Scanship Holding og fremtiden.
Scanship er et selskap for fremtiden. Det handler ikke om dagen i dag.Derfor blir det fullstendig galt å påstå at verdifastsettelsen på selskapet skal være strukket.De som påstår dette har jo ikke skjønt hva det dreier seg om og har helt feil fokus.
Scanship har alt som skal til for å bli en børsvinner i mange år fremover.
De har en fenomenal ledelse med meget høy kompetanse og de er noe så unikt som et vekstselskap som går med gode overskudd og har en meget stor ordrebok.
Produktene deres er innovative og banebrytende i en nisje som er helt unik i forhold til det grønne skifte.
Det kan vanskelig bli noe særlig bedre. Nettopp derfor er Scanshipaksjen en fantastisk investering på dagens kursnivå.
Scanship har alt som skal til for å bli en børsvinner i mange år fremover.
De har en fenomenal ledelse med meget høy kompetanse og de er noe så unikt som et vekstselskap som går med gode overskudd og har en meget stor ordrebok.
Produktene deres er innovative og banebrytende i en nisje som er helt unik i forhold til det grønne skifte.
Det kan vanskelig bli noe særlig bedre. Nettopp derfor er Scanshipaksjen en fantastisk investering på dagens kursnivå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.11.2019 kl 08:44
6977
Du har helt rett her. Merkelig nok har ikke gutta i E24 oppdaget det før nå og vil ha en bedre inngang. De gjorde det samme med Napa etter forrige kvartal, da de så potensialet de neste årene. SSHIP vil dobles og vel så det over de neste årene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
eplemost
26.11.2019 kl 08:53
6931
Etter børsslutt i dag kommer SSHIP inn i MSCI GLOBAL MICRO CAP INDEX:
https://app2.msci.com/eqb/gimi/stdindex/MSCI_Nov19_MicroPublicList.pdf
Indeksfond må vel nå kjøpe seg inn?
https://app2.msci.com/eqb/gimi/stdindex/MSCI_Nov19_MicroPublicList.pdf
Indeksfond må vel nå kjøpe seg inn?
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.11.2019 kl 09:35
6816
I dag gjøres det kupp i SSHIP, Jeg laster!
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
26.11.2019 kl 10:36
6733
Yup, det lukter agenda hele veien fra E24. Jeg laster opp på røde dager og tenker akkurat det samme som Bålfreak. Du skal slite med å finne et mer solid vekstselskap på Oslo børs i dag
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.11.2019 kl 13:07
6602
SEB mener sykliske aksjer er attraktive men....
Trenden med bærekraft har bare begynt, og vi foretrekker aksjer i selskapene som drar nytte av denne omstillingen», skriver banken i rapporten.
Trenden med bærekraft har bare begynt, og vi foretrekker aksjer i selskapene som drar nytte av denne omstillingen», skriver banken i rapporten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
moneymachine
26.11.2019 kl 13:57
6528
Billigsalg idag ja. Nesten 50K på kjøp på kr 20,50 nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
26.11.2019 kl 16:01
6429
Hva betyr dette eplemost ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Daggers
26.11.2019 kl 16:28
6375
Da ble det 6000 aksjer i sluttauksjon og bidro da til at den sluttet uendret :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Record
26.11.2019 kl 17:14
6293
Ser de store fondene begynner å selge seg ut av olje/oljeservice , de skal noe ha avkastning på kapitalen også fremover :-)
SSHIP får nok sin del av aksjonærer også derfra , de har bare ikke sett potensialet :-)
SSHIP får nok sin del av aksjonærer også derfra , de har bare ikke sett potensialet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
26.11.2019 kl 22:29
6080
Det er krav fra forbrukerne om at det ikke skal investeres i forurensende selskaper. Først var det kullet sin tur, nå er det olja som står for tur. SSHIP driver med noe alle setter pris på. Rene hav og rensing og gjenvinning av avfall.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Bassen1
27.11.2019 kl 09:16
5828
Scanship Holding ASA : Scanship awarded multi series contracts at Chantiers de l' Atlantique in France
Scanship Holding
27.11.2019 09:11·
GlobeNewswire
Scanship Holding
27.11.2019 09:11·
GlobeNewswire
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
27.11.2019 kl 09:17
5820
SCANSHIP HOLDING ASA : SCANSHIP AWARDED MULTI SERIES CONTRACTS AT CHANTIERS DE L ATLANTIQUE IN FRANCE
09:11
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded multi cruise ship contract by Chantiers de lAtlantique in France delivering clean tech systems to four cruise vessels under construction at the shipyard in Saint Nazaire.
The multi ship contracts include advanced wastewater purification systems to the fourth ship in the RCCL Oasis class of vessels, a total supply of advanced wastewater purification systems, foodwaste treatment, garbage handling and sludge processing for the fifth ship in the MSC Meraviglia Plus class of vessels, and garbage handling with sludge processing for the third and fourth vessels in the Celebrity Edge class of vessels. The Celebrity Cruises vessels will enter service in 2021 and 2022 while the RCCL and MSC vessels will enter service in 2023.
As part of the total order volume, Scanship will also deliver some additional equipment to the Celebrity Edge vessel in operation and to the Celebrity Apex vessel that will enter service in 2020.
There are also options for system deliveries to the fifth vessel in the Celebrity class and to the fifth vessel in the RCCL Oasis class planned to enter service in 2024 and 2025.
We are very pleased with these contract awards and thrilled also to enter into the Celebrity Edge class of vessels that previously was not addressable for us. Its truly a recognition of a successful long-term cooperation between Chantiers de lAtlantique and Scanship supported by shipowners pushing for proven technology to enhance their environmental sustainability standards, says Scanships CEO Henrik Badin in a statement.
The accumulated order backlog for the Scanship Group is now at NOK 870 mill level with additional options at NOK 590 mill, in total NOK 1,46 billion.
For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO
Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@scanship.no
ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA
In Scanship and our subsidiary Etia we are passionate about preventing pollution. Our world leading solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for a wide range of industries.
Cruise ships on every ocean have Scanship technology inside which processes waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions, and public utilities and industries use our solutions for sludge processing, waste management and biogas production on land.
Our ambitions go further than this. With our advanced technologies and solutions, we turn waste into biogenetic fuels to help decarbonize industry and convert plastic waste into fuel, clean energy and high-value pyro carbon.
Our solutions are scalable, standardized, patented and thoroughly documented, and our capability to deliver is well proven. They are key to end waste and stop pollution.
Located in Oslo, the parent company Scanship Holding ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker SSHIP). In 2018 the Scanship group and Etia had combined annual revenues of NOK 430 million and 120 employees in Norway, France, Poland and the US.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400533080
09:11
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded multi cruise ship contract by Chantiers de lAtlantique in France delivering clean tech systems to four cruise vessels under construction at the shipyard in Saint Nazaire.
The multi ship contracts include advanced wastewater purification systems to the fourth ship in the RCCL Oasis class of vessels, a total supply of advanced wastewater purification systems, foodwaste treatment, garbage handling and sludge processing for the fifth ship in the MSC Meraviglia Plus class of vessels, and garbage handling with sludge processing for the third and fourth vessels in the Celebrity Edge class of vessels. The Celebrity Cruises vessels will enter service in 2021 and 2022 while the RCCL and MSC vessels will enter service in 2023.
As part of the total order volume, Scanship will also deliver some additional equipment to the Celebrity Edge vessel in operation and to the Celebrity Apex vessel that will enter service in 2020.
There are also options for system deliveries to the fifth vessel in the Celebrity class and to the fifth vessel in the RCCL Oasis class planned to enter service in 2024 and 2025.
We are very pleased with these contract awards and thrilled also to enter into the Celebrity Edge class of vessels that previously was not addressable for us. Its truly a recognition of a successful long-term cooperation between Chantiers de lAtlantique and Scanship supported by shipowners pushing for proven technology to enhance their environmental sustainability standards, says Scanships CEO Henrik Badin in a statement.
The accumulated order backlog for the Scanship Group is now at NOK 870 mill level with additional options at NOK 590 mill, in total NOK 1,46 billion.
For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO
Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@scanship.no
ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA
In Scanship and our subsidiary Etia we are passionate about preventing pollution. Our world leading solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for a wide range of industries.
Cruise ships on every ocean have Scanship technology inside which processes waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions, and public utilities and industries use our solutions for sludge processing, waste management and biogas production on land.
Our ambitions go further than this. With our advanced technologies and solutions, we turn waste into biogenetic fuels to help decarbonize industry and convert plastic waste into fuel, clean energy and high-value pyro carbon.
Our solutions are scalable, standardized, patented and thoroughly documented, and our capability to deliver is well proven. They are key to end waste and stop pollution.
Located in Oslo, the parent company Scanship Holding ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker SSHIP). In 2018 the Scanship group and Etia had combined annual revenues of NOK 430 million and 120 employees in Norway, France, Poland and the US.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400533080
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
27.11.2019 kl 09:21
5794
Fy f.. Disse gutta altså. For et selskap de har! Ordrene renner inn og i tillegg tjener de penger som det holder. Kan ikke forstå annet enn at det kommer nye kursmål på SSHIP. jeg er langt oppe på 40 tallet alt
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Hammers
27.11.2019 kl 09:48
5718
Et morsomt regnestykke:
SSHIP har i dag KONKRETE ordre og opsjoner om ordre på ca 1,5 mrd NOK.
Selskapet har ca 107 millioner aksjer.
Det ligger for tiden ordre for ca kr 14 pr aksje. Pr aksje som omsettes på 21-tallet.
Historisk fortjeneste er ca 15% av omsetningen = ca kr 2,10.
Kurs 21 delt på fortjeneste kr 2 = 10
Ut fra denne beregningen har SSHIP en P/E på kr 10. Og da kaller NA24 aksjen som FRISKT priset???
Da er den landbaserte FLOMMEN som trolig starter opp til neste år holdt utenfor.
Den skribenten som her om dagen leverte nok en drittpakke kunne i hvert fall IKKE ha vært frisk!
Hilsen Hammers.....som er klar over at man normalt ikke regner ut p/e på akkurat denne måten,
men det viser likevel et UTMERKET bilde av bedriften.
SSHIP har i dag KONKRETE ordre og opsjoner om ordre på ca 1,5 mrd NOK.
Selskapet har ca 107 millioner aksjer.
Det ligger for tiden ordre for ca kr 14 pr aksje. Pr aksje som omsettes på 21-tallet.
Historisk fortjeneste er ca 15% av omsetningen = ca kr 2,10.
Kurs 21 delt på fortjeneste kr 2 = 10
Ut fra denne beregningen har SSHIP en P/E på kr 10. Og da kaller NA24 aksjen som FRISKT priset???
Da er den landbaserte FLOMMEN som trolig starter opp til neste år holdt utenfor.
Den skribenten som her om dagen leverte nok en drittpakke kunne i hvert fall IKKE ha vært frisk!
Hilsen Hammers.....som er klar over at man normalt ikke regner ut p/e på akkurat denne måten,
men det viser likevel et UTMERKET bilde av bedriften.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
27.11.2019 kl 09:57
5673
Er det ikke merkelig at ingen av de store finansmediene til nå har så mye som en notis om dagens ordre? Er de desperate for å prøve å holde den nede så de kan komme seg inn?
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
De har nok med å pønske ut hvordan de skal komme seg inn;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
27.11.2019 kl 10:09
5610
Ikke lenge siden denne, men snakk om å levere bare siden den var på trykk. Landbaserte ordre kommer til å rulle på i 2020 i stor skala.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2019/11/15/7472829/scanship-sjefen-vil-gi-vekst-og-avkastning-for-alle-som-er-investert
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
27.11.2019 kl 11:11
5512
Hvor useriøs går det an å bli for å hausse egen aksje.
Minner om at ifølge H119 viser et nettoresultat på ca 15 mill. og en omsetning på ca 180 mill.
Det er forskjell på EBITDA og nettoresultat. Du tar med mulige ordrer. Du spesifiserer ikke om
ordrereserven går over flere år mv. Selskapet er pr idag verdsatt til 2,3 milliarder! Skal komme mange
positive meldinger for å kunne forsvare en slik verdi.
Minner om at ifølge H119 viser et nettoresultat på ca 15 mill. og en omsetning på ca 180 mill.
Det er forskjell på EBITDA og nettoresultat. Du tar med mulige ordrer. Du spesifiserer ikke om
ordrereserven går over flere år mv. Selskapet er pr idag verdsatt til 2,3 milliarder! Skal komme mange
positive meldinger for å kunne forsvare en slik verdi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
27.11.2019 kl 11:51
5450
Scanship er et norsk miljøteknologiselskap med hovedkontor i Tønsberg, og har spesialisert seg på utvikling av avfalls- og avløpsvannsystemer for skipsfarten.
Nå melder Scanship Holding at de har sikret en seriekontrakt av Chantiers de l'Atlantique. Scanship skal levere rensesystem til fire cruiseskip, samt noe annet utstyr til andre cruiseskip.
Biotek-aksje fyker rett opp på Oslo Børs
Ordrereserven til Scanship Group vokser til 870 millioner kroner, med tilleggsopsjoner på 590 millioner kroner. Det blir en total på 1,46 miliarder kroner.
Scanship-aksjen åpner opp 4,85 prosent til 21,60 kroner de første 80 minuttene av onsdagens handel på Oslo Børs. Hittil i år er aksjen opp 370,59 prosent.
Nå melder Scanship Holding at de har sikret en seriekontrakt av Chantiers de l'Atlantique. Scanship skal levere rensesystem til fire cruiseskip, samt noe annet utstyr til andre cruiseskip.
Biotek-aksje fyker rett opp på Oslo Børs
Ordrereserven til Scanship Group vokser til 870 millioner kroner, med tilleggsopsjoner på 590 millioner kroner. Det blir en total på 1,46 miliarder kroner.
Scanship-aksjen åpner opp 4,85 prosent til 21,60 kroner de første 80 minuttene av onsdagens handel på Oslo Børs. Hittil i år er aksjen opp 370,59 prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Record
27.11.2019 kl 14:08
5317
Tror om du venter til de allerede inngåtte ordrer er ferdigstillet må betale meget mere for denne aksjen , men alt kan jo skje på OB .
Aksjer er priset hva markedet tror 6-12 med frem i tid , så får vi se da 🙂
Aksjer er priset hva markedet tror 6-12 med frem i tid , så får vi se da 🙂
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Hammers
27.11.2019 kl 17:24
5152
Useriøs???
Jeg er da dønn seriøs - og har snakket VARMT om sship siden kr 8. Forklart og fortalt hvorfor alle som en bør kjøpe aksjer i selskapet.
At du i stedet gidder å involvere deg i AXA (ca lik mcap som sship) og Magseis får være DITT valg.
Valg jeg personlig er sjeleglad for at ikke jeg har gjort.
Den beregningen min fortalte jeg var var litt utenfor læreboka, men den gir likevel en pekepinn på hvordan ståa er.
I mellomtiden fortsetter ordrene å flomme inn. 3 stk bare denne måneden. Ordre som selvsagt går over 1-3 år.
Alt bare baller på seg - og MYE mer vil det bli når den landbaserte biten er på plass til neste år.
Bare for ordens skyld; "Neste år" starter om en drøy måneds tid!
Hilsen Hammers.......som ikke fatter at folk gidder å bry seg om mye av det ordinære som finnes rundt om -
og som ALDRI tjener en eneste NOK eller som produserer noe som helst av verdi for samfunnet.
Jeg er da dønn seriøs - og har snakket VARMT om sship siden kr 8. Forklart og fortalt hvorfor alle som en bør kjøpe aksjer i selskapet.
At du i stedet gidder å involvere deg i AXA (ca lik mcap som sship) og Magseis får være DITT valg.
Valg jeg personlig er sjeleglad for at ikke jeg har gjort.
Den beregningen min fortalte jeg var var litt utenfor læreboka, men den gir likevel en pekepinn på hvordan ståa er.
I mellomtiden fortsetter ordrene å flomme inn. 3 stk bare denne måneden. Ordre som selvsagt går over 1-3 år.
Alt bare baller på seg - og MYE mer vil det bli når den landbaserte biten er på plass til neste år.
Bare for ordens skyld; "Neste år" starter om en drøy måneds tid!
Hilsen Hammers.......som ikke fatter at folk gidder å bry seg om mye av det ordinære som finnes rundt om -
og som ALDRI tjener en eneste NOK eller som produserer noe som helst av verdi for samfunnet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
bålfreak
28.11.2019 kl 09:14
4898
Det jeg ikke forstår er at folk nå på død og liv skal selge aksjene sine i Scanship. Det er mye mer penger å tjene på å akkumulere og tenke langsiktig i Scanship. Jeg anbefaler dere å gjøre som de største aksjonærene som også er eiere. Vær tålmodig og kjøp mer når dere har ledig kapital
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.11.2019 kl 09:29
4861
Man blir litt lei av å se "spillet" i denne, likt mange andre aksjer med litt volalitet, som pågår dag ut og dag inn. Idag som igår, så etableres det "sperrer" i hver sin ende. "Tunge" poster ved 22 kr og ved 21 kr. Jeg har også i denne sendt inn til Marketwatch, og bedt de se nærmere på det som foregår. Oppfordrer alle til å gjøre tilsvarende i aksjer de følger litt nøyere med på, og der de synes man ser irrasjonelle og styrte svingninger.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.11.2019 kl 09:30
4857
Spot on bålfreak
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.11.2019 kl 09:46
4822
Vil bare føye på at siste kontrakt neppe er skrevet for 2019. Det skulle ikke forundre meg om backloggen vil være på 1 mrd innen årsslutt. Det er den jo praktisk talt allerede med oppsjonene på de eksisterende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.11.2019 kl 09:46
4821
Tradinator skrev Spot on bålfreak
Mange som gjør det, men først skal kursen styres litt dit de ønsker inngang, for så å pumpes til neste gulv. Litt for hurtig oppgang, så må kursen styres ned for å forsterke gulvet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.11.2019 kl 14:39
4633
21 tallet blir snart tilbakelagt og starten mot 25-27 starter nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.11.2019 kl 19:32
4468
Går tregt når man har slike på laget som man så på slutten idag. Alt ligger til rette for videre oppgang forbi 22 kr, men så kommer det slike idioter på banen som til og med sørger for at aksjen avslutter i minus.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Er det ikke greit at det er noen som kommer inn og sørger at kursen ikke skyter til værs for kjapt? Er vel bedre med jevn stigning enn en reprise fra forrige parabol topp .
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
moneymachine
28.11.2019 kl 22:53
4296
Nå er det byttet en himla masse aksjer mellom 20 og 22 kr, så dette patetiske stuntet mot børsslutt er håpløst.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
investorK
02.12.2019 kl 22:05
3800
Ser ingen kr. 30, ser bare 21.
Har de som investerte blitt lurt?
Har de som investerte blitt lurt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
02.12.2019 kl 22:52
3747
Du har blitt lurt om du tror deg tar ti dager fra 16 til 30. Den kommer til å gå langt over 30 om du bare setter over kaffen så lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Hammers
02.12.2019 kl 23:38
3690
Når det landbasert er testet ut og "snora er klippet" (trolig i 2020) har SSHIP potensiale til å bli et enormt selskap.
Så sent som i dag leste jeg at Oslofjorden hadde blitt en katastrofe under vann.
Det vil garantert komme pålegg om rensing av avløp rundt hele fjorden - og bare DER snakker vi om utrolig store summer!
Eks; i Nedre Glomma er det f.eks snakk om investeringer på flere 100 mill for å få bukt med utslippene!
Hvor mange sentrale fjorder finnes egentlig rundt om?
Hilsen Hammers
Så sent som i dag leste jeg at Oslofjorden hadde blitt en katastrofe under vann.
Det vil garantert komme pålegg om rensing av avløp rundt hele fjorden - og bare DER snakker vi om utrolig store summer!
Eks; i Nedre Glomma er det f.eks snakk om investeringer på flere 100 mill for å få bukt med utslippene!
Hvor mange sentrale fjorder finnes egentlig rundt om?
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare
Tradinator
03.12.2019 kl 07:38
3561
Det er en utvikling hos konsumentene nå som gjør at bedriftene må stille om. Kunder aksepterer ikke unødvendige utslipp og ønsker dokumentasjon fra bedriftene på at de handler rent. Vi har bare sett starten av det grønne skiftet. SSHIP er ikke ferdige med årets ordre enda heller tror jeg. En backlog på over milliarden kan fort bli en realitet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28
Du må logge inn for å svare