Scanship Holding og fremtiden.


Scanship er et selskap for fremtiden. Det handler ikke om dagen i dag.Derfor blir det fullstendig galt å påstå at verdifastsettelsen på selskapet skal være strukket.De som påstår dette har jo ikke skjønt hva det dreier seg om og har helt feil fokus.
Scanship har alt som skal til for å bli en børsvinner i mange år fremover.

De har en fenomenal ledelse med meget høy kompetanse og de er noe så unikt som et vekstselskap som går med gode overskudd og har en meget stor ordrebok.
Produktene deres er innovative og banebrytende i en nisje som er helt unik i forhold til det grønne skifte.

Det kan vanskelig bli noe særlig bedre. Nettopp derfor er Scanshipaksjen en fantastisk investering på dagens kursnivå.


Du har helt rett her. Merkelig nok har ikke gutta i E24 oppdaget det før nå og vil ha en bedre inngang. De gjorde det samme med Napa etter forrige kvartal, da de så potensialet de neste årene. SSHIP vil dobles og vel så det over de neste årene.
eplemost
26.11.2019 kl 08:53 3743

Etter børsslutt i dag kommer SSHIP inn i MSCI GLOBAL MICRO CAP INDEX:

https://app2.msci.com/eqb/gimi/stdindex/MSCI_Nov19_MicroPublicList.pdf

Indeksfond må vel nå kjøpe seg inn?
Redigert 26.11.2019 kl 08:56 Du må logge inn for å svare

I dag gjøres det kupp i SSHIP, Jeg laster!

Yup, det lukter agenda hele veien fra E24. Jeg laster opp på røde dager og tenker akkurat det samme som Bålfreak. Du skal slite med å finne et mer solid vekstselskap på Oslo børs i dag

SEB mener sykliske aksjer er attraktive men....
Trenden med bærekraft har bare begynt, og vi foretrekker aksjer i selskapene som drar nytte av denne omstillingen», skriver banken i rapporten.

Billigsalg idag ja. Nesten 50K på kjøp på kr 20,50 nå.
BMW_E30
26.11.2019 kl 16:01 3253

Hva betyr dette eplemost ?
Daggers
26.11.2019 kl 16:28 3200

Da ble det 6000 aksjer i sluttauksjon og bidro da til at den sluttet uendret :)
Record
26.11.2019 kl 17:14 3119

Ser de store fondene begynner å selge seg ut av olje/oljeservice , de skal noe ha avkastning på kapitalen også fremover :-)
SSHIP får nok sin del av aksjonærer også derfra , de har bare ikke sett potensialet :-)

Det er krav fra forbrukerne om at det ikke skal investeres i forurensende selskaper. Først var det kullet sin tur, nå er det olja som står for tur. SSHIP driver med noe alle setter pris på. Rene hav og rensing og gjenvinning av avfall.
Bassen1
27.11.2019 kl 09:16 2660

Scanship Holding ASA : Scanship awarded multi series contracts at Chantiers de l' Atlantique in France

Scanship Holding


‎27‎.‎11‎.‎2019‎ ‎09‎:‎11·
GlobeNewswire
BMW_E30
27.11.2019 kl 09:17 2654

SCANSHIP HOLDING ASA : SCANSHIP AWARDED MULTI SERIES CONTRACTS AT CHANTIERS DE L ATLANTIQUE IN FRANCE

09:11
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded multi cruise ship contract by Chantiers de lAtlantique in France delivering clean tech systems to four cruise vessels under construction at the shipyard in Saint Nazaire.

The multi ship contracts include advanced wastewater purification systems to the fourth ship in the RCCL Oasis class of vessels, a total supply of advanced wastewater purification systems, foodwaste treatment, garbage handling and sludge processing for the fifth ship in the MSC Meraviglia Plus class of vessels, and garbage handling with sludge processing for the third and fourth vessels in the Celebrity Edge class of vessels. The Celebrity Cruises vessels will enter service in 2021 and 2022 while the RCCL and MSC vessels will enter service in 2023.

As part of the total order volume, Scanship will also deliver some additional equipment to the Celebrity Edge vessel in operation and to the Celebrity Apex vessel that will enter service in 2020.

There are also options for system deliveries to the fifth vessel in the Celebrity class and to the fifth vessel in the RCCL Oasis class planned to enter service in 2024 and 2025.

We are very pleased with these contract awards and thrilled also to enter into the Celebrity Edge class of vessels that previously was not addressable for us. Its truly a recognition of a successful long-term cooperation between Chantiers de lAtlantique and Scanship supported by shipowners pushing for proven technology to enhance their environmental sustainability standards, says Scanships CEO Henrik Badin in a statement.

The accumulated order backlog for the Scanship Group is now at NOK 870 mill level with additional options at NOK 590 mill, in total NOK 1,46 billion.





For further queries, please contact:

Henrik Badin - CEO

Scanship Holding ASA

Tel: +47 90 78 98 25

Email: henrik.badin@scanship.no

ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA

In Scanship and our subsidiary Etia we are passionate about preventing pollution. Our world leading solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for a wide range of industries.

Cruise ships on every ocean have Scanship technology inside which processes waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions, and public utilities and industries use our solutions for sludge processing, waste management and biogas production on land.

Our ambitions go further than this. With our advanced technologies and solutions, we turn waste into biogenetic fuels to help decarbonize industry and convert plastic waste into fuel, clean energy and high-value pyro carbon.

Our solutions are scalable, standardized, patented and thoroughly documented, and our capability to deliver is well proven. They are key to end waste and stop pollution.

Located in Oslo, the parent company Scanship Holding ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker SSHIP). In 2018 the Scanship group and Etia had combined annual revenues of NOK 430 million and 120 employees in Norway, France, Poland and the US.



This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400533080

Fy f.. Disse gutta altså. For et selskap de har! Ordrene renner inn og i tillegg tjener de penger som det holder. Kan ikke forstå annet enn at det kommer nye kursmål på SSHIP. jeg er langt oppe på 40 tallet alt
Hammers
27.11.2019 kl 09:48 2554

Et morsomt regnestykke:
SSHIP har i dag KONKRETE ordre og opsjoner om ordre på ca 1,5 mrd NOK.
Selskapet har ca 107 millioner aksjer.
Det ligger for tiden ordre for ca kr 14 pr aksje. Pr aksje som omsettes på 21-tallet.
Historisk fortjeneste er ca 15% av omsetningen = ca kr 2,10.

Kurs 21 delt på fortjeneste kr 2 = 10

Ut fra denne beregningen har SSHIP en P/E på kr 10. Og da kaller NA24 aksjen som FRISKT priset???
Da er den landbaserte FLOMMEN som trolig starter opp til neste år holdt utenfor.
Den skribenten som her om dagen leverte nok en drittpakke kunne i hvert fall IKKE ha vært frisk!

Hilsen Hammers.....som er klar over at man normalt ikke regner ut p/e på akkurat denne måten,
men det viser likevel et UTMERKET bilde av bedriften.
Redigert 27.11.2019 kl 09:50 Du må logge inn for å svare

Er det ikke merkelig at ingen av de store finansmediene til nå har så mye som en notis om dagens ordre? Er de desperate for å prøve å holde den nede så de kan komme seg inn?
Imprex
27.11.2019 kl 10:07 2455

De har nok med å pønske ut hvordan de skal komme seg inn;)

Ikke lenge siden denne, men snakk om å levere bare siden den var på trykk. Landbaserte ordre kommer til å rulle på i 2020 i stor skala.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert

Hvor useriøs går det an å bli for å hausse egen aksje.
Minner om at ifølge H119 viser et nettoresultat på ca 15 mill. og en omsetning på ca 180 mill.
Det er forskjell på EBITDA og nettoresultat. Du tar med mulige ordrer. Du spesifiserer ikke om
ordrereserven går over flere år mv. Selskapet er pr idag verdsatt til 2,3 milliarder! Skal komme mange
positive meldinger for å kunne forsvare en slik verdi.
BMW_E30
27.11.2019 kl 11:51 2293

Scanship er et norsk miljøteknologiselskap med hovedkontor i Tønsberg, og har spesialisert seg på utvikling av avfalls- og avløpsvannsystemer for skipsfarten.

Nå melder Scanship Holding at de har sikret en seriekontrakt av Chantiers de l'Atlantique. Scanship skal levere rensesystem til fire cruiseskip, samt noe annet utstyr til andre cruiseskip.

Biotek-aksje fyker rett opp på Oslo Børs

Ordrereserven til Scanship Group vokser til 870 millioner kroner, med tilleggsopsjoner på 590 millioner kroner. Det blir en total på 1,46 miliarder kroner.

Scanship-aksjen åpner opp 4,85 prosent til 21,60 kroner de første 80 minuttene av onsdagens handel på Oslo Børs. Hittil i år er aksjen opp 370,59 prosent.
Record
27.11.2019 kl 14:08 2161

Tror om du venter til de allerede inngåtte ordrer er ferdigstillet må betale meget mere for denne aksjen , men alt kan jo skje på OB .
Aksjer er priset hva markedet tror 6-12 med frem i tid , så får vi se da 🙂
Hammers
27.11.2019 kl 17:24 1996

Useriøs???
Jeg er da dønn seriøs - og har snakket VARMT om sship siden kr 8. Forklart og fortalt hvorfor alle som en bør kjøpe aksjer i selskapet.
At du i stedet gidder å involvere deg i AXA (ca lik mcap som sship) og Magseis får være DITT valg.
Valg jeg personlig er sjeleglad for at ikke jeg har gjort.

Den beregningen min fortalte jeg var var litt utenfor læreboka, men den gir likevel en pekepinn på hvordan ståa er.
I mellomtiden fortsetter ordrene å flomme inn. 3 stk bare denne måneden. Ordre som selvsagt går over 1-3 år.
Alt bare baller på seg - og MYE mer vil det bli når den landbaserte biten er på plass til neste år.

Bare for ordens skyld; "Neste år" starter om en drøy måneds tid!

Hilsen Hammers.......som ikke fatter at folk gidder å bry seg om mye av det ordinære som finnes rundt om -
og som ALDRI tjener en eneste NOK eller som produserer noe som helst av verdi for samfunnet.
Redigert 27.11.2019 kl 17:24 Du må logge inn for å svare

Det jeg ikke forstår er at folk nå på død og liv skal selge aksjene sine i Scanship. Det er mye mer penger å tjene på å akkumulere og tenke langsiktig i Scanship. Jeg anbefaler dere å gjøre som de største aksjonærene som også er eiere. Vær tålmodig og kjøp mer når dere har ledig kapital

Man blir litt lei av å se "spillet" i denne, likt mange andre aksjer med litt volalitet, som pågår dag ut og dag inn. Idag som igår, så etableres det "sperrer" i hver sin ende. "Tunge" poster ved 22 kr og ved 21 kr. Jeg har også i denne sendt inn til Marketwatch, og bedt de se nærmere på det som foregår. Oppfordrer alle til å gjøre tilsvarende i aksjer de følger litt nøyere med på, og der de synes man ser irrasjonelle og styrte svingninger.

Vil bare føye på at siste kontrakt neppe er skrevet for 2019. Det skulle ikke forundre meg om backloggen vil være på 1 mrd innen årsslutt. Det er den jo praktisk talt allerede med oppsjonene på de eksisterende.

Tradinator skrev Spot on bålfreak
Mange som gjør det, men først skal kursen styres litt dit de ønsker inngang, for så å pumpes til neste gulv. Litt for hurtig oppgang, så må kursen styres ned for å forsterke gulvet.

21 tallet blir snart tilbakelagt og starten mot 25-27 starter nå.

Går tregt når man har slike på laget som man så på slutten idag. Alt ligger til rette for videre oppgang forbi 22 kr, men så kommer det slike idioter på banen som til og med sørger for at aksjen avslutter i minus.
so
28.11.2019 kl 19:52 1274

Er det ikke greit at det er noen som kommer inn og sørger at kursen ikke skyter til værs for kjapt? Er vel bedre med jevn stigning enn en reprise fra forrige parabol topp .

Nå er det byttet en himla masse aksjer mellom 20 og 22 kr, så dette patetiske stuntet mot børsslutt er håpløst.

GOOD NEWS!
Redigert 29.11.2019 kl 15:28 Du må logge inn for å svare

Ser ingen kr. 30, ser bare 21.
Har de som investerte blitt lurt?

Du har blitt lurt om du tror deg tar ti dager fra 16 til 30. Den kommer til å gå langt over 30 om du bare setter over kaffen så lenge.
Redigert 02.12.2019 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.12.2019 kl 23:38 539

Når det landbasert er testet ut og "snora er klippet" (trolig i 2020) har SSHIP potensiale til å bli et enormt selskap.
Så sent som i dag leste jeg at Oslofjorden hadde blitt en katastrofe under vann.

Det vil garantert komme pålegg om rensing av avløp rundt hele fjorden - og bare DER snakker vi om utrolig store summer!
Eks; i Nedre Glomma er det f.eks snakk om investeringer på flere 100 mill for å få bukt med utslippene!
Hvor mange sentrale fjorder finnes egentlig rundt om?

Hilsen Hammers


Det er en utvikling hos konsumentene nå som gjør at bedriftene må stille om. Kunder aksepterer ikke unødvendige utslipp og ønsker dokumentasjon fra bedriftene på at de handler rent. Vi har bare sett starten av det grønne skiftet. SSHIP er ikke ferdige med årets ordre enda heller tror jeg. En backlog på over milliarden kan fort bli en realitet.