QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
23.01.2024 kl 17:14
4512
Toronto Børsen innkalte Jason inn på teppet for sin uttalelse. Sier ikke det noe?
Peter Sellers
23.01.2024 kl 17:52
4455
njn- skrev 50 000 x 2 = 100 000
@njn,MB kjøpte 50.000 aksjer så du har mistolket meldingen min, men det var nok litt klønete skrevet, okke som han kjøpte kun 50k aksjer og det var det som var poenget mitt :)) som etter mitt syn kun var symbolsk overfor oss aksjonærer!!
Peter Sellers
23.01.2024 kl 17:57
4516
@Fjellbris, hvorfor utstede opsjoner viss du mener MB og de andre i styret har mer enn nok aksjer, da er det vel ingen grunn til å utstede opsjoner, eller?? Vedr Jason og hans opsjoner så hadde han jo ikke nødvendigvis trengt og ta ut hele potten, MB tok ut kun 50k aksjer og att Jason har dårlig råd tror jeg neppe de gutta har ganske hyggelig lønn ferdig snakka!!
Fjellbris
23.01.2024 kl 18:50
4494
Man utsteder fremtidige opsjoner som en del av lønns & bonus pakka frem i tid. Sitter du fullastet med aksjer når opsjonene forfaller og/eller ikke har økonomi til å innløse, må du bare la de gå. De er ikke de første og blir ikke de siste som gjør det, og for Jasons del måtte han ut med ca 1,2 mill som er penger også for han, selv om han har «hyggelig lønn» som du skriver. Vet du hvor mye aksjer MB og Jason sitter på? De må også forholde seg til utvinnings forbudet som alle andre, og selv om dette kan gå til himmels (ref pilot og/eller erstatning), kan jo også det motsatte skje, og når du da fra før av sitter på x antall millioner aksjer må du vel ikke kjøpe alt du har anledning til? Aksjer er risikoinvestering for alle, jeg har selv takket nei til aksjeopsjoner i tidligere sekskaoer jeg har jobbet i da jeg følte jeg var lastet nok når opsjonene skulle løses inn.
Fjellbris
23.01.2024 kl 18:55
4591
Peter Sellers skrev @SW, jo det sier det meste!!
Sier 2 ting :
1. Jason opptrådte meget uproft (useriøst!) som selskapets PR mann og fikk smekk på «fingern fint det».
2. Sier også / glapp ut av han sikkert i frustrasjon hvilke verdier QEC mener de sitter på / kommer til å kreve kompensasjon for.
Sier meg også noe om at du som konstant skriver negativt om QEC håper på billigere inngang igjen😉
1. Jason opptrådte meget uproft (useriøst!) som selskapets PR mann og fikk smekk på «fingern fint det».
2. Sier også / glapp ut av han sikkert i frustrasjon hvilke verdier QEC mener de sitter på / kommer til å kreve kompensasjon for.
Sier meg også noe om at du som konstant skriver negativt om QEC håper på billigere inngang igjen😉
Redigert 23.01.2024 kl 18:57
Ingen utøver opsjoner som er verdiløse.
Peter Sellers
23.01.2024 kl 19:09
4590
@Fjellbris, tror neppe det var frustrasjon men heller ett vel regissert senario for å holde oss aksjonærer varme, som du ser har det allerede gått 2 år siden artikkelen kom på FA og ikke en dritt har skjedd så hva blir det neste fra ledelsen?
Fjellbris
23.01.2024 kl 19:10
4580
@PS - happy hunting videre mtp. kjøp av billige aksjer, og fortsatt fin kveld😀
Redigert 23.01.2024 kl 19:11
Du kommer stadig tilbake til at vi «snakker aksjen ned» for å kjøpe «billige» aksjer.
Jeg kan forsikre deg om at så ikke er tilfelle.
Jeg kan forsikre deg om at så ikke er tilfelle.
Fjellbris
23.01.2024 kl 19:57
4518
Finner ingen annen fornuftig forklaring på at man 24/7 sitter på et anonymt børsforum og snakker ned et selskap man sier mann er investere i. Og spesielt i et selskap der omsetningen er syltynn / svært lavt volum daglig, der trading herjer og de største aksjonærene sitter rolig.
Redigert 23.01.2024 kl 19:58
tuja
23.01.2024 kl 20:37
4443
Du treffer nok spikern på hodet, Fjellbris. En annen ting jeg ikke fatter er hvorfor flere ikke selger og går videre til andre aksjer, dersom de har null tiltro til hverken selskap, Binnion eller Jason. Skal tro hvor skoen trykker. Tenker både du og jeg vet hvor, Fjellbris.
Som aksjonær er kursoppgang det eneste man ønsker.
Men når det går motsatt vei er det naturlig å diskutere hva som er galt. Ikke fornekte realitetene og dikte opp tullete forklaringer på hvorfor aksjen faller og faller.
Men når det går motsatt vei er det naturlig å diskutere hva som er galt. Ikke fornekte realitetene og dikte opp tullete forklaringer på hvorfor aksjen faller og faller.
Redigert 23.01.2024 kl 21:58
Fjellbris
23.01.2024 kl 22:22
4316
Tuja, vi tenker likt , også mtp. «hvor skoen trykker»😉. Vi er begge i QEC fordi vi tror på selskapet vi har investert i, og vi skylder på oss selv og går videre i andre aksjer dersom vi mister troen / investeringen svarer ikke til forventningen.
«Hvorfor ikke flere selger?»
Det er ikke lett å ta et tap.
Men etter hvert som tiden går kaster fler og fler kortene.
Det er ikke lett å ta et tap.
Men etter hvert som tiden går kaster fler og fler kortene.
njn-
24.01.2024 kl 01:09
4165
Han kjøpte 53.500 aksjer den 18. januar 2023 og
53.500 aksjer den 19. januar 2023
53.500 aksjer den 19. januar 2023
Peter Sellers
24.01.2024 kl 09:12
3954
@njn, ja ser der at jeg har ikke fått med meg den ene handelen til MB men opsjonen endrer ikke bildet for meg noe særlig iom at ingen av de andre ledelsen grep sjansen så forteller det meg ganske mye! Sitter med det inntrykket at vi aksjonærer er akkurat lik med aksjonærene i IOX hvor alle sitter og venter på en melding for at aksjen skal booste (jeg er ikke inne i IOX). Jeg er redd vi sitter igjen med en erstatning som ikke er i nærheten av hva vi håper på for per i dag så ser det ikke veldig lyst ut mtp pilot og utvinning men håper jeg tar feil, ha en fin dag :)
Fjellbris
24.01.2024 kl 12:26
3784
Har stor forståelse og respekt for at det ikke er lett eller ønskelig å ta et tap. Men, din forklaring henger da ikke på greip med at man da samtidig 24/7 skriver negativt om alt og alle i det samme selskapet man ikke ønsker å realisere tap i? Finner derfor som nevnt ingen annen fornuftig forklaring på at man gjør dette bortsett fra at man ønsker lavere kurs da man trader aksjen, noe som selvfølgelig er helt i orden.
tuja
24.01.2024 kl 17:20
3642
Begynner å bli rimelig store trekk i olja:
EIA (wk ending 19 Jan)
Crude: -9.233M
Cushing: -2.008M
Gasoline: 4.913M
Distillates: -1.417M
EIA (wk ending 19 Jan)
Crude: -9.233M
Cushing: -2.008M
Gasoline: 4.913M
Distillates: -1.417M
Peter Sellers
24.01.2024 kl 17:29
3640
@tuja men det ser ikke ut til å hjelpe på kursen, dessuten så må MB få opp produksjonen vi surrer fortsatt med 1800 boe og det er alt for dårlig!!
Primært er jeg opptatt av å dementere alt sludderet som skrives.
Eks. At kursen holdes nede (manipuleres).
Eks. At salgene er skattemotiverte.
Eks. At kursen holdes nede (manipuleres).
Eks. At salgene er skattemotiverte.
Carlsen73
24.01.2024 kl 20:42
3463
Kursen HOLDES ikke nede. Den køres ned af nogle ganske få og ganske små handler. I dag er det for eksempel under en tusindedel af selskabets aktier, der er blevet handlet. Dagen i dag er slet ikke usædvanlig, sommetider er handlen endnu mindre. Den seneste tids kursudvikling er misvisende og afspejler ikke den brede og generelle opfattelse af situationen. Langt de fleste holder afventende på deres aktier.
Hva vil du si at kursen egentlig er ?
For min del er handelen på Oslo Børs en god indikasjon på verdien av mine aksjer.
For min del er handelen på Oslo Børs en god indikasjon på verdien av mine aksjer.
MC Axel
25.01.2024 kl 14:09
2983
The Expropriation Act says fair value
Time will tell, how much it will be
Fjellbris
25.01.2024 kl 15:32
2888
Ja det er sant. Bør også komme en uttalelse fra dommeren snart fra høring oktober. Mest sannsynlig går det mot erstatning, og fair value bør minimum være kostpris kr 3-6 + noe for tapt inntekt. Kr 20-40 som Jason «glapp ut med» er nok det QEC håper på/vil kreve, så får vi se hva det ender på, jeg tror de kommer til et forlik.
Redigert 25.01.2024 kl 15:42
njn-
25.01.2024 kl 21:04
2727
Tror det kommer en revidert (ny) karbon lov i mitten av februar "Pierre Fitzgibbon wants to turn Quebec into an energy hub". Dommeren venter nok på hva den
inneholder.
inneholder.
skvisen
25.01.2024 kl 21:13
2716
Har lasta opp en pen slump i det siste og blitt medlem i klubben, så gjenstår det å se om det var bunnfisk.
Når alle har mista troa skal man kjøpe sies det. Synest den virker billig nå. Satser på produksjonen vil øke i løpet av året så får event det andre komme som bonus Satser på aksjen skal ha en runde over kr 2 i år og. Virker også som uroligheter i verden er stabile og holder oljeprisen oppe.
Enkel filosofi ispedd tålmodighet, kan bli bra det
Når alle har mista troa skal man kjøpe sies det. Synest den virker billig nå. Satser på produksjonen vil øke i løpet av året så får event det andre komme som bonus Satser på aksjen skal ha en runde over kr 2 i år og. Virker også som uroligheter i verden er stabile og holder oljeprisen oppe.
Enkel filosofi ispedd tålmodighet, kan bli bra det
Redigert 25.01.2024 kl 21:14
Fjellbris
25.01.2024 kl 21:53
2676
Skvisen, velkommen i klubben skal du være, jeg tror som du at vi (minst) skal over kr 2 i løpet av 2024😀
Fjellbris
25.01.2024 kl 22:08
2659
Oljeprisen stiger markant utover torsdagskvelden. Et fat nordsjøolje omsettes for godt over 82 dollar fatet, over tre prosent mer enn onsdag kveld.
Oljeprisen er nå på det høyeste i år, og den har ikke vært like høy siden slutten av november i fjor.
Oljeprisen er nå på det høyeste i år, og den har ikke vært like høy siden slutten av november i fjor.
laffen123
26.01.2024 kl 06:57
2516
Sunrise
26.01.2024 kl 07:06
2512
Det er vel litt av en opptur! Ingen børsmelding så langt, men kommer vel mer info snart.
Fjellbris
26.01.2024 kl 07:25
2509
Takk for info, meget gode nyheter dette for QEC - flott at dette gikk i QEC’s favør😀 Limer inn hele teksten under:
……
Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.»
In the ruling issued yesterday, the Justice assessed the key criteria for a stay and deemed that our application met these criteria. This included the existence of a serious legal matter and the serious or irreparable harm if the request for a stay is refused.
The Attorney General argued that Civil Code of Québec and the Québec’s Charter of human rights and freedoms provisions, while protecting the right to property of citizens and companies against unreasonable use of Government powers, do not apply if the Government choses to use those same powers to override them. The Justice noted that the circular nature of the Attorney General’s argument gave rise to a serious legal matter.
Mr. Binnion added, “The argument of the Attorney General is, in effect, that the powers of the legislature are supreme even over laws intended to limit the powers of the legislature. This would, in effect, nullify the provisions of the Civil Code and Charter protecting citizens from abuse of Government powers. It is a hallmark of constitutional democracies that the Government has limits on its power and the disguised expropriation of our assets in Québec should be compensated for.”
Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as ‘provisional execution’. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution.
Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.
Questerre is a believer that the future success of the energy industry depends on a balance of economics, environment, and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.
Advisory Regarding Forward-Looking Statements
This news release contains certain statements which constitute forward-looking statements or information (“forward-looking statements”) including the Company’s views on the ruling and the Attorney General’s arguments on the power of the legislature. Forward-looking statements are based on several material factors, expectations, or assumptions of Questerre which have been used to develop such statements and information, but which may prove to be incorrect. Although Questerre believes that the expectations reflected in these forward-looking statements are reasonable, undue reliance should not be placed on them because Questerre can give no assurance that they will prove to be correct. Since forward-looking statements address future events and conditions, by their very nature they involve inherent risks and uncertainties. Further, events or circumstances may cause actual results to differ materially from those predicted as a result of numerous known and unknown risks, uncertainties, and other factors, many of which are beyond the control of the Company, including, without limitation: certain other risks detailed from time-to-time in Questerre's public disclosure documents. Additional information regarding some of these risks, expectations or assumptions and other factors may be found under in the Company's Annual Information Form for the year ended December 31, 2022, and other documents available on the Company’s profile at www.sedar.com. The reader is cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. The forward-looking statements contained in this news release are made as of the date hereof and Questerre undertakes no obligations to update publicly or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, unless so required by applicable securities laws.
……
Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.»
In the ruling issued yesterday, the Justice assessed the key criteria for a stay and deemed that our application met these criteria. This included the existence of a serious legal matter and the serious or irreparable harm if the request for a stay is refused.
The Attorney General argued that Civil Code of Québec and the Québec’s Charter of human rights and freedoms provisions, while protecting the right to property of citizens and companies against unreasonable use of Government powers, do not apply if the Government choses to use those same powers to override them. The Justice noted that the circular nature of the Attorney General’s argument gave rise to a serious legal matter.
Mr. Binnion added, “The argument of the Attorney General is, in effect, that the powers of the legislature are supreme even over laws intended to limit the powers of the legislature. This would, in effect, nullify the provisions of the Civil Code and Charter protecting citizens from abuse of Government powers. It is a hallmark of constitutional democracies that the Government has limits on its power and the disguised expropriation of our assets in Québec should be compensated for.”
Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as ‘provisional execution’. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution.
Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.
Questerre is a believer that the future success of the energy industry depends on a balance of economics, environment, and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.
Advisory Regarding Forward-Looking Statements
This news release contains certain statements which constitute forward-looking statements or information (“forward-looking statements”) including the Company’s views on the ruling and the Attorney General’s arguments on the power of the legislature. Forward-looking statements are based on several material factors, expectations, or assumptions of Questerre which have been used to develop such statements and information, but which may prove to be incorrect. Although Questerre believes that the expectations reflected in these forward-looking statements are reasonable, undue reliance should not be placed on them because Questerre can give no assurance that they will prove to be correct. Since forward-looking statements address future events and conditions, by their very nature they involve inherent risks and uncertainties. Further, events or circumstances may cause actual results to differ materially from those predicted as a result of numerous known and unknown risks, uncertainties, and other factors, many of which are beyond the control of the Company, including, without limitation: certain other risks detailed from time-to-time in Questerre's public disclosure documents. Additional information regarding some of these risks, expectations or assumptions and other factors may be found under in the Company's Annual Information Form for the year ended December 31, 2022, and other documents available on the Company’s profile at www.sedar.com. The reader is cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. The forward-looking statements contained in this news release are made as of the date hereof and Questerre undertakes no obligations to update publicly or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise, unless so required by applicable securities laws.
Redigert 26.01.2024 kl 08:02
Fjellbris
26.01.2024 kl 07:57
2398
Flott at dette gikk i QEC sin favør👍
Infoen er børsmeldt i dag tidlig kl. 06.51😀
Her fra DNB som jeg har konto, regner ned finagnspressen også skriver om dette i dag.
26.01.2024 06:51:30
Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
For best results when printing this announcement, please click on link below: http://newsfile.refinitiv.com/getnewsfile/v1/story?guid=urn:newsml:reuters.com:20240126:nGNX9ndpNN&default-theme=true
Infoen er børsmeldt i dag tidlig kl. 06.51😀
Her fra DNB som jeg har konto, regner ned finagnspressen også skriver om dette i dag.
26.01.2024 06:51:30
Québec Superior Court suspends provisions of Bill 21
For best results when printing this announcement, please click on link below: http://newsfile.refinitiv.com/getnewsfile/v1/story?guid=urn:newsml:reuters.com:20240126:nGNX9ndpNN&default-theme=true
Redigert 26.01.2024 kl 08:00
Viti
26.01.2024 kl 08:02
2391
Vestjyden
26.01.2024 kl 08:05
2403
Jensi
26.01.2024 kl 08:10
2370
Quebec ER en BANANSTAT , vi har nu rettens ord for dette !!!!
Så må vi se hvad Quebec - så gør !
Så må vi se hvad Quebec - så gør !
Redigert 26.01.2024 kl 08:11
Asroma87
26.01.2024 kl 08:15
2361
Så kan regeringen betale milliarder eller sige ok til at hive gas op! Retten og gud er på vores side!
tuja
26.01.2024 kl 08:25
2290
Gratulerer. En strålende nyhet. Her blir det utvinning eller en klekkelig erstatning. 👍🥳