NAS: GODE NYHETER DETTE! NYE LONDON HEATHROW SLOTS TILDELT!
https://simpleflying.com/norwegian-london-heathrow-slots/
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/12/01/7478593/norwegian-har-fatt-landingsrettigheter-pa-london-heathrow
Bra jeg kjøpte på fredag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Restplassno
02.12.2019 kl 22:59
6147
hstray skrev Nas her ikke betalt ett rødt øre for disse slottene?
Nei, det har de ikke når de er tildelt på denne måten. Forutsetningen for tildeling er at man bruker disse, og det er også politikk å dele ut en porsjon slots for å unngå duo/monopoltilstander.
Man kan høre Norwegian sin podcast som dekker dette med slot-er i en hel episode :)
Man kan høre Norwegian sin podcast som dekker dette med slot-er i en hel episode :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Epona
03.12.2019 kl 06:56
6012
Greit å høre hva Norwegian selv sier i sine podcaster: https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/reports-and-presentations/podcasts/
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
03.12.2019 kl 15:02
5689
Ikke la dere lure. Tipper gode tall og kjempemelding på torsdag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Søndre
03.12.2019 kl 15:47
5614
Merkelig kursutvikling hvor større aktører har betalt kr.40,-
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
03.12.2019 kl 16:04
5562
Enig, men de trodde neppe på 37 i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Epona
03.12.2019 kl 16:17
5525
Shorterne forsøker å kvele Norwegian Air Shuttle.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
37 er teknisk støtte og 47 teknisk motstand. Algoritmehandel dominerer volum og antall handler i aksjen og er innstilt på å arbeide kursen mot disse ytterlighetene på tross av positive eller negative nyheter. Jeg vil forvente at neste bevegelse assistert av slik handel blir opp mot 47.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
03.12.2019 kl 16:25
5490
Sure markeder generelt. Forsåvidt på tide med korrigering. Dessverre har Nas fått dette sammen med emisjonen. Blir mange kroner ned da. De man skal være fornøyd med er at faktisk emisjonen er satt. Hadde fort blitt ny runde på 33 om de kom ut med dette i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
happy
03.12.2019 kl 18:09
5362
Den podcasten er over ett år gammel ser det ut som. Lite verdi her å bruke i dagens marked
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Epona
03.12.2019 kl 20:26
5129
Lukter lektor79 short uttalelse. Litt for gjennomsiktig at du har solgt alt med tap.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
03.12.2019 kl 21:13
5073
Det er har vært noen franske møkkaspredere fra tid til annen..
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Restplassno
03.12.2019 kl 23:14
4914
Lektor blokka jeg lenge før han ble negativ til aksjen, overhodet ingen innsikt hverken for eller imot.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 10:41
4701
Norwegian tilbyr kunder CO2-kompensasjon og blir det aller første flyselskapet som signerer FN-program for klimatiltak
Pressemelding • des 04, 2019 10:30 CET
Norwegian har inngått et samarbeid med klimaselskapet CHOOOSE for å gjøre det enkelt for kunder å kompensere for sitt karbonavtrykk når de kjøper billett med flyselskapet. Initiativet har blitt godt mottatt av FNs klimasekretariat UNFCCC.
Fra og med i dag har Norwegian gleden av å tilby sine kunder klimakompensasjon som en enkel, integrert del av bestillingsprosessen.
- Norwegian har blitt kåret til et av verdens mest miljøvennlige flyselskap, og vi jobber kontinuerlig med å redusere utslippene våre gjennom nye tiltak. Ved å tilby CO2-kompensasjon setter vi en pris på passasjerenes faktiske karbonutslipp, noe som gjør det enkelt for kunder å bidra mot en mer bærekraftig luftfart, fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen.
- Selv om kommersiell luftfartsteknologi fortsetter å utvikle seg og Norwegian fortsetter å redusere miljøbelastningen, så er det ikke mulig å fly helt utslippsfritt per i dag. Vi vet at mange av kundene våre ønsker å kompensere for utslippene sine, fortsetter han.
Godt mottatt av FNs klimasekreteriat
Norwegian er det aller første flyselskapet som har signert FNs program for klimatiltak og forpliktet seg til å bli klimanøytral innen 2050:
- Å sette en pris på karbon på denne måten hjelper å drive mer handling og ambisjoner på alle nivåer i samfunnet, inkludert næringslivet. Norwegians tiltak for å hjelpe kundene med å kompensere utslipp når de reiser, ønsker vi velkommen. Å bringe mennesker sammen er grunnleggende for global forståelse, for økonomien, for velvære og for planeten. Vi ønsker Norwegian velkommen til vårt «Climate Neutral Now»-program, sier Niclas Svenningsen, Manager Global Climate Action hos UNFCCC.
Støtter CO2-reduserende energiprosjekt
Det nye tilvalget har blitt utviklet med en målsetning om å være så informativt, enkelt og transparent som mulig. Etter å ha valgt en flyvning, blir kunden først informert om sitt CO2-utslipp på den spesifikke ruten sammenlignet med bransjegjennomsnittet. Beregningen til CO2-kalkulatoren er basert på den offisielle metodikken til FNs International Civil Aviation Organisation (ICAO), the International Council of Clean Transportation (ICCT) og Norwegians egne, faktiske utslipp.
Kunder vil så bli tilbudt et enkelt alternativ i bestillingsprosessen slik at de kan kompensere for sitt personlige karbonavtrykk når de flyr med Norwegian. De som velger å kompensere kan være trygge på at bidraget blir brukt til å finansiere godkjente prosjekter som reduserer globale CO2-utslipp. Prosjektene er godkjent av FN og Gold Standard, som setter standarden for klima- og utviklingstiltak for å kvantifisere, sertifisere og maksimere effekten. Gold Standard inkluderer også bidrag til andre FN-mål for bærekraftig utvikling.
- I tillegg til positiv klimaeffekt leverer alle Gold Standard-prosjekter bekreftelser på andre fordeler for lokalsamfunnene som for eksempel nye jobber, ren energi og forbedret luftkvalitet. Dersom Norwegians passasjerer brenner for klimarettferdighet, kan de være sikre på at deres bidrag går langt utover å kompensere utslipp, sier Sarah Leugers, kommunikasjonsdirektør i Gold Standard.
En sømløs integrering
Norwegian har inngått et samarbeid med CHOOOSE, et klimafokusert teknologiselskap basert i Oslo. CHOOOSE har utviklet en løsning som sømløst integreres bestillingsprosessen, noe som gjør det enkelt for kunder å støtte de beste CO2-reduserende prosjektene i verden. I tillegg til Norwegian har CHOOOSE et bredt spekter av partnere, og har nå kunder i over 70 land.
- CHOOOSE samarbeider med de som utfordrer status quo, viser at de er opptatt av å redusere utslipp og tar ansvar for elefanten i rommet, nemlig at det basert på dagens teknologi er umulig å unngå å sette karbonavtrykk, sier Andreas Slettvoll, administrerende direktør i CHOOOSE.
- CHOOOSE har oppnådd mye på kort tid, og sammen tilbyr vi den beste løsningen for kundene våre. CHOOOSE opererer i et område som utvikler seg raskt og representerer en ny, forfriskende tilnærming til klimatiltak for kundene våre, sier Karlsen.
Norwegian ble kåret til verdens mest drivstoffeffektive flyselskap på transatlantiske ruter i 2015 og 2018 av International Council on Clean Transportation (ICCT), og siden 2008 har flyselskapet redusert utslippene med 30 prosent per passasjerkilometer takket være nye, drivstoffeffektive fly.
Les mer om samarbeidet her: www.norwegian.no/chooose
Kontakt for pressen:
Norwegian: Senior kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion-Gibson, tlf: 466 32010
CHOOOSE: Administrerende direktør Andreas Slettvoll, tlf; 414 23783
Pressemelding • des 04, 2019 10:30 CET
Norwegian har inngått et samarbeid med klimaselskapet CHOOOSE for å gjøre det enkelt for kunder å kompensere for sitt karbonavtrykk når de kjøper billett med flyselskapet. Initiativet har blitt godt mottatt av FNs klimasekretariat UNFCCC.
Fra og med i dag har Norwegian gleden av å tilby sine kunder klimakompensasjon som en enkel, integrert del av bestillingsprosessen.
- Norwegian har blitt kåret til et av verdens mest miljøvennlige flyselskap, og vi jobber kontinuerlig med å redusere utslippene våre gjennom nye tiltak. Ved å tilby CO2-kompensasjon setter vi en pris på passasjerenes faktiske karbonutslipp, noe som gjør det enkelt for kunder å bidra mot en mer bærekraftig luftfart, fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen.
- Selv om kommersiell luftfartsteknologi fortsetter å utvikle seg og Norwegian fortsetter å redusere miljøbelastningen, så er det ikke mulig å fly helt utslippsfritt per i dag. Vi vet at mange av kundene våre ønsker å kompensere for utslippene sine, fortsetter han.
Godt mottatt av FNs klimasekreteriat
Norwegian er det aller første flyselskapet som har signert FNs program for klimatiltak og forpliktet seg til å bli klimanøytral innen 2050:
- Å sette en pris på karbon på denne måten hjelper å drive mer handling og ambisjoner på alle nivåer i samfunnet, inkludert næringslivet. Norwegians tiltak for å hjelpe kundene med å kompensere utslipp når de reiser, ønsker vi velkommen. Å bringe mennesker sammen er grunnleggende for global forståelse, for økonomien, for velvære og for planeten. Vi ønsker Norwegian velkommen til vårt «Climate Neutral Now»-program, sier Niclas Svenningsen, Manager Global Climate Action hos UNFCCC.
Støtter CO2-reduserende energiprosjekt
Det nye tilvalget har blitt utviklet med en målsetning om å være så informativt, enkelt og transparent som mulig. Etter å ha valgt en flyvning, blir kunden først informert om sitt CO2-utslipp på den spesifikke ruten sammenlignet med bransjegjennomsnittet. Beregningen til CO2-kalkulatoren er basert på den offisielle metodikken til FNs International Civil Aviation Organisation (ICAO), the International Council of Clean Transportation (ICCT) og Norwegians egne, faktiske utslipp.
Kunder vil så bli tilbudt et enkelt alternativ i bestillingsprosessen slik at de kan kompensere for sitt personlige karbonavtrykk når de flyr med Norwegian. De som velger å kompensere kan være trygge på at bidraget blir brukt til å finansiere godkjente prosjekter som reduserer globale CO2-utslipp. Prosjektene er godkjent av FN og Gold Standard, som setter standarden for klima- og utviklingstiltak for å kvantifisere, sertifisere og maksimere effekten. Gold Standard inkluderer også bidrag til andre FN-mål for bærekraftig utvikling.
- I tillegg til positiv klimaeffekt leverer alle Gold Standard-prosjekter bekreftelser på andre fordeler for lokalsamfunnene som for eksempel nye jobber, ren energi og forbedret luftkvalitet. Dersom Norwegians passasjerer brenner for klimarettferdighet, kan de være sikre på at deres bidrag går langt utover å kompensere utslipp, sier Sarah Leugers, kommunikasjonsdirektør i Gold Standard.
En sømløs integrering
Norwegian har inngått et samarbeid med CHOOOSE, et klimafokusert teknologiselskap basert i Oslo. CHOOOSE har utviklet en løsning som sømløst integreres bestillingsprosessen, noe som gjør det enkelt for kunder å støtte de beste CO2-reduserende prosjektene i verden. I tillegg til Norwegian har CHOOOSE et bredt spekter av partnere, og har nå kunder i over 70 land.
- CHOOOSE samarbeider med de som utfordrer status quo, viser at de er opptatt av å redusere utslipp og tar ansvar for elefanten i rommet, nemlig at det basert på dagens teknologi er umulig å unngå å sette karbonavtrykk, sier Andreas Slettvoll, administrerende direktør i CHOOOSE.
- CHOOOSE har oppnådd mye på kort tid, og sammen tilbyr vi den beste løsningen for kundene våre. CHOOOSE opererer i et område som utvikler seg raskt og representerer en ny, forfriskende tilnærming til klimatiltak for kundene våre, sier Karlsen.
Norwegian ble kåret til verdens mest drivstoffeffektive flyselskap på transatlantiske ruter i 2015 og 2018 av International Council on Clean Transportation (ICCT), og siden 2008 har flyselskapet redusert utslippene med 30 prosent per passasjerkilometer takket være nye, drivstoffeffektive fly.
Les mer om samarbeidet her: www.norwegian.no/chooose
Kontakt for pressen:
Norwegian: Senior kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion-Gibson, tlf: 466 32010
CHOOOSE: Administrerende direktør Andreas Slettvoll, tlf; 414 23783
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Dette initiativet setter ny standard innen aviation, og gir selskapet en høy plassering blant fond som leter miljø-alibi for å investere. Vi skal ikke utelukke at kursen kan få et løft dersom dette blir plukket opp av internasjonal presse.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
verdensmester
04.12.2019 kl 10:58
4693
Hallo presse, Dn, E24 og hegnar skriv om dette!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
hva sier sjonkelrolf om kurs utviklingen etter nyheten om slot på heatrow . det var jo ein så vanvitig god nyhet og enorme verdier i dette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 12:27
4560
verdensmester skrev Hallo presse, Dn, E24 og hegnar skriv om dette!!!
E24 Har lagt ut nyheten om Norwegian tilbyr kunder CO2-kompensasjon
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
04.12.2019 kl 12:41
4531
Jeg sier som følgende: slotene har en betydelig verdi. Ellers ville ikke Nas, SAS, JetBlue med flere søkt om disse. Det du relaterer til er aksjekursen. Hvorfor aksjekursen er som den er , kan ha mange årsaker. Har vært aksjonær i Nas lenge nok til at jeg vet at kursen svinger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 13:20
4471
Ryanair Holdings venter ytterligere forsinkelser i levering av B737 MAX-fly for sommeren 2020. Selskapet har igjen justert sin 2020-plan basert på at det vil leveres bare 10 MAX-fly mot tidligere ventet 20 fly.
Det opplyses i en melding fra selskapet onsdag.
Som et resultat venter Ryanair en trafikkvekst til 156 millioner passasjerer, fra tidligere 157 millioner i regnskapsåret som slutter 31. mars 2021. I tillegg vil flyleveranseforsinkelsene lede til at selskapet vil stenge ned ytterligere to baser, i Nürnberg og Stockholm Skavsta.
https://min.e24.no/a/y30rka
Det opplyses i en melding fra selskapet onsdag.
Som et resultat venter Ryanair en trafikkvekst til 156 millioner passasjerer, fra tidligere 157 millioner i regnskapsåret som slutter 31. mars 2021. I tillegg vil flyleveranseforsinkelsene lede til at selskapet vil stenge ned ytterligere to baser, i Nürnberg og Stockholm Skavsta.
https://min.e24.no/a/y30rka
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 14:18
4389
Norwegian melder at endringene som ble vedtatt på et obligasjonseiermøte i september trår i kraft onsdag.
Flyselskapet ba om å få en forlengelse av to milliardlån, på samlet 3,4 milliarder kroner, i obligasjonsmarkedet som egentlig skal betales tilbake i desember 2019 og august 2020.
I bytte mot en utsettelse av forfall tilbød Norwegian obligasjonseierne sikkerhet gjennom pant i et datterselskap, som igjen skal kontrollere landingsrettigheter (sloter) på flyplassen Gatwick, og en ekstrabetaling ved forfall.
Samlet fikk Norwegian støtte fra 89,80 prosent av eierne i et lån på 250 millioner euro og 99,64 prosent av eierne i et lån på 964 millioner svenske kroner, opplyses det.
https://min.e24.no/a/P9Lw6z
Flyselskapet ba om å få en forlengelse av to milliardlån, på samlet 3,4 milliarder kroner, i obligasjonsmarkedet som egentlig skal betales tilbake i desember 2019 og august 2020.
I bytte mot en utsettelse av forfall tilbød Norwegian obligasjonseierne sikkerhet gjennom pant i et datterselskap, som igjen skal kontrollere landingsrettigheter (sloter) på flyplassen Gatwick, og en ekstrabetaling ved forfall.
Samlet fikk Norwegian støtte fra 89,80 prosent av eierne i et lån på 250 millioner euro og 99,64 prosent av eierne i et lån på 964 millioner svenske kroner, opplyses det.
https://min.e24.no/a/P9Lw6z
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
04.12.2019 kl 15:24
4319
Har man troa er det i dag man kjøper.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 15:34
4301
Tror vi kommer over 40 kr i morgen :-) Gode Trafikktall og Nyheter :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
tradingstock
04.12.2019 kl 15:44
4270
Samme her 40 kr lett!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
04.12.2019 kl 16:06
4219
Venter dere noe annet enn trafikktall?
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Record
04.12.2019 kl 16:36
4166
Det jobbes hele veien for lønnsomhet , nå har de solgt Argentina satsingen ☺️
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Herman*
04.12.2019 kl 17:01
4078
Det står ingenting om betingelsene, betyr vel at det ikke vil ha noe stor cash effekt. Bedre lønnsomhet er dog bra!
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 17:23
3993
Helga Bollmann Leknes, kommersiell direktør i Norwegian har besluttet å forlate selskapet etter to år, skriver flyselskapet i en pressemelding.
- Jeg vil takke Helga Bollmann Leknes for det hun har bidratt med i Norwegian, både som kommersiell direktør og HR-direktør. Jeg synes det er synd at hun har valgt å forlate selskapet, men ønsker henne lykke til videre, sier fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen i meldingen.
Bollmann Leknes kom inn som HR-direktør i 2017, og fikk i tillegg ansvaret som kommersiell direktør i november i fjor. Selskapet opplyser at hun forlater selskapet for å utforske andre muligheter utenfor Norwegian.
Selskapet ansetter nå Marty St. George som fungerende kommersiell direktør. Han var inntil nylig kommersiell direktør i amerikanske Jetblue Airways. Han har tidligere vært ansatt i både United Airlines og US Airways.
– Jeg er svært godt fornøyd med at Marty St. George har sagt ja til å påta seg denne viktige rollen. Å styrke vår kommersielle posisjon og øke inntektene er avgjørende for å levere på strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet. Jeg er overbevist om at St. George med sin brede erfaring fra store amerikanske flyselskaper vil være verdifull for selskapet, sier Karlsen.
https://min.e24.no/a/4qQew9
- Jeg vil takke Helga Bollmann Leknes for det hun har bidratt med i Norwegian, både som kommersiell direktør og HR-direktør. Jeg synes det er synd at hun har valgt å forlate selskapet, men ønsker henne lykke til videre, sier fungerende konsernsjef i Norwegian, Geir Karlsen i meldingen.
Bollmann Leknes kom inn som HR-direktør i 2017, og fikk i tillegg ansvaret som kommersiell direktør i november i fjor. Selskapet opplyser at hun forlater selskapet for å utforske andre muligheter utenfor Norwegian.
Selskapet ansetter nå Marty St. George som fungerende kommersiell direktør. Han var inntil nylig kommersiell direktør i amerikanske Jetblue Airways. Han har tidligere vært ansatt i både United Airlines og US Airways.
– Jeg er svært godt fornøyd med at Marty St. George har sagt ja til å påta seg denne viktige rollen. Å styrke vår kommersielle posisjon og øke inntektene er avgjørende for å levere på strategien om å gå fra vekst til lønnsomhet. Jeg er overbevist om at St. George med sin brede erfaring fra store amerikanske flyselskaper vil være verdifull for selskapet, sier Karlsen.
https://min.e24.no/a/4qQew9
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
EXTrader
04.12.2019 kl 17:45
3888
Det er på høy tid ! at de nå begynner å drive flyselskap, har vært mange gode nyheter i det siste og brikkene begynner å falle på plass.
Redigert 21.01.2021 kl 02:42
Du må logge inn for å svare
Strategi
04.12.2019 kl 22:18
3690
Det kan komme et bud på Norwegian når som helt, en kjøper kan nå tiltre et striglet selskap som kan implementeres med kjøpers, for den rette kjøperen kan dette kjøpet skape en gigant.
Shortere er velkomne.
Shortere er velkomne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock skrev Samme her 40 kr lett!
ja så feil kan man ta
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 12:18
3283
De 6 innleggene dine imponerer meg.
Du er sissyboy disippel. Dere bomma grovere enn oss ;)
Vi får se hvem som ler sist i januar 2020 shortermann! Kjøper mer i dag.
Når budet kommer hører vi aldri fra dere igjen.
Du er sissyboy disippel. Dere bomma grovere enn oss ;)
Vi får se hvem som ler sist i januar 2020 shortermann! Kjøper mer i dag.
Når budet kommer hører vi aldri fra dere igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
haha er vel ingen her inne som har tatt mere feil en deg.du kommer nok til å tegne deg til emi til 40 selv om kursen er 35,snakker om suppehue.har jo faen ikke peiling i det hele tatt,men sånn er det vel når ein taper så mye å er desperat.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 14:52
3082
Diskuterer ikke med folk som ikke klarer å bruke komma og punktum riktig. Hvor mye har du tapt av pengene du fikk til konfirmasjon?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 15:00
3046
Oj oj, Triggered 😂
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
er faktisk mere opptatt av å tjene penger jeg en punktum og komma.så du har mye å lære der.men tviler faktisk på om du noen gang kommer til å forstå hvordan man gjør det
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 15:58
2912
For en utrolig meningsløs måte å debattere på. Dette er ment som et aksjeforum, ikke en barnehage.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
omac
09.12.2019 kl 16:05
2890
Det er helt håpløst....
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 16:27
2828
Kan vi ikke snakke litt om aksjen i stedet for hverandre? For min egen del er jeg opptatt av driften frem til mars i første omgang, og deretter driften i Q2 og Q3. Hvis du er interessert, bamserud, eller noen andre, kan jeg forsøke å sette opp et realistisk estimat på hva man kan vente seg :) så kan man jo kritisere det, i stedet for hverandres skrivefeil og andre irrelevante mangler.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Herman*
09.12.2019 kl 17:42
2681
Estimater mottas med takk. Et annet relevant tema er hvor mye likviditet NAS vil tilføres de neste månedene. Mitt estimat er langt fra vitenskapelig, men ser slik ut: JV: 1 milliard, Boeing: 1 milliard (pluss rabatter), flysalg: 0,5 milliard, kredittkortselskaper: 2 milliarder. Til sammen 4.5 milliarder i tillegg til finansieringen som nettopp er sikret. Når det gjelder RR, tror jeg avtalen er en større kreditt som føres mot vedlikeholdskostnader de neste årene. Hva tror dere om dette anslaget?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 17:44
2672
Synes det blir for vanskelig å estimere, men leser med interesse. Lurer på hva som tynger aksjen så fælt for tiden. Vært svak i 5 uker. Ja, jeg vet jo om emisjonen, men aksjer kjøpt på 40 slippes jo neppe ut nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:18
2602
Tipper vi er noen som ble «lurt» av at de store gutta gikk inn på 40, trodde det var trygt da. Viser bare at ingenting er trygt. Lurer på hva de tenker nå, for ikke å snakke om Kjos. Har ledelsen noe på lur? Er redd alt ble brukt før emien.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 18:23
2588
Mye kom nok når det kom, mulig de kjørte på litt ekstra på salg, men uansett, bra å få emisjonen på 40 heller enn å komme med den nå:-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:28
2573
Ja hadde den kommet nå ville det vært ekstra ille. Men den er voldsom tung nå, her må store nyheter til for å passere 40 igjen. Men vi har vært her noen ganger. Så der er fortsatt håp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 19:15
2504
Ble kjøpt 40 000 aksjer etter børsslutt i ett kjøp. Kommer positiv melding i morgen da mest sannsynlig
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:26
2468
Er nok ikke noe veldig store greier. Dessverre.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 19:26
2466
Hvorfor det, tror du?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
Kan dette ned på 20 tallet før det eventuelt snur. Obligasjonseierne sitter med makten. Ingen styring så lenge selskapet er så til de grader nedsyltet i gjeld. Jeg har bommet så veldig på konkurransen der ute og hvor vanskelig flybransjen nå har blitt i disse miljøtider. En utflatning er faktum, altså ikke vekst. Vi får se utover 2020. Good luck, men jeg er lykkelig over å være ute.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:47
2405
Og hvorfor er det det magiske snupunktet? Det er umulig å spå sånt, veldig få treffer. Det er vanskelig i aksjemarkedet. Men, det som foregår i selskapet nå tror jeg vil bære frem. Jeg tror det vil lykkes, pg da virker det iallefall å være masse uforløst potensiale i NAS.
- en eksepsjonelt moderne flåte
- fokus på inntjening og økte inntekter per passasjer
- JV
- masse nye fly på vei inn gir mulighet for salg av flere NG
- kvittet seg med ulønnsomme deler av selskpet
- ny rigget ledelse bestående av en styreleder med lang erfaring, som har snudd dfds i sin tid. Karlsen er jo helt åpenbart flink på finanssiden og Schram er god på behandling og retail. I tillegg henter de en med lang erfaring fra flyfart i et av de største markedene foe NAS, nemlig USA
- får de bygd en egenkapitalvase med god margin mot covenant forsvinner nok mer og mer av gearingn og frykten rundt denne
- for tiden relativt lav OLJEPRIS
- JV vil kunne sluke enda mer av ordrene , både fra Airbus og Boeing
- Maxene er ventet i luften inne relativt kort tid,da bør også kompensasjon komme
- programmet Next vil ved suksess rydde kraftig opp i hvordan Nas er rigget og kostnadene skal ned
- Selskapet er en oppkjøpskandidat, særlig når finansene er mer trygge samt at Maxene er tilbake. Å kjøpe Nas er å kjøpe blant de mest drivstoffgjerrige og nyeste flåtene av fly. Nas står langt fremme i den køen
- Gearingen gir potensielt svær oppside om dett går veien. Se f.eks åå det som avr et gearet shippingselskap, RCL, tilbake i 2009 og frem til idag. De overlevde gjelden, se hvordan det gikk.
- styret og ledelsen virker helt klinkende klare og målrettet i sine planer og har levert masse allerede
- Korridoren over Sibir er på agendaen, både for selskapet og regjeringen
- Osv.
- en eksepsjonelt moderne flåte
- fokus på inntjening og økte inntekter per passasjer
- JV
- masse nye fly på vei inn gir mulighet for salg av flere NG
- kvittet seg med ulønnsomme deler av selskpet
- ny rigget ledelse bestående av en styreleder med lang erfaring, som har snudd dfds i sin tid. Karlsen er jo helt åpenbart flink på finanssiden og Schram er god på behandling og retail. I tillegg henter de en med lang erfaring fra flyfart i et av de største markedene foe NAS, nemlig USA
- får de bygd en egenkapitalvase med god margin mot covenant forsvinner nok mer og mer av gearingn og frykten rundt denne
- for tiden relativt lav OLJEPRIS
- JV vil kunne sluke enda mer av ordrene , både fra Airbus og Boeing
- Maxene er ventet i luften inne relativt kort tid,da bør også kompensasjon komme
- programmet Next vil ved suksess rydde kraftig opp i hvordan Nas er rigget og kostnadene skal ned
- Selskapet er en oppkjøpskandidat, særlig når finansene er mer trygge samt at Maxene er tilbake. Å kjøpe Nas er å kjøpe blant de mest drivstoffgjerrige og nyeste flåtene av fly. Nas står langt fremme i den køen
- Gearingen gir potensielt svær oppside om dett går veien. Se f.eks åå det som avr et gearet shippingselskap, RCL, tilbake i 2009 og frem til idag. De overlevde gjelden, se hvordan det gikk.
- styret og ledelsen virker helt klinkende klare og målrettet i sine planer og har levert masse allerede
- Korridoren over Sibir er på agendaen, både for selskapet og regjeringen
- Osv.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10
Du må logge inn for å svare