Dagens FA. Nel kan stige 50%, mener Norne Securites

Slettet bruker
NEL 09.11.2019 kl 11:55 9964

Utdrag fra Finansavisen.
En het oppkjøpskandidat
Norne Securities verdsetter Nel til 11,95 kroner per aksje, tilsvarende om lag 14,6 milliarder kroner. Molnes & co tror at riktig pris på hydrogenselskapet er nesten 50 prosent høyere enn det Jensen mener er den største boblen-prisingen på Oslo Børs. Norne-analytikeren fremhever at Nel er den fremste leverandøren i bransjen.
«Nel er det eneste selskapet i verden som har erfaring med produksjon av utstyr og drift for storskalaproduksjon av hydrogen. Selskapet som var nærmest Nel var kanadiske Hydrogenics som tidligere i år ble kjøpt opp av den største uavhengige dieselmotor-produsenten i verden, amerikanske Cummins.»
At det er tyskere som skjuler seg bak nominee-kontoen til Clearstream er kanskje ikke en stor overraskelse. De store bilprodusentene, med Daimler, BMW og Volkswagen i spissen, er i en omstillingsfase – bort fra fossilt – til mer klimanøytrale alternativer. Det medfører også at underleverandørene må omstille seg og investere både i batteriproduksjon og utstyr som kan produsere grønn hydrogen fra vind og sol. Molnes er tydelig på at det ikke er private investorer som skjuler seg bak Clearstream.
Les her: https://finansavisen.no/nyheter/transport/2019/11/09/7471082/nel-den-storste-boblen-pa-oslo-bors-eller-en-het-oppkjopskandidat
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 12:07 7933

T C Jensen i DN:
NEL fikk en all-time high omsetning på 149 mill i Q3. Annualisert blir det 596 mill. Selskapet har aldri tjent penger så P/E funker dårlig. Vi må ty til tullemultiplen Price/Sales, som med en mcap på 10,2 mrd gir en P/S på 17. Større boble finnes ikke på Oslo Børs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 12:08 7923

Hehe... Skal vi tippe at norske nettløker dytter denne opp 20% på mandag?! Ikke vet jeg, men artige tanker fra Molnes...
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Admoff
09.11.2019 kl 13:02 7802

Stod det noe mer i innlegget pheks? Hvorfor bruker du tid på å klippe ut 1/10 del av linken. 🤔?
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 16:05 7450

Ja 20% opp på mandag kan skje, da trenger vi en børsmelding. Det ligger nå fete vibber i luften... noe som tilsier et kraftig dyttt oppover for Nel på mandag. Nel er nå en folkeaksje. Jeg tjente grovt med penger da Opticom gikk villt og hemningsløst fra kr 40 til kr 2.500 i kurs. Den samme ketchupeffekten nå ankomme kan komme i Nel. Men selskapene skal overhode ikke sammenlignes, da Nel bygger opp en grønn fornybar industri gigant, med 13 doblet produksjon fremover, og nå med en halv milliard i cash i banken. Samt en gigantisk ordrereserve på kr 570.000.000. Nel er super strong. Og en heks er alltid en heks 🤣🤣 Nye kontrakter og fete børsmeldinger sender kursen rett opp. Dagens positive og gårsdagens positive Finansavisen omtale av selskapet vil og løfte kursen godt på mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 16:10 7405

Kan, hvisom, dersom, mulig....


Men ikke sannsynlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 16:10 7416

Jeg er helt enig med deg Tigern, NEL er dagens Opticom og allerede folkeaksje nr1. Det må bety at effektene du snakker om har inntruffet og at aksjen skal nulles slik som Opticom/Thin?
#T5PC
Redigert 21.01.2021 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 17:02 7542

Mr. Burns. Jeg støtter ditt innlegg 100%. Nel dyttes opp +20% på mandag - det kan skje.
Og sannhenten er at en heks er en heks. En heks liker å fly en tur på kosteskaftet sitt. Jeg har sett hun heksa i Donald Duck. Problemet var ofte kosten "svikta" på flyturer og heksa tryna ned på et tak,ramle igjennom taket og foslo seg noe inni granskauen hver gang. Det er ikke lett å fly, når kosteskaftet svikter. Den tiden var hun også en hjemmeværende heks som er ikke noen aksjonær. Hun hadde bare råd til et kosteskaft som beklageligvis ikke fungerte som forventet. En Tiger spiser hekser til frokost samtidig som jeg ler at det er litt opp til kr 2.400,- pr Nel aksje. Men det ville jo vært utrolig hyggelig. Da har jeg tjent 10-15 feriehus på Marbella. I dag har jeg bare tjent et feriehus på Marbella. Kun i Nel aksjen. Men det er jo nå det starter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 17:40 7413

Du argumenterer med at kursen skal opp som følge av at uinformerte kjøpere skal skape et kjøpspress. Du er jo helt borte vekk!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 18:04 7356

Jeg har tjent kr 2.5 millioner på Nel. Du har et defekt kosteskaft. Det er forskjellen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 18:14 7303

Det har du fortalt bokstavelig talt hundrevis av ganger allerede. Du fikk syv rette i lotto og ender som Lotto millionærer flest blakk med gjeld.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Nikko
09.11.2019 kl 18:58 7185

Du må jo lide av noe, du som bruker en lørdags eftan på å være her på forumet og skrive skit om et selskap som du ikke har aksjer i.
Ta kosteskaft fatt og dra tilbake til Bloksberg der du kan menge deg med likesinnede.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 19:10 7134

Realisme er grusomme greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Nikko
09.11.2019 kl 19:20 7098

Forumklovn 🤡
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 19:54 6996

🤡 er det utvilsomt du som er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 21:09 6766

Etter at Løkke lærte oss på Q3 fremleggelsen at:
På EL biler koster et batteri ca 13.500 euro og på en EL hydrogenbil koster et lite batteri , celler og tank ca 4.000euro.
Altså vil EL bilen koste 9.000euro mer en Hydrogenbilen og når vi vet at prisen på hydrogen kommer til å gå kraftig ned og blir billigere PR km enn rene ELbiler er det ingen tvil om at Hydrogenbiler vinner i det lange løp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 22:09 6567

Nå koster vel brenselcellen og dertil utstyr noe også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2019 kl 22:35 6504

At du gidder?
Enten tjener du penger på bobla eller så bruker du vel tida på no annet?
Opticom?
Seriøst?
Litt uvitende kan man nok si du er.
Kjøp Donald!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
09.11.2019 kl 23:05 6421

Du skjønner svært lite ser det ut som! Ja, nel er høyt priset dersom du legger dagens tall til grunn! De som derimot evner å se litt inn i glasskula, vil på dagens kursnivåer komme seg inn 100% billigere, minst! Man må bestandig prise inn potensialet i en bedrift minimum 12 måneder fram i tid, noe svært få forstår i et svært kortsiktig game...
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
M-invest
10.11.2019 kl 00:05 6285

Ja å hvor er NEL om 12 mnd? Full drift på Herøya med en elektrolyseproduksjon på 1GW? Å evne å se inn i glasskula er en ting, men noe alle dere hardcore nellikere ikke klarer å se er hvor lang tid ting tar. Dere skriver jo i romtid, som om alt er på plass. Ser jeg 1 post til med "Idag kommer nyheten fra Nikola, fest setebeltene!" så spyr jeg... Har ingenting imot Nel, er selv ganske positiv til selskapet. Men det er 3-5 stk nervøse neloholikere med mere penger i Nel enn de kan tape, som spyr så mye galle på dette forumet at den hausingen har motsatt virking på alle andre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 00:17 6244

Forstår at man må være litt edruelig i dette caset, men jeg ser ingen øyeblikkelig nedside i Nel....Noen humper på veien mot noe større blir det alltid, men i sum virker Nel å være en god investering! Fram i tid vil ser jeg heller ingen begrensninger, sett at markedet tar til seg produktene som forutsett...Tidsperspektivet til de fleste er kortere enn mitt, noe som gjør min investering i Nel ganske avslappende...Jeg har vært med fra 2015...5,86kr og ned til1,67kroner...Opp til 9,77kr og ned til 4,27 kr...Nå står Nel i 8,46kr og jeg vet ikke hvor markedet ønsker Nel på kort sikt, men jeg er sikker på at Nel ila to år er 2-3 ganger høyere priset enn i dag😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
10.11.2019 kl 00:35 6195

Ja potensialet er stort, opp og nedturer har det vært det vet jeg alt om. Er selv ute av aksjen. Men noen nedturer kan også komme og da er det greit å kunne benytte sjansen igjen. Syns disse nivåene er for høye nå.. men lykke til dere som er inne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
optimist68
10.11.2019 kl 00:38 6181

Den som intet våger intet vinner
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 01:25 6100

I hovedsak forstår jeg innlegget ditt. Forstår også at det er problematisk å gjøre store investeringer i et selskap som er priset såpass høyt....Har en post på 100 000kr som ennå må forsvares etter eksplosjonen...Næmer seg break even der også! Dette var en investering jeg var ukomfy med på tidspunktet, men hvem kunne forutse en eksplosjon!?...Så blindt på støtten på 8,70kr nivå etter 9,77kr topp og anså 8,56 som et forsvarlig kjøp...Vi er ikke helt der ennå, selv om nivået er testet 2 ganger allerede....
Jeg anser også dette siste kjøpet som historie, da jeg har større ambisjoner for Nel...Pr nå har jeg snitt på ca 3, 34kr og må si meg forbøyd foreløpig...Vi har såvidt begynt i mine øyne, selv med skeptiker brillene på😅
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2019 kl 02:03 6040

farfar ........ batteri, fuel cell og H2 tank koster 4.000 auro.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Admoff
10.11.2019 kl 09:26 5713

Aha, du logge deg inn på Twitter. Trodde utdraget lå enkelt å greit i linken😉. ja ja, du får holde på pheks men usikker på hva du har igjen for arbeidet ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Kantarell
10.11.2019 kl 09:36 5680

Hva tenker du kursen blir på mandag pheks?
Solgte meg unna på 8.3..
Men kjøper gjerne noe ekstra lodd om prisen er riktig ;)

Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2019 kl 10:03 5598

Han på det defekte kosteskaftet er i Blokksberg. 🤣🤣Kursen starter vel på 8,55 mandag morgen. Tror løftet kommer. Det tekniske bildet er potent. Et brudd på 8,50 indikerer en solid oppgang fremover. Jeg tør ikke være ute av selskapet nå. Meldinger og fete kontrakter kan ankomme i bolker. 18 triggere står i kø for å løfte Nel til himmels.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
10.11.2019 kl 10:40 5496

Hva kursen åpner og stenger som på mandag er det bare Tigern som vet. Aksjekursen har steget for mye uten at selskapet har fått til noe, drevet av spekulasjon slik Tigern beskriver. Det som er verst med NEL i mine øyne er at det er ingenting annet enn en gigantkontrakt ala Nikola som kan redde selskapet fra å smuldre opp. Jeg liker vekstselskaper veldig godt, men da ser jeg alltid mer enn ett scenario som kan levere suksess.

Selskaper som ønsket å stå i spissen for en revolusjon finnes det tusenvis av på historiens søppeldynge. De som lyktes vet vi alle navnene på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
M-invest
10.11.2019 kl 10:44 5481

Nei det med eksplosjonen er jo bare maks uflaks, men greit noe slikt skjer menst det fortsatt bare er 2 stasjoner i Norge. Tenkt om det hadde ekspodert når evt hydrogen har hatt like mange stasjoner som elbilladere, samt like mange brukere? Sterkt at du fortsatt sitter på aksjene, å flott at den kom seg etter den uheldige episoden. Et snitt på 3,34 er jo meget hyggelig, mildt sakt. Men om du tar på deg skeptiker brillene, å ser på q3 2017 versus q3 2019? Det er jo nesten ikke noe som skiller tallene. q3 2017 med 112 mill inn samt ordrereserver på 440 mill vs 2019 med 148mill inn og 575 i ordrereserver. Fortsetter det i denne takten så er det 100 andre selskap som vil spise opp markedet før Nel, tenker jeg. Pluss at jeg synest det har vært stille fra Nel den siste tiden, litt for stille.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2019 kl 11:12 5397

Jag tycker det låter for lite med 4000 euro. Vet ej om han menade i massproduktion.

Vedlikehold osv tror jeg blir dyrare på fuelcell en batteri.

Huyundai börjar få upp farten enligt https://www.autocar.co.uk/car-news/features/full-gas-6-weeks-hydrogen-powered-car

Men om det räcker vet jag ej. Nu har de köpt 10% av impact coatings og behöver nog beställa 5-20 beläggningsmaskiner därifrån för att klara sina planer.

Huyundai/kia er intressant att följa då de har kraft att satsa både på batteri og h2, så får kunderna välja. Lite detsamma vi ser med nikola.

Fast när man läser artikeln att de måste åka båt england frankrike för att h2-bilar er förbjudet i eurotunnel. Då blur man orolig om detta med h2 någonsin ska fungera. Förbifart stockholm tex blur 25 km tunnel. Blir h2-bilar förbjudet där med?
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 12:45 5194

Bra Tiger'n er litt fremsynt, når så mange ikke har den evnen! Det er en liten sjanse å gå inn i Nel tidlig, men gevinsten blir desto større...Jeg har en lang horisont, noe som foreløpig har vært gull...5. april 2018 kjøpte jeg Nel til 2,68kr etter at Nel forkastet H2V avtalen...Da var det mange som ville ut og dette ble min beste enkeltinngang...Kjøpte 10 øre før bunnen ble nådd på 2,58kr...Etter denne episoden har kursen og omsetningen vært stigende...og CB har akkumulert snart 32% av Nel. Om noen år leverer Nel overskudd og har milliardomsetning, da er dagens kurs historie viss alt går etter plan.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
pheks
10.11.2019 kl 12:51 5168

Det er bra! Har selv mer tro på å treffe bunn enn topp. På toppen er det alltid masse gamblere som skal spinne ruletthjulet igjen og igjen.

Hva er det du ser som kan ta NEL fra lav omsetning og underskudd til milliardomsetning og overskudd?
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
kentove
10.11.2019 kl 13:14 5100

for min del er det 40% kostnadskutt etter oppgradering, og ca 40% nye prosent i nedgang på priser når de har fullt utbygget, bilindustrien selv sier 24% h2, 23% el-bil som blir fasit de neste 5 år, stålindustrien som står for 10% av utslippene kan ordnes, gjødsel, og på sikt vil nok rotolyzeren komme til privat bruk, de valgte å gå for store elektrolysører fremfor rotolyzeren pga det var større elektrolysører markedet ønsket.. energimarkedet er enormt, og h2 kommer til å få en solid porsjon av dette markedet, vannkraftverk i norge kan levere mye mer kraft enn idag hvis man lager h2 av overskuddsstrømmen... denne og sso er pensjonen min, hunt og andre aksjer er mer for kortsiktig gevinst og utbytte for min del, men h2 blir verdt sinnsyke penger fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 13:22 5071

Nikola er en sak som har tatt mye oppmerksomhet, men jeg ser stor oppside på storskala H2 produksjon til industri, gjødsel og i hovedsak P2X segmenter...Engie oppfatter jeg som aggressive her og kommer til å pøse penger inn Nel produkter...De antydet min. 1GW innen 2025...De sa tom. at dette må skje i god tid før 2025, for å innfri Parisavtalen! Her kommer det noe, sier magefølelsen...Engie har en god tone med Nel og samarbeider allerede med dem(Nel/Yara/Engie)
Mange oppfatter at Nel satser alt på en hest(Nikola), men dette er overhode ikke tilfelle! De har ambisjoner langt ut over dette er min klare oppfatning, noe som er svært tiltalende. H2 produksjon i storskala er i tillegg en absolutt nødvendighet, for å lagre kraftoverskudd i framtiden, dersom man skal slippe å bygge ut kapasitet kun for å ta toppene...Dette er dårlig økonomi! Energisystemer må optimaliseres snarest!
Dette blir gull😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Keirax
10.11.2019 kl 13:41 5018

Støtter deg på det, Framtia. Både Yara-samarbeidet og hydrogen i stålindustrien er hver seg potensielt mye større enn Nikola, men Nikola er jo pr. nå nærmest i tid når det gjelder produksjonsetting. Løkke sa forresten i en tidligere presentasjon at bruk av hydrogen til produksjon av stål alene hadde et potensielt marked på over 1000 mrd. USD så er det jo bare å leke seg med tall om NEL skulle få bare noen prosenter av dette markedet. Selv promilleandeler vil gi godt med klingende mynt 😊
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2019 kl 13:53 4973

JA dette er ved masseproduksjon og dit kommer vi fort.

Så fortsatt blir regnestykket slik ved massproduksjon av hydrogen elektriske biler:

Rene batteribiler batteri 13.500 euro og

hydrogen elekstriske biler : batteri, fuel cell & H2 tank 4.000 euro ALTSÅ

en batteribil er i utgangspunktet 9.500 euro dyrere å produsere ved massproduksjon eller 95.848,00 kroner
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare
kaliber
10.11.2019 kl 14:15 4912

"pheks" Du hadde sikkert vært negativ til oppfinnelsen av hjulet også,dersom du hadde levd for 5500 år siden!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57 Du må logge inn for å svare