. Så han burde jo ha hatt litt is i magen, men det er jo lett å si i ettertid da
Redigert 03.07.2022 kl 20:58
Du må logge inn for å svare