Hunter Group blir en vinner i 2020.
VLCC tankerne, Very Large Cash Carriers vil seile inn vanvittige pengesummer i 2020 og 2021. Ratene som vil oppnås vil sannsynligvis ligge oppunder 100.000 dollar dagen . Med Hunters break even rate på 19.000 dollar vil Hunter tjene vanvittig mye penger. Fredly vil helt sikkert ri på Hunterhesten så lenge ratene er så gode. Utbyttene vil bli svært høye og aksjekursen vil løfte seg.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
På et tidspunkt vil han benytte seg av opsjonene og kjøpe tilbake skipene fra Ship Finance for så å selge de til en lukrativ pris. Her vil det regne penger på aksjonærene i minimum 2 år fremover. Fredly er en superintelligent og flink investor som vet å utnytte mulighetene som byr seg i markedet.Han har allerede gjort mye smart med Hunter og mer vil komme. Mitt kursmål er minimum kr 10 og i tillegg vil vi få flere kroner i utbytte pr aksje over en toårsperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
16.12.2019 kl 10:35
9005
Fin start på uka for Hunter. Er vel snart på tide at denne aksjen etablerer seg på oppsiden av 5?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
He he he
Reserven , det er guten sin med orden i sysakene
Her får du svar på det meste
Han er som et leksikon når det gjelder OB
Reserven , det er guten sin med orden i sysakene
Her får du svar på det meste
Han er som et leksikon når det gjelder OB
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
He he he
Var det ikke noe som levde sier du
Hvordan tror du livet på kloden oppsto hvis det ikke var noe der som det var liv i
Selv om vi mennesker ikke var der enda , så var det liv i mange fasonger
Må slutte å la deg doktrinere av MDG og disse galningene, da går du i grava av rein galskap
Var det ikke noe som levde sier du
Hvordan tror du livet på kloden oppsto hvis det ikke var noe der som det var liv i
Selv om vi mennesker ikke var der enda , så var det liv i mange fasonger
Må slutte å la deg doktrinere av MDG og disse galningene, da går du i grava av rein galskap
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
Risky
29.12.2019 kl 15:46
8530
Når kommer neste slutning for Hunter?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
29.12.2019 kl 19:49
8305
Tror nok ikke du må vente så lenge, gitt båtenes lokasjon. :) :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
ruda
30.12.2019 kl 10:58
7944
Det er fra nå og frem mot sommeren vi vil se en markant oppgang i Hunt. Riktig godt nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
30.12.2019 kl 15:32
7789
Hva tenker folk oppsiden ser ut dersom Hunter blir kjøpt opp?
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
Quepasa
30.12.2019 kl 19:20
7660
Har ikke peiling, men kan jo lage et omtrentlig regnestykke for deg, som du kan bruke som plattform for å regne deg fram til noe du tror er sannsynlig.
HUNT kjøpte 8(nå 7) fartøy til 85'$/stk. Hvis de selges for 140'$/stk blir det en fortjeneste på drøyt 6Kr./aksje (55'$*7skip*8 (USD)). Peak forrige syklus ble brukte VLCC priset til 180'$. Legg til OP's utgangspunkt fortjeneste 80'$/dag *7 skip = 550'$/dag = 5 mill nok/dag * 200 dager(alle båter er ikke på vannet) så er det en mrd nok/år / 500'aksjer ca NOK 2/aksje i EBITDA. I tillegg ble det hentet inn ca 700' nok i 3.65 emien, så det ligger litt EK/aksje der også. Så når det snakkes om kurs på 10 er det ikke helt i usannsynlig, Vi får se de neste 12-24 mnd hvordan markedet velger å prise disse "assetene". :)
HUNT kjøpte 8(nå 7) fartøy til 85'$/stk. Hvis de selges for 140'$/stk blir det en fortjeneste på drøyt 6Kr./aksje (55'$*7skip*8 (USD)). Peak forrige syklus ble brukte VLCC priset til 180'$. Legg til OP's utgangspunkt fortjeneste 80'$/dag *7 skip = 550'$/dag = 5 mill nok/dag * 200 dager(alle båter er ikke på vannet) så er det en mrd nok/år / 500'aksjer ca NOK 2/aksje i EBITDA. I tillegg ble det hentet inn ca 700' nok i 3.65 emien, så det ligger litt EK/aksje der også. Så når det snakkes om kurs på 10 er det ikke helt i usannsynlig, Vi får se de neste 12-24 mnd hvordan markedet velger å prise disse "assetene". :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:25
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
30.12.2019 kl 20:35
7046
Net Asset Value ved $144m per VLCC er ca. 10,-
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Quepasa
31.12.2019 kl 12:58
6754
Det stemmer sikkert bra. Jeg rundet av nedover, og bruker dollarkurs 8 som vel er litt lavt. 8.8 sier google nå :)
Tankratene på oppadgående ..
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1211724659286315008/photo/1
Tankratene på oppadgående ..
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1211724659286315008/photo/1
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Risky
01.01.2020 kl 21:58
6421
Da er IMO 2020 et faktum mine damer og herrer!
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
awkward
07.01.2020 kl 09:55
5840
Hunter has fixed its maiden ship ‘Hunter Atla’ on what is to become its third spot voyage. This time, she will carry a cargo from West Africa to China for Unipec, at a rate that should give near USD 130,000/day for more than 60 days (loading early February)
Skal ikke stå på timingen din, Fredly!
Skal ikke stå på timingen din, Fredly!
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
07.01.2020 kl 11:02
5717
Helt rått. For et selskap
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Cutter
07.01.2020 kl 13:02
5594
Finnes det en link til denne?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Hammerix
07.01.2020 kl 13:13
5561
Cutter skrev Finnes det en link til denne?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
awkward
07.01.2020 kl 13:13
5575
Cutter skrev Finnes det en link til denne?
Dette er fra Pareto sin rapport (de snakker opp OET/HUNT)
Jeg har ikke sett selve slutningen.
Jeg har ikke sett selve slutningen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
07.01.2020 kl 16:20
5290
Rått! Hvilke rater er øvrige skip på? Når er de ledige?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Solgte 1 mill aksjer i dag
2 dager i negativ terreng og det kan fortsette
2 dager i negativ terreng og det kan fortsette
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
finansakrobat-
07.01.2020 kl 16:56
5249
Har du fulgt med på markedet?...
Atla ut til 130.000 dagen WAFR-Kina... 60 dagers reise.
Atla ut til 130.000 dagen WAFR-Kina... 60 dagers reise.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Ja , det har jeg
Fantastiske slutninger og aksjen går ned
Hvorfor , har du tenkt på det?
Fantastiske slutninger og aksjen går ned
Hvorfor , har du tenkt på det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
geoinvestor
07.01.2020 kl 17:51
5170
Fordi noen lemper ut 1 mill aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
awkward
07.01.2020 kl 18:10
5136
geoinvestor skrev Fordi noen lemper ut 1 mill aksjer?
Haha, fin den
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
MadassXX
07.01.2020 kl 18:11
5158
geoinvestor skrev Fordi noen lemper ut 1 mill aksjer?
Over 25% av dagens totale volum det. Friskt... Men klart, faller den videre nedover, og det handles inn for samme sum igjen, så blir det jo (potensielle) kroner av så stort volum selv ved en liten nedgang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Hellboy
07.01.2020 kl 18:26
5137
Hehe, herlig svar av geoinvestor.
Men, MadassXX. Hva med kjøpspresset om noen vil kjøpe tilbake 1 million aksjer?
Men, MadassXX. Hva med kjøpspresset om noen vil kjøpe tilbake 1 million aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
MadassXX
07.01.2020 kl 18:54
5071
Hehe, ja det blir opp til Matmons å ta stilling til, hvis han har tenkt seg inn igjen. Rent teoretisk er det jo en mulighet til å gjøre en god deal. Hvis kursen fortsetter å falle, volumet tilsvarende eller høyere og neste dags snitt er lavere enn dagens sluttkurs, så er det vel mulig å få til. I dag er det solgt og kjøpt 3,7 mill aksjer. Hvor lett det er å snappe til seg 1mill av de uten å presse prisen noe opp er en annen sak ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Nets
07.01.2020 kl 19:07
5039
Veldig godt spørsmål, Hellboy.
Har økt min eksponering i HG med en mill aksjer så langt denne uken. Fryktet det ville dra kursen - heldigvis for meg var det endel salg...
Spreaden HSFO / VLSFO åpner seg veldig - tankratene for ECO@scrubber kommer til å øke betraktelig fremover - $130K for Atla i dag?
Har økt min eksponering i HG med en mill aksjer så langt denne uken. Fryktet det ville dra kursen - heldigvis for meg var det endel salg...
Spreaden HSFO / VLSFO åpner seg veldig - tankratene for ECO@scrubber kommer til å øke betraktelig fremover - $130K for Atla i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
07.01.2020 kl 19:30
8207
Hunter har bare 3 båter aktiv, så selskapet er fortsatt bare i startfasen. Det fine med Hunter er at for hver kvartal rapport fremover har selskapet tjent enda mere penger. Det er et godt utgangspunkt for høyere aksjekurs. Disse ratene er helt crazy. Hunter tjener over 100 000 usd pr.dag i 2 mnd på den siste kontrakten. ca 60 millioner netto inn på 60 dager!!! på 1 båt!. Tror jeg sitter stille i båten og lar daglige svingninger fly forbi
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
07.01.2020 kl 19:45
8141
130.000 usd x 9 = 1170000 pr dag pr båt.
7 båter x 1170000 = 8190000 pr dag.
8190000 x360 dager = 3 Milliarder pr år. 3 milliarder/550mill aksjer = ca kr 7 pr aksje.. Så har vi verdien av 7 båter i tillegg. Ser ikke før meg å la noen kjøpe mine aksjer på en stund. Men børsen er full av tradere som ikke regner men kun ser på bevegelser i kursen.
7 båter x 1170000 = 8190000 pr dag.
8190000 x360 dager = 3 Milliarder pr år. 3 milliarder/550mill aksjer = ca kr 7 pr aksje.. Så har vi verdien av 7 båter i tillegg. Ser ikke før meg å la noen kjøpe mine aksjer på en stund. Men børsen er full av tradere som ikke regner men kun ser på bevegelser i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Nets
07.01.2020 kl 19:47
8130
Sitte stille i båten er smart.
Kjøre termin med løpetid f. eks. september - for å øke eksponeringen - er kanskje enda smartere?
Time will tell...
Kjøre termin med løpetid f. eks. september - for å øke eksponeringen - er kanskje enda smartere?
Time will tell...
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
habbiten
07.01.2020 kl 19:52
8106
Er vel ikke sannsynlig at de klarer å seile 360 dager i året, men hvis de klarer 5 turer på 60 dager per tur hver i året, og får 100 000$ per dag i fortjeneste per skip, så blir fortjenesten på ett år 210 mill $, og det er jo isåfall utrolig bra. Betaler Hunter 0,1 $ i utbytte per aksje per kvartal kommer kursen til å gå fort opp, kanskje til 15 kr, men da kan det sikkert være greit å komme seg ut :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
07.01.2020 kl 20:00
8082
Yup, daglige svingninger er bare støy. Løft blikket så er den casen her bankers
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Full ratefest i tankmarkedet
Fredriksen kan tjene 10 milliarder
Dagens rater gir en kontantstrøm på cirka 35 millioner dollar pr. skip
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/07/7486724/tankrederiene-styrer-mot-milliardinntjening
(BARE FOR ABONNENTER)
Et utdrag fra artikkelen:
«Pareto Securities anslår at Hunter-skipet i løpet av en periode på cirka fem måneder vil seile inn et EBITDA-resultat på 12-13 millioner dollar, tilsvarende 15 prosent av kostprisen.
Hvis spotmarkedet for de store råoljetankerne skulle holde seg på dagens nivå vil rederier med VLCC-tonnasje få en kontantstrøm på 30-40 millioner dollar pr. skip i året. Det betyr at de syv fartøyene Hunter Group har fått bygget på Daewoo-verftet i Sør- Korea vil være tjent inn på to og et halvt år.
– Markedet ser ganske stramt ut for øyeblikket og ratene for et moderne skip med scrubber ligger nok rundt disse nivåene (130.000 dollar dagen). Ellers tror jeg vel at en reise fra Vest-Afrika til Kina tar nærmere 70 dager enn 60 dager, sier adm. direktør Erik A.S. Frydendal i Hunter Group til Finansavisen.»
Flere uttalelser/sitater fra FRO CEO Hvide Macleod i artikkelen. Har er mer bull en noen sinne.
I papiravisen er artikkelen over dobbeltsiden 4-5 med bilder av Fredly og Frediksen som gliser "fra øre til øre".
Også hovedoppslaget på forsiden.
Fredriksen kan tjene 10 milliarder
Dagens rater gir en kontantstrøm på cirka 35 millioner dollar pr. skip
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/01/07/7486724/tankrederiene-styrer-mot-milliardinntjening
(BARE FOR ABONNENTER)
Et utdrag fra artikkelen:
«Pareto Securities anslår at Hunter-skipet i løpet av en periode på cirka fem måneder vil seile inn et EBITDA-resultat på 12-13 millioner dollar, tilsvarende 15 prosent av kostprisen.
Hvis spotmarkedet for de store råoljetankerne skulle holde seg på dagens nivå vil rederier med VLCC-tonnasje få en kontantstrøm på 30-40 millioner dollar pr. skip i året. Det betyr at de syv fartøyene Hunter Group har fått bygget på Daewoo-verftet i Sør- Korea vil være tjent inn på to og et halvt år.
– Markedet ser ganske stramt ut for øyeblikket og ratene for et moderne skip med scrubber ligger nok rundt disse nivåene (130.000 dollar dagen). Ellers tror jeg vel at en reise fra Vest-Afrika til Kina tar nærmere 70 dager enn 60 dager, sier adm. direktør Erik A.S. Frydendal i Hunter Group til Finansavisen.»
Flere uttalelser/sitater fra FRO CEO Hvide Macleod i artikkelen. Har er mer bull en noen sinne.
I papiravisen er artikkelen over dobbeltsiden 4-5 med bilder av Fredly og Frediksen som gliser "fra øre til øre".
Også hovedoppslaget på forsiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
canarias
07.01.2020 kl 23:07
7748
Fantastiske framtidsutsikter her, ratene er knallbra allerede og pengene fosser inn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
07.01.2020 kl 23:20
7710
Hunter er gull, har gått merkelig lite. Det blir en pengemaskin men spørs hvor lenge de får holde på før det kommer et oppkjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Hunter Group ASA blir IKKE kjøpt opp!
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_4__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Blir noe kjøpt, er det de 7 VLCCene (Hunter Tankers AS), men ikke før Fredly vil det - og det vil han neppe med dagens rater - mm noen betaler "sinnssyke" priser som USD 200 mill pr VLCC.
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_4__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
Blir noe kjøpt, er det de 7 VLCCene (Hunter Tankers AS), men ikke før Fredly vil det - og det vil han neppe med dagens rater - mm noen betaler "sinnssyke" priser som USD 200 mill pr VLCC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
habbiten
08.01.2020 kl 00:05
7608
Alt på børs er vel til salgs hvis prisen er riktig. Tviler på at Hunt blir solgt for penger, men kan jo selge skipene med oppgjør i aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Per dag:
(rate USD 130 000 - kostnader USD 19 000) * 365 = USD 40 515 000 per år
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
USD 30 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 3,25 per aksje
USD 35 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 3,80 per aksje
USD 40 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 4,33 per aksje
Rederiskatten er neglisjerbar.
(rate USD 130 000 - kostnader USD 19 000) * 365 = USD 40 515 000 per år
http://vxz.eu/2019-09-11__HUNT_6__Investor-Presentation@Pareto_Oil-&-Offshore-Conference_2019
USD 30 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 3,25 per aksje
USD 35 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 3,80 per aksje
USD 40 000 000 [fri kontantstrøm] * NOK/USD 8,90 * 7 VLCC / 575 362 013[aksjer] ≈ NOK 4,33 per aksje
Rederiskatten er neglisjerbar.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
ruda
08.01.2020 kl 07:32
7402
Hunter Group skal ha sikret en ny last til den første av sine syv VLCC-ere, «Hunter Atla», til 130.000 dollar dagen.
Pareto Securities opplyser at «Hunter Atla» skal frakte råolje fra Vest-Afrika til Kina for kinesiske Unipec, og anslår at reisen tar over 60 dager
Pareto Securities opplyser at «Hunter Atla» skal frakte råolje fra Vest-Afrika til Kina for kinesiske Unipec, og anslår at reisen tar over 60 dager
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
ruda
08.01.2020 kl 07:51
7365
Hunter har en cash break-even rate på under 20.000 dollar om dagen for hvert av tankskipene
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Freecashflow
08.01.2020 kl 08:38
7253
Hvis det stemmer som de sier i finansavisen at båtene er nedbetalt på 2 år betyr dette at de 7 skipene minst kan generere usd 100 mill netto ved salg. Det betyr sånn ca kr 12 pr aksje som kan deles ut i cash til eierene!!. Da er det meningsløst å selge til Kr 5 -:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Her bl.a. hva de 7 VLCCene koster:
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Blir det en fri kontantstrøm på USD 35 mill/skip, er det bare å regne: USD 85 mill / USD 35 mill = 2,4
Men basert på det Fredly og HUNT har sagt tidligere, blir ikke skipene nedbetalt hurtigere enn over ca 16 år. Den fri kontantstrømmen blir utbetalt som utbytte til aksjonærene.
Ser frem til å få 3-4 kroner i utbytte i 2021. Det bør mangedoble aksjekursen.
http://vxz.eu/HUNT_VLCCs
Blir det en fri kontantstrøm på USD 35 mill/skip, er det bare å regne: USD 85 mill / USD 35 mill = 2,4
Men basert på det Fredly og HUNT har sagt tidligere, blir ikke skipene nedbetalt hurtigere enn over ca 16 år. Den fri kontantstrømmen blir utbetalt som utbytte til aksjonærene.
Ser frem til å få 3-4 kroner i utbytte i 2021. Det bør mangedoble aksjekursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Tar man ut 3-4 kroner skal da kursen gå ned med samme beløp. Men du mener at den vil mangedoble seg pga dette? Gjerne for meg,men akkurat den forstod jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
Krosta
08.01.2020 kl 15:50
6750
Ja, aksjen vil mangedoble seg hvis man får et utbytte på 3-4 kr.
Utbytte på 4 kr når kursen er 5,5 kr tilsvarer en direkteavkastning på i overkant av 70%. Er kursen i 20 kr vil direkteavkastningen være på 20%. Får man utbytte på 4 kr i 2021 skal nok aksjekursen godt over 20 kroner.
Utbytte på 4 kr når kursen er 5,5 kr tilsvarer en direkteavkastning på i overkant av 70%. Er kursen i 20 kr vil direkteavkastningen være på 20%. Får man utbytte på 4 kr i 2021 skal nok aksjekursen godt over 20 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:46
Du må logge inn for å svare
awkward
08.01.2020 kl 15:58
6763
Investor Øystein Stray Spetalen har siden oktober i fjor stått oppført med rundt en million aksjer i Arne Fredlys tankrederi Hunter Group gjennom investeringsselskapet Tycoon Industrier, men denne uken dukker han også opp med en million Hunter-aksjer som eies privat.
Det er ikke kjent når aksjene han eier privat ble kjøpt. Aksjonærlistene viser posisjoner frem til og med onsdag sist uke.
- E24 -
Matmons og Spettet i skjønn disharmoni
Det er ikke kjent når aksjene han eier privat ble kjøpt. Aksjonærlistene viser posisjoner frem til og med onsdag sist uke.
- E24 -
Matmons og Spettet i skjønn disharmoni
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare
awkward
08.01.2020 kl 16:01
6753
Poenget er gjerne at et selskap som er i en posisjon til å utbetale 3-4 kroner i året, ikke kommer til å stå i 5,5 kroner når den tid kommer.
Og det er en sannhet med modifikasjoner det der med at kursen skal gå ned.
Det stemmer godt på selskapene som jevnlig betaler ut utbytte.
Men på selskap som er på vei inn i utbytteposisjon, så er sjelden utbyttet (tilstrekkelig) priset inn i kursen.
Og det er en sannhet med modifikasjoner det der med at kursen skal gå ned.
Det stemmer godt på selskapene som jevnlig betaler ut utbytte.
Men på selskap som er på vei inn i utbytteposisjon, så er sjelden utbyttet (tilstrekkelig) priset inn i kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:36
Du må logge inn for å svare