NEL: Mandag 30 desember
God morgen.
Ja nå er det ny mnd og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i mnd som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid. Det har vært fryktelig stille fra ledelsen sin side denne mnd. Vi har knapt nok hørt fra dem, masse twitring og en masse indirekte lovnader, men ingeting å skrive hjem om. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger. Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva det er slags news NIKOLA kommer med til uka. Trevor har det også med å slå litt på stortromma, men det blir liksom ikke noe sus over det. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda. Det som jeg stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette. Det sies at de fintuner de nye stasjonene, men nå må de nå snart ha tunet seg ferdig. Hvis de plages så må de i det minste kunne informere om utsettelse og ny planlagt framdrift. Når det gjelder Korea og Kina er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogenstasjoner kommer garantert, men blir det fra NEL? Det er spørsmålet. Personlig håper jeg på det selvsagt. Når det gjelder industriellt bruk så kommer nok hydrogen, men dette er et lerret som kan være langt å bleike.
Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir mulighet for. Vi viderefører den inn November. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Skal etterhvert prøve å samle noen fakta, begynner med kursutvikling vi kan følge fra mnd til .
Jeg prøver meg på en videre tipping på kursen pr 1 des. Selv om den ikke var videre vellykket i nov. Ny kurs fra min side 1des. er 11 kr. Dette om vi får inn minimum en storordre. Hvis det ikke kommer inn noe videre utover dagens er vi ned til 6,50,- Spenstige tall, men det er slik jeg tenker.
Kurs pr 1 juli kr 7,20
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov kr 7,92
Kurs pr 1 des kr 7,93
Løkke til videre.
Ja nå er det ny mnd og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i mnd som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid. Det har vært fryktelig stille fra ledelsen sin side denne mnd. Vi har knapt nok hørt fra dem, masse twitring og en masse indirekte lovnader, men ingeting å skrive hjem om. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger. Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva det er slags news NIKOLA kommer med til uka. Trevor har det også med å slå litt på stortromma, men det blir liksom ikke noe sus over det. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda. Det som jeg stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette. Det sies at de fintuner de nye stasjonene, men nå må de nå snart ha tunet seg ferdig. Hvis de plages så må de i det minste kunne informere om utsettelse og ny planlagt framdrift. Når det gjelder Korea og Kina er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogenstasjoner kommer garantert, men blir det fra NEL? Det er spørsmålet. Personlig håper jeg på det selvsagt. Når det gjelder industriellt bruk så kommer nok hydrogen, men dette er et lerret som kan være langt å bleike.
Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir mulighet for. Vi viderefører den inn November. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Skal etterhvert prøve å samle noen fakta, begynner med kursutvikling vi kan følge fra mnd til .
Jeg prøver meg på en videre tipping på kursen pr 1 des. Selv om den ikke var videre vellykket i nov. Ny kurs fra min side 1des. er 11 kr. Dette om vi får inn minimum en storordre. Hvis det ikke kommer inn noe videre utover dagens er vi ned til 6,50,- Spenstige tall, men det er slik jeg tenker.
Kurs pr 1 juli kr 7,20
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov kr 7,92
Kurs pr 1 des kr 7,93
Løkke til videre.
Redigert 21.01.2021 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Vi vet alle at den gode herr Milton fortsatt offisielt mangler noe kapital, til den store produksjonen som skal starte opp. Det begynner å haste. Hvorfor har ikke da Nikola gått på børs, ?! dersom Nikola mangler kapital. Han snakker ofte om de riktige samarbeidspartnerne, som sier "hva kan vi gjøre for deg". Kan ikke forstå noe annet nå, enn at herr Milton har en eller annen form for en stor samarbeidspartner/kapital/firma/fusjon og lignende som et ess. Men også der-er det hast nå.
Klart dette blir en fin jul med gode pakker.
Klart dette blir en fin jul med gode pakker.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55
Hermanrud har skjønt det!
13 kroner er som sagt KUN Nikola i boks....
Ser vi kr. 20 i løpet av ett par år?
Tøft av dere som står ute nå, etter år inne.
Det er bingo.
Men man vet aldri.
Iallefall ikke på kort sikt.
Har du 1-2 år horsiont er det penger på konto her.....
13 kroner er som sagt KUN Nikola i boks....
Ser vi kr. 20 i løpet av ett par år?
Tøft av dere som står ute nå, etter år inne.
Det er bingo.
Men man vet aldri.
Iallefall ikke på kort sikt.
Har du 1-2 år horsiont er det penger på konto her.....
er redd fingern har satt seg fast og at nisselua er tredd nedover beina på politikerne i Norge tross mye prating og store ord. 95% av omsetningen til NEL er utenfor Norge og takk og pris for det.
Sørøya
13.11.2019 kl 15:00
5436
Har nok litt annen filosofi enn deg. Jeg selger stort sett alltid en slump når alle roper halleluja og prøver å kjøpe når alle dømmer NEL over og ut. I tillegg bruker jeg parabolic SAR som hjelpemiddel. Det er vanskeligst å selge når det går oppover. Basert på dette kjøpte jeg en god del igår.
pheks
13.11.2019 kl 14:59
5435
Mye støy i denne aksjen.
rogneveien
13.11.2019 kl 14:52
5480
Mulig det, kommer nok inn igjen. Men tror jeg venter litt. Det ernoe her som skurrer. Om det bare er i mitt hode så får så være.
Løkke til.
Løkke til.
Hørte her om dagen at selveste Støre tok navnet Hydrogen i sin munn. Dette var i samband at han ønsket å bruke noe av Folketrygdfondet til utvikling av grønn industri.
(veldig bra synes jo jeg) Møtte selvsagt motstand fra nåværende regjering. Stortingsvalg høsten 2021. Når det gjelder akkurat NEL, som selvsagt blir (kan bli) en stor ny norsk grønn industri/arbeidsplass, er kanskje da "toget alt gått". Oppkjøp. Men vi får se. Uansett betyr vel dette, en større økning av synet på hydrogen og grønn industri.
(Bare vi får ut fingern !)
(veldig bra synes jo jeg) Møtte selvsagt motstand fra nåværende regjering. Stortingsvalg høsten 2021. Når det gjelder akkurat NEL, som selvsagt blir (kan bli) en stor ny norsk grønn industri/arbeidsplass, er kanskje da "toget alt gått". Oppkjøp. Men vi får se. Uansett betyr vel dette, en større økning av synet på hydrogen og grønn industri.
(Bare vi får ut fingern !)
kentove
13.11.2019 kl 14:28
5494
Ikke bare Molnes som har troen.. https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
NOKIA1
13.11.2019 kl 14:28
5455
Hermanrud & co ser verdier for 16 milliarder i Nel
Nikola-avtalen innebærer levering av 56 fyllestasjoner, ifølge Sparebank 1 Markets. Men Nikola har et mål om å rulle ut 823 fyllestasjoner frem mot 2028.
«Hvis Nel mottar ordre for alle stasjonene som Nikola planlegger for i USA, så estimerer vi en verdsettelse på 13 kroner pr. aksje, eksklusive potensialet i EU», heter det i presentasjonen fra Hermanrud og Gundersen.
Meglerhuset opererer med er kursmål på 10 kroner, og anbefaler kjøp pr. 8. november.
I likhet med Molnes ser Hermanrud & co muligheten for at en strategisk spiller inn på eiersiden i Nel, også med mulighet for oppkjøp.
Sparebank 1 Markets-duoen fremhever at for Cummins har tatt over majoriteten av aksjene i Hydrogenics og Linde har gått inn med en stor post i ITM Power. Derfor er Nel den eneste aktøren som ikke har en strategisk aktør på eiersiden.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
Nikola-avtalen innebærer levering av 56 fyllestasjoner, ifølge Sparebank 1 Markets. Men Nikola har et mål om å rulle ut 823 fyllestasjoner frem mot 2028.
«Hvis Nel mottar ordre for alle stasjonene som Nikola planlegger for i USA, så estimerer vi en verdsettelse på 13 kroner pr. aksje, eksklusive potensialet i EU», heter det i presentasjonen fra Hermanrud og Gundersen.
Meglerhuset opererer med er kursmål på 10 kroner, og anbefaler kjøp pr. 8. november.
I likhet med Molnes ser Hermanrud & co muligheten for at en strategisk spiller inn på eiersiden i Nel, også med mulighet for oppkjøp.
Sparebank 1 Markets-duoen fremhever at for Cummins har tatt over majoriteten av aksjene i Hydrogenics og Linde har gått inn med en stor post i ITM Power. Derfor er Nel den eneste aktøren som ikke har en strategisk aktør på eiersiden.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
oppvigår
13.11.2019 kl 14:25
5463
Må si Trevor Milton har god råd. Har man råd til å kjøpe dette, så ordner han resten av Nikola.
https://www.wsj.com/articles/nikola-motor-chief-sets-utah-real-estate-record-with-32-5-million-buy-11573601653?mod=hp_major_pos4
https://www.wsj.com/articles/a-luxury-utah-ranch-fit-for-a-billionaire-11573601613?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=contextual&cx_artPos=1#cxrecs_s
https://www.wsj.com/articles/nikola-motor-chief-sets-utah-real-estate-record-with-32-5-million-buy-11573601653?mod=hp_major_pos4
https://www.wsj.com/articles/a-luxury-utah-ranch-fit-for-a-billionaire-11573601613?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=contextual&cx_artPos=1#cxrecs_s
oppvigår
13.11.2019 kl 13:17
5605
Det er nok mange som er negativ til vindmøller. Men går utfra at man ser viktigheten av arbeidsplasser og tilførsel av sikker strøm som viktig.
På Sortland i Vesterålen er det ført opp 14 vindmøller med en høyde på 87 meter på Ånstadblåheia, 503 meter o.h. Var der for en stund siden . Litt rart ved første øyekast.
På Sortland i Vesterålen er det ført opp 14 vindmøller med en høyde på 87 meter på Ånstadblåheia, 503 meter o.h. Var der for en stund siden . Litt rart ved første øyekast.
agnostis
13.11.2019 kl 13:08
5627
Man kan jo tenke strømforsyning via hydrogen som fraktes med båt og lagres på tank for konvertering til strøm via FC (fuelcell).
oppvigår
13.11.2019 kl 12:44
5678
Vi vet at det trenges strøm til elektrolysen. Ser for meg at det føres opp vindmøller, som skaffer strøm til elektrolysøren. Om denne føres opp på stedet eller på havet må vurderes. Ser i et skriv fra Stationmar at de skriver at gigantiske vindmøller på over 200m er den beste plasseringen best til havs. Siden vinden er jevnt mye sterkere til havs, kan man få inntil 70 % mer energi enn på land.
Som vi vet produserer elektrolysøren hydrogen, oksygen og varme. Oksygen er noe de landbaserte trenger mye av.
Laksenæringen har et stort potensial i fremtiden, og om Nel også investerer i denne næringen, ville heller ikke skade. Jeg ser Nel som en gigant i fremtiden, om man bare våger å satse.
Som vi vet produserer elektrolysøren hydrogen, oksygen og varme. Oksygen er noe de landbaserte trenger mye av.
Laksenæringen har et stort potensial i fremtiden, og om Nel også investerer i denne næringen, ville heller ikke skade. Jeg ser Nel som en gigant i fremtiden, om man bare våger å satse.
oppvigår
Hvordan hadde du tenkt deg at Nel og hydrogen skulle kunne bidra positivt i en slik sammenheng?
Hvordan hadde du tenkt deg at Nel og hydrogen skulle kunne bidra positivt i en slik sammenheng?
oppvigår
13.11.2019 kl 11:47
5826
På økonomi nyhetene 1130, hører man at landbasert satsing på lakseoppdrett står i fare for å ikke kunne realiseres i den grad man ønsker fordi det er problem med å levere strøm til anleggene. Noen av dem ligger på øyer der man må bekoste utgiftene på å få tilført strømnett selv. Et selskap måtte måtte da ut med 50 millioner.
Kanskje det kunne vært en ide at Nel satset stort med prosjekter på disse anleggene?
Kanskje det kunne vært en ide at Nel satset stort med prosjekter på disse anleggene?
Trudde at høringen omfattet at Biodiesel skal opp 3-4 NOK / Liter. Det er vel bra for Hydrogen? Eller hørte jeg feil på TV?
Nikko
13.11.2019 kl 11:41
5697
Biodiesel er en tragedie, med mindre det snakkes om bioavfall. Tenk å produsere mat til bruk som drivstoff. Det må være det verst tenkelige.
Når alle tror det har stagnert så smeller det inn en melding....
Har ikke turt selge en aksje.
Har trua. Her kan det tikke inn en stor ordre snart.
Og de melder tydeligvis ikke småordre, siden backloggen var økt.
Har ikke turt selge en aksje.
Har trua. Her kan det tikke inn en stor ordre snart.
Og de melder tydeligvis ikke småordre, siden backloggen var økt.
oppvigår
13.11.2019 kl 10:31
5889
For den som følger spørretimen i Stortinget, så er det bare prat om biodiesel. Det snakkes ikke så mye om satsing på Hydrogen.
Crom
13.11.2019 kl 09:38
5968
Ja stillheten fra NEL er urovekkende. Samtidig er det et par aspekter som peker i positiv retning. 1) Backloggen i NEL gikk opp tross få meldte ordre siste kvartal. 2) Løkke antydet at de ikke var sikre på at en produksjonslinje på Herøya ville bli nok for første utbyggingsetappe.
Hvorvidt Løkke er overoptimistisk, eller om vi vil se skikkelig ordrer snart, gjenstår å se. Ordrene vi venter på har drøyet. Det begynner å bli lenge siden Løkke viste konseptskissene av storskala hydrogenproduksjon for industrien, og vi har fortsatt ikke sett ordre på dette, kun forsøksprosjekter.
Hvorvidt Løkke er overoptimistisk, eller om vi vil se skikkelig ordrer snart, gjenstår å se. Ordrene vi venter på har drøyet. Det begynner å bli lenge siden Løkke viste konseptskissene av storskala hydrogenproduksjon for industrien, og vi har fortsatt ikke sett ordre på dette, kun forsøksprosjekter.
europa
13.11.2019 kl 09:38
5903
Kaldt å sitte ute på denne årstiden, Rogneveien. Du er nok straks inne igjen...🤪
rogneveien
13.11.2019 kl 09:28
5874
Jemo skrev Er det mEL aksjer du har solgt 😁
Ja, for første gang på tre år er jeg letta meg for 60%av beholdningen. Vet ikke om det er lurt, men jeg liker ikke den stemningen og stillheten som er fra NEL nå.
Mulig jeg driter på drage, men vi får se.
Løkke til.
Mulig jeg driter på drage, men vi får se.
Løkke til.
Jemo
13.11.2019 kl 08:40
6030
Det må jo være et godt tegn, startet opp mandag og tirsdag 🚀
Jemo
13.11.2019 kl 08:38
5947
Er det mEL aksjer du har solgt 😁
uopplyst
13.11.2019 kl 08:36
5949
Jeg har notert meg bevegelsen ned så langt på tradegate i dag. Kan bevegelsen virkelig være forårsaket av en artikkel i DN?
rogneveien
13.11.2019 kl 08:01
6083
Morn. Ny dag. Nye muligheter. Solgte en del i går
Vet ikke om dette var et smart trekk. Men i påvente av myheter skal denne medover. Uansett har jeg nok inne til å få med en oppgang, men selvsaht noe mer begrenset.
Løkke til.
Vet ikke om dette var et smart trekk. Men i påvente av myheter skal denne medover. Uansett har jeg nok inne til å få med en oppgang, men selvsaht noe mer begrenset.
Løkke til.
Bayer
12.11.2019 kl 16:02
6267
Marshall Wace dekker,Clearstream banking kjøper. Kursen skulle gått opp, spørs hvor lenge PDT PARTNERS og BOGLE INVESTEMENT sitter på gjerdet.
Vi skal snart opp.
Vi skal snart opp.
Furuen
12.11.2019 kl 15:32
6330
Ny shortinndekning i går, 1, 578 mill. aksjer.
Ca 19,4 mill. aksjer dekt inn i løpet av de to siste månedene.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010081235
Ca 19,4 mill. aksjer dekt inn i løpet av de to siste månedene.
royroy
12.11.2019 kl 15:04
4583
Det som er svada er at han melder world-changing nyheter en bestemt uke, SPESIELT hvis han må vente på legale prosesser. Hvorfor meldes det ut da?
Tipper at det kommer noe men det er ganske utrolig, litt som mange som mange aksje-hypere på forumet. Og han er CEO...
Tipper at det kommer noe men det er ganske utrolig, litt som mange som mange aksje-hypere på forumet. Og han er CEO...
Redigert 21.01.2021 kl 03:22
Nikko
12.11.2019 kl 10:01
4782
Men først synes det som del skal nedover...
Nå 8,07
Ser ut til at vi som solgte kan gjøre i kule...
Nå 8,07
Ser ut til at vi som solgte kan gjøre i kule...
rogneveien skrev Det må være en årsak til denne vanvittige stillheten. Løkke til.
Er fortsatt like sikker på en Nel kurs på 12 før nyttår.
rogneveien
12.11.2019 kl 09:08
4946
Det må være en årsak til denne vanvittige stillheten.
Løkke til.
Løkke til.
kentove
11.11.2019 kl 17:26
5272
de har jo hentet penger flere ganger uten problem... litt problemer må man forvente ved oppstart for en totalt ny type kjøretøy... nikolaworld vil vise 4 av kjøretøyene, og forventer at når kontrakt skrives å vil de første stasjonene komme veldig fort opp.. har skjedd før at trevor må utsette publisering pga legal, det betyr da at det mest sannsynlig har noe med kontrakt med et børs-selskap å gjøre, og nikola vil nok neppe ha problemer med å hente penger siden truckene vil bli billigere enn diesel i levealderen... og den rotolyzeren du sier ikke funker, jo den funker, men som det ble sagt på en presentason så ønsket markedet større elektrolysører, noe som vi nettopp har fått presentert... nikola er forøvrig kun en liten del av markedet, vil tippe yara og ssab og vattenfall, samt bussgreiene i europa er like stort... h2 kommer til å få en sinnsyk markedsandel fremover, at folk kun fokuserer på bil/lastebil blir for snevert, båt, tog, stål, gjødsel, samt norske kraftverk som ikke utnytter max nå, men som istedenfor enorme utbygginger heller bruker overskuddskraft på h2... nel kan bli potensielt større en equinor... (dagens verdi, vet jo equinor allerede har begynt å kjøpe fornybar, bl.a nesten 10% av SSO, Nel kan fort bli neste, før tyskerne kjøper alt) tipper rotolyzer kommer til privatmarkedet når det er modent for det
Tenkte det var vert nämna risikon med nikola, med useriös ledare som twittrar.
Og hvirdann nikola behandlar nel? Snakker om dialing in innan de kan beställa. De har tunat stasjonen sen i april.
Jag nekter tro nel har en så dårlig produkt? Nei det er nog nikola som fifflar så de ska slippa beställa. De har slett ikke penger og vet ikke riktningen
Og hvirdann nikola behandlar nel? Snakker om dialing in innan de kan beställa. De har tunat stasjonen sen i april.
Jag nekter tro nel har en så dårlig produkt? Nei det er nog nikola som fifflar så de ska slippa beställa. De har slett ikke penger og vet ikke riktningen
rogneveien
11.11.2019 kl 17:05
5260
Denne var sannelig noe å tenke på. Dette er alvor og ikke tull. Det kan faktisk være nermere enn vi tror.
Løkke til.
Løkke til.
ref Carlsberger på Nordnet
Jeg velger å ta en kommentar til artikkelen i DN...
Thor Chr. Jensen rasler med sablene i NEL-leieren. Mannen som harselerer med en rekke selskaper på børsen og ikke er ukjent for å skape overskrifter. Mannen som stiller kritikk til alt som skjer i markedet og bruker sin røst til å skape klikk og trafikk inn til DN.no. Han går gjerne etter de mest populære aksjene, for der er det mest aksjonæretilhengere for å skape storm i vannglass.
Det skrives at H2Holding sitter på 43 mill aksjer som kan bli dumpet den 4.desember. Dette er FEIL!
H2 Holding er fisjonert og selskapet er offisielt opphørt med "Status: Opløst efter spaltning"
https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=30723376&soeg=h2%20holding&type=undefined&language=en-gb
H2 Holding er dermed fisjonert i 4 ulike selskaper med eierne den 03.06.2019: Thomas Luckmann, Jesper Nissen Boisen, Mikael Sloth, Jacob Bech Krogsgaard
MED ANDRE ORD....
Disse 4 aksjonærene eier nå 4 ulike individuelle holdingselskaper med ca. 10,9 mill aksjer hver. Altså de kan bestemme inviduelt fra nå av om de skal selge.
En av grunnene til nedsalget i juni OG fisjoneringen var på bakgrunn av Krogsgaards investering og satsing på Everfuel!
OG Tom Sullivan bak F9 Investment sitter på "skarve" 3 mill aksjer i NEL for øyeblikket. (F9Investments holds 3,069,357 shares).
Og et nedsalg som vil påvirke kursen av større betydning vil jeg se som liten når omsetningen kan ligge på rundt 100 mill +/- hver dag!
Oppsummert: 4 tidligere aksjonærer sitter på ca 11 mill aksjer hver som de kan selge individuelt den 4.desember. Og Tom Sullivan (F9 Investment) kan selge 3 mill aksjer. Men er det gitt at de velger å gjøre det?
Så til emisjon. Ja, det kan være lurt å sette en emisjon når kursen er historisk høy! Men, trenger NEL det nå? Kan de vente?
JA, om NEL har noen gode ordrer og kontrakter i ermet så gjenspeiler de potensielle fremtidige verdiene i selskapet så kan det være lurt. NEL har også forøvrig en fet lommebok på 596 mill NOK så behovet for emisjon for øyeblikket ser kanskje ut til å ikke være tilstede. Kun ved oppkjøp eller strategisk ekspansjon (f.eks ny fabrikk i USA, ASIA etc) vil behovet for en kapitalinnsprøytning være aktuell.
Opsjonene til Løkke har Jensen brukt som skremselspropaganda i lang tid. Selvfølgelig kan Løkke ta en "gevinst" på et selskap som han har vært med å bygge opp. Vi har vært så heldige å være med på reisen og kunne tatt gevinst i lang tid (for de som har vært med på ferden fra 2 kr ++.)
Som noen påpeker så er jeg mer bekymret den dagen Clearstream velger å samlet ta et enormt nedsalg og gevinstsikring!
Jeg velger å ta en kommentar til artikkelen i DN...
Thor Chr. Jensen rasler med sablene i NEL-leieren. Mannen som harselerer med en rekke selskaper på børsen og ikke er ukjent for å skape overskrifter. Mannen som stiller kritikk til alt som skjer i markedet og bruker sin røst til å skape klikk og trafikk inn til DN.no. Han går gjerne etter de mest populære aksjene, for der er det mest aksjonæretilhengere for å skape storm i vannglass.
Det skrives at H2Holding sitter på 43 mill aksjer som kan bli dumpet den 4.desember. Dette er FEIL!
H2 Holding er fisjonert og selskapet er offisielt opphørt med "Status: Opløst efter spaltning"
https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=30723376&soeg=h2%20holding&type=undefined&language=en-gb
H2 Holding er dermed fisjonert i 4 ulike selskaper med eierne den 03.06.2019: Thomas Luckmann, Jesper Nissen Boisen, Mikael Sloth, Jacob Bech Krogsgaard
MED ANDRE ORD....
Disse 4 aksjonærene eier nå 4 ulike individuelle holdingselskaper med ca. 10,9 mill aksjer hver. Altså de kan bestemme inviduelt fra nå av om de skal selge.
En av grunnene til nedsalget i juni OG fisjoneringen var på bakgrunn av Krogsgaards investering og satsing på Everfuel!
OG Tom Sullivan bak F9 Investment sitter på "skarve" 3 mill aksjer i NEL for øyeblikket. (F9Investments holds 3,069,357 shares).
Og et nedsalg som vil påvirke kursen av større betydning vil jeg se som liten når omsetningen kan ligge på rundt 100 mill +/- hver dag!
Oppsummert: 4 tidligere aksjonærer sitter på ca 11 mill aksjer hver som de kan selge individuelt den 4.desember. Og Tom Sullivan (F9 Investment) kan selge 3 mill aksjer. Men er det gitt at de velger å gjøre det?
Så til emisjon. Ja, det kan være lurt å sette en emisjon når kursen er historisk høy! Men, trenger NEL det nå? Kan de vente?
JA, om NEL har noen gode ordrer og kontrakter i ermet så gjenspeiler de potensielle fremtidige verdiene i selskapet så kan det være lurt. NEL har også forøvrig en fet lommebok på 596 mill NOK så behovet for emisjon for øyeblikket ser kanskje ut til å ikke være tilstede. Kun ved oppkjøp eller strategisk ekspansjon (f.eks ny fabrikk i USA, ASIA etc) vil behovet for en kapitalinnsprøytning være aktuell.
Opsjonene til Løkke har Jensen brukt som skremselspropaganda i lang tid. Selvfølgelig kan Løkke ta en "gevinst" på et selskap som han har vært med å bygge opp. Vi har vært så heldige å være med på reisen og kunne tatt gevinst i lang tid (for de som har vært med på ferden fra 2 kr ++.)
Som noen påpeker så er jeg mer bekymret den dagen Clearstream velger å samlet ta et enormt nedsalg og gevinstsikring!
Furuen
11.11.2019 kl 15:31
5462
Nye 1,5 mill. aksjer dekt inn på shorten på fredag 8.
kentove
11.11.2019 kl 15:11
5518
svada, han hadde flere nyheter, men må vente på legal, akkurat som har skjedd tidligere.... angående powercell hadde de ALDRI kontrakt for mer enn en prototype, i motsetning til nel.... noen har atfor god fantasi og dikter litt vel mye
agnostis
11.11.2019 kl 15:03
5548
Så annonsering i Aftenposten etter kompetente medarbeidere i NEL. Så betryggende ut med tanke på “sten på sten” oppbygging av virksomheten. Håper ikke disse stillingene er basert på eventuelle fremtidige bestillinger fra den skrytende tåkefyrsten i USA.
royroy
11.11.2019 kl 13:07
5824
Enig.
Er vel ikke utelukket det kommer noen store nyheter. Men som det ser ut nå, så er han full av sprøyt. Kan ikke ta han hallelujamannen seriøst og han må vel miste mye tilit med sånt tull
Er vel ikke utelukket det kommer noen store nyheter. Men som det ser ut nå, så er han full av sprøyt. Kan ikke ta han hallelujamannen seriøst og han må vel miste mye tilit med sånt tull
Han lurte oss med change the world. Det var nikola world han menade. Juridiskt er han gott dekket.
Men han blåste tidigare powercell det er verre. Försökte plötsligt få de gå med på orimliga villkor når de redan lämnat över mycket av sin teknologi. Men powercell sa stopp.
Men han blåste tidigare powercell det er verre. Försökte plötsligt få de gå med på orimliga villkor når de redan lämnat över mycket av sin teknologi. Men powercell sa stopp.
rogneveien
11.11.2019 kl 07:41
6242
oppvigår skrev Du har helt rett. Har da rettet opp feilen. Takk Wanker!
Da er det ny uke og nye muligheter, selv om hodet mitt er i pausemodus. Ble dritskuffa over NIKOLA sine "change the word" nyheter. Trevor kan etter dette ikke mene at man skal ta han seriøst på sine utspill.Dette var det mest og største idotiet jeg har opplevd fra den siden. Håper at han har noe mer å komme med ettehvert.
Ha en fin dag videre.
Løkke til.
Ha en fin dag videre.
Løkke til.
oppvigår
09.11.2019 kl 22:57
6511
Du har helt rett. Har da rettet opp feilen. Takk Wanker!
https://www.dn.se/ekonomi/motor/en-kamp-med-vatgas-i-tankarna/
Intressant artikel. Nu måste pengarna på bordet till stasjoner i sverige. De skriver også att der finns 10 st stasjoner i norge!
Intressant artikel. Nu måste pengarna på bordet till stasjoner i sverige. De skriver også att der finns 10 st stasjoner i norge!
Wanker
09.11.2019 kl 21:58
6603
Oppvigår: "De kan gjøre andre ting når de ikke produserer H2"
Viktig å snakke om de andre anvendelsene, er helt med på dette. Men elekrolysører leverer neppe O, uten samtidig å levere H2... :
Viktig å snakke om de andre anvendelsene, er helt med på dette. Men elekrolysører leverer neppe O, uten samtidig å levere H2... :
oppvigår
09.11.2019 kl 17:48
6781
Elektrolysørene produserer ikke bare hydrogen. Kanskje på tide å se litt videre hva disse kan gjøre. De kan gjøre andre ting når de ikke produserer H2.
-Elektrolysørene avgir mye varme, som kan brukes i fjern varme anlegg
-Kan også brukes opp mot strømnettet og balansere det, og være en fleksibel last i følge Simonsen.
--Produsere store mengder o2. Dette vil oppdrettsnæringen ha stort behov for, og spesielt om den blir mer landbasert.
De prosjektene som Nel er med på vil ha stor betydning for den gigafiseringen av Nel, som vi kommer til å se de neste 10 år. I 2022 vil den nye elektrolysøren være klar.
-Når CO2- avgiften på strøm blir mer betydningsfull for de selskaper, som blir spesielt rammet av denne, så vil hydrogen være et bedre alterativ.
-Man vil etterhvert innse at batteriene krever for mye av de stoffer, som om ikke lenge vil ta slutt på jorda, hvis man forsetter i det store omfanget vi ser nå.
-Elbilen er ikke så miljøvennlig som mange vil ha det til. Vi vil nok se en forandring i de neste 10 år.
( https://www.nettavisen.no/okonomi/hvor-miljovennlige-er-egentlig-elbilene/3423875461.html
Britisk ekspert påviser at en 10 år gammel fossil-Golf kan kjøre over 125.000 kilometer før klimaavtrykket tangerer bare selve produksjonen av en el-Golf.)
Anbefaler å lese den.
Vi må innse at hydrogen blir løsningen for verdens energi behov.
-Elektrolysørene avgir mye varme, som kan brukes i fjern varme anlegg
-Kan også brukes opp mot strømnettet og balansere det, og være en fleksibel last i følge Simonsen.
--Produsere store mengder o2. Dette vil oppdrettsnæringen ha stort behov for, og spesielt om den blir mer landbasert.
De prosjektene som Nel er med på vil ha stor betydning for den gigafiseringen av Nel, som vi kommer til å se de neste 10 år. I 2022 vil den nye elektrolysøren være klar.
-Når CO2- avgiften på strøm blir mer betydningsfull for de selskaper, som blir spesielt rammet av denne, så vil hydrogen være et bedre alterativ.
-Man vil etterhvert innse at batteriene krever for mye av de stoffer, som om ikke lenge vil ta slutt på jorda, hvis man forsetter i det store omfanget vi ser nå.
-Elbilen er ikke så miljøvennlig som mange vil ha det til. Vi vil nok se en forandring i de neste 10 år.
( https://www.nettavisen.no/okonomi/hvor-miljovennlige-er-egentlig-elbilene/3423875461.html
Britisk ekspert påviser at en 10 år gammel fossil-Golf kan kjøre over 125.000 kilometer før klimaavtrykket tangerer bare selve produksjonen av en el-Golf.)
Anbefaler å lese den.
Vi må innse at hydrogen blir løsningen for verdens energi behov.
europa
09.11.2019 kl 10:54
6985
Oppvigår, jeg er fullstendig klar over at mye skjer på den grønne veien. Derfor er jeg 100% inn i Nel. Allikevel må det være lov å ha tanker om hvor raskt det grønne skiftet skjer og jeg tror simpelthen ikke at verdens oljeproduksjon legges ned om 10 år pga at oljeprisen står i 10 dollar. Om du tror det vil skje så er jo det helt legalt. Time will show!