DNB Markets ber investorer satse på NRC Group

Slettet bruker
NRC 22.09.2019 kl 00:11 44242

"«Innenfor sektoren ser vi i øyeblikket størst potensial for Olav Thon og NRC Group», skriver DNB Markets i torsdagens rapport."

"NRC Group får en kjøpsanbefaling og et kursmål på 75 kroner."

kilde: https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/09/19/6958070/dnb-markets-ber-investorer-satse-pa-olav-thon-og-nrc-group

Utover dette må det igjen nevnes at det ligger flere triggere på lur, men at også kursmål 75 bør anses som attraktivt i ft. dagens lave kursnivå, som ligger like over et kjent støttenivå. Ser man dette i lys av børsklimaet som råder for tida, så skal oppgangen til 75 være en fin marsj bare den oppfylles ila. høsten. Enhver får gjøre sine vurderinger, google nyheter, se an børsmeldinger eller annet høvelig fornuftig. En får i alle fall ikke med seg de første 10 kronene per aksje i en oppgang om en må vente til de har vinka adjø før man endelig beslutter å kjøpe, og dessuten får man som regel kjøpt seg et lavere antall aksjer ved å vente. Tar en fram kalkulatoren, så skal man ikke ha mer enn 2 i matte fra videregående for å skjønne at slikt påvirker effekten. Nei, jeg tror faktisk man kan se det med strykkarakter også...

Fra fredagens sluttkurs til 75 er det en økning på 28,65%, men teknisk sett skal det ikke være motstand før cirka 84 etter at cirka 67 er passert (sluttkurs som teller), sånn at det er nevnt. Fra fredagens sluttkurs til 84 er det en økning på i overkant av 44%. Vil kursen kunne bykse opp til cirka 84 minst like raskt som den har gjort tidligere..? I så fall må det være lukrativt å ha NRC-aksjer nå.

Børsmeldte kontrakter i millioner så langt i år / oppstart:

SEK 221 / februar
EUR 3,1 / februar
SEK 73 / mars
SEK 40 / mars
EUR 8,25 / februar
EUR 10,9 / mars
SEK 173 / mars
NOK 56 / april
SEK 142 / april 2021
NOK 76 / mai
SEK 44 / april
NOK 34 / juni
NOK 68 / mai
EUR 3,2 / mai
EUR 220 / juni
NOK 123 / august
NOK 60 / april 2020
NOK 33 / juni
SEK 103 / juni
NOK 43 / august
EUR 7,4 / januar 2020
EUR 3,4 / august
EUR 20,7 / september

Ordreboka antas nå å være på godt over NOK 8 milliarder, og husk at q3 skal være et sesongmessig godt kvartal. Selskapet opererer i Norge, Sverige og Finland, og kundene er i hovedsak solide nordiske stater, så NRC er nærmest isolert fra handelskrigen, med kunder som kan betale for seg selv om det måtte bli dype krisetider. NRC ser dessuten ut som et soleklar oppkjøpskandidat.


Selskapets nettside:
https://nrcgroup.com/
Redigert 20.01.2021 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
16.02.2021 kl 12:48 2611

Du kan ikke være særlig smart om du tror at NRC skulle gjort hele jobben på dette prosjektet. Et prosjekt blir delt opp i flere forskjellige entrepriser med flere forskjellige entreprenører. Prosjektet du snakker om inkluderer også bygging av vei parallelt med jernbanen. 30 mrd for hele prosjektet betyr ikke 30 mrd til NRC.
Du skjønner heller fremdeles ikke at budsjettet for jernbane investeringer blir satt årlig av staten? Det er ingen indikasjoner på at det skal brukes mindre penger på jernbane de neste årene. Om ikke Arna-Stanghelle kommer i 2024, så kommer det andre prosjekter på banen. Det kommer gjerne et stort prosjekt i Sverige eller Finland som også dekker opp for andre prosjekter som blir utsatt. Du forenkler bildet til at alt står og faller på et prosjekt.
BLOODLINE
16.02.2021 kl 12:54 2605

Hvorfor fremstiller du det som om NRC skal få hele, skrev jeg det? Du må være litt mer nøytral og ikke så hissig når du leser viktige nyheter. Nrc har garantert levert tilbud og lagt det inn som potensiell vekstfaktor. Poenget mitt er at om dette blir utsatt til nærmere 2030 forsvinner en viktig inntekt som NRC har med
Redigert 16.02.2021 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
16.02.2021 kl 12:57 2604

NRC kan ikke legge inn tilbud på prosjekter som ikke er utlyst enda. Du må lære deg hvordan kontrakter tildeles før du uttaler deg.
NRC baserer seg ikke på enkeltprosjekter når de ser på fremtidig vekst, de ser på generell vekst i jernbaneinvesteringer fra staten de neste årene.
BLOODLINE
16.02.2021 kl 12:57 2630

jada, det er lov å håpe. Store tunge investeringer blir nok utsatt hos de fleste nordiske landene, så da blir det småkontrakter på 20-50 millioner som skal gi NRC i 10 milliarder i topplinje, troverdig ikke sant.
BLOODLINE
16.02.2021 kl 13:00 2631

Nettopp, og disse blir utsatt! Tror du staten tenker på et tall når slike prosjekter drøftes? Her er alle parter med selvsagt, og bidrar til at utbyggingskostnader er reelle.
geoinvestor
16.02.2021 kl 13:12 2622

Investeringer blir ikke utsatt, de blir fastsatt for hvert år. Nasjonal transportplan legger føringer på når prosjekter starter opp og hvilke prosjekter hvor det blir tilført penger. Det blir ikke brukt mindre penger i 2024 selv om et prosjekt er utsatt. Da er kanskje et annet prosjekt foran i køen, hvor NRC da vil få mulighet til å gi bud på det spesifikke prosjektet samt mange andre som er med i budsjettet det året. Nå holder NRC på med prosjekter som varer i flere år, så det er ikke så enkelt som hverken jeg eller du fremstiler det. Men prinsippet mitt er langt nærmere sannheten enn det du prøver å fremstille det som.
Jo
16.02.2021 kl 13:27 2613

Mye synsing å lite dokumentasjon/fakta bak påstandene dine?
BLOODLINE
16.02.2021 kl 13:29 2619

Det er jo det jeg skriver;) jernbane nedprioritert til fordel for bilvei. Har fulgt nasjonal transportplan så ofte det er interessante prosjekter å følge. Du tror at jernbanen får like mye uansett politiske avgjørelser, det stemmer ikke.
BLOODLINE
16.02.2021 kl 13:34 2610

Synsing? Dette har jo selskapets nye ledelse gitt 2 profitt warninger for 2020 og 2021, fremtiden er ikke lys før selskapet tar noen knallharde valg. Spennende å se hvordan ledelsen skal pakke inn sannhetene imorgen. Kursen litt opp kanskje på småaksjonærer som ikke klarer lese q4 tallene, så smeller den nedover. Bygge selskapet til 10 milliarder på tapsprosjekt og kr 0 i fortjeneste, noen tror på dette faktisk.
geoinvestor
16.02.2021 kl 13:34 2614

Du vet at jernbane er med i Nasjonal transportplan? Det er ingenting som tyder på at jernbane blir nedprioritert. Tvert i mot. Det skal satses på jernbane mens vei blir nedprioritert. Hvem er det som kommer til makten til høsten? De rødgrønne. Tror du de satser mest på miljøvennlig jernbanetransport eller bilvei?
BLOODLINE
16.02.2021 kl 13:49 2612

Seriøst? Ja i alle valgprogrammene står det sikkert jernbane skal bygges alle steder, men så kommer realitetene (corona) og dessverre forskyver viktige infrastruktur prosjekt.Hvorfor tror du/dere at direktoratet sier dette nå? "Nå har Jernbanedirektoratet vurdert saken på nytt. I et notat som ble presentert i midten av januar skriver de at «innenfor oppdatert økonomisk ramme finner de rom for å starte utbyggingen av Arna-Stanghelle i ... cirka 2027».

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/39mogM/fagetat-sier-de-kan-komme-i-gang-med-ny-jernbane-til-voss-i-2027-altf

BLOODLINE
16.02.2021 kl 13:54 2621

Utallige høringer og innspill i åresvis, blir så avgjort i stortinget. Hareide har en vanskelig oppgave nå i mars. Tipper han velger bort jernbane til fordel for vei E16 Bergen-Voss, det blir på en måte en seier som han kommer seg unna med. Så kommer valget til høsten, og nye utsettelser og høringer. Ikke rart det er dyrt å bygge infrastruktur i Norge. En ser det samme innen eiendom, aktørene med "tomtebank" sitter i 10 år med omreguleringer og prisene stiger. Til slutt blir det for dyrt å bygge og ting utsettes eller deles opp.
thief
16.02.2021 kl 14:03 2609

116 negative innlegg siden 3.2,bra jobba😂😂Og du skriver bare i nrc trådene!Hvem skal du redde?
BLOODLINE
16.02.2021 kl 14:09 2601

utdrag: Da fagetatene la frem sin prioriteringsliste for Nasjonal transportplan i oktober i fjor ble budskapet gjentatt. Jernbanedirektoratet viste til at med dagens rammer så var det ikke mulig å komme i gang med baneprosjektet før en gang etter 2029. Protestene lot ikke vente på seg.
thief
16.02.2021 kl 14:19 2601

Hvem betaler for røret ditt?😂Og i hvilke andre aksjer skriver du?Og hvem nick har du?5stk høres jo veldig bra ut,du gjør det bra på troverdighetsskalaen da🙂
Slettet bruker
16.02.2021 kl 14:47 2567

Har ikke sett ett eneste negativt innlegg fra BLOODLINE siden forrige uke da jeg testet ut Blokker funksjonen.

None the less. I det korte bilde så tror jeg de som ønsket seg ut av NRC er ute nå. Om man ønsker / må kan man lett dumpe 70 000 aksjer innenfor 10 øre av intradag.

Tror vi får en ørlite løft senere i ettermiddag.
Redigert 16.02.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
16.02.2021 kl 14:57 2408

og du thief som trodde Spetalen hadde kjøpt seg inn i NRC, så feil kan en ta;) Her gjelder det å holde hodet kald og vps i solid ++
Redigert 16.02.2021 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
16.02.2021 kl 14:59 2412

Dells, du har jo anbefalt NRC siden kursen sto i over 60 kroner;)
thief
16.02.2021 kl 15:03 3066

Ehhh,hvor har jeg skrevet det???🙂Fy faen,du må virkelig lære deg å lese😂😂😂Du blander og rører med hvem som skriver hva her.🤡
BLOODLINE
16.02.2021 kl 15:13 3057

Det planlegges et kombinert prosjekt vei og jernbane K5. Det ender til slutt med at veien bygges, men ikke jernbanen. Vi ser det samme med Ringeriksbanen. I planleggingen grep samferdselsmyndighetene inn og bestemte at jernbane og ny vei skulle bygges i et prosjekt. Deler av veien er nå bygd mens det ikke er tatt et spadetak på jernbanen. Jeg tror ikke Nrc får alle de nye milliardinntektene sine neste årene, derimot er en ny emisjon sikkert lettere en å sitte å vente på politiske avgjørelser.
geoinvestor
16.02.2021 kl 15:17 3059

Hvilken verden er det du lever i egentlig? Du velger deg ut et prosjekt i Norden hvor det pågår diskusjoner om når byggestart skal være. Det har ingenting å si for NRC om dette prosjektet blir utsatt noen år. Det er et prosjekt som NRC ikke er involvert i. De har identifisert prosjekter til en verdi av 16 mrd bare de neste 9 mnd (fra Q3). Prosjekter blir flyttet og omdisponert hele tiden, det er helt normalt. Noen blir prioritert, noen blir utsatt, nye kommer til osv. Hva du prøver å oppnå med dine usakelige innlegg vet ikke jeg, men det bidrar hvertfall ikke til å minske troen på selskapet. Tror heller det er motsatt, da du tvinger flere av oss andre skribenter til å finne frem saklige argumenter for caset. Kursen er gruset, til tross for gode fremtidsutsikter. Nå handler det om å få tilbake lønnsomheten i selskapet det neste året, så ser vi fort 50 kr aksjen.
thief
16.02.2021 kl 15:17 3063

Klarer du ikke å svare,når man spør deg om ting du åpenbart tar feil på??😂Hvor skrev jeg om Spetalen,som du påstår?Hvilke andre aksjer skriver du i?

Du må være største klovnen på forumet,og de er det mange av!
BLOODLINE
16.02.2021 kl 15:28 3049

Tegnene til fall i ordreboka til NRC blir nok ikke bedre i 2021 og fremover
Et kjennetegn som går igjen, utsettelser på utsettelser.
Konkurransen om Trafikkpakke 4 utsettes – trafikkstart i desember 2023
Jernbanedirektoratet har besluttet å utsette konkurransen om Trafikkpakke 4. Oppstart av trafikkpakken forskyves ett år, til desember 2023. – En utsettelse vil redusere den samlede usikkerheten for togoperatørene, og bidra til at vi får en god og rettferdig konkurranse til det beste for togkundene, sier jernbanedirektør Kirsti L. Slotsvik.


Trafikkpakke 4 omfatter:

Lokaltog L1 (Lillestrøm - Asker/Spikkestad)
Lokaltog L2 ( Ski - Skøyen/Stabekk)
L21 Moss - Stabekk
L22 Skøyen - Mysen/Rakkestad)
R20 Oslo S - Halden
L3 Oslo S - Jaren
R30 Oslo S - Gjøvik
Redigert 16.02.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
BLOODLINE
16.02.2021 kl 15:32 3043

Du er en av de som tror dette snur etter noen kvartaler, alt som har falt skal rett opp igjen, så enkelt blir det nok ikke. Tipper fortsatt at det kommer en emisjon her, først skal vi gjennom noen vanskelige kvartal så setter AF ledelsen det selskapet trenger. Ny og masse emisjonspenger for å vokse fremover til 2030
Redigert 16.02.2021 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
16.02.2021 kl 15:42 3030

De trenger bare å vise at de har snudd skuten, så skyter kursen oppover igjen.
nhydro
16.02.2021 kl 15:44 3026

Aksjen ser ut til å bli litt sterkere igjen. Ikke la trollene lure dere til å selge
BLOODLINE
16.02.2021 kl 15:47 3020

Ja da, AF ledelsen har presentert det med 1 prottwarning for 2020 og 1 for 2021;))))) skuta snus i 2022-2023 etter emisjon.
Redigert 16.02.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
thief
16.02.2021 kl 15:56 3015

Klare du ikke svare??🤡nr.1.Når du påstår noe andre har skrevet,er det vel greit å bevise det eller?
geoinvestor
16.02.2021 kl 15:57 3008

Jada trollegutten, det blir sikkert emisjon på 0 kr. Og alle jernbaneprosjektene i hele Norden blir utsatt eller kuttet. Veksten halveres pga et prosjekt og Covid 19 vil stoppe alle investeringer de neste 10 årene. Det er rart det bare er du som har skjønt dette. Geni eller tulling? Vi har konkludert med det siste, så er det opp til deg og motbevise oss. Det blir ikke lett slik som du fremstår.
BLOODLINE
16.02.2021 kl 16:15 2972

Benytt sjansen til å kommer Dere ut, imorgen kl 09 er det for sent
thief
16.02.2021 kl 16:16 2969

Klarer du ikke svare?🤡
Slettet bruker
16.02.2021 kl 16:17 2970

Tror du har et godt poeng.

Litt trist at noen selger akkurat nå egentlig. Det er så sykt elendig timing det :D

Aksjemarkedet: Hvor de utolmodige gir pengene sine til de tolmodige.
geoinvestor
16.02.2021 kl 16:17 2971

Som sagt så blir det stor aktivitet i jernbaneinvesteringer i år og årene fremover. Bloodine sine argumenter faller på stengrunn.

In October, the Norwegian parliament proposed a total budget for 2021 of NOK 26.5 billion, up close to 20% from revised budget for 2020, including an increase of NOK 4.6 billion to rail investment projects and a NOK 500 million increase to maintenance and renewal spending. The increase in investment projects is mainly targeted towards InterCity projects already awarded. The maintenance backlog is expected to increase further to NOK 23 billion at the end of 2021 as renewal and maintenance spending of NOK 3.5 billion yearly are required to offset actual wear on existing infrastructure. These factors indicate continued growth in railway infrastructure investments and activity in Norway. Start-up of several new larger infrastructure projects around the greater Oslo-area are expected to support continued high activity in the civil- and environment market.
thief
16.02.2021 kl 16:19 2970

Resultatet vet vi jo.Og guidingen de kommer med,er helt sikkert bedre enn det kursen nå tilsier. Så forventer oppgang i morgen,og innsidekjøp🙂💰
Slettet bruker
16.02.2021 kl 16:19 2969

Precis....
BLOODLINE
16.02.2021 kl 16:23 2959

haha pumpa opp på noen hundre aksjer, imorgen faller denne som en sten.
geoinvestor
16.02.2021 kl 16:24 2960

Bra baisset i dag, fikk utslag på kursen :)
BLOODLINE
16.02.2021 kl 16:26 2959

hjelpe meg om du tror det hjelper, da har du/ dere mye å lære;)
geoinvestor
16.02.2021 kl 16:32 2949

Kan dessverre ikke hjelpe deg, det må du andre steder for å få.
thief
16.02.2021 kl 16:43 2926

Klarer klovnen å svare?Eller har du driti deg nok ut😂
Al_papi
16.02.2021 kl 17:14 2891

Hvorfor er det for sent i morgen. Noe spesielt som skjer da?
Up2you
16.02.2021 kl 21:49 2717

Dagens baissing gjorde at jeg bare måtte kjøpe en lyttepost her, tipper det kommer en rekyl. For høye estimater betyr ikke at selskapet går dårlig og fortjener et fall på over 50%. Siste oppdatering på estimater kan likesågodt være for lavt men det er generelt bedre da alle blir positivt overrasket når tallene blir bedre.
Redigert 17.02.2021 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2021 kl 21:52 2707

Teknisk analyse. Kort sikt, 16. feb 2021
NRC Group har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på kort sikt etter at investorene stadig har gått oppover i pris for å komme seg inn. Et kjøpssignal er utløst og videre oppgang for aksjen indikeres. Bryter 15,90 så blir det morro fremover...Da ser vi raskt 20 tallet.
Redigert 16.02.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
thief
16.02.2021 kl 22:18 2666

Satse på at denne massive kursreduksjonen fra 30 til 15kr var en overreaksjon deluxe, og at oppgangen starter i morgen.Bildet er nok ikke så dystert.
Q4 hadde hvertfall desidert høyest ordreinntak av kontrakter over 30mill i 2020.Med hele ca 750mill.Q1 hadde 600,q2 550 og q3 rundt 350mill.Så spørs det jo hvor mange mindre kontrakter de har fått.Men ordreinntaket i q4 ser lovende ut.De hadde 606mill i cash ved q3.Når resultatvarselet kom,sa de at de hadde 610mill. Så kassa skrumper ikke🙂Skal ikke mye til får at kursen får seg et bra hopp opp.Litt mer betryggende info i morgen,samt kanskje innsidekjøp.Så er vi nok på god vei mot 20kr igjen.
Redigert 16.02.2021 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
triggerhappy10
16.02.2021 kl 23:53 2573

Fant ut at jeg kunne blokke bloodline - nice
BLOODLINE
17.02.2021 kl 07:26 2420

Sikkert lurt idag og stenge for det meste idag med et slik resultat. Gleder meg til gjennomgangen for å høre hvordan AF gutta pakker inn profitt warningen for 2021 og nedskallrringen av ambisjonene
BLOODLINE
17.02.2021 kl 07:29 2406

NRC BLIR Årets short objekt 2021, for Deres del håper jeg ikke robotene til Nordea, DnB med flere ønsker å sende denne til havets bunn. Her er bare å lempe ut og sikre verdiene sine, eller nærmere sagt begrense tapene.
Redigert 17.02.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Odi.1
17.02.2021 kl 07:34 2391

Kan gå rett i 20-25 denne her nå.
Saftig Cash kasse kontra 2019