AXA - DØDSRIKET neste???
Fredagens fall kom på SKYHØYT volum.
Kursen stanset nær selskapets SISTE sikkerhetsline - før veien til DØDSRIKET åpner seg:
https://www.tradingview.com/x/YFuQgjb8/
Hilsen Hammers..........i all andektighet!
Kursen stanset nær selskapets SISTE sikkerhetsline - før veien til DØDSRIKET åpner seg:
https://www.tradingview.com/x/YFuQgjb8/
Hilsen Hammers..........i all andektighet!
Redigert 21.01.2021 kl 09:13
Du må logge inn for å svare
Takwe
28.02.2020 kl 22:18
2793
Takk, Hammers!
Redigert 29.02.2020 kl 09:03
Takwe
01.03.2020 kl 11:44
2662
Det er fascinerende å følge med på hvordan AXA tråden en annen plass blir bombardert av innlegg som er tilpasset en person. Alle som har et annet syn blir låst ute. Jeg får assosiasjoner til komiske Ali.😊
Hammers du skriver som det er i AXA ikke som SS på en annen tråd der han prøver å få folk til å kjøpe aksjene han vil selge :) AXA kan fort komme ned under 10kr... ny bølge av panikken får vi fra mandag.. det er bedre shorte mange aksjer enn å kjøpe seg inn akurrat nå.. bedre å avvente med kjøpet når stormen er over..
Dagens beste :))
Takwe
I dag kl 11:44 139
Det er fascinerende å følge med på hvordan AXA tråden en annen plass blir bombardert av innlegg som er tilpasset en person. Alle som har et annet syn blir låst ute. Jeg får assosiasjoner til komiske Ali.😊
Takwe
I dag kl 11:44 139
Takwe
02.03.2020 kl 10:19
2333
Gratulerer, skulle solgt i dag ser jeg. Men men...Om dette skjer så blir det mange nye muligheter:
Nouriel Roubini: – Aksjer vil falle 30 til 40 prosent
Økonomen Nouriel Roubini, også kjent som «Dr. Doom», fortsetter å være pessimist.– Jeg venter at globale aksjer vil falle med 30 til 40 prosent dette året. Mitt råd er å putte pengene dine i kontanter og trygge statsobligasjoner.
Det sa Roubini i et intervju med tyske Der Spiegel nylig, gjengitt av Marketwatch.
Han advarte i 2006 mot at USAs boligboble snart ville sprekke og senke hele verdensøkonomien. Han fikk rett, og har i ettertid fått kallenavnet «Dr. Doom».
NB! AXA ser ekstrem tung ut nå!!
Nouriel Roubini: – Aksjer vil falle 30 til 40 prosent
Økonomen Nouriel Roubini, også kjent som «Dr. Doom», fortsetter å være pessimist.– Jeg venter at globale aksjer vil falle med 30 til 40 prosent dette året. Mitt råd er å putte pengene dine i kontanter og trygge statsobligasjoner.
Det sa Roubini i et intervju med tyske Der Spiegel nylig, gjengitt av Marketwatch.
Han advarte i 2006 mot at USAs boligboble snart ville sprekke og senke hele verdensøkonomien. Han fikk rett, og har i ettertid fått kallenavnet «Dr. Doom».
NB! AXA ser ekstrem tung ut nå!!
Redigert 02.03.2020 kl 12:05
Takwe
02.03.2020 kl 12:07
2289
Det er bare trist at AXA - som egentlig er alt for lavt priset - skal falle som en kniv. Som jeg har nemnt tidligere, JF tar i mot, men vil selvfølgelig ha den billigst mulig. Da blir resultatet slik vi ser nå. Dette var også grunnen til at jeg solgte på fredag- med stort tap. Håper å kunne plukke den opp på et mye lavere nivå enn nå. Det ser ut som andre også tenker slik.
Futures er ned over 0,5% på S&P, Nasdaq og Dow. Olja er ned. OB opp, hvor lenge?
Futures er ned over 0,5% på S&P, Nasdaq og Dow. Olja er ned. OB opp, hvor lenge?
Redigert 02.03.2020 kl 14:14
Takwe
02.03.2020 kl 17:20
2228
Takwe skrevInnlegget er slettet
Noen har tidligere snakket om 10,- kr. Blir det en realitet?
Investman
03.03.2020 kl 09:15
2126
Hvis dem kjører en emisjon hva tror du da skjer med Fredriksen beholdning i Axa?
Må huske at han sitter rett i underkant av 33% eierandel nå. Ved en emisjon som du tenker så er det vel naturlig at han er en av dem som tilfører kapital. Det naturlige da vil jo være at han er en betydelig aktør der.
Altså bud plikt!
Er dette å forvente vil skje? Ikke vet jeg men blir overrasket hvis det skjer;)
Må huske at han sitter rett i underkant av 33% eierandel nå. Ved en emisjon som du tenker så er det vel naturlig at han er en av dem som tilfører kapital. Det naturlige da vil jo være at han er en betydelig aktør der.
Altså bud plikt!
Er dette å forvente vil skje? Ikke vet jeg men blir overrasket hvis det skjer;)
Redigert 03.03.2020 kl 09:22
Takwe
03.03.2020 kl 09:26
2113
Når check out viser så pass dårlig evne til å betjene gjeld, vil det da være et grunnlag for å sikre nødvendig finansiering gjennom en rettet emisjon? Da blir det bare "gutta boys" som får vere med og dermed blir mange av selskapets aksjonærer eksludert. Ja, hva som da skjer med Fredriksen sin beholdning er vel avhengig av mange ulike faktorer.
Er dette helt utelukket?
Er dette helt utelukket?
Investman
03.03.2020 kl 09:33
2104
Utelukket er det ikke.
Men skulle det skje så har vi jo et bud på Axa er det jeg mener. Så slik du legger det frem så er jo dette positivt for dem med inngang nå da et bud må legges betydelig høyere enn dagens kurs
Men skulle det skje så har vi jo et bud på Axa er det jeg mener. Så slik du legger det frem så er jo dette positivt for dem med inngang nå da et bud må legges betydelig høyere enn dagens kurs
Takwe
03.03.2020 kl 09:50
2090
Ja, mitt poeng er at JF styrer dette slik som passer han best. Jeg er derfor litt usikker på hvordan de små aksjonærene vil komme ut til slutt. Det som skjer i markedet nå er vel en Cat Bounce vil jeg tro.
Investman
03.03.2020 kl 09:53
2082
Han vil vel inn billigst mulig så den er grei. Jeg er nok mer skeptisk om han vil ha hele Axa og at dette bare er en investering men dette vil tiden vise ;)
Nå må dere følge med.
Det har neopp hvert en rettet emisjon - ingen ting tyder på en ny emi.
Prøver dere og skremme "nye" blåøyde aksjonærer med emi. ?????????
Huff, huff.
Det har neopp hvert en rettet emisjon - ingen ting tyder på en ny emi.
Prøver dere og skremme "nye" blåøyde aksjonærer med emi. ?????????
Huff, huff.
Er nok berre nokon som har kjøpt påhøge inngangar kr 28? og har tatt store tap , og vil inn på ein lågare kurs;)
Hammers
03.03.2020 kl 11:05
2090
Oppsummering:
- Tråden ble skrevet når kursen lå på 15,60
- Støttenenivåene på 16,20 og 15,30 ble etter hvert brutt.
- Kursen var i fritt fall til nedslaget (i første omgang) nå er satt på 12-13 tallet. Et fall på ca 20% på no time.
- Det glidende snitt kommer nå halsende etter - etter at avstanden hadde vært for stor på for kort tid.
- https://www.tradingview.com/x/eYN5mo3V/
- Følg med på hva som skjer ved det møtet. Blir det en kakk i skallen og ny nedtur, ja de ser det stygt ut "under 12".
- Bryter kursen over snittet KAN det være et tegn på lysere tider.
Hilsen Hammers........som håper at denne usaklige sjikanen som stadig sendes kan bli avsluttet 👍.
- Tråden ble skrevet når kursen lå på 15,60
- Støttenenivåene på 16,20 og 15,30 ble etter hvert brutt.
- Kursen var i fritt fall til nedslaget (i første omgang) nå er satt på 12-13 tallet. Et fall på ca 20% på no time.
- Det glidende snitt kommer nå halsende etter - etter at avstanden hadde vært for stor på for kort tid.
- https://www.tradingview.com/x/eYN5mo3V/
- Følg med på hva som skjer ved det møtet. Blir det en kakk i skallen og ny nedtur, ja de ser det stygt ut "under 12".
- Bryter kursen over snittet KAN det være et tegn på lysere tider.
Hilsen Hammers........som håper at denne usaklige sjikanen som stadig sendes kan bli avsluttet 👍.
Redigert 03.03.2020 kl 11:07
Siste svar til deg, for jeg har faktisk bedre ting å drive med:
Du må gjerne tro på 10 kr, ingen kan hindre deg i det.
Ellers har jeg NULL tro på at du klarer å logge av HO.
Absolutt siste svar i denne tråd fra SS
SS
Du må gjerne tro på 10 kr, ingen kan hindre deg i det.
Ellers har jeg NULL tro på at du klarer å logge av HO.
Absolutt siste svar i denne tråd fra SS
SS
Redigert 03.03.2020 kl 11:07
Investman
03.03.2020 kl 11:22
3005
Hva tenker du selv nå da? Regner med du ikke har noen aksjer her nå!
Kjøpe med engang 13.10-20 brytes?
Kjøpe med engang 13.10-20 brytes?
Hammers,
Har et spørsmål til deg. Når du ser på grafer i et selskap, så lurer jeg på hvilken nytte man har av å se på den delen som var gruveselskap.
Regner med at du kan historikken her, og sånn røfflig så var jo dette et Gruveselskap, Nickel Mountain Group frem til 2015.
Spetalen og andre kjøpte skallet til gruveselskapet, og gjorde det om til inkasso selskap våren 2016.
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2016/03/axactor-inntar-norge
Man ser at fra ca mars 2016 til dags dato driver selskapet med inkasso, og ikke gruveaksjer.
Hvordan kan man da bruke historikk i TA sammenheng fra Nickel Mountain Group tiden, opp mot at selskapet kan regnes som nytt fra våren 2016?
Er dette problematisk fra et teknisk analyse ståsted?
SS
Har et spørsmål til deg. Når du ser på grafer i et selskap, så lurer jeg på hvilken nytte man har av å se på den delen som var gruveselskap.
Regner med at du kan historikken her, og sånn røfflig så var jo dette et Gruveselskap, Nickel Mountain Group frem til 2015.
Spetalen og andre kjøpte skallet til gruveselskapet, og gjorde det om til inkasso selskap våren 2016.
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2016/03/axactor-inntar-norge
Man ser at fra ca mars 2016 til dags dato driver selskapet med inkasso, og ikke gruveaksjer.
Hvordan kan man da bruke historikk i TA sammenheng fra Nickel Mountain Group tiden, opp mot at selskapet kan regnes som nytt fra våren 2016?
Er dette problematisk fra et teknisk analyse ståsted?
SS
Jeg har sendt spørsmålet til Hegnar.no sin dyktige TA mester, Stein Ove Haugen.
Så får vi se om det kommer svar.
I mitt hode blir det i allefall helt ulogisk å sammenligne historiske kurser fra våren 2016 og bakover.
I tillegg er det kommet mye flere aksjer til i axa, og ingen har på det nuværende tidspunkt avklart om chartene hammers bruker er justert basert på dette. 13 kr med 80 mill aksjer er ikke det samme som 13 kr på 185 mill aksjer.
Dette har ingen avklart enda.
Ergo er hele denne tråden etter alt å dømme skremselspropaganda på flere sviktende grunnlag.
En ting er og sikkert, gi meg hvilken som helst aksje, så skal jeg utføre en TA på den når blodet renner i gata. Det kan nemlig alle gjøre, ingen hokus pokus å si at axa, nas, EQNR, Hydro, WOV og alt mulig annet skal nedover når vi ser 2008 scenarioer.
SS
Så får vi se om det kommer svar.
I mitt hode blir det i allefall helt ulogisk å sammenligne historiske kurser fra våren 2016 og bakover.
I tillegg er det kommet mye flere aksjer til i axa, og ingen har på det nuværende tidspunkt avklart om chartene hammers bruker er justert basert på dette. 13 kr med 80 mill aksjer er ikke det samme som 13 kr på 185 mill aksjer.
Dette har ingen avklart enda.
Ergo er hele denne tråden etter alt å dømme skremselspropaganda på flere sviktende grunnlag.
En ting er og sikkert, gi meg hvilken som helst aksje, så skal jeg utføre en TA på den når blodet renner i gata. Det kan nemlig alle gjøre, ingen hokus pokus å si at axa, nas, EQNR, Hydro, WOV og alt mulig annet skal nedover når vi ser 2008 scenarioer.
SS
Hammers
03.03.2020 kl 21:13
2904
Chartet jeg viser til er fra 2016.
Etter mitt syn er fallpotensialet som vist ved en stiplet horisontal; https://www.tradingview.com/x/ra8WpUmV/
Selvsagt kan det komme rekyler (som i alle andre aksjer), men salgssignalet ble gitt slik jeg fortalte om i hovedinnlegget.
SKUMMELT hvis det nå gis et nytt salgssignal under tidligere bunn - den i "bobla"; https://www.tradingview.com/x/hiOUp8QV/
Hilsen Hammers.......som minner om at jeg advarte fra kr 15,60. Nei ikke for å skremme, men for å fortelle noen "sannhetens ord".
Etter mitt syn er fallpotensialet som vist ved en stiplet horisontal; https://www.tradingview.com/x/ra8WpUmV/
Selvsagt kan det komme rekyler (som i alle andre aksjer), men salgssignalet ble gitt slik jeg fortalte om i hovedinnlegget.
SKUMMELT hvis det nå gis et nytt salgssignal under tidligere bunn - den i "bobla"; https://www.tradingview.com/x/hiOUp8QV/
Hilsen Hammers.......som minner om at jeg advarte fra kr 15,60. Nei ikke for å skremme, men for å fortelle noen "sannhetens ord".
Redigert 03.03.2020 kl 21:17
Jeg tok dette opp med Haugen som lager Søndagens Aksjetips i formiddag.
Han henviser til at chart fra 2016 er det rette, og at det gir godt nok grunnlag for TA.
Han tok den opp på Hegnar Tv i samme slengen, og der var TA veldig flott fremført, med muligheter opp og ned. Anbefaler alle å se den, for den er ikke så ensidig som jeg skjønner vinklingen og overskriften i denne tråden forsøker å være.
Chart om det er oppdatert vites ikke, det har ingen bekreftet.
Han henviser til at chart fra 2016 er det rette, og at det gir godt nok grunnlag for TA.
Han tok den opp på Hegnar Tv i samme slengen, og der var TA veldig flott fremført, med muligheter opp og ned. Anbefaler alle å se den, for den er ikke så ensidig som jeg skjønner vinklingen og overskriften i denne tråden forsøker å være.
Chart om det er oppdatert vites ikke, det har ingen bekreftet.
Hammers
03.03.2020 kl 21:42
2853
I alle charts jeg viser til er det (selvsagt) et slingringsmonn innenfor trenden - selv om jeg ikke skriver om det.
I mine charts fokuserer jeg på konklusjonene (hovedbildet) - og det viser fortsatt fall.
Tidligere i dag skrev jeg vel om møtet med det glidende snitt. Noe møte ble det ikke, selv om det nærmet seg noe.
Dine medaksjonærer var alt for agressive på selgersiden til at møtet fant sted.
Hilsen Hammers........som selvsagt ikke kan bruke like mange ord som SOH når jeg skriver her. Tar hovedpunktene!
I mine charts fokuserer jeg på konklusjonene (hovedbildet) - og det viser fortsatt fall.
Tidligere i dag skrev jeg vel om møtet med det glidende snitt. Noe møte ble det ikke, selv om det nærmet seg noe.
Dine medaksjonærer var alt for agressive på selgersiden til at møtet fant sted.
Hilsen Hammers........som selvsagt ikke kan bruke like mange ord som SOH når jeg skriver her. Tar hovedpunktene!
Axa tregeste aksjen på moder jord, at denne treffer 10 tallet er høyst sannsynlig
Takwe
03.03.2020 kl 23:01
2780
Takwe
29.02.2020 kl 14:09
1219
«Coronaviruset har i dag fått fotfeste i USA, dette tror jeg vil få store konsekvenser for inntjeningen til amerikanske selskap og til og med kan dra oss inn i et bjørnemarked og resesjon. Da hjelper ingen ting, da raser alt! I tillegg er det tekniske bilde for AXA helt håpløst. Dette er bakgrunnen for at jeg solgte på fredag. Jeg tror det var klokt i et lengre perspektiv😊»
I følge nyhetene nå, så ser det ut som at USA har tatt innover seg konsekvensene dette vil få. I kveld snakker også NHO om mulige konkurser innen reiselivsbransjen.
29.02.2020 kl 14:09
1219
«Coronaviruset har i dag fått fotfeste i USA, dette tror jeg vil få store konsekvenser for inntjeningen til amerikanske selskap og til og med kan dra oss inn i et bjørnemarked og resesjon. Da hjelper ingen ting, da raser alt! I tillegg er det tekniske bilde for AXA helt håpløst. Dette er bakgrunnen for at jeg solgte på fredag. Jeg tror det var klokt i et lengre perspektiv😊»
I følge nyhetene nå, så ser det ut som at USA har tatt innover seg konsekvensene dette vil få. I kveld snakker også NHO om mulige konkurser innen reiselivsbransjen.
go frankie
04.03.2020 kl 21:18
2672
God kveld Hammers!
Jeg forstår at du er god på streker og linjaler :)
Har du noen formening om hva som skjer med axa? Jeg har stor forståelse for at markedet er totalt overkjørt av korona, det er jo ikke bare denne aksjen... det er mange som selskap som sliter nå og verre skal det nok bli før det snur opp. Men spørsmålet er hva som egentlig skjer med denne, for meg og mange andre er det ufattelig at det bare går nedover... jeg gikk ut på 13,- og ventet alt for lenge, lett å være etterpåklok. Er dette et papir en skal gå inn i igjen eller holde seg langt unna?
Om noen annen har svar er det greit å dele saklig info ;)
Jeg forstår at du er god på streker og linjaler :)
Har du noen formening om hva som skjer med axa? Jeg har stor forståelse for at markedet er totalt overkjørt av korona, det er jo ikke bare denne aksjen... det er mange som selskap som sliter nå og verre skal det nok bli før det snur opp. Men spørsmålet er hva som egentlig skjer med denne, for meg og mange andre er det ufattelig at det bare går nedover... jeg gikk ut på 13,- og ventet alt for lenge, lett å være etterpåklok. Er dette et papir en skal gå inn i igjen eller holde seg langt unna?
Om noen annen har svar er det greit å dele saklig info ;)
Du kan jo studere Hegnar Tv som tok den med i teknisk analyse i går, etter at jeg sendte Haugen spørsmål om den.
At JPM har satt short i denne, på 1,5 mill aksjer i dag, i tilleg til Clarcson sine, så kan du jo spørre deg selv om de har sett noe teknisk som gjør at de velger det nå.
Ellers er det svært fyldige AXA tråder i ettermiddag med veldig mye saklig og objektiv info, begge veier.
Jeg har gjort som deg, og solgte meg ut på rekylen tirsdag og i går, så jeg også står på sidelinjen. Jeg har tatt en vurdering om at jeg tror dette værer nedover.
SS
At JPM har satt short i denne, på 1,5 mill aksjer i dag, i tilleg til Clarcson sine, så kan du jo spørre deg selv om de har sett noe teknisk som gjør at de velger det nå.
Ellers er det svært fyldige AXA tråder i ettermiddag med veldig mye saklig og objektiv info, begge veier.
Jeg har gjort som deg, og solgte meg ut på rekylen tirsdag og i går, så jeg også står på sidelinjen. Jeg har tatt en vurdering om at jeg tror dette værer nedover.
SS
Glemmer å nevne at shorten dekkes inn SS... Selvsagt all den tid du forsøker å skrive aksjen ned. Vi får se i morgen hva som skjer.
Hammers
04.03.2020 kl 21:33
2633
Hei GF.
Hva som fundamentalt skjer har ikke jeg peiling på, men jeg ser at "de som vet" stadig presser kursen til lavere nivåer.
Jeg advarte på 15-tallet for ikke så lenge siden. Nå 12,6.
Se bobla ned til venstre. Kursen ser ut til å stikke ut i nedkant. Et dårlig tegn; https://www.tradingview.com/x/xhoQoIIG/
Hilsen Hammers
Hva som fundamentalt skjer har ikke jeg peiling på, men jeg ser at "de som vet" stadig presser kursen til lavere nivåer.
Jeg advarte på 15-tallet for ikke så lenge siden. Nå 12,6.
Se bobla ned til venstre. Kursen ser ut til å stikke ut i nedkant. Et dårlig tegn; https://www.tradingview.com/x/xhoQoIIG/
Hilsen Hammers
Hvavetjeg:
Du må ta å gi deg. I dag ble det kunngjort short på 1,5 milloner aksjer i AXA fra selveste JPM.
Det er ingen liten aktør, og ingen hvem som helst.
Connor dekket sin short to ganger, med småtterier, sist i februar med 10.000 aksjer av 1 071 945 stk. Altså vi snakker promiller, og knapt merkbart.
Hjelper lite at en dekker med 10k aksjer, mens nestemann på stupet lemper ut 1,5 mill aksjer.
Og nei, slutt, jeg prøver ikke å skrive ned axa. Det er bare tull.
Jeg fremfører korrekt info, så får du og andre selv vurdere om dette er relevant info.
Jeg kan jo ta med at styremedlem Terje i dag kjøpte 30.000 aksjer, innsidehandel. Det er jo positivt.
SS
Du må ta å gi deg. I dag ble det kunngjort short på 1,5 milloner aksjer i AXA fra selveste JPM.
Det er ingen liten aktør, og ingen hvem som helst.
Connor dekket sin short to ganger, med småtterier, sist i februar med 10.000 aksjer av 1 071 945 stk. Altså vi snakker promiller, og knapt merkbart.
Hjelper lite at en dekker med 10k aksjer, mens nestemann på stupet lemper ut 1,5 mill aksjer.
Og nei, slutt, jeg prøver ikke å skrive ned axa. Det er bare tull.
Jeg fremfører korrekt info, så får du og andre selv vurdere om dette er relevant info.
Jeg kan jo ta med at styremedlem Terje i dag kjøpte 30.000 aksjer, innsidehandel. Det er jo positivt.
SS
Som Haugen sa på TA i går, det positive er jo at RSI er totalt oversolgt, og da mener jeg veldig oversolgt. Det skal normalt gi en rekyl. Den rekylen var i ferd med å komme, med 13,80 som topp, før shorterne kjørte den kraftig ned igjen, når ose var opp 4%.
Haugen sa og at neste nivåer ned var 11,5 - 11 og 9 kr. Der ligger støtte.
Videre sa Haugen at et fall utav fallende trend, ikke var noe godt teknisk signal, og at falltakten kan øke med det. Det er her min subjektive menig er, at shorterne spekulerer, samtidig som Corrona viruset er i sterk vekst world Wide.
Fundamentalt, så kan jeg MYE om axa.
Der peker topp og bunnlinje kraftig oppover, og det er kjøpers marked på fuel, altså portiser.
Man må kjøpe gjeld, for å tjene penger. Den er billig, og gir god avkastning.
AXA har nettopp fyllt kassen, og som CFO skrev til meg på mail, de er godt kapitalisert, og har krigskasse til å stå over denne krisen. Dessuten har nr 1 på aksjonærlista "ubegrensede" middler å tilføre, mot renter eller økning i aksjer som honorar.
Nylig emisjon, mange ganger overtegna, hvor de fikk inn 1/2 mrd, til 17,25 kr.
Så det er bare positivt å si om AXA fundamentalt, men det er dessverre slik at noen av de store låner ut aksjer, og er med på å presse dette enda lengre ned enn 13 kr, ser det ut for. Det er bare trist. Bare det at man kan regne hjem EK og PE til kurs over 30 kr, sier litt. Aksjen er alt for billig nå, men det er sterke krefter som nå rører ved denne, og kun de vet hvor bunnen skal settes.
SS
Haugen sa og at neste nivåer ned var 11,5 - 11 og 9 kr. Der ligger støtte.
Videre sa Haugen at et fall utav fallende trend, ikke var noe godt teknisk signal, og at falltakten kan øke med det. Det er her min subjektive menig er, at shorterne spekulerer, samtidig som Corrona viruset er i sterk vekst world Wide.
Fundamentalt, så kan jeg MYE om axa.
Der peker topp og bunnlinje kraftig oppover, og det er kjøpers marked på fuel, altså portiser.
Man må kjøpe gjeld, for å tjene penger. Den er billig, og gir god avkastning.
AXA har nettopp fyllt kassen, og som CFO skrev til meg på mail, de er godt kapitalisert, og har krigskasse til å stå over denne krisen. Dessuten har nr 1 på aksjonærlista "ubegrensede" middler å tilføre, mot renter eller økning i aksjer som honorar.
Nylig emisjon, mange ganger overtegna, hvor de fikk inn 1/2 mrd, til 17,25 kr.
Så det er bare positivt å si om AXA fundamentalt, men det er dessverre slik at noen av de store låner ut aksjer, og er med på å presse dette enda lengre ned enn 13 kr, ser det ut for. Det er bare trist. Bare det at man kan regne hjem EK og PE til kurs over 30 kr, sier litt. Aksjen er alt for billig nå, men det er sterke krefter som nå rører ved denne, og kun de vet hvor bunnen skal settes.
SS
Hammers
04.03.2020 kl 22:13
2563
Så vidt jeg vet er AXA et gammelt gruveselskap som "konverterte" til dagens inkassoselskap. Dette skjedde vel i 2016 - så vidt jeg vet.
Ikke sikkert at SOH vet det samme, men at han kun ser på det løpende chartet.
Det løpende chartet som egentlig består av 2 selskaper.
Fra 2016 ser bildet SLIK ut; https://www.tradingview.com/x/LSCqPdj3/
For min del var bildet ille nok da 15-nivået ble brutt (rett etter at tråden startet).
Brytes også 12,20 er i hvert fall JEG glad for at jeg ikke har aksjer her - og JEG ser ingen støtte på 11-tallet!
Hilsen Hammers.......som vil si det er temmelig nyttesløst å stå mot hvis det er hovedaksjonæren som skaper fallet pga shorting.
Ikke sikkert at SOH vet det samme, men at han kun ser på det løpende chartet.
Det løpende chartet som egentlig består av 2 selskaper.
Fra 2016 ser bildet SLIK ut; https://www.tradingview.com/x/LSCqPdj3/
For min del var bildet ille nok da 15-nivået ble brutt (rett etter at tråden startet).
Brytes også 12,20 er i hvert fall JEG glad for at jeg ikke har aksjer her - og JEG ser ingen støtte på 11-tallet!
Hilsen Hammers.......som vil si det er temmelig nyttesløst å stå mot hvis det er hovedaksjonæren som skaper fallet pga shorting.
Redigert 04.03.2020 kl 22:14
Haugen vet og, og svarte meg at han derfor bruker chart fra 2016.
Men du Hammers, du så og TA sendingen, og husker nok at 11 og 11.5 ble nevnt, samt 9 kr. 😄
Men tror ikke de var så sterke at det gjorde noe.
SS
Men du Hammers, du så og TA sendingen, og husker nok at 11 og 11.5 ble nevnt, samt 9 kr. 😄
Men tror ikke de var så sterke at det gjorde noe.
SS
Redigert 04.03.2020 kl 22:17
SS: hehe, vet å trykke på knappen til en bergenser ;) God natt, så får vi se hvor mye short det ligger under meldegrensa i morgen også. Tipper noen får det travelt. Legger meg på kjøp i morgen tidlig sammen med en hel haug andre også sikkert?..
go frankie
05.03.2020 kl 06:34
2425
God morgen Hammers og SS,
Takk til dere begge for gode svar og tanker!
Jeg er ikke god på dette med linjaler, men det du beskriver ser logisk ut... ellers ser jeg hva dere beskriver og kommer til å sitte litt utenfor, tror dessverre dette går mye lenger ned.
Ha en fin dag!
GF
Takk til dere begge for gode svar og tanker!
Jeg er ikke god på dette med linjaler, men det du beskriver ser logisk ut... ellers ser jeg hva dere beskriver og kommer til å sitte litt utenfor, tror dessverre dette går mye lenger ned.
Ha en fin dag!
GF