AKH - Ny strategisk plan (Aker, ACC, PHLY osv)

Frodon
AKH 03.07.2024 kl 16:03 138050

RÞkke har et par prestigeprosjekter som han gjerne vil gjennomfÞre, eks offshore fiskefarm og eventyrsenter i Narvik med blant annet et datasenter. RÞkke har solgt unna en del virksomheter nÄ, som har litt cash til overs. Kan RÞkke klare Ä overtale nok eiere i bÞrs selskapene uten virksomhet, som har cash, til Ä slÄ alle selskapene sammen, slik at de kan investere i et av de 2 prestigeprosjektene til RÞkke?

Ser vi pÄ ACC vil de ha ca kr 4,5 milliarder i cash. AKH eier bare 43%, slik at AKH eier «bare» kr 1,9 milliarder av de cash. Ved Ä fusjonere ACC med Aker Narvik, fÄr RÞkke tilgang til alle cash i selskapet. OgsÄ vil det potensielt komme inn noen milliarder ekstra til ACC de neste Ärene. I PHLY kan det komme ca kr 1 milliard i cash, hvis de ikke gÄr pÄ noen smell i byggingen.

Aker Narvik trenger ca kr 60 milliarder til prosjektet, dvs det mÄ MYE mer finansiering pÄ plass. ObligasjonslÄn med skyhÞye renter nÄr det tar sÄ mange Är Ä bygge opp, hÞres dyrt ut. Kan Yngve Slyngstad i Industry Capital Partners endelig gjÞre noe nyttig iht lÞnnen han mottar? ICP har mistet mye nÞkkelfolk og prosjektet har stoppet opp. Men kanskje han kommer pÄ banen nÄ og fÄr lurt noen inn i dette prestigeprosjektet?
Redigert 29.10.2024 kl 18:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
26.07.2024 kl 09:17 1333

Akk ja, vi kan ikke alle vÊre best i verden. Jeg tÞr ikke kjÞpe AKH fÞr jeg har lest meg opp pÄ Frodons gullkorn. Jeg leter med lys og lykte etter noe av substans. Melder tilbake om jeg finner noe om Aukra.
Frodon
26.07.2024 kl 08:43 1366

Har nettopp gjort det, men du leser kanskje fortsatt om 2021? Jeg er bare ansvarlig for det jeg skriver, ikke hvordan du evner Ä oppfatte ting Det er sÄ tydelig at du har gÄtt pÄ en kjempe smell i AKH og tror aksjen gÄr ned pga Frodon. Fakta er at AKH synker fordi de ikke evner Ä bli med i grÞnt eventyret, derfor selger de seg ut. Siste hÄpet til aksjonÊrene med enorme urealiserte tap, er at de kan fÄ litt igjen ved en salg av Mainstream

Ja, jeg vet at ingen har truffet bedre enn meg i AKH, AOW, ACH og ACC av de som faktisk har lagt hodet pÄ blokken offentlig. SkjÞnner din misunnelse, nÄr du ser dine egne innlegg og tap i portefÞljen.
Redigert 26.07.2024 kl 08:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
26.07.2024 kl 08:36 1366

Hva tenker dere om denne analysen pÄ ACC med fair value pÄ kr 15,19?

https://simplywall.st/stocks/no/commercial-services/ob-acc/aker-carbon-capture-shares/valuation
Slettet bruker
26.07.2024 kl 08:35 1366

Hvorfor skriver du ikke om Aukra da? Vi dĂždelige prĂžver Ă„ lytte, men det eneste vi hĂžrer er:

"For meg er det er veldig godt treff og der slo jeg samtlige meglerhus, analytikere, investorer osv."

Falsk beskjedenhet fra din side.
Frodon
26.07.2024 kl 08:13 1382

Ja, jeg har tjent mye penger pÄ AKH, bÄde ved Ä kjÞpe og shorte aksjen. Som du vet, la jeg ut nÄr jeg gjorde handlene, slik at alle hadde mulighet til Ä tjene de samme prosentene

Tenker du pÄ kursmÄlet mitt i ACC pÄ kr 3,94, nÄr kursen sto i kr 14,72? Ingen andre var enige med meg. Kursen gikk ned til kr 5,32, kun reddet av salget fra ACC. For meg er det er veldig godt treff og der slo jeg samtlige meglerhus, analytikere, investorer osv. En annen ting ikke folk skjÞnte rundt dette, selv om jeg forklarte det tydelig i lang tid, at bobleverdien i ACC ogsÄ ville senke kursen i AKH. Du var jo blant de som tapte mye pÄ dette, som aldri evnet Ä lytte eller skjÞnne, sÄ skjÞnner frustrasjonen din. MEN, det er deg selv og dine valg du burde vÊre frustrert over

https://www.finansavisen.no/forum/thread/157712/view
Redigert 26.07.2024 kl 08:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
26.07.2024 kl 08:05 1386

For de som tror AKH bare har ACC, sÄ virker det sikkert logisk det du skriver. Noen av oss andre har lest seg opp om selskapet og har andre emner Ä diskutere ogsÄ, eks Aukra

Dine skriverier lyser opp av uvitenhet, men det vet jo ikke du
upsidedown
26.07.2024 kl 01:43 1473

Mulig et dumt spÞrsmÄl. Er det noen som har tjent penger i AKH?

Frodon er en underlig skrue.
Han hadde blant annet kursmÄl 1 pÄ ACC og tapte tilsynelatende mange gode trades i det eneste selskapet under paraplyen som noen sÄ verdi i

Slettet bruker
26.07.2024 kl 00:47 1485

FÞr styret i Aker Carbon Capture fÄr ut finger'n, er det i grunn lite konkret Ä diskutere. (Hvis man ser bort fra dine luftige spekulasjoner.) SÄ da blir det nok mye klipp-og-lim fra arkivet, ja.

Dine neste 20 000 innlegg blir vel ogsÄ mer av det samme: Uhemmet selvskryt, pÄtatt altruisme og usannheter i Þst og vest?

# pompĂžs og selvopptatt
Frodon
25.07.2024 kl 22:45 1547

Nettopp, nÄr kunnskapsnivÄet er sÄpass lavt, blir det ikke enkelt Ä skjÞnne hva vi andre skriver om.

Jeg er ikke forelsket i Frodon, jeg har ingen andre nick og er ikke romkompiser med Sparebank 1 Markets. Hadde du gjettet motsatt av hva du gjÞr, ville du kanskje begynt Ä treffe. Det samme gjelder de fleste AKH aksjonÊrene som skriver her, hadde de gjort motsatt av hva de tror, ville minusen i portefÞljen vÊrt et pluss istedenfor. Skal du lykkes pÄ bÞrs, kan du ikke handle pÄ instinkt, tro og hÄp. Ta frem kalkulatoren, sÄ er det enkelt Ä se hvorfor du bommer

Etter min sannsynlighetsberegning, vil de fleste av dine neste 100 innlegg ogsĂ„ handle om Frodon, og svĂŠrt fĂ„ handle om AKH og videre utvikling fra 25.7.2024 og fremover. Tror du spĂ„dommen gĂ„r i oppfyllelse? 😉 For meg er det vinn-vinn pĂ„ den spĂ„dommen
.bare snakk om Ă„ skjĂžnne enkle ting

#Kunnskapsrik
Slettet bruker
25.07.2024 kl 22:07 1579

Det har skjedd lite eller ingenting i Aker Horizons siden 2021, sÄ jeg tviler pÄ at jeg har gÄtt glipp av sÊrlig mye.

Ingen er sÄ forelsket i Frodon som Frodon. Tett fulgt av dine Þvrige nick og rompisene dine i SB1M. Ikke glem hva som skjedde med Narcissus.
Frodon
25.07.2024 kl 21:54 1572

Norge er forĂžvrig blant de aller dĂ„rligste i verden pĂ„ bĂŠrekraft, samtidig som jeg tipper vi tror vi er blant de beste 🙈 BĂŠrekraft blir brukt vanvittig mange steder, sĂ„ tipper vi tror vi er verdens ledende, akkurat slik AKH er verdens ledende pĂ„ Ă„ selge seg ut av grĂžnt

https://www.sustainabledevelopmentindex.org/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3BCrjlj1ihfnDMTecupJh5M3NMWSIhvcjwxXSa004jUBAJiXMg3k4bfkE_aem_rYJQnX5Qt6_9iCiJfs40Ag
Frodon
25.07.2024 kl 21:48 1565

Skulle bare mangle om ikke jeg skulle hjulpet han, han er en skikkelig go’gutt 😇 Derfor jeg tok det pĂ„ utsiden av forumet, der det er enklere Ă„ bli kvitt stĂžy og sende han skikkelig fersk bra info. Han har spurt om aksjetips etterpĂ„ og jeg er som deg, anbefaler han fond eller Ă„ la noen proffe ta seg av dette for han. Minnes belĂžpet var ca 470.000, men han fylte pĂ„ og snittet ofte, sĂ„ kan ha blitt mer. Heldigvis Ăžkte skattefradragsprosent pĂ„ aksjetap, det slo bra ut for han.

Jeg er fan av tilbakekjĂžpsprogram, slik Link gjĂžr nĂ„. InnsidekjĂžp ogsĂ„, wow, her er det mye AKH aksjonĂŠrer bare kan drĂžmme om 😅 De har fin vekst, selv med «hĂžye» renter. Ser forĂžvrig at Link ligger i bunnen av den stigende trenden og aksjen ser moden ut for et brudd opp igjennom forrige topp og burde klare et rykk opp til kr 23,50-24.00 omrĂ„det. PĂ„ lengre sikt er det nesten ingen motstand fĂžr like over kr 30 omrĂ„det. Kanskje jeg mĂ„ ta en lytte post, slik at interessen Ăžker for Ă„ lese meg opp 😅
Frodon
25.07.2024 kl 21:28 1576

Jeg stÄr for hvert eneste innlegg pÄ dette forumet, just so you know. Som sagt, du tar innehold ut av sin sammenheng og later som du kan noe.

Litt rart, for selv om du har startet enda et nick og passert 100 innlegg (de fleste om Frodon), tipper jeg ikke du er pĂ„ topp 100 listen engang over nick som har lagt sin forelskelse over meg. Som du vet, det er bare snakk om Ă„ skjĂžnne enkle ting, korrekt
? Guess what, du er blant de enkleste, og tviler pĂ„ at du skjĂžnner noe av det 😉

Har du snart lest deg opp om AKH i 2022, eller holder du fortsatt pÄ med 2021?
Redigert 25.07.2024 kl 21:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
Spartan
25.07.2024 kl 21:12 1569

Det var ordentlig bra gjort av deg Ä hjelpe ham
fyren trengte det virkelig. PHÄper han tok lÊrdom, diversifiserer neste gang, eller evt bare gÄr fir indeksfond. (Slik jeg vurderte ham pÄ kompetanse burde han la 90% stÄ i indeks) Aner du hvor mye han tapte i kroner til sist?

Sjekk ut Link ja, det er sjelden jeg ser et tech selskap med en god nok etablert cashflow, og et stort vekstpotensial om de penetrerer sentral-Europa. De tilbyr jo i prinsipp en effektivisering for kunder som er skalerbar, samt at kundene tenderer mot Ä bli repeat customers. De synes ogsÄ ferdig med overhype. En joker blir ogsÄ renten generelt for vekstaksjer, gÄr den ned igjen er det bra for sektoren generelt, men slik jeg tolket det fÞr det nok veien for dem med dagens rente uansett.
Slettet bruker
25.07.2024 kl 20:31 1602

Mine bidrag bestÄr som kjent stort sett av klipp-og-lim fra dine tidligere innlegg. Direkte sitater fra Frodon mÄ nÞdvendigvis inneholde usannheter og lite treffende analyser. Jeg beklager overfor Þvrige lesere!

Apropos skivebom, visste du at Sparebank 1 Markets er meglerhuset som hadde det hÞyeste kursmÄlet i AKH under euforien i 2021? Jeg tar et lite forbehold om at din egen oversikt fra 04.03.2021 ikke var lÞgn:

KursmÄl meglerhus
--------------------------
Sparebank 1 Markets - 65
Clarksons Platou Securities - 62
Pareto - 60
Dnb - 57
ABG - 57
Nordea Markets - 42
Carnegie - 35
Frodon
25.07.2024 kl 19:42 1647

Som vanlig tar du helt feil, det enkleste er Ä kritisere andre og komme med usannheter. Lavest nederst pÄ rangstigen i mine Þyne

Som du vet, svarte jeg deg om de innleggene 3 ganger, men du latet som om du ikke hadde lest innleggene. Grunnen til det er utelukkende i mine Þyne at du er misunnelig, da du ikke evner dette selv. Og ja, det kommer jeg til Ä tro, helt til du evner Ä treffe pÄ minst 5% av det du skriver her. Til nÄ ligger du pÄ ca 0,1%. Innlegget under er det eneste du har hatt rett i til nÄ

#Kunnskapsrik

«Dansekongen
23.5.2024 kl 11:13
Ingen tvil om at Frodon er kunnskapsrik»
Redigert 25.07.2024 kl 19:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
25.07.2024 kl 19:39 1635

Uten spleis/splitt og lignende, tipper jeg kursen skal ned under kr 1,70. Dette kursmĂ„let kom for en stund siden, da kursen sto langt hĂžyere. Men nĂ„ blir det fundementalt endringer etter salget i ACC. Kursen i AKH avhenger mye av hva som skjer i ACC, da det er den eneste bĂžrsnoterte eierandelen til AKH. Det beste for AKH er om ACC blir fusjonert inn i Aker, slik at AKH fĂ„r aksjer i Aker 😅😅
Slettet bruker
25.07.2024 kl 19:07 1667

Nei, verdens enkleste jobb er Ä komme med elleville spÄdommer, for deretter Ä dysse det hele ned nÄr de ikke slÄr til.

Mottoet til SB1M synes Ă„ vĂŠre: "Vi har hatt rett hele tiden". Er dere fortsatt like "godt fornĂžyd med Aker Horizons' mĂ„l om Ă„ investere over 100 milliarder kroner i grĂžnn teknologi innen 2025"? 😒
DrDental
25.07.2024 kl 18:54 1651

Frodon, hva tror du kursen stÄr i om 1 Är? Har du trua pÄ gamle hÞyder innen 5 Är?
Frodon
25.07.2024 kl 17:17 1718

Du misforstÄr (med vilje). Du leser ned, ikke opp.

Verdens enkleste jobb pÄ bÞrs er Ä se hva som har skjedd. De fÄ dyktige av oss evner Ä se hva som skjer fremover

#Kunnskapsrik
Frodon
25.07.2024 kl 17:16 1724

Bra for Aukra prosjektet til AKH

«tror fortsatt mer pÄ blÄ enn grÞnn hydrogen»

https://energiwatch.no/nyheter/fornybar/article17301895.ece
Slettet bruker
25.07.2024 kl 17:13 1715

Jeg har jo lest meg opp. Se bare her:

-----------------------------------------------------

"SpareBank 1 Markets starter dekning av Aker Horizons. IfÞlge TDN Direkt har det resultert i en kjÞpsanbefaling og et kursmÄl pÄ 65 kroner, hvilket er 20 prosent over deres NAV-estimat pÄ 54 kroner.

«Vi tror en premium er rettferdig, ettersom en nÞkkeldel av investeringscaset er fremtidig innvannende investeringer som ikke enda er reflektert i NAV», skriver meglerhuset, ifÞlge TDN Direkt.

SpareBank 1 Markets er godt fornÞyd Aker Horizons' mÄl om Ä investere over 100 milliarder kroner i grÞnn teknologi innen 2025.

For Aker Clean Hydrogen har tallknuserne regnet seg frem til en verdi pÄ 22,6 kroner pr. Aker Horizons-aksje. IfÞlge TDN Direkt verdsetter meglerhuset Mainstream Renewable Power til 23,1 kroner aksjen og de bÞrsnoterte selskapene til deres respektive markedsverdi.

Mandag omsettes Aker Horizons-aksjen for 47,60 kroner, opp 2,6 prosent."
Frodon
25.07.2024 kl 17:10 1715

RÞkke sikler etter Ä bygge datasenter i Narvik. Hva om ACC kjÞper de powerpointene fra AKH, sÄ har de bitte litt startkapital?

«Datasenterselskapet Green Mountain fikk rekordresultat i 2023»

https://energiwatch.no/nyheter/fornybar/article17302251.ece
Frodon
25.07.2024 kl 17:08 1704

Det er din uvitenhet som bommer, og det er kun de som har lest seg opp om fakta som kan dette
Redigert 25.07.2024 kl 17:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.07.2024 kl 17:01 1720

Det som er minst like morsomt, er at du/dere slenger ut pĂ„stander i Ăžst og vest uten Ă„ dokumentere dem. Aldri blir konkrete spĂžrsmĂ„l besvart heller. Det er den egentlige grunnen til at disse diskusjonstrĂ„dene om AKH er nĂŠr verdilĂžse fra et faglig stĂ„sted. Men mange kommer hit for underholdningens skyld, meg selv inkludert. đŸ˜â€ïž
DividendYield
25.07.2024 kl 16:51 1710

Det som er morsomt er at du nesten ikke kan skrive et innlegg uten Ä komme med en eller annen diagnose, det er kanskje en diagnose pÄ et eller annet?

Like sÄ de teite smileysene dine. Basert pÄ innleggsinnhold og aksjevalg virker det som om du burde finne en ny hobby
Slettet bruker
25.07.2024 kl 16:44 1709

Hvilket nick mener du at jeg har hatt fĂžr? Eller resirkulerer du bare Frodons lĂžgner?

Jeg spĂžr for en venn. Det er nemlig ikke alle forunt Ă„ ha splittet personlighet. đŸ€Ł
DividendYield
25.07.2024 kl 16:33 1711

"Ingen liker vel Ă„ bli minnet om gamle synder."

Nei, det enkleste da er Ă„ gjĂžre som danselĂžven Ă„ bytte nick
Slettet bruker
25.07.2024 kl 16:01 1249

Hvem har bommet mest pĂ„ sine kursmĂ„l? 😁
- Dansekongen: 2,872
- Sparebank 1 Markets: 65
- Frodon: 36-115

-----------------------------------------

Dansekongen
06.06.2024 kl 17:35
2380
Frodon skrev: " Noen av de historiske kursmÄl fra meglerhus pÄ AKH Fearnley kr 24 til 47 Pareto kr 10, 30, 35, 20,.. "

KursmÄl fra meglerhus interesserer ingen oppegÄende investorer. AKH har falt kontinuerlig siden euforien i 2021, som du og dine medsammensvorne i SB1M bidro sterkt til. I denne perioden har dere altsÄ klart Ä senke kursmÄlet deres i flere omganger fra 65 til 3. Forventer du applaus for dette, er du galere enn jeg har trodd.

Her er min analyse: KursmĂ„l 2,872 og HOLD-anbefaling. FĂžlg med pĂ„ eventuelle opp- eller nedjusteringer i morgen... 😂
Redigert 25.07.2024 kl 16:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
25.07.2024 kl 15:25 1264

Tviler ikke pĂ„ at du ikke vet hva du bommer pĂ„ og at du ikke har lest mld admin skrev til deg 😉 Vi som har vĂŠrt rundt en stund, legger merke til at du plutselig sluttet Ă„ bryte forumsreglene samtidig som mange av innleggene dine ble slettet. Det er bare snakk om Ă„ skjĂžnne enkle ting 🙄

Hvis jeg skal gjette, er dette ditt nick nr 45 og du har fortsatt ikke truffet noe med noen nick. Hvordan tror du vi ser det? đŸ€Ł
Slettet bruker
25.07.2024 kl 15:02 1290

Aha, nÄ skjÞnner jeg hvorfor Frodon har 20786 innlegg pÄ forumet, mens jeg bare har 110. Admin sletter altsÄ innleggene mine fortlÞpende uten Ä underrette meg. Det er fortsatt uklart for meg hvilke regler jeg visstnok bryter? Pytt, pytt, det fÄr vÊre en sak mellom admin og Frodon.

Det er heller ikke klart for meg hva jeg har bommet pÄ? Det kan vel uansett ikke vÊre sÄ ille som kursmÄlene til Frodon og Sparebank 1 Markets. Jeg tillater meg Ä nok en gang lime inn en klassisk "analyse". ForhÄpentligvis bryter jeg ingen regler, skrevne eller uskrevne, ved Ä sette finansfolk i et dÄrlig lys. Ingen liker vel Ä bli minnet om gamle synder. Det fÄr vÊre opp til leserne Ä avgjÞre hvor mye "troverdighet" som ligger i analysen, og om det isÄfall skyldes inkompetanse eller svindel av smÄaksjonÊrer.

---------------------------------------------------------------------------

Aker Horizons - KursmÄl kr 36 til kr 115?
Frodon
AKH
01.08.2021 kl 19:37
8048
Det er stor uenighet om hvor mye den 75% eierandelen til Aker Horizons i Mainstream Renewable Power (MRP) er verdt. Eierandelen blir priset til alt fra kr 7,3 milliarder til kr 24 milliarder. Da tenkte jeg Ä slenge ut noen sammenligninger, sÄ kan vi se hvor mange som er enig, loool.

Verdier i Aker Horizons ved kurs kr 25,90, antall aksjer 580,750,658. Mcap 15,0 milliarder

77,2% eierandel i Aker Clean Hydrogen, markedsverdi pÄ kr 4,9 milliarder. Dvs AKH sin verdi ca kr 3,78 milliarder, som gir kr 6,49 pr AKH aksje.

51% i Aker Carbon Capture, total mcap 11,1 milliarder, AKH sin verdi ca kr 5,66 milliarder, kr 9,74 pr AKH aksje

51% i Aker Offshore Wind, total mcap 3,4 milliarder, AKH verdi kr 1,73 milliarder, kr 2,97 pr AKH aksje

24,7% i Rec Silicon, total mcap 6,5 milliarder, AKH verdi kr 1,60 milliarder, kr 2,75 pr AKH aksje

49,9% i SuperNode (Dnb markets priser AKH sin eierandel til kr 0.4 pr aksje)

100% i Rainpower Holding - (Dnb markets priser AKH sin andel til kr 0.3 pr aksje).

Aker Horizons kr 5,862 milliarder i netto gjeld, dvs ca kr 10 pr aksje.

75% i Mainstream Renewable Power (MRP) - blir priset til ca kr 7,3 milliarder via AKH pr dags dato. Hvis vi sammenligner MRP med Scatec, har Scatec en markedsverdi pÄ kr 30,2 milliarder. Scatec har et kapasitetsmÄl pÄ 4,5 GW for 2021 og mÄl for 2025 pÄ 15 GW kapasitet. I dag har Scatec en kapasitet pÄ 3,3 GW. MRP har 15,6 GW asset portfolio (de meldte 1 GW til for kort tid siden i Chile). Hvis MRP skal fÄ samme prising som Scatec etterhvert, utgjÞr det kr 52 pr AKH aksje. AKH eier 75% av MRP, som utgjÞr kr 39 pr AKH aksje.

Det er 3 meglerhus som priser MRP fra kr 23,1 til kr 41 pr AKH aksje. Hvis noen har flere av analysene om MRP, kan dere legge ut et utdrag fra analysene?

Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons.

Sparebank 1 Markets priser Mainstream Renewable Power til 23,1 pr AKH aksje, dvs nesten dagens kurs i AKH (Our Mainstream valuation is based on a SOTP of the company’s portfolio, where we calculate the DCF for each project and risk-weight them according to development stage)

Danske Bank - For Mainstream Renewable Power er verdivurderingen 25,5 kroner pr AKH aksje, hvilket totalt sett tilsier et samlet kursmÄl pÄ 36 kroner AKH-aksjen, tilsvarende 1x NAV», skriver meglerhuset i analysen.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/07/30/7712137/danske-bank-rykker-ut-med-kjopsanbefaling-pa-aker-horizons

-------------
Equinor sin storsatsing pÄ fornybar energi, har et mÄl om bruttoinvesteringer pÄ rundt 200 milliarder kroner frem til 2026. Aker Horizons har mÄl om kr 100 milliarder innen 2025 i grÞnt investeringer. Equinor sitt mÄl er en installert kapasitet pÄ 12 til 16 gigawatt innen 2030. Mainstream Renewable Power (MRP), som Aker Horizons eier 75% av, har 15,6 GW asset portfolio (de meldte enda 1 GW til for kort tid siden i Chile)

I fÞlge Teodor Sveen-Nilsen i Sparebank1 Markets, kunne Equinor fÄtt priset fornybarvirksomheten til kr 60-80 milliarder ved Ä skile den ut og bÞrs notere den. Hvis vi sammenligner Equinor sin grÞnt satsing med MRP, utgjÞr det kr 103-137 pr AKH aksje. AKH eier 75% av MRP, dvs kr 77-103 pr AKH aksje.

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/JEezKR/analytiker-vil-ta-aarevis-foer-equinor-tjener-paa-fornybarsatsingen
Frodon
25.07.2024 kl 11:33 1357

Av oss to, tror jeg nok alle er enige om hvor troverdigheten ligger. At du tenker det er greit Ä bryte regler, sier meg mer enn nok. Samfunnet er regulert med masse regler, nettopp fordi noen ikke klarer Ä skille pÄ riktig og galt. Massevis av innleggene dine er slettet av admin, med god grunn. At du ikke treffer pÄ noe, er pga manglende kunnskap og innsikt. SÄ masse innlegg pÄ forumet, bare for Ä lage en omelett, som du mislykkedes i. FÄr hÄpe du lÊrer noe etter hvert, slik at du kanskje lykkes etter hvert
Redigert 25.07.2024 kl 11:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.07.2024 kl 00:13 1537

Full av piss som vanlig ser jeg. Jeg har ikke "fĂ„tt beskjed" av noen om noe som helst. Jeg tolker deg dithen at du har grĂ„tt dine modige tĂ„rer til admin. Sutringen din har tydeligvis falt for dĂžve Ăžrer. 😂

Grunnen til at jeg eventuelt ikke har "truffet" pÄ noe med AKH, kan skyldes at jeg verken har kjÞpt aksjen eller spÄdd noe som helst om kursen. Men jeg har spart meg for et sekssifret belÞp ved Ä IKKE lytte til dine tidligere tips om Ä gamble bort pensjonen.
Frodon
24.07.2024 kl 23:56 1538

Vise ord fra en smart mann 😉

Meatskull hadde jeg ogsĂ„ vondt av. Vet ikke om du fikk det med deg, men jeg hjalp han privat pĂ„ mail. Han fikk tilgang til alle de viktige analysene i sin helhet + jeg hjalp han med en trade pĂ„ hvor han skulle kjĂžpe og selge, slik at han fikk hentet inn en del av det tapte. Da var AKH pĂ„ kr 17-19 et sted. Han hadde jo giret med forbrukslĂ„n 🙈 Han har skrevet det selv pĂ„ HO ogsĂ„, sĂ„ tenker det er greit at jeg ogsĂ„ skriver det. Men, etter den vellykkede traden, kjĂžpte han seff inn igjen og ble sittende med videre ned
.fortsatt finansiert med forbrukslĂ„n. Han fikk solgt seg helt ut, men minnes det var pĂ„ kr 4,25 tallet 😱 Han tjener gode penger pĂ„ jobben sin, sĂ„ fĂ„r hĂ„pe han har prioritert Ă„ betale tilbake forbrukslĂ„net. Han fikk jo mye igjen pĂ„ skatten nĂ„r tapet ble realisert. Skulle virkelig Ăžnske jeg hadde hjulpet enda flere av hobby investorene ut, spesielt de som fortjener det, som virkelig prĂžver Ă„ lĂŠre dette kompliserte gamet

Takk for tipset, skal prĂžve Ă„ fĂ„ lest meg opp om LINK etter sommeren 😇
Spartan
24.07.2024 kl 22:25 1602

Ikke bry deg om idiotene her
.ser de leverer null av innsikt, kun negative betegnelser pÄ dem som faktisk har giddet Ä sette seg inn i selskapet.

ACC rÞrer jeg ikke da jeg ikke har tillit til at de grÞnne selskapene i Aker har det som skal til for Ä lykkes. Ser sikrere kjÞp i andre selskap, f. eks Aker Bp, Yara, LSG, LINK nÄ for tiden. AKH var en anomali i min portefÞlje da jeg fÞrst og fremst putter penger i selskaper med et etablert cash flow, som gjerne er i en syklisk bunn.

Som regel snitter jeg ned ved fall der jeg sitter, men er glad for at dine treffende analyser holdt meg borte fra den strategien her. Som sagt, har vondt av personen bak nicket mestskull, som satset alt han eide og tjente i AKH. HÄpet han sÄ muligheter for Ä diversifisere risikoen etterhvert. Dem som tror AKH og andre grÞnne selskap er ment som RÞkke familiens fremtid tror pÄ julenissen. Til det har de Aker BP, AKSO, nysatsning offshore
.
Frodon
24.07.2024 kl 22:06 1623

Til de som fÞlger TA, hÄper dere har tatt en titt pÄ chart i USA nÄ, spesielt SP500. Det blir nok gode muligheter til Ä snitte ned flere ganger i AKH ved brudd ned igjennom all time low, for de som mener nedsnitting er en god investeringsform. Personlig synes jeg stoplos er en langt bedre strategi
Frodon
24.07.2024 kl 21:32 1616

Hobby psykologer er de som bommer mest. I tillegg bryter han reglementet, noe han har fĂ„tt beskjed av admin om. Han blir sannsynligvis like lenge pĂ„ HO som de andre som bommer pĂ„ det meste 😉

NB! Hva har han truffet pÄ i AKH til nÄ?
Redigert 24.07.2024 kl 21:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
24.07.2024 kl 21:13 1625

Hva tenker du kan vÊre grunnen til at innside aksjene ikke ble solgt i januar 2024 vs nÄ? Virker ikke som det tidspunktet var planlagt.

AngÄende infoen om AKH, jeg finner vanvittig mye positivt om bransjen, det meste i favÞr Kina. Kan neste ikke huske sist jeg fant noe positiv info om AKH, utenom nedsalg og utvanning av eierposter. NÄ snakker jeg om solide positive fundamenter, ikke FEED kontrakter eller intensjonsavtaler. Hvis du ser historikken i ALH pÄ intensjonsavtaler, ser du at AKH ikke opplyser nÄr de ikke ble noe av, du mÄ bare dobbelsjekke med forrige Ärsrapport og se hva som ikke er nevnt mer. Ja, det er en stor jobb jeg har gjort, fordi interessen har vÊrt der.

Det jeg reagerer pÄ, er at blant annet du ikke reagerer pÄ alle de usaklige og usmakelige innlegg om Frodon. Hvem er verst, de som driver med mobbing eller de som stÄr Ä ser pÄ at det skjer uten Ä gjÞre noe?

Jeg tror ikke du er helt oppdatert, RĂžkke familien selger seg ut av grĂžnt. Det er IKKE fremtiden til RĂžkke. Anbefaler deg Ă„ lese siste rapport fra Aker, sĂ„ ser du hvordan de skal satse. RĂžkke kan melke olje via AkerBP minst sĂ„ lenge lisensene deres er godkjent for, og sannsynligvis kommer de til Ă„ bade i penger nĂ„r leting etter olje stopper opp, samtidig som verden fortsatt trenger olje. Dette vet sannsynligvis du, ref ditt nick 😉

Hvis Mainstream prises til kr 0 pr dags dato, fatter ikke jeg hvorfor de ikke bĂžrsnoterer selskapet. Finnes det en bedre mĂ„te Ă„ synliggjĂžre verdiene pÄ ?

Beklager at jeg har vĂŠrt litt brĂ„ mot deg noen ganger. Synes faktisk du fortjener bedre enn det 😊
Frodon
24.07.2024 kl 20:59 1639

Takk for gode ord 😇 Det er nok ikke alle som skjĂžnner hvor mye tid vi brukte pĂ„ dette, nĂ„r bransjen var i en hype og den skulle liksom eksplodere inn i et enormt marked innen 2030. Men sĂ„ skjedde dessverre ikke det, og hype gikk over.

Alle som har fulgt med pÄ AKH siden starten, vet at jeg har truffet hele veien her, til enorm irritasjon. Det er jo veldig forstÄelig, da folk tapte enormt mye penger. OgsÄ har det kommet inn nye nick pÄ lÞpende bÄnd, i hÄp om Ä treffe bunnen. Til nÄ har alle de bommet, men pÄ et eller annet tidspunkt mÄ en treffe. Det har ingen av dagens nye nick gjort, de har alle tapt. Stoltheten deres er nok litt sÄret, og kunnskapen dems om AKH har vÊrt langt under middels.

Tenk om vi hadde fÄtt et innsidekjÞp istedenfor salg nÄ? Da hadde det sannsynligvis tatt helt av igjen, men siden det var salg, prÞver de med urealiserte tap Ä bortforklare fakta. Det sier kanskje mye om desperasjonen, da de prÞver Ä lokke andre hobby investorer inn her, slik at de kan fÄ solgt.

Hva tenker du om ACC? Kan den vÊre verdt et lodd pÄ dagens nivÄ? Hvis RÞkke fusjonerer ACC inn i Aker, gÄr investeringen ca i kr 0 i mine beregninger pÄ underliggende verdier i begge selskap. Dvs at nedsiderisikoen i ACC sannsynligvis er minimal, men ogsÄ begrenset oppside? 20-30% i beste fall, gitt at det virker usannsynlig at de skal utbetale cash i utbytte?
Redigert 24.07.2024 kl 20:59 Du mÄ logge inn for Ä svare