NEL: Mandag 30 desember
God morgen.
Ja nå er det ny mnd og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i mnd som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid. Det har vært fryktelig stille fra ledelsen sin side denne mnd. Vi har knapt nok hørt fra dem, masse twitring og en masse indirekte lovnader, men ingeting å skrive hjem om. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger. Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva det er slags news NIKOLA kommer med til uka. Trevor har det også med å slå litt på stortromma, men det blir liksom ikke noe sus over det. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda. Det som jeg stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette. Det sies at de fintuner de nye stasjonene, men nå må de nå snart ha tunet seg ferdig. Hvis de plages så må de i det minste kunne informere om utsettelse og ny planlagt framdrift. Når det gjelder Korea og Kina er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogenstasjoner kommer garantert, men blir det fra NEL? Det er spørsmålet. Personlig håper jeg på det selvsagt. Når det gjelder industriellt bruk så kommer nok hydrogen, men dette er et lerret som kan være langt å bleike.
Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir mulighet for. Vi viderefører den inn November. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Skal etterhvert prøve å samle noen fakta, begynner med kursutvikling vi kan følge fra mnd til .
Jeg prøver meg på en videre tipping på kursen pr 1 des. Selv om den ikke var videre vellykket i nov. Ny kurs fra min side 1des. er 11 kr. Dette om vi får inn minimum en storordre. Hvis det ikke kommer inn noe videre utover dagens er vi ned til 6,50,- Spenstige tall, men det er slik jeg tenker.
Kurs pr 1 juli kr 7,20
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov kr 7,92
Kurs pr 1 des kr 7,93
Løkke til videre.
Ja nå er det ny mnd og nye muligheter. Nådde ikke mitt personlige kursmål på 9,60 i mnd som gikk. Men vi starter med ny frisk og ny tro da vi vet hvilke store muligheter som bør ligge forran oss i nær framtid. Det har vært fryktelig stille fra ledelsen sin side denne mnd. Vi har knapt nok hørt fra dem, masse twitring og en masse indirekte lovnader, men ingeting å skrive hjem om. Dette må nå bli bedre eller så er det nedover igjen, dette har vi som har vært inne i NEL en tid fått erfare mange ganger. Løkke har ikke fått ned en eneste av de store ballene han er ute etter å ta ned, iallefall ikke noe som vi vet om. Er spent på hva det er slags news NIKOLA kommer med til uka. Trevor har det også med å slå litt på stortromma, men det blir liksom ikke noe sus over det. Nåvel, vi får gi dem litt tid enda. Det som jeg stusser over er den planlagte utrullingen av stasjoner som etter planen skulle være langt på vei nå ikke er kommer igang enda. Vi vet ikke mer enn det vi visste for et par år siden angående dette. Det sies at de fintuner de nye stasjonene, men nå må de nå snart ha tunet seg ferdig. Hvis de plages så må de i det minste kunne informere om utsettelse og ny planlagt framdrift. Når det gjelder Korea og Kina er jeg fortsatt veldig spent på hva som kommer derfra. Disse folka er serriøse og hydrogenstasjoner kommer garantert, men blir det fra NEL? Det er spørsmålet. Personlig håper jeg på det selvsagt. Når det gjelder industriellt bruk så kommer nok hydrogen, men dette er et lerret som kan være langt å bleike.
Nåvel, det har iallefall vært stor interesse for denne tråden og den type diskusjon og meningsutvekslinger en slik gir mulighet for. Vi viderefører den inn November. Skal prøve å henge med så lenge interessen er til stede. Skal etterhvert prøve å samle noen fakta, begynner med kursutvikling vi kan følge fra mnd til .
Jeg prøver meg på en videre tipping på kursen pr 1 des. Selv om den ikke var videre vellykket i nov. Ny kurs fra min side 1des. er 11 kr. Dette om vi får inn minimum en storordre. Hvis det ikke kommer inn noe videre utover dagens er vi ned til 6,50,- Spenstige tall, men det er slik jeg tenker.
Kurs pr 1 juli kr 7,20
Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78
Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov kr 7,92
Kurs pr 1 des kr 7,93
Løkke til videre.
Redigert 21.01.2021 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Furuen
12.11.2019 kl 15:32
6264
Ny shortinndekning i går, 1, 578 mill. aksjer.
Ca 19,4 mill. aksjer dekt inn i løpet av de to siste månedene.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010081235
Ca 19,4 mill. aksjer dekt inn i løpet av de to siste månedene.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010081235
Redigert 21.01.2021 kl 02:55
Bayer
12.11.2019 kl 16:02
6201
Marshall Wace dekker,Clearstream banking kjøper. Kursen skulle gått opp, spørs hvor lenge PDT PARTNERS og BOGLE INVESTEMENT sitter på gjerdet.
Vi skal snart opp.
Vi skal snart opp.
rogneveien
13.11.2019 kl 08:01
6017
Morn. Ny dag. Nye muligheter. Solgte en del i går
Vet ikke om dette var et smart trekk. Men i påvente av myheter skal denne medover. Uansett har jeg nok inne til å få med en oppgang, men selvsaht noe mer begrenset.
Løkke til.
Vet ikke om dette var et smart trekk. Men i påvente av myheter skal denne medover. Uansett har jeg nok inne til å få med en oppgang, men selvsaht noe mer begrenset.
Løkke til.
uopplyst
13.11.2019 kl 08:36
5883
Jeg har notert meg bevegelsen ned så langt på tradegate i dag. Kan bevegelsen virkelig være forårsaket av en artikkel i DN?
Jemo
13.11.2019 kl 08:38
5881
Er det mEL aksjer du har solgt 😁
Jemo
13.11.2019 kl 08:40
5964
Det må jo være et godt tegn, startet opp mandag og tirsdag 🚀
rogneveien
13.11.2019 kl 09:28
5808
Jemo skrev Er det mEL aksjer du har solgt 😁
Ja, for første gang på tre år er jeg letta meg for 60%av beholdningen. Vet ikke om det er lurt, men jeg liker ikke den stemningen og stillheten som er fra NEL nå.
Mulig jeg driter på drage, men vi får se.
Løkke til.
Mulig jeg driter på drage, men vi får se.
Løkke til.
europa
13.11.2019 kl 09:38
5837
Kaldt å sitte ute på denne årstiden, Rogneveien. Du er nok straks inne igjen...🤪
Crom
13.11.2019 kl 09:38
5902
Ja stillheten fra NEL er urovekkende. Samtidig er det et par aspekter som peker i positiv retning. 1) Backloggen i NEL gikk opp tross få meldte ordre siste kvartal. 2) Løkke antydet at de ikke var sikre på at en produksjonslinje på Herøya ville bli nok for første utbyggingsetappe.
Hvorvidt Løkke er overoptimistisk, eller om vi vil se skikkelig ordrer snart, gjenstår å se. Ordrene vi venter på har drøyet. Det begynner å bli lenge siden Løkke viste konseptskissene av storskala hydrogenproduksjon for industrien, og vi har fortsatt ikke sett ordre på dette, kun forsøksprosjekter.
Hvorvidt Løkke er overoptimistisk, eller om vi vil se skikkelig ordrer snart, gjenstår å se. Ordrene vi venter på har drøyet. Det begynner å bli lenge siden Løkke viste konseptskissene av storskala hydrogenproduksjon for industrien, og vi har fortsatt ikke sett ordre på dette, kun forsøksprosjekter.
oppvigår
13.11.2019 kl 10:31
5823
For den som følger spørretimen i Stortinget, så er det bare prat om biodiesel. Det snakkes ikke så mye om satsing på Hydrogen.
Når alle tror det har stagnert så smeller det inn en melding....
Har ikke turt selge en aksje.
Har trua. Her kan det tikke inn en stor ordre snart.
Og de melder tydeligvis ikke småordre, siden backloggen var økt.
Har ikke turt selge en aksje.
Har trua. Her kan det tikke inn en stor ordre snart.
Og de melder tydeligvis ikke småordre, siden backloggen var økt.
Nikko
13.11.2019 kl 11:41
5631
Biodiesel er en tragedie, med mindre det snakkes om bioavfall. Tenk å produsere mat til bruk som drivstoff. Det må være det verst tenkelige.
Trudde at høringen omfattet at Biodiesel skal opp 3-4 NOK / Liter. Det er vel bra for Hydrogen? Eller hørte jeg feil på TV?
oppvigår
13.11.2019 kl 11:47
5760
På økonomi nyhetene 1130, hører man at landbasert satsing på lakseoppdrett står i fare for å ikke kunne realiseres i den grad man ønsker fordi det er problem med å levere strøm til anleggene. Noen av dem ligger på øyer der man må bekoste utgiftene på å få tilført strømnett selv. Et selskap måtte måtte da ut med 50 millioner.
Kanskje det kunne vært en ide at Nel satset stort med prosjekter på disse anleggene?
Kanskje det kunne vært en ide at Nel satset stort med prosjekter på disse anleggene?
oppvigår
Hvordan hadde du tenkt deg at Nel og hydrogen skulle kunne bidra positivt i en slik sammenheng?
Hvordan hadde du tenkt deg at Nel og hydrogen skulle kunne bidra positivt i en slik sammenheng?
oppvigår
13.11.2019 kl 12:44
5612
Vi vet at det trenges strøm til elektrolysen. Ser for meg at det føres opp vindmøller, som skaffer strøm til elektrolysøren. Om denne føres opp på stedet eller på havet må vurderes. Ser i et skriv fra Stationmar at de skriver at gigantiske vindmøller på over 200m er den beste plasseringen best til havs. Siden vinden er jevnt mye sterkere til havs, kan man få inntil 70 % mer energi enn på land.
Som vi vet produserer elektrolysøren hydrogen, oksygen og varme. Oksygen er noe de landbaserte trenger mye av.
Laksenæringen har et stort potensial i fremtiden, og om Nel også investerer i denne næringen, ville heller ikke skade. Jeg ser Nel som en gigant i fremtiden, om man bare våger å satse.
Som vi vet produserer elektrolysøren hydrogen, oksygen og varme. Oksygen er noe de landbaserte trenger mye av.
Laksenæringen har et stort potensial i fremtiden, og om Nel også investerer i denne næringen, ville heller ikke skade. Jeg ser Nel som en gigant i fremtiden, om man bare våger å satse.
agnostis
13.11.2019 kl 13:08
5561
Man kan jo tenke strømforsyning via hydrogen som fraktes med båt og lagres på tank for konvertering til strøm via FC (fuelcell).
oppvigår
13.11.2019 kl 13:17
5539
Det er nok mange som er negativ til vindmøller. Men går utfra at man ser viktigheten av arbeidsplasser og tilførsel av sikker strøm som viktig.
På Sortland i Vesterålen er det ført opp 14 vindmøller med en høyde på 87 meter på Ånstadblåheia, 503 meter o.h. Var der for en stund siden . Litt rart ved første øyekast.
På Sortland i Vesterålen er det ført opp 14 vindmøller med en høyde på 87 meter på Ånstadblåheia, 503 meter o.h. Var der for en stund siden . Litt rart ved første øyekast.
oppvigår
13.11.2019 kl 14:25
5397
Må si Trevor Milton har god råd. Har man råd til å kjøpe dette, så ordner han resten av Nikola.
https://www.wsj.com/articles/nikola-motor-chief-sets-utah-real-estate-record-with-32-5-million-buy-11573601653?mod=hp_major_pos4
https://www.wsj.com/articles/a-luxury-utah-ranch-fit-for-a-billionaire-11573601613?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=contextual&cx_artPos=1#cxrecs_s
https://www.wsj.com/articles/nikola-motor-chief-sets-utah-real-estate-record-with-32-5-million-buy-11573601653?mod=hp_major_pos4
https://www.wsj.com/articles/a-luxury-utah-ranch-fit-for-a-billionaire-11573601613?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=contextual&cx_artPos=1#cxrecs_s
NOKIA1
13.11.2019 kl 14:28
5389
Hermanrud & co ser verdier for 16 milliarder i Nel
Nikola-avtalen innebærer levering av 56 fyllestasjoner, ifølge Sparebank 1 Markets. Men Nikola har et mål om å rulle ut 823 fyllestasjoner frem mot 2028.
«Hvis Nel mottar ordre for alle stasjonene som Nikola planlegger for i USA, så estimerer vi en verdsettelse på 13 kroner pr. aksje, eksklusive potensialet i EU», heter det i presentasjonen fra Hermanrud og Gundersen.
Meglerhuset opererer med er kursmål på 10 kroner, og anbefaler kjøp pr. 8. november.
I likhet med Molnes ser Hermanrud & co muligheten for at en strategisk spiller inn på eiersiden i Nel, også med mulighet for oppkjøp.
Sparebank 1 Markets-duoen fremhever at for Cummins har tatt over majoriteten av aksjene i Hydrogenics og Linde har gått inn med en stor post i ITM Power. Derfor er Nel den eneste aktøren som ikke har en strategisk aktør på eiersiden.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
Nikola-avtalen innebærer levering av 56 fyllestasjoner, ifølge Sparebank 1 Markets. Men Nikola har et mål om å rulle ut 823 fyllestasjoner frem mot 2028.
«Hvis Nel mottar ordre for alle stasjonene som Nikola planlegger for i USA, så estimerer vi en verdsettelse på 13 kroner pr. aksje, eksklusive potensialet i EU», heter det i presentasjonen fra Hermanrud og Gundersen.
Meglerhuset opererer med er kursmål på 10 kroner, og anbefaler kjøp pr. 8. november.
I likhet med Molnes ser Hermanrud & co muligheten for at en strategisk spiller inn på eiersiden i Nel, også med mulighet for oppkjøp.
Sparebank 1 Markets-duoen fremhever at for Cummins har tatt over majoriteten av aksjene i Hydrogenics og Linde har gått inn med en stor post i ITM Power. Derfor er Nel den eneste aktøren som ikke har en strategisk aktør på eiersiden.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
kentove
13.11.2019 kl 14:28
5428
Ikke bare Molnes som har troen.. https://finansavisen.no/nyheter/energi/2019/11/13/7472088/hermanrud-and-amp-co-ser-verdier-for-16-milliarder-i-nel
Hørte her om dagen at selveste Støre tok navnet Hydrogen i sin munn. Dette var i samband at han ønsket å bruke noe av Folketrygdfondet til utvikling av grønn industri.
(veldig bra synes jo jeg) Møtte selvsagt motstand fra nåværende regjering. Stortingsvalg høsten 2021. Når det gjelder akkurat NEL, som selvsagt blir (kan bli) en stor ny norsk grønn industri/arbeidsplass, er kanskje da "toget alt gått". Oppkjøp. Men vi får se. Uansett betyr vel dette, en større økning av synet på hydrogen og grønn industri.
(Bare vi får ut fingern !)
(veldig bra synes jo jeg) Møtte selvsagt motstand fra nåværende regjering. Stortingsvalg høsten 2021. Når det gjelder akkurat NEL, som selvsagt blir (kan bli) en stor ny norsk grønn industri/arbeidsplass, er kanskje da "toget alt gått". Oppkjøp. Men vi får se. Uansett betyr vel dette, en større økning av synet på hydrogen og grønn industri.
(Bare vi får ut fingern !)
rogneveien
13.11.2019 kl 14:52
5414
Mulig det, kommer nok inn igjen. Men tror jeg venter litt. Det ernoe her som skurrer. Om det bare er i mitt hode så får så være.
Løkke til.
Løkke til.
pheks
13.11.2019 kl 14:59
5369
Mye støy i denne aksjen.
Sørøya
13.11.2019 kl 15:00
5370
Har nok litt annen filosofi enn deg. Jeg selger stort sett alltid en slump når alle roper halleluja og prøver å kjøpe når alle dømmer NEL over og ut. I tillegg bruker jeg parabolic SAR som hjelpemiddel. Det er vanskeligst å selge når det går oppover. Basert på dette kjøpte jeg en god del igår.
er redd fingern har satt seg fast og at nisselua er tredd nedover beina på politikerne i Norge tross mye prating og store ord. 95% av omsetningen til NEL er utenfor Norge og takk og pris for det.
Hermanrud har skjønt det!
13 kroner er som sagt KUN Nikola i boks....
Ser vi kr. 20 i løpet av ett par år?
Tøft av dere som står ute nå, etter år inne.
Det er bingo.
Men man vet aldri.
Iallefall ikke på kort sikt.
Har du 1-2 år horsiont er det penger på konto her.....
13 kroner er som sagt KUN Nikola i boks....
Ser vi kr. 20 i løpet av ett par år?
Tøft av dere som står ute nå, etter år inne.
Det er bingo.
Men man vet aldri.
Iallefall ikke på kort sikt.
Har du 1-2 år horsiont er det penger på konto her.....
Vi vet alle at den gode herr Milton fortsatt offisielt mangler noe kapital, til den store produksjonen som skal starte opp. Det begynner å haste. Hvorfor har ikke da Nikola gått på børs, ?! dersom Nikola mangler kapital. Han snakker ofte om de riktige samarbeidspartnerne, som sier "hva kan vi gjøre for deg". Kan ikke forstå noe annet nå, enn at herr Milton har en eller annen form for en stor samarbeidspartner/kapital/firma/fusjon og lignende som et ess. Men også der-er det hast nå.
Klart dette blir en fin jul med gode pakker.
Klart dette blir en fin jul med gode pakker.
Sann
13.11.2019 kl 15:43
5164
Helt utrolig at folk lar seg påvirke av Hermansrud sine artikler DN når vi vet dette er et forsøk på å holde kursen oppe før 4 desember og da vi vet at lockup avtalen utgår.
Jo høyere kursen er før 4 desember jo større sjanse for at dette blir et godt tidspunkt for nedsalg for aktørene i lockup avtalen. Ikke usansynlig at Nel også prøver seg med noen meldinger også for å opprettholde kursen før denne dato. Veldig spekulativt tidspunkt fra Hermansrud og som mange lar seg påvirke av.
Jo høyere kursen er før 4 desember jo større sjanse for at dette blir et godt tidspunkt for nedsalg for aktørene i lockup avtalen. Ikke usansynlig at Nel også prøver seg med noen meldinger også for å opprettholde kursen før denne dato. Veldig spekulativt tidspunkt fra Hermansrud og som mange lar seg påvirke av.
Men ikke spekulativt fra DN?
De må jo få ha forskjellige vinklinger og meninger.
Den enes sannhet er ikke bedre enn den andres.
De må jo få ha forskjellige vinklinger og meninger.
Den enes sannhet er ikke bedre enn den andres.
Sann
13.11.2019 kl 16:12
5107
Jeg mente FA og ikke DN. Men helt utrolig at så mange er uvitende om nel og nikola at de lar seg påvirke av denne artikkelen. Dette er jo ingen ting nytt overhode for de av oss som kjenner selskapene. Helt utrolig hvordan folk lar seg rive med på denne type publiseringer.
Ebit
13.11.2019 kl 16:27
5027
Sørg iallefall for å holde illiberale Tesla-Venstre ute fra Stortinget ved neste valg.
Forferdelig hva dette partiet steller istand.
Inkompetente idioter.
Ingen tvil om at hydrogen kommer, som et bedre alternativ enn el.
Forferdelig hva dette partiet steller istand.
Inkompetente idioter.
Ingen tvil om at hydrogen kommer, som et bedre alternativ enn el.
Nikko
13.11.2019 kl 20:02
4708
Blir du ikke fristet til å gjøre en trade, Sann?
rogneveien
13.11.2019 kl 20:39
4601
Nikko. Jeg er på jobbreise for tiden har ikke tid å følge så mye med. Er ute med ca 60 % av NEL. Er fryktelig usikker. Blir å avvente litt til. Kan bli dyrt men......
Løkke til.
Løkke til.
Bjørn Simonsen
@bjornsimonsen
·
6t
ASKO om hydrogensatsingen sin på Hydrogenkonferansen Vestlandet: For varetransport som skal lenger enn 150 km er hydrogen det foretrukne alternativet. Med målsetning om 130 kjøretøy på hydrogen innen 2026 begynner det å monne.
Var vel enkelte her som påsto at Asko hadde kuttet ut satsingen??
Så feil kan man ta.
@bjornsimonsen
·
6t
ASKO om hydrogensatsingen sin på Hydrogenkonferansen Vestlandet: For varetransport som skal lenger enn 150 km er hydrogen det foretrukne alternativet. Med målsetning om 130 kjøretøy på hydrogen innen 2026 begynner det å monne.
Var vel enkelte her som påsto at Asko hadde kuttet ut satsingen??
Så feil kan man ta.
Nikko
13.11.2019 kl 21:13
4501
Det er mange her som svartmaler hydrogensatsingen, men dette viser at hydrogen er framtiden for tungtransport.
pheks
13.11.2019 kl 21:19
4469
Etter diesel.
Nikko
13.11.2019 kl 21:40
7828
pheks skrev Etter diesel.
🚌 HYDROGEN
Redigert 21.01.2021 kl 08:44
Nikko
13.11.2019 kl 21:41
7828
pheks skrev Etter diesel.
🚝 HYDROGEN
omans
13.11.2019 kl 21:41
7837
India skal satse for å få ned dårlig luftkvalitet.
https://www.theguardian.com/world/2019/nov/13/india-to-use-hydrogen-based-fuel-as-delhi-pollution-continues
https://www.theguardian.com/world/2019/nov/13/india-to-use-hydrogen-based-fuel-as-delhi-pollution-continues
India says it plans to use hydrogen-based fuel to tackle air crisis
Government responds to judges criticising it over emergency smog levels in Delhi
Hydrogen Hydrogen Hydrogen
Government responds to judges criticising it over emergency smog levels in Delhi
Hydrogen Hydrogen Hydrogen
rogneveien
14.11.2019 kl 09:01
7564
Håper noe drypper på nel
Løkke til
Løkke til
Ripper
14.11.2019 kl 09:16
7510
Regner med dere mener "strong buy" ?!?!?
Sofafilosof
14.11.2019 kl 13:31
7255
Nå må dere være litt edruelige, og ikke spinne luftslott... Først er India notorisk på etterskudd med å få opp grønn energiproduksjon, f eks fra sol og vind. Når dette er igang i større skala i de nærmeste årene (får vi håpe, til tross for den spesielle indisk kulturen) så spørs det om strømmen primært går til hydrogenproduksjon eller batterier.
oppvigår
14.11.2019 kl 17:32
6975
Unsere Meinung ist klar: Wir stehen erst am Beginn – wir setzen daher auch 2020 bis 2030 massiv auf Klima- und Wasserstoffaktien. In wenigen Stunden, in der neuen Ausgabe des Hot Stock Report am Freitag, kaufen wir neue Stücke unseres Wasserstoff-Favoriten. Grund: Wir gehen von enormen Chancen durch seinen Kunden BMW sowie großen News in den nächsten Wochen aus.
NEL??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
NEL??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????