PNOR er grissebillig får rebound -ævl fri debat -tak :-)
Alt for meget meget ævl om alt muligt andet, derfor ny debat :-)
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
Makrobaronen
26.06.2022 kl 16:07
3629
https://investornytt.no/petronor-tjener-340-371-millioner-i-q2-enorme-triggere-na/ Virkelig spennede, føler denne artikkelen får frem verdiene på en nøktern og balansert måte! Pnor er virkelig underpriset!
Fluefiskeren
26.06.2022 kl 12:33
3850
Spennende tider. Selv er jeg ganske opptatt av A4 i Gambia. Vi fikk som kjent forlenget lisensen med et år 18. oktober i fjor. Det betyr at det nærmer seg. Tror ikke vi skal regne med ny forlengelse.
Dette uttalte styreformann i børsmeldingen 19. oktober 2021,
«"We are delighted to have negotiated this extension which strengthens our long-standing partnership with the Government of The Gambia. After the successful reinstatement of the license, PetroNor has progressed discussions with a number of interested parties. This extension will hopefully enable the Company to convert those discussions into a formal partnership agreement with a view to proving up the exciting prospectivity of A4. The market conditions and industry appetite for this kind of high-impact asset have vastly improved over the past few months which has solidified our confidence in realising value from this asset going forward."
Altså i forhandlinger med flere interessenter. Det har også skjedd en del i Gambia etter det. FAR har hatt skuffende resultat på brønn. Olje ble funnet, men den var ikke bevegelig. Samtidig har BP trukket seg fra A1. Det ble derfor utført en mini-lisensrunde med frist 6.juni. Interessentene ba om en forlengelse og det fikk de. Ny frist er 6. september.
Videre er det skutt ny 3D seismikk og utført oil-seeps og prøvetaking (Jaan). Vet ikke om analysene er ferdige enda. Er de det ikke er det vel mulig med forlengelse av A4 likevel dersom interessentene ber om det.
Blir spennende. Det var litt nedtur at FAR trakk seg ut på Guinea-Bissau, men toget er på ingen måte kjørt der heller.
Senegal vet vi lite om. Får vi beholde en lisens der håper jeg på SOSP og ikke ROP. Da tror jeg vi sitter på den mest prospektive lisensen i både Gambia og Senegal.
Dette uttalte styreformann i børsmeldingen 19. oktober 2021,
«"We are delighted to have negotiated this extension which strengthens our long-standing partnership with the Government of The Gambia. After the successful reinstatement of the license, PetroNor has progressed discussions with a number of interested parties. This extension will hopefully enable the Company to convert those discussions into a formal partnership agreement with a view to proving up the exciting prospectivity of A4. The market conditions and industry appetite for this kind of high-impact asset have vastly improved over the past few months which has solidified our confidence in realising value from this asset going forward."
Altså i forhandlinger med flere interessenter. Det har også skjedd en del i Gambia etter det. FAR har hatt skuffende resultat på brønn. Olje ble funnet, men den var ikke bevegelig. Samtidig har BP trukket seg fra A1. Det ble derfor utført en mini-lisensrunde med frist 6.juni. Interessentene ba om en forlengelse og det fikk de. Ny frist er 6. september.
Videre er det skutt ny 3D seismikk og utført oil-seeps og prøvetaking (Jaan). Vet ikke om analysene er ferdige enda. Er de det ikke er det vel mulig med forlengelse av A4 likevel dersom interessentene ber om det.
Blir spennende. Det var litt nedtur at FAR trakk seg ut på Guinea-Bissau, men toget er på ingen måte kjørt der heller.
Senegal vet vi lite om. Får vi beholde en lisens der håper jeg på SOSP og ikke ROP. Da tror jeg vi sitter på den mest prospektive lisensen i både Gambia og Senegal.
Redigert 26.06.2022 kl 12:56
Du må logge inn for å svare
Kvike11
26.06.2022 kl 12:10
3878
Ganske få dage til PEN er på plads.
Vil og burde det ikke give et pænt kurs løft i ugens løb
olie prisen holder sig også høj, er endda steget kraftigt i fredags, og Nasdaq steg kraftigt,
Kurs 2 burde være inden for kort tid, der ligger astronomiske indtjeninger og venter i år.
I forvejen næsten gældsfri og indtjening til at betale Pen inden for et år..
P/E ualmindelig
Vil og burde det ikke give et pænt kurs løft i ugens løb
olie prisen holder sig også høj, er endda steget kraftigt i fredags, og Nasdaq steg kraftigt,
Kurs 2 burde være inden for kort tid, der ligger astronomiske indtjeninger og venter i år.
I forvejen næsten gældsfri og indtjening til at betale Pen inden for et år..
P/E ualmindelig
Petronor er grisebillig, har alltid blitt handlet til stor rabatt dog, tror mange relaterer den til scammen APCL enda og rykte ble nok ikke bedre når sjefen ble siktet for korrupsjon. Men sjekk største eier pnor, så er det ikke smågutter som holder på, petromal som er under National holding Abu Dhabi, så eierne har penger:) lisensene de tok over fra APCL er jo spennende var vel A4 Gambia også har de en tviste sak av en veldig lovene lisens i Senegal ROP, oppside om de vinner den. Alle analysene ligger rundt 2,- kunne godt ligger høyere også. Men upopulær aksje og det skal endres fremover!
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 18:39
4375
Når jeg blir tillagt meninger jeg hverken har eller har ytret blir det sånn. Selv når jeg påengterer det. Ikke noe savn å ikke kunne lese hans kommentarer.
Roffa1
24.06.2022 kl 18:33
4368
Enig nå får vi heller nyte oppgang som har vært denne uka, så får vi se om det fortsetter. God helg
E Desperados
24.06.2022 kl 18:25
4367
Nå foreslår jeg at vi tar helg her på debattforumet. Bedre å sitte ute og nyte sola etter en god børsuke fremfor å krangle her.
nkamok
24.06.2022 kl 18:06
4397
Ja ja det må du jo bare gøre - du har jo aldrig været god til at modtage kritik, hvilket man jo må forvente i en debatgruppe, da alle jo ikke er enige med dig 🤷♂️
At du vil spærre mig for at give dig kritik, er jo dit problem og i mine øjne ret barnligt. Jeg har ikke kaldt dig noget dumt eller svinet dig til - god weekend 😎
At du vil spærre mig for at give dig kritik, er jo dit problem og i mine øjne ret barnligt. Jeg har ikke kaldt dig noget dumt eller svinet dig til - god weekend 😎
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 17:11
4438
Hvis man ikke kan nevne denne saken uten å få pepper lurer jeg virkelig på hva dere er så redde for. Jeg sa at sluttkursen var likt med dagen denne unevnlige saken ble meldt. Jeg har aldri nevnt at den har direkte med selskapet å gjøre. Det har jeg hevdet flere ganger at den ikke er. Det dere driver med nå virker bare mot sin hensikt.
Etter å ha lest editeringen din har jeg sperret deg igjen. Det får være måte på. Anbefaler at du gjør det samme med meg.
Etter å ha lest editeringen din har jeg sperret deg igjen. Det får være måte på. Anbefaler at du gjør det samme med meg.
Redigert 24.06.2022 kl 17:14
nkamok
24.06.2022 kl 17:02
4446
Underligt at du så har behov for at nævne sagen i 2 indlæg 🤷♂️Edit: plus flere indlæg læser jeg nu - men lad os da endelig få en ny stor debat - så falder kursen og PEN får flere aktier 🙄
Redigert 24.06.2022 kl 17:08
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 16:55
4444
Jeg skrev:
« Synes det har lite for seg å gruble mer på dette»
Du greier nok engang å demonstrere at du har problemer med å lese. Dette blir for dumt. Vis meg hvor jeg har grublet over saken! Senk skuldrene og pust med magen. Det du holder på med virker heller mot sin hensikt.
I rest my case.
« Synes det har lite for seg å gruble mer på dette»
Du greier nok engang å demonstrere at du har problemer med å lese. Dette blir for dumt. Vis meg hvor jeg har grublet over saken! Senk skuldrene og pust med magen. Det du holder på med virker heller mot sin hensikt.
I rest my case.
Redigert 24.06.2022 kl 16:59
polion
24.06.2022 kl 16:51
2628
Ja, hva vet vi om korrupsjonssaken? En ting vet vi i alle fall, det er at hvis Økokrim Norge viser seg i Kongo, så blir de kjeppjaga tilbake til flyplassen (hvis de da er så heldige å nå frem dit med alle lemmer i behold).
hofa
24.06.2022 kl 16:48
2600
Hvorfor grubler du så over det. Luk nu bare den sag ned, som ikke er der og aldrig har været der.
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 16:16
2633
Vi vet vel ikke noe mer enn vi har gjort i lang tid. Synes det har lite for seg å gruble mer på dette. Vi får vite det dersom det skjer en utvikling som er verdt å melde.
Som jeg har sagt mange ganger så minsker sjansen for at noe blir rettet direkte mot selskapet for hver dag som går. Slik ser i hvert fall jeg på det. Og det kan virke som at markedet er enig med meg. I hvert fall for øyeblikket.
Som jeg har sagt mange ganger så minsker sjansen for at noe blir rettet direkte mot selskapet for hver dag som går. Slik ser i hvert fall jeg på det. Og det kan virke som at markedet er enig med meg. I hvert fall for øyeblikket.
Sydney
24.06.2022 kl 16:10
2615
Ja hvordan er egentlig ståa der... Det virker jo merkelig at de skulle drive med korrupsjon på.privaten og ikke i forbindelse med selskapet. Men hvem vet. Afrika er jo nesten umulig å komme seg fram uten korrupsjon i en eller annen form dessverre.
E Desperados
24.06.2022 kl 16:03
2512
Og PNOR hadde lavere produksjon enn hva tilfellet er idag. Så fortsatt mye oppside igjen her :)
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 15:43
2563
Nå må du slutte. Jeg sier ikke VÅR korrupsjonssak. Jeg skrev korrupsjonssaken og alle vet hva den er og at den ikke er rettet mot selskapet. Du har blitt så var for dette at du glefser til istedenfor å lese skikkelig. For at det er en korrupsjonssak er vi vel enige om. Og den rammet tydelig selskapet uansett.
Hvis du ikke er enig i det står du svært nær vår venn strutsen. Vennligst les hva jeg skriver neste gang før du går til angrep.
Hvis du ikke er enig i det står du svært nær vår venn strutsen. Vennligst les hva jeg skriver neste gang før du går til angrep.
Redigert 24.06.2022 kl 15:45
hofa
24.06.2022 kl 15:36
2501
Hvad snakker du om FF, VI har ikke nogen korruptionssag, det troede jeg vi var blevet enige om. Go weekend.
hofa
24.06.2022 kl 15:32
2520
Der er da ellers sælgere nok. Jeg forstår ikke sælgerne her under emikurs, vi er enige kursen burde være 2.
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 15:31
2526
To dager på rad med solid oppgang og høy omsetning (joda alt er relativt).
Kursen er nå akkurat lik med det den var dagen før meldingen om arrestasjonen av Søvold og Ludvigsen kom. Bare at da var oljeprisen på 70-tallet.
Kursen er nå akkurat lik med det den var dagen før meldingen om arrestasjonen av Søvold og Ludvigsen kom. Bare at da var oljeprisen på 70-tallet.
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 14:50
2600
Ny sterk dag så langt. Hvis det står seg blir det høyeste sluttkurs siden 9. mars.
Vi får ta med oss det positive som er. Jeg tror at korrupsjonssaken vil falme mer og mer bort hvis det ikke kommer noe nytt.
Vi får ta med oss det positive som er. Jeg tror at korrupsjonssaken vil falme mer og mer bort hvis det ikke kommer noe nytt.
E Desperados
24.06.2022 kl 14:40
2636
Det er jo freddan, så kanskje på sin plass at det gikk 1,5M aksjer på fem minutter? Skal vi opprettholde disse volumene hver dag blir det rally fremover. Ikke så mange som selger under 2 kr her :)
Dopey
24.06.2022 kl 13:19
2717
Vi får operere med middelverdien av disse tre, som tilfeldigvis faller nærmest det siste estimatet. 😅 Er brukbare avstander som oppgis, men blir Europa desperat nok, så kan noen finne på å gi dette grønt lys. Uansett utfall så får man ikke problemer med å få solgt gassen og om Søvold sine planer går i oppfyllelse kunne Pnor ende opp med å drifte gasskraftverk i Lagos. 👌
Du er nok inne på det. Sel har jeg 3kr som mål, men mulig jeg sitter lengre. Plukker noen 100k i dag nå.
Fluefiskeren
24.06.2022 kl 10:58
2889
Her står det 7000 km. Forskjellen skyldes nok at de ene refererer seg til hele pipeline, mens 3000 km refererer seg til det gjenstående opp til Marokko.
https://punchng.com/nigeria-morocco-plan-worlds-longest-offshore-gas-pipeline/
For å lage forvirringen komplett står det her 5560 km. Den stoler jeg mest på
https://www.moroccoworldnews.com/2019/08/280034/nigeria-morocco-gas-pipeline-ecowas
https://punchng.com/nigeria-morocco-plan-worlds-longest-offshore-gas-pipeline/
For å lage forvirringen komplett står det her 5560 km. Den stoler jeg mest på
https://www.moroccoworldnews.com/2019/08/280034/nigeria-morocco-gas-pipeline-ecowas
Dopey
24.06.2022 kl 10:28
2959
Her står det at den vil følge atlanterhavskysten og dermed "kun" være på litt over 3000km. ;)
https://www.africanews.com/2022/06/02/nigeria-approves-proposal-for-gas-pipeline-project-to-morocco/
https://www.africanews.com/2022/06/02/nigeria-approves-proposal-for-gas-pipeline-project-to-morocco/
Blygen
24.06.2022 kl 09:52
3034
Opp mot 3-4 kr er ikke utenkelig...mitt beste kursmål opererer opp mot 10 nok...:)
siddis
24.06.2022 kl 09:40
3061
Min feil å nevne "silkeveien" (rør Nigeria/Marokko). 700 mil er mye rør, det eneste vi kan trøste oss med er at dette viser områdene PNOR har lisenser/produksjon på er indrefilet.
Kjekt å se aksjekurs endelig putrer oppover, trenger ikke være rakettforsker for å forstå en P/E på ca 1 er unikt.
Kjekt å se aksjekurs endelig putrer oppover, trenger ikke være rakettforsker for å forstå en P/E på ca 1 er unikt.
play4funn.
24.06.2022 kl 09:31
3085
Ser ikke bort ifra 10% stigning i dag å, også en sakte stigning fram mot avklaring på torsdag. Også en eksplosjon når avtalen er i boks, nå har det vært lav omsetning og ikke særlig vanskelig å holde aksjen under krona. Kommer til å bli en fantastisk sommer når aksjen slippes fri
E Desperados
24.06.2022 kl 08:20
3229
Long stop-datoen er neste torsdag. Da er det over 5 mnd siden myndighetsgodkjennelsen kom på plass. Så om det ikke er i boks da så er det en av partene som bevist bruker lang tid på dette. Avtalen er tross alt gammel og er reforhandlet en gang allerede, så tar ikke 5 mnd å lage ny kontrakt med norske PNOR som motpart istedenfor det gamle australske selskapet.
Sydney
24.06.2022 kl 00:42
3438
Denne er altfor rimelig. Helt latterlig. Med den inntjeningen de har på 5000 fat..
Kan noen gi en oversikt på fremtiden for selskapet.
Hva innebærer denne aje dealen og hvor kjappt har de produksjon derfra når det blir godkjent?
Er det andre brønner enn aje og Congo som kan gi ytterligere produksjon de neste månedene?
Kan noen gi en oversikt på fremtiden for selskapet.
Hva innebærer denne aje dealen og hvor kjappt har de produksjon derfra når det blir godkjent?
Er det andre brønner enn aje og Congo som kan gi ytterligere produksjon de neste månedene?
Makrobaronen
24.06.2022 kl 00:30
3461
Denne aksjen er jeg glad for at jeg fant før den stikker, skal hamstre i morgen!
Sydney
23.06.2022 kl 22:45
3595
Hvorfor innen en uke? Er det en frist?.Nigeria frist:) kjøpte på 0,92 på bakgrunn av forum trådene. Har leita etter olje selskap som er underpriset. Ble overasket når jeg så den ikke har gått noe de siste månedene. Det kommer..det samme skjedde med Okea og noreco.
Fluefiskeren
23.06.2022 kl 22:42
3609
Den skjønte jeg ikke. PEN har vært en drøm i lang tid, men har i likhet med andre oljeselskaper falt tilbake siste tiden. Hvis investorene ikke forstår at det produseres samme mengde olje uansett hvordan den treffer med liftings burde de ikke være i markedet. En manglende lifting i et kvartal betyr bare at det blir desto mer i det neste. Tar gjerne en økning i PNOR-kursen jeg, men da må den øke videre i stedet for å falle tilbake igjen slik den pleier å gjøre. Den har mye å ta inn. La oss håpe den gjør det nå.
Og det var da ikke jeg som brakte denne rørledningen på banen?
Og det var da ikke jeg som brakte denne rørledningen på banen?
Redigert 23.06.2022 kl 22:43
E Desperados
23.06.2022 kl 22:25
3673
Er jo bare å se hvordan aksjekursen til PEN straffes fordi de har inntekter i Q3/Q4 og "ingenting" før det i år så skjønner man at kursen her ikke økes pga en mulig gassledning mange år frem i tid. Oppgangen skyldes nok enkelt og greit at en del vil inn før en mulig bekreftelse på Aje, ellers så er det bare at man har fått øynene opp for hvor billig aksjen er.
Tror jaggu man må hamstre litt her også. Eneste oljeoperatøren på Oslo børs som ikke har fått en fornuftg mcap. Håper jeg får snappet opp noen 100k aksjer under krona i morgen?
Fluefiskeren
23.06.2022 kl 22:19
3684
Denne rørgaten fra Nigeria til Marokko det snakkes om her tror jeg vi kan glemme. Vi snakker om 700 mil og det vil ta mange, mange år. I tillegg kommer eventuell forlengelse til Europa. Hadde vært fint siden West African Gas Pipeline går gjennom OML 113 allerede. Det er den som skal forlenges. Planen er ikke å knytte seg til, men isteden føre gassen til Lagos.
Kanskje en gang i fjern fremtid, men at dette skulle virke positivt for kursen på PNOR nå har jeg vanskelig for å tro.
Kanskje en gang i fjern fremtid, men at dette skulle virke positivt for kursen på PNOR nå har jeg vanskelig for å tro.
Dopey
23.06.2022 kl 21:53
3670
Sikkert flere som har regnet seg fram til at Pnor vil levere over 500mill i profitt i år og ved å bruke en p/e på 7 så burde kursen ligget på 3kr. Ikke mange oljeselskap som har 200% oppside på Oslo børs pr idag. 😅
siddis
23.06.2022 kl 21:31
3716
9% ? Hvorfor?
Avtale AJE
Nye partnere
Noen som har oppdaget at alle lisenser til PNOR kan kobles på den nye "silkeveien" ( gassrør fra Nigeria til Marokko )
Avtale AJE
Nye partnere
Noen som har oppdaget at alle lisenser til PNOR kan kobles på den nye "silkeveien" ( gassrør fra Nigeria til Marokko )
Fluefiskeren
23.06.2022 kl 19:55
3855
Også spennende med nye resultater fra infill-programmet i Kongo Brazzaville. Det startet som kjent bedre enn forventningene. Regner med at resultat av de to neste brønnene foreligger nå. Dette får vi nok en oppdatering om i god tid til Q2.
markie
23.06.2022 kl 19:46
3759
kokkohill skrev Klassisk pump and dump tipper jeg
Bra omsetning i dag. Vi fullfører Aje transaksjonen denne mnd. Flere som hopper på toget. Siste q rapport viser at denne bør ligge en bra bit over krona. De kommuniserer produksjonsøkning herfra. Så dette blir bare bedre. Best og henge på..
E Desperados
23.06.2022 kl 18:24
3953
AJE-avtalen kommer i boks neste torsdag. Har gått 5 mnd siden myndighetsgodkjennelsen nå, så ingen unnskyldninger for at man ikke klarer å signere de nødvendige papirene. Vi har jo i mellomtiden landet en annen økning på feltet, så bare å komme i gang med investeringene her.
Fluefiskeren
23.06.2022 kl 16:45
4134
Fra artikkelen din:
« '2022 is set to be an important year for the development of Aje with PetroNor expected to take a significant stake in the asset demonstrating a commitment and confidence of the potential of Aje. With PetroNor on board, the partners can push ahead with development plans to increase production at Aje.»
« '2022 is set to be an important year for the development of Aje with PetroNor expected to take a significant stake in the asset demonstrating a commitment and confidence of the potential of Aje. With PetroNor on board, the partners can push ahead with development plans to increase production at Aje.»