Strategi
04.12.2019 kl 22:18 3465

Det kan komme et bud på Norwegian når som helt, en kjøper kan nå tiltre et striglet selskap som kan implementeres med kjøpers, for den rette kjøperen kan dette kjøpet skape en gigant.

Shortere er velkomne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 11:56 3098

tradingstock skrev Samme her 40 kr lett!
ja så feil kan man ta
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 12:18 3058

De 6 innleggene dine imponerer meg.
Du er sissyboy disippel. Dere bomma grovere enn oss ;)
Vi får se hvem som ler sist i januar 2020 shortermann! Kjøper mer i dag.

Når budet kommer hører vi aldri fra dere igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 13:04 2970

haha er vel ingen her inne som har tatt mere feil en deg.du kommer nok til å tegne deg til emi til 40 selv om kursen er 35,snakker om suppehue.har jo faen ikke peiling i det hele tatt,men sånn er det vel når ein taper så mye å er desperat.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 14:52 2857

Diskuterer ikke med folk som ikke klarer å bruke komma og punktum riktig. Hvor mye har du tapt av pengene du fikk til konfirmasjon?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 15:39 2740

er faktisk mere opptatt av å tjene penger jeg en punktum og komma.så du har mye å lære der.men tviler faktisk på om du noen gang kommer til å forstå hvordan man gjør det
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 15:58 2687

For en utrolig meningsløs måte å debattere på. Dette er ment som et aksjeforum, ikke en barnehage.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
omac
09.12.2019 kl 16:05 2665

Det er helt håpløst....
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.12.2019 kl 16:27 2603

Kan vi ikke snakke litt om aksjen i stedet for hverandre? For min egen del er jeg opptatt av driften frem til mars i første omgang, og deretter driften i Q2 og Q3. Hvis du er interessert, bamserud, eller noen andre, kan jeg forsøke å sette opp et realistisk estimat på hva man kan vente seg :) så kan man jo kritisere det, i stedet for hverandres skrivefeil og andre irrelevante mangler.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.12.2019 kl 17:42 2456

Estimater mottas med takk. Et annet relevant tema er hvor mye likviditet NAS vil tilføres de neste månedene. Mitt estimat er langt fra vitenskapelig, men ser slik ut: JV: 1 milliard, Boeing: 1 milliard (pluss rabatter), flysalg: 0,5 milliard, kredittkortselskaper: 2 milliarder. Til sammen 4.5 milliarder i tillegg til finansieringen som nettopp er sikret. Når det gjelder RR, tror jeg avtalen er en større kreditt som føres mot vedlikeholdskostnader de neste årene. Hva tror dere om dette anslaget?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 17:44 2447

Synes det blir for vanskelig å estimere, men leser med interesse. Lurer på hva som tynger aksjen så fælt for tiden. Vært svak i 5 uker. Ja, jeg vet jo om emisjonen, men aksjer kjøpt på 40 slippes jo neppe ut nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:18 2377

Tipper vi er noen som ble «lurt» av at de store gutta gikk inn på 40, trodde det var trygt da. Viser bare at ingenting er trygt. Lurer på hva de tenker nå, for ikke å snakke om Kjos. Har ledelsen noe på lur? Er redd alt ble brukt før emien.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 18:23 2363

Mye kom nok når det kom, mulig de kjørte på litt ekstra på salg, men uansett, bra å få emisjonen på 40 heller enn å komme med den nå:-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Artige
09.12.2019 kl 18:28 2348

Ja hadde den kommet nå ville det vært ekstra ille. Men den er voldsom tung nå, her må store nyheter til for å passere 40 igjen. Men vi har vært her noen ganger. Så der er fortsatt håp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
tradingstock
09.12.2019 kl 19:15 2279

Ble kjøpt 40 000 aksjer etter børsslutt i ett kjøp. Kommer positiv melding i morgen da mest sannsynlig
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:26 2243

Er nok ikke noe veldig store greier. Dessverre.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2019 kl 19:30 2221

Kan dette ned på 20 tallet før det eventuelt snur. Obligasjonseierne sitter med makten. Ingen styring så lenge selskapet er så til de grader nedsyltet i gjeld. Jeg har bommet så veldig på konkurransen der ute og hvor vanskelig flybransjen nå har blitt i disse miljøtider. En utflatning er faktum, altså ikke vekst. Vi får se utover 2020. Good luck, men jeg er lykkelig over å være ute.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
09.12.2019 kl 19:47 2180

Og hvorfor er det det magiske snupunktet? Det er umulig å spå sånt, veldig få treffer. Det er vanskelig i aksjemarkedet. Men, det som foregår i selskapet nå tror jeg vil bære frem. Jeg tror det vil lykkes, pg da virker det iallefall å være masse uforløst potensiale i NAS.

- en eksepsjonelt moderne flåte
- fokus på inntjening og økte inntekter per passasjer
- JV
- masse nye fly på vei inn gir mulighet for salg av flere NG
- kvittet seg med ulønnsomme deler av selskpet
- ny rigget ledelse bestående av en styreleder med lang erfaring, som har snudd dfds i sin tid. Karlsen er jo helt åpenbart flink på finanssiden og Schram er god på behandling og retail. I tillegg henter de en med lang erfaring fra flyfart i et av de største markedene foe NAS, nemlig USA
- får de bygd en egenkapitalvase med god margin mot covenant forsvinner nok mer og mer av gearingn og frykten rundt denne
- for tiden relativt lav OLJEPRIS
- JV vil kunne sluke enda mer av ordrene , både fra Airbus og Boeing
- Maxene er ventet i luften inne relativt kort tid,da bør også kompensasjon komme
- programmet Next vil ved suksess rydde kraftig opp i hvordan Nas er rigget og kostnadene skal ned
- Selskapet er en oppkjøpskandidat, særlig når finansene er mer trygge samt at Maxene er tilbake. Å kjøpe Nas er å kjøpe blant de mest drivstoffgjerrige og nyeste flåtene av fly. Nas står langt fremme i den køen
- Gearingen gir potensielt svær oppside om dett går veien. Se f.eks åå det som avr et gearet shippingselskap, RCL, tilbake i 2009 og frem til idag. De overlevde gjelden, se hvordan det gikk.
- styret og ledelsen virker helt klinkende klare og målrettet i sine planer og har levert masse allerede
- Korridoren over Sibir er på agendaen, både for selskapet og regjeringen
- Osv.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
TomW
09.12.2019 kl 19:49 2172

Hverken gjeld eller konkurransen har endret seg siden du daglig gnålet om 100 kr neste. Om noe så viser tallene at driften går bedre og bedre som resultat av endret (planlagt) strategi.

Du er full av BS og tviler det finnes et eneste individ her inne som tar deg seriøst, så venligst gjør deg selv en tjeneste å gå videre. Good luck
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Barthoma
09.12.2019 kl 22:26 2024

Det gjøres så utrolig mange sterke tiltak for å styrke driften/ lønnsomheten,,👌 dette kommer til å falle på plass fremover, og da kommer kursen også, 👍
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.12.2019 kl 23:05 1945

Jeg legger hodet på blokka, og deler følgende regnestykke som jeg ønsker kvalitetssikret. Det er slik at Nas bull 3x har daglig rebalansering som bidrar til en slags rentesrente effekt både når NAS stiger og synker. Jeg laget en teoretisk modell hvor kursen i NAS gradvis stiger fra 36.50 til 126 NOK over en lengre periode. For å gjøre det enkelt, tok jeg utgangspunkt i 13«rykk» a 10% for å komme til 126. Videre tok jeg så utgangspunkt i 13 rykk a 30% for Bull Nas 3x med utgangspunkt i nok 0.24. På grunn av rentes rente effekten fikk jeg da 7 kroner. Dette er en oppgang på 29x... Hvis derimot kursen hopper fra 36.5 til 126 i ett jafs (urealistisk-selv ved et oppkjøp), får jeg da en kurs på 2. Er mine regnestykker korrekte ved nevnte forutsetninger?
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
tradingstock
11.12.2019 kl 09:17 1565

Last opp jenter! Tidenes snuoperasjon innen luftfart. Snart kommer dnb og pareto også med oppdaterte kursmål. Da bør man være inne.
Redigert 20.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare