Er det nå toget går?
adscrude.com
Har stanget lenge mot 20-ish.
Selgersiden ser ut til og tynnes ut.
Spørs om det ikke er god timing teknisk og fundamentalt å ta plass nå.
Har stanget lenge mot 20-ish.
Selgersiden ser ut til og tynnes ut.
Spørs om det ikke er god timing teknisk og fundamentalt å ta plass nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
d12m
14.01.2020 kl 13:59
3537
Ikke nødvendigvis undervurder stålverdiene til ADS for selv om ADS tenker å avhendige de i 2022 så er det ikke gitt at de skrapes. Kanskje vil verdiene på de gamle være såpass at de kan selge de til videre drift, og ikke skrap?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Ole86
14.01.2020 kl 12:48
3647
Nye eco skip med førsteklasses scrubbersystemer, noe som gir veldig god inntjening. I tillegg er det et assetplay der stålverdiene kan øke betraktelig, til foskjell fra ADS.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Baltisk
14.01.2020 kl 10:51
3821
Faktumet at båtene kan skrapes om 2 år er det som gjør denne casen så bra, minimal nedside ved kjøp av eldre båter i et bunnmarked som har lave BE kostnader.
Dermed utnytter rederiet seg av den gode rateoppgangen som varer et par år, før det kommer en ny kollaps. Tankmarkedet er svært syklisk, her vil ingen sitte langsiktig.
Ingenting som tilsier at selskapet MÅ kjøpe nye båter, forretningsplanen er å utnytte det gode markedet også skrape skipene for å returnere verdiene tilbake til aksjonærene.
Forøvrig eier Arendal dampskipsselskap egne båter samtidig som de eier aksjer i ADS crude, så når ads crude kvitter seg med båtene vil ADS fremdeles være et operasjonelt rederi...
Dermed utnytter rederiet seg av den gode rateoppgangen som varer et par år, før det kommer en ny kollaps. Tankmarkedet er svært syklisk, her vil ingen sitte langsiktig.
Ingenting som tilsier at selskapet MÅ kjøpe nye båter, forretningsplanen er å utnytte det gode markedet også skrape skipene for å returnere verdiene tilbake til aksjonærene.
Forøvrig eier Arendal dampskipsselskap egne båter samtidig som de eier aksjer i ADS crude, så når ads crude kvitter seg med båtene vil ADS fremdeles være et operasjonelt rederi...
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
ADS Stratus forlot Singapore i natt, destinasjon ukjent men ank. 28. Januar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Er båtene som går bra nå :)
Blir gode utbytter her fremover! På disse 3 slutninger har vi tjent 3 kroner aksjen!!! Folk mener vel det er for dårlig inntjening hehe. Derfor de håper på emisjon. Totalt arbeid ca 6 uker eller kanskje mindre.
Blir gode utbytter her fremover! På disse 3 slutninger har vi tjent 3 kroner aksjen!!! Folk mener vel det er for dårlig inntjening hehe. Derfor de håper på emisjon. Totalt arbeid ca 6 uker eller kanskje mindre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
ser ut som det er morgan stanley som har forlatt skuten, det var synd for de :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
awkward
14.01.2020 kl 09:25
4105
Rom for flere selskap i dagens marked.
ADS Shipping kjøpt seg opp nye 2% i stillhet i det siste også.
Kjekt med manglende rapporteringsplikt på Merkur.
Mon tro om ikke de har relativt god kontroll på hvilken vei dette går...
ADS Shipping kjøpt seg opp nye 2% i stillhet i det siste også.
Kjekt med manglende rapporteringsplikt på Merkur.
Mon tro om ikke de har relativt god kontroll på hvilken vei dette går...
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
14.01.2020 kl 09:23
4108
Er skjult selger tom nå? Klar for nytt rykk mot 40.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Simo
14.01.2020 kl 09:10
4153
canarias skrev Mens vi redere i Hunter sitter på togets første klasse.
Hva er det som gjør at du mener Hunter er det beste bettet blant tankaksjene?
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
canarias
14.01.2020 kl 08:34
4234
nordnes skrev Ikkje meg imot, sitter på toget....
Mens vi redere i Hunter sitter på togets første klasse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.01.2020 kl 08:26
4263
Sett deg inn i caset før du uttaler deg... bare et godt råd ;)
Det samme gjelder Far100 :))
Det samme gjelder Far100 :))
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Vinner 2017
14.01.2020 kl 08:09
4335
Om to år er skipene definert som spiker og rederiet må investere i nye før den tid. Gamle skip er skumle greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Enig, jeg laster opp rubbel og bit. Tar jeg feil av dette caset så er det verdt tapet, for da henger ingenting på greip lenger :)
Finansavisen skriver at Stratus også er sluttet til over 100 tusen$/dag, usikker hvor de har dette i fra, men må bare ta i mot de herlige nyhetene med åpne armer.
Finansavisen skriver at Stratus også er sluttet til over 100 tusen$/dag, usikker hvor de har dette i fra, men må bare ta i mot de herlige nyhetene med åpne armer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
ruda
14.01.2020 kl 07:18
4452
Kan ikke forstå annet enn at det er bare å laste til ripen
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Vær så snill og ikke dra inn emi her, det blir bare tull. Det er ikke tilstedet i dette caset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
awkward
14.01.2020 kl 00:15
4596
Simo skrev Haha. Emi faktisk . Takk for bidraget
Vakker forside det der.
http://cqz.eu/2020-01-14__FA_1,14-15__Gullrater-i-tankmarkedet
Link til forside fra - Reserven -
http://cqz.eu/2020-01-14__FA_1,14-15__Gullrater-i-tankmarkedet
Link til forside fra - Reserven -
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Simo
13.01.2020 kl 23:15
4720
Haha. Emi faktisk . Takk for bidraget
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Om den hausses før emi. Skal vi uansett fort opp til minst 37 hehe. Og emi for å kjøpe ett skip til ? Trolig ikke. Et annerledes case en vanlig dette. Og glad jeg er med, men oppdaget den ikke før på nyåret. Men ikke så farlig da jeg har sittet i Avancegas helt til nå. Alle 3 skipene på rater til 100 000 blir emisjon ? Knis knis......
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
FAR100
13.01.2020 kl 22:55
4725
Du vet hva som skjer når akjsen anbefales og hausses. (tid for emisjon)
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
Simo
13.01.2020 kl 22:54
4721
nordnes skrev Ikkje meg imot, sitter på toget....
Etter hva Finansavisen får opplyst, er to av fartøyene, «ADS Page» og «ADS Serenade», utleid til rater som tilsvarer en timecharter-inntjening på henholdsvis 102.000 og 110.000 dollar dagen. Det tredje, «ADS Stratus», ble sluttet i november da markedet var lavere, men er nå utleid for en ny reise til rundt 100.000 dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:38
Du må logge inn for å svare
nordnes
13.01.2020 kl 22:11
5887
kentove skrev lukter en sterk oppgang i morgen dette ja :)
Ikkje meg imot, sitter på toget....
CapitaL
13.01.2020 kl 21:21
6050
Overskriften var fin :
ADS Crude Carriers kan tjene inn hele børsverdien på ett år...
ADS Crude Carriers kan tjene inn hele børsverdien på ett år...
nordnes
13.01.2020 kl 21:06
6109
Har dere sett finansavisen i morgen ? Om ADS en flott artikkel, siterer, et par setninger;
«Gambler på tankoppgang», skrev Finansavisen da ADS Crude Carriers debuterte på Oslo Børs-markedsplassen Merkur Market i august for halvannet år siden.
«Vi er avhengige av at markedet blir bedre enn hva det er i dag. Det kan jeg selvsagt ikke garantere at det blir, men kommer oppgangen, så kommer vi til å tjene gode penger», sa styreleder Bjørn Tore Larsen i ADS Crude Carriers i august 2018.
Nå tyder mye på at han og medinvestorene kan ha skutt gullfuglen med kjøpet av de tre japanskbygde 300.000-tonnerne «Front Page», «Front Serenade» og «Front Stratus».
«Gambler på tankoppgang», skrev Finansavisen da ADS Crude Carriers debuterte på Oslo Børs-markedsplassen Merkur Market i august for halvannet år siden.
«Vi er avhengige av at markedet blir bedre enn hva det er i dag. Det kan jeg selvsagt ikke garantere at det blir, men kommer oppgangen, så kommer vi til å tjene gode penger», sa styreleder Bjørn Tore Larsen i ADS Crude Carriers i august 2018.
Nå tyder mye på at han og medinvestorene kan ha skutt gullfuglen med kjøpet av de tre japanskbygde 300.000-tonnerne «Front Page», «Front Serenade» og «Front Stratus».
nordnes
13.01.2020 kl 20:30
6172
I dagens utgave av paretopodden kom de med mange vurderinger og momenter for tankmarkedet. Den er verd å høre, anbefales.
CapitaL
13.01.2020 kl 19:35
6262
Skipene er vel planlagt skrapet på tampen av 2022? Med en snittrate på 50.000 vil disse 3 skipene generere ca 42-45 kr i cash pr. aksje på 3 år. I tillegg kommer skrapverdien på 10-12 kr pr aksje eller noe sånt. Med dagens rater kan man fort få mesteparten av kostpris i utbytte bare i år...Utbytte over 20 kr
i år er slett ikke urealistisk. Penger på gaten?
i år er slett ikke urealistisk. Penger på gaten?
awkward
13.01.2020 kl 18:50
6335
Cleaves anslår FCF til ca 190% over de neste tre årene.
Og det med ca 51k usd/dagen i snitt.
Måten det legges frem i rapportene, fremstår det som ren cash flow. Da er altså ikke vrakpanten tatt høyde for.
Så kan man jo gjøre sine egne beregninger mtp dagens rater.
Ps. De antar laveste rater i år. Noe høyere 2021 og 2022.
Og det med ca 51k usd/dagen i snitt.
Måten det legges frem i rapportene, fremstår det som ren cash flow. Da er altså ikke vrakpanten tatt høyde for.
Så kan man jo gjøre sine egne beregninger mtp dagens rater.
Ps. De antar laveste rater i år. Noe høyere 2021 og 2022.
Redigert 13.01.2020 kl 18:51
Du må logge inn for å svare
zrythar
13.01.2020 kl 18:49
6302
Ja på nåværende kurs ser avkastningen grei ut, men ser ikke helt hvordan man kan forvente en stor børsoppgang her... Og aksjen vil vel også begynne å falle jo nærmere en kommer 2022?
Quepasa
13.01.2020 kl 17:55
6397
Godt spørsmål.
Ditt regnestykke gir ca 33% avkastning (16% p.a.) Det er da noe!?
Caset ADS er jo ganske enkelt, cashe inn på IMO2020, og så pante stålet. Forskjellen p ADS og "de andre" som driver et "asset play" og forventer oppskriving av NAV, er jo at NAV ikke betyr stort for ADS, dette skal skrapes. punktum. For ADS er dette et time charter play.
Så da blir det jo tre variabler å regne / spekulere på.
1 - hvor lenge varer denne "IMO2020" boomen?
2 - hva blir snittratene så lenge markedet karakteriseres som "boom"
3- hva er skrapverdien.
Pkt en og to - dette kan bli lenger en 2 år, (følge med på verftenes ordrebok) og det kan bli over 50'/dag.
Prøv regnestykket ditt med 70'/dag og 3 års horisont (her er jeg litt usikker, det er noe reklassifisering som kan bli vanskelig/dyrt når disse båtene bikker 20 år..)
Ditt regnestykke gir ca 33% avkastning (16% p.a.) Det er da noe!?
Caset ADS er jo ganske enkelt, cashe inn på IMO2020, og så pante stålet. Forskjellen p ADS og "de andre" som driver et "asset play" og forventer oppskriving av NAV, er jo at NAV ikke betyr stort for ADS, dette skal skrapes. punktum. For ADS er dette et time charter play.
Så da blir det jo tre variabler å regne / spekulere på.
1 - hvor lenge varer denne "IMO2020" boomen?
2 - hva blir snittratene så lenge markedet karakteriseres som "boom"
3- hva er skrapverdien.
Pkt en og to - dette kan bli lenger en 2 år, (følge med på verftenes ordrebok) og det kan bli over 50'/dag.
Prøv regnestykket ditt med 70'/dag og 3 års horisont (her er jeg litt usikker, det er noe reklassifisering som kan bli vanskelig/dyrt når disse båtene bikker 20 år..)
zrythar
13.01.2020 kl 17:26
6462
Jeg skjønner ikke helt hvordan aksjen skal dobles? Hvis en eier 1000 aksjer til en en kost på 30 pr aksjer så vil det bli 30000 kr
Utbytte på 15 kr aksje og år ( ved dagsrate 50000 pr dag)
Dvs at en på 2 år vil gå i 0, men da er også aksjen verdiløs ( etter siste utbytte av stålverdi (ca 10 kr pr aksje)
Er det noe jeg misforstår ved dette regnestykket?
Utbytte på 15 kr aksje og år ( ved dagsrate 50000 pr dag)
Dvs at en på 2 år vil gå i 0, men da er også aksjen verdiløs ( etter siste utbytte av stålverdi (ca 10 kr pr aksje)
Er det noe jeg misforstår ved dette regnestykket?
awkward
13.01.2020 kl 15:41
6646
canarias skrev Hadde Matmons gått inn hadde 32 sperren røket med glans
Hehe, kan godt tenkes!
Nå har for øvrig ADS Stratus ankret opp i Singapore. Ser vi neste slutning snart?
Nå har for øvrig ADS Stratus ankret opp i Singapore. Ser vi neste slutning snart?
canarias
13.01.2020 kl 15:26
6698
Enig der Matmons, har Frontline og OKEANIS så vi vil ikke ha mer utenom aksjesparekontoen.
Quepasa
13.01.2020 kl 14:53
6777
7'ende dagen denne cap'es på 32. Snakk om å stramme strikken, ADS kommer til å gå ballistisk når 32 er ferdig solgt!
Met1976
13.01.2020 kl 08:39
6955
https://e24.no/boers-og-finans/i/zG3qV9/analytikere-venter-fire-milliarder-i-frontline-utbytte-i-2020
Gode nyheter også for ADs dette- markedet enda bedre enn ventet, og ser at mens FRO har en BE på ca 23 000 ligger vel ADS på ca 15 000 ...
Gode nyheter også for ADs dette- markedet enda bedre enn ventet, og ser at mens FRO har en BE på ca 23 000 ligger vel ADS på ca 15 000 ...
Tobias
10.01.2020 kl 22:23
7471
Kjøpsanbefaling på ADS i morgendagens FA.
Hannisdahl ser størst oppside i ADS Cruse Carriers og Oceanis Eco Tankes av tankaksjene på Oslo Børs,
Blir moro fremover dette.
Hannisdahl ser størst oppside i ADS Cruse Carriers og Oceanis Eco Tankes av tankaksjene på Oslo Børs,
Blir moro fremover dette.
Redigert 10.01.2020 kl 22:23
Du må logge inn for å svare
KalleKanin
10.01.2020 kl 15:53
7743
Man må kunne si at dette går som etter planen fra selskapet.
De har truffet perfekt.
Strengt tatt går det nå langt bedre enn forventet. Rater på + USD 100.000,- er vel godt over et best case, så nå skummer vi virkelig fløten. ;-)
De har truffet perfekt.
Strengt tatt går det nå langt bedre enn forventet. Rater på + USD 100.000,- er vel godt over et best case, så nå skummer vi virkelig fløten. ;-)
Fikk en oppklarende melding om at det ikke var pga Kypros registrering , men på grunn av listingen på Merkur den ikke kunne inn i aksjesparekonto
Dere som er inne alt
Hva forventer dere av utbytte her
Dere som er inne alt
Hva forventer dere av utbytte her
Redigert 15.10.2019 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
Denne er registret på Kypros og går dermed ikke an å ha i samlingen aksjesparekonto
Det gir betydelig negativitet kontra HUNT , det gjelder både verdifastsettelse og omsetningshastighet
Hadde tenkt å kjøpe 50.000 aksjer her i dag, men når den ikke går inn i aksjesparekonto . Så lot jeg det være
Det gir betydelig negativitet kontra HUNT , det gjelder både verdifastsettelse og omsetningshastighet
Hadde tenkt å kjøpe 50.000 aksjer her i dag, men når den ikke går inn i aksjesparekonto . Så lot jeg det være
kursmål oppjusteres fra 46 til 54 kroner, utbytte potensiale på 32% i følge Cleaves.
Varsom
14.10.2019 kl 19:50
8631
hank2
14.10.2019 kl 19:11
8680
Kaisovski skrev Hva vil et "ok" utbytte i denne se ut som?
En reise nå gir grunnlag for utbytte ca 15% av mcap
200k dag margin x 50 dager = 10 musd net CF
Dvs ca 90 mnok av ca 700 mnok mcap
3-4 slike slutninger, så er dagens ek verdi justert for skrap verdi tilbakebetalt
200k dag margin x 50 dager = 10 musd net CF
Dvs ca 90 mnok av ca 700 mnok mcap
3-4 slike slutninger, så er dagens ek verdi justert for skrap verdi tilbakebetalt