Slipp Questerre Energy fri!!!
En ekkel klam hånd har hold taket på QEC aksjen i 2019.
Nå må den slippe taket og slippe Questerre fri!
Triggeliste 2020:
Pilot clean gas i Québec
Ressurs oppdatering mars 2020
Repsol avtale endelig godkjent av myndighetene.
Dette vil gi QEC 70% økte areal i Utica Shale gas Discovery in the ST. Lawrence Lowlands.
Økt produksjon med økte priser for produktene.
Flere brønner skal bores.
50/50 med partner.
Jeg har kursmål på minst 5 kr PR. Aksje om triggeliste går inn.
God jul!
Rt nå 20.12 er 1,165kr
Lykke til!
Nå må den slippe taket og slippe Questerre fri!
Triggeliste 2020:
Pilot clean gas i Québec
Ressurs oppdatering mars 2020
Repsol avtale endelig godkjent av myndighetene.
Dette vil gi QEC 70% økte areal i Utica Shale gas Discovery in the ST. Lawrence Lowlands.
Økt produksjon med økte priser for produktene.
Flere brønner skal bores.
50/50 med partner.
Jeg har kursmål på minst 5 kr PR. Aksje om triggeliste går inn.
God jul!
Rt nå 20.12 er 1,165kr
Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 06:02
Du må logge inn for å svare
Domus
22.12.2019 kl 21:16
3463
Nei, feil. Binnion kunne når som helst kansellere uten problemer med Repdol.
Hvis Binnion hadde kansellert avtalen på grunn av forbudet, vile han fått problemer med Repsol.
Må jeg ta alt på nytt igjen?
Må jeg ta alt på nytt igjen?
Redigert 22.12.2019 kl 21:16
Domus
22.12.2019 kl 21:10
3483
Nei, du gir ingen forklaring på hvorfor Binnion ikke kansellerte avtalen nå i høst. Hva kan Binnion se som ikke du gjør?
Er han bare naiv? Eller kan han ha noen kort på hånda som du ikke ser??
Er han bare naiv? Eller kan han ha noen kort på hånda som du ikke ser??
Han har ingen sak. Jeg har forklart deg hvorfor.
Binnion har feilvurdert situasjonen i Quebec. Han har slitt med 3 regjeringer uten komme noen vei.
Redigert 22.12.2019 kl 21:12
Domus
22.12.2019 kl 21:03
3477
Du svarer ikke på mitt spm...
Og igjen Qec har helt fram til nå kunnet kansellere avtalen med Repsol. Hvorfor har ikke Qec gjort det?
Og igjen Qec har helt fram til nå kunnet kansellere avtalen med Repsol. Hvorfor har ikke Qec gjort det?
Jeg får lime inn mitt svar på nytt.
Pick Up
I dag kl 20:16187
Pick Up skrev Uptrade Hva tror du?
Mens du tenker, skal jeg svare deg.
Forbudet kom overraskende på alle parter, og Repsol kan ikke stiiles til ansvar for noe som ingen visste ville komme. Selv om Repsol kanske lukta lunta og solgte unna for å komme seg ut i tide, blir dette vanskelig å bevise i en evt. rettssak.
Pick Up
I dag kl 20:16187
Pick Up skrev Uptrade Hva tror du?
Forbudet kom overraskende på alle parter, og Repsol kan ikke stiiles til ansvar for noe som ingen visste ville komme. Selv om Repsol kanske lukta lunta og solgte unna for å komme seg ut i tide, blir dette vanskelig å bevise i en evt. rettssak.
Domus - herlig og riktig god jul!😀🎄 Stå på videre, og takk for ar du er her, deler og ikke lar PU og andre shortere få herje fritt her inne...😀👍
tsutopp
22.12.2019 kl 20:46
3547
Vi har brukt masse penger men har løsningen! Binnion ble forbanna ja ved siste valg! Nå er det grønn fracking med zero zero zero ! Dette kommer ! Tro eller la hver å satse på Qec
Domus
22.12.2019 kl 20:46
3555
Ketchup, prøv å svar på flg : Hvorfor avbrøt ikke Binnion avtalen med Repsol etter frackeforbudet kom.
Han har hatt alle muligheter og rettigheter til å gjøre dette helt fram til nå. Hvorfor?
Hva er det han ser som ikke du ser? Bortsett fra at han er naiv da...
Han har hatt alle muligheter og rettigheter til å gjøre dette helt fram til nå. Hvorfor?
Hva er det han ser som ikke du ser? Bortsett fra at han er naiv da...
PU eller Chris som han også hedder har igen tabt sutten. Hver dag bliver split med at fordrive tiden i alle QEC-tråde endda uden selv at eje aktien, hvilket gør det hele endnu mere tragikomisk 🤣🙈
"Ketchup sier mange anser det som katta i sekken, men hva tror ketchup?"
Må du virkelig spørre om hva jeg tror? Vi har forbud! Har vi ikke!
Må du virkelig spørre om hva jeg tror? Vi har forbud! Har vi ikke!
Domus
22.12.2019 kl 20:42
3566
Så Binnion er så naiv at han selv i høst valgte å gå videre og sluttføre avtalen? Du vet han kunne annulere den??
tsutopp
22.12.2019 kl 20:35
3596
Gå og be du for null oppgang! 😂 Tror du er i utrolig mindretall! Heng deg på men trolig har toget gått!
Har jeg ikke gitt min forklaring?
Vedr. naivitet. BInnion har fullstendighet feilvurdert situsjonen i Quebec.
Vedr. naivitet. BInnion har fullstendighet feilvurdert situsjonen i Quebec.
Redigert 22.12.2019 kl 20:28
Domus
22.12.2019 kl 20:21
3637
Questerre har hele tiden hatt mulighet til å kansellere avtalen med Repsol - også lenge etter at feackeforbudet kom. I steden for at Uptrade skal svare på hva han tror, burde Ketchup kunne gi en forklaring på hvorfor han tror Qec ikke gjorde det all den tid frackeforbudet står ved lag.
Si meg, tror han Binnion og co er naive slik ketchup mener mange av oss her inne er, eller tror ketchup at Binnion tror og håper på en løsning i Québec hvor sjansen for stor gevinst overskygger risikoen for tap, eller tror Ketchup at Binnion har en eller annen deal med kjente hvor opsjoner, warrants og emisjon er planlagt?
Ketchup sier mange anser det som katta i sekken, men hva tror ketchup?
Si meg, tror han Binnion og co er naive slik ketchup mener mange av oss her inne er, eller tror ketchup at Binnion tror og håper på en løsning i Québec hvor sjansen for stor gevinst overskygger risikoen for tap, eller tror Ketchup at Binnion har en eller annen deal med kjente hvor opsjoner, warrants og emisjon er planlagt?
Ketchup sier mange anser det som katta i sekken, men hva tror ketchup?
Redigert 22.12.2019 kl 20:23
Redigert 22.12.2019 kl 20:22
Utdrag av analyse fra begynnelsen av april i år.
Questerre-analytiker: - Derfor fortsetter oppturen. Teodor Sveen-Nilsen ser både stor oppside og optimisme i oljemygg.
JOHN INGE SELJEHAUG
Publ. 14:50 - 9.04.19 | Oppd. 19:42 - 29.08.19
JOHN INGE SELJEHAUG
Questerre har engasjert Quebec-baserte Industrial Alliance Securities for å finne Quebec-baserte strategiske investorer for sitt ren energi-prosjekt, ble det kjent mandag. Prosjektet tar sikte på å utvikle selskapets store gassfunn i Quebec-provinsen (på flere 1.000 milliarder kubikkfot) med innovativ teknologi som fremhever produksjon av ren energi.- Med avtalen om å gjenvinne operatørselskap på plass og økende interesse for vårt pilotprosjekt knyttet til ren teknologi, har vi hyret Industrial Alliance for å hjelpe oss med finne strategiske partnerskap. De er en av Quebecs eldste finansforetak med et omfattende nettverk i provinsen. Vi gleder oss til å jobbe med dem for å ta våre eiendeler i Quebec til neste stadium, uttalte Questerre-sjef Michael Binnion.Analytiker er bull- Etter vår oppfatning (bekreftet av Binnion), vil dette øke sannsynligheten for en kommersiell utvikling av Lowlands betydelig. Hvis fremdriften fortsetter, forventer vi at Questerre fortsetter boring i Lowlands sent i 2020 eller tidlig 2021, skriver analytiker i Sparebank 1 Markets, Teodor Sveen-Nilsen.- Hvis det ikke skjer noen fremskritt på Lowlands-utviklingen og/eller et nytt frackingforbud, er alternativet rettssak fortsatt i live. I et slikt tilfelle vil Questerre kreve kompensasjon for historiske kostnader og tapt NPV fra prosjektet, skriver analytikeren i et notat Hegnar.no har fått tilgang til. Sveen-Nilsen har en kjøpsanbefaling på aksjen med et kursmål på 5,0 krone
Questerre-analytiker: - Derfor fortsetter oppturen. Teodor Sveen-Nilsen ser både stor oppside og optimisme i oljemygg.
JOHN INGE SELJEHAUG
JOHN INGE SELJEHAUG
Questerre har engasjert Quebec-baserte Industrial Alliance Securities for å finne Quebec-baserte strategiske investorer for sitt ren energi-prosjekt, ble det kjent mandag. Prosjektet tar sikte på å utvikle selskapets store gassfunn i Quebec-provinsen (på flere 1.000 milliarder kubikkfot) med innovativ teknologi som fremhever produksjon av ren energi.- Med avtalen om å gjenvinne operatørselskap på plass og økende interesse for vårt pilotprosjekt knyttet til ren teknologi, har vi hyret Industrial Alliance for å hjelpe oss med finne strategiske partnerskap. De er en av Quebecs eldste finansforetak med et omfattende nettverk i provinsen. Vi gleder oss til å jobbe med dem for å ta våre eiendeler i Quebec til neste stadium, uttalte Questerre-sjef Michael Binnion.Analytiker er bull- Etter vår oppfatning (bekreftet av Binnion), vil dette øke sannsynligheten for en kommersiell utvikling av Lowlands betydelig. Hvis fremdriften fortsetter, forventer vi at Questerre fortsetter boring i Lowlands sent i 2020 eller tidlig 2021, skriver analytiker i Sparebank 1 Markets, Teodor Sveen-Nilsen.- Hvis det ikke skjer noen fremskritt på Lowlands-utviklingen og/eller et nytt frackingforbud, er alternativet rettssak fortsatt i live. I et slikt tilfelle vil Questerre kreve kompensasjon for historiske kostnader og tapt NPV fra prosjektet, skriver analytikeren i et notat Hegnar.no har fått tilgang til. Sveen-Nilsen har en kjøpsanbefaling på aksjen med et kursmål på 5,0 krone
Redigert 22.12.2019 kl 19:55
Uptrade
Hva tror du?
Hva tror du?
uptrade
22.12.2019 kl 19:21
3849
Så hvorfor takket QEC ja til Repsol avtalen, etter frackingforbudet kom?
QEC kunne bare kjørt makuleringsmaskinen på kontrakten og kjørt igang søksmålet mot Repsol samme dag Quebec sa nei.
QEC kunne bare kjørt makuleringsmaskinen på kontrakten og kjørt igang søksmålet mot Repsol samme dag Quebec sa nei.
Piff
Vet du hvilket departement som skal godkjenne pilot?
Vet du hvilket departement som skal godkjenne pilot?
Domus skrev Godkjennelse av repsolavtalen
Pick Up 16.12.2019 kl 16:574950
Kontrakten med Repsol ble undertegnet før forbudet. Qec vil evt. overta 1 mill. acres uten frackinglisens. Ingen grunn for myndighetene til å sette ned foten. Qec har jo ikke ikke lov til å fracke. Mange mener at Qec kjøpte katta i sekken.
Kontrakten med Repsol ble undertegnet før forbudet. Qec vil evt. overta 1 mill. acres uten frackinglisens. Ingen grunn for myndighetene til å sette ned foten. Qec har jo ikke ikke lov til å fracke. Mange mener at Qec kjøpte katta i sekken.
piff
22.12.2019 kl 18:05
3156
skulle det bli et nei mot pilot ,( noe som jeg ikke tror ) har nok QEC erstatningskravet klar for levering .
Redigert 21.01.2021 kl 02:17
XL2016
22.12.2019 kl 16:56
3320
Questerre har vært i møter i nær ett år bak lukkede dører, nå åpnes di igjen. Tilfeldig?
Nå må regjeringen gi sitt ja el nei, alt ligger klart for pilot på opptil 20-25 brønner ref artikkel i Lotbiniere News.
Nå må regjeringen gi sitt ja el nei, alt ligger klart for pilot på opptil 20-25 brønner ref artikkel i Lotbiniere News.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17
XL2016
22.12.2019 kl 16:52
3144
Du husker sikkert denne ...KR?
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/04/questerre-analytiker-derfor-fortsetter-oppturen
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/04/questerre-analytiker-derfor-fortsetter-oppturen
Redigert 21.01.2021 kl 02:34
Press release - Hydrocarbons law: The CQDE will defend the ban on shale fracturing DECEMBER 10, 2019 FacebookTwitterPinterestEmail MONTREAL, December 10, 2019 - A judge of the Quebec Superior Court yesterday authorized the CQDE to intervene in response to the attempt by Questerre Energy Corp. (Questerre) to strike down regulations arising from the Hydrocarbons Act and prohibiting hydraulic fracturing in certain environments and under certain circumstances. After a stay of proceedings, the case resumes its course and the CQDE is relieved to be able to defend the disputed regulatory provisions in order to protect the right to a healthy environment and preserve the achievements of more than 10 years of citizen mobilization efforts. The CQDE also stresses the importance of maintaining transparency in this file, after several months of suspension which could be used for closed-door discussions between the government and the company. “Many citizens have shared their apprehensions with us. In fact, this is an issue that directly concerns them and our intervention will aim to ensure that a citizen environmental perspective is heard. "Specifies Geneviève Paul, general director of the CQDE. Further information : On September 20, 2018, the Hydrocarbons Law and its implementing regulations officially entered into force. These regulations provide in particular that fracking is now prohibited in shale. The CQDE actively participated in government consultations on the various draft regulations proposed. Questerre Energy Corp, a company headquartered in Alberta and which has hydrocarbon exploration rights in the St. Lawrence Lowlands, had filed an appeal on October 18, 2018 for judicial review and an order stay before the Superior Court of the district of Quebec. The company's procedures aim to invalidate the fracking prohibitions in the regulations relating to the Hydrocarbons Law. The CQDE has filed a request to intervene to defend the validity of the regulatory provisions which prohibit hydraulic fracturing in certain environments and under certain circumstances. On two occasions, the company requested and obtained a stay of proceedings, which led the CQDE to worry about the possible repercussions on the right to a healthy environment.
XL2016
22.12.2019 kl 16:47
3169
Quebec har aldri vært priset inn og Montney er i god driv.
Å bruke Quebec som argument for at prisen er rett over krona, hvorfor argumenterer du slik KR?
Montney har tilgang for Liquids via Pembina til markedene.
Lower Mid Montney og Lower Montney viser store mengder Liquids
Ressursoppdatering i mars økte Qec Montney med 60 prosent
Lower Montney, med flere gode resultater i Qec Kakwa områder, er ikke tatt med ennå.
Regnskap i pluss.
Er det 180 mill på bok de har?
Kursenfallet har ingen forklaring, eller hva skal man si....KR?
Å bruke Quebec som argument for at prisen er rett over krona, hvorfor argumenterer du slik KR?
Montney har tilgang for Liquids via Pembina til markedene.
Lower Mid Montney og Lower Montney viser store mengder Liquids
Ressursoppdatering i mars økte Qec Montney med 60 prosent
Lower Montney, med flere gode resultater i Qec Kakwa områder, er ikke tatt med ennå.
Regnskap i pluss.
Er det 180 mill på bok de har?
Kursenfallet har ingen forklaring, eller hva skal man si....KR?
Domus
22.12.2019 kl 16:01
3254
Fristet eller ikke, jeg oppgir ikke når jeg kjøper eller selger 🤔
Barneskirenn
22.12.2019 kl 15:37
3309
Takk for gode svar som alltid! Liker dine objektive innlegg, som aldri oppfordrer til kjøp/salg eller haussing om kurs.
Kursen er i fin "posisjon" med tanke på skepsisen i Quebec som har trykket kursen kraftig ned. +- 500mill mcap er en low-risk inngang, sånn jeg ser det.
Jeg må se nærmere på kvartalsrapporter, og ta en vurdering.
Kursen er i fin "posisjon" med tanke på skepsisen i Quebec som har trykket kursen kraftig ned. +- 500mill mcap er en low-risk inngang, sånn jeg ser det.
Jeg må se nærmere på kvartalsrapporter, og ta en vurdering.
1013
22.12.2019 kl 15:34
3321
De har vel penge nok til denne investering specielt hvis olie prisen holdes på nuværende niveau.
1013
22.12.2019 kl 15:28
3334
Domus skrev Godkjennelse av repsolavtalen
okay bliver spændende håber på positivt udgang. bliver du ikke fristet at købe aktier på disse lave niveauer?
Domus
22.12.2019 kl 15:20
3357
1013 skrev Formaliteter om hvad?
Godkjennelse av repsolavtalen
1013
22.12.2019 kl 15:16
3364
Domus skrev Formaliteter - rett rundt hjørnet.
Formaliteter om hvad?
Domus
22.12.2019 kl 15:16
3372
10,5 mill cad pr brønn dvs ca. 5 mill cad pr brønn basert på 50-50
Kicking er operatør og «bestemmer» progresjon.
Jeg antar 4-5 brønner sammen med Kicking i 2020 dvs 20-25 mill cad i kostnader for Qec. Hvor mye som kan dekkes gjennom cashflow gjenstår å se.
Kicking er operatør og «bestemmer» progresjon.
Jeg antar 4-5 brønner sammen med Kicking i 2020 dvs 20-25 mill cad i kostnader for Qec. Hvor mye som kan dekkes gjennom cashflow gjenstår å se.
Domus
22.12.2019 kl 15:11
3385
Formaliteter - rett rundt hjørnet.
Barneskirenn
22.12.2019 kl 15:07
3400
Uptrade
Hva må til for at myndighetene godkjenner avtalen med Repsol? Og evt.: er det antydet når dette kan skje?
Hva må til for at myndighetene godkjenner avtalen med Repsol? Og evt.: er det antydet når dette kan skje?
Screwball
22.12.2019 kl 15:00
3420
Takk for en god fakta kommentar !
uptrade
22.12.2019 kl 14:59
3424
Domus:
De setter igang finansieringen når kursen er mye høyere, og mistenker det var årsaken til at de ikke hentet mer penger i våres.
Alt avhenger rett og slett på Quebec eller Jordan, som vil gi en real boost på kursen.
Tipper QEC klør etter å sette igang 50/50 brønnene.
De setter igang finansieringen når kursen er mye høyere, og mistenker det var årsaken til at de ikke hentet mer penger i våres.
Alt avhenger rett og slett på Quebec eller Jordan, som vil gi en real boost på kursen.
Tipper QEC klør etter å sette igang 50/50 brønnene.
Barneskirenn
22.12.2019 kl 14:59
3427
Takk for raskt svar!
Hva tror du vil være investeringsplan for Montney? Kostand og handlingsplan. Noe estimat over dette? Jeg fant ikke dette i farten på nett!
Tanker om hvor stor en emisjon for videre investeringer må være?
Jeg er litt skeptisk ovenfor hvordan emisjonen vil settes..
Hva tror du vil være investeringsplan for Montney? Kostand og handlingsplan. Noe estimat over dette? Jeg fant ikke dette i farten på nett!
Tanker om hvor stor en emisjon for videre investeringer må være?
Jeg er litt skeptisk ovenfor hvordan emisjonen vil settes..
Domus
22.12.2019 kl 14:43
3466
Isolert sett er Qec underpriset. Montneyfeltet alene kan prises vesentlig høyere enn dagens kurs tilsier.
Imidlertid er det mye frykt og skepsis bakt inn i dagens kursing. Hva skjer i Québec - vil de noen gang oppheve frackeforbudet, vil de noen gang komme i mål i Jordan?
Dagens drift uten investeringer går i pluss, men utvikling av selskapet dvs økt produksjon i Montney vil kreve midler som selskapet må skaffe på en eller annen måte.
Denne usikkerheten er også en kursbrems.
Imidlertid har selskapet store muligheter og med litt flyt(det har de absolutt ikke hatt til nå) kan de lykkes godt og skape gode verdier for aksjonærene. Ledelsen har vært flinke til å finne sweet spots - nå gjelder det å få verdiene materialisert.
Lykke til og god jul 😊
Imidlertid er det mye frykt og skepsis bakt inn i dagens kursing. Hva skjer i Québec - vil de noen gang oppheve frackeforbudet, vil de noen gang komme i mål i Jordan?
Dagens drift uten investeringer går i pluss, men utvikling av selskapet dvs økt produksjon i Montney vil kreve midler som selskapet må skaffe på en eller annen måte.
Denne usikkerheten er også en kursbrems.
Imidlertid har selskapet store muligheter og med litt flyt(det har de absolutt ikke hatt til nå) kan de lykkes godt og skape gode verdier for aksjonærene. Ledelsen har vært flinke til å finne sweet spots - nå gjelder det å få verdiene materialisert.
Lykke til og god jul 😊
Barneskirenn
22.12.2019 kl 14:33
3480
Domus.
Du er en av ytterst få nick på QEC-trådene som er av interesse å lese.
Og du kjenner selskapet godt.
Har vært flere ganger tidligere, men er ikke inne i QEC pr. øyeblikk. Må dog si at QEC har vekket min interesse nå med bunn på rundt 500mill i børsverdi!
Hva slags tanker har du fremover for QEC?
Hva er den eventuelle risken for at kursen går enda sørover?
Hvis noen andre velger å svare.. plis vær objektiv!
Du er en av ytterst få nick på QEC-trådene som er av interesse å lese.
Og du kjenner selskapet godt.
Har vært flere ganger tidligere, men er ikke inne i QEC pr. øyeblikk. Må dog si at QEC har vekket min interesse nå med bunn på rundt 500mill i børsverdi!
Hva slags tanker har du fremover for QEC?
Hva er den eventuelle risken for at kursen går enda sørover?
Hvis noen andre velger å svare.. plis vær objektiv!
XL2016
22.12.2019 kl 13:17
3606
Ja, spennende blir det.
livsal
22.12.2019 kl 12:40
3678
XL .. hva er det du sier!!! Går forhandlingene for lukkede dører? Er det derfor at det kun er PU som har tilgang til resultatene i kraft av sin venn «Legault».
Ja, vi andre for vel bare avvente til det blir offentlig.
Ja, vi andre for vel bare avvente til det blir offentlig.
XL2016
22.12.2019 kl 12:15
3738
Forhandlinger har som kjent pågått bak lukkede dører mellom Provinsen og Questerre.
Kan virke som de åpner opp for allmennheten snart....
Riktig link:
https://www.cqde.org/fr/nouvelles/communique-de-presse-loi-sur-les-hydrocarbures-le-cqde-defendra-linterdiction-de-fracturer-dans-le-schiste/
Kan virke som de åpner opp for allmennheten snart....
Riktig link:
https://www.cqde.org/fr/nouvelles/communique-de-presse-loi-sur-les-hydrocarbures-le-cqde-defendra-linterdiction-de-fracturer-dans-le-schiste/