Dagens FA. Nel kan stige 50%, mener Norne Securites
Utdrag fra Finansavisen.
En het oppkjøpskandidat
Norne Securities verdsetter Nel til 11,95 kroner per aksje, tilsvarende om lag 14,6 milliarder kroner. Molnes & co tror at riktig pris på hydrogenselskapet er nesten 50 prosent høyere enn det Jensen mener er den største boblen-prisingen på Oslo Børs. Norne-analytikeren fremhever at Nel er den fremste leverandøren i bransjen.
«Nel er det eneste selskapet i verden som har erfaring med produksjon av utstyr og drift for storskalaproduksjon av hydrogen. Selskapet som var nærmest Nel var kanadiske Hydrogenics som tidligere i år ble kjøpt opp av den største uavhengige dieselmotor-produsenten i verden, amerikanske Cummins.»
At det er tyskere som skjuler seg bak nominee-kontoen til Clearstream er kanskje ikke en stor overraskelse. De store bilprodusentene, med Daimler, BMW og Volkswagen i spissen, er i en omstillingsfase – bort fra fossilt – til mer klimanøytrale alternativer. Det medfører også at underleverandørene må omstille seg og investere både i batteriproduksjon og utstyr som kan produsere grønn hydrogen fra vind og sol. Molnes er tydelig på at det ikke er private investorer som skjuler seg bak Clearstream.
Les her: https://finansavisen.no/nyheter/transport/2019/11/09/7471082/nel-den-storste-boblen-pa-oslo-bors-eller-en-het-oppkjopskandidat
En het oppkjøpskandidat
Norne Securities verdsetter Nel til 11,95 kroner per aksje, tilsvarende om lag 14,6 milliarder kroner. Molnes & co tror at riktig pris på hydrogenselskapet er nesten 50 prosent høyere enn det Jensen mener er den største boblen-prisingen på Oslo Børs. Norne-analytikeren fremhever at Nel er den fremste leverandøren i bransjen.
«Nel er det eneste selskapet i verden som har erfaring med produksjon av utstyr og drift for storskalaproduksjon av hydrogen. Selskapet som var nærmest Nel var kanadiske Hydrogenics som tidligere i år ble kjøpt opp av den største uavhengige dieselmotor-produsenten i verden, amerikanske Cummins.»
At det er tyskere som skjuler seg bak nominee-kontoen til Clearstream er kanskje ikke en stor overraskelse. De store bilprodusentene, med Daimler, BMW og Volkswagen i spissen, er i en omstillingsfase – bort fra fossilt – til mer klimanøytrale alternativer. Det medfører også at underleverandørene må omstille seg og investere både i batteriproduksjon og utstyr som kan produsere grønn hydrogen fra vind og sol. Molnes er tydelig på at det ikke er private investorer som skjuler seg bak Clearstream.
Les her: https://finansavisen.no/nyheter/transport/2019/11/09/7471082/nel-den-storste-boblen-pa-oslo-bors-eller-en-het-oppkjopskandidat
Redigert 21.01.2021 kl 06:32
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Investtech flagget også i helgen en kjøpsanbefaling på Nel. NEL ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 8.60 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 8.60 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Aksjen anses teknisk svakt positiv på kort sikt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
Merk dere dette saftige nylige aksjekjøpet over kr 2 MRD i Nikola, fra 2 partnere/leveandører til Nikola.......Bosch og Hanwha har investert minst 100 millioner dollar hver, totalt over 230 millioner dollar i Nikolas pågående finansieringsrunde, ifølge en melding fra selskapet.
Det tilsvarer over 2 milliarder kroner.
«Boschs investering bekrefter det forpliktelse til utvikling av hydrogenteknologi og hydrogeninfrastruktur», skriver Nikola i meldingen.
Det tilsvarer over 2 milliarder kroner.
«Boschs investering bekrefter det forpliktelse til utvikling av hydrogenteknologi og hydrogeninfrastruktur», skriver Nikola i meldingen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
Dette er noe av årsaken til at Nel kan klatre til over kr 9,50 i løpet av kort tid. 1000 stk nye H2 busser, H2 fylleutstyr og H2/fuelCell teknologi leveres fra Nel. Denne kontrakten kan bli på noen miliarder kroner, så fort det blir en "sign off" som bør skje nå....
THE CONSORTIUM
Everfuel, Wrightbus, Ballard Power Systems, Hexagon Composites, Nel Hydrogen and Ryse Hydrogen, leading players in the hydrogen fuel cell electric value chain, are joining forces to form the H2Bus Consortium. The members are committed to deploying 1,000 hydrogen fuel cell electric buses, along with supporting infrastructure, in European cities at commercially competitive rates.
It is essential that commercial players join forces to realize the true zero-emission mobility society. The hydrogen fuel cell electric bus is the ideal substitute for fossil solutions, without compromising range, operational ability or cost. We are expanding our product portfolio to accommodate different market needs. The first phase of the project, totalling 600 buses, is supported by €40 million from the EU’s Connecting Europe Facility (CEF). The grant will enable the deployment of 200 hydrogen fuel cell electric buses in each of Denmark, Latvia and the UK by 2023.
Service and maintenance
The H2Bus maintenance will be organised by Wrightbus to meet the customer’s demands. The maintenance package will be available at 0,30€/km. This program will ensure that a complete stock of spare parts for these buses are held and managed in each country. This will consist of the standard and drivetrain components. Wrightbus will commit to delivering these components to your depot in a timely manner.
This program will also deliver training for staff at the operator’s depot. This will ensure a smooth transition and will allow transit technicans to be qualified to conduct maintenance for these hydrogen buses. This is further described below.
PRISER PR H2 BUSS fra kr 3,7 millioner pr stk:
Single Deck - 12 m
Price < €375k
Range >450 km* Extended >675 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Double Deck - 10.9 m
Price < €410k
Range >310 km* Extended >420 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Articulated - 18 m
Price < €465k
Range >520 km* Extended >750 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Hydrogen fuel
The consortium will also offer an affordable and reliable supply of green hydrogen straight to the operators depot. Nel Hydrogen will supply electrolysers and hydrogen stations while Hexagon will supply hydrogen trailers needed to make the hydrogen value chain complete. Everfuel and Ryse Hydrogen will install and operate the complete hydrogen value chain equipment and offer dispensed hydrogen at bus depots. Ryse Hydrogen is responsible for executing these actions in the UK, while Everfuel will execute them in mainland Europe. This hydrogen will be;
Produced from renewable and low cost electricity at centralized hydrogen logistic centers.
Transported to the bus operators depot via high capacity hydrogen trailers.
Priced at parity with diesel on a per kilometer basis - €5/kg to €7/kg depending on the local conditions and bus fleet size.
THE CONSORTIUM
Everfuel, Wrightbus, Ballard Power Systems, Hexagon Composites, Nel Hydrogen and Ryse Hydrogen, leading players in the hydrogen fuel cell electric value chain, are joining forces to form the H2Bus Consortium. The members are committed to deploying 1,000 hydrogen fuel cell electric buses, along with supporting infrastructure, in European cities at commercially competitive rates.
It is essential that commercial players join forces to realize the true zero-emission mobility society. The hydrogen fuel cell electric bus is the ideal substitute for fossil solutions, without compromising range, operational ability or cost. We are expanding our product portfolio to accommodate different market needs. The first phase of the project, totalling 600 buses, is supported by €40 million from the EU’s Connecting Europe Facility (CEF). The grant will enable the deployment of 200 hydrogen fuel cell electric buses in each of Denmark, Latvia and the UK by 2023.
Service and maintenance
The H2Bus maintenance will be organised by Wrightbus to meet the customer’s demands. The maintenance package will be available at 0,30€/km. This program will ensure that a complete stock of spare parts for these buses are held and managed in each country. This will consist of the standard and drivetrain components. Wrightbus will commit to delivering these components to your depot in a timely manner.
This program will also deliver training for staff at the operator’s depot. This will ensure a smooth transition and will allow transit technicans to be qualified to conduct maintenance for these hydrogen buses. This is further described below.
PRISER PR H2 BUSS fra kr 3,7 millioner pr stk:
Single Deck - 12 m
Price < €375k
Range >450 km* Extended >675 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Double Deck - 10.9 m
Price < €410k
Range >310 km* Extended >420 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Articulated - 18 m
Price < €465k
Range >520 km* Extended >750 km*
*Dependent on duty cycle calculated at 10ºC
Hydrogen fuel
The consortium will also offer an affordable and reliable supply of green hydrogen straight to the operators depot. Nel Hydrogen will supply electrolysers and hydrogen stations while Hexagon will supply hydrogen trailers needed to make the hydrogen value chain complete. Everfuel and Ryse Hydrogen will install and operate the complete hydrogen value chain equipment and offer dispensed hydrogen at bus depots. Ryse Hydrogen is responsible for executing these actions in the UK, while Everfuel will execute them in mainland Europe. This hydrogen will be;
Produced from renewable and low cost electricity at centralized hydrogen logistic centers.
Transported to the bus operators depot via high capacity hydrogen trailers.
Priced at parity with diesel on a per kilometer basis - €5/kg to €7/kg depending on the local conditions and bus fleet size.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
Svensken er blokkert for lenge siden. Deilig å konstatere at brudd det på 8,50 er et faktum. Nå 8,54 opp +1.01% en grønn Hydrogen vinner på en rød Oslo Børs. Nå starter H2 festen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
Løkke har bekreftet at Hydrogen skal utkonkurrere fossilt drivstoff på prisingen kort tid. En prisnedgang på 40% innen 2 år er strategisk viktig. Derfor er Scale up prosessen som Løkke bekrefter også svært viktig. Da etterspørselen etter Nel's verdensledende high tech industri produkter vil stige markant de neste årene. Derfor skal Nel 10-30 doble sin produksjon til over 1 GW pr år. I dag produsere Nel og leverer max 36 MW pr år. Se peaken til Nel siste 7 min rett opp Rt 8,50. Kommer bruddet på 8,50... ja da reiser Nel brått opp til kr 12,50
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
sitat
Om prisene fortsetter å falle i den takten de har gjort så langt vil prisen være nede i 1200 kroner pr kwt i begynnelsen av 2020-tallet, sier han til elektronik.se.
Om prisene fortsetter å falle i den takten de har gjort så langt vil prisen være nede i 1200 kroner pr kwt i begynnelsen av 2020-tallet, sier han til elektronik.se.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
jeg ser nå de räknar 150 kwh batteri på 1000 km. Och 100 kwh på 600 km og 90 Euro per kwh.
Ok, vi er på 100 idag, er nog på 90 om 2-3 månad.
Ganska uintressant at regne på 150 kwh batteri. Få vill ha nytta av sån lång körsträcka. Dessutom har vi effektivisering så at om 5 år kommer man mye lengre på 100 kwh jemfort med idag.
57 Euro som nås kring 2025, det blir en kostnad 5700 Euro för 100 kwh batteri. Så jeg er ikke så imponerad.
Sen det vansiniga i att bygga ut infrastrukturer för miljarder og miljarder til vätgastankning. og at man ikke får åka euroshuttlen mellan england og frankrike, Eller i tunnlar. Og den norske professorn som vill förbjuda parkering i garage, så er nog ikke h2-bilar ett alternativ.
Ok, vi er på 100 idag, er nog på 90 om 2-3 månad.
Ganska uintressant at regne på 150 kwh batteri. Få vill ha nytta av sån lång körsträcka. Dessutom har vi effektivisering så at om 5 år kommer man mye lengre på 100 kwh jemfort med idag.
57 Euro som nås kring 2025, det blir en kostnad 5700 Euro för 100 kwh batteri. Så jeg er ikke så imponerad.
Sen det vansiniga i att bygga ut infrastrukturer för miljarder og miljarder til vätgastankning. og at man ikke får åka euroshuttlen mellan england og frankrike, Eller i tunnlar. Og den norske professorn som vill förbjuda parkering i garage, så er nog ikke h2-bilar ett alternativ.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
ok, men tror 13500 EUR på batteribil er lite dyrt. Här verkar han ha räknat på 200 dollar/kwh för ett 70 kwh batteri.
Redan idag sier VW og tesla at de er på 100 dollar (ca samma EUR) per kwh. På 70 kwh batteri blir det 7000 Euro.
https://www.businessinsider.com/vw-electric-cars-battery-costs-versus-tesla-2019-9?r=US&IR=T
Att de nått 100 dollar redan nå er snabbt, i den ehr fra Mars 2019 trodde man 94 dollar 2024
https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/
Den sier vidare 62 dollar 2030, men det borde man nå 2025 med nuvarande utveckling.
Og i artiklar jeg läst fra 2012 trodde man 250 dollar år 2020.
Veldig bra om de får till 4000 Euro på vätgas.
Break point når batteri når 4000 EUR på 70 kwh blir 57 dollar/kwh. Det kan nog nås runt 2025-2030. Det er runt 2025-2030 vi kan förvänta massproduktion fuel cells, med huyndais mål på 700 000 bilar levererade då. Av ca 5 miljoner tillverkade bilar (idag).
Så då måste fuel cell bilar ner till lavere priser, kanske 2000 EUro. Detta blir en kamp som er bra för utvecklingen. En tank och lite plattor i en bränselcell borde ikke vara så dyrt.
Redan idag sier VW og tesla at de er på 100 dollar (ca samma EUR) per kwh. På 70 kwh batteri blir det 7000 Euro.
https://www.businessinsider.com/vw-electric-cars-battery-costs-versus-tesla-2019-9?r=US&IR=T
Att de nått 100 dollar redan nå er snabbt, i den ehr fra Mars 2019 trodde man 94 dollar 2024
https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/
Den sier vidare 62 dollar 2030, men det borde man nå 2025 med nuvarande utveckling.
Og i artiklar jeg läst fra 2012 trodde man 250 dollar år 2020.
Veldig bra om de får till 4000 Euro på vätgas.
Break point når batteri når 4000 EUR på 70 kwh blir 57 dollar/kwh. Det kan nog nås runt 2025-2030. Det er runt 2025-2030 vi kan förvänta massproduktion fuel cells, med huyndais mål på 700 000 bilar levererade då. Av ca 5 miljoner tillverkade bilar (idag).
Så då måste fuel cell bilar ner till lavere priser, kanske 2000 EUro. Detta blir en kamp som er bra för utvecklingen. En tank och lite plattor i en bränselcell borde ikke vara så dyrt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
kaliber
10.11.2019 kl 14:15
4906
"pheks" Du hadde sikkert vært negativ til oppfinnelsen av hjulet også,dersom du hadde levd for 5500 år siden!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
JA dette er ved masseproduksjon og dit kommer vi fort.
Så fortsatt blir regnestykket slik ved massproduksjon av hydrogen elektriske biler:
Rene batteribiler batteri 13.500 euro og
hydrogen elekstriske biler : batteri, fuel cell & H2 tank 4.000 euro ALTSÅ
en batteribil er i utgangspunktet 9.500 euro dyrere å produsere ved massproduksjon eller 95.848,00 kroner
Så fortsatt blir regnestykket slik ved massproduksjon av hydrogen elektriske biler:
Rene batteribiler batteri 13.500 euro og
hydrogen elekstriske biler : batteri, fuel cell & H2 tank 4.000 euro ALTSÅ
en batteribil er i utgangspunktet 9.500 euro dyrere å produsere ved massproduksjon eller 95.848,00 kroner
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Keirax
10.11.2019 kl 13:41
5012
Støtter deg på det, Framtia. Både Yara-samarbeidet og hydrogen i stålindustrien er hver seg potensielt mye større enn Nikola, men Nikola er jo pr. nå nærmest i tid når det gjelder produksjonsetting. Løkke sa forresten i en tidligere presentasjon at bruk av hydrogen til produksjon av stål alene hadde et potensielt marked på over 1000 mrd. USD så er det jo bare å leke seg med tall om NEL skulle få bare noen prosenter av dette markedet. Selv promilleandeler vil gi godt med klingende mynt 😊
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 13:22
5065
Nikola er en sak som har tatt mye oppmerksomhet, men jeg ser stor oppside på storskala H2 produksjon til industri, gjødsel og i hovedsak P2X segmenter...Engie oppfatter jeg som aggressive her og kommer til å pøse penger inn Nel produkter...De antydet min. 1GW innen 2025...De sa tom. at dette må skje i god tid før 2025, for å innfri Parisavtalen! Her kommer det noe, sier magefølelsen...Engie har en god tone med Nel og samarbeider allerede med dem(Nel/Yara/Engie)
Mange oppfatter at Nel satser alt på en hest(Nikola), men dette er overhode ikke tilfelle! De har ambisjoner langt ut over dette er min klare oppfatning, noe som er svært tiltalende. H2 produksjon i storskala er i tillegg en absolutt nødvendighet, for å lagre kraftoverskudd i framtiden, dersom man skal slippe å bygge ut kapasitet kun for å ta toppene...Dette er dårlig økonomi! Energisystemer må optimaliseres snarest!
Dette blir gull😉
Mange oppfatter at Nel satser alt på en hest(Nikola), men dette er overhode ikke tilfelle! De har ambisjoner langt ut over dette er min klare oppfatning, noe som er svært tiltalende. H2 produksjon i storskala er i tillegg en absolutt nødvendighet, for å lagre kraftoverskudd i framtiden, dersom man skal slippe å bygge ut kapasitet kun for å ta toppene...Dette er dårlig økonomi! Energisystemer må optimaliseres snarest!
Dette blir gull😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
kentove
10.11.2019 kl 13:14
5094
for min del er det 40% kostnadskutt etter oppgradering, og ca 40% nye prosent i nedgang på priser når de har fullt utbygget, bilindustrien selv sier 24% h2, 23% el-bil som blir fasit de neste 5 år, stålindustrien som står for 10% av utslippene kan ordnes, gjødsel, og på sikt vil nok rotolyzeren komme til privat bruk, de valgte å gå for store elektrolysører fremfor rotolyzeren pga det var større elektrolysører markedet ønsket.. energimarkedet er enormt, og h2 kommer til å få en solid porsjon av dette markedet, vannkraftverk i norge kan levere mye mer kraft enn idag hvis man lager h2 av overskuddsstrømmen... denne og sso er pensjonen min, hunt og andre aksjer er mer for kortsiktig gevinst og utbytte for min del, men h2 blir verdt sinnsyke penger fremover
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
10.11.2019 kl 12:51
5162
Det er bra! Har selv mer tro på å treffe bunn enn topp. På toppen er det alltid masse gamblere som skal spinne ruletthjulet igjen og igjen.
Hva er det du ser som kan ta NEL fra lav omsetning og underskudd til milliardomsetning og overskudd?
Hva er det du ser som kan ta NEL fra lav omsetning og underskudd til milliardomsetning og overskudd?
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 12:45
5188
Bra Tiger'n er litt fremsynt, når så mange ikke har den evnen! Det er en liten sjanse å gå inn i Nel tidlig, men gevinsten blir desto større...Jeg har en lang horisont, noe som foreløpig har vært gull...5. april 2018 kjøpte jeg Nel til 2,68kr etter at Nel forkastet H2V avtalen...Da var det mange som ville ut og dette ble min beste enkeltinngang...Kjøpte 10 øre før bunnen ble nådd på 2,58kr...Etter denne episoden har kursen og omsetningen vært stigende...og CB har akkumulert snart 32% av Nel. Om noen år leverer Nel overskudd og har milliardomsetning, da er dagens kurs historie viss alt går etter plan.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev farfar ........ batteri, fuel cell og H2 tank koster 4.000 auro.
Jag tycker det låter for lite med 4000 euro. Vet ej om han menade i massproduktion.
Vedlikehold osv tror jeg blir dyrare på fuelcell en batteri.
Huyundai börjar få upp farten enligt https://www.autocar.co.uk/car-news/features/full-gas-6-weeks-hydrogen-powered-car
Men om det räcker vet jag ej. Nu har de köpt 10% av impact coatings og behöver nog beställa 5-20 beläggningsmaskiner därifrån för att klara sina planer.
Huyundai/kia er intressant att följa då de har kraft att satsa både på batteri og h2, så får kunderna välja. Lite detsamma vi ser med nikola.
Fast när man läser artikeln att de måste åka båt england frankrike för att h2-bilar er förbjudet i eurotunnel. Då blur man orolig om detta med h2 någonsin ska fungera. Förbifart stockholm tex blur 25 km tunnel. Blir h2-bilar förbjudet där med?
Vedlikehold osv tror jeg blir dyrare på fuelcell en batteri.
Huyundai börjar få upp farten enligt https://www.autocar.co.uk/car-news/features/full-gas-6-weeks-hydrogen-powered-car
Men om det räcker vet jag ej. Nu har de köpt 10% av impact coatings og behöver nog beställa 5-20 beläggningsmaskiner därifrån för att klara sina planer.
Huyundai/kia er intressant att följa då de har kraft att satsa både på batteri og h2, så får kunderna välja. Lite detsamma vi ser med nikola.
Fast när man läser artikeln att de måste åka båt england frankrike för att h2-bilar er förbjudet i eurotunnel. Då blur man orolig om detta med h2 någonsin ska fungera. Förbifart stockholm tex blur 25 km tunnel. Blir h2-bilar förbjudet där med?
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
M-invest
10.11.2019 kl 10:44
5475
Nei det med eksplosjonen er jo bare maks uflaks, men greit noe slikt skjer menst det fortsatt bare er 2 stasjoner i Norge. Tenkt om det hadde ekspodert når evt hydrogen har hatt like mange stasjoner som elbilladere, samt like mange brukere? Sterkt at du fortsatt sitter på aksjene, å flott at den kom seg etter den uheldige episoden. Et snitt på 3,34 er jo meget hyggelig, mildt sakt. Men om du tar på deg skeptiker brillene, å ser på q3 2017 versus q3 2019? Det er jo nesten ikke noe som skiller tallene. q3 2017 med 112 mill inn samt ordrereserver på 440 mill vs 2019 med 148mill inn og 575 i ordrereserver. Fortsetter det i denne takten så er det 100 andre selskap som vil spise opp markedet før Nel, tenker jeg. Pluss at jeg synest det har vært stille fra Nel den siste tiden, litt for stille.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
10.11.2019 kl 10:40
5490
Hva kursen åpner og stenger som på mandag er det bare Tigern som vet. Aksjekursen har steget for mye uten at selskapet har fått til noe, drevet av spekulasjon slik Tigern beskriver. Det som er verst med NEL i mine øyne er at det er ingenting annet enn en gigantkontrakt ala Nikola som kan redde selskapet fra å smuldre opp. Jeg liker vekstselskaper veldig godt, men da ser jeg alltid mer enn ett scenario som kan levere suksess.
Selskaper som ønsket å stå i spissen for en revolusjon finnes det tusenvis av på historiens søppeldynge. De som lyktes vet vi alle navnene på.
Selskaper som ønsket å stå i spissen for en revolusjon finnes det tusenvis av på historiens søppeldynge. De som lyktes vet vi alle navnene på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Han på det defekte kosteskaftet er i Blokksberg. 🤣🤣Kursen starter vel på 8,55 mandag morgen. Tror løftet kommer. Det tekniske bildet er potent. Et brudd på 8,50 indikerer en solid oppgang fremover. Jeg tør ikke være ute av selskapet nå. Meldinger og fete kontrakter kan ankomme i bolker. 18 triggere står i kø for å løfte Nel til himmels.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Kantarell
10.11.2019 kl 09:36
5674
Hva tenker du kursen blir på mandag pheks?
Solgte meg unna på 8.3..
Men kjøper gjerne noe ekstra lodd om prisen er riktig ;)
Solgte meg unna på 8.3..
Men kjøper gjerne noe ekstra lodd om prisen er riktig ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Admoff
10.11.2019 kl 09:26
5707
Aha, du logge deg inn på Twitter. Trodde utdraget lå enkelt å greit i linken😉. ja ja, du får holde på pheks men usikker på hva du har igjen for arbeidet ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
farfar ........ batteri, fuel cell og H2 tank koster 4.000 auro.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 01:25
6094
I hovedsak forstår jeg innlegget ditt. Forstår også at det er problematisk å gjøre store investeringer i et selskap som er priset såpass høyt....Har en post på 100 000kr som ennå må forsvares etter eksplosjonen...Næmer seg break even der også! Dette var en investering jeg var ukomfy med på tidspunktet, men hvem kunne forutse en eksplosjon!?...Så blindt på støtten på 8,70kr nivå etter 9,77kr topp og anså 8,56 som et forsvarlig kjøp...Vi er ikke helt der ennå, selv om nivået er testet 2 ganger allerede....
Jeg anser også dette siste kjøpet som historie, da jeg har større ambisjoner for Nel...Pr nå har jeg snitt på ca 3, 34kr og må si meg forbøyd foreløpig...Vi har såvidt begynt i mine øyne, selv med skeptiker brillene på😅
Jeg anser også dette siste kjøpet som historie, da jeg har større ambisjoner for Nel...Pr nå har jeg snitt på ca 3, 34kr og må si meg forbøyd foreløpig...Vi har såvidt begynt i mine øyne, selv med skeptiker brillene på😅
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
optimist68
10.11.2019 kl 00:38
6175
Den som intet våger intet vinner
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
10.11.2019 kl 00:35
6189
Ja potensialet er stort, opp og nedturer har det vært det vet jeg alt om. Er selv ute av aksjen. Men noen nedturer kan også komme og da er det greit å kunne benytte sjansen igjen. Syns disse nivåene er for høye nå.. men lykke til dere som er inne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
10.11.2019 kl 00:17
6238
Forstår at man må være litt edruelig i dette caset, men jeg ser ingen øyeblikkelig nedside i Nel....Noen humper på veien mot noe større blir det alltid, men i sum virker Nel å være en god investering! Fram i tid vil ser jeg heller ingen begrensninger, sett at markedet tar til seg produktene som forutsett...Tidsperspektivet til de fleste er kortere enn mitt, noe som gjør min investering i Nel ganske avslappende...Jeg har vært med fra 2015...5,86kr og ned til1,67kroner...Opp til 9,77kr og ned til 4,27 kr...Nå står Nel i 8,46kr og jeg vet ikke hvor markedet ønsker Nel på kort sikt, men jeg er sikker på at Nel ila to år er 2-3 ganger høyere priset enn i dag😉
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
M-invest
10.11.2019 kl 00:05
6279
Ja å hvor er NEL om 12 mnd? Full drift på Herøya med en elektrolyseproduksjon på 1GW? Å evne å se inn i glasskula er en ting, men noe alle dere hardcore nellikere ikke klarer å se er hvor lang tid ting tar. Dere skriver jo i romtid, som om alt er på plass. Ser jeg 1 post til med "Idag kommer nyheten fra Nikola, fest setebeltene!" så spyr jeg... Har ingenting imot Nel, er selv ganske positiv til selskapet. Men det er 3-5 stk nervøse neloholikere med mere penger i Nel enn de kan tape, som spyr så mye galle på dette forumet at den hausingen har motsatt virking på alle andre.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Framtia
09.11.2019 kl 23:05
6415
Du skjønner svært lite ser det ut som! Ja, nel er høyt priset dersom du legger dagens tall til grunn! De som derimot evner å se litt inn i glasskula, vil på dagens kursnivåer komme seg inn 100% billigere, minst! Man må bestandig prise inn potensialet i en bedrift minimum 12 måneder fram i tid, noe svært få forstår i et svært kortsiktig game...
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks skrev Realisme er grusomme greier.
At du gidder?
Enten tjener du penger på bobla eller så bruker du vel tida på no annet?
Opticom?
Seriøst?
Litt uvitende kan man nok si du er.
Kjøp Donald!
Enten tjener du penger på bobla eller så bruker du vel tida på no annet?
Opticom?
Seriøst?
Litt uvitende kan man nok si du er.
Kjøp Donald!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Nå koster vel brenselcellen og dertil utstyr noe også.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Etter at Løkke lærte oss på Q3 fremleggelsen at:
På EL biler koster et batteri ca 13.500 euro og på en EL hydrogenbil koster et lite batteri , celler og tank ca 4.000euro.
Altså vil EL bilen koste 9.000euro mer en Hydrogenbilen og når vi vet at prisen på hydrogen kommer til å gå kraftig ned og blir billigere PR km enn rene ELbiler er det ingen tvil om at Hydrogenbiler vinner i det lange løp.
På EL biler koster et batteri ca 13.500 euro og på en EL hydrogenbil koster et lite batteri , celler og tank ca 4.000euro.
Altså vil EL bilen koste 9.000euro mer en Hydrogenbilen og når vi vet at prisen på hydrogen kommer til å gå kraftig ned og blir billigere PR km enn rene ELbiler er det ingen tvil om at Hydrogenbiler vinner i det lange løp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
oppvigår
09.11.2019 kl 19:56
6976
pheks skrev 🤡 er det utvilsomt du som er.
Lesestoff: https://www.nettavisen.no/okonomi/hvor-miljovennlige-er-egentlig-elbilene/3423875461.html
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 19:54
6990
Nikko skrev Forumklovn 🤡
🤡 er det utvilsomt du som er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Nikko
09.11.2019 kl 19:20
7092
pheks skrev Realisme er grusomme greier.
Forumklovn 🤡
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 19:10
7128
Realisme er grusomme greier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Nikko
09.11.2019 kl 18:58
7179
Du må jo lide av noe, du som bruker en lørdags eftan på å være her på forumet og skrive skit om et selskap som du ikke har aksjer i.
Ta kosteskaft fatt og dra tilbake til Bloksberg der du kan menge deg med likesinnede.
Ta kosteskaft fatt og dra tilbake til Bloksberg der du kan menge deg med likesinnede.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 18:14
7297
Det har du fortalt bokstavelig talt hundrevis av ganger allerede. Du fikk syv rette i lotto og ender som Lotto millionærer flest blakk med gjeld.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Jeg har tjent kr 2.5 millioner på Nel. Du har et defekt kosteskaft. Det er forskjellen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
pheks
09.11.2019 kl 17:40
7407
Du argumenterer med at kursen skal opp som følge av at uinformerte kjøpere skal skape et kjøpspress. Du er jo helt borte vekk!
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
Mr. Burns. Jeg støtter ditt innlegg 100%. Nel dyttes opp +20% på mandag - det kan skje.
Og sannhenten er at en heks er en heks. En heks liker å fly en tur på kosteskaftet sitt. Jeg har sett hun heksa i Donald Duck. Problemet var ofte kosten "svikta" på flyturer og heksa tryna ned på et tak,ramle igjennom taket og foslo seg noe inni granskauen hver gang. Det er ikke lett å fly, når kosteskaftet svikter. Den tiden var hun også en hjemmeværende heks som er ikke noen aksjonær. Hun hadde bare råd til et kosteskaft som beklageligvis ikke fungerte som forventet. En Tiger spiser hekser til frokost samtidig som jeg ler at det er litt opp til kr 2.400,- pr Nel aksje. Men det ville jo vært utrolig hyggelig. Da har jeg tjent 10-15 feriehus på Marbella. I dag har jeg bare tjent et feriehus på Marbella. Kun i Nel aksjen. Men det er jo nå det starter.
Og sannhenten er at en heks er en heks. En heks liker å fly en tur på kosteskaftet sitt. Jeg har sett hun heksa i Donald Duck. Problemet var ofte kosten "svikta" på flyturer og heksa tryna ned på et tak,ramle igjennom taket og foslo seg noe inni granskauen hver gang. Det er ikke lett å fly, når kosteskaftet svikter. Den tiden var hun også en hjemmeværende heks som er ikke noen aksjonær. Hun hadde bare råd til et kosteskaft som beklageligvis ikke fungerte som forventet. En Tiger spiser hekser til frokost samtidig som jeg ler at det er litt opp til kr 2.400,- pr Nel aksje. Men det ville jo vært utrolig hyggelig. Da har jeg tjent 10-15 feriehus på Marbella. I dag har jeg bare tjent et feriehus på Marbella. Kun i Nel aksjen. Men det er jo nå det starter.
Redigert 21.01.2021 kl 05:57
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »