Aker Horizons - Blir dagens aksjonærer totalt utvannet av Aker?

Frodon
AKH 11.09.2023 kl 21:12 213861

Røkke sin nye store satsing er Industry Capital Partners, ledet av den gamle oljesjefen Yngve Slyngstad. Røkke og Slyngstad er 100% avhengig av å gi disse nye gigantiske aksjonærene god Røkke-avkastning, hvis de skal klare å beholde noen av verdens største investorer i fondet. Hvis Slyngstad skal klare god avkastning på Røkke sin grønt satsing, er det for høy risiko pr dags dato å gå inn i AKH når flaggskipet Mainstream holder på å synke pga de dårlige PPA avtalene i Chile. Mainstream holder på med restruktureringen nå, hvor de må hente inn mer penger. Det vil mest sannsynligvis si at egenkapitalen i Mainstream er tapt og investeringen må nedskrives til kr 0. Er det her muligheten til Slyngstad kommer? De kan kjøre en enorm emisjon i AKH, betale ned all obligasjons gjeld som ikke er til Aker og nullstille dagens aksjonærer mot at eksisterende aksjonærer får tegningsrett i det nye selskapet? Obligasjonslånene til AKH går kanskje også i brudd med lånebetingelsene, hvis Mainstream blir nullstilt?

Røkke og Co holder på med opprydding i AKH. Her håper jeg de går over pipeline til Mainstream, slik at de ALDRI gjør samme feil igjen som i Chile. Den ene feilen har senket hele Aker Horizons til nå. Samtidig trenger AKH enormt mye penger til alle sine prosjekter, for å kunne gå med overskudd i fremtiden. Nå som de holder på med oppryddingen, ser de kanskje om det er noen prosjekt i AKH de vil gå videre med i fremtiden og hvilke prosjekt de vil skrote. Da kan Slyngstad børste støvet av powerpoint presentasjonene fra IPO til AKH og kanskje ha mer kjøtt på beinet om hvor mye cash de trenger før de går med overskudd. En del av denne oppryddingen går sannsynligvis også ut på at dagens aksjonærer vil se at aksje verdien deres er tapt. Men de kan få lov til å betale for å bli med på AKH 2.0 via tegningsretter. Aker skjønner nok uansett at verdien i AKH er tapt pga de massive investeringskostnadene, som de ikke ønsker å ta selv pga høy eierandel.

Det hjelper vell ikke AKH aksjonærene om Slyngstad hadde gått direkte inn i Mainstream, for da hadde vell AKH eierandelen ca blitt nullet ut uansett. Og hva er det igjen i AKH uten Mainstream?

Alternativt kan Aker fusjonere AKH inn i Aker, i bytte av Aker aksjer, slik jeg har skrevet om i lang tid. Men mulig de ikke synes AKH er billig nok priset, siden det ikke er noen innsidekjøp i aksjen. Eller finner Røkke en annen fusjoneringspartner til AKH? Eks noen i Japan med for mye cash?

Hvis det er noen andre som har noen bedre forslag til hvordan AKH skal få finansiert sine prosjekt, som koster ca kr 200-250 milliarder, vil jeg svært gjerne høre om disse finansieringsplanene. Spesielt med tanke på at mcap i AKH er ca kr 3 milliarder og rente/obligasjonsmarkedet er svindyrt for selskap ca uten inntekter.

Et lite tankekors til dagens langsiktige aksjonærer i AKH: Hvis Aker legger ut fusjonsplan mellom AKH og Aker nå, kan de gjøre det på en kurs ca 30% over dagens kurs og få det igjennom. Det vil si at da blir dere tvangsutløst på ca kr 5,7 pr AKH aksje, hvis dere ikke selger frivillig ;) På andre siden, vil det utløse et massivt fradrag for dere på skatten, slik at dere får ekstra ferie penger i 2024 ;)
Redigert 03.07.2024 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
BOHICA
23.11.2023 kl 16:43 7864

Det er ikke jeg som er bekymret, det er staten.
At jeg og du har kinesiske produkter i hjemmet har ingenting med storskala havvind utbygging å gjøre. Seriøst, hva er det slags sammenligning? Hører du ikke selv hvor banalt du skriver?
Ja, det har vel alle opplevd, ekkelt er det ikke...?
Frodon
23.11.2023 kl 15:20 7902

Det virker som om du er utrolig bekymret for noen vindmøller langt ute på havet, samtidig som du sannsynligvis har fylt opp hjemmet ditt med kinesiske produkter. Du har kanskje opplevd at du prater med noen om et produkt, og når du går inn på tlf, dukker det opp reklame for det produktet…?
Frodon
23.11.2023 kl 15:03 7883

Fusjon er den raskeste trigger, men på hvilket nivå vil et slikt bytte forhold ligge på?

Dette er jo en fin sak, men det skal veldig mye tid og ressurser til før det gir overskudd

«Mulighetsstudie om en hydrogenverdikjede mellom Norge og Tyskland«

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/mulighetsstudie-om-en-hydrogenverdikjede-mellom-norge-og-tyskland/id3015510/?utm_source=regjeringen.no&utm_medium=email&utm_campaign=nyhetsvarsel20231123-2:11%20PM
Skalleknarp
23.11.2023 kl 15:00 7791

I steden for å bare snu seg i stekefettet på elendigheter hele tiden for AKH her på HO. Hva kunne vært dagens melding for en gamechanger og som ville fått kursen Nordover raskt. Er det noen dagaktuelle kaniner i hatten av typen "Belgisk Kjempe" eller kanskje en "Tysk Kjempeschecke".?
Redigert 23.11.2023 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.11.2023 kl 14:59 7804

Yes, det er helt riktig 😉

Men noen velger å legge til egne punkter vs det som står der, eks om nasjonal sikkerhet
Redigert 23.11.2023 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
BOHICA
23.11.2023 kl 10:09 7852

Det gjør det selvfølgelig. Har du lest den? Det legges stooor vekt på intensjonsavtaler med LOKALE leverandører, tilknytning til disse leverandørkjedene og evne og vilje til å skape lokale arbeidsplasser og gode ringvirkninger til det norske samfunn. Hva tror du her, er dette noe kineserne er gode på og prioriterer?😂 Jeg tviler de er med videre i kvalifiseringen, men vi får se😊
En ting er ihvertfall sikkert, Mainstream, AOW og Statkraft har planen klar og de vil skape STORE lokale ringvirkninger mtp arbeidsplasser og industri👌
BOHICA
23.11.2023 kl 09:11 7928

Korrekt. Hva har innsiden av mitt hjem med denne saken å gjøre? Nå snakker vi om AS Norge, staten. Hva ola nordmann har i sitt private hus er vel noe helt annet?😂
Skalleknarp
23.11.2023 kl 08:58 7935

Det står vel i kvalifiseringen hva som forventes og veklegges, og så lenge man følger det er man med i køen på lik linje med andre. Det er utlyser som må sette kriteriene og om man ikke følger disse er man ikke en av finalistene. Det er vel såenkelt og kynisk.
Frodon
23.11.2023 kl 08:19 8018

Ditt argument om at de som bygger ut grønt i verden er mye dårligere enn alle andre, synes ikke jeg henger på greip. Kapitalistene ser at kineserne kan bygge ut dette langt billigere enn alle andre, som kommer befolkningen tilgode.

Eventuelt kan du jo starte et parti, hvor dere garanterer at dere skal subsidiere dette med deres egne penger og pengene til alle som støtter forslaget ditt..?

Hvor mye penger har du i realisert og urealisert tap i AKH nå, fordi du har tatt feil så langt? Alle de andre på disse trådene har også bommet, så det gjelder ikke bare deg
Frodon
23.11.2023 kl 08:15 7904

Så det vil si at du tolker og leser mellom linjene, når du mener Norge skal forby kineserne å ha noen havvindmøller ute til havs, pga nasjonal sikkerhet?

Hvis du ser rundt INNE i ditt hjem, hvor mye tror du er lagd i Kina eller av Kina, og hvor mye tror du er lagd andre steder i verden…? Du har kanskje tv, mobil, nettbrett, pc osv?
BOHICA
22.11.2023 kl 23:10 7973

Men mitt største argument for nei til kineserne er fortsatt, og jeg repeterer mitt forrige innlegg.

"De andre søkerne har brukt månedsvis mot søknadsfristen til å inngå og annonsere intensjonsavtaler med lokale leverandører, noe som vektlegges HØYT ifht. Kvalifisering. Det finnes ingen kjent info noe sted om at MlngYang har sikret seg noen som helst lokal tilknytning eller evne og vilje til å skape lokale leverandørkjeder. Jeg tviler sterkt på at de har noe å gå på her."
BOHICA
22.11.2023 kl 23:07 7811

Hva kineserne baker inn i teknologien sin er det stor usikkerhet rundt. Hvis du har fulgt LITT med på PST og trusselvurderinger siste årene knyttet til teknologi fra Kina, så burde du vel ha plukket opp realiteten? Vi kjøper og bruker alt for mye fra kineserne, og det jobbes iherdig for å løsrive seg fra dem på flere verdensfronter. Slenger ved én av 1000 artikler knyttet til dette.
Leser du utelukkende nyheter på ABC og regjeringen.no?

https://www.europower.no/havvind/advarer-statkraft-mot-kina-planer-sikkerhetstrussel/2-1-1519830
Frodon
22.11.2023 kl 22:56 7789

Er det mange i ditt nettverk som er uenig i dette? Det var et svar på din påstand om at Norge aldri vil la kineserne bygge ut havvind her pga nasjonal sikkerhet. Tror du fortsatt på det du skrev? Er det i ditt syn kun Norge som tenker på nasjonal sikkerhet ved å ha noen vindmøller ute på havet, koblet opp med en strøm ledning til land…?

Jeg finner ikke noe fra den Norske Regjeringen om din påstand. Hvor fikk du ideen til denne påstanden fra?

«OFFSHORE VIND: Kina stod for 72% av alle globale offshore vindprosjekter som ble fullført i 2022«
Frodon
22.11.2023 kl 15:21 4956

Det tenker jeg også. Men som Sparebank 1 Markets poengterer i sin analyse, selv med «normale» strøm priser i Chile i Q3, tapte Mainstream på driften. En redning kommer kanskje ikke før i 2030?

Et lite utdrag fra Sparebank 1 Markets sin analyse idag

«From here on out, we see no obvious near-term triggers that could improve the situation. As we have previously noted, the new Kimal-Lo Aguirre HVDC transmission line could alleviate some of the pressure, but it is not expected to open until 2030»
synste
22.11.2023 kl 09:17 5124

Skulle tro at AKH øyner et håp og en fremtid for Mainstream i Chile om de har eksponert seg ytterligere her. Regner med finans og strategi avdelingene i AKH har jobbet hardt med kvalitetssikring ifm denne nesten fatale situasjonen i Chile. Mainstream, det som skulle være grunnmuren i AKH har jo nesten synket hele selskapet. De har ikke råd til flere tabber nå.
Frodon
22.11.2023 kl 08:22 5043

Sparebank 1 Markets omtaler dette i den nye analysen idag. Nå står sannsynligvis AKH direkte eksponert mot Mainstream via dette nye lån på usd 220 mill. Hvis Mainstream ikke klarer å få fikset ting i Chile, står AKH sannsynligvis direkte eksponert. Dette kan senke hele verdien i AKH også
Frodon
22.11.2023 kl 08:14 4922

Her er et lite utdrag fra dagens analyse på AKH fra Sparebank 1 Markets. Som jeg skrev, nå kommer det kraftige nedgraderinger i kursmål. Enjoy

«We downgrade AKH from Neutral to Sell and lower our target price from NOK 6 to NOK 3 per share. It is difficult to see any remaining value in Mainstream given the continued cash-burn related to Chilean PPAs and the EUR ~700m in NIBD (post debt restructuring)«
Redigert 22.11.2023 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
BOHICA
21.11.2023 kl 16:01 5179

😂 Ja, du er alltid først ut med dine stjernespekkede tanker😂 Fortsatt ingen svar på det jeg snakker om, bare bombarderinger av linker på kryss og tvers skrevet av dine likesinnede. Jeg kan slenge på dusinvis av linker fra mine likesinnede som sier motsatt, men jeg har ikke tid til å bo på dette formumet, har 4 barn som venter. Det er det som er utfordringen og problemet her, at mange mener ulikt.
Jeg er ikke mot kjernekraft, ønsker en evt. Aker Kjernekraft velkommen, men nå snakker vi om tiden vi er inne i, og da er soleklart Havvind veien å gå imo.
Frodon
21.11.2023 kl 14:49 5297

Litt morsomt, dette skrev jeg om i mai 2022, som det nå skrives bekymringer om. Med mye havvind vil strøm prisene bli lave når det blåser mye og kraftprodusentene får ikke nok inntekter til å betale regningene. Det er noe av det samme Mainstream har problemer med i Chile. Derfor må kraftprodusentene ha garantert høy strømpris i lang tid, noe som vil koste samfunnet enorme summer. Den regningen får skattebetalerne, dvs vi

«Frodon
25.05.2022 kl 15:51
AKH trenger ca kr 82 øre pr kwh i strøm pris for å gå i kr 0 på strøm produksjon via havvind. Det er etter ca 8-10 år med massive investeringer. Men hva om det blir bygget ut så mye havvind i Europa at det blir et stort overskudd på strøm? Med en strøm pris på kr 43 øre, som er snittet i Norge, vil AKH tape store summer på strøm produksjonen. Så enten får vi veldig dyr strøm i Norge eller så vil AKH tape mye penger på denne satsingen. Hva er verst?

Hvordan skal den Norske industrien klare seg med høye energi priser?

"Havvind er dyrt og dårlig

Nå har regjeringen og alle dets meningsfeller muligheten til å vise at de faktisk har lært noe fra Tyskland og alle andre land som har måttet betale dyrt for feilslått energipolitikk"

"Enhver ser at vindkraft har liten mulighet til å gi kraft ift behov"

https://www.universitetsavisa.no/havvind-jan-emblemsvag-strom/havvind-er-dyrt-og-darlig/363282
Redigert 21.11.2023 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.11.2023 kl 14:43 5039

«kjernekraftverk med 200 megawatts moduler og kraftpris på under 50 øre/kWh»
«Dagens langsiktige, industrielle kraftpriser ligger på 25–35 øre per kilowattime (kWh) fra vannkraft"
"Flytende vindkraft er beregnet til 117 øre/kWh, kanskje synkende til 85 øre i 2035 hvis vi bygger riktig stort (ref. NVE)»

------------------

"Frankrike nasjonaliserer energiselskapet EDF

EDF er en av verdens største energiprodusenter og driver blant annet Frankrikes atomkraftverk.

Full nasjonalisering vil blant annet legge til rette for store investeringer i nettopp atomkraftverk"

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/07/19/7902183/frankrike-nasjonaliserer-energiselskapet-edf
Frodon
21.11.2023 kl 14:42 4698

«Vi kan ikke halvere klimgassutslippene med fornybar strøm som verktøy, uten å enten bygge ut flere kraftverk i urørt natur eller godta skyhøye strømpriser.
Motstandere av vindkraft peker på et annet alternativ: kjernekraft

I dag er kjernekraft den tryggeste energikilden vi har, sier Rose«

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/onA2na/vil-ha-kjernekraft-i-norge-et-rungende-ja
Frodon
21.11.2023 kl 14:40 4630

Det ser ikke ut som mange land er bekymret for nasjonal sikkerhet ved å la kineserne ha noen vindmøller ute på havet med noen kabler til land? Eller hva tenkte du på her? Tenker du at AKH kan dette bedre enn Kina?

«Frodon
21.02.2023 kl 14:56
Fra dagens BørsXtra, Kina leder fortsatt an veien i det grønne skiftet. Men, hvor blir det av AKH…?

«OFFSHORE VIND: Kina stod for 72% av alle globale offshore vindprosjekter som ble fullført i 2022. 9,4 GW prosjekter ble fullført i 2022, ned fra 15,7 GW året før, men nesten det dobbelte av 2020. Kina står nå for ca 44% av verdens operasjonelle offshore vindkapasitet. Nye Installasjoner i 2023 er globalt antatt å nå 18,4 GW der Kina vil stå for over halvparten»
Frodon
21.11.2023 kl 14:34 4558

Får nesten hente opp litt fakta her, hvis noen fortsatt ikke har lest dette. Burde vi bytte ut gass med kjernekraft i Norge, siden kjernekraft er mindre dødelig? Aker Kjernekraft?

«Frodon
25.09.2022 kl 09:54
Sparebank 1 Markets ute med ny grønt analyse idag, hvor de tar for seg kjernekraftverk. Her er et lite utdrag fra analysen:

«Good morning. Nuclear is, in SB1M renewables view, inevitable to reach net zero emissions. In this report we do our best to educate investors on how nuclear power works, how risk is managed, how nuclear compares to other technologies, why we need it, and why the build out should start at scale immediately. We really hope you find this update both interesting and useful»

«To date, natural gas has been 40x more deadly pr. energy unit vs. nuclear»

«The Palo Verde nuclear facility has a capacity of ~4GW
Let’s have a look at what this requires in terms of battery and solar capacity

How much solar capacity would we need to build?
• In one week, the Palo Verde facility will produce:
– 7 days * 24 hours = 168 hours

– Nuclear facilities often have 90% utilization, but the downtime is mainly related to planned for maintenance, so a normal week would be close to 100%.

– 168 hours * 4GW = 672 GWh of electricity

A solar panel in Arizona achieves an average capacity factor of 29% (which is high vs. global avg.)

– So, to substitute the nuclear reactor, assuming the electricity produced was distributed evenly throughout the week, we would need:

– 672GWh/168hours = 4GW/0.29 = ~13.8GW of solar capacity

«But the sun doesn't always shine – we need some batteries»

«What if the solar power production was close to zero for a whole weew?»

Anbefaler alle å lese hele den 144 siders rapporten selv»
Frodon
21.11.2023 kl 14:30 4496

Det er vell snart 1 år siden jeg begynte å skrive om at AKH må nedskrive verdien i Mainstream betydelig. De som betaler for slik info via media, kunne fått den samme info gratis via Frodon for ca 1 år siden 😜
Frodon
21.11.2023 kl 14:27 4396

Nasjonal sikkerhet? Er ikke de fleste utenlandske selskap…? Kan du vise til meldingen fra Regjeringen på punktene du viser til?

Selvfølgelig har jeg det, men nå er det ikke mine regnestykker som du ser, hvis du leste deg opp på tråden min om dette på AKH ticker…?

Der ser du også at det er færre ulykker ved kjernekraftverk enn eks gass. Men det visste du sikkert?
Redigert 21.11.2023 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
21.11.2023 kl 13:09 4400

Hadde det vært lurt å heller donert selskapet (Mainstreams) bort til et godt formål kanskje...?
DividendYield
21.11.2023 kl 13:00 4372

Ikke mye igjen her nå snart

https://www.dn.no/borskommentar/selskapet-trues-av-en-monsternedskrivning/2-1-1558039

En uke etter at Aker Horizons meldte om restruktureringen av gjelden i datterselskapet Mainstreams virkomhet i Chile kan man konkludere at aksjemarkedet er ikke imponert.

Aker Horizons har allerede gjort nedskrivninger av bokførte verdier i Mainstream, men aksjonærene bør stålsette seg for flere runder med nedskrivninger.
Skalleknarp
21.11.2023 kl 12:18 4477

Uffda her gikk det fort ned. Sikkert bare noen som dro ut proppen ved et uhell....
BOHICA
21.11.2023 kl 11:22 4583

Nasjonal sikkerhet tas på det dypeste alvor, og overgår nok pris i disse urolige tider. De andre søkerne har brukt månedsvis mot søknadsfristen til å inngå og annonsere intensjonsavtaler med lokale leverandører, noe som vektlegges HØYT ifht. Kvalifisering. Det finnes ingen kjent info noe sted om at MlngYang har sikret seg noen som helst lokal tilknytning eller evne og vilje til å skape lokale leverandørkjeder. Jeg tviler sterkt på at de har noe å gå på her.
, men det skal bli ytterst spennede å se når infoen kommer.

Angående kjernekraft.
1. Atomkraft skaper !store! mengder radioaktivt avfall som må isoleres fra naturen i flere hundre(tusen)år, og det er ingen andre land som har en god løsning på lagring. Har du tatt med kostnader ifht. Lagring av avfall i dine regnestykker? Vet du hva det koster å bygge et langsiktig deponi hvor atomavfallet kan lagres trygt? Vet du hvor lang TID det tar? Her kunne vi ha fortsatt i en evighet. Vindmølleblad er ihvertfall ikke RADIOAKTIVE, de vil bli håndtert og tatt vare på av ansvarlige firma som driver med resirkulering. Der er flere på banen og flere kommer, det skapes arbeidsplasser og miljøet blir hensyntatt.

2. Med tanke på verdensbilde pdd. Og da fokuset rettet mot krigføring over en lav sko, er sjansen for atomulykker skremmende nære. Hvorfor skal vi tilrettelegge for slike dystre skjebner, bare for at du vil ha 30-40 øre lavere gjennomsnittlig kostpris?

3. Kjernekraftverk har en levetid på 40-60 år OM de blir vedlikeholdt rett. Vet du hva årlige vedlikeholdskostnader er på et kjernekraftverk? Svaret ligger godt gjemt, men om du finner det, kanskje du vil dele det med oss?( Eller ikke....?😂)

Frodon, glem kjernekraftverk. Kostnadene og risikobildet totalt sett er langt over hva du tror.
Frodon
21.11.2023 kl 10:42 4587

Jeg regner med at Aker sine flinkeste folk har gått over PPA avtalene grundig før FID denne gangen 😉
Frodon
21.11.2023 kl 10:41 4580

Hvorfor vil de ikke få bygge ut her? De har lavere kostnader, som du sikkert vet, slik at de kan bygget ut billigere og gi oss lavere strømpriser. De er faktisk verdens ledende….

Jeg har lest meg opp om kjernekraft, har du? Har du lest deg opp om kjernekraft på tråden min på AKH ticker…?

Hvor mye koster det å bygge flytende havvind vs kjernekraftverk i forhold til kraften det gir eks de neste 30 årene etter det er ferdig bygget ut?
BOHICA
21.11.2023 kl 10:01 4668

MingYang er utelukket om du følger med, de vil aldri få utbygging her.
Kjernekraftverk ville stått ferdig rundt 2040, om vi startet i 2025. Les deg opp på kostnader og tid det tar å bygge Kjernekraftverk. Helt sykt at du mener det er billigere. Finland har fått problemer, strømprisen hos dem i dag mellom 15-16 er 900 øre. Prisrekord?

https://energiwatch.no/nyheter/politikk_marked/article16617596.ece?utm_campaign=EnergiWatch%20Morgen&utm_content=2023-11-21&utm_medium=email&utm_source=energiwatch_no
Redigert 21.11.2023 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
omac
21.11.2023 kl 09:32 4716

AKH: MAINSTREAM TATT FID PÅ SOLCELLANLEGG PÅ 97,5 MW I SØR-AFRIKA

Oslo (Infront TDN Direkt): Mainstream Renewable Power har tatt en endelig investeringsbeslutning med Sasol og Air Liquide for et solcelleanlegg på 97,5 MW i Sør-Afrika, etter å ha inngått 20-årige kraftkjøpsavtaler.

Det fremgår av en melding tirsdag.

Byggingen av anlegget starter i år og skal etter planen være i full drift i 2025.
Slettet bruker
20.11.2023 kl 17:25 5025

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/Q7vyzV/mener-regjeringen-driver-med-groenn-kommunisme-maa-hoppe-av-subsidiekarusellen
Så iflg. FRP så er subsidier og skatteløshet for grønn sektor kommunisme, men nødvendige om de gis til oljebransjen.
Listhaug bør lese seg opp om økonomiske forhold, og da især kapitalisme. Iflg. henne så er da EU og USA kommunister, med sine voldsomme grønne subsidier.
Problemet med grønne subsidier er jo primært at både finansverden, investorer osv. har forsynt svart industri med nye 1000 milliarder siden Paris, og gjøres det ikke noe for å avskaffe fossile subsidier i dets mange former. Eksperter mener at å avskaffe subsidier til svart industri samt få nullet ut investeringer der, er nødvendige for en vellykket grønn omstilling.
Der er jeg enig. Til de som rotet bort pekeboken sin: Subsidier er helt sentrale i eksistensen for AKH.
Redigert 20.11.2023 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Edgar A
20.11.2023 kl 17:22 5027

Ja det er 2 destruktive knøler som har funnet hverandre her

omac
20.11.2023 kl 15:23 5154

Pappa Røkke tar det av børs for en tier, penger på gata
Tirade
20.11.2023 kl 15:16 5117

Fortsatt ingen som mener noe nytt om AKH her. Bare de samme personene som ikke har noe liv som bruker hele livet sitt alene i kjelleren og skriver innlegg på innlegg på hegnar 7 dager i uken ord på ord mengder av lange innlegg med meningsløst fjatt men om de tror de redder verden så det er bra for sitt eget selvbilde om ikke annet.
Slettet bruker
20.11.2023 kl 14:22 5153

Jeg har et betent forhold til Statoil, som offisielt har rotet bort ufattelige 200 milliarder i USA, og ikke bare på kalkun….Det tilsvarer nesten et skolebudsjett for alle skoler i Norge i ett år. Så ligger det garantert flere lik i skapet fra tiden under Lund, som ruger på nesten 1 milliard selv. Jeg tenker da først og fremst på lik i Brasil skapet. Selvsagt er det som alltid ingen som holdes ansvarlig for stadige grove økonomiske misforhold.
Å tynne underleverandører, og da helst norske, er en annen spesialitet de har.
Om jeg har et avvik på mitt kommunale budsjett på småpenger, så må jeg redegjøre veldig nøye om det….
Dessverre så få vel Statoil etterhvert plukke opp noen billige grønne aksjer; De var som vanlig ikke tilstede mentalt da andre selskaper plukket opp teknologi, for noen år siden.
Redigert 20.11.2023 kl 15:40 Du må logge inn for å svare