COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Her sleiper man seg unna ved aksjesits og styresits
Cool drøyer med å legge ut aksjonær oversikt ;)
Kommer snart har det stått lenge ;)
Kommer snart har det stått lenge ;)
Redigert 01.07.2022 kl 12:10
Du må logge inn for å svare
R19
01.07.2022 kl 12:10
6943
Slettet brukerskrev Og da ble Cool notert til en latterlig lav kurs , mener du ? Om så er jeg enig :)
Cool var helt fair priset på 145 millioner USD per skip da de børsnoterte, men lng markedet er helt forandret etter Ukraina krigen.
Ok , da mener du som meg at de er feil priset nå ?
Slettet brukerskrev Og da ble Cool notert til en latterlig lav kurs , mener du ? Om så er jeg enig :)
Du mener sikker det er dyrt, det må du gjene mene.
Men de som har kjøpt 40% av selskapet, rundt 85-90 , jeg tror de ser det litt fra en annen side.
Nå har aksje markedene stupt siste måned, Cool ligger fortsatt å vaker på samme nivå, ikke tro noen gidder å selge deg aksjer vesentlig lavere.
Jeg har ingen forventning om at Cool stiger på Oslo børs, Norske investorer makter ikke å se lengter en nesen er lang, og lukter de noe, da er det problemer de kjenner eimen av, selv om lng markedet er fantastisk og vil være det i mangfoldige år.
Nå skal selskapet noteres i Usa H2, la oss se hva som skjer da,
Men de som har kjøpt 40% av selskapet, rundt 85-90 , jeg tror de ser det litt fra en annen side.
Nå har aksje markedene stupt siste måned, Cool ligger fortsatt å vaker på samme nivå, ikke tro noen gidder å selge deg aksjer vesentlig lavere.
Jeg har ingen forventning om at Cool stiger på Oslo børs, Norske investorer makter ikke å se lengter en nesen er lang, og lukter de noe, da er det problemer de kjenner eimen av, selv om lng markedet er fantastisk og vil være det i mangfoldige år.
Nå skal selskapet noteres i Usa H2, la oss se hva som skjer da,
Redigert 01.07.2022 kl 12:30
Du må logge inn for å svare
R19
01.07.2022 kl 12:43
7052
Nybygg med levering 2026 blir bestilt til 230 millioner USD. Cool har skip på vannet som tjener penger og prises til ca 140 Mill USD. Selvfølgelig er cool altfor lavt priset. Det er en grunn til at største eier har kjøpt seg opp til 39,99 prosent, EPS er ikke amatører.
Redigert 01.07.2022 kl 12:58
Du må logge inn for å svare
Overkontrahering innen LNG-segmentet er på gang. Berre å tømme og rømme, mens ein kan. Aksjen har beveget seg inn i overpriset området, P/E og NAV er ikkje fordelaktig, målt opp mot dagens kurs. Kan gå raskt ned til 50 kr/a.
Redigert 01.07.2022 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
Har den blitt overpriset?
Aksjen har ikke beveget seg i det hele tatt, det er fasit, den står bom stille.
Dette er ikke Container frakt, ikke billige baljer som bestilles av hvermannsen, det er Lng, en trend som vil vedvare, lng den nye oljen.
Men jeg forventer ikke at investorer på Oslo børs skjønner forskjellen på et overkontrahert container marked og Lng shipping.
Aksjen har ikke beveget seg i det hele tatt, det er fasit, den står bom stille.
Dette er ikke Container frakt, ikke billige baljer som bestilles av hvermannsen, det er Lng, en trend som vil vedvare, lng den nye oljen.
Men jeg forventer ikke at investorer på Oslo børs skjønner forskjellen på et overkontrahert container marked og Lng shipping.
Redigert 01.07.2022 kl 13:25
Du må logge inn for å svare
R19
01.07.2022 kl 13:49
7120
To år tar det for nybygg container og bulk, men lng tar 3-4 år. Det er også mange steam skip som skal ut av markedet pga nye imo reguleringer.
tapogvinn
01.07.2022 kl 14:23
7143
Lever du i den troen at det kun er nordmenn og forumskribenter som handler på Oslo Børs?
unge_trauste
01.07.2022 kl 14:41
7145
Synes det er vanskelig å sette seg inn i dette selskapet skikkelig nå. Noen som vet hva slags TC breakeven COOL ligger på?
R19
01.07.2022 kl 15:38
7127
Oslo growth er det lav interesse fra alle. Selvfølgelig vil cool reprises når den noteres i USA. Flere lng carrier selskaper er tatt av børs i USA.
Redigert 01.07.2022 kl 15:39
Du må logge inn for å svare
R19
01.07.2022 kl 15:40
7119
Cool er kanskje en av de enkelte shipping selskap å sette seg inn i, ca 50.000.
Redigert 01.07.2022 kl 15:41
Du må logge inn for å svare
Braastad
01.07.2022 kl 16:15
7137
Re Bud; Sjekket med Oslo Børs.
Reglene om overtakelsestilbud i verdipapirhandelloven kapittel 6 gjelder kun for de regulerte markedene, altså hovedlisten på Oslo Børs og Euronext Expand, og dermed ikke for selskaper som handles på Euronext Growth.
Reglene om overtakelsestilbud i verdipapirhandelloven kapittel 6 gjelder kun for de regulerte markedene, altså hovedlisten på Oslo Børs og Euronext Expand, og dermed ikke for selskaper som handles på Euronext Growth.
The Godfather
01.07.2022 kl 23:21
7064
The Godfather
02.07.2022 kl 09:21
7000
Fra meldingen;
Today, Richard Tyrrell also assumed his position as CEO of CoolCo, replacing interim CEO Karl Fredrik Staubo.
Richard Tyrrell commented: “CoolCo is delighted to formally welcome the members of the Golar LNG team that provide first class technical and commercial management services to our owned fleet of eight LNG carriers, in addition to providing such services to 20 third party vessels. The acquisition of the management organization is the last in a series of transactions to establish CoolCo – a growth oriented LNG carrier company aiming to become the foremost publicly listed energy shipper.”
Today, Richard Tyrrell also assumed his position as CEO of CoolCo, replacing interim CEO Karl Fredrik Staubo.
Richard Tyrrell commented: “CoolCo is delighted to formally welcome the members of the Golar LNG team that provide first class technical and commercial management services to our owned fleet of eight LNG carriers, in addition to providing such services to 20 third party vessels. The acquisition of the management organization is the last in a series of transactions to establish CoolCo – a growth oriented LNG carrier company aiming to become the foremost publicly listed energy shipper.”
sheepman
04.07.2022 kl 08:27
6787
Huff: • US regulators will not allow the Freeport LNG plant to repair and resume
operations until key public safety risks are addressed, according to the
operator. It is now estimated the terminal will partially resume liquefication in
early October and be fully operational by year-end
operations until key public safety risks are addressed, according to the
operator. It is now estimated the terminal will partially resume liquefication in
early October and be fully operational by year-end
The Godfather
05.07.2022 kl 12:36
6618
Russia is set to switch off the gas for work on a key pipeline — and Germany fears the worst
https://www.cnbc.com/2022/07/05/germany-fears-russian-gas-flows-could-be-about-to-stop-for-good.html
https://www.cnbc.com/2022/07/05/germany-fears-russian-gas-flows-could-be-about-to-stop-for-good.html
Idav
12.07.2022 kl 17:09
6347
Er det noen som kan forklare for meg , hvorfor dette selskapet kun går en vei. Trodde behovet for gass skulle skulle skape interesse for skipping for dette produktet. Har kjøpt på over 100 og dette virker veldig forundring. De fleste andre gass skipping aksjer går som f. Mens vi synker og synker for vær dag. Det jeg er mest engstelig for nå er at vi blir tvangs utløst på lave 80 tallet eller under.
Frodon
15.07.2022 kl 10:50
6156
Det ser ikke ut som det slo heldig ut at støtte kjøpene fra innsiderne stoppet opp
The Godfather
15.07.2022 kl 14:40
6072
Fare for at det blir et ekstremt stramt marked i høst/vinter.
Russia’s squeeze on gas means Germany’s energy giant is having to draw supplies from storage
https://www.cnbc.com/2022/07/15/europe-gas-supplies-uniper-says-its-drawing-gas-from-storage.html
Russia’s squeeze on gas means Germany’s energy giant is having to draw supplies from storage
https://www.cnbc.com/2022/07/15/europe-gas-supplies-uniper-says-its-drawing-gas-from-storage.html
Elendig kursutvikling siste måneder og svært liten fokus på selskapet . Muligens litt bortgjemt på Euronext og en tidlig fase ut fra driftresultater . Ut fra det som er tilgjengelig av analyser og sektor forventninger virker aksjen svært billig nå .
For øvrig snart på tide at selskapet får lagt ut aksjonærlisten på hjemmesiden .Holder ikke med comming soon lenger ;)
Kurs 84,08
For øvrig snart på tide at selskapet får lagt ut aksjonærlisten på hjemmesiden .Holder ikke med comming soon lenger ;)
Kurs 84,08
Redigert 19.07.2022 kl 07:55
Du må logge inn for å svare
The Godfather
19.07.2022 kl 08:07
5907
Sterke LNG aksjer i Asia på morgenkvisten.
Kawasaki Kisen +7,2%
Kawasaki Kisen +7,2%
Cool opp 4,25 % nå , men har en lang vei å gå før kursen er på et riktig nivå
Siste .Meldt TDN - finans 9.26
Dnb er enig høyner nå kursmål fra 107,- til 116 ,-
Dnb er enig høyner nå kursmål fra 107,- til 116 ,-
Redigert 19.07.2022 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
The Godfather
19.07.2022 kl 10:52
5824
Flere meglerhus oppjusterer CoolCo
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/07/19/7901715/flere-meglerhus-oppjusterer-coolco
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/07/19/7901715/flere-meglerhus-oppjusterer-coolco
The Godfather
19.07.2022 kl 11:58
5774
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppjusterer kursmålet på Cool Company fra 154 kroner til 179 kroner pr aksje.
Kursmålet oppjusteres som følge av en sterkere dollar kurs, opplyses det. Meglerhuset estimerer en P/NAV på 0,77 ganger og anser Cool Company som den mest attraktive eksponeringen for det de tror vil være et veldig interessant LNG-fraktmarkedet i årene som kommer.
Kursmålet oppjusteres som følge av en sterkere dollar kurs, opplyses det. Meglerhuset estimerer en P/NAV på 0,77 ganger og anser Cool Company som den mest attraktive eksponeringen for det de tror vil være et veldig interessant LNG-fraktmarkedet i årene som kommer.
Redigert 19.07.2022 kl 13:04
Du må logge inn for å svare
DividendYield
19.07.2022 kl 13:11
5366
Petter Haugen pleier å hive noe cola i kalkulatoren med jevne mellomrom.
Frodon
20.07.2022 kl 08:31
5181
Er dette noe av forklaringen på nedgang i LNG, i tillegg til brannen på Freeport? Dette er et lite utdrag fra Poten
«LNG export comparison 2022 vs 2024
Comparing the import forecast for 2022 and 2024, there is a large drop in European imports of 19 MMt. The assumption in Europe is that pipeline imports will increase and/or natural gas demand will decline due to the substitution of alternative energy sources»
«LNG export comparison 2022 vs 2024
Comparing the import forecast for 2022 and 2024, there is a large drop in European imports of 19 MMt. The assumption in Europe is that pipeline imports will increase and/or natural gas demand will decline due to the substitution of alternative energy sources»
Redigert 20.07.2022 kl 08:33
Du må logge inn for å svare
Lynmann
20.07.2022 kl 13:44
5077
Interessant. Referanse?
19 MMt er ikkje allverdens kvantum, 4-5 anlegg a la Melkøya, men må jamførast mot 17 nye skip forventa levert i år,
35 nye neste år samt
53 nye LNG-skip for levering i 2024.
På leverandørsida kjem den store ekspansjonen frå USA først i 2025, Qatar i 2026.
Igjen, jokeren er effekten av dei nye miljøkrav som kjem neste år.
På kort sikt har ikkje analytikarane sett den fulle effekt av Freeport enno, med elendig spot vidare gjennom hausten, relativt svak Q2 for Cool og direkte tap for Awilco med eit par millionar dollar. Det var ikkje dette me såg for oss i starten av sommaren.
19 MMt er ikkje allverdens kvantum, 4-5 anlegg a la Melkøya, men må jamførast mot 17 nye skip forventa levert i år,
35 nye neste år samt
53 nye LNG-skip for levering i 2024.
På leverandørsida kjem den store ekspansjonen frå USA først i 2025, Qatar i 2026.
Igjen, jokeren er effekten av dei nye miljøkrav som kjem neste år.
På kort sikt har ikkje analytikarane sett den fulle effekt av Freeport enno, med elendig spot vidare gjennom hausten, relativt svak Q2 for Cool og direkte tap for Awilco med eit par millionar dollar. Det var ikkje dette me såg for oss i starten av sommaren.
Ja,ja Lynmann alle analytikere er blinde (idioter) spesielt hos Fearnley , som i dag oppgradere Flex LNG med 110,- Hva kan de ikke finne på å sette som kursmål på COOL ?
trigger1
22.07.2022 kl 11:12
4872
Lynmann: Du sier "relativt svak q2 for Cool". Hvor har du det fra? Kan ikke finne noe release om q2.
Lynmann
25.07.2022 kl 19:16
4623
Alt er relativt!
Fasiten frå Cool kjem ikkje før i slutten av august, men her er det gode haldepunkt for å rekna på dette, noko fleire burde gjera.
Cool opererar med 17% "open days" i Q2, noko som aukar til 30% i Q3. Dette ga grunnlag for svært lovande utsikter då Cool kom med statusen for Q1.
Med brannen ved Freeport vart resultatet på kort sikt halverte ratar på Atlanterhavssida.
Det som vart markedsført som eit fortrinn, 30 kontra 17% av kapasiteten disponibelt for forventa høgare ratar, vart ei ulempe. For Q3 er juli snart omme, med Cool Runner og Cool Explorer rekande sør for henholdsvis Spania og Japan uten oppdrag. Sjølv samanlikna med oppdrag på dagens elendige ratar, ser det ut som om båtane vil gå glipp av halvannen million dollar, berre for juli. Dermed vil kvar av desse båtane belasta rekneskapet for juli med over ein halv million dollar.
Cool vil presentera akseptable ("alt er relativt"..) overskot for Q2. Når det gjeld Q3 har altså desse 30 prosent "open days" snudd frå noko som skulle forsterka 2022-resultatet til svekking. Dette krev ikkje rekning og er så opplagt at også Rammaren vil forstå. 2023 vert sjølvsagt bra for alle "våre" selskap. Effekten av nye miljøkrav vil gi ein fordel for samtlege av våre LNGC-operatørar.
Fasiten frå Cool kjem ikkje før i slutten av august, men her er det gode haldepunkt for å rekna på dette, noko fleire burde gjera.
Cool opererar med 17% "open days" i Q2, noko som aukar til 30% i Q3. Dette ga grunnlag for svært lovande utsikter då Cool kom med statusen for Q1.
Med brannen ved Freeport vart resultatet på kort sikt halverte ratar på Atlanterhavssida.
Det som vart markedsført som eit fortrinn, 30 kontra 17% av kapasiteten disponibelt for forventa høgare ratar, vart ei ulempe. For Q3 er juli snart omme, med Cool Runner og Cool Explorer rekande sør for henholdsvis Spania og Japan uten oppdrag. Sjølv samanlikna med oppdrag på dagens elendige ratar, ser det ut som om båtane vil gå glipp av halvannen million dollar, berre for juli. Dermed vil kvar av desse båtane belasta rekneskapet for juli med over ein halv million dollar.
Cool vil presentera akseptable ("alt er relativt"..) overskot for Q2. Når det gjeld Q3 har altså desse 30 prosent "open days" snudd frå noko som skulle forsterka 2022-resultatet til svekking. Dette krev ikkje rekning og er så opplagt at også Rammaren vil forstå. 2023 vert sjølvsagt bra for alle "våre" selskap. Effekten av nye miljøkrav vil gi ein fordel for samtlege av våre LNGC-operatørar.
Rammaren forstår og har hamstret Lng aksjer gjennom sommeren :)
Feriepenger
26.07.2022 kl 14:40
4406
Hei,
Cool Explorer og Cool Runner har ingenting å gjøre med Coolco, disse to LNGC driftes av thenamaris i hellas: https://www.thenamaris.com/fleet-overview/lng-carriers/
EPS nylige kjøpte fire LNGC og de heter Kool med K og driftes av Coolco. https://lngprime.com/europe/coolco-secures-another-lng-carrier-charter-deal-managed-fleet-grows/53308/
Så jeg tror din analyse er ikke helt riktig men godt poeng.
Cool Explorer og Cool Runner har ingenting å gjøre med Coolco, disse to LNGC driftes av thenamaris i hellas: https://www.thenamaris.com/fleet-overview/lng-carriers/
EPS nylige kjøpte fire LNGC og de heter Kool med K og driftes av Coolco. https://lngprime.com/europe/coolco-secures-another-lng-carrier-charter-deal-managed-fleet-grows/53308/
Så jeg tror din analyse er ikke helt riktig men godt poeng.
Redigert 26.07.2022 kl 20:58
Du må logge inn for å svare
Lynmann
26.07.2022 kl 15:17
4381
Mange takk.
"Cool opererar med 17% open days i Q2, noko som aukar til 30% i Q3."
Ratane er ganske så forutsigbare så her gjeld det å følgja med.
"Cool opererar med 17% open days i Q2, noko som aukar til 30% i Q3."
Ratane er ganske så forutsigbare så her gjeld det å følgja med.
Gull i pungen
02.08.2022 kl 14:13
3914
Fra dagens FA;
Mange skipsredere vil allerede denne høsten dra nytte av økt flåteutnyttelse og høyere rater, ifølge analytiker Petter Haugen
Innenfor LNG-shipping er Cool Company interessant, grunnet selskapets store eksponering mot dagens skyhøye spotrater.
Mange skipsredere vil allerede denne høsten dra nytte av økt flåteutnyttelse og høyere rater, ifølge analytiker Petter Haugen
Innenfor LNG-shipping er Cool Company interessant, grunnet selskapets store eksponering mot dagens skyhøye spotrater.
Du mener forventning om skyhøye spotrater i nær fremtid ?
The Godfather
03.08.2022 kl 09:22
3718
Shipping
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD41.6k/day, up 3% on USD40.3k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD41.6k/day, up 3% on USD40.3k/day compared to last quote.
Quendi
03.08.2022 kl 13:17
3618
Precis.
"Market leading LNG freight market exposure with significant backlog and increasing spot
market exposure, 20% end 2022 to 50% end 2023"
Q4 2022 är anledel spot price 20%, Q1 2023 är den 33% och Q2 2023 är den 49%. Det ser extremt ljust ut för denna aktie.
"Market leading LNG freight market exposure with significant backlog and increasing spot
market exposure, 20% end 2022 to 50% end 2023"
Q4 2022 är anledel spot price 20%, Q1 2023 är den 33% och Q2 2023 är den 49%. Det ser extremt ljust ut för denna aktie.