NEL - rekordresultat

Slettet bruker
NEL 07.11.2019 kl 07:02 11337

NEL: NEL ASA: TREDJE KVARTALT RESULTAT 2019

07:00
(Oslo 7. november 2019) Nel ASA (Nel) rapporterte høye inntekter til hele tiden på kr
148,9 millioner (116,0) i tredje kvartal 2019, i tråd med selskap
utsikter, og en ordrereserve på 575 millioner kroner. Ordrereserven vokste 58%,
sammenlignet med slutten av tredje kvartal 2018, og Nel gjentar det sterke
markedsutsikter.



Nel opplevde nok et travelt kvartal med en 28% topplinjevekst, i tråd med
selskapets utsikter, og et høyt nivå av nye forretningsutviklingsaktiviteter. I
I tillegg fortsatte Nel-teamet å bygge den solide rørledningen med anbud og
prosjekter på tvers av segmenter og geografier. Disse initiativene bidro til
ytterligere et kvarter med å sikre rekordhøye etterslep og sammen med en sterk
markedsutsikter, dette gir et solid grunnlag for 2020 og videre, sier Jon
André Løkke, administrerende direktør i Nel.

Nel rapporterte omsetningen i tredje kvartal 2019 på 148,9 millioner kroner, opp fra
116,0 millioner kroner i tilsvarende kvartal i fjor. Den justerte EBITDA
var -17,9 millioner kroner, justert for engangskostnader og andre oppstartkostnader, og
kontantbeholdningen endte på 651,0 millioner kroner ved utgangen av tredje kvartal.

Kvartalet var preget av ikke bare utviklingen innen industri
og kraftige bruksområder, men også av den høye interessen for hydrogenelektrisk
løsninger. Et eksempel er Korea med sitt nasjonale mål på over 300
hydrogenstasjoner innen 2022. Vi blir oppmuntret av å ha mottatt totalt ti
innkjøpsordrer så langt i 2019, sier Løkke.

Den rapporterte EBIT var -48,4 millioner kroner (-66,3) og etterslepet økte til 575 kroner
millioner, opp 58% sammenlignet med slutten av tredje kvartal i 2018, slik Nel er
posisjonert til å dra fordel av markeder med høy aktivitet og vekstmoment.
I løpet av tredje kvartal kunngjorde Nel en innkjøpsordre for to H2Station
hydrogendrivstoffstasjoner fra HyNet, et eget formål som ble opprettet for å
etablere 100 hydrogendrivstoffstasjoner i Korea innen 2022.



Bilindustrien har alle øyne på den hydrogenelektriske utviklingen, var
forventet sterk vekst i brenselcelleelektriske kjøretøyer vil gnistre
utvidelse av drivstoffstasjonsnettverk i viktige markeder som Korea, Japan, USA
og Kina. Ledende bilprodusenter avduket store nye hydrogeninitiativer kl
messene i Frankfurt og Tokyo og flere modeller forventes fra 2020
og utover. Nel er godt posisjonert for å utnytte disse mulighetene ved å være det
teknologien som går foran med sikkerhet i verdensklasse, kostnadsledelse og
global tilstedeværelse.



Nel arrangerer en presentasjon kl. 08.00 på Hotel Continental i Oslo den
7. november 2019. En live webcast av samtalen vil også være tilgjengelig på
selskapets nettsted, www.nelhydrogen.com/webcast, og på
https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98164395.



Rapporten og presentasjonen for tredje kvartal 2019 er vedlagt og tilgjengelig
gjennom www.newsweb.no (Ticker: NEL) og www.nelhydrogen.com
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 22:13 2432

NEL-sjef Jon André Løkke: – Vi må tenke større
Hydrogenselskapet NEL planlegger å tidoble produksjonskapasiteten på Herøya til neste år. – Det er ikke sikkert det er nok, sier konsernsjef Jon André Løkke.

STERK VEKST: NEL-sjef Jon André Løkke satte i tredje kvartal ny rekord for både inntekter og ordrereserve.
FOTO: EIVIND YGGESETH
INDUSTRI

ANNONSE
SIGURD SVEEN
Publ. 17:12 - 7.11.19
– Vi har innsett at vi må tenke stort siden vi ser at etterspørselen øker, sa konsernsjef Jon André Løkke i NEL på torsdagens kvartalspresentasjon.

Hydrogenselskapet er en av mange aktører som jobber for å få til det grønne skiftet. Gjennom sitt samarbeid med den amerikanske lastebilprodusenten Nikola Motor, har selskapet allerede på plass en avtale som på sikt kan gjøre tungtransporten renere.

Avtalen med Nikola gjorde at NEL i fjor sommer besluttet å tidoble produksjonskapasiteten av elektrolysører, som brukes til å produsere hydrogen, på Notodden. Ett år senere ble ekspansjonsplanene flyttet fra Notodden til Herøya.

Begrunnelsen for å flytte viser seg å være at en tidobling av produksjonskapasiteten kanskje ikke er nok.

– Opprinnelig så vi for oss en kapasitet på 360 megawatt. Vi ser fortsatt for oss at den første linjen på Herøya skal ha en slik kapasitet, men der har vi også plass til to produksjonslinjer til. Det hadde vi ikke på Notodden. Vi var redde for at vi raskt ville stange hodet i taket hvis vi hadde blitt værende på Notodden, sier Løkke.

Flere store prosjekter

Det er lettere å flytte nå som vi er små, enn når vi er blitt halvstore
Jon André Løkke, NEL
NEL-sjefen sier at selskapet nå snakker med flere aktører som har prosjekter gående med en planlagt produksjonskapasitet i 100-megawattklassen.


ANNONSE
– Dette er ikke prosjekter som blir realisert umiddelbart, men til forskjell fra for ett år siden, da vi tenkte at Notodden var mer enn stort nok, ser vi nå at vi fort kan komme i en situasjon hvor vi er nødt til å ta beslutning om å øke kapasiteten med en eller to linjer til, sier han, og legger til:

– Det er lettere å flytte nå som vi er små, enn når vi er blitt halvstore.

Den første produksjonslinjen på Herøya skal etter planen stå klar i løpet av neste år.

– I hvilke segmenter ser dere økt etterspørsel?

– Det er først og fremst fra ulike industri- og energiselskaper, og ikke innen transport. Der har vi Nikola som foreløpig er et enestående eksempel med tanke på størrelse, sier Løkke.

NEL

(Mill. kr) 3. kv./19 3. kv./18
Driftsinntekter 149
114
Driftsresultat −48 −66
Resultat før skatt −34 −67
Resultat etter skatt −32 −65
Rekordhøy omsetning

I tredje kvartal hadde NEL rekordhøye inntekter på 149 millioner kroner, tilsvarende en vekst på 28 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Selskapets kostnader er imidlertid langt høyere, slik at driftsresultatet før av- og nedskrivninger endte på minus 29 millioner.

Ordrereserven ved utgangen av september var på 575 millioner kroner, som også er rekordhøyt.

– Vi er godt fornøyd med kvartalet. Vi har sagt at omsetning i andre halvår skulle øke, og det har vi fått til, sier NEL-sjefen.

Når selskapet skal gå i pluss, vil konsernsjefen imidlertid ikke si noe om.

– Vårt mål har ikke vært å sette opp et selskap som tjener penger fra dag én. Da hadde vi gått glipp av fremtidige forretningsmuligheter, og andre selskaper ville overtatt vår ledende posisjon. Det er viktig at vi fortsetter å utvikle selskapet.

Godt mottatt

Det skjer gjennom tre spor, ifølge Løkke: Øke produksjonskapasiteten, satse i nye markeder og drive med teknologiutvikling.

– Da vi tok beslutningen om å utvide produksjonen på Herøya utsatte vi punktet for når vi kan gå i pluss med 12 måneder. Det betyr ikke at en slik investering er feil. Slike ekspansjoner koster selvfølgelig penger, men det er viktig for at vi skal beholde vår ledende posisjon.

Ved utgangen av tredje kvartal hadde selskapet 651 millioner kroner stående i banken.

Torsdag ettermiddag var NEL-aksjen opp 2,4 prosent til 8,28 kroner. Hittil i år er aksjen opp nesten 80 prosent, til tross for at aksjen fikk en knekk etter at fyllestasjonen på Kjørbo i Sandvika eksploderte 10. juni. Aksjen ble på sitt laveste handlet til 4,27 kroner to dager etter eksplosjonen.


NEL-sjef Jon André Løkke: – Vi må tenke større
Hydrogenselskapet NEL planlegger å tidoble produksjonskapasiteten på Herøya til neste år. – Det er ikke sikkert det er nok, sier konsernsjef Jon André Løkke.

STERK VEKST: NEL-sjef Jon André Løkke satte i tredje kvartal ny rekord for både inntekter og ordrereserve.
FOTO: EIVIND YGGESETH
INDUSTRI

ANNONSE
SIGURD SVEEN
Publ. 17:12 - 7.11.19
– Vi har innsett at vi må tenke stort siden vi ser at etterspørselen øker, sa konsernsjef Jon André Løkke i NEL på torsdagens kvartalspresentasjon.

Hydrogenselskapet er en av mange aktører som jobber for å få til det grønne skiftet. Gjennom sitt samarbeid med den amerikanske lastebilprodusenten Nikola Motor, har selskapet allerede på plass en avtale som på sikt kan gjøre tungtransporten renere.

Avtalen med Nikola gjorde at NEL i fjor sommer besluttet å tidoble produksjonskapasiteten av elektrolysører, som brukes til å produsere hydrogen, på Notodden. Ett år senere ble ekspansjonsplanene flyttet fra Notodden til Herøya.

Begrunnelsen for å flytte viser seg å være at en tidobling av produksjonskapasiteten kanskje ikke er nok.

– Opprinnelig så vi for oss en kapasitet på 360 megawatt. Vi ser fortsatt for oss at den første linjen på Herøya skal ha en slik kapasitet, men der har vi også plass til to produksjonslinjer til. Det hadde vi ikke på Notodden. Vi var redde for at vi raskt ville stange hodet i taket hvis vi hadde blitt værende på Notodden, sier Løkke.

Flere store prosjekter

Det er lettere å flytte nå som vi er små, enn når vi er blitt halvstore
Jon André Løkke, NEL
NEL-sjefen sier at selskapet nå snakker med flere aktører som har prosjekter gående med en planlagt produksjonskapasitet i 100-megawattklassen.


ANNONSE
– Dette er ikke prosjekter som blir realisert umiddelbart, men til forskjell fra for ett år siden, da vi tenkte at Notodden var mer enn stort nok, ser vi nå at vi fort kan komme i en situasjon hvor vi er nødt til å ta beslutning om å øke kapasiteten med en eller to linjer til, sier han, og legger til:

– Det er lettere å flytte nå som vi er små, enn når vi er blitt halvstore.

Den første produksjonslinjen på Herøya skal etter planen stå klar i løpet av neste år.

– I hvilke segmenter ser dere økt etterspørsel?

– Det er først og fremst fra ulike industri- og energiselskaper, og ikke innen transport. Der har vi Nikola som foreløpig er et enestående eksempel med tanke på størrelse, sier Løkke.

NEL

(Mill. kr) 3. kv./19 3. kv./18
Driftsinntekter 149
114
Driftsresultat −48 −66
Resultat før skatt −34 −67
Resultat etter skatt −32 −65
Rekordhøy omsetning

I tredje kvartal hadde NEL rekordhøye inntekter på 149 millioner kroner, tilsvarende en vekst på 28 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Selskapets kostnader er imidlertid langt høyere, slik at driftsresultatet før av- og nedskrivninger endte på minus 29 millioner.

Ordrereserven ved utgangen av september var på 575 millioner kroner, som også er rekordhøyt.

– Vi er godt fornøyd med kvartalet. Vi har sagt at omsetning i andre halvår skulle øke, og det har vi fått til, sier NEL-sjefen.

Når selskapet skal gå i pluss, vil konsernsjefen imidlertid ikke si noe om.

– Vårt mål har ikke vært å sette opp et selskap som tjener penger fra dag én. Da hadde vi gått glipp av fremtidige forretningsmuligheter, og andre selskaper ville overtatt vår ledende posisjon. Det er viktig at vi fortsetter å utvikle selskapet.

Godt mottatt

Det skjer gjennom tre spor, ifølge Løkke: Øke produksjonskapasiteten, satse i nye markeder og drive med teknologiutvikling.

– Da vi tok beslutningen om å utvide produksjonen på Herøya utsatte vi punktet for når vi kan gå i pluss med 12 måneder. Det betyr ikke at en slik investering er feil. Slike ekspansjoner koster selvfølgelig penger, men det er viktig for at vi skal beholde vår ledende posisjon.

Ved utgangen av tredje kvartal hadde selskapet 651 millioner kroner stående i banken.

Torsdag ettermiddag var NEL-aksjen opp 2,4 prosent til 8,28 kroner. Hittil i år er aksjen opp nesten 80 prosent, til tross for at aksjen fikk en knekk etter at fyllestasjonen på Kjørbo i Sandvika eksploderte 10. juni. Aksjen ble på sitt laveste handlet til 4,27 kroner to dager etter eksplosjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 18:14 2793

Ok 1927. Ska huska det, samma år som volvo. Tusen takk
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Admoff
07.11.2019 kl 17:49 2906

Nel 1928,🤔 skjerpings XYZ. Du farer jevnlig med upresise påstander.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 17:42 2935

Nei, sedan 1891 har de hållt på, de er unika då de levert vinst hvert år.

Nikola har vart igång sen 2015 eller? Vinat kan vi se långt efter.

Også nel då, slitvargen som levert tapp hvert år sen atarten 1928.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 12:27 3150

https://e24.no/boers-og-finans/i/JoXLRX/boersprofil-nels-neste-kjempemarked-kan-vaere-i-ferd-med-aa-vaakne

GRØNN TEKNOLOGI
Børsprofil: Nels neste kjempemarked kan være i ferd med å våkne
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 12:13 3224

Takk - her er resultatet fra tur-filosoferingen:
Det er to måter å se en aksjeverdi på, og begge er likverdige. (1) Glasset er halvfullt. Vanlige aksjonærer som kjøper/slger vanlige aksjer, evt intrumenter me bull-gearing. (2) Glasset er halvtomt. Litt mer uvanlig, men stdig mer utbredt: shorting og/eller instrumenter med bear-gearing.
Jeg har aldri lagt skjul på at jeg i perioder det siste året har vært av kategori 2, eller sittet på sidelinjen. Den gang kursen var lavere enn nåværende hot air-ballong, var jeg ofte innom både 1 og 2. Med andre ord, jeg må vel regne meg som trader.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Framtia
07.11.2019 kl 11:50 3308

Gå deg en laaaaang tur, så får hjernecellen din litt O2 påfyll...Du og dine likesinnede er fan ikke sanne! Vi som er aksjonærer i Nel vet akkurat hva tallene sier og hva vi kan forvente! Det siste er det dere overhode ikke forstår! Nel blir gull og vi får se hvem som ler sist...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 11:36 3378

Xyz er nok ikke menneske.
Ingen ting henger på greip.
Blir litt som Bank-ID på mobilen hvor du får to ord som ikke henger i hop.....
Tipper det bare er en BOT som er programmert til å spy ut random preik.

Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Keirax
07.11.2019 kl 11:20 3439

Bare 12 milliarder USD i «preorders» holder en stund vil jeg tro, selv i USA, og selv om noen muligens trekker seg underveis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Ajax1
07.11.2019 kl 10:17 3613

Bsci, jeg synes det er fint at du prøver å sette ting i perspektiv ovenfor disse notoriske negative skribenter angående NEL som InvestorXYZ og pheks osv.
Men det er nytteløst dessverre 😥 Det er en kjensgjerning at det finnes mennesker som har stor tilfredstillelse av å være en pest og plage for andre. De har funnet seg et hjem på disse NEL tråder på HO.

Dagens resultat fremleggelse tilsier at break-even point vil skje tidligere enn jeg har trodd. Jeg trodde at break-even ville komme i et av Q fremleggelse i 2022, men dagens tall tilsier at det kan skje allerede i 2020. Emisjon er også lenger frem i tid, om det i det hele tatt blir nødvendig med solide NOK 651 millioner i kontantbeholdning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 10:16 3622

Ha ha, du vil heller leke med likesinnede og ikke bli forstyrret i egen drømmevrden. Greit for meg, men jeg setter faktisk pris på synspunkter fra begge sider. Hvorfor skal vi ellers ha et diskusjonsforum?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Furuen
07.11.2019 kl 10:12 3661

Takk for at du forteller oss uvitende om alt du filosoferer over i sofaen.
Nå har jeg filosofert meg til at jeg blokkerer deg, så jeg slipper å lese denne surmulingen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 10:09 3679

Kjære menighet, snu dere et øyeblikk bort fra ønsketenkninger til realiteter. Rapporten idag bekrefter at Hot air-bllongen kjølner, og den vil kjølne ned mot gammelt nivå så lenge selskapet fortsatt må reddes av de tradisjonelle sektorene. I mellomtiden taper NEL penger så det griner på de nye sektorene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Furuen
07.11.2019 kl 10:01 3727

Svinger selvfølgelig litt opp og ned i dag.
Gevinstsikring, «sell on news» osv.
Hva tror dere skjer når neste ordre meldes?
Ha tro på hva dere investerer i. Framtida er foran oss!

ALLE HUJA! Eller var det HALLELUJA?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 09:58 5500

Tror jeg treffer bra, den ender ned. Lavt volum til NEL kvartalsrapport å være, tipper under 8 ved stenging.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:57 5515

... og NEL har tydeligvis ikke noe konkret nytt idag heller...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 09:47 5604

InvestorXYZ
Du glemmer å fortelle at Scania i disse dager sier opp ansatte pga lavere ordreinngang. Dessuten har Scania luktet på drivlinje basert på hydrogen ved en leveranse på 4 lastebiler til norske Asko.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:35 5717

Mitt poeng er at Nye NEL skrubber skikkelig nå, enten man ser kortsiktig eller langsiktig på forvenninger om inntjening på dette. NEL må komme videre fra nåværende "avtaler", som vel alle er av "hvis..." kategorien (kjøpers forbehold). Stille på nythetsfronten de siste månedene...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
suspekt
07.11.2019 kl 09:26 5828

De fleste kjøper aksjer på forventninger om hva fremtiden bringer, underskudd i dag er skattefradrag ved neste kvartal.
Nel har mye å gå på her, kan fortsatt drive med underskudd en god stund før de store overskuddene kommer om 1-2 år. Minus er at det ikke er utbytter, men de aller fleste har hatt en pen kursstigning. Tipper overskudd kommer i 2020!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 09:15 5957

Med Nye NEL i ventemodus (ovenfor) så spørs det hvordan det går met hot air-ballongen aksjekursen, som jo er basert primært om forventningr nå innfris om Nye NEL.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 09:10 6013

Så Scania hadde 50000 fra første år og i alle år siden.
Tenk deg litt om.
Microsoft, Apple, Tesla og alle andre må jo begynne et sted og med rett ide går ingen konkurs, men de trenger investorer som kan bidra økonomisk.
Skal ikke sammenligne Nikola med de her nevnte. Det er mer for å illustrere at alle har sin begynnelse og med Nikola må det vil sies og være en relativ grei utvikling på 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
40something
07.11.2019 kl 08:58 6117

Må ikke trade gate bruke begrunnelse utfra fundamentale forståelser for å lage sine diagrammer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:53 6187

Nikola er konkurs hurtig med så lav produksjon
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 08:53 6199

"Gamle" NEL (industri) gir omsetningsøkningen, mens de ekstraodinære utgiftne etter Sandvikasmellen i Q2 reduserer underskuddet noe dette kvartalet. Men det er tydelig at mye av Nye NEL er i ventemodus, for å si det forsiktig...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:40 6392

Tradegate legger føringen opp opp opp
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 08:26 6574

Nikola Motor Company ble startet i 2014 til orientering.
Med 14000 biler vil de om 3,5 år potensielt være på høyde med Scania (Sansynligvis raskere, ettersom de samtidig tar markedsandeler fra Scania).
Dvs de bruker 3,5 år på det Scania bruker 100 -110 år på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 08:25 6613

CNH/ IVECO Gjør forberedelser for Nikola Tre i europa gjennom en investering på 250m USD til Nikola Motor company. Flyten i denne q3 presentasjonen så langt er bare helt fantastisk.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 08:24 6649

Nikola klarer ikke å levere ihht intensjonen i ordrene, de har sånn sett ingen ordre. De er inngått på den måten at kunden må oppleve kostnadsreduksjon for evt å være bundet av kontrakten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Bsci
07.11.2019 kl 08:19 6744

Siden du stiller spørsmålet.
Hva synes du selv ? Scania har holdt på med Lastebiler siden 1911. Og Nikola ?



Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
pheks
07.11.2019 kl 08:11 6888

Ja, bare luft. Sett 2 ganger siste halvår hva som skjer når investorene kommer på at regningen/markedsverdien må betales.
#T5PC
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 08:08 6965

Norge er "unntaket" fordi vi er eneste marked som har kommet skikkelig ut av startgropa. Så får vi se når årene går hvordan det går andre steder. Hydrogen som nisje på langtransport - kan være hvis batteriene ikke kommer i nye versoner som dt sr ut til (lttere, bedr kapsitet, andre råvarr for produksjon, osv).
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Keirax
07.11.2019 kl 07:59 7138

Ren batteridrift på alt av transport går ganske enkelt ikke opp. Hverken i form av råvarebehov til batterier, egenvekt på flere tonn for å drifte tungtransport eller kapasitet på strømnettet verden over. Kanskje med Norge som et lite unntsk. Selv Tyskland har ikke kapasitet til å lade alle transportmidler i løpet av døgnet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Pentagon
07.11.2019 kl 07:59 7155

Sparebank1 gjentar sin kjøpsanbefaling på kr 10-, i dag. Er også sikker på at vi skal godt opp i dag. Tenk når nye kontrakter snart blir meldt. Pentagon
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
rogneveien
07.11.2019 kl 07:53 7267

Kursen ender IKKE ned i dag.

Løkke til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
40something
07.11.2019 kl 07:51 7312

I en reell verden skal et selskap leverere + tall for å kunne bruke ord som rekordresultat. mens her brukes det som en beskrivelse av å levere det laveste tapet 1 kvartal. Retningen er jo riktig. Ordrereserve på drøye 500 mil spiller liten rolle med så mange utstedte aksjer. Det blir nok majoriteten av aksjeeierne som må betale hvis noen få skal plukke gevinst på mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:51 7330

InvestorKlovn, er perfekt kallenavn for deg. ^
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 07:47 7430

Merkelig stille ut over svada i rapporten om de segmentene NEL har lagt sterkest fokus på for ny vekst, tungtransport og til nå, personbilsgmsegmentet som vel all Ser er dødt).
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2019 kl 07:44 7535

Er ikke nikolas ordereserve på 14000 lastbilar veldig dålig? Scania bygger 50000 lastbilar om året. De kan alltså blåsa av nikolas produktion på 3 månader og sen er det ferdig. Frågan er om det er lönt med utvecklingskostnaden på en sån liten nisch-produkt, dessutom delat på tre serier.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare